ΣΧΟΛΙΟ "ΚΡΥΦΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ": ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΠΟΥ ΑΣΚΕΙ, ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΥΠΡΕΠΩΣ ΕΚΦΡΑΖΟΜΕΝΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΥΤΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΥΠΟΔΗΛΩΝΕΙ ΟΤΙ ΥΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΣΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΠΩΣ ΝΑ ΕΠΙΤΕΛΕΣΟΥΝ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ. ΑΠΛΑ ΘΕΤΟΥΜΕ ΥΠΟΨΙΝ ΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΨΙΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΠΟΥ ΧΡΗΖΟΥΝ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΔΕΥΤΕΡΗ (Η ΠΡΩΤΗ ΕΔΩ) ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΑΝΩΝΥΜΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΤΟΥ.
Ἀδελφοὶ καὶ πατέρες,
Ἐπειδὴ ἀπὸ στιγμὴ σὲ στιγμὴ πεθαίνουμε καὶ ὅπως γνωρίζετε μόνον ἡ ἀγάπη μένει, τώρα ποὺ ἐπεκτείνω λίγο τὶς σκέψεις μου,
μή, σᾶς παρακαλῶ, σπεύσετε νὰ ἐναντιωθῆτε…
Πιστεύω ὅτι ὅλοι γνωρίζετε ὅτι καὶ σὲ ἐπίπεδο Ἐπισκόπων, ἀλλὰ περισσότερο σὲ ἐπίπεδο ἱερέων καὶ λαϊκῶν, στὴν αὐτὴν (τὴν δική μας) Σύνοδο τοῦ Μακαριωτάτου Καλλινίκου, ὑπάρχει διαφορετικὴ προσέγγισι στὴν ἐν λόγῳ ἐκκλησιολογία. Ἐγὼ ὁ ἕρμος καὶ κουφόνους, ἁπλῶς σκέφθηκα ὅτι ἀφοῦ εἶναι ἔτσι τὰ πράγματα, στὴν δική μας ἐπιτροπὴ θὰ ἔπρεπε (ἐὰν δὲν συμβαίνει αὐτό) νὰ ὑπάρχουν πρόσωπα ποὺ ἀντιπροσωπεύουν καὶ τὶς δύο ἐκκλησιολογικὲς ἀπόψεις (ἢ καὶ τὴν τρίτη ἀκόμη, ποὺ ἀναφέρω στὸ πρῶτο κείμενο). Τοῦτο δέ, ἐκτὸς τοῦ ὅτι φαίνεται δίκαιο, θὰ χαροποιήσῃ καὶ τοὺς Ἐνισταμένους (οἱ ὁποῖοι, ὅπως μάθαμε, θὰ προτιμούσαν καὶ αὐτοὶ νὰ προστεθοῦν καὶ ἄλλοι κληρικοὶ στὴν ἐπιτροπή μας) καὶ θὰ προσδώσῃ ἄλλη ἐλπίδα στὸν διάλογο.
Συζητούσα τηλεφωνικῶς μὲ ἱερέα τῆς Συνόδου μας, ποὺ χωρὶς νὰ τὸ γνωρίζω ἐκ τῶν προτέρων εἶναι ἀπὸ τοὺς οὐκ ὀλίγους ἱερεῖς μας ποὺ πρόσκεινται στὴν δευτέρα ἐκκλησιολογικὴ ἄποψι (βλέπε πρῶτο κείμενο) καὶ συμφωνήσαμε στὸ ὅτι μᾶς λείπει (οὕτως ἢ ἄλλως) ὁ προσωπικὸς ἀγῶν γιὰ κάθαρσι, φωτισμό, θέωσι. Ἀπὸ ἐκεῖ πηγάζουν καὶ οἱ ὅποιες διαφωνίες μας, ἀλλὰ καὶ ὁ τρόπος ποὺ ἐκφραζόμαστε διαφωνοῦντες. Ἐὰν παραθέσωμε «πᾶσαν τὴν ζωὴν ἡμῶν» στὸν Χριστὸν τὸν Θεόν μας εἶναι πλέον ἢ βέβαιον ὅτι θὰ φθάσωμε νὰ φρονοῦμε τὸ αὐτό. Ἐὰν ἀφήσουμε τὰ κακὰ μας θελήματα καὶ στραφοῦμε ἐν ἀληθείᾳ στὸ ἀσκητικό, ἡσυχαστικό, ἀγαπητικὸ ἦθος τῆς Ὀρθοδοξίας μας, θὰ προσδώσουμε ἄλλη πνοὴ στὸν ὑπὲρ Ἀληθείας ἀγῶνά μας. Εἶναι παράδοξο τῆς ἐποχῆς μας τῶν ἐσχάτων χρόνων ὅτι ἀγωνιζόμαστε (πολλάκις δὲ ἄνευ συνεπείας) γιὰ τὴν δογματικὴ ἀκρίβεια, καθ’ ἢν στιγμὴν (ἐὰν εἴμεθα εἰλικρινεῖς, πρέπει νὰ παραδεχθοῦμε, πρῶτος ἐγώ) δὲν ἔχουμε ὀρθόδοξο βίωμα…
Ἂς
θέσουμε ἕνα ἐρώτημα ἀκόμη. Ἐὰν οἱ οἰκουμενιστὲς καὶ οἱ κοινωνοῦντες μετ’ αὐτῶν εἶναι ἤδη καταδεδικασμένοι (ὡς αἱρετικοὶ μὲ ἄκυρα μυστήρια), ἀπὸ ποῖο ἀρμόδιο ὄργανο κατεδικάσθησαν (ἂν ὄχι ἀπὸ οἰκουμενικὴ Σύνοδο - «συνοδικὴ διάγνωσι», ὡς ῥητῶς ἀναγράφεται στὸν ιε΄ κανόνα τῆς ΑΒ΄) ἢ ἐὰν δὲν χρειάζεται συνοδικὴ καταδίκη,
ἀπὸ ποία
χρονικὴ στιγμὴ καὶ ἔπειτα θεωροῦνται αἱρετικοὶ μὲ ἄκυρα μυστήρια; Στὴν δευτέρα
περίπτωσι, πρέπει νὰ ὁρίσουμε
ἀκριβῆ ἡμερομηνία, ὥστε ἔπειτα ἀπὸ αὐτὴν νὰ δευτερώσουμε (ἐκτὸς ἐὰν οἰκονομήσουμε κάποιες περιπτώσεις)
ἅπαντα τὰ μυστήρια τῶν προσερχομένων ἀπὸ αὐτοὺς σὲ ἐμᾶς (βάπτισμα, χρῖσμα, γάμο, ἱερωσύνη).
Ἐννοεῖται δὲ ὅτι θὰ πρέπῃ νὰ παύσουμε (ἐὰν θέλουμε νὰ εἴμαστε συνεπεῖς) νὰ δεχώμαστε
νεοημερολογῖτες στὴν Ἐκκλησία,
νὰ τοὺς δίδουμε
ἀντίδωρο, νὰ
τοὺς κοινωνοῦμε (ὅπως πράττουν κάποιοι, κατ’ οἰκονομίαν), νὰ τοὺς ἐπιτρέπουμε νὰ ψάλλουν (πόσοι Ἐπίσκοποι καὶ ἱερεῖς μας κατόρθωσαν νὰ τὸ ἀποφύγουν αὐτό;), νὰ ἀκοὺμε ὁμιλίες καὶ ψαλμωδίες τους (ποῖος θὰ ἀνεχόταν νὰ ἀκούῃ ὁμιλίες καὶ ψαλμωδίες αἱρετικῶν;), νὰ πηγαίνουμε σὲ γάμους
καὶ βαπτίσεις τους (δικαιολογούμενοι συχνάκις ὅτι δὲν παριστάμεθα στὸν ἱερὸ
ναὸ, ἀλλὰ ἔξω ἀπὸ αὐτόν), νὰ παύσουμε, ἐπίσης,
νὰ δεχόμαστε τοὺς
ἱερεῖς τους μὲ χειροθεσία, ἀλλὰ νὰ χειροτονοῦνται ἐξ ἀρχῆς (ἐὰν κριθοῦν ἄξιοι), καὶ τὰ τοιαῦτα. Αὐτοὶ οἱ ἱερεῖς ἆραγε θὰ θεωρηθοῦν παρθένοι, ἀφοῦ ὁ γάμος τους θεωρεῖται ἄκυρος καὶ κανονικῶς θὰ ἔπρεπε
νὰ ἐπαναληφθῇ;
Ἐὰν
πολλοὶ ἀπὸ ἐσάς ποὺ διαβάζετε σκεφθῆτε ὅτι σὲ πολλὰ ἀπὸ αὐτὰ τὰ θέματα χρησιμοποιεῖται ἡ οἰκονομία, ἐμεῖς ἰσχυριζόμαστε ὅτι τὸ πλέον ἀσφαλὲς καὶ ἁρμόδιο ὄργανο (σὲ τέτοιες περιπτώσεις) ποὺ
θὰ ὁρίσῃ πότε θὰ κάνουμε χρῆσι τῆς ἀκριβείας καὶ πότε τῆς οἰκονομίας εἶναι μία ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι οἰκουμενικὴ Σύνοδος. Μέχρι τότε καὶ ἐὰν εὐδοκήση ὁ Θεὸς νὰ γίνῃ, ἐμεῖς προτείνουμε ὡς σκέψι (τὸ ἐπαναλαμβανουμε) - ὥστε νὰ εὐοδωθῇ ὁ διάλογος μεταξὺ Γ.Ο.Χ. καὶ Ἐνισταμένων καὶ γιὰ νὰ ἐπανατοποθετηθοῦμε στὸ ἐὰν καὶ κατὰ πόσον εἴμαστε «Χρυσοστομικοί» (ἀκόλουθοι, δηλαδή, τῆς «γραμμῆς» τοῦ ἀοιδίμου πρῴην Φλωρίνης Χρυσοστόμου) - νὰ
θεωρηθῇ τὸ ζήτημα, ἐὰν αὐτὸ στέκῃ ἐκκλησιολογικῶς, ὡς τρόπον τινὰ «θεολογούμενον» τῆς ἐποχῆς μας (βλέπε τὴν πρότασι στὸ ἀρχικὸ κείμενο).
Καὶ γιὰ νὰ μὴ κριθῶ ὡς ἐγκάθετος ἢ
μεροληπτικὸς ἂς προσθέσω κάτι. Ἄκουσα ἀπὸ ἱερεὶς καὶ λαϊκοὺς διάφορες
κατηγορίες (ἀπροσδιόριστες εἶναι ἡ ἀλήθεια) ὅτι οἱ Ἐνιστάμενοι ἔχουν κάποιους
νεωτερισμούς. Ἂν αὐτὸ ἀληθεύῃ ἂς ἀνανήψουν καὶ ἐπανέλθουν στὴν Παράδοσι καὶ
κανονικότητα. Ἐπίσης, οἱ Ἐνιστάμενοι ἔχουν τὴν ἐπίσημη θέσι ὅτι ὅλα τὰ θέματα
ποὺ ἅπτονται τῆς «ἠλεκτρονικῆς δικτατορίας» ποὺ ανέτειλε στὶς ἡμέρες μας, δὲν
θὰ ἔπρεπε νὰ μᾶς ἀπασχολοῦν (ἐὰν δὲν εἶναι αὐτὴ ἡ θέσι τους, ἂς μὲ συγχωρήσουν
ἐκ τῶν προτέρων). Ἕνα τέτοιο θέμα, κορυφαῖο σωτηριολογικὸ γιὰ πολλοὺς, θὰ
ἔπρεπε νὰ τεθῇ στὸν διάλογο; Ἀποτελεῖ ἀγκάθι γιὰ τὸν διάλογο ἢ καὶ αὐτὴ ἡ
Σύνοδός μας δὲν ἔχει ξεκάθαρη θέσι ἐπ’ αὐτοῦ; Πρέπει νὰ ἀγωνισθοῦμε, ἐν
προσευχῇ καὶ νηστείᾳ, ζητοῦντες ἐπιμόνως τὴν φώτισι τοῦ Θεοῦ μας, νὰ
προσεγγισθῇ σὲ ἐπίπεδο Ἀρχιερέων διαφορετικὰ τὸ ἐν λόγῳ ζήτημα, καὶ νὰ
ἀναγνωρισθῇ έπισήμως ὁ μέγιστος κίνδυνος πίσω ἀπὸ ὅλα αὐτὰ, ἢ νὰ ἀφήσουμε μετέωρο
τὸ ζήτημα καὶ ὁ καθεὶς νὰ ἀναλάβῃ τὴν ευθύνη του ὑπακούωντας στὸν πνευματικό
του ἢ καὶ μόνον στὴν συνείδησί του (καθ’ ὅτι ὁ ἀτομικισμός καὶ οἱ φοβίες καὶ ἡ
σύγχυσις τῆς ἐποχῆς μας μᾶς ὁδηγοῦν σὲ ἀτομικὲς καὶ ὄχι ἐκκλησιαστικὲς
ἀποφάσεις καὶ λύσεις);
Ἂς
βάλουμε μία ἄνω
τελεία στὶς συζητήσεις καὶ
ἂς ποῦμε ἕνα (τοὐλάχιστον) «Κύριε ἐλέησον», ὅπως μᾶς ζητοῦν οἱ ἐν διαλόγῳ Σύνοδοί μας.
Συγχωρέστε με ποὺ διατηρῶ τὴν ἀνωνυμία μου. Προτιμῶ νὰ βλέπω ὅλους ἐσᾶς ποὺ ἔχουμε λίγο διαφορετικὴ ἄποψι σὲ αὐτά, χωρὶς νὰ νοιώθουμε τὰ ἀγκάθια μέσα μας νὰ κεντρίζουν
καὶ τοὺς λογισμοὺς νὰ ἐξανίστανται… Εὔχεσθε!
Αγαπητοί φίλοι ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή διαπιστώνεται η διάθεση να … Διεξαχθεί ο Διάλογος της Εκκλησίας Γ.Ο.Χ Ελλάδος με την Σύνοδο των Ενισταμένων μέσω Διαδικτύου …….
…. Θα προσπαθήσω να μιλήσω, όσο πιό απλά και καλοπροαίρετα, για να γίνει όσο το δυνατόν πιο κατανοητό, το γιατί πρέπει ο καθείς από εμάς να είναι προσεκτικός στο τι γράφει, αυτήν την κρίσιμη στιγμή, εάν πράγματι , οι προθέσεις του είναι αγνές και θέλει το καλό της Εκκλησίας , προκειμένου τα λόγια μας , - θα επαναλάβω – να μην είναι ‘’τορπιλιστικά’’ , σε αυτήν την πολύ ‘’Ευαίσθητη’’ και ‘’Κρίσιμη’’ στιγμή, που διεξάγονται οι διάλογοι .
Ο Λόγος για τον οποίο έχει ορισθεί ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ μεταξύ των Συνόδων, είναι ακριβώς διότι, η Εκκλησία ΕΧΕΙ ΙΕΡΑΡΧΙΑ .. Όχι Αναρχία .. Υπάρχουν οι Ιεραρχίες, υπάρχουν οι Προιστάμενοι , ΕΝΘΕΝ και ΕΝΘΕΝ. Υπάρχουν οι Επιτροπές που έχουν οριστεί από τις ΙΕΡΑΡΧΙΕΣ με άτομα επιλεγμένα για αυτό ακριβώς το ζήτημα το οποίο είναι ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΟ, και ΚΡΙΣΙΜΟ, και για τον λόγο αυτό οι ΙΕΡΑΡΧΙΕΣ επιλέγουν άτομα κατηρτισμένα επάνω σε αυτά τα ευαίσθητα ζητήματα, τα οποία άπτονται της ΔΟΓΜΑΤΙΚΗΣ και της ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ..
Και επειδή ακριβώς η Εκκλησία έχει ΙΕΡΑΡΧΙΑ ο Στρατιώτης , υπακούει στον Στρατηγό.. και δεν μπορεί να κάνει ο Στρατιώτης υποδείξεις στον Στρατηγό ούτε να κάνει υποδείξεις στους Επισκόπους , ο Πιστός , για το’’ τι πρέπει να κάνουν‘’, ‘’ ποιους πρέπει να το τοποθετήσουν και πού ‘’ … και τελικώς και ‘’τι αποφάσεις πρέπει να πάρουν’’ ! ….. Δεν μπορεί να λέει ο καθένας ότι θέλει διότι στην Εκκλησία ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΡΧΙΑ …. Έχουμε ΙΕΡΑΡΧΙΑ. Και μην βιαστείτε αγαπητοί να παραλληλίσετε αυτό που λέω με την υποταγή που απαιτούν Επίσκοποι των Νεοημερολογιτών , από τους πιστούς στα Οικουμενιστικά τους σχέδια … Άλλο πράγμα η υποταγή της Άλήθειας στο ψεύδος και άλλο πράγμα η ΑΝΑΡΧΙΑ ! … Η οποία θα επαναλάβω από προηγούμενο σχόλιο ότι έχει γίνει κακό συνήθειο σε πολλούς από εμάς ‘’ παλαιοημερολογίτες ‘’, να σηκώνουν αντάρτικο κατά πάντων όταν ‘’κάτι δεν τους καθίσει καλά’’ ή αν κάτι ‘’σκέφτεται καθείς όπως ο ίδιος το ερμηνεύει ‘’…
Δεν γίνεται ο Πιστός ΕΠΙΤΗΡΗΤΗΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ … εάν δεν υπάρχει Λόγος αιρέσεως …Διότι εάν δεν υπάρχει λόγος ΑΙΡΕΣΕΩΣ, αυτό είναι κατάχρηση εξουσίας και ανταρσία … Το σύστημα της Εκκλησίας είναι Συνοδικό και οφείλουμε σεβασμό και υπακοή στους ανωτέρους μας ΕΚΤΟΣ ΜΟΝΟ ΕΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΖΗΤΗΜΑ ΑΙΡΕΣΕΩΣ .. τότε μόνο οφείλουμε ανυπακοή, αλλά με το παραμικρό που εμείς νομίζουμε ότι έχουμε άποψη, δεν μπορούμε ανυπότακτα και ΑΨΥΧΟΛΟΓΗΤΑ να βγαίνουμε ΠΑΡΡΗΣΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ , ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΙΝΗΘΕΙ … ΤΙ ΑΤΟΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ …. ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΚΑΙ ΝΑ …. ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ Η ΥΠΟΘΕΣΗ ….. !
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό κατά την άποψή μου χαρακτηρίζεται θράσος φίλοι μου , και πλήρης έλλειψη αντιλήψεως της κρισιμότητας των καταστάσεων …. Χαρακτηρίζεται έλλειψη ταπεινώσεως από μεριάς μας . Θεωρούμε ότι η προσωπική μας άποψη σε τόσο κρίσιμα Εκκλησιολογικά θέματα , έχει βαρύνουσα σημασία, και είναι υπεράνω της Ιεραρχίας και αισθανόμαστε και την υποχρέωση ;;;;; να βγούμε δημόσια να την επιβάλλουμε στις Ιεραρχίες…
Και μάλιστα βγάζουμε και το πόρισμα πώς ‘’ΕΑΝ ΔΕΝ ΓΙΝΟΥΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ … ΕΑΝ ΔΕΝ ΥΠΟΧΩΡΗΣΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΛΕΓΟΝΤΕΣ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ … ΚΑΙ ΕΑΝ ΔΕΝ ΔΙΑΦΩΝΗΣΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ … ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΩΣ ΕΑΝ ΔΕΝ ΛΑΒΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ … ΤΟΤΕ … ΘΑ ΑΠΟΤΥΧΕΙ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ …. ‘’
Ε ΜΑ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΛΟΓΟΣ … ΤΟΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΑΜΕ …. ! ! !
Οι τοποθετημένοι για αυτόν λόγο από τις Ιεραρχίες, διεξάγοντες τους διαλόγους, ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΑ γύρω από το θέμα . ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ και ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΥΣ τις οποίες κάποιος που δεν είναι κοντά , και δεν συμμετέχει δεν μπορεί γνωρίζει .. και είναι επικίνδυνο να μπαίνει στην μέση διότι ‘’ο Διάβολος έχει πολλά ποδάρια ‘’πού λέει ο λαός και υπάρχει ο κίνδυνος να ΄’ΤΟΡΠΙΛΙΣΤΕΙ ΄΄ η προσπάθεια .. Μιλάω καθαρά για πληροφορίες . Για τον λόγο αυτό ορίζονται οι Επιτροπές .. ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟΣ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ! ! ! ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΑΜΕ ΟΛΟΙ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ! ! !
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΗΠΩΣ ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΑΞΙΩΣΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕΣΩ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ ;;;;;; ! ! !
Λοιπόν τότε να πάμε όλοι μαζί στην Ιεραρχία μας και στην Ιεραρχία των Ενιστάμενων να τους πούμε … : ΚΑΝΤΕ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ….. ΠΟΙΟΙ ΕΙΣΤΕ ΕΣΕΙΣ …. ΕΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΛΛΙΤΕΡΗ ΑΠΟΨΗ ΑΠΟ ΕΣΑΣ … ! ΘΑ ΤΟ ΛΥΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ! …..
Νομίζω η ανάρτηση του Εκκλησιαστικού είναι πολύ προσεγμένη. ΤΟΠΟΘΕΤΕΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΤΟΥΣ ΒΑΣΗ επισημαίνοντας ότι ο διάλογος πρέπει να κινηθεί στην ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ. ΑΥΤΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ …
Ούτε υποδείξεις κάνει ΕΝΘΕΝ ΚΑΙ ΕΝΘΕΝ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ … ΟΥΤΕ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΜΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ ΠΑΙΡΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ‘’ΜΑΧΑΙΡΙ’’ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΠΙΦΟΡΤΙΣΜΕΝΟ ΤΟ ΕΡΓΟ …
… Τα υπόλοιπα είναι αντικείμενο του διαλόγου…
Αφήνουμε λοιπόν τους ανθρώπους που είναι επιφορτισμένοι με το έργο αυτό να το διεξάγουν ήσυχοι … και όταν τελειώσουν , θετικά Η αρνητικά .. τότε ο καθείς, μπορεί να πεί ΓΙΑΤΙ ΣΥΜΦΩΝΕΙ Ή ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙ … ΓΙΑΤΙ ΕΓΙΝΕ ΕΤΣΙ ΤΟ ΕΝΑ ΓΙΑΤΙ ΕΓΙΝΕ ΕΤΣΙ ΤΟ ΑΛΛΟ Τότε ο καθείς μπορεί να πέι τις θέσεις του μέχρι και τις …… Εκκλησιολογίες του ! ! !
Τώρα δεν ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΤΕ … ΑΛΛΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΚΟ ….. Δεν πρόκειται για άποψή μας που την λέμε ΄΄Δημοκρατικά’’ , αλλά εδώ ΚΑΝΟΥΜΕ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ … Κατά την άποψή μου αυτά είναι Ανεύθυνες Υποδείξεις που θέλουν απλά να προβάλλουν την Παρρησία μας ! Και για εμένα το λέω..
ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ ….. Εάν πράγματι θέλουμε να έχει αίσιο τέλος και να ευοδωθεί η προσπάθεια, την στιγμή που οι επιφορτισμένοι και των δύο διεστώτων διαξάγουν τον διάλογο ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΑΣ …
ΑπάντησηΔιαγραφήΈλεος αδερφοί …! Αν θέλουμε να ασχοληθούμε με κάτι τόσο πολύ μέσω Ιστολογίων .. εάν θέλουμε να ξοδεύσουμε Ενέργεια αντιπαραθέσεων και απόψεων, ας μην είναι για κάτι που μπορεί να προκαλέσει κακό στην Εκκλησία !
Μιλήστε για κάτι άλλο ! Μιλήστε περί Ψαλτικής αν θέλετε ! Στην οποία αρέσκομαι και εγώ .. Και μάλιστα έχουμε και τις ίδιες απόψεις …….. Είναι αντικείμενο που γνωρίζουμε καλλίτερα … Ας αφήσουμε τα κρίσιμα δογματικά για αυτούς που έχουν το βάρος ..
Όταν Θεού θέλοντος τελειώσουν οι διάλογοι, - ΕΛΠΙΖΩ ΟΛΟΨΥΧΩΣ ΟΣΟ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΘΕΤΙΚΩΣ.. - τότε θα είναι λιγότερο επικίνδυνο ο καθένας μας να κάνει τις διαπιστώσεις του .
Άχρι καιρού λοιπόν …
Ελπίζω να έγιναν κατανοητά τα λεγόμενά με κάθε καλή διάθεση …
Υ.Γ. Αγαπητέ Νικόλαε , θερμές ευχές και για την εορτή σου ..
Αγαπητέ Βουκελλάριε σε ευχαριστώ για τις ευχές!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι φανερό πως βλέπουμε διαφορετικά τα πράγματα, όπως φάνηκε από τις καταθέσεις μας. Σημασία τουλάχιστον έχει ότι μας συνδέει η ίδια αγάπη για τον Κύριο και την Εκκλησία Του.
Δέξου ως εορταστικό κέρασμα και αντίδωρο για τις ευχές αυτό το σημαντικό κείμενο, που πιστεύω να σου αρέσει: http://zh.scribd.com/doc/20705896/%CE%9B%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%94%CF%8C%CE%B3%CE%BC%CE%B1
Επίσης δες τί γράφουν οι Πατέρες για το "τὰ δὲ πάντα ἐλεγχόμενα ὑπὸ τοῦ φωτὸς φανεροῦται, πᾶν γὰρ τὸ φανερούμενον φῶς ἐστιν" (Εφ. 5,13) του Αποστόλου Παύλου.
Με αγάπη Χριστού. Να εύχεσαι για τη σωτηρία μου
Νικόλαος
Στον αγαπητό μας αδελφό Νίκο (Δάσκαλος), εύχομαι εκ μέσης καρδίας
ΑπάντησηΔιαγραφήΧρόνια Πολλά και Ευλογημένα. Είθε η Κυρία Θεοτόκος μας να ευοδώνει τους υπέρ της Φιλτάτης Ορθοδοξίας μας ευγενείς πόθους σου!
Αγαπητέ μου αδελφέ εν Χριστώ Κωνσταντίνε, αγωνιστή της Ορθοδοξίας και της Ελλάδος στην άλλη άκρη της γης που βρίσκεσαι, σε ευχαριστώ για τις ευχές και αντεύχομαι κάθε αγαθό παρά Κυρίου του Σωτήρος ημών!
Διαγραφή