ΣΧΟΛΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥ "ΚΡΥΦΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ": Απόλαυσα διαδικτυακά ακόμη μία εξαιρετική ομιλία του πολύ αγαπητού μου Μοναχού π. Σεραφείμ, στον οποίο εύχομαι καλή συνέχεια στον υπέρ της Ορθοδοξίας αγώνα! Στο τέλος της ομιλίας υπέβαλα το εξής ερώτημα (ακούστε στο 2:07:35), το οποίο είχε την ευγενή καλοσύνη να αναγνώσει ο αγωνιστής Πρωτοπρεσβύτερος π. Νικόλαος Μανώλης: "Οι Οικουμενιστές και οι Μασόνοι βλέπουμε πως συνεργάζονται μεθοδικά. Οι Αντιοικουμενιστές-Αντιμασόνοι, δηλ. οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, γιατί δεν μπορούν να συνεργαστούν; Τί προτείνετε; Ευχαριστώ, Χριστός Ανέστη!".
Ο π. Σεραφείμ απήντησε, πολύ σωστά, ότι το ερώτημα αυτό είναι πολύ μεγάλο και το θέμα γενικώς χρήζει πολλής μελέτης. Συνεχίζοντας ανέφερε επί λέξη: "διαφωνούμε σε σημαντικότατα θέματα, ιδιαίτερα με το παλαιό ημερολόγιο". Αυτή η φράση δεν έγινε απολύτως αντιληπτή εκ μέρους μου, για το αν πιστεύει δηλαδή ο εκλεκτός π. Σεραφείμ ότι η διαφωνία μας είναι για το ημερολογιακό ή για το εκκλησιολογικό ζήτημα. Προσωπικά οφείλω να δηλώσω ότι αν είναι για το πρώτο, εύκολα υπάρχει λύση, αφού νομίζω ότι αμφότεροι συμφωνούμε με τις θέσεις του Οσίου Γέροντος Φιλοθέου Ζερβάκου, ότι δηλαδή το παλαιό ημερολόγιο ούτε σώζει, ούτε κολάζει, αλλά ως εκκλησιαστική παράδοση οφείλουμε να το σεβαστούμε και από την σεβαστή οικονομία να μεταβούμε εν τέλει στην ακρίβεια (βλ. το εξαιρετικό βιβλίο του μεγάλου Καθηγητού της εποχής μας (και πατρός του π. Σεραφείμ) π. Θεοδώρου Ζήση, Ο Όσιος Φιλόθεος Ζερβάκος). Αν είναι για το εκκλησιολογικό, τότε, πολύ ευχαρίστως, είμαι στη διάθεσή του να το συζητήσουμε, με την πεποίθηση ότι έχω να καταθέσω αρκετά επιχειρήματα, αλλά συνάμα και με την πεποίθηση ότι δεν είμαι αλάθητος και περιμένω να ακούσω και να ωφεληθώ, ακόμη και να διορθωθώ αν κάπου σφάλλω στις κρίσεις μου. Πολύ όμορφα, ο π. Σεραφείμ συνεχίζει πως η στάση που ακολουθούν είναι να προσπαθούν να μη βλάπτουν τους άλλους - παρά την διαφωνία τους σε εκκλησιολογικά θέματα - εφόσον προέχει ο κοινός εχθρός, ο Οικουμενισμός. Με αυτό συμφωνούμε απόλυτα. Μάλιστα είμαι διατεθειμένος να ρίξω στην λήθη, κάθε αδικία που έλαβε χώρα από διαφόρους, τόσο εναντίον μου προσωπικά, όσο και γενικώς ενάντια στον δικό μας αγώνα, εν όψει μεγαλύτερου καλού, δηλαδή αν υπάρξει η διάθεση για συνεργασία, σκεπτόμενος μάλιστα τα μούτρα των μασόνων οικουμενιστών μπροστά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο! Χριστός Ανέστη!
Αν συνεργαστούν ποτέ ο π. Σεραφείμ με τον αδελφό Νικόλαο σε συγγραφικό τουλάχιστον επίπεδο θεωρώ ότι δεν θα μπορέσει να τους αντιμετωπίσει κανένας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνας αντιοικουμενιστής
‘Εχω ένα πολύ καλό προαίσθημα για τον π. Σεραφείμ Ζήση. Έχει ειλικρινή ταπείνωση, εμφορείται από θεία χάρη και δεν φείδεται χρόνου και κόπου για εμβάθυνση στα θεολογικά ζητήματα. Ίσως έχει μόνον ένα μικρό «βαρίδιο», τον σπουδαίο Πατρολόγο και θαρραλέο αγωνιστή, αλλά αυστηρό κι αμετακίνητο στις θέσεις του πατέρα Θεόδωρο, ο οποίος δεν έχει αλλάξει και πολύ από τον καιρό που τον είχα καθηγητή στο Ποιμαντικό. Σοφός, αυστηρά πειθαρχημένος, δίκαιος εν πολλοίς, αλλά με κάποια έλλειψη διάκρισης, λόγω μιας ίσως δικαιολογημένης προσωπικής οίησης. Δεν ξεχνώ μέχρι σήμερα την απογοήτευση που δοκίμασα όταν, μεταπτυχιακός φοιτητής και φαντάρος ταυτόχρονα, μου αρνήθηκε για λόγους «τεχνικούς» μια βεβαίωση συμμετοχής σε εξετάσεις που θα μου δικαιολογούσε μια διήμερη άδεια απ’ το στρατό. Υπήρξαν ευτυχώς άλλοι καθηγητές που προθυμοποιήθηκαν να παράσχουν εκείνοι τη βεβαίωση, έστω και εικονική. Για να επανέλθω, παρακολουθώντας το ύφος και την πολιτεία του π. Σεραφείμ είμαι βέβαιος ότι θα ξεπεράσει συν τω χρόνω θεολογικώς τον πατέρα του. Θα καταπιαστεί αναπόφευκτα κάποια στιγμή και πιο συστηματικά με το ημερολογιακό ζήτημα και θα διαφωτιστεί. Ένας άνθρωπος τέτοιας ποιότητας θα ήταν ο καταλληλότερος να ηγηθεί του αντιοικουμενιστικού αγώνα στις επερχόμενες εκκλησιαστικές εξελίξεις, που πλέον με καταιγιστικό ρυθμό το επόμενο διάστημα θα ρημάξουν την ορθόδοξη Εκκλησία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαιρετίζω την σταδιακή μετατόπιση, συγχωρητική διάθεση και το πνεύμα προσέγγισης του Νικόλαου. Τι καλύτερο θα προτείνει ομως από την θέση συνάντησης των χώρων Τρικαμηνα για παράδειγμα; Ποια η γνώμη του για
ΑπάντησηΔιαγραφήτα ανυπόστατα απαιτούμενα αρχηγιλίκια αντί κοινής βάσης συνεννόησης; Τι γίνεται με τα κοινωνός ακοινωνήτω και τις οικονομίες; O π.Ευθυμιος δεν θέλει να ακούει! Οι άλλοι αγωνιστές τον θεωρούν σχισματικό. Υπάρχει σύντομο πρακτικό προσχέδιο σαν καταστατικό και όχι εκτενή θεολογική εκκλησιολογία όπως του π. Παίσιου Παπαδόπουλου; Μου αρέσει και μένα πολύ ο Σεραφείμ. Το πρόβλημα ομως είναι η κατανόηση των ορίων του υποχρεωτικού και δυνητικού αποτειχισμού. Διαφορετικά πως μπορεί να εμβάλει σε δίλημμα κάποιον που θα δει μια μέρα τεράστιες προσβολές και προδοσίες σε ναούς , χωρίς συνοδική καταδίκη και να μην φεύγει σκεπτόμενος την δυνητικότητα. Διότι μην γελιέται κανείς και ονειρεύεται γενιές επί γενιών ακόμη. Μέτα τον οικουμενισμό έχουν ειδοποιήσει πολλοί σε κάθε εποχή τι έρχεται..Και μάλιστα η αρχή γίνεται με τους κατηχούμενους σε χώρες όπως η Βόρεια Κορέα. Αν είμαστε εμείς σε τέτοια κατάσταση, οι ομολογητές/υπερασπιστές του καθαρού δόγματος, πολύ φοβάμαι ότι τα λόγια του γέροντα στην Παρβου (μόνο με μαρτύριο σωτηρία πλέον) θα βγουν αληθινά.