"Ὦ οἱ ποιμένες οἱ διασκορπίζοντες
καὶ ἀπολλύοντες τὰ πρόβατα
τῆς νομῆς μου" (Ιερεμίας, κγ΄, 1)
Ιανός, ο διπρόσωπος μυθικός θεός των Ρωμαίων.
Πριν λίγες ημέρες διαβάσαμε το νέο άρθρο του νεοημερολογίτου Μητροπολίτου Γόρτυνος κ. Ιερεμία (εδώ).
Ο κ. Ιερεμίας, γνωστός από την άρση της υπογραφής του στο βαρυσήμαντο κείμενο "Ομολογία Πίστεως κατά του Οικουμενισμού", προσπαθεί να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα, δικαιολογώντας το μνημόσυνο των αμνημονεύτων και την κοινωνία των ακοινώνητων [1].
Γορτ-Ιανός, σύγχρονος ορθόδοξος επίσκοπος που καταδικάζει και κοινωνεί ταυτόχρονα με τους αιρετικούς οικουμενιστές
Επειδή όμως εμείς είμαστε, κατά τον χαρακτηρισμό του κ. Ιερεμία, "σούπερ" Ορθόδοξοι [2] και ως τοιούτοι δεν αναπαυόμαστε με θεωρίες που δεν ερείδονται επί της διδασκαλίας των Αγίων Πατέρων (των παλαιών και "σούπερ", όχι των νεοπατέρων και "νερόβραστων"), τον καλούμε να απαντήσει (δίδοντας απολογία σε καθέναν που το ζητά, κατά τον Απόστολο [3]) στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Διαβάζουμε στο κείμενο: "Ἡ ἑνότητα αὐτή τῆς Ἐκκλησίας ἐκφράζεται ὡς ἑξῆς: Οἱ ἱερεῖς μνημονεύουν τό Ἐπίσκοπο. Τό ἀκοῦτε αὐτό κάθε φορά ἀπό τόν Ἱερέα σέ κάθε ἱερή Ἀκολουθία καί προπαντός τό ἀκοῦτε στήν θεία Λειτουργία, ὅταν ὁ Ἱερέας λέει «Ἐν πρώτοις μνήσθητι, Κύριε, τοῦ Ἀρχιεπισκόπου ἡμῶν (τάδε)...». Ὁ Ἐπίσκοπος πάλι μνημονεύει τήν Ἱερά Σύνοδο. Ἡ δέ Ἱερά Σύνοδος μνημονεύει ὅλους τούς Ἀρχιεπισκόπους, ὅλα τά Πατριαρχεῖα καί ἰδιαιτέρως μνημονεύει τόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη. Ἔτσι, μέ τήν μνημόνευση αὐτή ὑπάρχει ἑνότητα σέ ὅλη τήν Ἐκκλησία".
Και αναρωτιόμαστε: Όταν μνημονεύεται ξεκάθαρα στο Φανάρι ο αιρετικός Πάπας Ρώμης ως εξής "Έτι δεόμεθα υπέρ του Αγιωτάτου επισκόπου και Πάπα Ρώμης Βενεδίκτου και του Αρχιεπισκόπου και Πατριάρχου ημών Βαρθολομαίου και υπέρ του κατευθυνθήναι τα διαβήματα αυτών εις πάν έργον αγαθόν" (βλέπε εδώ και βίντεο: http://aktines.blogspot.gr/2012/05/blog-post_5962.html ) με τη μνημόνευση αυτή δεν υπάρχει ενότητα με τον Πάπα και την αιρετική του παρασυναγωγή; Ναι ή όχι, κ. Ιερεμία;
2. Εξετάζοντας την θέση του κειμένου πως "ὅταν ἕνας Δεσπότης, μόνος του αὐτός, χωρίς νά τό ποῦν καί νά συμφωνήσουν καί οἱ ἄλλοι πατέρες Ἱεράρχες, παύει τό μνημόσυνο τοῦ Πατριάρχου, αὐτός ἀποκόπτεται ἀπό τήν Ἐκκλησία, ἔκανε τόν ἑαυτό του ὑπέρ-Ἐκκλησία καί ἔκανε σχίσμα, τό ὁποῖο σχίσμα εἶναι φοβερό ἁμάρτημα, τό φοβερώτερο, πού δέν τό ξεπλένει οὔτε αἷμα μαρτυρίου", μήπως υπονοείτε κ. Ιερεμία, πως θα πρέπει να θεωρήσουμε σχισματικό και εκτός Εκκλησίας, τον Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό που διέκοψε το μνημόσυνο [4] του λατινόφρονος πατριάρχου, χωρίς τη συμφωνία των άλλων επισκόπων;
3. Τέλος, πως εξηγείτε κ. Ιερεμία το γεγονός να μας μιλάτε για δύο άκρα (ζηλωτισμό και οικουμενισμό, κατά την καινοφανή θεωρία του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου), αλλά να ΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ και εσείς με το ένα (οικουμενισμό);
1. Διαβάζουμε στο κείμενο: "Ἡ ἑνότητα αὐτή τῆς Ἐκκλησίας ἐκφράζεται ὡς ἑξῆς: Οἱ ἱερεῖς μνημονεύουν τό Ἐπίσκοπο. Τό ἀκοῦτε αὐτό κάθε φορά ἀπό τόν Ἱερέα σέ κάθε ἱερή Ἀκολουθία καί προπαντός τό ἀκοῦτε στήν θεία Λειτουργία, ὅταν ὁ Ἱερέας λέει «Ἐν πρώτοις μνήσθητι, Κύριε, τοῦ Ἀρχιεπισκόπου ἡμῶν (τάδε)...». Ὁ Ἐπίσκοπος πάλι μνημονεύει τήν Ἱερά Σύνοδο. Ἡ δέ Ἱερά Σύνοδος μνημονεύει ὅλους τούς Ἀρχιεπισκόπους, ὅλα τά Πατριαρχεῖα καί ἰδιαιτέρως μνημονεύει τόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη. Ἔτσι, μέ τήν μνημόνευση αὐτή ὑπάρχει ἑνότητα σέ ὅλη τήν Ἐκκλησία".
Και αναρωτιόμαστε: Όταν μνημονεύεται ξεκάθαρα στο Φανάρι ο αιρετικός Πάπας Ρώμης ως εξής "Έτι δεόμεθα υπέρ του Αγιωτάτου επισκόπου και Πάπα Ρώμης Βενεδίκτου και του Αρχιεπισκόπου και Πατριάρχου ημών Βαρθολομαίου και υπέρ του κατευθυνθήναι τα διαβήματα αυτών εις πάν έργον αγαθόν" (βλέπε εδώ και βίντεο: http://aktines.blogspot.gr/2012/05/blog-post_5962.html ) με τη μνημόνευση αυτή δεν υπάρχει ενότητα με τον Πάπα και την αιρετική του παρασυναγωγή; Ναι ή όχι, κ. Ιερεμία;
2. Εξετάζοντας την θέση του κειμένου πως "ὅταν ἕνας Δεσπότης, μόνος του αὐτός, χωρίς νά τό ποῦν καί νά συμφωνήσουν καί οἱ ἄλλοι πατέρες Ἱεράρχες, παύει τό μνημόσυνο τοῦ Πατριάρχου, αὐτός ἀποκόπτεται ἀπό τήν Ἐκκλησία, ἔκανε τόν ἑαυτό του ὑπέρ-Ἐκκλησία καί ἔκανε σχίσμα, τό ὁποῖο σχίσμα εἶναι φοβερό ἁμάρτημα, τό φοβερώτερο, πού δέν τό ξεπλένει οὔτε αἷμα μαρτυρίου", μήπως υπονοείτε κ. Ιερεμία, πως θα πρέπει να θεωρήσουμε σχισματικό και εκτός Εκκλησίας, τον Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό που διέκοψε το μνημόσυνο [4] του λατινόφρονος πατριάρχου, χωρίς τη συμφωνία των άλλων επισκόπων;
3. Τέλος, πως εξηγείτε κ. Ιερεμία το γεγονός να μας μιλάτε για δύο άκρα (ζηλωτισμό και οικουμενισμό, κατά την καινοφανή θεωρία του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου), αλλά να ΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ και εσείς με το ένα (οικουμενισμό);
Επειδή πιστεύουμε ότι ο κ. Ιερεμίας δεν πρόκειται να απαντήσει στις παραπάνω ερωτήσεις, κλείνουμε την παρούσα ανάρτηση με ένα σχόλιο στα εξής γραφόμενά του: "Καλύτερα «νά πάω νά πνιγῶ», ὅπως τό λένε στήν πατρίδα μου (πρβλ. Λουκ. 17,2), παρά νά γίνω αἰτία ἀποσχισμοῦ ἐμοῦ καί ἄλλων χριστιανῶν ἀπό τήν Ἐκκλησία".
Αυτό είναι το καλύτερο κ. Ιερεμία! Να πνίξετε το ένα σας πρόσωπο!
Ούτε Ιανούς, ούτε χλιαρούς θέλει η Εκκλησία...
ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΣ
[1] P. G. 160, 1097
[2] Τον ευχαριστούμε για τον χαρακτηρισμό αυτό και δηλώνουμε ότι τον προτιμούμε βεβαίως από τους χαρακτηρισμούς "ουνίτες", "οικουμενιστές" ή "λατινόφρονες".
[3]Α΄ Πετρ., γ΄, 15
[4] Αναφέρουμε ενδεικτικά τον Άγιο Μάρκο, αφού υπήρξαν στην εκκλησιαστική ιστορία και πολλοί άλλοι ορθόδοξοι επίσκοποι, όπως, για παράδειγμα, ο Άγιος Υπάτιος ή ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, που και αυτοί (σε αντίθεση με την ταπεινολογική θεωρία του κ. Ιερεμία) δεν περίμεναν "παρέα" για να κόψουν το μνημόσυνο των αιρετικών προϊσταμένων τους.
[3]Α΄ Πετρ., γ΄, 15
[4] Αναφέρουμε ενδεικτικά τον Άγιο Μάρκο, αφού υπήρξαν στην εκκλησιαστική ιστορία και πολλοί άλλοι ορθόδοξοι επίσκοποι, όπως, για παράδειγμα, ο Άγιος Υπάτιος ή ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, που και αυτοί (σε αντίθεση με την ταπεινολογική θεωρία του κ. Ιερεμία) δεν περίμεναν "παρέα" για να κόψουν το μνημόσυνο των αιρετικών προϊσταμένων τους.
Ἐάν αὐτά πού λέγει ὁ κ. Ἱερεμίας ἦσαν Ὀρθόδοξα, τότε, ὅπως ἔχει εἴπει καί ὁ κ. Βαρθολομαῖος, ἐπλανήθησαν ὅλες οἱ Γραφές, ὅλες οἱ Σύνοδοι καί ὅλοι οἱ Ἅγιοι Πατέρες, πού διδάσκουν ὅτι δέν ὑπάρχει συμφώνησις μεταξύ Χριστοῦ καί Βελίαλ, οὔτε κοινωνία φωτός καί σκότους, ὅτι ἡ κοινωνία μέ τήν αἵρεσιν εἶναι χωρισμός ἀπό τόν Θεόν, ὅτι ἡ ἀποτείχισις ἀπό αἱρετικούς ἐπισκόπους εἶναι πρᾶξις ἐπαινετή καί ὄχι κατακριτέα (15ος Κανών της ΑΒ Συνόδου) καί χιλιάδες ἄλλα παρόμοια. Οἱ Ἅγιοι Πατέρες ἐφήρμοσαν αὐτήν τήν διδασκαλία σέ ἀνάλογες περιπτώσεις πού ἐκηρύσσετο αἵρεσις. Λοιπόν, ὁ κ. Ἱερεμίας ἀπό τήν μία διαρρηγνύει τά ἱμάτιά του κατά τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἐπειδή ὁ τελευταῖος ἐπιδιώκει τήν ἑνότητα μεταξύ Ὀρθοδόξων καί αἱρετικῶν, ἀλλά ἀπό τήν ἄλλην ὁ κ. Ἱερεμίας ἔχει ὡς κριτήριον Ὁρθοδοξίας τήν ἑνότητά του μετά τῶν αἱρετικῶν Οἰκουμενιστῶν! Ὀλίγη συνέπεια δέν βλάπτει, κ. Ἱερεμία! Ὁ λόγος γιά τόν ὁποῖον ἀντιφάσκει ὁ κ. Ἱερεμίας εἶναι ἀκριβῶς ἐπειδή ἡ διδασκαλία του κατά τῆς ἀποτειχίσεως ἀπό τούς αἱρετικούς Οἰκουμενιστάς ἀντίκειται εἰς τήν Ὀρθόδοξον διδασκαλίαν, τήν ὁποίαν ἄριστα συνοψίζει ὁ Ἅγιος Μᾶρκος Εὐγενικός: «Ἅπαντες οἱ τῆς Ἐκκλησίας διδάσκαλοι, πᾶσαι αἱ σύνοδοι, καὶ πᾶσαι αἱ θεῖαι γραφαί, φεύγειν τοὺς ἑτερόφρονας παραινοῦσι καὶ τῆς αὐτῶν κοινωνίας διΐστασθαι» (P.G. 160, σ. 101). Σημειωθήτω ὅτι ὁ Ἅγιος μᾶς προτρέπει νά μήν κοινωνοῦμε ὄχι μόνον μέ τούς αἱρετικούς, ἀλλ’ οὔτε κἄν μέ τούς ἑτερόφρονας! Συνεπῶς, αὐτά πού λέγει ὁ κ. Ἱερεμίας εἶναι αἱρετικά. Κηρύσσει τήν γνωστήν αἵρεσιν τοῦ «ἀχρικαιρισμοῦ» τοῦ π. Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑὐτά φρονεῖτε ἐσεῖς τοῦ "Πατρίου"! Ὁ ὄντως ἅγιος Γόρτυνος σέβεται καί ἀναλογίζεται τό ποίμνιο τῆς ἑλλαδικῆς Εκκλησίας, τό ὁποῖο πρόκειται νά διασπασθεῖ! Πράγμα τό ὁποῖο, ὅπως ἔχει δείξει ἡ ἱστορία δέν σεβαστήκατε ἐσεῖς! Γι' αὐτό ἄλλωστε, μετά τό σχίσμα τοῦ 1924 ἔχετε γίνει μεταξύ σας χίλια κομμάτια!! Αὐτό καί μόνο θά ἔπρεπε νά σᾶς εἶχε ἀφυπνίσει!! (Ὁ ἅγιος Γόρτυνος καί ἐγώ, ἔχουμε τό θάρρος νά ὑπογράψουμε ἐπώνυμα τίς ἀπόψεις μας! Δέν βάζουμε ψευδώνυμα τοῦ τύπου "ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΣ"...)
ΑπάντησηΔιαγραφήΚωνσταντῖνος Ἀν. Σπυρόπουλος
Αγαπητέ κ. Σπυρόπουλε, τα ψευδώνυμα (αν και είναι γνωστό τοις πάσι ότι ο γράφων και διαχειριστής του ιστολογίου αυτού ονομάζομαι Νικόλαος Μάννης) δεν πρέπει να σας ενοχλούν, αλλά να εστιάζετε αν τα γραφόμενα στέκουν ή όχι.
ΔιαγραφήΣτο διά ταύτα τώρα, δεν είναι δικαιολογία αυτό που λέτε ότι ο κ. Ιερεμίας "σέβεται καί ἀναλογίζεται τό ποίμνιο τῆς ἑλλαδικῆς Εκκλησίας, τό ὁποῖο πρόκειται νά διασπασθεῖ". Το ποίμνιο της ελλαδικής Εκκλησίας έχει ήδη από το 1924 διασπαστεί εξαιτίας της εφαρμογής στην πράξη της οικουμενιστικής εγκυκλίου του 1920, από τον καινοτόμο αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο Παπαδόπουλο, ο οποίος είχε ομολογήσει στον π. Φιλόθεο Ζερβάκο "βασανίζομαι διότι ΕΣΧΙΣΑ την Εκκλησία".
Τα περί χιλίων (είναι αρκετά λιγότερα δεν νομίζετε ότι δεν πρέπει να είμαστε υπερβολικοί;) κομματιών, γεγονός βεβαίως δυσάρεστο, που όντως πρέπει να μας αφυπνίσει και να μας οδηγήσει σε αυτοκριτική, σε καμία όμως περίπτωση δεν σημαίνει ότι κακώς διακόψαμε την κοινωνία με την κρατική Εκκλησία, η οποία είναι δεμένη όχι μόνο στο άρμα της μασονικής Πολιτείας, αλλά και ποδηγετείται από οικουμενιστές ιεράρχες.
Ας αφήσει τους οικουμενιστές ο κ. Ιερεμίας (ας πνίξει δηλαδή το ένα πρόσωπο) και ας έλθει με τους πραγματικά ορθοδόξους, να θέσει την αγιοσύνη του στην υπηρεσία της ενότητας των αντιοικουμενιστών, δηλαδή γνησίων, ορθοδόξων. Ποια διαίρεση του ποιμνίου του φοβάται; Αυτοί που δεν πρόκειται να τον ακολουθήσουν είναι μόνο οι θρησκευτικοί τουρίστες, που δεν ξέρουν τι θα πει εξομολόγηση και κάνουν τα βαπτίσια μαζί με το γάμο. Ε, τέτοιους χριστιανούς τι να τους κάνουμε; Βεβαίως είναι πηγή εσόδων (γι' αυτό και δεν το αποφασίζει κανείς ορθόδοξος ιεράρχης της κρατικής Εκκλησίας να τους αποχωριστεί, μαζί με το μισθό από το Κράτος), αλλά τι να κάνουμε η Ορθοδοξία κοστίζει...
Αγαπητέ Δάσκαλε καλύτερα να κάτσει εκεί που βρίσκεται ο άγιος...Γόρτυνος..! Χωρτάσαμε τόσα χρόνια από τέτοιους "ποιμένες" και είδαμε και πάθαμε για να φύγουν...πάλι θα γίνουμε ο σκουπιδοτενεκές του ν.ημ...? Ας αναλογιστεί ο νυν μητροπολίτης Γορτυνος τα χρόνια του στα Μέγαρα και τις σχέσεις του με το π.ημ. και τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο και πόσο "σούπερ" ορθόδοξος ήταν κι αυτός κάποτε...!
ΔιαγραφήΕἶναι προτιμότερο νά διασπασθῇ τό ποίμνιο καί νά σωθοῦν μερικοί τοὐλάχιστον (αὐτοί πού θά ἐπιλέξουν τήν καλήν μερίδα) ἀπό τό νά κολασθοῦν ὅλοι παραμένοντες στόν αἱρετικό Οἰκουμενισμό. Ὁ Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης, λέγει: «Ἐχθρούς γάρ Θεοῦ ὁ Χρυσόστομος, οὐ μόνον τούς αἱρετικούς, ἀλλά καί τούς τοῖς τοιούτοις κοινωνοῦντας, μεγάλῃ καί πολλῇ τῇ φωνῇ ἀπεφήνατο» (PG 99, σ. 1049). Παραμείνετε, λοιπόν, ὅλοι σας ἐχθροί τοῦ Θεοῦ! Μήν ἀφἠνετε κανένα νά σωθῇ! Βεβαίως, ἐσεῖς οἱ "νεοπατερικοί" δέν πιστεύετε στήν διδασκαλία τῶν Ἁγίων Πατέρων, ἀλλά μόνον στήν κίβδηλη ἀγαπολογία τῶν Οἰκουμενιστῶν, ἀλλά ἐμεῖς ἔχουμε χρέος νά τά λέμε, ἐλπίζοντας ὅτι ἔτσι ὁ Θεός, βλέποντας τήν ὁμολογία μας, θά σβήσῃ τίς ἄλλες ἁμαρτίες μας. Καλή μετάνοια!
ΔιαγραφήΚύριε Μάννη, ἡ διαφορά μας ἐστιάζεται στήν ποιμαντική ἀντιμετώπιση τῶν καταστάσεων. Ὁ σεβ. κύριος Ἰερεμίας, αὐτό πού προσπαθεῖ νά κάνει, εἶναι νά μήν προκαλέσει σχίσματα στήν Ἐκκλησία, ἐλπίζοντας πώς οἱ φιλοπαπικοί καί οἱ οἰκουμενιστές θά μετανοήσουν. Ὅπως νομίζω καί καταλαβαίνω θά θεωρεῖ πώς ἡ ἐσχάτη περίπτωση εἶναι αὐτή τῆς ἀπόσχισης. Ἐπίσης δέν εἶναι μόνο ὁ ἅγιος Γόρτυνος πού διαμαρτύρεται γιά τίς συγκρητιστηκές ἐκτροπές. Ὑπάρχουν κι ἄλλοι ἱεράρχες (κι ὄχι μόνο) οἱ ὁποῖοι μάχονται αὐτές τίς αἱρετικές ἀντιλήψεις καί νοοτροπίες. Θά σᾶς πῶ ἕνα πράγμα. Ὅπως τά κάστρα πέφτουν ἀπό μέσα ἐπειδή τά προδίδουν, ἀντίστοιχα μποροῦν νά κρατηθοῦν ἄν δέν τά ἐγκαταλείψουν. Δηλαδή ἄν ὁ σεβ. κ. Ἰερεμίας ἀποσχιστεῖ μέ ἄλλους ἱεράρχες, τό σίγουρο εἶναι πώς 1ον ἔχει κάνει το χατίρι τῶν οἰκουμενιστῶν, τούς ἔχει "ἀδιάσει τή γωνιά" καί εἶναι ἐλεύθεροι χωρίς ἔσωθεν παρεμβάσεις νά κάνουν αὐτό πού θέλουν καί 2ον (τό σημαντικότερο) ἔχει παρατήσει τό ποίμνιό του στούς λύκους, τό ἔχει εγκαταλείψει. Καί ἐγώ προσωπικά δέν καταλαβαίνω τήν διαίρεση τού ποιμνίου σέ "πιστούς" καί "θρησκευτικούς τουρίστες", ἐν τῶν ὁποίων οἱ τελευταῖοι ὄντως μπορεῖ νά ἀντιμετωπίζουν τήν κατάσταση μέ αὐτόν τόν τρόπο. Οἱ βαπτισμένοι χριαστιανοί πού ἔχουν μιά κάποια σχέση μέ τήν Ἐκκλησία, ὅποια κι ἄν εἶναι αὐτή, πρέπει νά βοηθοῦνται καί ὄχι νά ἀφήνονται στό ἔλεος τοῦ Θεοῦ. Θά κλείσω μέ μιά ρήση τοῦ μεγάλου θεοφόρου πατρός τῆς Ἐκκλησίας μας (ὑμῶν καί ἡμῶν) Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου, "τό ἀπρόσληπτον καί ἀθεράπευτον". Ὅ,τι θές νά ἐξαγιάσεις πρέπει νά τό φέρνεις κοντά σου καί ὄχι νά το διώχνεις...
ΔιαγραφήΚωνσταντῖνος Ἀν. Σπυρόπουλος
Αγαπητέ κ. Σπυρόπουλε, ευχαριστώ για το μήνυμά σας.
ΔιαγραφήΑπό την ποιμαντική αντιμετώπιση που προτείνετε (την οποία προφανώς πιστεύετε πως ακολουθεί ο κ. Ιερεμίας) μπορεί κανείς να εξάγει δύο συμπεράσματα:
α) Πως όσοι Άγιοι επίσκοποι στην εκκλησιαστική ιστορία διέκοψαν την κοινωνία με τους αιρετικούς προϊσταμένους τους εγκατέλειψαν το ποίμνιό τους στους λύκους και άρα είναι άξιοι κατακρίσεως και
β) πως η σωτηρία (προσέξτε το αυτό σας παρακαλώ) των πιστών εξαρτάται όχι από τον Χριστό, αλλά από τον επίσκοπο!
Αγαπητέ μου κ. Σπυρόπουλε με πόνο σας το λέω. Στα θέματα πίστεως δεν υπάρχει μέση λύση. Ή είμαστε με την αλήθεια όπως θέλει ο Θεός και όπως μας έδειξαν οι Άγιοι Πατέρες ή είμαστε με το ψεύδος.
Λυπάμαι ειλικρινά που ενώ βλέπω εσάς και άλλους εγκλωβισμένους αδελφούς να έχουμε τα ίδια φρονήματα σχετικά με την Ορθοδοξία μας και την παναίρεση του Οικουμενισμού, να μην έχουμε μεταξύ μας κοινωνία εξαιτίας της εμμονής σας να κοινωνείτε με τους οικουμενιστές και μάλιστα αυτήν την κοινωνία να την θεωρείτε τεκμήριο ότι είστε "εντός της Εκκλησίας"! Μα η Εκκλησία δεν είναι ούτε οι αναγνωρισμένοι από την Πολιτεία επίσκοποι, ούτε οι ναοί και τα μοναστήρια ως κτίρια, αλλά η αλήθεια και η ορθόδοξη ομολογία.
Όσο για την διάκριση που έκανα σε "πιστούς" και "θρησκευτικούς τουρίστες" για να μην υπάρξει παρανόηση και αν θέλετε θα χαρώ να τοποθετηθείτε επ' αυτών. "Πιστούς" εννοώ αυτούς που εκκλησιάζονται, συμμετέχουν στα μυστήρια και εν πάση περιπτώση κάνουν έναν αγώνα οι άνθρωποι. "Θρησκευτικούς τουρίστες" (οι οποίοι αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων δυστυχώς) ονομάζω εκείνους που θα σου πουν πως η νηστεία δεν είναι τίποτα, εκείνους που έχουν να κοινωνήσουν από τη βάπτισή τους, εκείνους που δεν έχουν εξομολογηθεί ποτέ, εκείνους που δεν έχουν διαβάσει ούτε μια γραμμή από ένα θρησκευτικό βιβλίο, εκείνους που έχουν προγαμιαίες σχέσεις ή είναι ομοφυλόφιλοι, εκείνους που δεν πιστεύουν καν στον ίδιο τον Χριστό, αλλά όλοι αυτοί εξυπηρετούνται μυστηριακά από την επίσημη Εκκλησία σας, δηλαδή εκεί βαπτίζονται, εκεί παντρεύονται, εκεί κηδεύονται.
Είχα έναν συνάδελφό μου που κοκορευόταν πως την Μεγάλη Παρασκευή ψήνει μπριζόλες. Κι όμως στην εκκλησία πήγε να βαπτίσει το παιδί του (γιατί έτσι κάνουν όλοι), πήγε και στο γάμο του αδελφού του (για να μην παρεξηγηθεί), πήγε και στην κηδεία της θείας του (γιατί είναι έθιμο). Πόσοι τέτοιοι υπάρχουν...
Αυτοί λοιπόν αν αύριο μεθαύριο το Κράτος θέσπιζε μια άλλη θρησκεία ή καταργούσε τελείως την επίσημη, δεν θα τους ξαναέβλεπε κανείς. Γι' αυτούς τους ανθρώπους μένουν οι επίσκοποι; Αν ενδιαφερόντουσαν πραγματικά για αυτούς έπρεπε να φύγουν τρέχοντας (μαζί με τους πιστούς) από την κοινωνία με τους αιρετικούς και να τους κατηχήσουν και αυτούς και να τους δείξουν ότι υπάρχει και άλλη Ορθοδοξία, γνησία και αληθινή, που δεν έχει σχέση με φιέστες και ιερές μπίζνες και παχυλούς δεσποτικούς μισθούς και πολιτικές εκδηλώσεις, αλλά είναι αγιοπνευματική και αγιοπατερική και μπορεί να δώσει λύση στη ζωή μας και λύτρωση. Και είμαι σίγουρος πως βλέποντας ο Χριστός μας τους ποιμένες να κάνουν το καθήκον τους, θα μετέστρεφε τον αδιάφορο λαό προς την αλήθεια, γιατί μόνο Εκείνος είναι ο Σωτήρας των ψυχών. Αμήν, γένοιτο.