"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

ΠΕΡΙ ΤΟΥ 15ου ΚΑΝΟΝΟΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΔΕΥΤΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ (ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΤΑ π. ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑ)

Διαβάσαμε σήμερα στο ιστολόγιο "ΑΚΤΙΝΕΣ" τη νέα σανίδα σωτηρίας που προσέφεραν οι "συντηρητικοί" στους "αντιοικουμενιστές" του νέου ημερολογίου, που τρέμουν στην ιδέα της Αποτείχισης. Διαβάστε την και εσείς (όσο κι αν κουραστείτε από την παράθεση των αιωνίων χρυσοστομοπαπαδουλικοεπιφανειοθεοδωροπουλικών επιχειρημάτων) και έπειτα αναρωτηθείτε μαζί μας:

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟ «ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ» ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ, ΠΕΡΙ ΤΟΥ 15ου ΚΑΝΟΝΟΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΔΕΥΤΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

 

1.     Γιατί στην εργασία σας προσπαθείτε να ερμηνεύσετε τον Κανόνα, χωρίς να τον παραθέσετε; Μήπως για να μην βγουν τα αντίθετα συμπεράσματα από αυτούς που θα τον πρωτοδιαβάσουν;

2.     Γιατί υπερτονίζετε στην εργασία σας την μη συνοδική καταδίκη του Οικουμενισμού, εφόσον ο Κανόνας ρητώς αναφέρει πως «τη κανονική επιτιμήσει ουχ υπόκεινται ΠΡΟ συνοδικής διαγνώσεως, αλλά και τοις πρεπούσης τιμής τοις ορθοδόξοις αξιωθήσονται»;

3.     Είναι κατεγνωσμένη αίρεση ο Οικουμενισμός ή μήπως επειδή δεν τον καταδίκασε ακόμη κάποια Μεγάλη Σύνοδος δεν είναι; Μήπως δεν τον κατέγνωσαν όλοι οι μεγάλοι ορθόδοξοι γέροντες και θεολόγοι της εποχής μας; Μήπως δεν καταδικάστηκε από Τοπική Σύνοδο της Εκκλησίας των Ρώσων της Διασποράς (1982);

4.     Τι φοβάστε και δεν αναφέρετε ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΑ τους Οικουμενιστές; Μήπως για να μην φανερωθεί πως τα γραφόμενά σας περί της θεραπείας ή - σε περίπτωση εμμονής - αποκοπής των νοσούντων μελών – αιρετικών, είναι απλά μόνον λόγια, εφόσον στον ίδιο τον Οικουμενικό Πατριάρχη, φορέα της αιρέσεως, ούτε νουθεσίες κάνατε, αλλά ούτε και μεριμνήσατε για την αποκοπή του, αλλά αντιθέτως ΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ εν επιγνώσει με μολυσμένα μέλη, κοινωνία την οποία και ΟΜΟΛΟΓΕΙΤΕ μάλιστα ανερυθριάστως, παρουσιάζοντας ως αγιοπατερική τη στάση σας;

5.     Γιατί επιτίθεστε σε αυτούς που κάνουν χρήση του - έστω προαιρετικού κατ’ εσάς – δικαιώματος της Αποτείχισης (αν τελικά τον θεωρείτε προαιρετικό και δεν τον βγάλετε και… απαγορευτικό στο τέλος!) και δεν επιτίθεστε εμπράκτως στην γάγγραινα, όπως παραστατικά αποκαλείτε την ετεροδιδασκαλία;

6.     Αν σφάλλει ο π. Ευθύμιος όταν γράφει πως στην «περίπτωση των θεμάτων της πίστεως ο κάθε πιστός γίνεται κριτής και δικαστής προ συνοδικής κρίσεως του ατάκτος περιπατούντως επισκόπου», μήπως σφάλλει και ο μεγάλος Οικουμενικός Πατριάρχης Γεννάδιος Σχολάριος όταν γράφει «τους επισκόπους υμών επιτηρείτε ίνα ώσιν Ορθόδοξοι, και μη διδάσκουσι δόγματα εναντίον της Ορθοδόξου Πίστεως, μηδέ τοις αιρετικοίς, ή τοις απεσχισμένοις συλλειτουργώσι»;

7.     Αφού γράφετε πως χρειάζεται Σύνοδος για να καταδικάσει την αίρεση, γιατί δεν την κάνετε; Και μάλιστα με ποιους θα την κάνετε αν η πλειοψηφία των μελών της είναι ήδη μολυσμένα μέλη, εξαιτίας της αχρικαιρικής αδράνειάς σας;

8.     Γιατί ψεύδεστε γράφοντας πως ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής δεν αποτειχίσθηκε προ συνοδικής διαγνώμης, εφόσον ο Ιερός Νικόδημος γράφει ξεκάθαρα πως κατευθείαν με την κήρυξη της αιρέσεως ο Άγιος «δεν υπέφερε να συγκοινωνεί με την δυσσέβειαν των δυσσεβών»; Όταν γράφετε ότι έκανε αντιαιρετικό αγώνα, υπονοώντας ότι ταυτόχρονα ήταν κοινωνικός με τους αιρετικούς, δεν προσβάλλετε έτσι τη μνήμη του Αγίου;

9.     Γιατί συγχέετε – ίσως εσκεμμένα – την Αποτείχιση από τους αιρετικούς, που είναι δικαίωμα του κάθε πιστού, με την καταδίκη και αποκοπή των αιρετικών, που είναι δικαίωμα της Συνόδου;

10.                         Πώς είστε τόσο σίγουροι ότι τους Αποτειχισμένους του Παλαιού Ημερολογίου, ενώ αυτοί - κατά την ομολογία σας και προς τιμήν σας -  δεν πρεσβεύουν αιρετικές δοξασίες και κρατούν απαρασάλευτα όλα τα ορθόδοξα δόγματα ανόθευτα και ακέραια, τους τιμώρησε ο Θεός αφαιρώντας τους την Χάριν; Είστε μετρητές της Θείας Χάριτος ή σε αυτήν την περίπτωση, βάζοντας δύο μέτρα και δύο σταθμά, δεν ισχύει η απόφαση Συνόδου (καταδικαστική για τους «Παλαιοημερολογίτας», ανύπαρκτη μέχρι στιγμής) που σε πενήντα πέντε σελίδες μέχρι τώρα προσπαθείτε να μας δείξετε πως μόνο αυτή είναι αρμόδια να αφαιρεί την Θεία Χάρη;

11.                         Γιατί είστε έτοιμοι να διαρρήξετε τα ιμάτιά σας, μόνο στην σκέψη πως ο π. Ευθύμιος μπορεί να προτιμούσε να ανήκει στο «σχίσμα», όπως το λέτε εσείς, των «Παλαιοημερολογιτών», ενώ ποσώς δεν νοιάζεστε εμπράκτως (όχι μόνο λόγια και ημερίδες δηλαδή), για την επί εικοσαετία σταθερή οικουμενιστική πορεία του Οικουμενικού Πατριάρχου, αλλά και άλλων κατ’ όνομα Ορθοδόξων Επισκόπων, όπως εκείνου του τραγικού Γαλλίας Εμμανουήλ, που ως άλλος Ρωμαίος φιλούσε περιπαθώς την χείρα της Πάπισσας Ιουλιέτας ή του ιχλιμπιντιχιανού Γερμανίας Αυγουστίνου, όπου «αγιαζόταν» από αιρετικό «κληρικό»;

12.                         Γιατί ρωτάτε τον π. Ευθύμιο να σας δείξει που βρίσκεται η Ορθόδοξος Εκκλησίας και δεν ρωτάτε τον Άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή να σας πει τι απάντησε στον Πατριάρχη όταν τον ρώτησε ποίας Εκκλησίας είναι; Γιατί δηλαδή αντιτάσσετε στην προτεσταντική εκκλησιολογία της «αόρατης Εκκλησίας» την παπική εκκλησιολογία της ορατής Εκκλησίας στο πρόσωπο του Επισκόπου (όπως ο Πάπας) και όχι την ορθόδοξη εκκλησιολογία;

13.                         Γιατί στα όσα όντως πολύ ωραία γράφετε στα περί αποτείχισης των Ιερών Μονών του Αγίου Όρους, δεν αναφέρετε την περίπτωση της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου, στην οποία δεν έλειψε το μαρτυρικό φρόνημα και δεν έσβησε ο αγώνας τους άδοξα και ταπεινωτικά, αλλά αντιθέτως κρατούν έως και σήμερα υψωμένα τα λάβαρα της Ορθοδοξίας, προς καταισχύνη των Οικουμενιστών;

14.                         Γιατί κατηγορείτε τον π. Ευθύμιο πως δήθεν απαξιώνει τον Συνοδικό Θεσμό της Εκκλησίας, όταν εσείς τόσα χρόνια είστε αυτοί που τον απαξιώνετε μη συγκαλώντας Σύνοδο που θα καταδικάσει τους Οικουμενιστές, αλλά αντιθέτως συμμετέχετε και στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών;

15.                         Γιατί δεν αναφέρετε πως δύο από τις αναφερόμενες μορφές («Οσιακές και χαρισματούχες» όπως γράφετε και ανακηρύξατε μάλιστα και «Αγίους Πατέρας» χωρίς απόφαση Συνόδου), ΕΙΧΑΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΕΙ, έστω και για κάποιο διάστημα, όπως ο Ιουστίνος Πόποβιτς (το 1971) και ο Γέρων Παΐσιος (την τριετία 1970 - 1973 μαζί με τις οκτώ Αγιορείτικες Μονές, που ο αγώνας τους έσκασε σαν σαπουνόφουσκα, όπως γράψατε πριν); Μήπως δεν το ξέρατε για να σας παραθέσουμε τα στοιχεία;

16.                         Γιατί ο Άγιος Ιγνάτιος γράφει «πας ο λέγων παρά τα διατεταγμένα, καν πιστεύει, καν παρθενεύει, ΚΑΝ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΙΕΙ, λύκος σοι φαινέσθω εν προβάτου δορά, φθοράν προβάτων κατεργαζόμενος» και εσείς επικαλείσθε τα σημεία των «Οσιακών μορφών», για να ακολουθήσετε την λάθος στάση τους απέναντι στους αιρετικούς;

17.                         Γιατί, τέλος, τόσο μένος κατά του π. Ευθυμίου, ο οποίος αν και άνευ χαρισμάτων, κατά την φιλάδελφο άποψή σας, - παρόμοια άποψη με αυτήν που είχε για τον Τελώνη, και εκείνος ο πρόγονός σας -, ζει σε μια σπηλιά σαν το θηρίο, για την Ομολογία του, περιφρονούμενος από τους ανθρώπους, ενώ εσείς έχετε και την βακτηρία της δόξας και της αναγνώρισης των ανθρώπων, και την παρηγοριά ότι τουλάχιστον δεν θα απολεσθείτε μόνοι σας, αλλά και την παροχή από το Κράτος των μέσων προς επιβίωση;



ΝΙΚΟΛΑΟΣ

 

4 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια, Δάσκαλε! Αν είχα κι εγώ χρόνο, θα τους έλεγα άλλα τόσα και ακόμη περισσότερα για την κραυγαλέα αντιφατική στάση τους. Άραγε δεν αντιλαλαμβάνονται ότι με κάτι τέτοια προσπαθούν να εμπαίξουν τον Θεόν, ο Οποίος όμως "ου μυκτηρίζεται"; Τόσο πολύ έχουν σκοτισθεί με την κοινωνία της αιρέσεως; Ο "Πειραιώς" από τη μια αναθεματίζει (εμμέσως και όχι ονομαστικώς, βεβαίως) τον Βαρθολομαίο, ως συμμετέχοντα στον Οικουμενισμό (ενώ ο ίδιος νομίζει ότι δεν συμμετέχει!) και από την άλλη τον εγκωμιάζει, όπως εγκωμιάζει και τον "Αυστραλίας," ο οποίος, ως γνωστόν, έχει πει χοντρά αιρετικά πράγματα. Όπως έγραψε ο αείμνηστος π. Θεοδώρητος, οι "αντι-οικουμενισταί" του ν.ε. το Σάββατο γράφουν άρθρα κατά του αιρετικού "επισκόπου" τους και την Κυριακή τον μνημονεύουν και πανηγυρίζουν μαζί του! Στην πραγματικότητα, όλοι τους δέχονται την "μετα-πατερική θεολογία" (και όχι δήθεν μόνον μερικοί από αυτούς), εφόσον όλοι τους διαστρέφουν την Ορθόδοξη διδασκαλία επί αυτού του θέματος, για να δικαιολογήσουν την παθητική στάση τους, ενώ βγάζουν "εκτός εκκλησίας" όσουν εφαρμόζουν την Ορθόδοξη διδασκαλία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ μου κ. Χατζηνικολάου είδατε πως δικαιολογούν τους Οικουμενιστές ότι είναι ακόμη εντός Εκκλησίας επειδή δήθεν δεν τους καταδίκασε Σύνοδος, ενώ για τους (από καμμία Σύνοδο καταδικασμένους) "Παλαιοημερολογίτες" αποφάνθηκαν ότι ο Θεός πήρε την Χάρη του από αυτούς! Το "Γραφείο επί των αιρέσεων και παραθρησκειών" ομοιάζει με την τακτική των Εβραίων, οι οποίοι για αντίδραση και διαστροφή των αντιεβραϊκών ιδεών του Γκαίτε, δημιούργησαν μετά το θάνατό του το "Ινστιτούτο Γκαίτε"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ27 Οκτωβρίου 2012 στις 11:52 π.μ.

    Ωραιότατα τα σχόλιά σου αγαπητέ Δάσκαλε και ορθώς υπερασπίζεσαι για το συγκεκριμένο ζήτημα τον π. Ευθύμιο, έναντι της ομάδος του Πειραιώς, με την επαμφοτερίζουσα στάση, μία αναθεματίζει τους Οικουμενιστές, για το φρόνημά τους και την άλλη τους επαινεί, έργω και λόγω, ως άτομα. Αλλά συγχρόνως διερωτόμαι ο Π. Ευθύμιος και οι συναγωνισταί του, Ντετζιόρτζιο, Σημάτης κ.λ.π γιατί δεν καταδέχονται, ούτε καν, του παραμικρού διαλόγου με Ορθοδόξους Πιστούς, του Πατρίου Ημερολογίου, ακόμη και όταν αυτοί αυτόκλητα ,χάριν της αληθείας, δημοσίως τους υπερασπίζονται έναντι Οικουμενιστών και Καθεστωτικών Αντιοικουμενιστών, φαίνεται φοβούνται μήπως μιανθούν πνευματικά από μία τέτοια επικοινωνία. Πώς να το κάνουμε θα πρέπει κάποτε να καταλάβουν, ότι ο δρόμος της ενότητος των αληθινά Ορθοδόξων είναι η μόνη λύση, ενότητα με αληθινή ταπείνωση, ο άλλος δρόμος, της αυτοδικαίωσης, του πνευματικού εγωισμού και οίησις, δεν οδηγεί σε κανένα ουσιαστικό καρπό. Να χαίρονται τους αδελφούς τους του Πειραιά, που χθές τους εβράβευσαν στο πρόσωπο του Ντετζιόρτζιο και σήμερα τους κατακεραυνώνουν στο πρόσωπο του π. Ευθύμιου. Με τέτοιους (αδελφούς) οι εχθροί μάλλον περιττεύουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ μου αδελφέ αυτή η περιφρόνηση των αδελφών μας αποτειχισμένων του νέου ημερολογίου, οι οποίοι αδυνατούν να καταλάβουν τη σημασία του ημερολογιακού ζητήματος δεν πρέπει να μας πτοεί. Εμείς πρέπει να υπερασπιζόμαστε την αλήθεια ΑΠΡΟΣΩΠΟΛΗΠΤΑ. Τι κι αν ο παπα-Ευθύμιος ή ο Τσολογιάννης ή δεν ξέρω ποιος άλλος, αποφεύγουν οποιαδήποτε επαφή μαζί μας για να μην τους πουν παλαιοημερολογίτες (όχι απαραίτητα από κακία για μας, αλλά ίσως επειδή θεωρούν ότι έτσι θα τραβήξουν από την κοινωνία με τους αιρετικούς λυκοποιμένες κι άλλους αδελφούς του νέου). Εμείς οφείλουμε να τους υπερασπιζόμαστε όταν αδικούνται. Όπως και τον Πειραιώς Σεραφείμ ή τον Αιτωλίας Κοσμά που μπορεί να τους έχουμε επιτεθεί (από αγάπη, γιατί ως αντιοικουμενιστές που δηλώνουν περιμένουμε κάτι παραπάνω) , πρέπει να τους υπερασπιζόμαστε όταν πολεμούνται από μασωνίζοντες οικουμενιστές σαν τον Μεσσηνίας. Ας υπερασπιζόμαστε απλά και μόνο την ΑΛΗΘΕΙΑ χωρίς να περιμένουμε κανένα αντάλλαγμα. Ο Κύριος θα ανταποδώσει στον καθένα κατά την πρόθεση και τα έργα αυτού. Υγείαινε αγαπητέ μου Διονύσιε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή