"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Παρασκευή 28 Ιουνίου 2019

ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΗΜΕΡΙΔΟΣ: «Τὸ Οὐκρανικὸ Αὐτοκέφαλο καὶ ἡ νέα Ἐκκλησιολογία τοῦ Φαναρίου»

Αποτέλεσμα εικόνας για θεολογικη ημεριδα ουκρανικο
Μεγάλη ἐπιτυχία ἐσημείωσε ἡ Θεολογικὴ Ἡμερίδα μὲ τὸν ὡς ἄνω τίτλο, τὴν ὁποία διοργάνωσαν στὸ ξενοδοχεῖο PORTO PALACE τῆς Θεσσαλονίκης τὸ Σάββατο 22 Ἰουνίου καὶ ὧρες 09.00-13.30 τρία χριστιανικὰ σωματεῖα τῆς πόλεως καὶ ἡ «Σύναξη Ὀρθοδόξων Κληρικῶν καὶ Μοναχῶν». Σὲ μία ὑπερπλήρη τεράστια αἴθουσα παρέστησαν πάνω ἀπὸ ἑξακόσια πρόσωπα. Ἄκουσαν μὲ ἐνδιαφέρον τὶς συγκροτημένες καὶ καλὰ θεμελιωμένες εἰσηγήσεις ὀκτώ εἰδικῶν ἐπιστημόνων καὶ προβληματίσθηκαν γιὰ τὸν διαφαινόμενο κίνδυνο νὰ ἐπεκταθεῖ ἡ σχισματικὴ κατάσταση στὴν Οὐκρανία σὲ ὅλη τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Μὲ βάση τὶς εἰσηγήσεις καὶ τὴν διεξαχθεῖσα συζήτηση προέκυψαν τὰ ἑξῆς βασικὰ πορίσματα:

1. Ἡ Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας εἶναι κανονικὸ ἔδαφος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσίας μὲ πανορθόδοξη μέχρι σήμερα ἀναγνώριση, ἀκόμη καὶ ἀπὸ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο. Ἡ γνώμη ὅτι ἀνήκει στὴν Ἐκκλησία Κωνσταντινουπόλεως ὀφείλεται σὲ παρερμηνεία καὶ ἀπόκρυψη ἐγγράφων. 

2. Ἡ ὑπερόρια εἰσπήδηση τῆς Κωνσταντινουπόλεως σὲ δικαιοδοσία ἄλλης αὐτοκέφαλης ἐκκλησίας ἀποτελεῖ βαρύτατο κανονικὸ παράπτωμα.

3. Οὔτε ὁ θεσμὸς τοῦ ἐκκλήτου δικαιολογεῖ τὴν ὑπερόρια ἐπέμβαση, διότι ἰσχύει μόνον γιὰ τοὺς κληρικοὺς ποὺ ἀνήκουν στὴν δικαιοδοσία τῆς Κωνσταντινουπόλεως.

4. Ἡ ἀποκατάσταση τῶν σχισματικῶν τῆς Οὐκρανίας ἀπό την Κωνσταντινούπολη εἶναι ἄκυρη καὶ ἀνυπόστατη, διότι ἔγινε χωρὶς τὶς ἀπαιτούμενες κανονικὲς προϋποθέσεις· δὲν ὑπῆρξε δήλωση μετανοίας τῶν σχισματικῶν· πολλοὶ ἐξ αὐτῶν δὲν εἶχαν Ἱερωσύνη γιὰ νὰ ἐπανέλθουν εἰς αὐτήν, ἀφοῦ ἦσαν αὐτοχειροτόνητοι. Καὶ τὸ σημαντικότερο· ἡ ἀποκατάσταση ἔπρεπε νὰ γίνει ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας, ἡ ὁποία τοὺς καθήρεσε καὶ τοὺς ἀναθεμάτισε, καὶ ὄχι ἀπὸ ἄλλη ὑπερόρια ἐξουσία ποὺ σφετερίζεται ξένη δικαιοδοσία.

5. Ἐπειδὴ οἱ σχισματικοὶ τῆς Οὐκρανίας παραμένουν σχισματικοί, ὅσοι ἀναγνωρίσουν τὸ ψευδοαυτοκέφαλο καθίστανται καὶ αὐτοὶ σχισματικοὶ καὶ ἀκοινώνητοι.

6. Αὐτὸς εἶναι ὁ λόγος γιὰ τὸν ὁποῖο μέχρι σήμερα καμμία ἀπὸ τὶς αὐτοκέφαλες ἐκκλησίες δὲν ἀναγνώρισε τὴν αὐτοκεφαλία τῶν σχισματικῶν. Ἀναγνωρίζουν ὡς κανονικὸ μητροπολίτη Κιέβου τὸν ὑπαγόμενο στὴν δικαιοδοσία τῆς Μόσχας μητροπολίτη Ὀνούφριο, ὁ ὁποῖος δὲν ζήτησε αὐτοκεφαλία, καί, ἂν ζητήσει, θὰ τὸ πράξει μέσῳ τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσίας, στὴν δικαιοδοσία τῆς ὁποίας ἀνήκει.

7. Ἡ ἀντισυνοδική, αὐθαίρετη καὶ αὐταρχικὴ ἐνέργεια τῆς Κωνσταντινουπόλεως να χορηγήσει αὐτοκεφαλία στοὺς σχισματικοὺς τῆς Οὐκρανίας δημιουργεῖ παράλληλη ἐκκλησία καὶ δικαιοδοσία στὸν ἴδιο τόπο. Αὐτὸ ἐκτὸς τοῦ ὅτι ἀντιβαίνει στοὺς Ἱεροὺς Κανόνες ποὺ ἀπαγορεύουν τὴν ὕπαρξη δύο ἐπισκόπων στὸν ἴδιο τόπο, προκαλεῖ μεταξὺ τῶν δύο μερῶν συγκρούσεις καὶ ἔριδες. Ἤδη ἔχουν καταγραφῆ καὶ δημοσιοποιηθῆ διώξεις καὶ βιαιότητες ἐκ μέρους τῆς νέας ψευδοαυτοκέφαλης ἐκκλησίας εἰς βάρος ἐπισκόπων, ἱερέων καὶ ἐνοριτῶν τῆς κανονικῆς Ἐκκλησίας, τῇ συνεργίᾳ ἀκραίων ἐθνικιστικῶν κύκλων. Ἀντί νὰ ἀποκατασταθεῖ ἡ ἑνότητα αὐξάνουν οἱ διαιρέσεις καὶ τὰ σχίσματα, ἀκόμη καὶ ἐντὸς τῆς ψευδοαυτοκέφαλης «ἐκκλησίας» τῶν σχισματικῶν, ἀπὸ τὴν ὁποία ἀποσχίσθηκε πρὸ ὀλίγων ἡμερῶν ὁ πρωτοστήσας στὴν χορήγηση τῆς ψευδοαυτοκεφαλίας «πατριάρχης» Φιλάρετος Ντενισένκο.

8. Αὐτή εἶναι ἡ μόνη ἀληθινὴ εἰκόνα γιὰ τὴν ἐκκλησιαστικὴ κατάσταση στὴν Οὐκρανία, τὴν ὁποία προσπαθοῦν νὰ συγκαλύψουν μὲ ψευδῆ ἐπιχειρηματολογία καὶ ψευδεῖς εἰδήσεις (fake news) οἱ στρατολογημένοι ἀπὸ τὸ Φανάρι ἱστορικοί, θεολόγοι καὶ κανονολόγοι, ἐνθαρρυνόμενοι ἀπὸ ἰσχυρὰ πολιτικὰ κέντρα μὲ ἐμφανεῖς γεωπολιτικοὺς στόχους. Ὅσοι προβάλλουμε τὴν ἱστορικὴ καὶ ἱεροκανονικὴ ἀλήθεια, στρατευμένοι στὴν Φίλη Ὀρθοδοξία, καὶ μεταδίδουμε ἀληθινὲς εἰδήσεις (real news) διωκόμεθα καὶ ὑβριζόμεθα.

9. Τὸ Φανάρι, μὴ ἔχοντας τώρα σύμμαχο τὸν Χριστιανὸ Ὀρθόδοξο αὐτοκράτορα, ὅπως συνέβαινε στὴν ἔνδοξη Ρωμηοσύνη τοῦ Βυζαντίου, βρῆκε σύμμαχο τὸ βαθὺ κράτος τῆς Ἀμερικῆς, τὸ ὁποῖο κατευθυνόμενο ἀπὸ ἐχθρικὲς πρὸς τὸν Χριστιανισμὸ καὶ τὴν Ὀρθοδοξία δυνάμεις, ἐπιδιώκει νὰ διαλύσει τὴν ἑνότητα τῶν Ὀρθοδόξων καὶ νὰ ἀποδυναμώσει τὸ μόνο ἰσχυρὸ ὀρθόδοξο κράτος τῆς Ρωσίας, γιὰ νὰ κατευθύνει ἀνεμπόδιστα τὴν ἱστορία σὲ ἀντίχριστη καὶ ἀντορθόδοξη πορεία. Τὸ ἐνδιαφέρον Ἀμερικανῶν ὑπουργῶν καὶ πρέσβεων ὑπὲρ τῆς ψευδοαυτοκεφαλίας τῶν σχισματικῶν τῆς Οὐκρανίας ἀποδεικνύει τοῦ λόγου τὸ ἀσφαλές, ὅπως ἔγινε ἄλλωστε καὶ μὲ τὴν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης.

10. Ἐπειδὴ δὲν ὑπάρχουν ὀρθόδοξες βάσεις καὶ ἱεροκανονικὰ θεμέλια στὶς ἐνέργειες τοῦ Φαναρίου, διεμόρφωσε μὲ τοὺς θεολόγους του νέα ἐκκλησιολογία μὲ δύο βασικὰ αἱρετίζοντα γνωρίσματα. Κατήργησε στὴν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης τὰ ὅρια τῆς Ἐκκλησίας καὶ εἰσήγαγε μέσα εἰς αὐτὴν παλαιοὺς καὶ νέους αἱρετικούς, καὶ ἀποδυνάμωσε τὴν συνοδικότητα, μεταβάλλοντας τὰ «πρεσβεῖα τιμῆς» τοῦ πρώτου, τοῦ πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, σὲ «πρωτεῖο ἐξουσίας» κατὰ τὰ παπικὰ πρότυπα. Ὁ πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως δὲν εἶναι πλέον ὁ «πρῶτος μεταξὺ ἴσων» (primus inter pares), ἀλλὰ «πρῶτος ἄνευ ἴσων» (primus sine paribus). Ξεπέρασε καὶ τὸν πάπα στὴν πρωτειομανία, διότι, ἐνῶ ἐκεῖνος θεμελιώνει τὸ πρωτεῖο του στὸν Ἀπόστολο Πέτρο, ἡ βλάσφημη φαναριώτικη ἐκκλησιολογία θεμελιώνει τὸ πρωτεῖο τοῦ πατριάρχη στὸ πρωτεῖο τοῦ Πατρὸς μέσα στὴν Ἁγία Τριάδα. Ἡ ἐνδοτριαδικὴ μοναρχία τοῦ Πατρὸς εἶναι τὸ ἀρειανικὸ πρότυπο τοῦ μονάρχη τῆς φαναριώτικης ἐκκλησιολογίας.

11. Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος εἶναι ἡ μόνη ἀπὸ τὶς αὐτοκέφαλες ἐκκλησίες ποὺ δὲν ἔχει μιλήσει γιὰ τὸ Οὐκρανικό «αὐτοκέφαλο», μολονότι καὶ αὐτὴ μέχρι τώρα δὲν τὸ ἔχει ἀναγνωρίσει. Ἂν κάνει τὸ λάθος καὶ ἀκολουθήσει τὴν γνώμη τῶν δύο συνοδικῶν ἐπιτροπῶν, στὶς ὁποῖες παρέπεμψε τὸ θέμα, καὶ οἱ ὁποῖες, ὅπως ἔγινε γνωστόν, προτείνουν τὴν ἀναγνώριση τῆς «αὐτοκεφαλίας», θὰ βλάψει τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο, θὰ ὑποστεῖ μεγάλη ζημία καὶ ἡ ἴδια καὶ θὰ συντελέσει στὴν παγίωση ἑνὸς μεγάλου πανορθοδόξου σχίσματος. Θὰ βλάψει τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο, διότι θὰ τὸ ἐνθαρρύνει νὰ ἀκολουθήσει τὸ δρόμο τῆς ἀπομόνωσης καὶ τῆς γιὰ πρώτη φορὰ ἀμφισβήτησης τοῦ συντονιστικοῦ του ρόλου, λόγῳ τῶν «πρεσβείων τιμῆς». Θὰ βλαβεῖ ἡ ἴδια, διότι θὰ ἐνεργήσει μὲ ἐθνοφυλετικὰ καὶ ὄχι μὲ ὀρθόδοξα ἐκκλησιαστικὰ κριτήρια καὶ θὰ ὁδηγήσει ἄλλες αὐτοκέφαλες ἐκκλησίες, ἀλλὰ καὶ πολλοὺς ἀπὸ τὸ δικό της ποίμνιο, σὲ διακοπὴ κοινωνίας καὶ ἀποτειχίσεις. Θὰ δυσαρεστήσει ἰδιαίτερα τὸ μεγάλο, ἰσχυρὸ καὶ ὁμόδοξο ἔθνος τῶν Ρώσων μὲ δυσμενεῖς συνέπειες καὶ γιὰ τὰ ἐκκλησιαστικὰ καὶ γιὰ τὰ ἐθνικά μας θέματα. Θὰ καταστεῖ ἐπίσης συνένοχη καὶ συνυπεύθυνη γιὰ ἕνα μεγάλο πανορθόδοξο σχίσμα, μὲ φοβερὲς σωτηριολογικὲς συνέπειες. Ἂν οἱ Ἱεράρχες τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας σταθοῦν στὸ ὕψος τῶν περιστάσεων καὶ σηκώσουν τὸ «βάρος τῆς ἡμέρας», εὐθυγραμμιζόμενοι μὲ τὴν πανορθόδοξη θέση, τὴν πατερικὴ καὶ ἱεροκανονικὴ Παράδοση, θὰ βοηθήσουν τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο νὰ ἀνακρούσει πρύμναν, νὰ ἀναγνωρίσει τὸ λάθος του καὶ νὰ ἐπανέλθει στὴν ὀρθὴ ἐκκλησιολογικὴ γραμμή, ἀποκρούοντας τοὺς ἔξωθεν πειρασμοὺς τῶν γεωπολιτικῶν σχεδιασμῶν καὶ τῶν παπικῶν πρωτείων.

12. Πρὸς τὴν κατεύθυνση αὐτὴ ἐπιβάλλεται ἡ ἀπόσυρση τοῦ δῆθεν ἑνωτικοῦ τόμου τῆς αὐτοκεφαλίας, ἡ ἀποκατάσταση τῶν σχισματικῶν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία ποὺ τοὺς ἐτιμώρησε μὲ προηγούμενη δήλωση μετανοίας, καὶ ἡ ἐκ νέου ἔναρξη τῆς διαδικασίας γιὰ τὴν χορήγηση αὐτοκεφαλίας κατὰ τὸν κανονικὸ τρόπο, μὲ αἴτημα καὶ πρωτοβουλία τῆς κανονικῆς ὑπὸ τὸν μητροπολίτη Ὀνούφριο Ἐκκλησίας, ἀποδοχὴ τοῦ αἰτήματος ἀπὸ τὴν Μητέρα Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας καὶ διαβίβασή του πρὸς τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο, ὥστε νὰ ἐπιτευχθεῖ ἡ πανορθόδοξη συναίνεση καὶ ἀναγνώριση. Ἡ Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας δικαιοῦται καὶ πρέπει νὰ λάβει αὐτοκεφαλία, ἀλλὰ αὐτὸ πρέπει νὰ γίνει μὲ καλὸ καὶ κανονικὸ τρόπο, κατὰ τὰ πανορθοδόξως ἰσχύοντα καὶ ἀποφασισθέντα. Τὸ καλὸ τῆς ἑνότητας πρέπει νὰ ἐπιτευχθεῖ καὶ μὲ καλὸ τρόπο. Στὴν Ὀρθόδοξη Παράδοση δὲν ἰσχύει τὸ ἀξίωμα τῶν Ἰησουϊτῶν «ὁ σκοπὸς ἁγιάζει τὰ μέσα», ἀλλὰ καὶ τὰ μέσα πρέπει νὰ εἶναι καλὰ καὶ ἅγια, διότι «τὸ καλὸν οὐ καλόν, ὅταν μὴ καλῶς γένηται». (Ζωναρᾶς, Ἑρμηνεία 66ουἈποστολικοῦ Κανόνος)


Θεσσαλονίκη, 26 Ἰουνίου 2019



Η ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ


Πρωτοπρεσβύτερος Θεοδωρος Ζησης

Ὁμότιμος Καθηγητὴς Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.


Πρωτοπρεσβύτερος Νικόλαος Μανώλης

Θεολόγος


Πρωτοπρεσβύτερος Φώτιος Βεζύνιας

Μαθηματικός


Μοναχὸς Σεραφειμ Ζησησ

Θεολόγος


Φώτιος Μιχαηλ

Ἰατρός


Δημοσ Σερκελιδησ

Νομικός


Ανδρεασ Μπουλακησ

Συνταγματάρχης ἐ. ἀ.


Ελευθεριοσ Κοσμιδησ

Φυσικός

5 σχόλια:

  1. Πολύ ὡραῖα ὅλ' αὐτά, ἀλλά θά ἔπρεπε νά ὑπάρχῃ καί μία αὐτοκριτική τῶν συντελεστῶν τῆς Ἡμερίδος, πού ἐπί πολλές δεκαετίες ἐκοινώνουν καί ἐστήριζον αἱρετικούς "πατριάρχας" καί "ἐπισκόπους," χαρακτηρίζοντες μάλιστα ὡς "σχισματικούς" τούς Ὀρθοδόξους τοῦ Πατρίου Ἑορτολογίου (Ὀ.Π.Ε.), οἱ ὁποῖοι διέκοψαν τήν ἐκκλησιαστικήν κοινωνίαν μέ αὐτούς τό 1924. Ὅταν ἐμβαίνῃς εἰς ἕν λεωφορεῖον ἐν γνώσει σου ὅτι ὁ ὁδηγός εἶναι τρελλός, χρειάζεται νά ἔχῃς τό προορατικόν χάρισμα γιά νά προβλέψῃς τό ποῦ θά σέ ὁδηγήσῃ; Ὁ π. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος ἀκόμη δέν τό κατάλαβε αὐτό, διό καί συνεχίζει ν' ἀναπαράγῃ τίς γνωστές συκοφαντίες κατά τῶν Ὀ.Π.Ε.! Τί ἄλλο περιμένει νά ἰδῇ ἄραγε;
    Δημήτριος Χατζηνικολάου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολυμενοπουλος Διονυσιος28 Ιουνίου 2019 στις 8:42 μ.μ.

    Ο Πατερας Θεοδωρος Ζησης με τα πορισματα αυτης της ημεριδας ανεβασε , κατα τη γνωμη μου, πολυ ψιλα το θεμα. Εαν τον Οκτωβριο η Εκκλησια της Ελλαδος αναγνωρισει την νεα Ουκρανικη Εκκλησια θα πρεπει πλεον να προχωρησει σε πολυ σοβαρες ενεργειες, που ισως ξεπερνουν και αυτη την εννοια της Αποτειχισης. Ισως και καποιοι Μητροπολιτες του Νεου να του λεγουν ιδιωτικως μεγαλα λογια, το θεμα ειναι θα τα εφαρμοσουν η θα τον αδειασουν κατα το κοινως λεγομενο; Μεχρι τωρα τα "λιονταρια" του Νεου μαλλον αποδειχθηκαν , τουλαχιστον οι πλειστοι, οπως λεει ο Λαος μας μαχητες των λογων και αρνακια των πραξεων. Μου αρεσει η μαχητικοτητα του Πατερα Θεοδωρου, αλλα θα τον προτιμουσα ηγετη τοσο αποφασιστικο , ξεκαθαρα για το θεμα του Οικουμενισμου. Το Ουκρανικο θεμα ειναι σοβαρο και αυτο, αλλα στην ουσια μεσα του κρυβει την διαμαχη μεταξυ των φιλοοικουμενιστων σε επιπεδο εγωισμων και φιλοδοξιων εξουσιας. Τι αραγε περιμενουμε αφου αποστατησαν απο την αληθεια της Ορθοδοξιας να εχουν αρετες στην καρδια τους; Πατερα Θεοδωρε εισθε ενα κεφαλαιο για την Ορθοδοξια προσπαθειστε να ενωσετε τους αληθινους Ορθοδοξους, ωστε να γινει μια ημερα μια αληθινα Ορθοδοξη Συνοδος καταδικης των φιλοοικουμενιστων και τοτε θα σταματησουν και τα φαινομενα Ουκρανιας και οτι αλλο εχουν σκοπο να κανουν στην εγωιστικη φαντασια τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγχαρητήρια για την παρακάτω επουσιώδη και συνοπτική εργασία αναίρεσης της προπαγάνδας του Ναυπάκτου, ενός από τους πλέον επικίνδυνους υποστηρικτές της φαναριώτικης εκτροπής.
    https://www.romfea.gr/images/article-images/2019/06/mannis_naupaktou.pdf
    Ο έτερος πολύ επικίνδυνος άλλος, κατά τη γνώμη μου είναι ο νέος Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας. Ο Ναυπάκτου βέβαια έχει και σοβαρές θεολογικές πλάνες, οι οποίες μπορεί να αναδειχτούν εν καιρώ, και τις οποίες τις έχει κληρονομήσει από τον μακαριστό Ρωμανίδη, ειδικά στα σημεία περί κόλασης και τιμωρίας. Δεν είναι όμως επί του παρόντος. Όπως και σε αυτές τις πλάνες όμως, χαρακτηριστικό είναι όχι μόνο η ημιμάθεια αλλά η θλιβερή εκμετάλλευση θέσης με ύφος αλάνθαστου ειδήμονα πού αποκρύβει περιπτώσεις της εκκλησιαστικής ιστορίας (Η λόγων αγίων), σαν κι αυτές που εξέθεσε ο κ.Μάννης στην εργασία του. Είμαι βέβαιος ότι αυτή η εργασία θα αποτελέσει στήριγμα και για άλλες αναλυτικότερες, όπως έχουν ανακοινώσει άλλωστε ότι ετοιμάζουν αλλού, για να λάβει συντριπτική απάντηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΟΤΑΝ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΕΚΘΕΤΟΥΝ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ.

    Η ωμή γλώσσα της αλήθειας εναντίον της πολιτικής χειραγώγησης στην εκκλησιαστική ζωή. Ακόμα μια επιβεβαίωση της δυτικής πολιτικής ανάμειξης και εκκοσμίκευσης των αποφάσεων του ΤΟΜΟΥ εις βάρος της εκκλησιαστικης πανορθόδοξης συναίνεσης.
    =================
    "Στο Κανάλι 24 μίλησε ο Μητροπολίτης Μακάριος Μάλετιτς της νέας Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας, ο οποίος ανέφερε ότι "διπλωμάτες από κορυφαία έθνη του κόσμου, ΗΠΑ, Γερμανία, Γαλλία και Αγγλία, διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην απόκτηση του Τόμου.

    Επίσης ο Μητροπολίτης Μακάριος τόνισε ότι "εάν ο Οικουμενικός Πατριάρχης δεν είχε την υποστήριξη ηγετών κρατών, ποτέ δεν θα είχε δώσει στην Ουκρανία την Αυτοκεφαλία".
    https://www.romfea.gr/ekklisies-ts/ekklisia-tis-oukranias/30104-mitropolitis-makarios-maletits-to-fanari-edose-ton-tomo-giati-eixe-tin-stiriji-igeton

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  5. Επισημαίνω τα λάθη και τις ελλείψεις της ανωτέρω τοποθέτησης τής επιτροπής.


    Ως προς το 5ο πόρισμα.
    "Ἐπειδὴ οἱ σχισματικοὶ τῆς Οὐκρανίας παραμένουν σχισματικοί, ὅσοι ἀναγνωρίσουν τὸ ψευδοαυτοκέφαλο καθίστανται καὶ αὐτοὶ σχισματικοὶ καὶ ἀκοινώνητοι."

    Σχετικά με το Σχίσμα της Ουκρανίας που κατονομαζουν οι της επιτροπής, τούτη η ερμηνεία λανθασμένως αποδίδεται, διότι το Σχίσμα πάντοτε έχει έννοια και σημείο αναφοράς ως προς την Αλήθεια και την Μία Αγία Εκκλησία. Σχίσμα ως προς τον Οικουμενισμό και την αίρεση, είναι άτοπη έκφραση, ανόριστη, ατυχής, ούτε συνάδει με την Εκκλησιαστική πραγματεία ούτε αξιολογείται ανάλογα. Σκοτάδι απόλυτο ο οικουμενισμός, σκοτάδι ίδιο και βαθύ και οι πολιτικές σκοπιμότητες, τα λεγόμενα πρακτοριλίκια για αλλά ζητήματα που αφορούν την κυριαρχία της Δύσης στην Ανατολή.

    Μεγάλο ατόπημα Π. Θεόδωρε Ζήση, διότι όταν οι σχισματικοί κατά άποψη παραμένουν ακοινώνητοι, πόσο μάλλον οι αιρετικοί ακοινώνητοι, εκ τους οποίους ουδέποτε μπορούν να προκύψουν σχισματικοί.


    Σχετικά με το 11ο πόρισμα, είναι και το δεύτερο ζήτημα που θέτω ως ωμή πραγματικότητα, δια του οποίου καταγγέλλω, πώς είναι λανθασμένη η σιωπή της Εκκλησίας της Ελλάδας ως πρός τήν αναγνώριση της νομιμότητας της αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
    Η σιωπή είναι αποδοχή, και αυτή η αποδοχή της αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας, είναι μια κρυφή δυνατή φωνή, τού να δίδεται ισχύς και εξουσία, έτσι ώστε να επιτρέπεται σιωπηρά η πρόθεση για συμφωνία χορήγησης αυτονομίας και στις Μητροπόλεις των Νέων Χωρών, στο μέλλον, έστω και εάν ακόμη το έχει διαψεύσει το Φανάρι. Εδώ είναι η ουσία μιάς τέτοιας αναγνώρισης, διότι όταν συμφωνείς στην παρανομία δεν μπορείς έπειτα να αρθρώσεις λόγο και υποστήριξη δια της ίδιας υφής παρανομία στα δικά μας εσωτερικά.

    Συμφωνώ με τον Κο Χατζηνικολάου, διότι όταν εξετάζεται μια παρανομία, πρέπει να γίνεται μνημόνευση της αρχής του κακού, κατά το ρηθέν ενός κακού δοθέντος μύρια έπονται, εάν πράγματι ένας αποτειχισμενος ακαδημαϊκής υφής Θεολόγος όπως ο Π. Θ. Ζήσης, θέλει να γίνεται υπέρμαχος της Αλήθειας.
    Διότι μισή Αλήθεια, κουβαλάει πάνω του και το άλλο μισό του ψεύδος, και τελικά χάνεται όλη η Αλήθεια, διότι η Αλήθεια έχει δικό της νόμο, και δεν συγκοινωνεί με το ψεύδος, και όταν θα έρθει η ώρα για την κρίση της ιστορίας, εκδικάζεται και η κρίση της Ελλάδας.
    Κάθε σταθερός υπερασπιστής του ψεύδους στα θέματα της Πίστεως και της Ελλάδας, είναι Ανθέλλην και προδότης.
    Έχουμε γεμίσει Ανθέλληνες και προδότες, όμως έρχεται η ώρα που για όλα θα ζητηθεί και θα αποδοθεί η απόλυτη Θεία Δικαιοσύνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή