"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Τετάρτη 20 Μαΐου 2020

Ἰσχύει ὁ ἀφορισμὸς ποὺ γίνεται ἀπὸ ἕνα μόνον Ἀρχιερέα;

Όσα συγχωροχάρτια και να δώσει η "Ιερά" Σύνοδος της κρατικής "Εκκλησίας" και οι νεοσεργιανιστές "μητροπολίτες" στους αφορισμένους διώκτες της Εκκλησίας, ο αφορισμός ισχύει. Το επιβεβαιώνει (θεολογικά) όχι μόνο ο π. Βασίλειος Βολουδάκης:



Το επιβεβαιώνει και ένας παθών: https://www.vimaorthodoxias.gr/nea/dimos-verykios-tessera-cheiroyrgeia-ekana-meta-ton-aforismo-toy-amvrosioy/ 
Το ακούτε και εδώ (μετά το 5ο λεπτό): https://www.youtube.com/watch?v=ls8ArE5gYIg

(Προσέξτε το σημείο: "Είχα την Ιερά Σύνοδο όλη. Ο έρμος ο Σεραφείμ, ο Μητροπολίτης Πειραιώς, έτρεχε από πίσω να ξορκίζει").

Τα παραπάνω επιβεβαιώνει και ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Χρύσανθος Νοταράς (+1731) σε πραγματεία του για τον αφορισμό, λέγοντας για εκείνους που δεν έχουν δικαιοδοτική εξουσία πως "αμή εκείνοι όπου δεν την έχουσι δεν δύνανται, ημπορεί όμως και ο αφορισμός εκείνος να ενεργήση ως κατάρα" (ΜΠΤ 69, φ. 5). 

Καλή μετάνοια λοιπόν στους αφορισθέντες, διότι μόνο αυτή θα τους σώσει. 
"Φοβερὸν τὸ ἐμπεσεῖν, εἰς χεῖρας Θεοῦ ζῶντος". 

13 σχόλια:

  1. Γνωρίζω ότι Επίσκοποι, ιερείς και άλλοι του Πατρίου διαφώνησαν με την κινηση του εν λόγω Ιεράρχη, αλλά και γενικά με όσους αντέδρασαν στα μέτρα αυτά και σε αυτούς που τα επέβαλαν. Ας αφήσουμε τον Ιεράρχη λίγο, αν έκανε η όχι καλά. Αυτοι που κυβερνούν και οι υποκινούμενοι απο αυτούς είναι αγωνιζόμενοι ορθόδοξοι χριστιανοί; Τόσα χρόνια με τα αντιχριστιανικά νομοθετήματά τους τους καλοδεχόμασταν στις Εκκλησίες!!! Και τώρα, που απέδειξαν περισσότερο το μένος τους κατά της Εκκλησίας, θα συνεχίσουμε να τους «παίρνουμε απο το χέρι» να τους τοποθετούμε σε περίοπτη θέση εντος του Ναού; Νοιώθουμε καλά με την παρουσία τους; Αυτό είναι το άλλο άκρο, αν είναι ακραία η πράξη του Επισκόπου Αμβροσίου. Χριστός ανέστη, αληθώς ανέστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστός Ανέστη, αδελφέ.
      Γιατί άραγε διαφώνησαν αυτοί του Πατρίου που λέτε; Ποια να είναι άραγε η αιτία που αυτοί έσπευσαν με τόσο μεγάλο (ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΦΑΝΗ) ζήλο και φανατισμό να πολεμήσουν τον Αμβρόσιο και να υπερασπιστούν τους αφορισμένους; Όποιος βρει την αιτία, τότε θα καταλάβει πολλά...

      Διαγραφή
    2. Αληθώς ανέστη, κυρ-Νίκο. Πρέπει να κατανοήσουμε και να γνωρίζουμε ποια είναι πλέον η στάση των αγαπητών Επισκόπων του Πατρίου (λέμε γι' αυτούς, επειδή αυτοί παίρνουν αποφάσεις). Υπάρχει γραμμή να δείχνουμε "καλό πρόσωπο" στον κόσμο και στον Καίσαρα; Μήπως αυτό προέκυψε από την πρόσφατη νομική μας τακτοποίηση; Πρέπει, ρωτάμε, να ξεχάσουμε τους αγώνες εναντίον του Καίσαρα, που έκαναν τόσο οι πρόγονοί μας κατά την αλλαγή του ημερολογίου (ο Καίσαρας το επέβαλε, και τα όργανα του Καίσαρα, με την συνεργασία της Συνόδου του Νέου, κυνήγησαν τους Παλαιοημερολογίτες) όσο και κατά των ταυτοτήτων και άλλων θεμάτων, όπως λ.χ. τις μεταμοσχεύσεις, που έχουν εκφρασθεί επισήμως, και πολύ σωστά, ότι δεν τις δέχονται; Να υποθέσουμε ότι τελείωσε η εποχή των αντιδράσεων και της ανυπακοής; Των διαδηλώσεων, ακόμη και στους δρόμους; Να θυμίσουμε ότι τις ταυτότητες οι Επίσκοποι μάς ζήτησαν, επισήμως, να μη τις παραλάβουμε, δηλαδή να παρανομήσουμε.
      Η αιτία λοιπόν μπορεί να είναι η χαλάρωσή μας και η διάθεση να μη τα χαλάσουμε με τους άρχοντες του αιώνος τούτου (προσβλέποντας σε συνεργασίες, βοηθήματα, ανταλλάγματα ίσως). Όπως και νά 'χει, η κατάσταση που ζούμε μας ξεγυμνώνει. Καλά είναι με ψυχραιμία να εκθέσει ο καθένας την θέση του, και μετά ο καθένας να πάρει τον δρόμο του. Όχι διπλωματίες, όχι θολές θέσεις, όχι ψευτοσυνέσεις, όχι σκληρότητες, όχι Δεσποτοκρατίες, όχι λαϊκοκρατίες. Είμαστε Χριστιανοί! Και τώρα πρέπει να το αποδείξουμε ακόμη περισσότερο.

      Διαγραφή
  2. Εντελώς αδιάβαστος ο π.Βολουδάκης!
    Ο δημοσιογράφος τιμωρήθηκε από τον Κύριο και όχι από τον ψευδοαφορισμο του αιρετικού Αμβρόσιο(είναι γνωστή η βλασφημία του για το θέμα του Πάπα και του Φιλιόκβε).
    Οι ποινές των αιρετικών είναι άκυρες (π.χ. όταν πέντε φορές καθαίρεσαν τον Μέγα Αθανάσιο και όταν καθαίρεσαν τον Ιωάννη Αντιοχείας).
    Αν είναι σεβαστός ο Αμβρόσιος για τον π.Βολουδάκη,για εμάς είναι ένας αμετανόητος αιρετικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμε, το ποιος είναι αδιάβαστος φαίνεται.
      Πάντως το να εξισώνεις τον Κούλη και τους άλλους διώκτες με τον Μέγα Αθανάσιο δεν σε κάνει μόνο αδιάβαστο, αλλά και επικίνδυνο!
      Σε εκείνη την περίπτωση είχαμε ποινή αιρετικών κατά Ορθοδόξου για ΑΔΙΚΟ λόγο.
      Στην τωρινή περίπτωση έχουμε ποινή ορθοδόξου (υποδίκου μεν για διάφορα θέματα, αλλά ΜΗ καθηρημένου) κατά διωκτών για ΔΙΚΑΙΟ λόγο.
      Κατάλαβες;

      Διαγραφή
    2. Ὁ/Ἡ «Β τ λ» ἔχει ἐξηγήσει εἰς ἄλλο ἱστολόγιον ὅτι τά ἀρχικά αὐτά εἶναι συντομογραφία τοῦ (ἑωσφορικοῦ) ψευδωνύμου «Βασιλιᾶς τοῦ λόγου»!!! Ἔχει ἐξευτελισθῆ μέ τίς ἀνοησίες καί τίς διαστροφές πού γράφει κατά τῶν Ὀρθοδόξων τοῦ Πατρίου, διό καί στίς ἀπαντήσεις μου πρός τά γελοῖα κείμενά του/της τόν/τήν προσφωνῶ ὡς ἑξῆς: «Ὦ Βασιλεῦ τῆς Διαστροφῆς, ...» Ὑπεσχέθη ὅτι θά δημιουργήσῃ καί ἰδικόν του ἱστολόγιον (ἀνέφερε μάλιστα καί τό ὄνομα τοῦ ἱστολογίου), διά νά διαστρέφῃ τήν Ἀλήθειαν μέ μεγαλυτέραν ἄνεσιν!

      Διαγραφή
  3. Ο πρώην Ε.Καλ.Αμβρόσιος δεν μπορεί να αφορίσει Ορθοδόξους που είναι εκτός της Επισκοπής του.Αφορισμό μπορει να κάνει και ένας ιερέας,όχι μόνο ο Επίσκοπος,αλλά θα πρέπει να ανήκει στην δική του δικαιοδοσία.
    Αυτοί που "αφορίστηκαν" ανήκουν στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών και μόνο ο Αρχιεπίσκοπος θα μπορούσε να τους καθαιρέσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, αυτό λέει το γράμμα του Νόμου. Όμως ο Ιεροσολύμων Χρύσανθος εξηγεί πως όταν δεν υπάρχει δικαιοδοτική εξουσία (εκτός της Επισκοπής του, που λέτε και σεις) τότε ο αφορισμός ενεργεί ως κατάρα· αυτό δε επιβεβαιώνεται και από την πράξη. Αυτό όμως που πρέπει να αναρωτηθούμε είναι αν ο αφορισμός αυτός είναι δίκαιος ή άδικος, αν δηλαδή οι αφορισμένοι έπραξαν αξιόποινες, κατά της Εκκλησίας, πράξεις ή όχι. Αν δεν έπραξαν, τότε δεν έχουν να φοβούνται τίποτε!

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ ''Βτλ'', σου θυμίζω ότι ο Αμβρόσιος έχει αναφερθεί- απολογούμενος για τις παλαιές αυτές θέσεις του - στην προσωπική του σελίδα εδώ και πολύ καιρό.... Το πότε θα μετανοήσει κανείς ή αν έχει μετανοήσει ειλικρινά το γνωρίζει ο Κύριος και μόνο ο Κύριος! Από τα κείμενά του εδώ και πολλά έτη δεικνύει ξεκάθαρα την αλλαγή του, που μάλλον εσύ δεν βλέπεις.... Αντί να χαρείς που τόλμησε - έστω και ένας ανάξιος - να προβεί σε τέτοια πράξη, εσύ με πικρόχολα σχόλια προσπαθείς να κάνεις τί; Επίσης ποιοί είστε ΕΣΕΙΣ (πληθυντικός αριθμός) που θεωρείτε ότι είναι ένας ''αμετανόητος αιρετικός''; Παρακαλώ λοιπόν με το θάρρος της ΕΠΩΝΥΜΙΑΣ να μας πείτε ποιοί είστε εσείς ώστε να λάβετε την δέουσα απάντηση και τότε θα δούμε ποιοί είναι αμετανόητοι όντως αλλά και ποιοί οι αιρετικοί.....

      Διαγραφή
  4. Κι επειδή κάποιος ταλαίπωρος "αδελφός" (άγνωστος σε μας, διότι τέτοιου είδους πικρόχολα άτομα δρουν παρασκηνιακά - δηλητηριάζοντας τις σχέσεις μεταξύ αδελφών - και δεν έχουν το θάρρος να πουν κάτι μπροστά σου) μας χαρακτήρισε "χειροκροτητές του Αμβροσίου" να δηλώσουμε πως εμείς δεν χειροκροτούμε τον Αμβρόσιο, αλλά την συγκεκριμένη ενέργειά του (όποιος και αν την έκανε θα την επικροτούσαμε)· τον δε Αμβρόσιο τον θεωρούμε υπόδικο και καθαιρετέο (για συγκεκριμένα πράγματα), όχι όμως ενεργεία καθηρημένο και ανίερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτός ο ''ταλαίπωρος'' αδελφός θα πρέπει να ενθυμηθεί ότι προτιμούμε να γίνουμε ''χειροκροτητές'' του κάθε Αμβροσίου παρά χειροκροτητές των Αντιχρίστων Πολιτικών που έκλεισαν τις Εκκλησίες με την δήθεν αιτιολογία περί ''ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ''. Πόσο πια τυφλός μπορεί να είναι κανείς ώστε να μην βλέπει τις απίστευτες βλασφημίες και ύβρεις που ξεστόμισαν διάφοροι, δυστυχώς και Ιεράρχες; Πειράζονται μερικοί για τον Αμβρόσιο και άφησαν εις το απυρόβλητο τους Πολιτικούς και όλες αυτές τις βλασφημίες που ξεστόμισαν αλλά και έπράξαν!

      Ντροπή!

      Διαγραφή
  5. Ὁ π. Βασίλειος ὁμιλεῖ γιά τό τί δέον γενέσθαι ὑπό κανονικές συνθῆκες. Ἀλλ' αὐτές δέν ὑφίστανται σήμερον, ἑπομένως νομίζω ὅτι τό ὅλον ζήτημα πρέπει νά ἐξετασθῇ ὑπό ἄλλην ὀπτικήν γωνίαν. Ἐξηγοῦμαι. Ἡ Σύνοδος τοῦ κ. Ἱερωνύμου εὑρίσκεται εἰς τρεῖς μεγάλες αἱρέσεις, ἤτοι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, τοῦ Σεργιανισμοῦ καί τῆς νέας Εἰκονομαχίας, ὅτι δηλαδή ὁ πιστός δύναται νά μολυνθῇ μεταλαμβάνων Σῶμα καί Αἷμα Χριστοῦ, ἀσπαζόμενος τάς ἱεράς εἰκόνας ἤ τήν χεῖρα τοῦ ἱερέως κ.λπ. Εὑρίσκεται ἐπίσης καί εἰς δύο σχίσματα, ἤτοι τό Ἑορτολογικόν (1924) καί τό Οὐκρανικόν (2019). Ἑπομένως, εἶναι ὑπόδικος ἐνώπιον Πανορθοδόξου Συνόδου, ἄρα ἔχει αὐτοακυρωθῆ. Ἄν εἷς ἀπό αὐτούς ὀρθοτομήσῃ, τότε νομίζω ὅτι θά δύναται νά ἐκπροσωπῇ τήν ἐν Ἑλλάδι Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν. Ὑπό αὐτήν τήν ὀπτικήν γωνίαν, ὁ κ. Ἀμβρόσιος ἔπραξεν ἄριστα. Ὡστόσον, ἡ δικαία αὐτή ἐνέργειά του τόν θέτει πρό τῶν εὐθυνῶν του καί ὡς πρός τά ὡς ἄνω ἐγκλήματα, εἰς τά ὁποῖα αὐτήν τήν στιγμήν συμμετέχει. Στό διά ταῦτα, ἐφόσον ὁ κ. Ἱερώνυμος καί οἱ σύν αὐτῷ κοινωνοῦν ἐκκλησιαστικῶς μέ τούς ἀφωρισμένους, ἕπεται ὅτι ὁ κ. Ἀμβρόσιος πρέπει νά διακόψῃ πᾶσαν κοινωνίαν μέ τήν Σύνοδόν του, καθώς καί μέ ὅσους κοινωνοῦν μέ αὐτήν, καί νά ἐπιστρέψῃ εἰς τό Πάτριον Ἑορτολόγιον, ἐπειδή «ὁ κοινωνῶν ἀκοινωνήτῳ καί οὗτος ἀκοινώνητός ἐστι».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο κ. Χατζηνικολάου θέτει στην σωστή βάση το θέμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή