Συνεχίζοντας την ανάλυση των βημάτων για τα οποία είχαμε γράψει στο άρθρο "ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ" θα αναφερθούμε στο δεύτερο βήμα που πρέπει να γίνει στο χώρο του παλαιού ημερολογίου:
"Οι παρατάξεις που έχουν διαδοχή να συνέλθουν σε διάλογο ενότητος με σκοπό την ένωση σε ΜΙΑ, με βάση την κρυστάλλινη εκκλησιολογία του ομολογητού πρώην Φλωρίνης Χρυστοστόμου (=να δεχτούν δηλαδή ότι δεν αποτελούν μία ξεχωριστή Εκκλησία, αλλά το Ακαινοτόμητο Πλήρωμα της Εκκλησίας της Ελλάδος)".
Όπως είπαμε, αναφερόμενοι στο πρώτο βήμα εδώ, οι Σύνοδοι των Ορθοδόξων Παλαιοημερολογιτών της Ελλάδος, που μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι έχουν Αποστολική Διαδοχή και έγκυρες χειροτονίες είναι τρεις: του Αρχιεπ. Καλλινίκου, του Μητροπ. Κυπριανού και του Αρχιεπ. Μακαρίου.
Στο παρόν άρθρο θα καταθέσουμε δύο προσωπικές σκέψεις για την ένωση των δύο πρώτων Συνόδων με την ευκαιρία της ενάρξεως επισήμου Διαλόγου μεταξύ των.
Η άποψή μας έχει ήδη καταγραφεί στο προ μηνών άρθρο μας "ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ Γ.Ο.Χ.-ΕΝΙΣΤΑΜΕΝΩΝ". Εκεί πρωτοκαταθέσαμε τις απόψεις μας και μάλιστα αισθανόμαστε δικαιωμένοι που αυτή η προσπάθεια ενώσεως δεν εγκαταλείφθηκε και χαρήκαμε ιδιαιτέρως με την ανακοίνωση της έναρξης επισήμου πλέον Διαλόγου.
Αυτές τις απόψεις καταθέτουμε και στο παρόν άρθρο. Συμπληρωματικά μόνο θα καταθέσουμε και λίγες σκέψεις ακόμη, πριν ξεκινήσει ο Διάλογος, με την έναρξη του οποίου πλέον θα αναμείνουμε προσευχόμενοι για την επίτευξή του και αρκούμενοι στην ενημέρωση των δύο Συνόδων μέχρι την διακπεραίωσή του.
Φρονούμε λοιπόν πως η ένωση μπορεί να επιτευχθεί και πρέπει να επιτευχθεί. Αυτή μπορεί να γίνει είτε (το ιδανικό) στη βάση της εκκλησιολογίας του πρώην Φλωρίνης Χρυσοστόμου, που είναι αυτή αύτη η εκκλησιολογία των Αγίων Πατέρων, πράγμα που σημαίνει ότι οι παρεκτρεπόμενοι από αυτήν πρέπει να επανήλθουν στη νομιμότητα, είτε με ανοχή και συνύπαρξη στην ίδια ενιαία Σύνοδο και των δύο εκκλησιολογικών απόψεων. Με τη δεύτερη αυτή περίπτωση η οποία θα αποτελεί προσωρινή λύση, λόγω της εκτάκτου ανάγκης ενώσεως των αντιαιρετικών δυνάμεων, μπορεί να συνεχίζεται ένα είδος Ανεπίσημου Διαλόγου, μελέτης, ερευνών και συζητήσεων για τα θέματα που υπάρχει διάσταση. Άλλωστε και τώρα υπάρχουν φορείς και των δύο εκκλησιολογικών απόψεων μέσα στην ίδια Σύνοδο (του Αρχιεπισκόπου κ. Καλλινίκου). Επομένως, το επιχείρημα ότι η ένωση με τους Ενιστάμενους δεν μπορεί να επιτευχθεί λόγω διαφοράς εκκλησιολογικής δεν μπορεί να σταθεί, εκτός αν βγει επισήμως η Σύνοδος του Αρχιεπ. Καλλινίκου και διακηρύξει ευθέως ότι ακολουθεί πλέον την εκκλησιολογία του Βρεσθένης Ματθαίου.
Κλείνοντας με τη δεύτερη σκέψη μας πιστεύουμε ότι ανεξάρτητα με την επιτυχή ή όχι πορεία του Διαλόγου, πρέπει, έστω ως δείγμα καλής θέλησης, η Εκκλησία Γ.Ο.Χ. του Αρχιεπ. Καλλινίκου να άρει την "καθαίρεση" του Μητροπολίτου Κυπριανού (1986), της οποίας την ισχύ αμφισβητούμε έχοντας μελετήσει αντικειμενικά το ζήτημα, τόσο από ιστορικής, όσο και από εκκλησιαστικής - κανονικής πλευράς.
Ο συντάκτης και οι συνεργάτες του "Κρυφού Σχολειού" εύχονται στις δύο επιτροπές κάθε καλό και αγαθό παρά Κυρίου του Θεού και Σωτήρος ημών, τον άνωθεν φωτισμό και πνεύμα αγάπης και συνέσεως.
Ίσως να σκεφτεί κανείς: "Καλά ρε δάσκαλε, γιατί δεν ασχολείσαι εκεί με τη δουλειά σου με τα παιδιά στο σχολείο, όπως κάνει όλος ο κόσμος που κοιτάει τη δουλειά του, και έχεις τόσο πολύ παθιαστεί με την ένωση;". Να σας πω αδέρφια, γιατί παθιάζομαι. Υπάρχουν πολλοί λόγοι, αλλά ο κυριότερος είναι διότι ξέρω τί μπορούμε να κάνουμε με τη χάρη του Θεού ενωμένοι. Οι σκοτεινές δυνάμεις επιτίθονται και εμείς έχουμε χρέος απέναντι στα παιδιά μας, να τους αφήσουμε μια μεγάλη κληρονομιά για να ζήσουν αληθινά. Και αυτή η περιουσία που θα τους αφήσουμε δεν είναι υλικά αγαθά, ήτοι σπίτια, χωράφια, κινητά, ακίνητα και αυτοκίνητα, αλλά πνευματικά, δηλαδή ακαινοτόμητα θυσιαστήρια, ορθόδοξο φρόνημα, παιδεία κατά Θεόν και γενικά να τους παραδώσουμε τη σκυτάλη που παρελάβαμε και η οποία κινδυνεύει να πέσει στο έδαφος της αδιαφορίας και της ψυχρότητας. Και αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί εύκολα αν οι ορθόδοξες δυνάμεις είναι χωρισμένες.
Ο γεννηθείς Χριστός ας φωτίζει τις καρδιές όλων μας. Αμήν!
"Οι παρατάξεις που έχουν διαδοχή να συνέλθουν σε διάλογο ενότητος με σκοπό την ένωση σε ΜΙΑ, με βάση την κρυστάλλινη εκκλησιολογία του ομολογητού πρώην Φλωρίνης Χρυστοστόμου (=να δεχτούν δηλαδή ότι δεν αποτελούν μία ξεχωριστή Εκκλησία, αλλά το Ακαινοτόμητο Πλήρωμα της Εκκλησίας της Ελλάδος)".
Όπως είπαμε, αναφερόμενοι στο πρώτο βήμα εδώ, οι Σύνοδοι των Ορθοδόξων Παλαιοημερολογιτών της Ελλάδος, που μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι έχουν Αποστολική Διαδοχή και έγκυρες χειροτονίες είναι τρεις: του Αρχιεπ. Καλλινίκου, του Μητροπ. Κυπριανού και του Αρχιεπ. Μακαρίου.
Στο παρόν άρθρο θα καταθέσουμε δύο προσωπικές σκέψεις για την ένωση των δύο πρώτων Συνόδων με την ευκαιρία της ενάρξεως επισήμου Διαλόγου μεταξύ των.
Η άποψή μας έχει ήδη καταγραφεί στο προ μηνών άρθρο μας "ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ Γ.Ο.Χ.-ΕΝΙΣΤΑΜΕΝΩΝ". Εκεί πρωτοκαταθέσαμε τις απόψεις μας και μάλιστα αισθανόμαστε δικαιωμένοι που αυτή η προσπάθεια ενώσεως δεν εγκαταλείφθηκε και χαρήκαμε ιδιαιτέρως με την ανακοίνωση της έναρξης επισήμου πλέον Διαλόγου.
Αυτές τις απόψεις καταθέτουμε και στο παρόν άρθρο. Συμπληρωματικά μόνο θα καταθέσουμε και λίγες σκέψεις ακόμη, πριν ξεκινήσει ο Διάλογος, με την έναρξη του οποίου πλέον θα αναμείνουμε προσευχόμενοι για την επίτευξή του και αρκούμενοι στην ενημέρωση των δύο Συνόδων μέχρι την διακπεραίωσή του.
Φρονούμε λοιπόν πως η ένωση μπορεί να επιτευχθεί και πρέπει να επιτευχθεί. Αυτή μπορεί να γίνει είτε (το ιδανικό) στη βάση της εκκλησιολογίας του πρώην Φλωρίνης Χρυσοστόμου, που είναι αυτή αύτη η εκκλησιολογία των Αγίων Πατέρων, πράγμα που σημαίνει ότι οι παρεκτρεπόμενοι από αυτήν πρέπει να επανήλθουν στη νομιμότητα, είτε με ανοχή και συνύπαρξη στην ίδια ενιαία Σύνοδο και των δύο εκκλησιολογικών απόψεων. Με τη δεύτερη αυτή περίπτωση η οποία θα αποτελεί προσωρινή λύση, λόγω της εκτάκτου ανάγκης ενώσεως των αντιαιρετικών δυνάμεων, μπορεί να συνεχίζεται ένα είδος Ανεπίσημου Διαλόγου, μελέτης, ερευνών και συζητήσεων για τα θέματα που υπάρχει διάσταση. Άλλωστε και τώρα υπάρχουν φορείς και των δύο εκκλησιολογικών απόψεων μέσα στην ίδια Σύνοδο (του Αρχιεπισκόπου κ. Καλλινίκου). Επομένως, το επιχείρημα ότι η ένωση με τους Ενιστάμενους δεν μπορεί να επιτευχθεί λόγω διαφοράς εκκλησιολογικής δεν μπορεί να σταθεί, εκτός αν βγει επισήμως η Σύνοδος του Αρχιεπ. Καλλινίκου και διακηρύξει ευθέως ότι ακολουθεί πλέον την εκκλησιολογία του Βρεσθένης Ματθαίου.
Κλείνοντας με τη δεύτερη σκέψη μας πιστεύουμε ότι ανεξάρτητα με την επιτυχή ή όχι πορεία του Διαλόγου, πρέπει, έστω ως δείγμα καλής θέλησης, η Εκκλησία Γ.Ο.Χ. του Αρχιεπ. Καλλινίκου να άρει την "καθαίρεση" του Μητροπολίτου Κυπριανού (1986), της οποίας την ισχύ αμφισβητούμε έχοντας μελετήσει αντικειμενικά το ζήτημα, τόσο από ιστορικής, όσο και από εκκλησιαστικής - κανονικής πλευράς.
Ο συντάκτης και οι συνεργάτες του "Κρυφού Σχολειού" εύχονται στις δύο επιτροπές κάθε καλό και αγαθό παρά Κυρίου του Θεού και Σωτήρος ημών, τον άνωθεν φωτισμό και πνεύμα αγάπης και συνέσεως.
Ίσως να σκεφτεί κανείς: "Καλά ρε δάσκαλε, γιατί δεν ασχολείσαι εκεί με τη δουλειά σου με τα παιδιά στο σχολείο, όπως κάνει όλος ο κόσμος που κοιτάει τη δουλειά του, και έχεις τόσο πολύ παθιαστεί με την ένωση;". Να σας πω αδέρφια, γιατί παθιάζομαι. Υπάρχουν πολλοί λόγοι, αλλά ο κυριότερος είναι διότι ξέρω τί μπορούμε να κάνουμε με τη χάρη του Θεού ενωμένοι. Οι σκοτεινές δυνάμεις επιτίθονται και εμείς έχουμε χρέος απέναντι στα παιδιά μας, να τους αφήσουμε μια μεγάλη κληρονομιά για να ζήσουν αληθινά. Και αυτή η περιουσία που θα τους αφήσουμε δεν είναι υλικά αγαθά, ήτοι σπίτια, χωράφια, κινητά, ακίνητα και αυτοκίνητα, αλλά πνευματικά, δηλαδή ακαινοτόμητα θυσιαστήρια, ορθόδοξο φρόνημα, παιδεία κατά Θεόν και γενικά να τους παραδώσουμε τη σκυτάλη που παρελάβαμε και η οποία κινδυνεύει να πέσει στο έδαφος της αδιαφορίας και της ψυχρότητας. Και αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί εύκολα αν οι ορθόδοξες δυνάμεις είναι χωρισμένες.
Ο γεννηθείς Χριστός ας φωτίζει τις καρδιές όλων μας. Αμήν!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου