Και μαζί τους όλοι οι νεοημερολογίτες: οι "αντιοικουμενιστές" και οι "συντηρητικοί" και οι αποτειχισμένοι κατά το ήμισυ, αλλά και οι παλαιοημερολογίτες "μνημονευτές αγιορείτες" που τυχαίνει να βρίσκονται εκτός Αγίου Όρους (όταν επιστρέψουν θα τον ξαναγιορτάσουν).
Ένα από τα επιχειρήματα όλων των παραπάνω, ενάντια στους Ορθοδόξους του Πατρίου εορτολογίου, το οποίο ακούμε συχνά, είναι η διαστρεβλωμένη ερμηνεία της αποστολικής πρότασης "ἡμέρας παρατηρεῖσθε καὶ μῆνας καὶ καιροὺς καὶ ἐνιαυτούς" (Προς Γαλάτας 4, 10). Παραπέμπουν μάλιστα και στο "Πηδάλιον", όπου εκεί ο Άγιος Νικόδημος παραθέτει την ερμηνεία του Ιερού Χρυσοστόμου επί του θέματος (φυσικά στην εποχή του Χρυσοστόμου δεν υπήρχαν ακόμη Λατίνοι, οπότε τα γραφόμενά του, στηλιτεύουν γενικώς τους καινοτόμους). Και ενώ ο Άγιος Νικόδημος μιλά ξεκάθαρα για την λατινική καινοτομία, οι παραπάνω στρέφουν τα πυρά τους στους "παλαιοημερολογίτες". Θα συμφωνούσαμε μαζί τους στην περίπτωση που οι "παλαιοημερολογίτες" ξυπνούσαν ξαφνικά ένα πρωί του 1924 και έλεγαν ότι θέλουν ένα παλαιότερο ημερολόγιο να εορτάζουν. Τότε όντως θα προκαλούσαν σχίσμα στην Εκκλησία. Όμως αυτό το πρωινό του 1924 (10 Μαρτίου) δεν ήταν αυτοί που καινοτόμησαν και έσισαν την Εκκλησία, αλλά η Ιεραρχία της Ελλάδος και ο Αρχιεπίσκοπος αυτής, ο οποίος προτίμησε την δήθεν επιστημονική ακρίβεια (ουσιαστικά όμως τον κοινό μετά των Δυτικών εορτασμό), από την ομόνοια και ενότητα του ορθοδόξου πληρώματος. Και επομένως δεν είναι αυτοί "παλαιοημερολογίτες", αλλά οι καινοτόμοι είναι νεοημερολογίτες. Ποτέ όμως δεν είναι αργά για μετάνοια και για μέριμνα για την κανονική διευθέτηση αυτού του ζητήματος. Δύσκολο, αλλά ο Χριστιανός είναι πλασμένος για τα δύσκολα, για αυτό και το σύμβολό του το ζωοποιό είναι ο Σταυρός της θυσίας του Κυρίου, που φέρνει την Ανάσταση και όχι ένας καναπές ή μία μούτζα (οι εύκολες λύσεις δηλαδή της αδράνειας ή των ύβρεων).
Εδώ παραθέτουμε το επίμαχο απόσπασμα από το "Πηδάλιον" του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου (σελ. 21-22) και το θαύμα του Προφήτου Ηλιού κατά την ημέρα της μνήμης του με το ορθόδοξο εορτολόγιο, από την "Ιστορία περί των εν Ιεροσολύμοις πατριαρχευσάντων" του (σελ. 1192).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου