"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012

Ο Κοραής υπέρ του παπικού ημερολογίου!

Όπως είδαμε και εδώ και εδώ, από την ημερολογιακή καινοτομία του Πάπα Γρηγορίου (1582) και μετά, διακαής πόθος των παπόδουλων υπήρξε η εισαγωγή του νέου ημερολογίου και στις ορθόδοξες Εκκλησίες, και κυρίως στην Ελληνική. Μία ακόμη φωνή υπέρ της εισαγωγής του φράγκικου ημερολογίου και ο δυτικόπληκτος, διαφημιζόμενος ως "δάσκαλος του γένους", Αδαμάντιος Κοραής (ενώ οι πραγματικοί διαφωτιστές και δάσκαλοι του Γένους άγιοι Κολλυβάδες Νικόδημος Αγιορείτης, Αθανάσιος ο Πάριος, Μακάριος Νοταράς κ. α. θεωρούνται "σκοταδιστές" και "φανατικοί" από τους λιμοκοντόρους σαρκοφιλόσοφους...). Αν και ο παππούς του Κοραή, ο Διαμαντής Ρύσιος, υπήρξε σφοδρός πολέμιος των παπικών (συγγράψας και βιβλίο υπό τον τίτλο "Λατίνων θρησκείας έλεγχοι", στο οποίο καταδικάζει τις ετεροδιδασκαλίες αυτών, μεταξύ των οποίων και του νέου καλενδαρίου: πασχάλιο και μηνολόγιο είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους),
Από το βιβλίο του Διαμαντή Ρύσιου "Λατίνων θρησκείας έλεγχοι 36"
 
ο ίδιος ο Κοραής όταν και όποτε επιτίθεται κατά των Λατίνων, το κάνει μάλλον επηρεασμένος από τον αθεϊσμό, ή καλύτερα τον ντεϊσμό, των Γάλλων διαφωτιστών, παρά εμφορούμενος από ακραιφνή ορθόδοξα συναισθήματα.

Παρακάτω παραθέτουμε αποσπάσματα από το έργο του (σε μορφή διαλόγου) "Περί του εν Ιεροσολύμοις Αγίου Φωτός" (1829, περιλαμβάνεται στον 3ο τόμο των "Ατάκτων"), έργου στο οποίο ο Κοραής αμφισβητεί ως τέχνασμα των... Λατίνων, το Άγιο Φως! Μάλιστα εκφράζει την εξωφρενική άποψη ότι οι ορθόδοξοι κρατήσαν τελικά το "ψευδοθαύμα του Αγίου Φωτός" που παρέλαβαν από τους Λατίνους για να πολεμήσουν δήθεν το Μηνολόγιον (προσέξτε εσείς που μιλάτε μόνο για Πασχάλιο) του Πάπα Γρηγορίου! Ιδού:
Συνεχίζοντας ομολογεί ότι με το θαύμα του Αγίου Φωτός το παλαιό ημερολόγιο είναι το σωστό:
το οποίο φυσικά ο ίδιος δεν μπορεί να αποδεχτεί αφού κατά τη γνώμη του το Άγιο Φως είναι "ψευδοθαύμα". Γι' αυτό και αναφέρει ότι το "νέον μηνολόγιον" είναι το σωστό αφού ακόμη και αυτοί οι αστρονόμοι των προτεσταντών το αποδέχτηκαν "αναγκασμένοι από την αλήθειαν" κατά τον Κοραήν, ο οποίος μάλιστα προβλέπει:
Φυσικά για τους Ρώσους έπεσε έξω, αλλά όχι δυστυχώς και για εμάς. Συνεχίζοντας παραθέτει άλλη μία απόδειξη υπέρ του παλαιού ημερολογίου, από το βιβλίο "Εγχειρίδιον περί της καταστάσεως των σήμερον ευρισκομένων Ελλήνων" (1619) του Χριστοφόρου Άγγελου τον οποίο μάλιστα ειρωνεύεται, επειδή δεν δέχεται τη "σοφία των ανθρώπων":
 
"Ου μέλει ημίν περί σοφίας Ανθρώπων" απαντούν οι αληθινοί Ορθόδοξοι! Ο δε Κοραής συνεχίζει να προπαγανδίζει υπέρ του παπικού μηνολογίου, θεωρώντας προληπτικούς όποιους δεν το δέχονται:
 
Ναι, ας σας συγχωρέσει ο Πάπας που δεν δεχθήκατε μέχρι το 1924 το ημερολόγιό του. Εμείς βεβαιώνουμε και με θαύμα την "πρόληψή" μας και εμμένουμε στο Πάτριο Εορτολόγιο!
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου