"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Κυριακή 16 Αυγούστου 2020

Το «Σύμβολον της Πίστεως» ως χρονολογικός πίνακας και η αίρεση των εσχάτων χρόνων

 


Νικολάου Μάννη

Το Σύμβολον της Πίστεως εκτός από συνοπτική Ομολογία Πίστεως της Ορθοδόξου Εκκλησίας, της Οποίας αποτελεί το κατ᾿ εξοχήν Δογματικό Μνημείο, μπορεί συνάμα να αναγνωστεί, με θαυμαστό πράγματι τρόπο, και ως ένας χρονολογικός πίνακας των μεγάλων αιρέσεων που έπληξαν τα Δόγματα της Εκκλησίας, κατά την ίδια μάλιστα σειρά που ομολογούνται σε αυτό!

***

Η Ομολογία Πίστεως σε Έναν Τριαδικό Θεό, με πρώτο πρόσωπο τον Θεό Πατέρα, πολεμήθηκε από την αρχή της Ιστορίας της Εκκλησίας.

«ΔΕΝ πιστεύω εἰς ἕναν Θεόν, Πατέρα», διακήρυξαν οι Γνωστικοί, η πρώτη μεγάλη και πολυδαίδαλη ομάδα αιρετικών που πολέμησαν επί τρεις αιώνες την Εκκλησία, και οι οποίοι πίστευαν, ως δυαλιστές, σε δύο αρχές, τον αγαθό θεό και τον κακό θεό.

«ΔΕΝ πιστεύω ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ εἰς ἕναν Θεόν, Πατέρα», διακήρυξαν οι Μοναρχιανιστές απορρίπτοντας είτε την ύπαρξη (Πατροπασχίτες) είτε την θεότητα (Υιοθετιστές) των άλλων δύο προσώπων.

«ΔΕΝ πιστεύω εἰς ἕναν Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν… Θεόν ἀληθινόν… ὁμοούσιον τῷ Πατρί», διακήρυξαν οι ειδών ειδών Αρειανόφρονες, οι οποίοι, παρά την καταδίκη της αιρέσεώς τους από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο (325), αρνήθηκαν να αποδεχθούν με ταπείνωση το ακατάληπτο της Αγίας Τριάδος (3=1) και έτσι υποβίβαζαν τον Υιό και Λόγο του Θεού, Κύριό μας Ιησού Χριστό, σε κτίσμα.

«ΔΕΝ πιστεύω εἰς ἕναν Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν… σαρκωθέντα ἐκ Πνεύματος Ἁγίου  και Μαρίας τῆς Παρθένου», διακήρυξαν έπειτα οι Νεστοριανοί, οι οποίοι βλασφημούσαν την Θεοτόκο και Παναγία Μαρία, αποκαλώντας την, ως γνωστό, «Χριστοτόκο», απορρίπτοντας έτσι την θεότητα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.

«ΔΕΝ πιστεύω εἰς ἕναν Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν… σταυρωθέντα τε ὑπέρ ἡμῶν ἐπί Ποντίου Πιλάτου καί παθόντα καί ταφέντα καὶ ἀναστάντα», διακήρυξαν αμέσως μετά οι Μονοφυσίτες, οι οποίοι απορρίπτοντας την ανθρωπότητα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού «τῇ θεότητι προσαρμόζειν τὰ πάθη» (κατά τους Ζωναρά και Βαλσαμώνα).

«ΔΕΝ πιστεύω εἰς τό Πνεῦμα τό Ἅγιον… τό ἐκ τοῦ Πατρός ἐκπορευόμενον», διακήρυξαν οι Παπικοί και παρόλο που η αίρεσή τους καταδικάστηκε από Οικουμενική Σύνοδο (επί Μεγάλου Φωτίου το 880), αυτοί ύστερα αποσχίστηκαν και ίδρυσαν «συναγωγή πονηρευομένων», μια κοσμική αντιχριστιανική ψευδεκκλησία, η οποία πολέμησε και πολεμά την Εκκλησία του Χριστού για μια χιλιετία.

«ΔΕΝ αποδέχομαι μίαν, ἁγίαν, καθολικήν καί ἀποστολικήν Ἐκκλησίαν και ΔΕΝ ὁμολογῶ ἕν Βάπτισμα εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν», διακήρυξαν οι Οικουμενιστές, οι οποίοι δέχονται πολλές «Εκκλησίες» «συγγενεῖς καὶ οἰκείας ἐν Χριστῷ καὶ «συγκληρονόμους καὶ συσσώμους τῆς ἐπαγγελίας του Θεοῦ» (Εγκύκλιος του 1920) και πολλά «βαπτίσματα», τάχα έγκυρα και ικανά να προσδώσουν την ιδιότητα του μέλους της Εκκλησίας και να οδηγήσουν στην σωτηρία.

***

«ΔΕΝ προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν καί ζωήν τοῦ μέλλοντος αἰῶνος», διακηρύττουν σήμερα οι θιασώτες της εσχάτης αιρέσεως, οι οποίοι φορούν την μάσκα του Χριστιανού.

«ΔΕΝ προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν καί ζωήν τοῦ μέλλοντος αἰῶνος», διακηρύττουν σήμερα οι θιασώτες της εσχάτης αιρέσεως, για αυτό και ο φόβος της αρρώστιας και του θανάτου, τους κατατρώει τα σωθικά.  

«ΔΕΝ προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν καί ζωήν τοῦ μέλλοντος αἰῶνος», διακηρύττουν σήμερα οι θιασώτες της εσχάτης αιρέσεως και αλίμονο σε όποιον τολμήσει να θέσει σε κίνδυνο την πρόσκαιρη επίγεια ζωή τους.

«ΔΕΝ προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν καί ζωήν τοῦ μέλλοντος αἰῶνος», διακηρύττουν σήμερα οι θιασώτες της εσχάτης αιρέσεως και κρατούν ("ευλαβικά;") αποστάσεις από τον Κύριο της ζωής και του θανάτου.

«ΔΕΝ προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν καί ζωήν τοῦ μέλλοντος αἰῶνος», διακηρύττουν σήμερα οι θιασώτες της εσχάτης αιρέσεως και αποφεύγουν, Θεοτόκε, το ναό σου, ο οποίος «ἀνεδείχθη ἰατρεῖον νοσημάτων ἄμισθον» και στον οποίο όποιος προστρέχει «λαμβάνει ταχέως τὴν ἴασιν» (Ακολουθία του Μικρού Αγιασμού).

«ΔΕΝ προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν καί ζωήν τοῦ μέλλοντος αἰῶνος», διακηρύττουν σήμερα οι θιασώτες της εσχάτης αιρέσεως και επιθυμούν πλαστικά κουταλάκια μίας χρήσης στη Θεία Ευχαριστία, γιατί θεωρούν τον Κύριό μας Ιησού Χριστό χορηγό του θανάτου.

«ΔΕΝ προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν καί ζωήν τοῦ μέλλοντος αἰῶνος», διακηρύττουν σήμερα οι θιασώτες της εσχάτης αιρέσεως και ζητούν στρατόπεδα συγκέντρωσης και εξάλειψη όσων δεν συμφωνούν με αυτή την βδελυρή αίρεση των εσχάτων.

***

Ένας νέος διωγμός έρχεται... 

Και αυτή την φορά διώκτες δεν θα είναι ούτε οι ειδωλολάτρες εθνικοί, ούτε οι άθεοι κομμουνιστές, αλλά οι μασκοφόροι «Χριστιανοί». 

Και αυτός ο διωγμός θα είναι ο χειρότερος όλων διότι θα γίνει στο όνομα του «Χριστού», ενός «Χριστού» που δεν θα ζητά να προσδοκούμε ανάσταση νεκρών και ζωή του μέλλοντος αιώνος, αλλά που θα μας τάξει «χρόνια πολλά με υγεία!». 

Ας προετοιμαζόμαστε για αυτόν τον Αντίχριστο, παραμένοντας σε όσο το δυνατόν πιο στενή επαφή με τον Κύριό μας Ιησού Χριστό, μεταλαμβάνοντας όσο πιο συχνά μπορούμε το Αίμα και το Σώμα Του, συχνάζοντας στους ιερούς Ναούς και ασπαζόμενοι άφοβα τις άγιες Εικόνες. 

Διότι «εἰ ὁ Θεὸς μεθ' ἡμῶν οὐδεὶς καθ' ἡμῶν"!

11 σχόλια:

  1. Μερικές σκέψεις :

    1) Ο κορωνοϊός Covid-19, εφόσον υφίσταται, δεν είναι η μοναδική πανδημίας που έπληξε τον πλανήτη. Υπήρξαν και πριν από αυτό πανδημίες και μάλιστα πιο θανατηφόρες και θα υπάρξουν και άλλες μετά από αυτόν. Αυτά ως προς το επιστημονικό κομμάτι της υπόθεσης.

    2) Η Στρατευομένη Ορθόδοξη Εκκλησία, η Εκκλησία που ίδρυσε ο ίδιος ο Χριστός, έχει μια ιστορία πανω από 2000 χρόνια. Μέσα σε αυτά τα χρόνια ήρθαν και έφυγαν αρκετές πανδημίες. Ποια ήταν η διαχρονική αντιμετώπιση της Ορθοδόξου Εκκλησίας απέναντι σε αυτά τα φαινόμενα;

    - Μήπως υπάρχει ιστορικό προηγούμενο με λουκέτα στους Ιερούς Ναούς;

    - Μήπως οι λειτουργίες γίνονταν κεκλεισμένων των θυρών;

    - Μήπως απαγορευονταν οι λιτανείες;


    Ή μήπως οι πιστοί έτρεχαν μαζικά στους Ιερούς Ναούς με μετάνοια προκειμένου να ζητήσουν το έλεος του Κυρίου Ιησού Χριστού και της Μητέρας Του;

    Και κάτι ακόμη :

    Όταν έγινε το ατύχημα στο Τσερνομπίλ, μήπως έκλεισαν οι Ιεροί Ναοί; Ή μήπως οι πιστοί φορούσαν μάσκες εντός των Ιερών Ναών; Απλά να θυμίσω ότι τα ραδιενεργά ισότοπα έχουν χρόνο ημι-ζωής γύρω στα 2500-5000 χρόνια!

    Οπότε τόσα χρόνια, τρώμε, πίνουμε και αναπνέουμε στα σίγουρα ραδιενέργεια και μας φόβισε ο κορωνοϊός (εάν υπάρχει);

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε συγχαίρω, αγαπητέ Νικόλαε, γι αυτό το άρθρο. Ο Θεός και η Παναγία μας να σε σκεπάζουν μαζί με όλη την οικογένειά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ, αγαπητέ μου κ. Κάτσουρα, και αντεύχομαι κάθε αγαθό παρά Θεού!

      Διαγραφή
  3. Εγκύκλιος 3022 :

    "Ἄν ἡ Ἐκκλησία ἐξ αἰτίας φυσικῶν ἀπειλῶν, κινδύνων καὶ καταστροφῶν ἔπαυε ἐν μέρει ἤ ἐξ ὁλοκλήρου, γιὰ λίγο ἤ γιὰ περισσότερο διάστημα τὴν Θεία Λειτουργία καὶ Εὐχαριστία της, τότε θὰ ἦταν σὰν νὰ αὐτοκαταργεῖτο, χωρὶς πλέον νὰ ἔχει οὐσιαστικὸ λόγο ὑπάρξεως."

    https://www.ecclesiagoc.gr/index.php/%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7/%E1%BC%80%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/1607-egkyklios-gia-thn-theia-leitoyrgia-kai-thn-theia-koinwnia-se-kairo-exaploseos-koronoiou


    Εγκύκλιος 3024 :


    "Ὡς ἐκ τούτου, λοιπόν, ἐπετράπη ἡ νόμιμος τέλεσις τῶν ἱερῶν Ἀκολουθιῶν καὶ Θείων Λειτουργιῶν κεκλεισμένων τῶν θυρῶν παρουσίᾳ μόνον τοῦ ἀναγκαίου προσωπικοῦ τῶν Ἱερῶν Ναῶν (Ἱερέως, Ἱεροψαλτῶν καὶ Νεωκόρου ἤτοι 4 προσώπων) εἰς ἅπαντας τοὺς Ἱεροὺς Ναούς."

    "Κατόπιν πάντων τούτων, καλοῦνται οἱ Κληρικοὶ τῆς Ἐκκλησίας ἡμῶν νὰ εἶναι ἰδιαιτέρως προσεκτικοὶ εἰς τὴν τήρησιν τῶν καθηκόντων αὐτῶν βάσει τῶν ἰσχυόντων ἐν Ἑλλάδι, ὑπὸ τὴν πλήρη καὶ ἀποκλειστικὴν εὐθύνην των πρὸς ἀποφυγὴν ἐπικινδύνων περιπλοκῶν δι’ αὐτοὺς καὶ τοὺς περὶ αὐτῶν, νὰ ἀπευθύνωνται δὲ εἰς τοὺς κατὰ τόπους Ἀρχιερεῖς αὐτῶν διὰ περαιτέρω διευκρινίσεις καὶ ὁδηγίας, ὥστε νὰ ἐπιτελοῦν τὰ καθήκοντά των κατὰ τὸν καλύτερον τρόπον ἐπ᾽ ὠφελείᾳ τοῦ ποιμνίου. Μὴ λησμονῶμεν ὅτι δὲν εἴμεθα μονάδες, ὥστε νὰ δρῶμεν κατὰ τὸ δοκοῦν συμφώνως πρὸς τὰς ἀπόψεις καὶ ἐπιθυμίας ἡμῶν, ἔστω φαινομενικῶς καλὰς καὶ ἀξιεπαίνους, ἀλλὰ μέλη τοῦ εὐρυτέρου συνόλου τῆς Ἐκκλησίας ἡμῶν, αἱ δὲ πιθαναὶ προσωπικαὶ περιπλοκαὶ ἐκ τῆς διαφοροποιήσεως ἐπὶ τῶν ἀνωτέρω αἱ ἐπισείουσαι αὐστηροτάτας κυρώσεις, θὰ πλήξουν ἡμᾶς ἅπαντας, ὡς καὶ τὴν Ἐκκλησίων ἡμῶν τῶν Γνησίων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, τὴν ὁποίαν ὀφείλομεν πάντες νὰ ὑπηρετήσωμεν μὲ τὴν μεγαλυτέραν προσοχήν, διάκρισιν καὶ ζῆλον ἐν ἐπιγνώσει."

    https://www.ecclesiagoc.gr/index.php/%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7/%E1%BC%80%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/1616-encyclical-3024

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτά, αγαπητέ Κυριάκο, να τα βλέπουν όσοι θεωρούν ότι οι Εγκύκλιοι μιας Τοπικής Συνόδου (π.χ. του 1950 ή του 1974) έχουν το αλάθητο και οφείλουμε όλοι να τις τηρούμε.
      Εμείς πρέπει να τηρούμε αυτά που διδάσκει η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. Αν κάποιες Εγκύκλιοι έρχονται σε αντίθεση με αυτά (όχι απαραίτητα με κακό σκοπό, αλλά ίσως για ποιμαντικούς λόγους) δεν είμαστε υποχρεωμένοι να τις δεχόμαστε.

      Διαγραφή

    2. Αγαπητέ Νικόλαε, όταν οι εγκύκλιοι μιας τοπικής Συνόδου είναι μέσα στο πνεύμα των Αγίων Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων της Ορθοδόξου Εκκλησίας, τότε πρέπει να τις τηρούμε.

      Σαφώς λοιπόν πρέπει να τηρούμε αυτά που διδάσκει η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία και όσα συμφωνούν με αυτήν.

      Η Εκκλησία εκφράζεται Συνοδικώς δια αποφάσεων. εγκυκλίων κτλ.κτλ.κτλ. Στην συγκεκριμένη περίπτωση η εγκύκλιος 3022 ήταν στην σωστή κατεύθυνση (φρόνημα), ενώ η εγκύκλιος 3024 πλήρως εναρμονισμένη με το κοσμικό πνεύμα της εποχής (καθίστε φρόνιμα).

      Η Ορθόδοξη Εκκλησία ήταν και θα είναι αντίθετη (και με κάθε κόστος) σε κάθε προσπάθεια και πρακτική εκκοσμικευμένης λογικής και συνεπώς στη συγκεκριμένη ισχύει το

      Ματθ. 7,15 Προσέχετε δὲ ἀπὸ τῶν ψευδοπροφητῶν, οἵτινες ἔρχονται πρὸς ὑμᾶς ἐν ἐνδύμασι προβάτων, ἔσωθεν δέ εἰσι λύκοι ἅρπαγες.

      Ματθ. 7,16 ἀπὸ τῶν καρπῶν αὐτῶν ἐπιγνώσεσθε αὐτούς. μήτι συλλέγουσιν ἀπὸ ἀκανθῶν σταφυλὴν ἢ ἀπὸ τριβόλων σῦκα;

      Διαγραφή
  4. Τα εύσημα και απο μεριάς μου αδερφέ Νικολαε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Παρακαλώ τους δοσίλογους-ανώνυμους σχολιαστές, υπερασπιστές των αντίχριστων νεοφασιστών, να μη μπαίνουν στον κόπο να στέλνουν ματαίως σχόλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η μάσκα είναι υποχρεωτική και στα σχολεία.Να δούνε τι θα κάνουν οι εκπαιδευτικοί.Μεχρι και στους εξωτερικούς χώρους είναι υποχρεωτική στην Χαλκιδική.Μας κάνουν ότι θέλουν,δεν υπάρχει αντίδραση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή