Ο μοναχικός του δρόμος ξεκίνησε όταν με φοβερή γενναιότητα, ως νέος Άτλας της Εκκλησίας, αποφάσισε να επωμισθεί το βάρος της ποιμαντορίας των Ελλήνων Ορθοδόξων που δεν αποδέχθηκαν την ημερολογιακή καινοτομία του 1924, γνωστών ως "Παλαιοημερολογιτών", οι οποίοι είχαν αρχίσει να εκτρέπονται σε ακρότητες και κινδύνευαν να εκφυλιστούν σε κατακριτέο Σχίσμα, το οποίο τελικά δεν αποφεύχθηκε για ένα μέρος αυτών (Ματθαιϊκοί κ.ά.).
Σε αυτόν τον δρόμο πολεμήθηκε λυσσαλέα όχι μόνο από τους Καινοτόμους (που τον εξόρισαν δύο φορές), αλλά και από τους ίδιους τους αυτοαποκαλούμενους "Γνησίους Ορθοδόξους", οι οποίοι τον συκοφάντησαν ως "προδότη", "ουνίτη" και "αιρετικό", επειδή δεν ήθελε να αρπάξει την κρίση της Οικουμενικής (Πανορθοδόξου) Συνόδου και να διακηρύξει ως "εκτός Εκκλησίας" τους υποδίκους Καινοτόμους και - πολύ περισσότερο - τους, καλή τη πίστει, ακολούθους τους.
Και σήμερα ο δρόμος που έδειξε ο Άγιος πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος παραμένει μοναχικός, διότι από τους διαδόχους του ελάχιστοι υιοθέτησαν τις θέσεις του· οι περισσότεροι συντάχθηκαν με τους συκοφάντες του.
Όταν πριν λίγες δεκαετίες ο μακαριστός Μητροπολίτης Ωρωπού και Φυλής Κυπριανός συνέταξε (με την πολύτιμη βοήθεια του Αριστοτέλους Δελήμπαση, ενός από τους μεγαλύτερους θεολόγους του 20ου αιώνα κατά τον αείμνηστο Γέροντά μας π. Χρυσόστομο Σπύρου των Σπετσών) το περίφημο δογματικό μνημείο "Εκκλησιολογικαί Θέσεις" (1984), το οποίο αποτελεί την παραδοθείσα διδασκαλία του Αγίου πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου, κανείς από τους πολεμίους του δεν κατάφερε ποτέ να αναιρέσει το κείμενο αυτό. Κατέφυγαν απλά στα συνηθισμένα τους όπλα: την διαστρέβλωση, την συκοφαντία και την ..."καθαίρεση" (υπό την ενορχήστρωση της γνωστής ανακριτικής/δικαστικής/καθαιρετικής δυάδας Καλλιοπίου-Καλλινίκου).
Σήμερα, παρατηρείται το τραγελαφικό φαινόμενο άνθρωποι να τιμούν ως Άγιο τον πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομο, αλλά να ομιλούν περί "αιρέσεως του Κυπριανισμού". Και όμως, όπως ορθά είχαν παρατηρήσει κάποιοι Σέρβοι Ματθαιϊκοί "ο Κυπριανός Κουτσούμπας, ο οποίος (δικαίως) ισχυρίζεται ότι είναι ο μόνος αυθεντικός διάδοχος του Χρυσόστομου Φλωρίνης, υιοθέτησε και επεξεργάστηκε μόνο τη διδασκαλία που διατύπωσε και κήρυξε πρώτος ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος" (https://gnisios.narod.ru/florina.html). Οι Ματθαιϊκοί αυτοί βεβαίως διαστρέφουν την διδασκαλία του αναφέροντας ψευδώς ότι κήρυττε πως "η νεοημερολογητική Εκκλησία είναι η Μητέρα Εκκλησία", διδασκαλία που δεν αποδεχόταν ούτε ο Άγιος πρ. Φλωρίνης, ούτε ο Μητροπολίτης Κυπριανός, οι οποίοι ως Μητέρα Εκκλησία θεωρούσαν την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος ως ΕΝΝΟΙΑ και ΘΕΣΜΟ και όχι την καινοτομήσασα Διοικούσα Ιεραρχία της.
Κάθε σημερινός Αρχιερέας για να θεωρείται γνήσιος διάδοχος του Αγίου πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου οφείλει να διακατέχεται από την ίδια με εκείνον θεώρηση: επικέντρωση στον κύριο σκοπό του Ιερού Αγώνος που δεν είναι άλλος από την σύγκληση μιας Οικουμενικής ή Πανορθοδόξου Συνόδου (μόνης αρμοδίας να επιλύσει νόμιμα και τελεσίδικα τα εκκλησιαστικά ζητήματα) ή, όπως αλλιώς έχει διατυπωθεί, την "ἀφύπνισι τῆς συνοδικῆς συνειδήσεως τῆς ᾿Εκκλησίας, ὥστε νὰ ἀντιμετωπίση τὴν καινοτομία τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ νὰ ἐπανενωθῆ ἡ διηρημένη ᾿Εκκλησία ἐν τῇ ᾿Ορθοδοξίᾳ τῆς Πίστεως" (https://www.imoph.org/Theology_el/3a3007Themata.pdf).
Σε όσους κουνήσουν ειρωνικά το κεφάλι τους σε μια τέτοια διαπίστωση (με το γνωστό ερώτημα "και ποιοι θα συγκαλέσουν την Σύνοδο αυτήν;"), να τους υπενθυμίσουμε ότι ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής εκοιμήθη το έτος 662 μονώτατος (και ενώ όλες οι Τοπικές Εκκλησίες είχαν πέσει στην αίρεση) και μόλις το 680 συνεκλήθη η ΣΤ΄ Οικουμενική Σύνοδος, η οποία τον δικαίωσε, καταδικάζοντας την αίρεση και τους φορείς της. Και ποιοι την συγκάλεσαν την Σύνοδο αυτήν; Οι διάδοχοι των αιρετικών εκείνων που καταδίκασαν τον Άγιο Μάξιμο... Οπότε "τὰ ἀδύνατα παρὰ ἀνθρώποις, δυνατὰ παρὰ τῷ Θεῷ ἐστιν"!
Συνοψίζοντας, διαπιστώνεται ότι η πρέπουσα τιμή προς τον Άγιο πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομο δεν αποδίδεται στα ετήσια αρχιερατικά πανηγύρια, αλλά στις ενέργειες που οφείλονται να γίνουν στη βάση της δικής του αγωνίας, επιθυμίας και προσδοκίας. Τουτέστιν μόνο τα μέλη της Εκκλησίας - και κυρίως τα εξέχοντα (Αρχιερείς, Αρχιμανδρίτες κ.ά.) - που αγωνίζονται για την σύγκληση Πανορθοδόξου Συνόδου τιμούν πραγματικά και ουσιαστικά τον Άγιο (ακόμη και νεοημερολογίτες να είναι), παρά εκείνοι που φαινομενικά μεν τον "τιμούν", αλλά στην πράξη στέκονται με την μερίδα των εχθρών του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου