"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2022

Περί του Αγίου Κυρίλλου Λουκάρεως (σύντομη απάντηση στον "Μέτοικο" από έναν Αθηναίο πολίτη)


Στην γνωστή ιστοσελίδα "Κατάνυξις" δημοσιεύθηκε ένα αθλιότατο άρθρο, το οποίο υπογράφει κάποιος "Μέτοικος", με τίτλο "Ο π. Βαρθολομαίος ανακήρυξε «άγιο» τον αναθεματισμένο Κύριλλο Λούκαρι!!" (https://katanixi.gr/synergates/metoikos/o-p-vartholomaios-anakiryxe-agio-ton-anathematismeno-kyrillo-loykari/).
Στο άρθρο αυτό ο "Μέτοικος", επηρεασμένος προφανώς από το μίσος του κατά του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, αλλά και μέσα στα γενικότερα πλαίσια της Αγιομαχίας που ευδοκιμεί σε ακραίους κύκλους Ζηλωτών και Αποτειχισμένων (ας θυμηθούμε την Μαγδαληνή Μοναχή κατά του Αγίου Νεκταρίου, τον Αθανάσιο Σακαρέλλο κατά του Ιερού Αυγουστίνου, τον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά κατά του Χρυσοστόμου Σμύρνης κ.ά.), μάλλον θεωρεί a priori κάθε πράξη του κ. Βαρθολομαίου ως οπωσδήποτε λανθασμένη!
Τον Κύριλλο Λούκαρι όμως δεν τον ανακήρυξε Άγιο ο κ. Βαρθολομαίος, αλλά η συνείδηση εκείνων των αληθινών Ορθοδόξων που γνώρισαν πραγματικά τον Μεγαλοφυή αυτόν και λίαν παρεξηγημένο Άγιο· μεταξύ αυτών και ο μαθητής του Αγίου, ο Όσιος Ευγένιος ο Αιτωλός (εκτός αν δεν τον δέχεται ούτε αυτόν ο "Μέτοικος"!), όπως φαίνεται από το ανακαλυφθέν "Συναξάριον" που έφερα στο φως της δημοσιότητος προσφάτως: http://krufo-sxoleio.blogspot.com/2022/02/o.html
Στο άρθρο της "Κατανύξεως" χρησιμοποιούνται σχεδόν όλοι οι κατά του Αγίου Κυρίλλου υβριστικοί χαρακτηρισμοί που του είχαν αποδώσει οι Παπικοί και οι Ουνίτες της εποχής του (Λέων Αλλάτιος, Νικόλαος Παπαδόπουλος-Κομνηνός, Ιωάννης-Ματθαίος Καρυόφυλλος, Κύριλλος Κονταρής κ.ά) και οι πνευματικοί τους απόγονοι, στην χορεία των οποίων μπαίνει και ο "Μέτοικος"! 
Ο τελευταίος όμως υπερβαίνει στο ψεύδος τους προαναφερθέντες, μιας και παρουσιάζει τον Λούκαρι ως "αναθεματισμένο" από "Τοπικές Συνόδους", ενώ είναι γνωστό (σε όσους έχουν γνώση βεβαίως), πως ο Λούκαρις "αναθεματίστηκε" μόνο από μία Σύνοδο (αυτήν του λατινόφρονα Κονταρή το 1638 - και όχι 1628, που γράφει) η οποία όμως φέρει όλα τα χαρακτηριστικά μιας Ψευδοσυνόδου (συνεκλήθη από αιρετικούς και προσπάθησε να επιβάλλει τις αποφάσεις της με τη βία), παρά την αυθαίρετη προσπάθεια του, συσκοτίσαντος, με τις πιθανολογίες του, το Λουκάρειο ζήτημα, Ιωάννου Καρμίρη να της προσδώσει κύρος εντάσσοντας το γελοίο κείμενό της στα "Δογματικά και Συμβολικά Μνημεία της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας" (στα οποία ενέταξε και την αιρετική "Εγκύκλιο του 1920")! Ακόμη και η, επί του λίαν υπερεκτιμημένου Δοσιθέου Ιεροσολύμων συγκληθείσα, Σύνοδος του 1672, που τόσο άδικα κρίνει (εφόσον και αυτή συγκλήθηκε με πρωτοβουλία και υποστήριξη των Παπικών!) τον Λούκαρι, εν τούτοις αποφεύγει να τον αναθεματίσει προσωπικά. 
Ο "Μέτοικος" ψεύδεται επίσης οικτρά όταν γράφει πως με την αγιοκατάταξη του Λουκάρεως η λεγόμενη Λουκάρειος Ομολογία πλέον "αποτελεί, με απόφαση των Φαναριωτών, ορθόδοξο κείμενο". Διότι πολύ απλά δεν αποφάσισε κάτι τέτοιο το Φανάρι! 
Για να φανερωθεί όμως καλύτερα η πλάνη του "Μετοίκου", τον προκαλώ δημοσίως να μας υποδείξει ποια κεφάλαια της Ομολογίας είναι αιρετικά και γιατί.
Το ζήτημα του Μάρτυρος Πατριάρχου Λουκάρεως (ο οποίος και μετά θάνατον βάλλεται λυσσαλέα), αλλά και της Ομολογίας του, είναι τεράστιο και δεν μπορεί καν να αναλυθεί σε μια τόσο μικρή απάντηση.
Λυπάμαι μόνο που η ημιμάθεια σε συνδυασμό με την αδιακρισία επιστρατεύονται για να αδικηθεί ένας άνθρωπος στον οποίο οφείλεται η μη μετατροπή της Ορθοδόξου Εκκλησίας σε Ουνιτική ήδη από τον ΙΖ΄ αιώνα (αυτό που διενεργείται στην εποχή μας δηλαδή)! Και ο άνθρωπος αυτός αδικείται διπλά εφόσον, αφενός μεν, τιμάται (λόγω μόνο και ουχί έργω) από τους πνευματικούς απογόνους του Κονταρή, δηλαδή από τους Ουνίτες Φαναριώτες που θέλουν να μας ενώσουν με τους Παπικούς, αφετέρου δε, ατιμάζεται από εκείνους που θέλουν να παρουσιάζονται ως "Ανθενωτικοί" και "Φύλακες Ορθοδοξίας"!
Προσοχή λοιπόν στα δύο άκρα, τους υποκριτές Οικουμενιστές και τους Υπερζηλωτές/Νεοαποτειχισμένους Αγιομάχους!
Ας βαδίζουμε με κατ' επίγνωση Ζήλο, στη μέση και βασιλική οδό της Αληθινής Ορθοδοξίας, Προφήτης και Πρόδρομος της οποίας υπήρξε ο Μέγας Λούκαρις, που τέσσερις αιώνες πριν το καταφέρει ο Άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς,  προσπάθησε να επισυνάψει στην Ορθοδοξία τους διαμαρτυρόμενους κατά του Παπισμού Δυτικούς.
Αυτά και θα επανέλθουμε.
Νικόλαος Μάννης 

5 σχόλια:

  1. Ξεκινάμε από τα βασικά.
    Οι Κατανυξαίοι,γνωστό τοις πάσι,
    ΔΕΝ έχουν κάνει Αποτείχιση.

    Καλό ευλογημένο ξημέρωμα
    εν Χριστώ αδελφέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστω πολυ αδελφε για τον κοπο που κανεις να ενημερωθω επακριβως για την αγιοτητα του αγιου πατριαρχου Κυριλλου Λουκαρεως με διακριση και χωρις ακροτητες.Ορθοδοξος αδελφος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστούμε για το άρθρο.Υπαρχει και μελέτη του πρώην Φλωρίνης Χρυσοστόμου και καλό θα είναι να μελετηθεί από τους αμφισβητίες.Κατι ανάλογο συνέβη και με τον επίσκοπο Ζαχαρία Γεργανό ο οποίος δεν είναι Άγιος αλλά κατηγορήθηκε ως προτεστάντης και δεν τον άφησαν να έλθει στην Μητρόπολη που εκλέχτηκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νίκο πολύ ωραία όσα γράφεις αλλά νομίζω αδικείς την σύνοδο του 1672 η οποία προσπάθησε να καθαρίσει τον Λούκαρη από τον μώμο του αιρετικού.

    Συγκεκριμένα η σύνοδος αυτή έκρινε ότι ο Λούκαρης ήταν Ορθόδοξος και για αυτό δεν θα μπορούσε να είχε συγγράψει την Ομολογία που του αποδιδόταν ή ότι εάν το είχε κάνει το είχε κάνει στα κρυφά κρύβοντας τα πραγματικά του πιστεύω από τους Ορθοδόξους.

    Πάντως η σύνοδος καταδίκασε την Ομολογία, χωρίς να καταδικάζει και τον Λούκαρη τον οποίο έκρινε ως Ορθόδοξο και άδικως κατηγορηθέντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Σύνοδος του 1672 (δηλαδή ο Δοσίθεος) έκρινε εντελώς λάθος την όλη υπόθεση, γράφοντας ψέματα και εξυπηρετώντας συγκεκριμένες σκοπιμότητες. Αναλυτικά όμως (και με αποδείξεις βεβαίως) θα γράψω στο μέλλον.

      Διαγραφή