"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Κυριακή 3 Απριλίου 2022

Προς κληρικό που επιβάλλει μασκοφορία εντός του Ναού (πρότυπο ανοικτής επιστολής προτρεπτικής προς μετάνοια)


(Επειδή αρκετοί Αδελφοί ανά την Ελλάδα εξέφρασαν παράπονα ότι στις Ενορίες τους δέχθηκαν πιέσεις μέχρι και διώξεις από Ιερείς, και Αρχιερείς ακόμη, για την υποχρεωτική μασκοφορία, δημοσιεύω το παρακάτω πρότυπο επιστολής ώστε να χρησιμοποιηθεί από τους Αδελφούς καταλλήλως - να γραφτούν τα στοιχεία του διώκτη Κληρικού και να εκτυπωθεί και μοιραστεί σε όλο το ποίμνιο. Καλή μετάνοια!).

Προσφώνηση (π.χ. Σεβ. Δέσποτα ή Αιδεσιμώτατε Πάτερ κ.λπ.), ευλογείτε.

Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός, η μόνη Κεφαλή της Εκκλησίας, ζητά την μετάνοια από όλους τους δούλους Του, δηλαδή και από τους κληρικούς και από τους λαϊκούς. Μέσα σε αυτήν την περίοδο μετανοίας, όπως είναι η Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή, Σας στέλνουμε την παρούσα επιστολή για να συνεισφέρουμε στην οικοδόμηση της μετάνοιας αυτής μέσα σε όλους μας.

Παρακαλούμε θερμώς να μελετήσετε τις θέσεις μας και εάν πιστεύετε ότι σφάλλουμε κάπου να μας υποδείξετε τα λάθη μας ώστε να διορθωθούμε. Όπως καταλαβαίνετε το ζήτημα δεν είναι προσωπικό, αλλά εκκλησιαστικό. Για αυτό και ζητούμε αγιογραφικά και πατερικά επιχειρήματα και όχι παπικά συνθήματα περί τυφλής υπακοής· αν πιστεύαμε σε μια τέτοια «υπακοή» δεν θα κάναμε ανυπακοή στη Σύνοδο των Αρχιερέων του 1924 που αποφάσισε την εισαγωγή του Νέου Ημερολογίου!

Η στάση, η συμπεριφορά και εν γένει τα τελούμενα μέσα στους ιερούς ναούς καθορίζονται από την Αγία Γραφή και τους Ιερούς Κανόνες των Αγίων Συνόδων, καθώς και από την Ιερά Παράδοση και την πράξη της Εκκλησίας.

Γνωρίζουμε λοιπόν ότι μέσα στο ναό όλοι πρέπει να στεκόμαστε μετά φόβου (διότι «φοβερὸς ὁ τόπος οὗτος· οὐκ ἔστι τοῦτο ἀλλ᾿ ἢ οἶκος Θεοῦ, καὶ αὕτη ἡ πύλη τοῦ οὐρανοῦ»[1]), οι ιερείς να επιτελούν την Λειτουργία νηστικοί[2], οι ψάλτες να ψάλλουν με σεμνότητα[3], οι λαϊκοί να μην εισέρχονται στο Ιερό Βήμα[4], οι γυναίκες να καλύπτουν με μαντήλι το κεφάλι τους[5], όλοι να κοινωνούν[6] και λοιπά.

Πουθενά δεν υπάρχει ούτε ρήση στην Αγία Γραφή, ούτε Ιερός Κανόνας, ούτε παράδοση που να αναφέρει τη λήψη «μέτρων υγιεινής» (όπως η μασκοφορία) μέσα στο ναό, για τον οποίο μάλιστα ο Αρχιερέας στην αρχιερατική ευχή των εγκαινίων έχει προσευχηθεί ως εξής: «κατάστησον αὐτὸν λιμένα χειμαζομένων, ἰατρεῖον παθῶν, καταφυγὴν ἀσθενῶν»! 

Και όχι μόνο δεν αναφέρονται τέτοια μέτρα, αλλά ακριβώς το αντίθετο συνέβαινε όπως γνωρίζουμε από τους ασθενείς που προσέρχονταν ανεμπόδιστα στους ναούς εκατοντάδες χρόνια τώρα, αλλά και όπως μας αποκαλύπτει ο Άγιος Εφραίμ ο Σύρος γράφοντας τα εξής συγκλονιστικά προς εκείνον που βρίσκεται στον ναό: «Αν, ίσως, ο αδελφός, που στέκεται κοντά σου, είναι σωματικώς άρρωστος και βήχει ή πτύει συνεχώς, μη ενοχλείσαι απ’ αυτόν. Σκέψου ότι πολλοί αφιερώθησαν εις την υπηρεσίαν λεπρών και αρρώστων, δια να κερδίσουν από αυτό πολλά πνευματικά, και να μάθουν εκ πείρας την αγάπην και την συμπάθειαν (προς τους ασθενείς). Και συ, άλλωστε, αφού φορείς το ίδιον σώμα, ευρίσκεσαι κοντά εις τας τοιαύτας ασθενείας, αν και προς το παρόν το σώμα σου είναι υγιές από φιλανθρωπίαν του Θεού· δι’ αυτό μη υπερηφανεύεσαι εις βάρος του αρρώστου, αλλά να φοβάσαι μη πάθεις τα ίδια και χειρότερα· και με την συμπάθεια προς τον αδελφό σου προφύλαττε τον εαυτόν σου»[7].

Κι όμως, στη δική μας περίπτωση, δεν έχουμε απλά λήψη μέτρων με τη μασκοφορία (την οποία εμείς πάντως ανεχτήκαμε σεβόμενοι τους αδύναμους αδελφούς μας και υπακούοντας στο αποστολικό «ὁ μὴ ἐσθίων τὸν ἐσθίοντα μὴ κρινέτω»[8]), αλλά επιβολή αυτής! Και αυτή η επιβολή είναι το πρώτο σφάλμα.

Το δεύτερο σφάλμα, είναι πως εκδιώξατε αδίκως από τον ιερό ναό μέλη της Ενορίας παραβαίνοντας τον λόγο του Κυρίου «τὸν ἐρχόμενον πρός με οὐ μὴ ἐκβάλω ἔξω»[9]. Και λέμε αδίκως διότι ακόμη και σε περίπτωση που παραβαινόταν η διδασκαλία της Εκκλησίας (π.χ. γυναίκα ακάλυπτη ή με παντελόνι ή βαμμένη), δηλαδή ακόμη και τότε που θα υπήρχε δίκαιος λόγος, δεν θα ήταν σωστό να υπάρξει τέτοια εκδίωξη και να σκανδαλιστεί η ψυχή του καθενός «ὑπὲρ οὗ Χριστὸς ἀπέθανε»[10].

Το τρίτο και θλιβερότερο σφάλμα, είναι πως απειλήσατε πως αν δεν υπακούσουν τα εν λόγω μέλη στην εντολή εκδιώξεώς σας θα διακόψετε την Θεία Λειτουργία! Οι προπάτορές μας, οι ηρωϊκοί εκείνοι κληρικοί μας που αντιστάθηκαν στην ημερολογιακή καινοτομία, θεωρούσαν τεράστιο αμάρτημα και δεν δέχονταν επουδενί να διακοπεί η Θεία Λειτουργία, ακόμη και όταν οι χωροφύλακες εισέβαλλαν μέσα στο ναό και απειλούσαν με τα περίστροφά τους να τους σκοτώσουν! Και τώρα, εν καιρώ ειρήνης, να απειλεί ο ίδιος ο γνήσιος ορθόδοξος ιερέας ότι θα διακόψει το Μυστήριο αν δεν υπακούσουν στην άδικη προσταγή του;

Στην Αγία Τράπεζα, άγιε πάτερ, δεν σφαγιάζεται το δικό σας σώμα, ούτε χύνεται το δικό σας αίμα, αλλά το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Ο κληρικός είναι υπηρέτης του Χριστού και δανείζει τα χέρια του στον Κύριο για να προσφερθεί το Μυστήριο. Δεν είναι ο ιερέας (ή ο αρχιερέας) κυρίαρχος του Μυστηρίου, αλλά λειτουργός. Για αυτό και δεν έχει δικαίωμα να διακόψει την Θεία (του Θεού δηλαδή) Λειτουργία ή να εμποδίσει από τη Θεία Κοινωνία, όποιον το επιθυμεί, κατά την διδασκαλία των Αγίων Πατέρων («πλάνη καί αἵρεσίς ἐστι τό κωλύον καί διώκειν τούς πιστούς τῆς θείας Τραπέζης ὅτε βούλοιντο»[11]).

Κάνουμε έκκληση να λήξει το θέμα αυτό και να ακολουθήσουμε όλοι μας την Ορθοδοξία, η οποία σέβεται το αυτεξούσιο του πιστού και δεν επιβάλλει πράγματα που αντιβαίνουν στην διδασκαλία της. Προσευχόμαστε να κατανοήσετε και να διορθώσετε τα ως άνω σφάλματά σας και να επιδείξετε έμπρακτη μετάνοια αφήνοντάς μας να επιστρέψουμε στην Ενορία δίχως καταπίεση στο ζήτημα της μασκοφορίας.

Πλησιάζει η Μεγάλη Εβδομάδα και η Ανάσταση του Κυρίου και όποιος επιθυμεί την διαίρεση του σώματος της Εκκλησίας είναι με το μέρος του Ιούδα, όχι του Χριστού. 

Μετά της εν Κυρίω οφειλομένης αγάπης,

(Υπογραφή)



[1] Γεν. κη΄ 17.

[2] ΚΘ΄ Κανών της Πενθέκτης.

[3] ΟΕ΄ της Πενθέκτης.

[4] ΞΘ΄ της Πενθέκτης,

[5] Α΄ Κορ. ια΄ 5.

[6] Θ΄ Αποστολικός Κανών.

[7] Ευεργετινός, Υπόθεσις ΙΑ΄, ΣΤ (εκδ. Επισκόπου Οινόης Ματθαίου Λαγγή, σελ. 174).

[8] Ρω. ιδ΄ 3.

[9] Ιω. ϛ΄ 37.

[10] Ρω. ιδ΄ 15.

[11] Αγίου Αθανασίου του Παρίου, Επιτομή των θείων δογμάτων, 1806.

39 σχόλια:

  1. Πάρα πολύ επίκαιρο θέμα δυστυχώς,με διαστάσεις "επιδημίας"! Έχουν πικραθεί και διωχθεί πολλοί αδελφοί που δεν αποδέχονται τέτοιες Καινοτομίες στην Ορθόδοξη Λατρεία, κρίμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα είχε γράψει αναλυτικά ο Θεόδωρος Ντοστογιέφσκι :

    https://en.calameo.com/read/0030940220a77f540057d?view=scroll&authid=aVzn9V0XPjWa&page=1

    Δυστυχώς το "πνεύμα" του Μεγάλου Ιεροεξεταστή έχει καταλάβει πολλούς....και νομίζουν ότι είναι τα αφεντικά των Ιερών Ναών και των Μυστηρίων.

    Χαρακτηριστικό το παρακάτω παράδειγμα :

    https://youtu.be/wlQfUDQ5gGY

    Υγ: Απόσπασμα από τον Μεγάλο Ιεροεξεταστή :

    "Εδώ και δεκαπέντε αιώνες είχαμε βρεί τον μπελά μας μ'αυτήν την ελευθερία, αλλά τώρα όλα πήραν τέλος και έγιναν όπως έπρεπε για το καλό"

    "Θέλω να ξέρεις πως τώρα - μάλιστα, σήμερα - αυτοί οι άνθρωποι είναι περισσότερο από κάθε άλλη φορά πεπεισμένοι ότι είναι απόλυτα ελεύθεροι, κι όμως έχουν φέρει οι ίδιοι την ελευθερία τους σ'εμάς και ταπεινά την εναπόθεσαν στα πόδια μας"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Παίρνουν το αντίδωρο χωρίς να φορούν γάντια & επειδή φοβάμαι να κολλήσω κορονοϊό δεν παίρνω αντίδωρο"
    Δεν θέλω να πω ποιά το είπε και πού.
    Άπαγε της βλασφημίας.
    Η μασκοφορία δεν είναι μόνο επιβολή κάποιων κληρικών,ακόμη και στους Ιερούς Ναούς που οι Πατέρες δεν επεμβαίνουν στο αυτεξούσιο του ποιμνίου επιβάλλοντας αυτή την βλασφημία,
    βλέπουμε πληθώρα πιστών να φορούν
    την μάσκα.
    Δυο είναι λοιπόν τα προβλήματα.
    Και οι κληρικοί που επιβάλλουν την μασκοφορία αλλά και οι ολιγόπιστοι
    εκ του ποιμνίου.

    Ακόμα και αν η Ι.Σ. ανακοινώσει αύριο την παύση εφαρμογής των "υγειονομικών μέτρων" που ορίζει η πολιτεία,
    μεγάλο μέρος,αν όχι η πλειοψηφία,
    του ποιμνίου,
    θα συνεχίσει να φορά μάσκα,
    θα κάνει την 4η,την 5η κοκ δόση,
    στα πλαίσια της εφαρμογής του βιολογικού πολέμου που εξυπηρετεί την παγκόσμια μείωση του πληθυσμού και όχι την προστασία του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προς κο Αριστοτέλη :

      Πάνω σε αυτό που είπατε, θα ήθελα να παρατηρήσω ό,τι δεν πρόκειται περί ολιγοπιστίας των λαϊκών. Κι αυτό άλλωστε φαίνεται από το ότι όταν έρθει η ώρα για το καθιερωμένο κέρασμα (καφεδάκι, κτλ κτλ κτλ) οι μάσκες κυριολεκτικά εξαφανίζονται (άλλωστε με μάσκα πώς θα πιείς το καφεδάκι) και όλα είναι είναι as usual...

      Το θέμα λοιπόν έγκειται δυστυχώς στην ,εδώ και 2 συνεχόμενα χρόνια, συστηματική απο-ιεροποίηση των Ιερών Ναών.

      Ποιοι έχουν αναλάβει την δουλίτσα αυτή εντός των Ιερών Ναών;

      Όποιος απαντήσει ξέρει ήδη και την λύση στο πρόβλημα.

      Διαγραφή
    2. Στο σχόλιό σας φαίνεται ξεκάθαρα πως σκοπός σας είναι να επικεντρώσετε το βάρος της ευθύνης
      στους κληρικούς. Αυτό έχει σκοπιμότητα, η οποία είναι να στοχοποιήσετε την Ι.Σ.,
      προφανώς θα ανήκετε σε κάποια άλλη παράταξη, έτσι εξηγείται και ο σκόπιμα μονομερής σχολιασμός σας.

      Το ποίμνιο φέρει ευθύνη κι αυτό πηγάζει από την ολιγοπιστία του, αν βγαίνουν οι μάσκες στο αρχονταρίκι τότε δεν θα έπρεπε να φοριούνται και στους Ιερούς Ναούς, άλλωστε τα υγειονομικά μέτρα, τα οποία όσοι εκ των κληρικών τα εφαρμόζουν, δεν κάνουν διάκριση για το πού θα φοράει ο λαός την μάσκα.

      Το αποτέλεσμα είναι η βλασφημία που βιώνουμε κι αυτή υπάρχει σε όλους τους εν Ελλάδι Ναούς.
      Αλλού σε μικρότερο αλλού σε μεγαλύτερο βαθμό.
      Το λοιπόν, ΩΣ ΣΥΝΗΘΩΣ, μην προσπαθείτε να αμνηστεύσετε άλλους στον χώρο του πατρίου εορτολογίου,
      οι οποίοι έχουν αποσπαστεί, προτεσταντικώ τω τρόπω, από την ενότητα της Εκκλησίας.
      Εμείς έχουμε το σθένος να εκφράζουμε την αντίθεσή μας σε όσα δεν συμφωνούμε με τους κληρικούς μας,
      λόγω τε και πράξει, ας το κάνουν και άλλοι "που πονούν" για την ενότητα της Εκκλησίας.
      Όσον αφορά την χρησιμοποίηση της λέξεως "αποϊεροποίηση", αποτελεί μια ακόμη βλασφημία,
      ο Ιερός Ναός δεν χάνει ούτε Τον Κύριο, ούτε την Θεοτόκο, ούτε τους Αρχαγγέλους, ούτε τους Αγίους,
      μήτε τον Φύλακα Άγγελό του, λόγω της ολιγόπιστων και βλάσφημων μασκοφόρων.

      Διαγραφή
    3. Και κάτι ακόμη, όσα γράφουμε τα λέμε, όχι με σκοπό να κατηγορήσουμε τους αδελφούς μας που μασκοφορούν,
      αλλά γιατί μας στεναχωρεί και μας πονά η πράξη τους & επειδή θέλουμε να τους δούμε να αντιλαμβάνονται το λάθος τους, το γράφω γιατί βλέπω κάποιους περήφανους που επειδή είδαν έναν ή 20 πιστούς να φοράνε μάσκες αφήνουν τον πνευματκό τους, αφήνουν τον Ναό που πήγαιναν επί 10ετίες,
      θαρρείς και αν ο διπλανός μου φορά μάσκα, θα λογοδοτήσω εγώ στον Κύριο για την πράξη του.ΌΧΙ.
      Λόγο θα δώσω αν σιωπήσω σχετικά με το θέμα της μάσκας.
      Λόγο θα δώσουν επίσης αυτοί που διαιρούν τους πιστούς σε παρατάξεις και καταστρέφουν
      το δόγμα της ενότητας στην Εκκλησία.

      Διαγραφή

    4. Προς Αριστοτέλης4 Απριλίου 2022 - 9:45 π.μ.

      Γράφετε :

      "ο Ιερός Ναός δεν χάνει ούτε Τον Κύριο, ούτε την Θεοτόκο, ούτε τους Αρχαγγέλους, ούτε τους Αγίους,
      μήτε τον Φύλακα Άγγελό του, λόγω της ολιγόπιστων και βλάσφημων μασκοφόρων"

      Απάντηση :

      Αδελφέ αν διώξεις τον Χριστό, ο Χριστός φεύγει. Και ο έχων κοινό ποτήριο με βλάσφημους (κατά δήλωσή σας) τί είναι ;

      Διαγραφή
    5. Η βλασφημία είναι αμαρτία,
      εν προκειμένω η μασκοφορία δεν είναι αίρεση αλλά αμαρτία.
      Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός δεν φεύγει λόγω των αμαρτιών,είναι εκεί για να τις συγχωρέσει εφόσον εμείς μετανοήσουμε.
      Σταματήστε επιτέλους να βγάζετε, όσοι το κάμετε, Τον Χριστό από τη θέση Του Δίκαιου Κριτή και να μπαίνετε εσείς στην θέση Του.
      Αυτό είναι έπαρση και πώρωση.
      Αν δεν έχετε κάτι άλλο να σχολιάσετε από όσα έγραψα τότε αποδεικνύετε ότι η σκοπιμότητα σας είναι να διαβάλλετε την Εκκλησία στην προσπάθεια να αμνηστεύσετε παραταξιακούς που αποσχίσθηκαν.

      Διαγραφή
    6. Καθήκον σας είναι να προσευχηθείτε για το έλεος Του Χριστού για όλους όσους είναι εντός Εκκλησίας,
      όχι να καταδικάζετε κλήρο και λαό,
      Κριτής ένας είναι.
      Καλή συνέχεια.

      Διαγραφή
    7. Κύριε Αριστοτέλη ,

      Κάντε σας παρακαλώ ένα κόπο και διαβάστε από την αρχή τις αναρτήσεις μου.

      Είδατε να καταδικάζω κανένα ;

      Είδατε να αμνηστεύω κανένα ;

      Είδατε να διαβάλω την Εκκλησία ;

      Είδατε να πώ κάποιον βλάσφημο ;

      Τρείς ερωτήσεις έκανα όλες κι όλες :

      1.Ποιοι έχουν αναλάβει την δουλίτσα αυτή εντός των Ιερών Ναών;

      2.Ο έχων κοινό ποτήριο με βλάσφημους (κατά δήλωσή σας) τί είναι ;

      3.Όταν ακατήχητοι βαπτίζουν ακατήχητους τότε ποιος φέρει την ευθύνη γι'αυτήν την κατάσταση ;

      Τα υπόλοιπα που λέτε είναι για εμένα τελείως αδιάφορα και αποτελούν δικά σας ανυπόστατα συμπεράσματα.

      Αν όμως επιθυμείτε να απαντήσετε συγκεκριμένα στις 3 ερωτήσεις που έθεσα, πολύ ευχαρίστως να διαβάσω τις απαντήσεις σας.

      Διαγραφή
  4. Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις σας, ο λαός απέδειξε την ρηχή πίστη του και το ακατήχητο πνευματικό του επίπεδο!
    Ωστόσο, το να επιβάλλονται τέτοια βλάσφημα "μέτρα" εκ μέρους της Ιεραρχίας, ξεπερνά κάθε όριο και μαρτυρά την πλήρη σύνταξή της με τον Αντίχριστο Καίσαρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Unknown3 Απριλίου 2022 - 10:38 μ.μ.

      Και ποιοι είναι οι υπεύθυνοι για την κατήχηση του ποιμνίου σε καθεστώς νηπιοβαπτισμού ;

      1. Ο Επίσκοπος
      2. Ο Ιερέας
      3. Ο Ανάδοχος
      4. Οι Γονείς

      Όταν όμως ακατήχητοι βαπτίζουν ακατήχητους τότε ποιος φέρει την ευθύνη γι'αυτήν την κατάσταση ;

      Διαγραφή
  5. Όλοι συμμετέχουμε στην ευθύνη, γι'αυτό δεν πρέπει να σιωπουμε ούτε να αντιπαρερχόμαστε τέτοια σοβαρά φαινόμενα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κατηχητικό για όλους (κληρικούς και λαϊκούς) :

    https://youtu.be/HLj3GZgZdVs

    Υγ: Να το βλέπουμε εμείς οι "μεγάλοι" για να κλαίμε, να μαθαίνουμε και να διορθώσουμε τα χάλια μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  7. Έτσι για να χαλαρώσουμε λιγάκι την ατμόσφαιρα....

    Παρακαλείται ο Σεβ.κκ.Γερόντιος Β' να μείνει σε καραντίνα τουλάχιστον 15 ημέρες γιατί ήρθε σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα :

    https://www.pronews.gr/elliniki-politiki/kyvernisi/me-koronoio-o-tripla-emvoliasmenos-t-theodorikakos/

    https://impc.gr/%ce%b7%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%af%ce%b4%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7-%ce%b2%ce%af%ce%b1/

    Στον Πολυχώρο του Δημαρχείου Παλαιού Φαλήρου μετέβη ο Σεπτός Ποιμενάρχης μας κ. Γερόντιος, συνοδευόμενος από τους Γεν.Αρχιερατικό, Πρωτοπρεσβύτερο Γεώργιο Κοντογιώργη και Ιερομόναχο π. Λουκά Πόρτο, προσκαλεσμένος από την Ένωση Απανταχού Μανιατών “Η ΜΑΝΗ”, στην «Ημερίδα για τη Βία»,υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

    Με ομιλητές τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Παναγιώτη Θεοδωρικάκο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για να χαλαρώσουμε τελείως θα είχε ενδιαφέρον να μαθαίναμε (από τώρα εννοώ όχι στη Δευτέρα Παρουσία, που θα το μάθουμε ούτως ή άλλως) τα περιουσιακά στοιχεία των Αρχιερέων μας και το "πόθεν έσχες"!

      Διαγραφή
    2. Σε συνέχεια του προηγούμενου σχολίου σχετικά με την επαφή του Σεβ.Γεροντίου Β' με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID, τον είδαμε σήμερα να σπάει την καραντίνα που έπρεπε να τηρήσει (ανεξάρτητα αν είναι ή δεν είναι εμβολιασμενος) και να πηγαίνει κανονικά χωρίς να φοράει ο ίδιος και οι συνεργάτες του μάσκα εντός του Ιερού Ναού :

      https://m.facebook.com/photo.php?fbid=5230006127044426&id=171631089548647&set=a.538248702886882&source=49&refid=13&__tn__=%2B%3E


      Συμπέρασμα :

      Το παραπάνω περιστατικό αποδεικνύει ότι COVID δεν κολλάς εντός του Ιερού Ναού. Είναι δυνατόν ο κκ.Γεροντιος Β' να έθετε σε κίνδυνο τη ζωή των συνεργατών του και του ποιμνίου του;

      Ερώτηση :

      Αφού αποδείχθηκε στην πράξη ότι δεν κολλάς COVID εντός του Ιερού Ναού, τότε γιατί επιβάλλεται στους λαϊκούς να φοράνε μάσκα εντός των Ιερών Ναών ;

      Υποκριταί ! Σας ξεσκέπασε το 2020 ο Αρχικαίσαρας Κούλης και τώρα σας ξεσκεπάζει ο υπασπιστής του Κούλη (ο Θεοδωρικάκος)

      Διαγραφή
  8. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ6 Απριλίου 2022 στις 3:11 μ.μ.

    Αγαπητε Δασκαλε, εχω την γνωμη οτι οταν ενα θεμα, σαν το παρον, αφορα μια σημαντικη πτυχη της Εκκλησιαστικης η της Εθνικης μας ζωης, θα ηταν στοιχειωδως πρεπον και αναγκαιο τα σχολια να υποβαλλονται με το πραγματικο και πληρες επιθετο και ονομα του σχολιογραφου. Υπαρχει και πρεπει να υπαρχει ελευθερια λογου και αποψης, αλλα συγχρονως και ευθυνη των οσων λεμε δημοσια και το θαρρος για να υποστηριζουμε φανερα την γνωμη μας. Δεν αναφερομαι σε ολα τα δημοσιευματα, αλλα σε οσα εχουν τον παραπανω χαρακτηρα που ανεφερα. Εαν θελετε να διασφαλισετε το Κυρος του ιστολογιου ειναι αναγκαιοι καποιοι βασικοι και αυτονοητοι κανονες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ μου Διονύσιε, μου είναι γνωστά τα ονοματεπώνυμα και των τριών σχολιαστών που σχολιάζουν παραπάνω. Πέρα από αυτό όμως, αρχή του παρόντος ιστολογίου ήταν και είναι να δημοσιεύονται τα σχόλια και επωνύμων και ανωνύμων, που έχουν κάποια σοβαρότητα και διατηρούν την στοιχειώδη ευγένεια. Αυτά τα δύο στοιχεία δεν εξασφαλίζονται πάντοτε με την επωνυμία (βλ. π.χ. την περίπτωση του ταλαίπωρου Ριτσούδη).

      Διαγραφή
  9. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ6 Απριλίου 2022 στις 4:53 μ.μ.

    Αγαπητε μου δασκαλε ελπιζω και εσυ και καποιοι απο τους σχολιογραφους που ειπες οτι γνωριζεις να μην αμφιβαλουν για το Ορθοδοξο φρονημα της διοικησης της Εκκλησιας μας. Εαν αμφιβαλουν οφειλουν οτι γραφουν να το λενε επωνυμα και θεμελιωμενα. Εαν λοιπον δεν θετουν επωνυμα και θεμελιωμενα θεμα Ορθοδοξιας πρωτιστως για τους Αρχιερεις μας οφειλουν να αποδεχονται την κριση της Συνοδου μας για οποιοδηποτε σοβαρο Εκκλησιαστικο θεμα, κριση που βγηκε κατοπιν εξετασης του θεματος, συζητησης και αποφασης. Εαν δεν συμβαινει αυτο τοτε, ισως χωρις να το καταλαβουμε, θετουμε τους εαυτους μας υπερανω Της Εκκλησιας.Βεβαιως εχουμε το δικαιωμα να προτεινουμε με υιικο τροπο οτιδηποτε θεωρουμε χρησιμο και καλο, αλλα δεν θετουμε τον εαυτο μας πανω απο την συντεταγμενη διοικηση της Εκκλησιας, εκτος εαν αυτη η διοικηση αντικειμενικα παψει να εκφραζει την Ορθοδοξη Εκκλησια και Πιστη. Ο χωρος Της Εκκλησιας ειναι και πρεπει να παραμενει χωρος πνευματικης ταξεως ως εκφραση υπακοης, τυπικα μεν στα αρμοδια οργανα, ουσιαστικα Στον Ιδιο Τον Χριστο μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η παρακάτω φωτογραφία αφιερωμένη στον αδελφό Διονύσιο που με ρωτάει αν αμφιβάλω για το Ορθόδοξο Φρόνημα της διοίκησης της Εκκλησίας :

    https://scontent.fath7-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/277812961_5230007683710937_2830305206440867686_n.jpg?stp=cp0_dst-jpg_e15_fr_q65&_nc_cat=102&ccb=1-5&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=L4lp9y2hr_IAX_EQNF4&_nc_ht=scontent.fath7-1.fna&oh=00_AT9_WZX601VwAIwUeCiq-W9Ij6FsgzLmnxMTQjJ1_j4O4g&oe=62536EC5

    Με εκτίμηση,

    Κυριάκος Βαρβέρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ας μη το γενικεύουμε με τον όρο "διοίκηση", ας πούμε "πρόσωπα τινά της διοικήσεως".
      Κατά τα άλλα, οι ορθόδοξες απόψεις περί του κύρους των αποφάσεων Τοπικών Συνόδων και περί απροϋπόθετης υπακοής γενικώς είναι γνωστές και δεν χρειάζεται να τις αναλύσουμε παραπάνω.

      Διαγραφή
    2. Καλή ευλογημένη ημέρα αδερφέ Νικόλαε, χρόνια πολλά.
      Με εκφράζει πλήρως το σχόλιό σου.

      Διαγραφή
    3. Κατ'αρχήν να ευχηθώ σε όλους τους αδελφούς Ορθοδόξους Χριστιανούς, η Χάρις της Υπεραγίας Θεοτόκου να τους σκεπάζει και να τους φρουρεί.

      Κατά δεύτερον και περί προσώπων της διοικήσεως θα σας πω ένα παράδειγμα (από τα κοσμικά, τα πεζά πράγματα) και παρακαλώ βγάλτε μόνοι σας το συμπέρασμα για τα Εκκλησιαστικά :

      Σε μια εταιρεία αν αποδειχθεί ότι μέλος της διοικήσεως δρα και κινείται (άμεσα ή έμμεσα) με τρόπο αντίθετο στα συμφέροντα της εταιρείας, τα υπόλοιπα πρόσωπα της διοικήσεως που ενδιαφέρονται για την εταιρεία ξέρετε τί κάνουν ; Πάντως δεν τον αφήνουν να συνεχίσει την δράση του. Απλά τον απαλλάσσουν από τα διοικητικά του καθήκοντα.

      Αν όμως, παρόλη την αποδεδειγμένη διαβρωτική και επιβλαβή δράση του, τον αφήσουν στην θέση του ενώ έχουν γνώση της δράσεώς του και των επιπτώσεων αυτής, τότε και τα υπόλοιπα πρόσωπα της διοικήσεως είναι στον ίδιο βαθμό συνυπεύθυνα.

      Διαγραφή
    4. Μια εικόνα χίλιες λέξεις!

      Διαγραφή
  11. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ7 Απριλίου 2022 στις 3:43 μ.μ.

    Αγαπητε Κυριακο, τωρα εισαι τυπικα ορθος ανεφερες το ονομα σου και την αμφιβολια σου οσον αφορα το Ορθοδοξο φρονημα, αρα ορθα καταλαβα οτι πισω απο το δημοσιευμα και καποια σχολια υπαρχουν αμφιβολιες ως προς το Ορθοδοξο φρονημα καποιων κληρικων μας. Προσωπικα θεωρω οτι η Συνοδος μας και στο θεμα της Πανδημιας και των εμβολιων και στο Ουκρανικο ζητημα πηρε τις καλυτερες δυνατες θεσεις σε συγκριση τοσο με τις Διοικησεις των επισημων Εκκλησιων οσο και με καποιες αποφασεις αλλων Συνοδων εντος και εκτος Ελλαδος. Ακολουθησε ακριβως την μεση και Βασιλικη οδο και ας μη παρασυρομαστε απο ατομα που δεν εχουν σχεση με την Εκκλησια μας κυριως απο τον χωρο των Αποτειχισμενων η μονιμα διαμαρτυρομενων προς την διοικηση της επισημης Εκκλησιας, οπου εκει εχει κλονιστει καθε εννοια εμπιστοσυνης μεταξυ αυτων και της διοικησεως της Εκκλησιας που ανηκουν. Μη ξεχναμε οτι αυτα τα προσωπα που οι τοποθετησεις τους επιρρεαζουν και εμας η γνωμη των περισσοτερων απο αυτους για εμας ειναι οτι ειμαστε δηθεν σχισματικοι. Οσο για το κυρος και την υπακοη στις σποφασεις μιας Τοπικης Συνοδου, αλλοιμονο εαν θεωρουμε δεσμευτικες μονο τις αποφασεις Οικουμενικων και Πανορθοδοξων Συνοδων που ως γνωστον διεξαγονται σε μακρα μεταξυ τους χρονικα διαστηματα. Τελος παντων δεν επιθυμω να διδαξω κανενα ο εχων νουν νοητω δεν του χρειαζεται η δικη μου συμβουλη η παρεμβαση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "...αι Ιεραί Σύνοδοι διαιρούνται εις επαρχιακάς, τοπικάς, αίτινες έχουσι ΜΕΡΙΚΟΝ κύρος, και εις Οικουμενικάς, αίτινες έχουσι ΓΕΝΙΚΟΝ εκκλησιαστικόν κύρος" (Αγ. Νεκταρίου: "Αι Οικουμενικαί Σύνοδοι" Εκδ. Βασ. Ρηγόπουλου. Θεσσαλονίκη 1972. σελ. 66).
      Επομένως το να προσδίδει κανείς γενικό κύρος σε αποφάσεις Τοπικών Συνόδων είναι αντίθετο με την ορθόδοξη διδασκαλία. Για αυτό άλλωστε και παλαιότερες αποφάσεις απορρίφθηκαν από κληρικούς και λαϊκούς (όπως π.χ. οι Εγκύκλιοι του 1950 και του 1974, για να μιλήσουμε για τα καθ΄ ημάς).
      Δεν είμαστε λοιπόν μόνιμα διαμαρτυρόμενοι, αλλά ούτε τυφλά υπάκουοι!

      Διαγραφή
  12. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ7 Απριλίου 2022 στις 6:37 μ.μ.

    Το "μερικο Κυρος" της τοπικης Συνοδου εν σχεση παντα με την Οικουμενικη Συνοδο δεν σημαινει οτι απουσιαζει το Κυρος της Τοπικης Συνοδου. Την απουσια του Κυρους της την κρινει η Μειζων αυτης Συνοδος οχι οποιος απλα διαφωνει μαζι της ολικα η μερικα. Διαφωνια μπορει να υπαρξει διατυπουμενη με υιικο τροπο και παντα αρμοδιως. Στην Εκκλησια δεν νοειται συμπολιτευση και αντιπολιτευση αλλα αδελφικη ενοτητα οπου " η των πλειονων γνωμη κρατειτω " εννοειται παντων Ορθοδοξων, αλλως δημιουργουνται συνθηκες διαταραχης της Ενοτητος που ειναι ενα απο τα θεμελια της Εκκλησιας. Οσο για τους " διαμαρτυρομενους " αναφερομαι σε εκεινους που ενω διαφωνουν με την επισημη Εκκλησια σε σοβαρα θεματα ακολουθωντας το δογμα " αγωνιζομαι εντος της Εκκλησιας " κατηγορουν ευκαιρως ακαιρως εκεινους που τελικα ακολουθουν Εκκλησιαστικα. Δασκαλε εχουν γινει και στον δικο μας Εκκλησιαστικο αγωνα πολλα λαθη στο παρελθον, αλλα ο Θεος μας αξιωσε μιας σοβαρης και Πνευματικης Συνοδου. Ηλθαν ομως στα τελευταια χρονια πειρασμοι, σε Εκκλησιαστικα θεματα Πανορθοδοξης σημασιας, Πανδημιες, Πολεμοι τωρα. Ας εμπιστευτουμε το δωρο Του Θεου,την Συνοδο μας, και ας το διαφυλαξουμε πρωτοι και κυριως εμεις και ας μη δινουμε βημα σε εκεινους που αμφισβητουν τους Πατερες μας να διακινουν τις αποψεις τους. Αυτα και τελος και αν εγινα αιτια στενοχωριας να με συγχωρειτε απαντες, ο Κυριος να μας Φωτιζει και διαφυλαττει σε αυτες τις δυσκολες ημερες. Καλη Ανασταση σε ολους τους αδελφους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητέ Διονύσιε,

    Γράφεις :

    "Η Σύνοδός μας πηρε τις καλυτερες δυνατες θεσεις σε συγκριση τοσο με τις Διοικησεις των επισημων Εκκλησιων..."

    Όσον αφορά το COVID-19 σου παραθέτω 2 παραδείγματα "

    1."Καὶ τελικὰ ἡ Ἱερὰ Λιτάνευση τῆς Θαυματουργοῦ Εἰκόνας τῆς Ἁγίας εἰς τὸν ἀνοικτὸ χῶρο τῆς Λυκοβρύσεως δὲν θὰ γίνῃ."

    https://www.imab.gr/index.php/latest-news/1965-anakoinosi-gia-tin-eperxomeni-eorti-tis-osias-eirinis-xrysovalantou

    2."ἐπετράπη ἡ νόμιμος τέλεσις τῶν ἱερῶν Ἀκολουθιῶν καὶ Θείων Λειτουργιῶν κεκλεισμένων τῶν θυρῶν παρουσίᾳ μόνον τοῦ ἀναγκαίου προσωπικοῦ τῶν Ἱερῶν Ναῶν (Ἱερέως, Ἱεροψαλτῶν καὶ Νεωκόρου ἤτοι 4 προσώπων)"

    https://www.ecclesiagoc.gr/index.php/%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7/%E1%BC%80%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/1616-encyclical-3024


    Πού την βλέπεις την διαφορά ; Ακριβώς τα ίδια έπραξαν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ Κυριάκο, επίτρεψέ μου μία παρατήρηση στο δεύτερο. Η ανακοίνωση αυτή ήταν για τα μάτια του κόσμου. Δεν τηρήθηκε σχεδόν από κανένα μας (σε αντίθεση με την Εκκλησία του νέου) και ούτε μας επιβλήθηκε, διότι πολύ απλά θα είχαμε φύγει. Αν κάπου προσπάθησαν να τα επιβάλουν εγώ δεν γνωρίζω, αλλά αν συνέβη θα πρόκειται για απειροελάχιστες εξαιρέσεις. Κοντολογίς, ο πιστός λαός ακύρωσε στην πράξη την Εγκύκλιο 3024, όπως και στο παρελθόν ακύρωσε και τις Εγκυκλίους 1950 και 1974.

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ Νικόλαε,

      Ο Διονύσιος αναφέρθηκε σε Συνοδικές θέσεις και μερικές από αυτές του ανέφερα.

      Αν ο πιστός λαός τις ακύρωσε στην πράξη όπως λες, τότε καλείται και παρακαλείται να κάνει το ίδιο και στις υπόλοιπες αντίχριστες υποχρεωτικότητες.

      Διαγραφή
    3. Η βασιλική οδός είναι αυτό που εξέφρασε ο αδερφός Νικόλαος
      και μην ξεχνάμε ότι ο λαός είμαστε μέλος της Εκκλησίας,εμείς καθιστούμε έγκυρη ή άκυρη μια απόφαση της Ι.Σ.,
      δεν θα μου φαινόταν περίεργο πάντως αν η πλειοψηφία υιοθετούσε τα "υγειονομικά μέτρα",
      παρά την υποθετικά αντίθετη απόφαση εκ της Ι.Σ.
      Δεδομένο είναι ότι ανάλογα με το αξίωμα, κρίνεται κάποιος ανάλογα
      και από Τον Χριστό.
      Η άποψή μου στα σχόλια εξέφρασε
      ότι ο λαός, μπορεί να έχει ως αξίωμα την χαμηλότερη θέση, αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν φέρει ευθύνη στο θέμα.
      Η βασιλική οδός είναι αυτό που εξέφρασε και ο Νικόλαος εν συντομία, το ανέφερα κι εγώ:
      •όταν πρέπει υπακοή
      •όταν πρέπει ανυπακοή

      Το θέμα έχει να κάνει με την ενημέρωση που έχει κλήρος και λαός,
      την διάκρισή καθενός από όλους μας και το κατά πόσο εμπιστεύεται κάποιος τους εκάστοτε "κυβερνώντες".
      Η ιστορία του 20ου αιώνα μας δείχνει ότι η Ελλάδα διοικείται από επιεικώς ανάξιους πολιτικούς, αυτό θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη από κλήρο και λαό. Κάτι ακόμα:
      Δυστυχώς τα συμπτώματα που ο ΊΔΙΟΣ Ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ εκ του -επιεικώς χαρακτηρισμένου ως πειραματικού- επαναλαμβανόμενου εμβολιασμού,
      είναι εμφανή και μάλιστα δημοσιεύονται κάθε μέρα από τα
      Μ.Μ.Εξαπάτησης.

      Διαγραφή
  14. Δεν εχω φορέσει ποτέ μάσκα στην ενορία μου! Δόξα τω Θεώ!! Είμαι στην σύνοδο Καλλίνικου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ποια ενορία; Ευχαριστούμε!

      Διαγραφή
    2. Επειδή όταν βλέπουμε τα καλά και σωστά οφείλουμε να τα λέμε, στα εγκαίνια της Παναγίας Σουμελά στον Ασπρόπυργο δεν φορούσε κανείς λαϊκός μάσκα και μπράβο τους :

      https://www.imab.gr/index.php/latest-news/2364-me-tin-pandimi-symmetoxi-klirou-kai-laoy-ta-thyranoiksia-tis-soumela-tou-aspropyrgou

      https://www.imab.gr/index.php/latest-news/2366-i-istoriki-proti-theia-leitourgia-stin-soumela

      Διαγραφή
  15. Ούτε στον Άγιο Αθανάσιο στη Νέα Φιλαδέλφεια τηρούνται τα Αντίχριστα μέτρα, αντίθετα με τον Άγιο Νικόλαο στις Αχαρνές (όπου φορούν όλοι μάσκα).
    Πάντως το " για τα μάτια του κόσμου", αγαπητέ Νικόλαε, αναρωτιέμαι: έχει σχέση με το " γυμνή τη κεφαλή";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Η ενορία μου είναι οι Άγιοι Ανάργυροι Αιγίνης. Την εκκλησία που θεμελίωσε κι έκτισε ο Όσιος Ιερώνυμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή