"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Δευτέρα, 7 Ιανουαρίου 2019

ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!


Χριστός ετέχθη!
Christ is Born!
Христосъ Раждается! 

49 σχόλια:

  1. Ἀληθῶς ἐτέχθη ὁ Κύριος! Εἴθε νά γεννηθῇ καί νά κατοικήσῃ καί στίς καρδιές μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αληθώς Ετέχθη. Παρουσιάζεται μια εικόνα, ξένη προς την παράδοση μας, την Κα Θεοτόκο ξαπλωμένη, περίλυπος, και με γυρισμένη την πλάτη στον Πλάστη, που θα έπρεπε να είναι προσκυνητή και χαίρουσα που αξιώθηκε τέτοιας τιμής, και λύτρωσης του ανθρωπίνου γένους από την καταρα της παρακοής των πρωτοπλάστων. Ο τρόπος αυτός της εικονογράφησης, δηλώνει έμμεσα πως η Κα Θεοτόκος είναι σε κατάσταση λοχείας, και προς επίρρωση αυτής, οι μαμές που απεικονίζονται να πλένουν το Θείο Βρέφος, καθώς και η απουσία του τριάστερου της Παρθενίας στο φόρεμα της Παναγίας. Ο Δεσπότης γεννήθηκε κατά σάρκα, χωρίς αίματα και υγρά γέννησης, κατακάθαρος, και αναφής υπήρξε, κατά τον Ιερό Χρυσόστομο, και ούτε και από τον Ιωσήφ τον Μνήστωρ κρατήθηκε, παρά μόνο από την Αγία Του Μητέρα. Και εάν μια κοινή θνητή μάνα μόλις γεννήσει, γίνεται το κέντρο του κόσμου της και της οικογένειας το βρέφος, και οι φωτογραφίες γύρω από το παιδί με πολύ χαρά, πόσο μάλλον ο Δεσπότης των πάντων κέντρο του κόσμου, και τότε και σήμερα και πάντοτε, έτσι θα πρέπει να αγιογραφείται και όχι με γυρισμένη την πλάτη της Αγιας Του Μητέρας.Το άλλο θέμα που εγείρεται είναι πως μια Αγιογραφία δηλώνει μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή, και δεν επιτρέπεται να εμφανίζονται δυο πρόσωπα Του Χριστού, την ιδια στιγμη σε διαφορετικές καταστάσεις, εδώ το βρέφος σπαργανωμένο, και το λουτρό από τις μαμμές ταυτόχρονα. Θα έπρεπε ο ζωγράφος να ξεχωρίσει μέσα σε πλαίσιο την δεύτερη παράσταση του λουτρού, και όχι ενσωματωμένο στην ιδια απεικόνιση. Επίσης οι μαμμές, εάν ηταν νομιμες, θα έπρεπε να ηταν με Άγιο φωτοστέφανο, μετέχοντας της Αγιότητας Του Δεσπότου, εφόσον τον αγγίζουν με τα χοικά πήλινα χέρια τους, και να τις εορτάζουμε ως Αγίες της Εκκλησίας, διότι πρόσφεραν τέτοιο έργο. Όμως πουθενά δεν υπάρχει στο Αγιολόγιο της Εκκλησίας.Το ότι περί του λουτρού υπάρχει μια ξερή αναφορά στους τόμους του migne, είναι προφανές όμως πως τούτη είναι εμβόλιμη εκ των δυτικών που έχουν μόνο κοσμικό φρόνημα, η ακόμη και των μονοφυσιτών που επιθυμούν να παρουσιάσουν μόνο ανθρώπινη υπόσταση του Χριστού. Εάν ήταν νόμιμο το λουτρό, θα υπήρχε ξεχωριστή υμνολογία στην Αγία Εκκλησία, όπως ο Άγιος Νιπτήρας την Μεγάλη Πέμπτη. Εν συνέχει της Αγίας παράδοσης των ανωτέρων, παρακαλώ για λόγους Αληθείας αποδεχτείτε τα παραπάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ γνωστέ άγνωστε, υπάρχουν εκατοντάδες τέτοιες παλιές εικόνες (ακόμη και των πρώτων αιώνων) αυτής της Γεννήσεως, την οποία αποδέχτηκε η Ορθόδοξη Εκκλησία (αντιθέτως η Παπική Εκκλησία με την εν Τριδέντω Ψευδοσύνοδο τον ΙΣΤ΄ αιώνα την καταδίκασε - από τότε και μετά, και υπό την επίδραση παπικών επιρροών, άρχισε η πολεμική και στην Ανατολή). Άλλωστε και σε αυτήν που ανήρτησα ο αγιογράφος δεν είναι τυχαίος. Είναι ο τιμώμενος ως Άγιος υπό των Ρώσων, Ανδρέας Ρουμπλιόφ, ο οποίος θεωρείται στην παγκόσμια Ορθοδοξία ως ένας από τους κορυφαίος αγιογράφους, λόγω της πιστότητάς του στα παλιά πρότυπα.
      Όσο για τα άλλα γεννήματα του ορθολογισμού σου (περί φωτοστεφάνων στις μαίες και άλλα φαιδρά) δεν τα σχολιάζω. Αν θέλεις να διαβάσεις μία καλή εργασία για το θέμα με ορθόδοξα επιχειρήματα και τεκμήρια, και όχι αιρετικές θολολογίες, σε παραπέμπω στο άρθρο του Κωνσταντίνου Καλοκύρη (Καθηγητού Πανεπιστημίου), Η απάλειψις της σκηνής του λουτρού του θείου Βρέφους εκ τοιχογραφιών του Αγίου Όρους στο βιβλίο του "Άθως" (εκδ. Αστήρ-Παπαδημητρίου, Αθήνα 1963).

      Διαγραφή
    2. Ακόμη μία καλή εργασία επώνυμου ειδικού:
      https://www.hsir.org/Theology_el/3c3004EikonaXRGen.pdf

      Διαγραφή
    3. «Ὅθεν δέν πρέπει νά ἱστοροῦσιν οἱ ζωγράφοι τήν Θεοτόκον ἐν τῇ ἑορτῇ τῆς τοῦ Χριστοῦ γεννήσεως κειμένην ἐπί κλίνης, ὡσάν ἀποκαμωμένην ἀπό τούς πόνους...τό δέ νά ἱστοροῦνται γυναῖκές τινες πλύνουσαι τόν Χριστόν ἐν λεκάνῃ, ὡς ὁρᾶται ἐν πολλαῖς εἰκόσι τῆς Χριστοῦ γεννήσεως, τοῦτο εἶναι παντάπασιν ἀτοπώτατον, καί σαρκικῶν ἀνθρώπων ἐφεύρημα, δι’ ὅ καί παντί τρόπῳ πρέπει νά ἀποβάλλεται..»
      Σημείωσις Ἁγίου Νικοδήμου στόν κανόνα ΟΘ΄ τῆς ΣΤ΄Οἰκουμενικῆς Συνόδου. (Ἱ. Πηδάλιον, σ. 290.)

      Διαγραφή
    4. 1. Περί του Πηδαλίου: https://krufo-sxoleio.blogspot.com/2019/01/1905.html
      2. Περί του ενταύθα θέματος: https://drive.google.com/file/d/0B_pE6ZWP5go2TXVLSFFKc2toUVE/view (σελ. 2-51).
      3. Ρητορικό ερώτημα: Γιατί να θεωρούνται "εικονομάχοι" όσοι αποδέχονται την νεότατη Δυτική Εικόνα της Αγίας Τριάδος, αλλά να μη θεωρούνται "εικονομάχοι" όσοι δεν αποδέχονται την παλαιοτάτη ορθόδοξη Εικόνα της Γεννήσεως;

      Διαγραφή
    5. Δεν είναι εικονομάχοι,απλά κάνουν λάθος.Τα λάθη πρέπει να σταματήσουν.Γι'αυτό θα πρέπει να καούν αυτές οι εικόνες.

      Διαγραφή
    6. "Τα λάθη πρέπει να σταματήσουν.Γι'αυτό θα πρέπει να καούν αυτές οι εικόνες".
      Αυτό ακριβώς είναι ένα εικονομαχικό επιχείρημα.

      Διαγραφή
    7. Χριστος Ετέχθη! Ευλογείτε! Η απεικόνιση της στάσης της Θεοτόκου ως προς το αν είναι καθημενη η ημικαθήμενη και όχι ξαπλωμένη είναι κάτι ξεκάθαρα σημαντικό και πρέπει να απεικονίζεται ορθόδοξα, το λουτρό όμως υπάρχει η άποψη ότι δεν απεικονίζει το λουτρό του τοκετού(αφού αυτός του Χριστού μας είναι υπερφυσικός) αλλα το λουτρό ενός παιδιού τις μετέπειτα μερες το οποίο πλένεται κατά τη ανθρώπινη συνήθεια.
      Πάντως η αλήθεια είναι πως προτιμώ την ρεαλιστικότερη - ορθοδοξότερη απεικόνιση της Γεννήσεως του Χριστού γιατί έτσι αισθάνομαι αλλά δεν θεωρώ αιτία διχασμου η πίστεως την προσκύνηση - κατοχη- αποδοχή της δεύτερης και εύχομαι να πάρουμε ως παράδειγμα προς αποφυγήν αυτό της νεοεικονιμαχίας των Ματθαιϊκών με τρανή απόδειξη τα αποτελέσματα του!
      Ο Χριστός μας να μας προστατεύει όλους από τις πλάνες τα σχισματα και τις αιρέσεις. Αμην!!!

      Διαγραφή
    8. Επίσης η κατήχηση είναι μέτρο αποφυγής σιγά σιγά τέτοιας απεικόνισης με τυχόν λάθη στο μελλον και όχι το "οι εικόνες στην πυρά" όπως έπραξαν οι παπικοί και λοιποί αιρετικοι!

      Διαγραφή
    9. Χριστός έτέχθη!
      Ἄν καί προσωπικά δέν θεωρῶ εἰκονομάχους αὐτοὺς ποὺ δέν ἀποδέχονται τίς παραστάσεις τῆς εἰκόνος τῆς Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ μὲ τὶς μαῖες καὶ τὴν κυρία Θεοτόκο ἐξαπλωμένη, οὔτε τὶς εἰκόνες αὐτὲς ἄξιες διὰ τὴν πυράν.
      Ἡ προσωπικὴ ὅμως γνώμη τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου (ὡς πατερικὴ μαρτυρία γιὰ κάτι ποὺ δὲν μαρτυρεῖται ἀπὸ τὴν Ἁγιὰ Γραφή, καὶ μὲ βρίσκει σύμφωνο), εἶναι ἀσφάλεια γιὰ μένα ἐάν τήν ἀποδεχτώ ἐν ἡμέρᾳ κρίσεως, παρὰ οἱ προσωπικὲς γνῶμες ἄλλων.

      Διαγραφή
  3. Ἀληθῶς ἐτέχθη ὁ Κύριος.
    Ἔτη Πολλά καί Καλά εἰς ἅπαντας.
    Ι.Ν.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. «ει τις ου προσκυνεί τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν εν εικόνι περιγραπτόν, κατά το ανθρώπινον, είτω ανάθεμα»! Συνοδικό της Ορθοδοξίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Την εποχή εκείνη ζούσε στη Βηθλεέμ ή Σαλώμη ή μαία• μια ηλικιωμένη γυναίκα, συγγενής τού Ιωσήφ και της Μαρίας. Δεν μπορούσε να δεχθεί στο σπίτι της τούς συγγενείς της, αλλά τούς επισκέφτηκε στο σπήλαιο των ποιμένων. Όταν ή Παναγία γέννησε ασπόρως τον Κύριο και Σωτήρα ημών, ή Σαλώμη πήγε να την επισκεφτεί. Έξεπλάγη πού μια τόσο νεαρή κοπέλα μπόρεσε να γεννήσει χωρίς τη βοήθεια μιας μαίας, να σπαργανώσει ή ίδια μόνη της το Βρέφος-Χριστό και μολαταύτα να στέκεται ακόμη ακμαία στα πόδια της!
    Όταν εξηγήθηκε στη Σαλώμη ότι ή γέννηση αυτή ήταν εκ Θεού και όχι εξ ανθρώπου, ότι ήταν άσπορος ή σύλληψη και ή γέννηση και ότι ή Παναγία παρέμεινε Παρθένος μετά τη γέννηση, όπως και πριν από αυτήν, ή Σαλώμη δεν το πίστεψε. Απεναντίας τόλμησε ν’ απλώσει το χέρι της για ν’ αγγίξει το σώμα της Παναγίας και να το εξετάσει, όπως συνήθιζαν οι μαίες, για να δει αν πράγματι ήταν έτσι. Εξαιτίας της δυσπιστίας και της αυθάδειας πού επέδειξε, έπεσε πάνω της άμεση τιμωρία: το χέρι της ξεράθηκε! Ή ηλικιωμένη γυναίκα τρόμαξε πολύ με το υπερφυές σημείο του Θεού και θρήνησε για το κοκαλωμένο χέρι της. Ωστόσο, όταν μετά άγγιξε το Θείο Βρέφος, το χέρι της αποκαταστάθηκε κι έγινε υγιές όπως και πρώτα."
    Άγιος Νικόλαος (Βελιμίροβιτς)

    Ένας σοβαρός λόγος που εξηγεί την πρώιμη ύπαρξή της ήταν η αίρεση των δοκητών που δίδασκαν ότι η ενανθρώπιση του Χριστού δεν ήταν πραγματική αλλά "κατά δόκησιν", εξ ού και η ονομασία τους.
    Σήμερα που έχουν εκλείψει οι δοκήτες, ενώ αντίθετα αμφισβητείται από πολλούς η θεότητα του Χριστού, νομίζω δέν υπάρχει λόγος προβολής της εικόνας. Η αγιογραφία πρέπει να συνάδει με τη θεολογία, χωρίς να εισάγει αμφισβητίσημες υποθέσεις.
    Από τα λίγα που ξέρω θεωρώ ότι η απεικόνιση του θείου βρέφους με τις μαίες στηρίζεται στα απόκρυφα ευαγγέλια, που για παρόμοιες υπερβολές αποκλείστηκαν απο τον Κανόνα της Καινής Διαθήκης.
    Σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει να καταστρέφεται, πολύ περισσότερο να γίνεται αφορμή διχασμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστίες. Πάντως οι δοκήτες σήμερα δεν έχουν εκλείψει. Σε όλες τις λεγόμενες μονοφυσιτικές "εκκλησίες" (Κόπτες, Ασσύριοι, Αρμένηδες κλπ.) υπάρχει ως βάση ο δοκητισμός. Επιπροσθέτως υπάρχουν τουλάχιστον τέσσερις Πατέρες που αποδέχονται τις μαίες (Μέγας Αθανάσιος, Άγιος Ιωάννης Δαμασκηνός, Άγιος Γερμανός Κωνσταντινουπόλεως, Άγιος Συμεών ο Μεταφραστής).

      Υ.Γ. Διάλογο κάνουμε, αλίμονο αν διχαστούμε για τέτοια θέματα όπως οι Ματθαιϊκοί.

      Διαγραφή
  6. Η σκηνή με το λουτρό του Βρέφους από δυο γυναίκες δεν βασίζεται στα επίσημα κείμενα της Ορθοδοξίας,αλλά στο ευαγγέλιο του Ψευδο-Ματθαίου και το Πρωτοευαγγέλιο του Ιακώβου.Ο Άγιος Νικόδημος κάνει λάθος στο θέμα της εικόνας με τον Θεό Πατέρα σαν γέρο.Λάθη κάνουν και οι Άγιοι(όπως ο Άγιος Μάξιμος και ο Άγιος Νεκτάριος).Το θέμα είναι ότι αν δεν καούν,στις σόμπες των φτωχών και απόρων,αυτές οι εικόνες,τα λάθη θα διαιωνίζονται(όπως θα πρέπει να καούν και τα βιβλία που νοθεύουν τους Αγίους και την Αγία Γραφή).Ποιές είναι οι πηγές του ιστολόγου για τον Δαμ.Ιωάννη και τον Μ.Αθανάσιο(γιατί μας ενδιαφέρει!);

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Άγιος Νικόδημος στα εικονολογικά σχόλια του Πηδαλίου (αν θεωρηθεί ότι είναι δικά του) έρχεται σε αντίθεση με τις Συνόδους και τους άλλους Πατέρες. Εγώ δεν είμαι πάντως υπέρ της καύσης, αλλά είναι διαφορετικό να κάψει κανείς δυτικές εικόνες, από το να κάψει πανάρχαιες ορθόδοξες εικόνες και μάλιστα μεγάλων αγιογράφων όπως του Θεοφάνους του Κρητός ή του Αγίου Ανδρέα Ρουμπλιέφ.
      Όσο για τις πηγές:
      "Ἡ δὲ Παρθένος πρὸς τὸν Ἰωσήφ· Τί δυσχεραίνεις, μνῆστερ ἑμοῦ;... Νῦν ἀμφιβάλλεις, μετ᾿ οὐ πολὺ δὲ δοξάσεις... Ὅτε μαιωθήσομαι [μαίαις ὀφθήσομαι], τότε τίς εἰμι γνωρισθήσομαι" (Μεγάλου Αθανασίου, PG 28, 952-953).
      "Διὰ τί δέ, παράνομε αἱρετικέ, λέγεις με εἰδωλολατρεῖν; τίνος γὰρ εἴδωλον προσκυνῶ, εἰπέ μοι;... Καὶ τίς τολμᾷ εἰπεῖν εἰδωλολατρείαν τὴν καλὴν ἐξήγησιν ταύτην, καὶ ἐνυβρίσαι τὰ πάθη τοῦ Χριστοῦ... Οὕτως γὰρ παρελάβομεν αὐτὴν ἐκ τῶν ἁγίων Πατέρων κεκοσμημένην, καθὼς αἱ θεῖαι Γραφαὶ διδάσκουσιν ἡμᾶς· τὴν ἔνσαρκον οἰκονομίαν τοῦ Χριστοῦ... τὸν εὐαγγελισμὸν τοῦ Γαρβιὴλ πρὸς τὴν Παρθένον... τὴν γέννησιν, τὸ σπήλαιον, τὴν φάτνην, ΤΗΝ ΜΑΙΑΝ καὶ τὰ σπάργανα· τὸν ἀστέρα, καὶ τοὺς μάγους , καὶ τὰ ἑξῆς" (Αγίου Ιωάννου Δαμασκηνού, PG 95, 313).

      Διαγραφή
  7. Όντως ενδιαφέρει η παράθεση των σχετικών αναφορών των Αγίων Πατέρων που επικαλέστηκε ο δάσκαλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. [Θα παρακαλούσα τον διαχειριστή να μετατοπίσει χρονικά το σχόλιό μου (4:17 μμ) πριν την απάντησή του.
      Ευχαριστώ.]

      Διαγραφή
    2. Δεν ξέρω πως και αν γίνεται μετατόπιση σχολίων.

      Διαγραφή
  8. Το λήμμα έχει ως εξής :

    Ω Ιωσήφ· ότε μαιωθήσομαι, τότε τίς ειμί γνωρισθήσομαι· νύν ονειδίζομαι, τότε μακαρισθήσομαι...

    Μαιωθήσομαι είναι παθητικός μέλλοντας του ρήματος μαιόομαι αποθετικό ρήμα που στον παθητικό μέλλοντα γίνετε ωμέγα δηλαδή μαι(ω)θήσομαι και αφορά ενέργεια στον εαυτόν μας.
    Αποθετικό το ρήμα, που σημαίνει δεν είναι μεταβατικό, δεν εχει μετάβαση ενέργειας σε άλλο πρόσωπο, δεν έχει αντικείμενο, και έχει κατάληξη (-μαι).

    "Μαιωθήσομαι" μιλάει για τον εαυτόν της η Κα Θεοτόκος, και ερμηνεύεται πως εκείνη κάνει χρέη μαίας για τον εαυτόν της, για να γεννήσει το Θείο Βρέφος, και όπως η μαία βοηθάει μια γέννηση και ούτε βλάπτεται η παρθενία της μαίας ούτε έχει οδύνη του τοκετού, έτσι και η Κα Θεοτόκος ως σκεύος μεταφοράς ανώδυνα ανέπαφα σε Εκείνη, για την Ένσαρκο οικονομία από τα πάνω στα κάτω. Επίτοκος και μαία μαζί ή Κα Θεοτόκος, εμπεριέχει διττή ερμηνεία.

    Η ερμηνεία του λήμματος έχει ως εξής.
    Όταν εγώ μόνη θα γεννήσω, τότε θα αποκαλυφθώ ποία είμαι (στη γέννα), τώρα ψέγομαι ονειδίζομαι (λόγω των λογισμών του Ιωσήφ), και τότε (εννοείται με τη γέννα) θα μακαρίζομαι.

    Μαίευμα είναι το μωρό.

    Κατά τον ίδιο τρόπο ερμηνείας πιθανώς να αποδίδει και ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, να την περιγράφει ως Μαία, καθώς στα της Θείας Γέννησης, δεν αναφέρει την Κα Θεοτόκο, αναφέρει μόνο την γέννηση, το σπήλαιον, την Φάτνη, την μαίαν και τα σπάργανα, τον αστέρα, στην πολύ λιτή αυτή περιγραφή.

    Και η (μία) Μαία και τα σπάργανα, και όχι οι δύο μαίες όπως στο λουτρό παρουσιάζονται στην εικονογραφία, για να μην θεωρηθεί πως οι εικονογράφοι, επηρεάστηκαν από το migne.

    Μαρίνος Ριτσούδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. 1. Όπως σημειώνω μέσα σε αγκύλες σε πολλά χειρόγραφα αντί του "μαιωθήσομαι" έχει "μαίαις οφθήσομαι".
    2. Κανείς δεν ισχυρίστηκε ότι η Παναγιά μας γέννησε με την βοήθεια των μαιών και ούτε φυσικά κάτι τέτοιο δείχνει η ορθόδοξη εικόνα της Γεννήσεως.
    3. Στην ορθόδοξη εικόνα της Γεννήσεως είτε υπάρχει μία μαία (η Σαλώμη), είτε δύο, είτε ακόμη και τρεις.
    4. Υπόλοιπα, πατερικά και άλλα τεκμηριωμένο (χωρίς πιθανοφιλοθολολογίες), περί του θέματος, από αύριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Στις παραπομπές που παραθέτεις δεν υπάρχουν αγκύλες, οπότε είναι αστηρικτο αυτό που γράφεις.
    Εκτός αυτού δεν μπορεί συνάλληλα να τοποθετηθεί ή το ένα ή το άλλο όπως το υποστηρίζεις, διότι τα νοήματα είναι και αντίθετα, και ακατανόητα. Οπότε είναι εύλογο και εενδιαφέρον να δούμε άλλες παραπομπές των Αγίων Πατέρων.

    Μαρίνος. Ριτσουδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μη μπερδεύεσαι.
      Όπως βλέπει εύκολα κανείς στην πηγή που έχω παραθέσει (PG 28, 953, εδώ για όποιον δεν έχει πρόσβαση: https://books.googleusercontent.com/books/content?req=AKW5QadobV1IEKEfl7rmAkufC4sksonnr84Inkj7w4NKLzBSJsVBQZidXL7s6jyAFt1oGWRAlVvZazeaPtg8X6ksOirrZVZua7SwTl4FaaMOZntVY1MH1z0QYRxey6aLAyyrqH_0ezgbr6jSjiI-9rNfW7D7cyq5EVktzNB_YAwQ6TMQElQacwWoyNfVoacWIK7TZmI1MN_K14GipYnDiYwEK-NASSxfGVRPuhZzZ1mr8Kt1w0tr_9QxWwzG3UESXTBxWMHEhp9YiWM0BCYqHtbgDUiOB6UFww ) στο σημείο "μαιωθήσομαι" έχει την υποσημείωση (88) στην οποία δίνει την άλλη εκδοχή σε χειρόγραφα "μαίαις οφθήσομαι". Για αυτό έβαλα την υποσημείωση σε αγκύλες. Θέλει απλά λίγη καλή προαίρεση και κυρίως αποδοχή ότι δεν τα γνωρίζεις όλα (ναυτιλιακά, θεολογικά, νομικά, φιλολογικά κλπ.).

      ΥΓ. Δεν είναι "το migne", αλλά ο Migne, ο Γάλλος εκείνος παπικός κληρικός που εξέδωσε με πιστότητα τους Αγίους Πατέρες της Ορθοδοξίας (Ελληνική Πατρολογία) και για αυτό προκάλεσε την μήνι του Πάπα και την οργή των φανατικών.

      Διαγραφή
  11. Κάποια άλλη παραπομπή από αυτή υπάρχει; Ρωτάω γιατί γράφεις για πολλές. Θα ήθελα συγκεντρωτικη απάντηση η μόνο μία παραπομπή σε ένα τόσο σοβαρό θέμα δεν με καλύπτει, και επίσης οι ακριβώς ίδιες λέξεις επαναλαμβανόμενες, δηλώνει το copy paste ακόμη και τότε.
    Ευχαριστώ

    Μαρίνος Ριτσούδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκτός από τις παραπάνω δύο πατερικές παραπομπές, υπάρχουν και άλλες, τις οποίες θα καταθέσω όταν έχω χρόνο, για όσους φυσικά είναι καλοπροαίρετοι.

      Διαγραφή
  12. Άγιος Συμεών ο Μεταφραστής:
    "Ἐντεῦθεν ὁ ἀπερίγραπτος ἐν σπηλαίῳ, ὁ Λόγος ἐν φάτνῃ , ὁ τοῦ κόσμου δημιουργός, αὐτουργὸς καὶ τοῦ τόκου, καὶ ὀδηγὸς τοῦτό που γίνεται αὐτὸς μὲν μαιεύων, αὐτός δὲ ΜΑΙΕΥΟΜΕΝΟΣ, καὶ τῇ μητρὶ τὸν θάλαμον χαριζόμενος" (PG 115, 539).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Να επαναλάβω δε, για να μην υπάρχει παρεξήγηση, ότι η Παναγιά μας γέννησε μόνη της και όχι με την βοήθεια των μαιών και ούτε φυσικά κάτι τέτοιο δείχνει η ορθόδοξη εικόνα της Γεννήσεως· σε αυτήν απλά εικονίζεται το λουτρό του Θείου Βρέφους από τις μαίες και αυτό για να πιστωθεί έτσι η ανθρωπότητα Του, η οποία αμφισβητείτο από τους υπερζηλωτές Μονοφυσίτες, οι οποίοι ακόμη και σήμερα πιστεύουν ότι ο Κύριος έλαβε φανταστική σάρκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Χριστός στην Αγία Γραφή λέει πολλές φορές πράγματα παράξενα για να έχουν οι αντιαιρετικοί Άγιοι τροφή για να απαντήσουν στους αντιχρίστους αιρετικούς.Η Σαλώμη και οι μαίες δεν μπορούν να τους φιμώσουν,αλλά ούτε και το λουτρό.Αυτά τα απαράδεκτα πρόσθετα είναι για να δημιουργούν προβλήματα στους πιστούς.

      Διαγραφή
    2. Ε, τότε, φίλε μου, σου συστήνω:
      1. Πρώτα να πας στο Σινά να καταστρέψεις την εγκαυστική εικόνα του 7ου αιώνος: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A107/391/2584,10073/extras/activities/index_xristougenna/eikastikon_sina.PNG
      2. Μετά να ανέβεις στην Κύπρο και να μπογιατίσεις την τοιχογραφία του 12ου αιώνος στα Λαγουδερά Κύπρου: http://www.pemptousia.gr/wp-content/uploads/2017/12/gen-kypr-7.jpg
      3. Έπειτα να έλθεις στην Περίβλεπτο του Μυστρά και να ασβεστώσεις την περίφημη τοιχογραφία του 14ου αιώνος: https://chilonas.files.wordpress.com/2014/12/e1bfbeceb9ceb5cf81e1bdb0-ceb5e1bcb0cebae1bdbccebd-cf84e1bf86cf82-ceb3ceb5cebdcebde1bdb5cf83ceb5cf89cf82-cf84cebfe1bfa6-cf87cf81ceb9.jpg
      4. Αμέσως μετά να ανηφορίσεις προς Βοιωτία στον Άγιο Λουκά και με σφυρί και καλέμι να καταστρέψεις το περίφημο ψηφιδωτό του 10ου αιώνος:
      http://1.bp.blogspot.com/-a2uIfLnOUqA/UrsZU_KCbZI/AAAAAAAACIM/g3VO9B-e8WY/s1600/Dc25NativHLoukas.jpg
      5. Ύστερα να ανέβεις ακόμη ψηλότερα στον Άγιο Νικόλαο Ορφανό Θεσσαλονίκης και να σβήσεις με μπογιά την τοιχογραφία του 14ου αιώνος: http://www.thessmemory.gr/wp-content/uploads/2016/12/orfan5-001.jpg
      6. Τέλος να μπεις στο Άγιον Όρος και να καταστρέψεις όσες ακόμη μπορείς, όπως του Θεοφάνους του Κρητός στη Σταυρονικήτα:
      https://i2.wp.com/www.stamoulis.gr/Images/Products/19331.jpg
      ή την τοιχογραφία του 13ου αιώνος στο Πρωτάτο: http://www.eikastikon.gr/afieromata/xmas_2005/romiosyni_11.jpg
      Βέβαια, δεν ξέρω αν θα λύσεις τα "προβλήματα" των πιστών, γιατί θα σου μείνουν μερικές εκατοντάδες τέτοιες εικόνες ακόμα...

      Διαγραφή
    3. Υπάρχουν δεκάδες εκατοντάδες Ορθόδοξοι σε κάθε χώρα που μπορούν να κάνουν αυτό το έργο,αλλά υπάρχει και ο π.Κλεομένης.Όμως υπάρχουν τα δικαστήρια και τα όργανα του κράτους και έτσι αυτά που γράφεις είναι μια ουτοπία.Τα προβλήματα των πιστών υπάρχουν στους Ματθαιϊκοϋς.Ο Άγιος Αμβρόσιος λέει ότι οι Άγγελλοι που ήρθαν στον Αβραάμ ήταν η Αγία Τριάδα,όμως ο Άγιος Ι.Χρυσόστομος λέει ότι δεν ήταν η Αγία Τριάδα.Εγώ πιστεύω σε αυτά που λέει ο Χρυσόστομος και ένας πιστός Ορθόδοξος(ο κ.Σαλταούρας)θεολόγος πιστεύει αυτά που λέει ο Άγιος Αμβρόσιος.Δεν πρέπει ο Νικόλαος Σωτ. και ο κ.Σαλταούρας να δεχθούν αυτά που λέει ο Άγιος Ιωάννης Αντιοχείας και όχι αυτά που λέει ο Άγιος Αμβρόσιος(Κυρ. Αλεξανδρειας κ.λπ.);Αυτές οι διαφορές δεν διχάζουν τους Ορθοδόξους;Δεν πρέπει να ξέρουν οι άνθρωποι του Θεού την αλήθεια για τους Αγγέλους που ήρθαν στον Αβραάμ(ότι οι δυο ήταν Άγγελοι και ο ένας ο Υιός και Λόγος του Θεού);Γράφει ο Χρυσόστομος στους λόγους του για μαίες και Σαλώμες;Δεν είναι ο Άγιος Ιωάννης Αντιοχείας ο ΑΡΙΣΤΟΣ των ερμηνευτών;

      Διαγραφή
  14. Λοιπόν, στην επόμενη σελίδα από την παραπομπή σου ο Μέγας Αθανάσιος, περιγράφει επακριβώς το Μέγα Μυστήριο της Αγίας Γέννησης.

    Αγίου Αθανασίου τόμος 28 σελ 956

    Παράγραφος 8 του εν Αγίοις Πατρός ημών Αθανασίου εις απογραφή της Αγίας Μαρίας και εις τον Ιωσήφ λόγος (56).

    "Βλέπε την μυστικήν αποκύησην της Παρθένου· αύτη έτεκεν, αύτη εσπαργάνωσεν. Επί των κοσμικών γυναικών άλλη τίκτει, και άλλη σπαργανεί· επί δε της Παρθένου, ουχ ούτως· αύτη έτεκεν, και αύτη εσπαργάνωσεν· και αύτη άκοπος μήτηρ και αδίδακτος μαία, ου συνεχώρησεν άν-άγνοις χερσίν άψασθαι τινά τού αχράντου τόκου· αύτη· αύτη διά εαυτής τον εξ αυτής, προ αυτής και υπέρ αυτής εθεράπευσεν. Και εσπαργάνωσε αυτόν, και ανέκλινεν αυτόν εν τη Φάτνη."

    Σύμφωνα με το Λεξικό της Αρχαίας ελληνικής γλώσσας του Σταματάκου μεταφέρονται οι κάτωθι ερμηνείες.

    Μυστική = μυστηριακή γέννηση ,

    αποκύησην = γέννηση,

    Άκοπος μήτηρ = μη υποκειμένος εις κόπωση στους πόνους της γέννας· εκ της συλλήψεως Εκείνης, κατά τη διάρκεια, και έως της  Γέννησης.

    Άκοπος Μήτηρ και αδίδακτος μαία. = Αυτό το '"και"' ανάμεσα, δηλώνει πως το ίδιο πρόσωπο, μετέχει των ενεργών ιδιοτήτων να είναι Μητέρα και μαία, έχει αυτά τα δύο χαρακτηριστικά γνωρίσματα η Παναγία μας.


    Αδίδακτος = το μεμαθημένον άνευ διδασκαλίας, συνδεδεμένο και αυτό με την μυστηριακή υφή της Αγίας Γέννησης.

    Συνεχώρησεν = αόριστος του συγχωρέω συγχωρώ = ( δεν συναίνεσε,) δεν συγκατάνευσε, (δεν συγκατατέθηκε) ,

    άν-άγνοις = δοτική του άν-αγνος που σημαίνει όχι αγνός, δηλαδή ανίερος.
    Και αγνός = σημαίνει Άγιος, Καθαρός, αμόλυντος, καθηγιασμένος,

    Άψασθαι τινά = να αγγίξει κάποιος

    Χερσίν άψασθαι του αχράντου τόκου.

    Άχραντος Τοκος = άσπιλος, (αμόλυντος αμίαντος) ο  Υιόν Της.

    Θεραπεύω = περιποιούμαι (υπηρετώ)

    Δεν συγκατατέθηκε, αμαρτωλά χέρια να ψηλαφίσουν τον Υιόν Της και Θεόν,

    Εκείνη η ίδια περιποιήθηκε, Εκείνον που προήλθεν από αυτήν,
    που προϋπήρχε πριν από αυτήν και περιποιήθηκε αυτήν,
    και για αυτήν, (για Χάρη Της).

    Και εσπαργάνωσε και ανέκλινε αυτόν εν τη Φάτνη.

    Αυτό το Colb 1 2  της παραπομπής είναι τα αρχικά του Colbertinus primus et secundus που σημαίνει, κώδικες χειρόγραφα τα οποία διαφοροποιούνται δραστικώς ως προς το μελετώμενο κείμενο.
    Αυτή η εκδοχή των δύο λημμάτων
    είναι χρήσιμα για τον μελετητή, για να ψάξει περισσότερο και να εμβαθύνει, και να έχει μια ευρύτερη ιδέα περί αυτών,  όμως είδη όπως έχει καταγραφεί και έχει αποδοθεί στο κείμενο το επικρατέστερο εκ των δύο λημμάτων είναι αυτό που βρίσκεται ενσωματωμένο στο κείμενο.
    Το σημαντικό στοιχείο που αποδυκνείει ανεπάρκεια είναι πως το "μαίαις ορασθήσομαι"  απαντάται σε λογιστές παραπομπές. Ενώ το μαιώθησομαι απαντάται σε περισσότερες παραπομπές. Είναι επίσης σημαντικό πως πουθενά σε κείμενο του Αγίου Αθανασίου δεν έχει επικρατήσει  η άποψή "μαίαις οφθήσομαι" επί του κυρίως κειμένου. Άλλωστε παρακάτω στο ίδιο κείμενο στη μεθεπόμενη σελίδα, ο ίδιος ο Μέγας Αθανάσιος προσδιορίζει επ ακριβώς την Μυστηριακή έννοια και σύνδεση της Θεοτόκου - μαίας, στο Μέγα Μυστήριο της Αγίας Γέννησης.
    Οπότε είναι καταριπτέω εντελώς το περί "μαίαις οφθήσομαι".

    Άρα ούτε λουτρά, ούτε μαίες αμαρτωλές ούτε άλλα αμαρτωλά χέρια κράτησαν Τον Δεσπότη Των Πάντων, ούτε και ο ίδιος ο Ιωσήφ μετείχε όπου εσπαργάνωσε Αυτόν, και ανέκλινεν  εν τη Φάτνη..
    Μαρίνος Ριτσούδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Και σε συνέχεια προηγ.
    Σχετικά με του Αγίου Συμεών το κείμενο, είναι ξεκάθαρο πώς  Μαιεύων = είναι η μετοχή του μαιεύω μαιόω, που ερμηνεύεται πείναι ο ίδιος που ξεγεννά, γίνεται ο ίδιος μαία.


    Μαιευόμενος = παθητική μετοχή ενεστώτα του μαιεύομαι που σημαίνει πως υπηρετώ ή ενεργώ ως Μαία.

    Γίνεται ο Δεσπότης των πάντων μαία που ξεγεννά, και  ο ίδιος από μαία να ξεγενιέται, και στην μητέρα του χαρίζεται στην γαστέρα της.

    Όπως και να έχει η ποιητική σχέση του Αγίου Συμεών υπερκαλύπτεται από την λεπτομερή αναγωγή στο Μυστήριο, του  Μεγάλου Αθανασίου, όπως και η ίδια υπόθεση περί του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού που παραπάνω αναλύθηκε.

    Σχετικά τώρα με τα του βιογραφικού μου των δήθεν γνώσεων που μου αποδίδονται και δεν μου αποδίδονται,  ουδεμία αξία έχουν αυτά. Με ενδιαφέρει και το εξετάζω να κινηθώ εντελώς διαφορετικά, και εάν καρποφορήσει από Θεού κάποιες προτροπές αδελφών, πριν παρέλθει η επόμενη τετραετία και ξεπεραστούν κάποιες δυσκολίες, να δημιουργηθεί μία ΕλληνοΣερβική ορθόδοξη φιλία, πάνω σε πατριωτικά κλίματα, Ελλήνων Μακεδόνων και Σέρβων, και να  έχω δημιουργήσει την ολοδική μου πολιτική κίνηση, και ευελπιστώ να είμαι υποψήφιος στις επόμενες βουλευτικές εκλογές ως αρχηγός κόμματος. Δεν με ενδιαφέρουν οι ψήφοι, εξετάζω μόνο σαν είναι θέλημα Θεού.
    Και βέβαια με την πρώτη μορφή εξουσίας εάν από Θεού μου αποδοθεί, είτε εντός Βουλής, είτε εκτός Βουλής, θα συντριφτούν τα ΘΝΠ ως σκεύη κεραμεως, θα διαλυθούν, θα καταποντιστούν, θα εξαϋλωθούν να ελευθερωθούν οι ψυχές από το τμήμα των αιρετικών των ετεροδόξων και ετεροθρήσκων, και να επικρατήσει η Ειρήνη στην Αγία Εκκλησία. Για να δούμε εάν είναι θέλημα Θεού.

    Μαρίνος Ριτσούδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. Θα παρακαλέσω να μη γίνουν πολιτικές συζητήσεις. Η στάση του παρόντος ιστολογίου είναι παντελώς αδιάφορη απέναντι σε κάθε είδους κόμματος (είτε αθέου, είτε "γνησίου ελληνορθοδόξου") και εν γένει απέναντι στο λεγόμενο "δημοκρατικό" πολίτευμα.

      Διαγραφή
    3. Σωστός ο Δάσκαλος !

      Ματαιότης ματαιοτήτων τα πάντα ματαιότης (Εκκλ. 1, 2)

      Ἐὰν μὴ Κύριος οἰκοδομήσῃ οἶκον, εἰς μάτην ἐκοπίασαν οἱ οἰκοδομοῦντες· ἐὰν μὴ Κύριος φυλάξῃ πόλιν, εἰς μάτην ἠγρύπνησεν ὁ φυλάσσων. Ψαλ. 126,1

      Διαγραφή

  16. Αγαπητέ Papa clown, πολύ στενομυαλος είσαι, για να μην πω κάτι χειρότερο,
    προσδιορίζω στο σχόλιο την γεωγραφική Μακεδονία,όχι ως προς τη διαφοροποίηση της νομιμότητας ως προς την Ελλάδα,γεωγραφική και πολιτισμική, μόνο ως προς την ανάγκη υποστήριξης του καθόλα πολύ ευαίσθητου θέματός του, ειδικά τώρα που μας χρειάζονται. Με άλλα λόγια τους υποστηρίζω και τους υποστηρίζω ανοιχτά όπως υποστήριξα και τους Σέρβους δημόσια σχετικά με το Κόσοβο. Εάν δεις το fb το δικό μου, 5 μήνες πριν, έκανα μια ανάρτηση και έγραψα, Η Μακεδονία είναι Ελληνική, και το Κόσοβο ανήκει στη Σερβία, και επίσης είπα πως όσοι δεν συμφωνούν με αυτή την άποψή μου, εννοώντας Σέρβοι, ας διαγραφούν. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να έβλεπες πόση αποδοχή είχε αυτό το μήνυμα, και πόσα μηνύματα έλαβα από Σέρβους που υποστηρίζουν την Ελληνικότητα της Μακεδονίας, όμως δεν μπορούν να το πουν δημόσια για ευνόητους λόγους.
    Επίσης κάποιοι Σέρβοι αντιτάχτηκαν όμως στήθηκαν επιχείρηματα και άλλαξαν άποψη. Αυτό πάλι είναι πολύ σημαντικό.
    Αυτό είναι το νόημα, πως υπάρχουν φιλέλληνες και φιλομακεδόνες σύμφωνα με την Αλήθεια και την παράδοση, που είναι Σέρβοι, και σήμερα που έχουμε κοινούς εχθρούς τους Αλβανούς, είναι παρηγοριά να αισθανόμαστε μια υποστήριξη από ένα γείτονα που έχουμε σχεδόν ίδια κουλτούρα
    Το ίδιο αισθάνονται και οι Σέρβοι, ζητούν υποστήριξη, και βέβαια αυτοί πολέμησαν και είναι γενναίοι, εμείς ρουφάμε τη μύξα στον καναπέ και είμαστε αξιοθρήνητοι.
    Φίλε πρωτίστως είμαι Ορθοδοξος Χαριτι Χριστού και Ελλην, και για την Ελλάδα υπήρξα υπερασπιστής της στα ΊΜΙΑ το 1996, και δεν έχω να αποδείξω τίποτα σε κανέναν, οπότε περιμένω να ανακαλέσεις το παραπάνω μήνυμα.
    Πάντως το δηλητήριο του μηνύματος, δηλώνει τον πόλεμο που αρχίζει να ανοίγεται. Δεν ξανασχολουμαι μαζί σου.

    Μαρίνος Ριτσούδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Δάσκαλε, λόγος κατηχητικός και έτσι να το εκλάβεις :

    SIGMALIVE δημοσίευμα

    ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΗΛΙΘΙΩΝ

    Ο Χρήστος Ιακώβου ο αρθρογράφος του παρακάτω, είναι Διευθυντής του Κυπριακού Κέντρου Μελετών.

    Κατά τη γνώμη μου η διαφορά μεταξύ του οξυδερκούς ανθρώπου και του ηλιθίου είναι ότι ο δεύτερος έχει περιορισμένη αντίληψη των πραγμάτων, συνεπώς μπορεί να επαναλαμβάνει συνεχώς το ίδιο λάθος, χωρίς να αντιλαμβάνεται τις επιπτώσεις του. Αντιθέτως, ο οξυδερκής έχει όρια. Ξέρει που «στέκεται». Αντιλαμβάνεται με την πρώτη το λάθος.
    Η ηλιθιότητα ενός ατόμου είναι ανεξάρτητη από την καταγωγή, το επίπεδο μόρφωσης, την κοινωνική τάξη, την ιδεολογική κατεύθυνση, τα ενδιαφέροντα ή από οποιοδήποτε χαρακτηριστικό του ατόμου.  Συνεπώς, ηλιθίους μπορεί κανείς να συναντήσει από τα αλώνια μέχρι τα σαλόνια, με μια μικρή, πλην όμως ποιοτική διαφορά, ότι δηλαδή ένας μορφωμένος ηλίθιος, είναι πιο επικίνδυνος από ένα αμόρφωτο ηλίθιο.
    Ο ηλίθιος μπορεί να δείχνει επάρκεια σε κάποιο γνωστικό πεδίο, σε κάτι που έμαθε ή εκπαιδεύτηκε (σπούδασε) να το επαναλαμβάνει συστηματικώς, αλλά μέχρι εκεί. Πέρα από εκείνο το πεδίο δεν διαθέτει αντιληπτικές ικανότητες. Κάποτε γνώρισα ένα πανεπιστημιακό, ο οποίος εντυπωσίαζε με τις εγκυκλοπαιδικές του γνώσεις καθώς επίσης μιλούσε επαρκώς πέντε ξένες γλώσσες. Του άρεσε να φλυαρεί ακατάπαυστα και να χρησιμοποιεί επιδεικτικώς, όπως το παγόνι τα φτερά του, τις πέντε γλώσσες. Ποια σημασία όμως είχε η επιδεικτική χρήση των γλωσσών όταν σε όλες έλεγε βλακείες, επαναλαμβάνοντας την ηλιθιότητά του χωρίς να το αντιλαμβάνεται; Νομίζω ότι δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η πιθανότητα κάποιος να είναι ηλίθιος είναι ανεξάρτητη από τη χαμηλή ή υψηλή επίδοσή του σε οποιονδήποτε τομέα.

    Ένα από τα μεγάλα σφάλματα που συνήθως κάνουν η μη-ηλίθιοι είναι ότι υποτιμούν τόσο τον αριθμό τον ηλίθιων σε μία συνομάδωση όσο και τις ζημιογόνες δυνατότητες που διαθέτουν. Κατά συνέπειαν ο συγχρωτισμός με ηλίθιους αποδεικνύεται λάθος και ως επαναλαμβόμενο καταντά ηλιθιότητά.

    Το βλάκα μπορείς να τον καταλάβεις από δυο ενδείξεις: μιλάει για πράματα που είναι γι' αυτόν άχρηστα και εκφράζει την ίδια ειρωνική γνώμη για κάτι που κανένας δεν τον ρωτάει.
    Πλάτων


    Μη αποκρίνου εις τον άφρονα κατά την αφροσύνην αυτού, δια να μη γένης και συ όμοιος αυτού.
    Παροιμίαι ΚΣΤ'

    Και η συνεχής συκοφαντία περί του να σου καταλογίζουν προδότη, χωρίς να σου εξηγούν το γιατί, είναι μεγίστη αφροσύνη.

    Δεν το δέχομαι του το επιστρέφω.


    Μαρίνος Ριτσούδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κατόπιν απειλητικων μηνυμάτων σε εμένα και την οικογένειά μου για μήνυση ότι δηθεν θα χάσω την δουλειά μου και θα τον πληρώνω μια ζωή (πραγμα καθαρά χριστιανικο) από μέρους του κ Μαρίνου αποσύρω το συκοφαντικό κατά αυτόν μηνυμα περί προδοσίας και αφήνω τους αδερφούς να κρίνουν από τις πραξεις του καθενός!!!! Το αποσύρω παρόλο που ο κ Μαρίνος δεν ζήτησε συγγνώμη για το λάθος του και δεν το παραδέχθηκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μη στεναχωριέσαι, αδελφέ, υπάρχει και η Θεία Δικαιοσύνη.

      Διαγραφή
  21. Καλώς τον τον Γ. Παπακλωνάρη.

    Εάν δεν θέλεις να αναιρέσεις το συκοφαντικό μήνυμα περί προδοσίας που μου προσάπτεις, μην το αναιρείς και άφησε τους δικαστές να κρίνουν εάν έχεις δίκιο, ή άδικο, κανένα πρόβλημα.

    Εάν έχεις δίκιο γιατί το έσβησες, άστο να το δει η δικαιοσύνη στην Ελλάδα και να αποφανθεί, δεν έχεις να φοβάσαι.
    Το ότι τα διέγραψες, σημαίνει πως φοβάσαι να αντιμετωπίσεις την δικαιοσύνη, ενδόμυχα παραδέχεσαι πως είσαι ένοχος.
    Και βέβαια είσαι ένοχος, διότι μου καταλογιζεις προδότη, χωρίς να αιτιολογείς τους λόγους, και γνωρίζεις πολύ καλά, πως αινιολόγητοι σχολιασμοί και πολύ περισσότερο κρίση, δεν λαμβάνονται υπόψιν, και θίγουν εκείνον που τις επισύρει.
    Έτσι προβλέπει η δικαιοσύνη, και οι όποιες κρίσεις και για τις προαγωγές του Στρατιωτικού προσωπικού. Πχ συμφώνως νομοθεσίας, εάν για τις εκθέσεις ικανότητας κάποιος σε αξιολογήσει κάτω του 5 είναι υποχρεωμένος εκ του νόμου να αιτιολογήσει τους λόγους για τους οποίους αξιολογεί ο προϊστάμενος αυτό το βαθμό, αλλιώς επιστρέφεται προς νέα κρίση, και αυτό υποστηρίζουν και τα διοικητικά δικαστήρια.
    Το ίδιο ισχύει και για την άριστη βαθμολογία.

    Κατά συνέπεια, φίλε, γράψε την αιτιολογία σου, για ποιο λόγο αισθάνεσαι πως είμαι προδότης, δέξου την απάντησή μου, και στη συνέχεια αποφάσισε τελικά εξηγώντας εάν εμμένεις ή όχι στην κατηγορία σου. Έτσι προβλέπει ο νόμος.
    Ουδείς μπορεί να του αποδοθεί κατηγορία άνευ του δικαιώματος της απολογίας.

    Οπότε απάντησε στα παραπάνω, και επίσης γράψε για πιο λόγο πρέπει να σου ζητήσω συγγνώμη, και θα σου απαντήσω για όλα αυτά, και θα σου αναπτύξω το σκεπτικό μου πράγματι, γιατί μεταξύ άλλων μου οφείλεις ευγνωμοσύνη που τα διέγραψες.

    Σχετικά με τις απειλές που γράφεις πως απείλησα την οικογένειά σου, δημοσίευσε τα μέιλ που σου έστειλα, απλά τα πράγματα.


    Μαρίνος Ριτσούδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω εντελώς αδικο κ μαρινο δεν ειστε προδοτης.... κατάλαβα ομως εγώ και απο ότι φαινεται και όλοι μας πολλά Συγγνώμη πάντως γιατί εγώ σας ωθησα σε αυτό το σημειο και δεν έπρεπε και αν μη τι άλλο σας στενοχώρησα.
      Την δικαιοσύνη φοβάμαι να την αντιμετωπίσω οντως γιατί είναι ανθρωπινο κατασκεύασμα κυριολεκτικά τυφλη δικαιοσύνη
      και μπάζει από παντού....
      Δεν ξέρω ποιος σας πληροφόρησε αλλά λεγοντας μου ότι η καριέρα μου θα διαλυθεί δεν είναι απειλη;
      Έστω και αν σασ πληροφόρησαν λάθος γιατί η θητεία μου δεν είναι καριερα!!!! Απλά προσπαθώ να προστατέψω την οικογένειά μου γιατί κάποιοι σου κοινοποίησαν προσωπικά μου στοιχεία από το "δεν ξέρεις τι σου έρχεται" που μου έγραψες.. που είναι αόριστο και επικίνδυνο αλλά εγώ δεν προκειται αν και απειλούμαι ευθεως να προσφύγω σε καμία δικαιοσύνη γιατί και ζητώ από τον Κύριο Ιησού Χριστό μας να σας συγχωρήσει αυτο και εμένα και την οικογένειά μου να φυλάει από παντός είδους απειλή.Αμην!
      Ο Θεός μαζί σας!!! Και να φανταστείτε κύριοι ότι το email είναι παροπλισμένο θα λέγαμε και τυχαια(κατά Θεον) μπήκα και είδα τα μηνύματα αλλιώς ο Θεό να με φυλάει! Και πάλι όμως συγγνώμη αν με την συμπεριφορά μου σκανδαλισα τον Μαρίνο και άλλους αδελφούς
      Κ Μαρίνο σε ευχαριστώ ειλικρινά για όλα όσα έκανες για τις αμαρτίες μου!

      Διαγραφή
  22. Όποιος μιλά για μηνύσεις και απειλεί να σύρει τον αδελφό του στα δικαστήρια δεν είναι Χριστιανός και βασιλεία Θεού δεν θα κληρονομήσει (βλ. Α Κορ. 6, 1-9). Είναι δε ανεπιθύμητος στο παρόν ιστολόγιο.
    ΚΑΛΗ ΦΩΤΙΣΗ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ἀγαπητοὶ ἀδελφοὶ ἐρωτῶ:
    Ποιὸς ὁ λόγος δημοσιεύσεως αὐτῆς τῆς διενέξεως ἐπὶ προσωπικοῦ ἄσχετη μὲ τὸ θέμα τοῦ ἄρθρου δὲν μπορῶ νὰ καταλάβω.
    Πρῶτον οἱ μέρες εἶναι ἅγιες καὶ de;yteron ἡ πατρίδα μας δοκιμάζεται καὶ μᾶς θέλει ἑνωμένους...
    Παρακαλῶ καί δέομαι. Εἰρήνη ἡμῖν.
    Κατὰ τοὺς Ἁγίους πατέρες μας, αὐτὸς ποὺ σταματᾶ μία φιλονικία δείχνει ἀνωτερότητα καταφρονόντας τὶς τυχῶν συκοφαντίες ἀποβλέποντας στὴν δικαία κρίση τοῦ Κυρίου...
    Εὐχαριστῶ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγχώρα μας Πάτερ δυστυχώς ως άνθρωποι πέφτουμε. Ευχηθείτε να μας δίνει ο Θεός Φώτιση και Μετάνοια.
      Μαρίνος Ριτσούδης

      Διαγραφή
  24. Αυτά είναι τα χάλια των γνησίων!Ο Θεός να μας φυλάει από τους γνήσιους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή