"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Παρασκευή 24 Αυγούστου 2018

ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΜΕ ΚΑΝΟΥΝ ΝΑ ΣΤΡΕΦΟΜΑΙ ΣΤΟ ΠΑΤΡΙΟ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

ΑΡΧΙΜ. ΠΑΪΣΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ ΦΙΛΩΤΑ

Στις διάφορες αποφάσεις και ενέργειες μας, κατ’ εξοχήν στην πνευματική μας ζωή, κριτήριο δεν είναι η γνώμη του καθενός, ούτε εκείνο που μας αρέσει, καθώς όμως δεν γνωρίζουμε ούτε  και το πραγματικό μας συμφέρον, σαφώς δεν είναι εκείνο που φαίνεται να εξυπηρετεί την τρέχουσα καθημερινότητα μας με τα πολλά και ποικίλα προβλήματα που πρέπει να λύνονται, αλλά αποκλειστικά και μόνο το θέλημα του Θεού. Στην προσευχή μας λέγοντας το «Πάτερ ἡμῶν» , την γνωστή Κυριακή προσευχή, ζητούμε«γενηθήτω τὸ θέλημά Σου». Άραγε το εννοούμε όταν το λέμε;
Ποιό είναι το κατ’ ευδοκίαν και πρώτο  ή προηγούμενο, όπως λέγεται θέλημα του Θεού; Είναι αυτό που από την αρχή ήθελε ο Θεός για εμάς την σωτηρία μας. Επομένως όλα κρίνονται από τις προϋποθέσεις που δημιουργούν ώστε να μην χάσουμε την σωτηρία. Και αφού ο Σωτήρ που μας σώζει είναι μόνο ο Ιησούς Χριστός πρέπει να βρισκόμαστε σε διαρκή κοινωνία ενωμένοι μαζί Του, η οποία μας εξασφαλίζει την Χάριν της υιοθεσίας. Την Χάρι αυτή βέβαια την λαμβάνουμε κατά το Άγιο Βάπτισμα, η Χάρις όμως αναζωπυρώνεται με την μετάνοια και το μυστήριο της  Ιεράς Εξομολογήσεως καθώς την Θεία Μετάλειψη, την προσευχή και την τήρηση των εντολών του Χριστού και την ζωή μας μέσα στην Παράδοση της Εκκλησίας. «Ἐὰν ἀγαπᾶτέ με, τὰς ἐντολὰς τὰς ἐμὰς τηρήσατε, (εάν με αγαπάτε, τηρήσατε τις εντολές μου) καὶ ἐγὼ ἐρωτήσω τὸν πατέρα καὶ ἄλλον παράκλητον δώσει ὑμῖν, ἵνα μένει μεθ’ ὑμῶν εἰς τὸν αἰῶνα, (και εγώ θα παρακαλέσω τον Πατέρα και θα σας δώσει εκείνος άλλον οδηγόν και Παράκλητον, δια να μένει μαζί σας αιωνίως) τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὃ ὁ κόσμος οὐ δύναται λαβεῖν, ὅτι οὐ θεωρεῖ αὐτὸ οὐδὲ γινώσκει αὐτὸ· ὑμεῖς δὲ γινώσκετε αὐτό, ὅτι παρ’ ὑμῖν μένει καὶ ἐν ὑμῖν ἔσται (θα σας δώσει το Αγιον Πνεύμα, το Οποίον είναι η καθαρά και απόλυτος αλήθεια και φανερώνει την αλήθεια στους καλοπροαιρέτους. Αυτό όμως ο κόσμος ο αμαρτωλός δεν μπορεί να το πάρει, διότι δεν έχει ανοικτά τα μάτια της ψυχής και ένεκα τούτου δεν το βλέπει ούτε και το γνωρίζει. Σεις όμως το γνωρίζετε, διότι εγώ σας το εφανέρωσα και μένει πλησίον σας· έπειτα δε από την επιφοίτησίν του θα κατοικεί και μέσα στιςψυχές σας).
 Πριν όμως από κάθε τι προηγείτε η ομολογία της πίστεώς μας! «καρδίᾳ γὰρ πιστεύεται εἰς δικαιοσύνην, στόματι δὲ ὁμολογεῖται εἰς σωτηρίαν» (Ρωμ.10, ). Επειδή στον Θεάνθρωπο πιστέψαμε και εφαρμόζουμε  τις εντολές Του με τα όποια έργα μας για τον λόγο ότι Εκείνος μας τα ζητά σύμφωνα με το Ευαγγέλιο Του,δηλαδή τα κάνουμε στο Όνομα του Χριστού και όχι στο όνομα μιας αφηρημένης ηθικής δεοντολογίας. Η ομολογία δεν προηγείται μόνο μία φορά τότε πριν από το Άγιο Βάπτισμα αλλά προηγείτε η ομολογία κάθε φορά πριν από τον καθαγιασμό στην αγία αναφορά καθώς τελούμε την θεία Λειτουργία. Δεν προγείτε όμως μόνο τότε, προηγείτε σε όλη την εν Χριστώ ζωή μας «Πᾶς οὖν ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω κἀγὼ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς· ὅστις δ’ ἂν ἀρνήσηταί με ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ἀρνήσομαι αὐτὸν κἀγὼ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς» (Μτ.10, 32-33). Και αν η ομολογία προηγείται από κάθε τι στην πνευματική ζωή προηγείται και στις εκκλησιαστικές μας ενέργειες για να αποκλεισθεί το ενδεχόμενο ότι έχουμε παύσει να κρατούμε την καλή και αγία ομολογία της Ορθοδόξου Πίστεώς μας. « χοντες οὖν Ἀρχιερέα Μέγαν διεληλυθότα τοὺς οὐρανούς, Ἰησοῦν τὸν ΥΙΟΝ τοῦ ΘΕΟΥ, ΚΡΑΤΩΜΕΝ τῆς ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ» (Ἑβρ. 4,14). Τό αὐτό καί ὁ Ἀπόστολος Ἰούδας συμβουλεύει: «Ἀγαπητοί... παρακαλῶν ἐπαγωνίζεσθε τῇ ἅπαξ παραδοθείσῃ τοῖς Ἁγίοις Πίστει» (Ἰούδ. Α´ 3).  Κρατῶμεν  τῆς ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ ἣν παρελάβομεν ἄδολον παρὰ τηλικούτων ἀνδρῶν, ἀποστρεφόμενοι πάντα Νεωτερισμόν, ὡς ὑπαγόρευμα τοῦ Διαβόλου.  (Πανορθόδοξος Σύνοδος 1848). Εμείς τον ομολογία μας αυτή θεωρούμε δεδομένο να την συνδέσουμε με τα άσχημα εκκλησιαστικά γεγονότα για τα οποία αν δεν πάρουμε θέση θα έχουμε ευθύνη πάρα πολύ μεγάλη!
Επειδή προκλήθηκε θόρυβος με την επιστροφή μας στο πάτριο εορτολόγιο, οφείλω να επισημάνω μερικά σημεία:

1.     Καταρχήν όλοι γνωρίζουμε οτι γίνεται ένας σκληρός αγώνας που έχει κόστος από κάθε πλευρά και πνευματική βέβαια.
2.      Σ’αυτόν τον αγώνα η  ιερά μας μονή εκ των πραγμάτων, όπως και ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς στην επίγεια ζωή του είναι μπροστάρης, που σημαίνει ότι τουλάχιστον ανοίγει δρόμο.
3.     Δεν ενεργούμε όμως συμφωνα με ανθρώπινες επιθυμίες και θελήματα,αλλά ψάχνουμε το θέλημα του Θεού.
4.     Γι’αυτό το λόγο δύο ολόκληρα χρόνια προσευχόμαστε πολύ εντατικά και νηστέψαμε στην σύναξίν μας όλοι μαζί κατά δύναμιν, λοιπόν ούτε βιαστήκαμε, ούτε αβρόχοις ποσί αποτείχιση κάναμε!
5.     Οι ενέργειές μας μέχρι τώρα δεν ήταν ούτε άστοχες ούτε αλλοπρόσαλλες ούτε και αλλάξαμε πορεία απ΄ όσα εξ αρχής είπαμε.
6.     Υπήρξαν πρόσωπα που έφυγαν από την σύναξίν μας διότι γνώριζαν ότι θα καταλλήξουμε στο Πάτριο εορτολόγιο. Δεν το κρύψαμε το είπαμε ανοιχτά και το δημοσιεύσαμε πολλάκις. Άλλοι πάλι έφυγαν διότι ελέγχαμε την κατάσταση και δεν αφήσαμε κανέναν να αυτενεργεί και να διδάσκει περί ακύρων μυστηρίων ή να μας εμποδίζει να μεταλαμβάνουμε τους μη έχοντας γνώση για τα εκκλησιαστικά πράγματα. Το ίδιο και τώρα δεν επιτρέψαμε σε γυναικούλες να μας σέρνουν σαν αρκουδάκια από την μύτη και να μας πηγαίνουν εκεί που θέλουν επειδή έχουν δειλία και φοβίες.
7.     Προσωπικά μολονότι υπήρχε ανάγκη να εξομολογούμαι δεν δεσμεύτηκα σε κανένα πνευματικό όσες φορές χρειάστηκε να εξομολογηθώ, μόνο και μόνο, για να μην ακολουθήσουμε τη γραμμή της ομάδος (παράταξης) στην οποία ο καθένας ανήκε.
8.     Δεν ήταν δυνατόν όμως να συνεχίσω να πορεύομαι χωρίς πνευματικό οδηγό και εξομολόγηση. Πνευματικά μας παιδιά διαπιστώνοντας τη δυσκολία με την τρέχουσα προβληματική εκκλησιαστική κατάσταση μας προέτρεπαν να αναζητήσουμε πνευματικό για εξομολόγηση, ενίσχυση και καθοδήγηση.
9.     Οι επιλογές ήταν συγκεκριμένες, ή θα επιστρεφαμε στους Οικουμενιστές -άπαγε της αρνήσεως της Πίστεώς μας- ή θα πηγαίναμε στους Οικονομιστές ή στους Τρικαμηνικούς ή στους Παλαιοημερολογήτες.
10.   Διάλεξα τους παλαιοημερολογήτες διότι θεωρώ ότι ξεχωρίζουν από όλους τους άλλους και διότι η αποτείχιση έχει ένα σκοπό και μία προοπτική.
11.   Αποτείχιση που αφήνει τους πιστούς στο μέσο του πελάγους και δεν τους βγάζει στην αντίπερα ασφαλή όχθη της “γης” την θεωρώ αυτοκτονία.
12.   Άλλωστε μια αποτείχιση πρέπει να καλύπτει και τις ποιμαντικές ανάγκες των πιστών και όχι να δημιουργεί προβλήματα.
13.  Λόγω αυτών ακριβώς των προβλήματων ορισμένοι αδελφοί μας αναγκάστηκαν να προβούν σε μια οικονομία εις βάρος της πίστεως.
14.  Ας μην ξεχνούμε οτι η αποτείχισις είναι μια προσωρινή κατάσταση μέχρι να αποκατασταθεί η εκκλησιαστική τάξη.
15.  Έπειτα ο πολύς και απλός κόσμος που ακούει αποτείχιση δεν καταλαβαίνει  και νομίζει ότι η αποτείχισις είναι να φύγει κανείς από την Εκκλησία. Και εκεί πάτησαν οι πονηροί και κακοπροαίρετοι μητροπολίτες. Έδωσαν  στους πιστούς να καταλάβουν ότι τάχα φύγαμε από την εκκλησία όπως οι ψευδομάρτυρες του Ιεχωβά.
16.  Στην αποτείχιση αυτή σαφώς ο σκοπός μας δεν ήταν να σκορπίσουμε. Εφόσον όμως φθόνῳ του διαβόλου και  με την συνέργεια ορισμένων ομάδων δεν ήταν δυνατόν να υπάρξει συνεννόηση, οδηγούμε την αποτείχιση πλέον,ένα βήμα μπροστά για να μην διαλυθεί αλλά να φέρει το προσδωκόμενο αποτέλεσμα.
17.  Ούτως ή άλλως όλοι έπρεπε να επιστρέψουμε στην Παράδοση της Εκκλησίας μας που αφορά το εορτολόγιο, το οποίο βέβαια ας μην λησμονούμε ακολουθεί όλη η Ορθόδοξη Εκκλησία.
18.  Μέχρι πότε θα υφίσταται σχίσμα μεταξύ παλαιού και νέου και γιατί πρέπει να ενωθούμε με τους λογίς λογίς αιρετικούς και όχι με τους ορθόδοξους παλαιοημερολογίτες;
19.  Θα υπάρξει άλλη ευκαιρία και συνθήκες να παύσει το σχίσμα με την προοπτική μάλιστα της από κοινού καταδίκης του Οικουμενισμού;
20. Μέχρι τώρα το θέμα του εορτολογίου, αν και δεν ήταν θέμα πίστεως αλλά εκκλησιαστικής Παραδόσεως, επειδή ακριβώς δεν είχε νοθευτεί ακόμη η πίστις, μολονότι ήταν σοβαρό παράπτωμα η αλλαγή του εορτολογίου, (πόσο μάλλον αφού έγινε με σκοπιμότητα), δεν μας στερούσε την σωτηρία το ότι δεν μείναμε στο Πάτριο.Τώρα όμως που αλλάζει η πίστη, διότι στην πραγματικότητα με την απόφασή τους στην Κολυμβάρια ψευτοσύνοδο να δέχονται πολλές Εκκλησίες ενώ το σύμβολο της πίστεως επισημαίνει «Εἰς μίαν, Ἁγίαν, Καθολικὴν καὶ Ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν...», επειδή πλέον συνοδικά δεν υπάρχει η αγία πίστη που αγιάζει τους πιστούς και τους μολύνει πλέον η άδηλη αίρεση που εισήγαγαν με την μετοχή  τους  και στον συνοδικά αναγνωρισμένο Οικουμενισμό,το δευτερεύον  τότε θέμα του εορτολογίου καθίσταται πλέον κριτήριο Ορθοδοξίας, αφού η σκοπιμότητα της “αδιάφορης” φαινομενικά τότε αλλαγής επαλήθευσε τώρα πλέον την πρόθεση που δι’ αυτής στην ουσία κατελύθη η Πίστις  με την οποία και σωζόμαστε. ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΩΤΗΡΙΟΛΟΓΙΚΟ! Δηλαδή μετα την αλλαγή σε θέμα Πίστεως στο 9ο άρθρο του συμβόλου της Πίστεως,αν και δεν το παραδέχονται,είναι πλέον υποχρεωτική η επιστροφή μας στο πάτριο ημερολόγιο για να ελεχθεί συνοδικά η αίρεσις, να καταδικασθεί μαζί με τους υπευθύνους και να αποκατασταθεί η εκκλησιαστική τάξις!

Ο καθένας βέβαια ως άνθρωπος είναι ελεύθερος να κάνει τις επιλογές του,ως πιστός όμως καθένας που είναι μέλος της εκκλησίας είναι υποχρεωμένος να κρατά την Παράδοση της Εκκλησίας.
Όσοι από τα πνευματικά μου παιδιά την κρίσιμη αυτή ώρα της ομολογίας δεν κρατήσουν τη θέση τους αν χρειαστεί στο μέλλον να επιστρέψουν θα χρειαστεί μετάνοια  ως εκείνη των πεπτωκότων με επιτίμιο.Με τα πράγματα της Εκκλησίας δεν παίζουμε.Όσοι θέλουν να ακολουθήσουν τους μητροπολίτες ή τους οικουμενιστές ή ομάδες με ασαφή ή ανασφαλή πορεία θα φέρουν οι ίδιοι την ευθύνη.Ο αγώνας χρειάζεται ανδρεία και γενναίες ψυχές. Οι μεγάλες μετάνοιες και τα κλαψουρίσματα δεν είναι χαρακτηριστικό ανδρείας.Θα αφήσω κάποια περιθώρια αναμονής και προσαρμογής.Όμως σε ορισμένα χρονικά πλαίσια και με συγκεκριμένη αντιμετώπιση. Όσοι θέλουν μπορούν να ακολουθήσουν.

35 σχόλια:

  1. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ24 Αυγούστου 2018 στις 6:44 μ.μ.

    Καλώς ήλθες Ορθόδοξε, μέσα από την καρδιά μου Σας εύχομαι η Παναγία μας να Σας φωτίσει και καθοδηγήσει σε αυτό τον καινούργιο Σας Ομολογιακό δρόμο, διότι και στον ευρύτερο Εκκλησιαστικό χώρο του Πατρίου Εορτολογίου ο διάβολος έχει έντεχνα σπείρει αρκετά ζιζάνια με στόχο να ακυρώσει τον Αγώνα Της Εκκλησίας. Η Παναγία μας να Σας οδηγήσει στους αληθινούς δούλους Του Υϊού Της, ώστε όλοι μαζί να αγωνισθείτε για την Δόξα Της Εκκλησίας μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εύγε σας π. Παΐσιε. Πολύ μας αναπαύουν οι τοποθετήσεις σας σε ζητήματα που ταλανίζουν πολλούς παλαιοημερολογίτες "ειδήμονες".
    Έχω ομως ένα ερώτημα. Στη φράση,
    "...επειδή πλέον συνοδικά δεν υπάρχει η αγία πίστη που αγιάζει τους πιστούς και τους μολύνει πλέον η άδηλη αίρεση που εισήγαγαν με την μετοχή τους και στον συνοδικά αναγνωρισμένο Οικουμενισμό, το δευτερεύον τότε θέμα του εορτολογίου καθίσταται πλέον κριτήριο Ορθοδοξίας",
    αναφέρεστε σε όλους γενικά τους πιστούς του νέου ημερολογίου ή μόνο σε όσους αναγνωρίζουν τον οικουμενισμό ως αίρεση και την Κολυμβάρεια σύνοδο ώς ληστρική;
    Δηλαδή θεωρείτε τους εν αγνοία κοινωνούντας, το ίδιο υπεύθυνους και υπόλογους επί αιρέσει, με τους εν γνώσει κοινωνούντας τους οικουμενιστές;
    Με άλλα λόγια αποκλείεται ο αγιασμός καί στους αγνοούντας πιστούς, όπως και στους έχοντας γνώσιν περί της αιρέσεως και κοινωνικούς με αυτή;
    Με ενδιαφέρει πολύ η τοποθέτησή σας επ' αυτού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να μου επιτρέψετε μερικές ερώτησεις καθώς ΔΕΝ είμαι ειδήμων :

      Η άγνοια, σε βασικά θέματα πίστεως, μέχρι ποιου σημείου επιτρέπεται ?

      Ο Κύριος Ιησούς Χριστός στο Ευαγγέλιό Του και μετέπειτα οι Απόστολοι και οι Άγιοι με τις διδαχές τους και τις Αποφάσεις Τοπικών και Οικουμενικών Συνόδων, όρισαν κάποια όρια μέσα στα οποία να επιτρέπεται η άγνοια σε βασικά θέματα Πίστεως ?

      Οι παπικοί, μονοφυσίτες που γεννήθηκαν στον παπισμό και μονοφυσιτισμό αντίστοιχα και έχουν άγνοια της Ορθοδόξου Πίστεως, τι ακριβώς κοινωνούν?

      Διαγραφή
  3. Ἔκτακτον ὁμολογιακόν καί ἄκρως ἐπίκαιρον κείμενον! Ὁ δρόμος πού δείχνει ὁ π. Παΐσιος εἶναι μέν δύσκολος καί ἀκανθώδης, ἀλλ' ὁ μόνος καθαρός, ἤτοι ἀπηλλαγμένος ἀπό τά "βαρίδια" τοῦ νέου καί τοῦ παλαιοῦ ἑορτολογίου, καί ἄρα πιό ἀσφαλής. Θά ἦτο καλόν καί ἄλλοι κληρικοί νά ἐνισχύσουν τήν κίνησιν τοῦ π. Παϊσίου, ὁπότε θ' ἀκολουθήσουν καί λαϊκοί, καί τότε ἴσως προβληματισθοῦν καί μερικοί -- ἀντιοικουμενισταί στό φρόνημα -- ἐπίσκοποι. Ἄς προσευχηθοῦμε νά κάμῃ ἡ Παναγία τό θαῦμα Της. Καλή Παναγιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χαρά μεγάλη! Η Κυρία Θεοτόκος είθε να στερεώσει όλους μας, στην Οδό της Ορθόδοξης Ομολογίας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πατερ είμαστε μαζί σας στον δύσκολο αγώνα σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πιστέψτε με έχω μπερδευτεί! Όταν λέμε πάτριο εννοούμε υπό την ηγεσία του Αρχιεπισκόπου Καλλινίκου για να μην συγχεόμαστε. Επειδή πολλοί -έτσι ενεργεί ο πονηρός σκορπάει και ανακατεύει όταν βρίσκει ανθρώπους και πρόσφορο έδαφος- λένε είμαστε με το πάτριο αλλά ποιός ξέρει ποιόν και τί υπηρετούν! Αν ο πατέρας Παίσιος ήλθε λοιπόν στην Εκκλησία του Χριστού που στέκεται στα ίχνη των Αποστόλων καλοδεχούμενος επειδή όπως προαναφέρθηκε θα συναντήσει δριμύτατες επιθέσεις από παντού, και ο σταυρός αλλά και η ευλογία περισσή ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. Ο π.Παισιος Παπαδόπουλος είναι σαφέστατος. Ακολουθεί ΜΟΝΟ το πάτριο εορτολόγιο, ΔΕΝ θα ενταχθεί σε καμία Σύνοδο ΓΟΧ και θα κοινωνεί (αχρι καιρού) και αποτειχισμένους Νγτες . Δεν θέλει τους ΓΟΧ.

      It's Complicated, αλλά μην μπερδεύεστε.

      Διαγραφή
    2. Αν συμβαίνει τούτο τότε θα είναι πρόβατο δίχως ποιμένα, αδέσποτο και ευάλωτο στις επιθέσεις του εχθρού. Ο κοινός εχθρός μας χαίρεται να βλέπει αδέσποτα πρόβατα, ακόμη κι αν πιστεύει ότι δε θα δεχτεί επίθεση, κι αν τη δεχτεί θα την αποκρούσει.

      Διαγραφή
    3. http://krufo-sxoleio.blogspot.com/2018/08/blog-post_3.html?m=1

      Διαγραφή
    4. Δυστυχῶς, ἡ Σύνοδος τοῦ κ. Καλλινίκου ἔχει ξεφύγει ἀπό τήν Ὀρθόδοξον πορείαν πού ἐχάραξεν ὁ Ἅγιος πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος, ἤτοι ἡ συνέχεια τῆς ἐν Ἑλλάδι Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Ἐκτός ἀπό τίς διάφορες πλάνες πού κηρύττει καί τά σχίσματα γιά τά ὁποῖα εἶναι ὑπεύθυνη, ἀπό τόν Δεκέμβριον τοῦ 2014 ἔπεσε καί σέ διάφορες αἱρέσεις (Σεργιανισμός, ἀλάθητον τῆς Συνόδου, ἔμμεσος ὁμολογία ὅτι δέν ἀνήκει στήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν κ.λπ.) μέ τήν ἑκουσίαν ὑπαγωγήν της εἰς τόν ν. 4301/2014, ὁ ὁποῖος ἀφορᾶ ΜΟΝΟΝ τούς ἑτεροδόξους καί τούς ἀλλοθρήσκους (βλ. ἄρθρον 16) καί ἐπιβάλλει περιορισμούς πού εἶναι πλήρως ἀσύμβατοι μέ τό ἱερόν Εὐαγγέλιον, ὅπως εἶναι ὁ ἐλάχιστος ἀριθμός διά τήν ἵδρυσιν ΘΝΠ τό 300, ὁ ἐλάχιστος ἀριθμός διά τήν μή διάλυσίν του τό 100, ἡ δέσμευσις νά μήν "διαταράσσῃ τήν δημοσίαν τάξιν," διό καί ἡ σιωπή της ἐμπρός στήν βαθμιαίαν ἐπιβολήν τοῦ Σατανισμοῦ στήν "Ἑλλάδα," στήν ἐπιβολήν τῆς δαιμονικῆς "Κάρτας τοῦ Πολίτου" κ.λπ. Κατά τήν γνώμην μου, ἔχει καταντήσει στό χάλι τῆς Ν/Ηκῆς "ἐκκλησίας"!

      Διαγραφή
    5. Βλέπεις αγαπητέ Νικολαε σε ποια εκκλησία βρισκόμαστε. Τώρα ποιος ήταν ο ποιο καλός ο μαθητής του αειμνήστου πατρός Θεοδωρητου Μαύρου, θα πρέπει μας το πείτε εσείς.

      Ενας από τους δύο σας είναι ο σωστός. Και οι δύο μαζί ΔΕΝ γίνεται.

      Διαγραφή
    6. Ο Χατζηνικολάου τον χαβά του........ Άλλα ντ΄ άλλων....

      Διαγραφή
    7. Προς Ανώνυμο:
      Δεν είναι "Χατζηνικολάου", αλλά κ. Χατζηνικολάου. Νομίζω ότι η ευγένεια δεν κοστίζει. Σε παρακαλώ να εκφράζεις την διαφωνία σου κόσμια.
      Προς Κυριάκο:
      Εμείς ποτέ δεν τσακωθήκαμε για το ποιος είναι ή δεν είναι καλύτερος μαθητής κάποιου, ούτε γράψαμε ότι η ΚΑΘΕ γνώμη που εκφράζουμε ανήκει στον π. Θεοδώρητο. Μη γράφεις λοιπόν πράγματα που δημιουργούν λάθος εντυπώσεις.
      Την δε διαφωνία μου σχετικά με τις απόψεις του κ. Χατζηνικολάου και την εκ μέρους του χρήση του ΙΕ΄ Κανόνος της Πρωτοδευτέρας, θα την εκφράσω όποτε και όταν πρέπει να γίνει αυτό.

      Διαγραφή
  7. Παΐσιος Παπαδόπουλος25 Αυγούστου 2018 στις 11:49 π.μ.

    Βαρβέρη συνεχίζεις τις ανοησίες ύπαγε πίσω μου σατανά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευλογείτε π. Παΐσιε.

      Να και ένας χαρακτηρισμός που δεν τον είχα ακούσει μέχρι στιγμής.

      Συνήθως οι αγαπητοί αδελφοί Νγτες με λένε σχισματικο, αιρετικό, και οι πιο ευγενείς απλά ότι βρίσκομαι εκτός Εκκλησίας.

      Από τους αδελφούς εκ του πατριου οι χαρακτηρισμοι είναι πιο καλοί δεν έχω παράπονο.

      Σε κάθε περίπτωση σας ευχαριστώ και εύχομαι ο Κύριος Ιησούς Χριστός δια της Υπεραγιας Θεοτόκου και Πάντων των Αγίων, να σας έχει υπό την Σκέπη Του.

      Διαγραφή
  8. κ. Βαρβέρη για τους αιρετικούς όπως οι παπικοί και οι μονοφυσίτες,
    το ελαφρυντικό της αγνοίας δεν ισχύει διότι αυτοί εξωστρακίστηκαν από την Εκκλησία δια συνοδικών αποφάσεων.
    Όταν όμως δεν έχουμε συνοδική καταδίκη μιάς αιρετικής διδαχής που διδάσκεται μέσα στην ορθόδοξη Εκκλησία και των φορέων της όπως οι οικουμενιστές (σημειωτέον ότι το ανάθεμα μιάς τοπικής συνόδου κατά της αιρέσεως γενικώς, χωρίς να καθαιρούνται οι φορείς της, δεν τους εκβάλλει από τα όρια της Εκκλησίας), τότε υπεισέρχεται το ζήτημα της γνώσεως και αγνοίας και μάλιστα αυτό είναι το βασικό αίτιο γιά να απαιτείται η έξωση από την Εκκλησία των αιρετικών, η προφύλαξη κυρίως των αγνοούντων πιστών περί της αιρέσεως και αιρετικών. Για δέ τους γνωρίζοντες υπάρχει η αποτείχιση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέρετε που θέλω να καταλήξω αγαπητέ αδελφέ?

      Ο Κύριος λέει ο "ὁ πιστεύσας καὶ βαπτισθεὶς σωθήσεται, ὁ δὲ ἀπιστήσας κατακριθήσεται".

      Από τότε λοιπόν που βάλαμε το κάρο μπροστά από το άλογο (νηπιοβαπτισμος) και από τη στιγμή που ο ανάδοχος έγινε διακοσμητικό στοιχείο, τότε εφευρέθηκε και το θέμα άγνοια στα βασικά τουλάχιστον της Πίστεως (όπως στο ότι δεν υπάρχουν πολλές Εκκλησίες) για να έχουμε την συνείδηση μας ήσυχη.

      Δεν είναι έτσι όμως τα πράγματα.

      "Ο γνούς, και μη ποιήσας, δαρήσεται πολλά ο δε μη γνούς, ποιήσας δε άξια πληγών, δαρήσεται ολίγα."

      Με λίγα λόγια και οι αγνοουντες ΔΕΝ το γλιτώνουν το ξύλο.

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ Κυριάκο, δεν λέει απλά "ὁ μὴ γνούς", αλλά και "ποιήσας δὲ ἄξια πληγῶν". Εκτός αυτού ο απλός ΠΙΣΤΟΣ νεοημερολογίτης δεν εντάσσεται στην κατηγορία αυτού που "δεν γνωρίζει, αλλά πράττει αμαρτίες", όπως η μεγάλη μάζα των αδιάφορων νεοημερολογιτών (αλλά και παλαιοημερολογιτών), αλλά στην κατηγορία των ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΜΕΝΩΝ, αφού οι ποιμένες τους παρουσιάζουν τον Οικουμενισμό ως ορθόδοξη μαρτυρία. Το ότι δεν έχουν όλοι την αντίληψη ή την νοητική ικανότητα να αντιληφθούν ΤΩΡΑ ΑΜΕΣΩΣ αυτήν την εξαπάτηση (διότι ο Οικουμενισμός είναι η πλέον ύπουλη αίρεση) αυτό δεν τους κάνει άξιους δαρμού! Αντιθέτως, μεγαλώνει την δική μας ευθύνη, πόσο μάλιστα όταν αντί να τους νουθετήσουμε με αγάπη και επιχειρήματα, τους απομακρύνουμε με τις ιαχές ...ξύλου, στο οποίο δυστυχώς αρεσκόμαστε.

      Διαγραφή
    3. Αγαπητέ Νικολαε,

      Επειδή κάθε τι που λέμε πρέπει να αποδεικνύεται, σε παρακαλώ κάνε τον κόπο και επισκέψου το ιστολογιο katanixis το οποίο, στα χαρτιά τουλάχιστον, κάνει αξιοπρεπή αντιοικουμενιστικη ενημέρωση, και δες την επισκεψιμοτητα (πάνω από 10 εκατομμύρια views).

      Για ποια άγνοια μιλάμε???

      Διαγραφή
    4. Δεν είναι μόνοι πόσοι τα διαβάζουν, αλλά και τί καταλαβαίνουν. Και για ποιο λόγο ο πιστός που διαβάζει τα άρθρα αυτά να δώσει πίστη σε όσα γράφονται σε ένα ιστολόγιο και όχι σε όσα του λέει ο πνευματικός του με τον οποίο έχει χτίσει και μια σχέση εμπιστοσύνης και αγάπης;
      Και εκτός αυτού, εσύ φερειπείν γιατί φωτίστηκες πριν 2 χρόνια και δεν φωτίστηκες πριν 20; Πως θα σου φαινόταν αν ένας Βαρβέρης του 1998, σε κατέκρινε τότε και έβγαζε τελεσίδικη κρίση για σένα επειδή ήσουν ακόμη αφώτιστος; Και αν για ανθρώπους σαν κι εσένα που έχουν κάποια μόρφωση είχε ένα δίκαιο, πόσο δίκαιο έχετε όλοι εσείς οι κριτές για τις ευσεβείς γιαγιάδες του χωριού, τους εφήβους με την αδυναμία κριτικής σκέψης, τις πιστές νοικοκυρές με το χαμηλό νοητικό επίπεδο; Άιντε ίσα κι όμοια, δαρήσονται κι αυτοί επειδή δεν είχαν την ικανότητα ή και την καχυποψία να αντιληφθούν ακόμη ότι αυτός που εμφανίζεται μπροστά τους ως Ορθόδοξος κληρικός κοινωνεί με άλλους εμφανιζόμενους Ορθοδόξους κληρικούς, που είναι Οικουμενιστές;
      Αν νομίζεις ότι ο Θεός δεν μακροθυμεί για τις περιπτώσεις αυτές και ότι δεν προσφέρει τον αγιασμό, συγγνώμη φίλε μου, αλλά σφάλλεις. Δική μας δουλειά, εμάς που με την φώτιση του Θεού έχουμε καταλάβει κάποια πράγματα, δεν είναι η απόφανση για αυτούς που δεν το έχουν κάνει ακόμη, αλλά η συνεπής στάση μας απέναντί τους. Καμία κοινωνία με τους Οικουμενιστές και τους κοινωνούντες με αυτούς, χωρίς εκφορά Κρίσης, η οποία ανήκει μόνο στον Κύριο και την Εκκλησία Του!

      Διαγραφή
    5. Αγαπητέ Νικόλαε,

      Ο οικουμενισμός δεν είναι η πιο ύπουλη αίρεση αλλά η πιο φανερή με αλάρμ, κόρνες, προβολείς και φωτοβολιδες. Και προπαντός ΔΕΝ χρειάζεται να διαβάσεις ΤΙΠΟΤΑ καθώς οι σχετικές ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ είναι άπειρες.

      Σχετικά με εμένα :

      Είμαι 38 ετών. Όταν ήμουν 20 είχα ήδη αρνηθεί τον Κύριο και είχα εισχωρήσει στην αθεία, οπότε αφού μόνος έδιωξα τον Χριστό, πώς να λάβω φώτιση λοιπόν στα 20 ? Όταν έκρινε ο Κύριος ότι έπρεπε να με μεταστρέψει, με μετέστρεψε στα 33 μου χρόνια. Οπότε 38-33=5 5-2=3. Μέσα σε αυτά τα 3 χρόνια με την βοήθεια του Θεού, διάβασα τον Λόγο Του και όσα συγγράμματα των Αγίων Πατέρων μπορούσα, και μπόρεσα να καταλάβω τι παίζεται.

      Αλλά θα συγκρίνουμε μήλα με μήλα και πορτοκάλια με πορτοκάλια.

      Κατ'αρχήν η Ορθόδοξη Πίστη δεν απαιτεί πανεπιστημιακές γνώσεις. Ακριβώς το αντίθετο ! Όσο λιγότερο μολυσμένο από κοσμικές γνώσεις έχεις το μυαλό σου, τόσο το καλύτερο.

      Επομένως σχετικά με τις ευσεβείς γιαγιάδες και και τις πιστές νοικοκυρές, που σίγουρα θα διαβάζουν (έστω και συλλαβιστά) τον Λόγο του Θεού, και πηγαίνουν στον Ιερό Ναό από αγάπη για τον Χριστό και τον Λόγο Του ΚΑΙ ΟΧΙ από γεροντολατρεία ή μόνο για τις εκδρομές (πχ Ιεροσόλυμα κτλ) είμαι σίγουρος ότι έχουν ήδη την σχετική ενημέρωση καθώς το ΝΗ είναι πλήρες χαρτοπολέμου.

      ΥΓ: Πριν έρθω στους ΓΟΧ τι νομίζεις ότι έκανα τον τελευταίο χρόνο στο ΝΗ ? Τύπωνα φωτογραφίες με οικουμενιστικά αίσχη από το Internet και όπου έβρισκα κεντρικό Ιερό Ναό έμπαινα και τις άφηνα. Έφτασα δε σε σημείο θα κόβω σελίδες από το ΒΟΑΝΕΡΓΕΣ και τις μοιράζω στην ενορία μου. Βέβαια με το που το επερναν χαμπάρι το εξαφανίζανε.




      Διαγραφή
    6. Εντάξει αγαπητέ δεν το συνεχίζω, θα σου πω αυτό που θες να ακούσεις: Ντροπή σε όλους τους Νεοημερολογίτες που δεν κατάλαβαν τα πράγματα όπως ο Κυριάκος! Δαρήσονται!

      Διαγραφή
  9. Φίλτατε πάτερ Παΐσιε ευλόγησον! Όταν γράφεις ότι θα πας με το παλιό υποθέτω ότι θα χεις κοινωνία και με κάποιος κληρικούς του παλιού; Με ποιους όμως; Γνωρίζω ότι μέσα στον χώρο αυτόν υπάρχουν και πολλοί που έχουν αμφίβολη ιεροσύνη. Δάσκαλε έτσι δεν είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι ότι λέγοντας "Παλαιοημερολογίτες κληρικοί" μιλάμε πολύ γενικά. Υπάρχουν Παλαιοημερολογίτες κληρικοί με Αποστολική Διαδοχή (από την παλαιά κανονική Εκκλησία των Ρώσων της Διασποράς - διότι και εκεί σήμερα υπάρχει πολυδιάσπαση και πολλές ομάδες είναι αμφιβόλου Αποστολικής Διαδοχής), αλλά υπάρχουν και άλλοι που έχουν εντελώς αντικανονικές χειροτονίες (π.χ. υφ᾿ ενός επισκόπου) ή και ανύπαρκτες. Χρειάζεται έρευνα για κάθε περίπτωση.

      Διαγραφή
  10. Πρός Ἀνώνυμον 25 Αὐγούστου 2018 - 6:33 μ.μ.:

    Ἀκαταμάχητη ἡ "ἐπιχειρηματολογία" σας! Ἐφόσον δέν ἔχετε ἀντιληφθῆ ποιά εἶναι ἡ οὐσία τοῦ θέματος, γιατί σχολιάζετε; Τό θέμα ἐδῶ εἶναι ἄν ἡ Σύνοδος τοῦ κ. Καλλινίκου εἶναι ἡ ἐν Ἑλλάδι Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία, ὅπως ἔγραψεν ὁ σχολιαστής στόν ὁποῖον ἀπήντησα μέ τό ὡς ἄνω σχόλιόν μου. Ἄν δέν εἶναι, ὅπως προσεπάθησα ν' ἀποδείξω, τότε ἔχει δίκαιον ὁ π. Παΐσιος πού δέν ἑνώνεται μέ αὐτήν. Ἄρα, λοιπόν, γιά ποιόν "χαβᾶ" ὁμιλεῖτε; Ἤ "σχολιάζετε" ὡς βαλτός, κρυμμένος ὄπισθεν τοῦ "Ἀνώνυμος";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητέ τί είδους αποδείξεις ζητάς; Μήπως η εκκλησιολογία είναι μαθηματικά και χημεία; Αυτά είναι ζητήματα ορθής ερμηνείας των όρων των Οικουμενικών Συνόδων και των Κανόνων της Εκκλησίας. Στο λεγόμενο στη Μεγάλη Κατήχηση λ.χ. "Τους αιρεσιώτας εξαρείτε...", πώς να εκλάβουμε το "εξαρείτε" ως ενεστωτικό ή ως προστακτική μέλλοντος για να το ερμηνεύσουμε σωστά; Τέτοια γραμματικά λάθη υπάρχουν στη ματθαιϊκή πλάνη τα οποία τους οδήγησαν σε ουτοπικές θεωρίες από κοιλίας όπως έλεγε ο πρ. Φλωρίνης. Βάφτισαν τις καθαιρέσεις των αιρετικών από τις Συνόδους, ώς διαπιστωτικές, μόνο και μόνο για να προσπεράσουν "αβρόχοις ποσί" τον σκόπελο ότι μπορούν να υπάρχουν οι αιρετικοί μέσα στα όρια της Εκκλησίας πρίν από την διά συνόδου καθαίρεσή τους. Ακύρωσαν αυτομάτως τα μυστήρια εισάγοντες έτσι παπικές πλάνες στο ορθόδοξο πλήρωμα. Κάνουν πως δέν καταλαβαίνουν την ολοφάνερη πραγματικότητα της διακρίσεως των αιρετικών σε ακρίτους και κεκριμένους.
    Έτσι αγνοούντες και γνωρίζοντες ρίχνονται αδιακρίτως όλοι μαζί στον καιάδα του πνευματικού θανάτου. Η γιαγιά του χωριού, που αναφέρει ο αγαπητός δάσκαλος, που ξέρει μόνο προσευχές να κάνει, στο ίδιο εδώλιο, μαζί με τον δεσπότη ή τον θεολόγο που κοινωνεί εν γνώσει του την αίρεση.
    Αλίμονο αν ήταν έτσι τα πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ26 Αυγούστου 2018 στις 7:45 π.μ.

    Η απώλεια της Χάριτος σε μια Εκκλησιαστική Κοινότητα και μάλιστα τοπική Εκκλησία, λόγω εμφάνισης και σταδιακής αποδοχής Αιρέσεως δεν είναι ένα τόσο απλό γεγονός, όπως εννοούν ορισμένοι, ούτε και αυτομάτως γίνεται, όπως το να σβήνουμε ή να ανάβουμε τον διακόπτη με το ηλεκτρικό ρεύμα. Είναι Μυστήριο και Απόφαση Του ίδιου Του Θεού και ως τέτοιο δεν δυνάμεθα εμείς να είμαστε ούτε εύκολοι ερμηνευτές, ούτε πολύ περισσότερο σύμβουλοι Του Θεού, γενόμενοι πολλάκις βασιλικώτεροι Του Βασιλέως. Η αποδοχή της Αίρεσης από την Κοινότητα, η επίγνωση αυτής από τα Εκκλησιαστικά μέλη, ο βαθμός της αποδοχής και άλλα πολλά που είναι περισσότερο εσωτερικό θέμα του κάθε ανθρώπου και ως τέτοιο καλύτερα από όλους ο Θεός το γνωρίζει, πιστεύω ότι βαρύνουν την δίκαιη Κρίση Του Θεού στην Απόφασή Του να άρει την Χάρι Του. Γι αυτό μέχρι την ημέρα όπου μία αληθινά Πανορθόδοξη Σύνοδος ή έστω Μεγάλη Σύνοδος αποφασίσει τον Αφορισμό των Αιρετικών και φιλαιρετικών ας είμαστε περισσότερο διστακτικοί στο να αποφαινόμαστε ότι κάποιοι είναι, ως Κοινότητα, εκτός Εκκλησίας και έχουν Άκυρα Μυστήρια, με την έννοια των Μυστηρίων που δεν έχουν την Χάρι, χωρις αυτό να σημαίνει ότι οι αληθινοί Ορθόδοξοι δεν θα πράξουν το καθήκον τους να χωριστούν από τους φιλαιρετικούς αποτελούντες την Ακρίβεια Της Ορθόδοξης Εκκλησίας, Της Αγαπημένης, Της Περιστεράς. Δεν είναι ορθό οι δούλοι με λόγους και πράξεις να αντιμάχονται την Φιλανθρωπία Του Κυρίου τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Περί της αγνοούσης πλην ευσεβούς γιαγούλας και νοικοκυρούλας :

    Ματθ. 5,13 Ὑμεῖς ἐστε τὸ ἅλας τῆς γῆς· ἐὰν δὲ τὸ ἅλας μωρανθῇ, ἐν τίνι ἁλισθήσεται; εἰς οὐδὲν ἰσχύει ἔτι εἰ μὴ βληθῆναι ἔξω καὶ καταπατεῖσθαι ὑπὸ τῶν ἀνθρώπων.

    Το παραπάνω δεν το είπε ο Κύριος μόνο για τους μαθητές του, αλλά για όλους τους πιστούς που βαπτίστηκαν στον όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος.

    Ποια είναι μια από τις βασικές ιδιότητες του αλατιού ? Η διατήρηση και διαφύλαξη από τη φθορά (για παράδειγμα των τροφών).

    Η διατήρηση και διαφύλαξη της Πίστεως είναι η υποχρέωση κάθε Ορθοδόξου Χριστιανού. Ανεξαιρέτως λοιπόν όλοι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί πρέπει να είναι πνευματικό αλάτι. Αν δεν είναι τι θα συμβεί ?

    Συμβαίνει το εξής φοβερό για ΟΛΟΥΣ που ενώ έπρεπε να είναι αλάτι, έχασαν την ιδιότητά του :

    Δεν έχει πλέον καμμίαν αξίαν και εις τίποτε άλλο δεν χρειάζεται, παρά να πεταχθή στον δρόμον και να καταπατήται από τους ανθρώπους.

    Μήπως ο Κύριος, που θα παραχωρήσει να πεταχτούν στο δρόμο και να καταπατηθούν από τους ανθρώπους όσοι έχασαν την ιδιότητα της διατήρησης και διαφύλαξης της Πίστεως, δεν είναι Φιλάνθρωπος ?

    ΥΓ1: Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί ενώ όλες αυτές οι ευσεβείς γιαγούλες και νοικοκυρούλες στην πλειοψηφία τους είναι εξαιρετικά ενήμερες για κάθε λογής κουτσομπολιό, ταυτόχρονα αγνοούν τα βασικότερα της Πίστεως ?

    ΥΓ2: Μεταστροφές ανθρώπων που ενώ βαπτίστηκαν Ορθόδοξοι Χριστιανοί στην πορεία πλανήθηκαν, σαφώς και γίνονται. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι πριν την μεταστροφή δεν υπάρχουν ευθύνες. Σαφώς και υπάρχουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είπαμε Κυριάκο: Ντροπή σε όλους αυτούς που δεν είχαν την δική σου αντίληψη. Κι αν δεις εν Ημέρα Κρίσεως τον Κύριο να βάζει μερικούς από αυτούς δεξιά του, να διαμαρτυρηθείς για αυτήν την "αδικία" και να ζητήσεις εξηγήσεις.

      Διαγραφή
    2. Δεν ανέφερα ούτε υπονόησα ΠΟΤΕ την λέξη ντροπή. Αλλά την έννοια της ευθύνης και ότι σε κάθε περίπτωση η άγνοια έχει συνέπειες.

      Μήπως τα αμαρτήματα που γίνονται εν αγνοία μας δεν θα μας βαρύνουν εν Ημέρα Κρίσεως ? Γιατί ο Ιερέας παρακαλεί : ....ὑπὲρ τῶν ἡμετέρων ἁμαρτημάτων καὶ τῶν τοῦ λαοῦ ἀγνοημάτων. ?

      Και αν τα αμαρτήματα που βασίζονται στην άγνοια θα μας βαρύνουν, πόσο μάλλον η άγνοια στα της Πίστεως.

      Μπορείς όμως να μου εξηγήσεις αγαπητέ Νικόλαε πώς γίνεται αυτές οι ευσεβείς γιαγούλες και νοικοκυρούλες στην πλειοψηφία τους είναι εξαιρετικά ενήμερες για κάθε λογής κουτσομπολιό, ταυτόχρονα όμως να αγνοούν τα βασικότερα της Πίστεως ?

      Διαγραφή
  14. Εμείς μιλούμε για ορθή ερμηνεία των Ιερών Κανόνων όχι για
    ερμηνείες από κοιλίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η επάνοδος στο Π.Ε δεν αποτελεί πρακτική αποτείχισης.Μην ξεχνάμε ότο και το Άγιο Όρος και οι εκκλησίες Ρωσίας και Σερβίας το πάτριο ακολουθούν όμως ειναι ΦΙΛΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΕΣ.Αν η πεοοπτική της αποτείχισης είναι να συγκαλέσει ΣΥΝΟΔΟ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ για να καταδικάσει την Κολυμπάριο Σύνοδο τότε θα πρέπει ο π.Π. να μας πεί σε ποιά Σύνοδο θα ενταχθεί.Διαφορετικά παραμένει στην λεγόμενη ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΙΑΝΗ ΑΣΥΝΤΑΚΤΗ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ που απ΄ότι φαίνεται πνέει τα λοίσθια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Παρακολουθώ τη συζήτηση που γίνεται, και πραγματικά θλίβομαι. Ανάμεσα βλέπω νηφάλιες και συνετές απόψεις. Δε βλέπει κανείς ότι διυλίζεται ο κώνωπας ενώ την ίδια ώρα αφήνεται η καμήλα ανέγγιχτη? Εκατομμύρια συνάνθρωποί μας, φίλοι μας, γνωστοί μας, συγγενείς πολλές φορές βρίσκονται στο σκοτάδι, η επίγνωση της αληθείας για πολλούς αποτελεί ένα μύθο που έχουν "κολλήσει" μερικοί γραφικοί, οι οποίοι αγωνίζονται όχι μόνο να σώσουν το κακό εαυτό τους, αλλά και τα πάντα γύρω τους, ό,τι μπορούν, την αγία πίστη, την παράδοσή της αμόλυντη στις επόμενες γενιές? Και πώς θα γίνει αυτό αν αυτοί οι για πολλούς "γραφικοί" δεν αποτελούν το αλάτι της γης? Να μαλώνουν και να ερίζουν ενώ θα έπρεπε να στέκονται σταθεροί στις παρακαταθήκες των πατέρων τους? Δε βλέπετε ότι εκεί"'εξω επικρατεί το απόλυτο σκοτάδι? Γιατί εύκολα οι εντός να παγιδεύονται στις μηχανορραφίες του πονηρού? Να ξεψυρρίζουν τη σκίπα ενώ πετούν μιλιούνια οι ψύλλοι σαν ελικόπτερα γύρω τους και πολλές φορές και πάνω τους?

    ΑπάντησηΔιαγραφή