Αποκτήσαμε πρόσφατα το νέο βιβλίο του Αιδεσιμολογιωτάτου Πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδώρου Ζήση με τίτλο "Ο όσιος Φιλόθεος Ζερβάκος ως αγωνιστής και ομολογητής της Ορθοδοξίας". Το πόνημα αυτό είναι εξαιρετικό από κάθε άποψη και περιέχει σημαντικότατες πληροφορίες. Είναι δε αξιοθαύμαστο - και γι' αυτό αξίζει συγχαρητηρίων ο συγγραφέας - το ότι δεν γίνεται επιλεκτική παρουσίαση των θέσεων του αειμνήστου π. Φιλοθέου, αλλά παρουσιάζονται ξεκάθαρα οι απόψεις του με σεβασμό στο πρόσωπό του και στην ιστορική αλήθεια.
Σπουδαίας ιστορικής σημασίας είναι και οι επιστολές που περιέχονται στο παράρτημα του βιβλίου, εκ των οποίων δημοσιεύουμε την πρώτη επιστολή κατά του νέου ημερολογίου που απέστειλε ο π. Φιλόθεος στον τότε Μητροπολίτη Αθηνών Χρυσόστομο Παπαδόπουλο, λίγες μέρες πριν την ημερολογιακή αλλαγή:
Την γενική στάση του Γέροντος έναντι του ημερολογιακού ζητήματος περιγράφει ο π. Θεόδωρος γράφοντας πως δέχτηκε
Αυτή προφανώς είναι και η θέση του π. Θεοδώρου. Βέβαια στην εποχή μας δεν υπάρχει μόνο θέμα ημερολογιακό, αλλά και το μείζον ζήτημα της αιρέσεως του Οικουμενισμού. Ακόμη και η επίσημη Εκκλησία να επαναφέρει το παλαιό ημερολόγιο, αν δεν αποκηρύξει λόγω και έργω τον Οικουμενισμό, μάταιη θα είναι η επαναφορά του. Νομίζω όμως ότι και ο π. Θεόδωρος συμφωνεί με αυτό.
Για τον Οικουμενισμό και την Μασονία έγραψε πολλά επίσης ο π. Φιλόθεος. Με την επιρροή του μάλιστα συνετέλεσε την εποχή εκείνη στην διακοπή του μνημοσύνου του Αθηναγόρα. Δεν είναι δε καθόλου τυχαίο ότι υπήρξαν πνευματικά του παιδιά μεγάλοι αντιοικουμενιστές, είτε εκ του νέου, όπως ο αείμνηστος Μητροπολίτης Αυγουστίνος Καντιώτης, ο αξέχαστος Φώτιος Κόντογλου και ο αγωνιστής εκδότης Στυλιανός Κεμεντζετζίδης, είτε εκ του παλαιού, όπως οι αείμνηστοι Μητροπολίτης Κυπριανός Κουτσούμπας, ο Γέρων Χρυσόστομος των Σπετσών (ο οποίος κατά κληρονόμησε όλον τον πόνο του Γέροντός του για τον ημερολογιακό διχασμό, όπως έλεγε), η Γερόντισσα Μαρία Μυρτιδιώτισσα από τις Οινούσες και άλλοι.
Το βιβλίο αποτελείται από σχεδόν 300 σελίδες, μεγέθους Α5, και είναι έκδοση του σπουδαίου εκδοτικού οίκου "Ορθόδοξος Κυψέλη" του παλαίμαχου αγωνιστού κ. Στυλιανού Κεμεντζετζίδη. Κοστίζει 5 ευρώ και μπορείτε να το προμηθευτείτε από εδώ και για όσους μένουν στην Αθήνα από το βιβλιοπωλείο "Βασιλεύουσα" (Λυκούργου 9, 6ος ορ.) ή από το βιβλιοπωλείο "Φως" (Φειδίου 3γ). Συστήνεται ιδιαιτέρως στους καλοπροαίρετους αδελφούς που ακολουθούν το νέο ημερολόγιο.
Ν.Μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήH πραξικοπηματική εισαγωγή του νέου εορτολογίου, είναι η λεωφόρος πάνω στην οποία θα "τροχοδρομήσει το άρμα του Οικουμενισμού"! Άρα λοιπόν είναι λάθος να εξετάζουμε μονομερώς την αλλαγή του εορτολογίου, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη τη λαίλαπα του Οικουμενισμού.
Δεν θα υπήρχε νέο ημερολόγιο, εάν δεν είχε εμφανιστεί ο Οικουμενισμός.
Άρα είναι ανυπόστατο να λεχθεί ότι γίνεται οικονομία στην εισαγωγή του νέου μεμονωμένα.
Η άλλη κουβέντα είναι, ότι η Εκκλησία της Ελλάδος νύχτωσε 11 Μαρτίου 1024 και ξημέρωσε 25 Μαρτίου 1924. Εν μια νύχτα έγινε το πραξικόπημα. Οι πιστοί βγήκανε στους δρόμους να διαμαρτυρηθούν φωνάζοντας "μας φράγκεψαν"!!!!, αλλά ουδείς Εκκλησιαστικός τους αφουγκράστηκε, με αποτέλεσμα να γίνουν και επεισόδια με τις μάνικες της πυροσβεστικής, έξω από την Μητρόπολη των Αθηνών.
Και αναλογίζομαι , η Αγία Εκκλησία Του Χριστού ιδρύθηκε για τον πεπτωκότα άνθρωπο και την σωτηρία του.
Άρα και το εορτολόγιο είναι εκείνο το εργαλείο, που υπηρετεί την Αγία Εκκλησία και την οικουμενική και εύρυθμη τάξη της, με μοναδικό στόχο και σκοπό τον Αγιασμό του ανθρώπου. Αληθέστατα και μέχρι το 1924 η Αγία Εκκλησία εορτολογικά ενωμένη, ανέδειξε πολύ μεγάλους Αγίους Μάρτυρες, Οσίους, Ασκητές κ.α.
Δηλαδή με άλλα λόγια, το εορτολόγιο φτιάχτηκε για τον άνθρωπο, και όχι ο άνθρωπος για το εορτολόγιο, όπως έχει καταντήσει στις μέρες μας, μετά και τις δικαιολογίες για τους αφελής, περί διορθώσεως του ημερολογίου.
Οι σημερινοί νεοημερολογίται, όσο και αν κάποιοι μας ονομάζουν "δεκατρειμερίτες" και "ημερολογιολάτρεις", εκείνοι είναι που "θεοποίησαν" το εορτολόγιο και την "ακρίβεια του", γιατί το θέσανε σε υψηλότερη αξία από την αξία του ανθρώπου, ειδάλλως δεν θα συνεχίζανε την εορτολογική καινοτομία, μετά τις τόσες μεγάλες ταραχές και θλίψεις, και το σχίσμα που έφερε στον άνθρωπο, ως αποτέλεσμα το πραξικόπημα? Που λοιπόν η εύρυθμη τάξη, που λοιπόν η ενότητα?
Για την έμφαση ξαναγράφω, το εορτολόγιο φτιάχτηκε για τον άνθρωπο και τον Αγιασμό του, και όχι ο άνθρωπος για να υπηρετήσει την ακρίβεια του εορτολογίου.
Είναι ορθή η παρατήρηση ότι το εορτολόγιο φτιάχθηκε για τον άνθρωπο, για τον εν χρόνω εξαγιασμό του. Ωστόσο δεν θα πρέπει να παραβλέπει κανείς και το "από"ποιόν ή άπό ποιούς φτιάχτηκε, προκειμένου να αποφευχθούν αντεπιχειρήματα του τύπου "ότι φτιάχνεται επιδέχεται και επιδιορθώσεις". Κατασκευαστής λοιπόν, αν μου επιτρέπεται η έκφραση είναι ο χορός των Αγίων Πατέρων, δι ών το Πνεύμα το Άγιο ελάλησεν και Το Οποίο είναι ο Δημιουργός και του εορτολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι επιχειρούντες λοιπόν ανατροπές και "διορθώσεις" αντιπίπτουν τω Αγίω Πνεύματι.
Πέτρος Κουτσούκος
Αδιαμφισβήτητα, και είναι το μείζον, ξεχωριστό και ολοκληρωμένο επιχείρημα. Θέλησα να δώσω έμφαση στην εμμονή των Κρατικών Εκκλησιαστικών, για να κρατήσουν σε ισχύ το "διορθωμένο" που έχει καταντήσει αρρωστημένο, αφού έχει επιφέρει τόσα δεινά σε ολόκληρο το Έθνος μας τα τελευταία 90 χρόνια.
ΔιαγραφήΘα έπρεπε να το αναφέρω. Σε ευχαριστώ.
Συμφωνῶ κι ἐγώ μέ τούς προηγουμένους σχολιαστάς ὅτι σήμερα, πού εἶναι σέ ὅλους μας γνωστό τό ΓΙΑΤΙ ἔγινε ἡ ἀλλαγή τοῦ ἑορτολογίου, ἀλλά καί οἱ ὀλέθριες συνέπειές της, θά πρέπῃ μετ' ἐπιτάσεως ν' ἀπορρίπτουμε τήν "κατ' οἰκονομίαν" ἀποδοχήν της. Εἶναι πλέον ἡλίου φαεινότερον ὅτι τό νέον ἑορτολόγιον εἶναι ΑΡΡΗΚΤΩΣ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΝ μέ τήν παναίρεσιν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ὁπότε ΔΕΝ ΧΩΡΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήόταν διαβάσω όλλα αυτά πα απαντήσω.
ΑπάντησηΔιαγραφή