"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2012

Η ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡ. ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ


 
Η παρακάτω εργασία, που αφορά την διαστρέβλωση της εκκλησιολογίας των Ορθοδόξων του Πατρίου Εορτολογίου, δεν διεκδικεί επιστημονικές δάφνες. Άλλωστε, το εκλαϊκευμένο ύφος που επιλέχθηκε, μαρτυρεί πως στοχεύει και σε μη υψηλού θεολογικού επιπέδου αναγνωστικό κοινό.
Φανερώνει όμως ξεκάθαρα την εκκλησιολογική διαστρέβλωση και την παρέκκλιση από την αρχική ιδεολογία του Ιερού μας Αγώνος, της οποίας τα αποτελέσματα βιώνουμε με την πολυδιάσπαση. Η ορθόδοξη εκκλησιολογία θα φανεί καλύτερα και στην επόμενη εργασία (που ξεκίνησε ως άρθρο και καταλήγει βιβλίο) με τίτλο "Η εκκλησιολογία του πρώην Φλωρίνης Χρυσοστόμου".
 

27 σχόλια:

  1. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ30 Σεπτεμβρίου 2012 στις 6:27 μ.μ.

    Αγαπητέ Δάσκαλε με την δημοσίευση αυτού του δεκαεξασέλιδου κειμένου ανοίγεις ένα πολύ μεγάλο και σημαντικό θέμα, εγώ προσωπικά συμφωνώ με το περιεχόμενο του και τις επισημάνσεις που γίνονται σε πρόσωπα και πράγματα, αλλά χρειάσθηκε μεγάλη προσωπική έρευνα για να καταλήξω και εγώ στα ίδια περίπου συμπεράσματα. Η αλήθεια από μόνη της έχει μεγάλη δύναμη γι αυτό μπορεί και ελευθερώνει από τα οποιαδήποτε δεσμά, και σήμερα, ιδιαίτερα σήμερα, σε αυτή την δύσκολη εποχή, που διώκεται το Έθνος μας απο εχθρούς που εκμεταλλεύθηκαν τα δικά μας λάθη, είναι καιρός να σκεφθούμε όλοι μας, με πολύ- πολύ σοβαρότητα και ευθύνη, ο καθένας στον ρόλο που υπηρετεί, να λύσουμε με την αλήθεια και μόνο την αλήθεια τα προβλήματα και τις πληγές του παρελθόντος και να ετοιμαστούμε, όλοι οι αληθινά Ορθόδοξοι, ενωμένοι για το επόμενο κτύπημα των εχθρών, που θα είναι η ταλαιπωρημένη από τις πράξεις μας Ορθόδοξη Εκκλησία μας. Σήμερα δεν έχει σημασία ποιός ή ποίοι έσφαλαν στο παρελθόν ,αλλά ενωμένοι και στηριγμένοι στην αλήθεια, όχι στο θέλημά μας, αλλά στο Θέλημα του Κυρίου, και με ελπίδα τον Χριστό μας να υπερασπίσουμε, ότι πολυτιμότερο υπάρχει στον Κόσμο, την Εκκλησία και την Ορθόδοξη Πίστη μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ Δάσκαλε, εντάξει πολύ ωραία τώρα που απεκατέστησες τον "αδικημένο" πρ. Φλωρίνης μπορείς να κοιμάσαι ήσυχος! Όμως, στην προσπάθεια σου να τον "ΔΙΚΑΙΩΣΕΙΣ", τον αδίκησες περισσότερο. Εμφανίζεις τον πρ. Φλωρίνης ότι έφτιαξε δική του "Εκκλησιολογία". Δική του έφτιαξε υποτίθεται και ο Ματθαίος και άλλη δική του εκδοχή ο Κυπριανός. Πόσες εκκλησιολογίες διαθέτει η Εκκλησία του Χριστού; Η μήπως δεν υπήρχε η Ορθόδοξη Εκκλησιολογία και την ανακάλυψαν ως νέα Αμερική οι προαναφερθέντες; Νομίζω ότι αν και δεν έχεις κακές προθέσεις, έχεις αστοχήσει...Ο τρόπος σκέψης σου και τα δεδομένα που χρησιμοποιείς έχουν "κολλήσει" στο "μαγικό" 1937! Είσαι δηλαδή 75 χρόνια πίσω! Είμαστε στο 2012 και τίποτα πιά δεν είναι ίδιο με την "αγαπημένη" σου εποχή. Και σε αυτό έχουν φροντίσει οι οικουμενιστές να μην υπάρχει καμία "διαστρέβλωση"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ,
    έχεις κάθε δικαίωμα να βγάζεις ότι συμπεράσματα θέλεις και να εκφέρεις όσες κρίσεις μπορείς, ελεύθερος άνθρωπος είσαι.
    Δόξα τω Θεώ, κοιμάμαι ήσυχος, σου εύχομαι από καρδίας το ίδιο και δια εσέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Προς τον Ανώνυμο που (ξανα)στέλνει απανωτά ειρωνικά και επιθετικά μηνύματα:
    Αγαπητέ, περιμένω επιχειρήματα. Ειρωνίες και σκωπτικά σχόλια δεν ωφελούν, πρωτίστως εσένα ψυχικώς. Αν έχεις να γράψεις κάτι πάνω σε αυτά που παραθέτω ή αν έχεις να υποδείξεις έστω και ένα ψέμα σε όσα λέω, να το πεις. Όσο για την "ανωνυμία" μου, είπε "ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα". Το ονοματεπώνυμό μου το γνωρίζουν όλοι όσοι επικοινωνούν επωνύμως μαζί μου, είτε μέσω email, είτε από κοντά. Η επιλογή μου να μην φαίνεται ακόμη γενικώς στο διαδίκτυο, έχει να κάνει με λόγους που ο πρώην Φλωρίνης ως "Εκκλησιαστικός" ή ο Αθανάσιος Πάριος ως "Ναθαναήλ Νεοκαισαρεύς" μπορούν να καταλάβουν, αλλά για τους κακόβουλους αποτελούν μια σανίδα σωτηρίας στην ανικανότητά τους να εκφέρουν επιχειρηματικό λόγο, χωρίς εμπάθεια.
    Εις υγείαν ψυχικήν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ Νικόλαε, ακουσίως γίνεσαι ο καλύτερος δικηγόρος των Νεοημερολογιτών-Οικουμενιστών. Γιατί να γυρίσει κάποιος με το παλαιό διαβάζοντας αυτή την δυσφημιστική για τον αγώνα μας εργασία σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ Κοσμά,
    αν και με όσα γράφεις πιστεύω ότι δεν μπήκες στον κόπο να διαβάσεις την εργασία μου, οφείλω να απαντήσω στην άδικη κατηγορία σου:
    α. Πώς γίνομαι ο καλύτερος δικηγόρος των Νεοημερολογιτών-Οικουμενιστών, όταν γράφω πως επιβάλλεται η διακοπή μνημοσύνου και η επιστροφή στο Πάτριο; Δηλαδή, για να αποδείξει κάποιος ότι είναι "γνήσιος" Ορθόδοξος πρέπει οπωσδήποτε να χαρακτηρίζει τους νεοημερολογίτες ως ενεργεία "σχισματοαιρετικούς"; Ακόμη όμως και να το κάνει, πώς είναι δυνατόν να έχει την απαίτηση να ονομάζει την άποψή του, παρακαταθήκη του πρώην Φλωρίνης;
    β. Καλέ μου Κοσμά, δεν είμαι ιεραπόστολος παπικού τύπου, ούτε διακατέχομαι από το σύνδρομο ποίησης προσηλύτων, ούτε, το βασικότερο, είμαι κομπλεξικός πρώην νεοημερολογίτης που πρέπει να το παίξω σκληρός για να με αποδεχτούν οι νέοι μου σύντροφοι. Δεν με απασχολεί να γυρίσει κάποιος με το παλιό, απλά για να γυρίσει. Με απασχολεί η Αλήθεια και μόνο. Εγώ γεννήθηκα με το Πάτριο και χάριτι Θεού, θα το ακολουθώ μέχρι να πεθάνω. Αν είναι να ωφεληθεί κάποιος νεοημερολογίτης να ωφεληθεί επειδή θα αγαπήσει την Αλήθεια και θα επιλέξει ελευθέρως, και όχι είτε από φόβο αναθέματος, είτε με ψέμματα και αλχημείες. Ο καλοπροαίρετος νεοημερολογίτης που θα διαβάσει αυτήν την εργασία θα καταλάβει πρώτον, ότι χρέωνε αδίκως σε όλους τους "παλαιοημερολογίτες", τις ακρότητες και τις παρεκτροπές μερίδος εξ αυτών που τον απομάκρυναν από την επιστροφή στο Πάτριο, δεύτερον, πως ο αγνός αγώνας των Ορθοδόξων του πατρίου Εορτολογίου είναι αγώνας για την ενότητα του πληρώματος της Εκκλησίας και όχι για τον κατακερματισμό του, τρίτον, ότι υπάρχει και ο δρόμος της αποτείχισης και επιστροφής στο παλαιό ημερολόγιο, χωρίς απαραίτητα να ενταχθεί σε κάποια "παράταξη". Εσείς τί λέτε: Δεν αρκεί ο νεοημερολογίτης να αποτειχιστεί και να γυρίσει στο Πάτριο, αν δεν έρθει πρώτα από την ΓΟΧ Εκκλησία μας (όποιας παράταξης κι αν είναι αυτή), να τον αναμυρώσουμε ή να τον αναβαπτίσουμε. Θέλετε να το πιστεύετε; Με γεια σας, με χαρά σας. Αυτό όμως είναι διδασκαλία του Ματθαίου και όχι του Φλωρίνης.
    γ. Από που και ως που η εργασία αυτή είναι δυσφημιστική για τον αγώνα μας; Γράφω ψέμματα για κάτι; Σε προκαλώ να μου υποδείξεις, έστω και ένα ψέμα. Και πίστεψέ με δεν έβαλα όλα τα στοιχεία μέσα. Είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι, υπήρξε εκκλησιολογική παρεκτροπή από το 1937 και αργότερα της ηγεσίας των "φλωρινικών" και εξαιτίας αυτής υπήρξε ο κατακερματισμός. Αυτό λέγεται Αλήθεια, όχι δυσφήμιση. Κι εγώ αγαπητέ Κοσμά, για να κοιμάμαι ήσυχος τα βράδια, έχω μάθει να υπηρετώ την Αλήθεια με οποιοδήποτε κόστος.
    Παρακαλώ λοιπόν και τους επόμενους αντιφρονούντες σχολιαστές να παραθέσουν εκτός από τις προσωπικές τους κρίσεις (είσαι δικηγόρος των νεοημερολογιτών, δυσφημείς τον αγώνα, ζεις στο 1937 κλπ κλπ), και στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι δεν υπήρξε αλλοίωση της διδασκαλίας του Φλωρίνης. Επειδή δεν θα τα βρουν ας αρκεστούν τουλάχιστον στο να μη με βρίζουν, κακό στην ψυχή τους κάνουν όχι σε μένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγαπητέ Νικόλαε,
    πότε θα καταλάβουμε επιτέλους ότι ΔΕΝ ΕΙΜΕΘΑ ακόλουθοι ημερολογίων, Δεκατριμερείτες γεροντολάτρες, οπαδοί παρατάξεων-κοινοτήτων-προσωρινών διοικητικών σχημάτων ΑΛΛΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΔΙΑΙΡΕΤΟΥ ΑΓΙΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ;

    Κάθεσαι ευλογημένε και γράφεις για τόσο εξειδικευμένα και δύσκολα θεολογικά θέματα χωρίς να καταφεύγεις στους Αγίους Πατέρες που είναι οι μόνοι απλανείς οδηγοί μας..Δεν είδα στην εργασία σου καμία αναφορά στους Πατέρες. Πώς περιμένεις έπειτα να ληφθεί σοβαρά υπόψιν; Πάνω σε ποιά βάση; Στις προσωπικές σου ερμηνείες;

    Κι όσον αφορά τους Νεοημερολογίτες..διαβάζοντας την "αλήθεια" που θεωρείς ότι υπηρετείς, που νομίζεις ότι τους προσκαλείς; Για σκέψου λιγάκι αυτή η κατακερματισμένη εικόνα που περιγράφεις σε τι επικίνδυνα μονοπάτια οδηγεί..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητέ Κοσμά,
    υπάρχουν εργασίες που βρίθουν από γνώμες Αγίων Πατέρων και όμως είναι κακόδοξες εργασίες, διότι οι συγγραφείς τους, δεν ερμήνευσαν σωστά τα υπό των Αγίων Πατέρων λεχθέντα ή χρησιμοποίησαν επιλεκτικά κάποια αποσπάσματα του έργου τους. Μοιάζουν με εκείνους τους προτεστάντες που προσπαθούν να ερμηνεύσουν το Ευαγγέλιο μόνοι τους. Η συγκεκριμένη εργασία δεν περιέχει προσωπικές ερμηνείες, αλλά βασίζεται στην συμφωνία απόψεων που υπάρχει για το εκκλησιολογικό αυτό ζήτημα από τους αληθινούς ερμηνευτές των Αγίων Πατέρων πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομο, π. Θεοδώρητο, π. Μάξιμο, Δελήμπαση, π. Χρυσόστομο και άλλους. Μάλιστα γράφτηκε και αναρτήθηκε με ΕΥΛΟΓΙΑ. Αυτό δείχνει ότι δεν υπάρχει ζήτημα προσωπικής ερμηνείας, δεν θα ρίσκαρα κάτι τέτοιο για την ψυχή μου άλλωστε. Επομένως, αν θεωρείς (που μάλλον έτσι φαίνεται) πλανεμένους τους ανωτέρω αναφερόμενους, τότε θεωρείς και εμένα εφόσον συντάσσομαι με αυτούς. Παρόλα αυτά στοχεύεις μόνο εμένα και όχι αυτούς, για να μην επικριθείς. Και ναι εγώ είμαι και αμαρτωλός και αμόρφωτος. Εσύ όμως είσαι πιο μορφωμένος από αυτούς που σου αναφέρω; Και το κυριότερο έχεις το βίωμά τους; Τί να την κάνω την εκκλησιολογία κάποιου, που είναι είρωνας, θρασύς, αλαζόνας (δεν αναφέρομαι σε σένα βέβαια, μιλώ γενικώς για να δείξω πως χωρίς αγιότητα βίου, οι ιδέες του δεν αξίζουν τίποτε).
    Αυτό που επιδιώκει από τη μία πλευρά η εργασία μου είναι να παραδεχτείτε πως είστε εντελώς ξένοι με το πνεύμα του πρώην Φλωρίνης, τον οποίο κακώς επικαλείστε. Ας συμφωνήσουμε σε αυτό. Οι ματθαιϊκοί είναι ξεκάθαροι, προς τιμήν τους.
    Βάζοντας το ψεύτικο δίλημμα διδασκαλία Αγίων Πατέρων ή διδασκαλία πρώην Φλωρίνης, εγώ επιλέγω διδασκαλία πρώην Φλωρίνης, διότι η διδασκαλία των Αγίων Πατέρων, κατά την δική σας όμως ερμηνεία, αποτελεί διαστροφή αυτής και όχι την πραγματική τοιαύτη, την οποία παρουσιάζει ο πρώην Φλωρίνης (και όχι όπως κακώς λέτε ότι δήθεν εφηύρε δική του εκκλησιολογία).
    Όσο για τους νεοημερολογίτες, αντερωτώ: Εσύ που νομίζεις ότι τους προσκαλείς; Οι νεοημερολογίτες είναι εγκλωβισμένοι στον Οικουμενισμό, ακριβώς γιατί τόσα χρόνια υπάρχει στον χώρο μας παρέκκλιση από την ΟΡΘΗ ΠΟΡΕΙΑ. Γιατί να πιστέψουν εσένα ότι είσαι στην "κανονική" Εκκλησία, όταν το ίδιο ισχυρίζεται και ο Νικόλαος και ο Κήρυκος και ο Χρυσόστομος και δεν ξέρω εγώ πόσοι άλλοι; Η κατακερματισμένη εικόνα που περιγράφω είναι πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που όσοι έχουν πνευματικό βίωμα ή για μας τους μη έχοντας αρετές αλλά γνωρίζοντας λίγο εκκλησιαστική ιστορία δεν τους επιρεάζει. Έτσι ενώ γνωρίζω ότι κακώς οι νεοημερολογίτες επικαλούνται την πολυδιάσπαση στον χώρο μας, για να μην φεύγουν την κοινωνία με την αίρεση, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να επαινέσω και τα όσα άσχημα συμβαίνουν στο χώρο μας. Έτσι καταδεικνύω στον νεοημερολογίτη πόσο σαθρό είναι το άλλοθί του και του λέω: "Φύγε από την αίρεση και το σχίσμα. Δράσε σαν να μην υπήρχαν "παλαιοημερολογίτες". Μην εμμένεις στη πλάνη επειδή πολλοί από αυτούς δικαιολογημένα ή αδικαιολογήτως ξέφυγαν από τον ορθό δρόμο". Εγώ Κοσμά, αν η καινοτομούσα Εκκλησία του νέου ημερολογίου επιστρέψει στο παλαιό ημερολόγιο και καταδικάσει συνοδικώς τον Οικουμενισμό και φύγει από την κοινωνία με τους αιρετικούς και τους οικουμενιστές θα χαρώ τα μέγιστα! Εσύ θα τους ξαναβαπτίσεις πρώτα;
    Πολεμών τις ιδέες σου, αλλά με αγάπη προς το πρόσωπό σου
    Νικόλαος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητέ φίλε Δάσκαλε.

    Βλέποντας το κείμενο και παρακολουθώντας την συζήτηση, μου δημιουργήθηκαν πολλά ερωτηματικά . Καθώς πολλές από αυτές τις θέσεις , <> με αυτό που ξέρουμε ως ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ .

    Θέλω να πώ, πως έχουμε διδαχτεί απο τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα, ότι η Εκκλησία είναι Μία Αγία Καθολική και Αποστολική. Στην δισχιλιετή ιστορία της, σε κάθε περίπτωση Σχίσματος, ή διαιρέσεως κάποιος αποκόπτονταν από την Μία και Μοναδική Εκκλησία.

    Δεν μπορούμε να μιλάμε για εκκλησιολογίες Φλωρίνης ή ξέρω εγώ Ζηζιούλα .. ( χωρίς να θέλω να κάνω σύγκριση επ’ουδενί του Αγωνιστού Ιεράρχου Χρυσοστόμου με τον σημερινό Επίσκοπο οπαδό του Οικουμενισμού. )

    Ο πρώην Φλωρίνης ήταν ένας αγωνιστής Ιεράρχης ο οποίος ως Ιεράρχης της ΜΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ έδρασε όπως μπορούσε στα πλαίσια της ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ( και όχι δικής του ) , την εποχή εκείνη … Η οποία εκείνη εποχή, διαφέρει ριζικά από την σημερινή.. Ως εκ τούτου η Εκκλησία σήμερα ακολουθεί την πορεία της συνεχίζοντας μέσα στα ίδια αυτά πλαίσια της ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ.. την εποχή του 1937 κόσμος και οι ιεράρχες, δεν ήταν ενήμεροι για το ΄τι ήταν η αλλαγή του ημερολογίου και που αποσκοπούσε .. Ήταν σαν απροειδοποίητη εισβολή και βομβαρδισμός .. Όταν, μία χώρα αρχίσει να βομβαρδίζει σφοδρά μια άλλη χωρίς να κηρύξει τον πόλεμο … τι συμβαίνει ; Πανικός , αμηχανία, σάστισμα, δεν ξέρεις από ποιόν και γιατί σου ήρθε και το πρώτο αντανακλαστικό που λειτουργεί και επικρατεί είναι ΤΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ …. Δεν γνώριζαν ούτε την εγκύκλιο του Πατριαρχείου του 1920 που λέει ξεκάθαρα το τί βήματα έπρεπε να γίνουν για να καταργηθεί η Ορθοδοξία! .. Δεν υπήρχε ούτε η άρση των αναθεμάτων των Λατίνων, ούτε τα παγκόσμια συμβούλια εκκλησιών και οι ενώσεις με άλλους αιρετικούς.. Όπως και να το καλλωπίσουμε το γεγονός είναι ότι η αλλαγή του ημερολογίου ήταν η αρχή όλων αυτών .. Αυτό που επέβαλε η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ήταν η αποκοπή των νεωτεριστων , όπως και έγινε ….Δεν έχει σημασία πόσοι περισσότεροι ήταν ή είναι … Πέρα από την οικονομία των πρώτων ετών όπου ήταν ‘’φρέσκο’’ το σχίσμα, σήμερα ύστερα από 90 χρόνια και αφού τα πράγματα έχουν γίνει πολύ χειρότερα και έχουν ακολουθήσει οι σκανδαλώδεις παραβάσεις με τους αιρετικούς και καινοτομίες, η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ έχει τις απαντήσεις … όταν υπάρχουν αποκομμένα κομμάτια, δεν έχουν όλοι δίκιο … Δεν είναι δυνατόν αυτό ! Αυτό δεν είναι <>… Αυτό είναι η Ορθόδοξη ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Για ποιόν λόγο οι Πανορθόδοξες σύνοδοι επικύρωσαν αναθέματα κατά της αλλαγής και του ΜΗΝΟΛΟΓΙΟΥ ; … Ακριβώς για να προλάβουν αυτό που έγινε το 1924 ! … Δεν υπάρχει στην ορθόδοξη Εκκλησιολογία <> μέρος της Εκκλησίας … Το Ασθενές είναι εκτός Εκκλησίας .. και το Υγιές είναι η Εκκλησία ! …

    Ξέρουμε όλοι πώς στην Ορθόδοξη Εκκλησιολογία το δένδρο έχει μία βάση, όχι πολλές . Εάν κοπεί οποιοδήποτε μέρος του δένδρο το οποίο δεν επικοινωνεί με το δένδρο, αυτό θα ξεραθεί ! Δεν είναι ‘’ισσότιμο’’ με το ‘’Υγιές’’.. δένδρο . Διότι η Εκκλησία είναι ΜΙΑ !

    Το ίδιο συμβαίνει και μετά το 1924 όταν η Εκκλησία μη δεχόμενη την καινοτομία των αποκοπέντων Νεοημερολογιτών, συνέχισε την πορεία της . Τα πρώτα χρόνια υπήρχε η ελπίδα αποκατάστασης και γι’αυτό η οικονομία. Όσο περνάνε το χρόνια όμως και παγιώνεται το σχίσμα και εντείνονται οι παραβάσεις, παύει πλέον αυτή η ελπίδα να έχει σοβαρές βάσεις.. Και η Εκκλησία συνεχίζει την Πορεία της .. Το ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ 37 ΕΞΕΦΡΑΖΕ Ο ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΩΣ ΕΝΑΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ .. ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ 55 ΕΞΕΦΡΑΖΕ Ο ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΩΣ ΕΝΑΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ … ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟ 60 ΤΟΥ 70 ΤΟΥ 80 ΚΑΙ ΟΥΤΩ ΚΑΘΕΞΗΣ ΕΞΕΦΡΑΣΑΝ ΟΙ ΤΟΤΕ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ … και έτσι φτάνουμε σήμερα με τους παρόντες Ιεράρχες της Εκκλησίας .. Δεν υπάρχει ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ … Υπάρχει ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ … Με βάση την οποία παίρνουν τις αποφάσεις ανάλογα με τις καταστάσεις που έχει να αντιμετωπίσει η Εκκλησία , οι εκάστοτε Ιεράρχες, πιστοί στην Ορθόδοξη Εκκλησιολογία .. Το γεγονός ότι οι Ματθαιικοί ακολούθησαν τον <>, αυτό δεν σημαίνει ότι η Εκκλησία θα πρέπει να ακολουθήσει το αντίθετο άκρο ! για να μην χαρακτηριστεί <>!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Από κεί και πέρα Για το αν υπάρχουν σήμερα 20, ή και να υπήρχαν 30 και 100 κομμάτια τα οποία ισχυρίζονται ότι είναι η Εκκλησία, αυτό δεν πρέπει να κλονίζει και να απογοητεύει τον ορθόδοξο Χριστιανό.. Πρέπει να ψάξει με ειλικρινή διάθεση και προσευχή να βρεί Ποιο είναι η Εκκλησία .. Εφόσον κατανοήσει ( όχι με την Ματθαιική ) αλλά με την ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ότι η Εκκλησία είναι ΜΙΑ ! … Δεν μπορεί να είναι πέντε ! .

    Εάν ακούσεις και Θεολόγους με το νέο ημερολόγιο οι οποίο δεν έχουν διαβρωθεί από οικουμενιστικές και ‘’μεταπατερικές ‘’ αντορθόδοξες εκκλησιολογίες, το ίδιο ακριβώς διαχρονικό Ορθόδοξο δόγμα διατυπώνουν . ότι δεν είναι δυνατόν να υπάρχει ‘’ Διαίρεση ‘’ στην Εκκλησία … η Διαίρεση είναι σχίσμα .. και κάποιος ευθύνεται .. και κάποιος δεν έχει δίκιο .. Είναι αδιανόητη η ένωση κομματιών για επανίδρυση ή ανασύσταση της Εκκλησίας ! ! !

    Η αλήθεια είναι ότι η ορθή λογική του ανθρώπου δεν μπορεί να το δεχτεί . όπως ακριβώς συμβαίνει και στον Οικουμενισμό. Μιλάνε για Αγάπη.. βγάζουν τους πατέρες φανατικούς επειδή δεν μπορούν να δεχτούν ότι η Εκκλησία είναι μία .. και εκτός αυτής ο άνθρωπος δεν σώζεται ..

    Στην τελική εμείς δεν καταδικάζουμε κανέναν .. Δεν κρίνουμε κανέναν . Ο Θεός σώζει εκείνους που θέλει . Η δική μας θέση και αρμοδιότητα είναι να δεχτούμε ταπεινά και χωρίς λιποψυχία την διαχρονική θέση της Εκκλησίας . όπως μας παραδόθηκε . χωρίς να έχουμε την διάθεση να προσθέσουμε ή να αφαιρέσουμε κάτι στην Εκκλησιολογία !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εμείς δεν έχουμε την εξουσία να διατάξουμε ή να αναγκάσουμε ανθρώπους και ιεράρχες να μην δημιουργούν σχίσματα όταν δεν υπάρχει λόγος !!!! Εάν ο κάθε ένας, είτε είναι επίσκοπος είτε ιερέας είτε λαικός είτε οτιδήποτε λόγο δικών του καταστάσεων θέλει να κάνει σχίσμα , δεν θα δώσω εγώ λόγο για το αν υπάρχουν 20, 30 , 50 και …. 1000 κομμάτια ! .. Ούτε και μπορώ να τους αναγκάσω να μην το κάνουν .. Είναι ελεύθεροι να κάνουν ότι θέλουν ! ΟΥΤΕ ΟΜΩΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΩΣΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΩ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΜΟΥ … Τότε είναι που θα δώσω λόγω! Τότε είναι που έχω ευθύνη για τα σχίσματα !

    Αυτό που έχουμε εμείς στην εξουσία μας και οφείλουμε να πράξουμε είναι να ΛΑΒΟΥΜΕ ΘΕΣΗ μέσα στην ιστορία .. εάν εμείς προβαίνουμε σε έναν μικρό οικουμενισμό , μιλώντας για ‘’παρατάξεις’’και ‘’κοινότητες’’ … τότε καταργούμε την Εκκλησία … Διότι εάν λάβει ο καθένα μας θέση στην ιστορία, αθόρυβα και με ευθύνη, αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο θα αποδοκιμαστούν τα σχίσματα και ίσως έρθουν σε συναίσθηση και καταλάβουν ότι δεν μπορούν να στέκονται χωρισμένοι χωρίς λόγο ! Δεν έχουν το δικαίωμα Εκκλησιολογικά ! και έτσι θα ανταποκριθούμε στον δικό μας λόγο και στην δική μας ευθύνη έναντι της Εκκλησίας και θα κάνουμε καλό στην Εκκλησία !

    Εάν όμως νομιμοποιούμε ΣΧΙΣΜΑΤΑ .. και μιλάμε για παρατάξεις και κοινότητες .. τότε δίνουμε τροφή για διαιώνιση σχισμάτων .. και ευκαιρία ΣΤΗΡΙΞΗΣ και ΥΠΑΡΞΗΣ αυτών … και έτσι δεν κάνουμε καλό στην Εκκλησία .. Κάνουμε κακό …

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εάν εμένα μου έρθει να φορέσω ένα ράσο και φτιάξω και ένα κελί και αρχίσω να διακηρύξω ότι είμαι ‘’επίσκοπος’’ π,χ Στερεάς Ελλάδος και Πελοπονήσσου ΓΟΧ ! , … εάν χρονίσει αυτή η κατάσταση 10-20-30-40 χρόνια, δεν είναι δυνατόν μετά ένας νεοεισερχόμενος στην εκκλησία να εξισώσει την εμένα με την Εκκλησία ! … Και να πεί << παράταξη και η Εκκλησία ΓΟΧ Ελλάδος , παράταξη και ο Στερεάς Ελλάδος και Πελοπονήσσου ! .. όλοι με το παλιό είναι … πηγαίνω παντού ! >> … Έτσι θα νομιμοποιήσει και θα ενισχύσει εμένα τον παράνομο να συνεχίσω το κακό ! ..

    Το σκεπτικό του κάθενός μας, που νομίζω ότι είναι και η άποψη της Εκκλησίας, είναι να συνειδητοποιήσει ο κάθε ένας από εμάς αυτήν την Δογματική Αλήθεια .. ότι η Εκκλησία είναι ΜΙΑ ! Όσο μικρή και αν μπορεί να είναι .. και να ενταχθούμε στους κόλπους της. Από κεί και πέρα δεν μπορούμε να πούμε : << Α… καλά είμαστε τώρα και έχουμε εξασφαλισμένη την σωτηρία .. και όλοι οι άλλοι θα χαθούν !!! >> . Το σκεπτικό πρέπει αν είναι : <> .Και από κεί και πέρα ΦΟΒΟΣ… και ΤΡΟΜΟΣ… και προσευχή και συμπόνια και ελπίδα στο Θεό για εμάς και τους συνανθρώπους μας .. Εμείς το μόνο που μπορούμε και πρέπει να κάνουμε, είναι να ΛΑΒΟΥΜΕ ΘΕΣΗ ..

    Όλα τα υπόλοιπα είναι στην δικαιοδοσία του Θεού .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αγαπητέ μου φίλε,
    σε ευχαριστώ για τα σχόλιά σου και για το ευγενικό ύφος σου. Συμφωνώ με τα γραφόμενά σου γενικώς, αλλά θα μου επιτρέψεις μερικές διασαφητικές παρατηρήσεις:
    α. Πουθενά δεν αναφέρομαι σε "εκκλησιολογία του πρώην Φλωρίνης" ως αυθαίρετο δικό του δημιούργημα, αντιθέτως γράφω ότι παρουσίασε την ορθόδοξη εκκλησιολογία όπως την παρουσίασαν στο παρελθόν και άλλοι Άγιοι, όπως ο Άγιος Νικόδημος.
    β. Όταν δημιουργείται ένα σχίσμα ή μια αίρεση υπάρχει μία διεργασία που επιτελείται για να επέλθει η πλήρης αποκοπή από την Μία Εκκλησία και η απογύμνωση από τη Θεία Χάρη. Αυτή η διεργασία απαιτεί κάποιο χρόνο, στον οποίο οι Ορθόδοξοι ΟΦΕΙΛΟΥΝ να αποκόψουν την κοινωνία με τους σχισματικούς ή αιρετικούς, ακόμη και να οργανωθούν σε μια προσωρινού χαρακτήρα εκκλησιαστική κοινότητα. Μια Οικουμενική ή Πανορθόδοξος ή Μεγάλη Τοπική Σύνοδος όμως είναι το μόνο αρμόδιο όργανο που κόβει το σάπιο μέλος-φορέα της αίρεσης. Επομένως πρέπει να γνωρίζουμε ακριβώς τις αρμοδιότητές μας και να μην υπερβαίνουμε κάποια όρια. ΚΑΘΗΚΟΝ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ μας είναι η Αποτείχιση, τα υπόλοιπα είναι ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΜΑΣ. Πρόσεξε λοιπόν πως ενώ η Ορθόδοξη Εκκλησιολογία μας προτρέπει να αποκοπούμε από την αίρεση, η διαστρέβλωση αυτής μιλάει για αποκοπή των φορέων της αίρεσης από τη Θεία Χάρη!Κι έτσι ενώ η Ορθόδοξη Εκκλησιολογία έχει σκοπό μέσα από την Αποτείχιση, να προβληματίσει τους πλανεμένους πλην καλοπροαίρετους αδελφούς μας να επιστρέψουν στην Ορθοδοξία, η διαστροφή αυτής μέσα από την de facto καταδίκη και ανάθεμα (αρμοδιότητα της Συνόδου όπως είπαμε) συντηρεί τον διχασμό.
    γ. Νομίζω πως πέφτεις σε μια μεγάλη παγίδα και εσύ (συγχώρεσέ με αν δεν είναι έτσι) εξισώνοντας τη Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, που ομολογούμε στο Σύμβολο της Πίστεως, με μια Τοπική Εκκλησία.
    δ. Περί παρατάξεων και σχισμάτων σε μελλοντικές εργασίες. Θα λάβω θέση ξεκάθαρα, μέσα από τα πορίσματα του αδεκάστου κριτηρίου της Ιστορίας. Σίγουρα πάντως δεν εξισώνω Επισκόπους με έγκυρη χειροτονία (έστω και αντικανονική), με ψευτοεπισκόπους ΓΟΧ που ξεφυτρώνουν ως μύκητες ανά περιόδους.
    Για γόνιμο διάλογο, σχόλια και οτιδήποτε άλλο, στη διάθεσή σου
    Με αδελφική εκτίμηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αγαπητέ φίλε Δάσκαλε . Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια .

    Θα μου επιτρέψεις όμως να διαφωνήσω σε κάποια σημεία.

    Είναι αλήθεια ότι για να παγιωθεί μία αίρεση, χρειάζεται χρόνος. Όμως η θέση της Ορθόδοξης Εκκλησιολογίας σε αυτό το θέμα, είναι ότι δεν αφορά εμάς, πότε ο Θεός και σε ποιο βάθος χρόνου θα κόψει την χάρη του από τους αποσχισθέντες. Ούτε μπορούμε να αποφανθούμε εάν θα δώσει ή όχι και σε ποιους νεοημερολογίτες την χάρη του ..

    Αυτό όμως είναι τελείως διαφορετικό με την στάση που πρέπει να πάρει η Εκκλησία απέναντι στο σχίσμα ! Δηλαδή ρόλος της Εκκλησίας δεν είναι να εξερευνήσει την διαδικασία σχίσματος ή να ‘’ανακρίνει’’ τρόπον τινά τους σχισματικούς για το μέτρο της χάριτος που έχουν ή δεν έχουν . Η Θέση της Εκκλησίας είναι να ‘’ προστατεύσει τα μέλη της από την νοθεία ! Να αποκόψει τα ‘’ασθενή μέλη’’ από το υγιές σώμα ! Ούτως ώστε να μην επεκταθεί η αρρώστια ! Διότι όπως είπαμε η Εκκλησία είναι μία !

    Και το ότι υπάρχει νοθεία στο νέο ημερολόγιο, είναι δεδομένο ! όχι μόνο διότι ήταν η αρχή του Οικουμενισμού, αλλά πολύ απλά διότι έχει καταδικαστεί από Πανορθοδόξους συνόδους, πολύ πρίν εμφανιστεί ο Οικουμενισμός, αποφαινόμενοι εκείνοι οι Πατέρες για αυτήν την καινοτομία του Πάπα, προστατεύοντας εμάς απο αυτό που θα συνέβαινε μερικούς αιώνες μετά και προλαμβάνοντάς το στην γένεσή του επι Πατριάρχου Ιερεμία Β΄ του Τρανού ! Δηλαδή το θέμα της διατάραξης του Ορθοδόξου Εορτολογίου έληξε εκεί … Όλα τα υπόλοιπα σήμερα είναι ‘’δικολαβικές’’, ‘’τρίπλες’’ των Νεοημερολογιτών, νομίζω πως αυτή η Αλήθεια είναι ξεκάθαρη και την βλέπει ο οποιοσδήποτε μελετάει το θέμα ειλικρινώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Το ότι η Εκκλησία είναι μία, δεν έχει να κάνει με κάποια τοπική Εκκλησία . Αλλά με το ότι η Εκκλησία, είναι εκεί που βρίσκεται η Αλήθεια ! όσο λίγοι και αν είναι όσο διωκόμενοι και αν είναι . Το 1924 με το σχίσμα , η Εκκλησία δεν διαιρέθηκε ούτε κατά κάποιο τρόπο μειώθηκε.. Συνέχιζε να υπάρχει απαράλλακτα εκεί που ήταν η Αλήθεια.. Και η Αλήθεια όταν ξημέρωσε η επόμενη μέρα της αλλαγής, βρίσκεται στους Πιστούς των πατρώων, σε αυτούς δηλαδή που δεν άλλαξαν τίποτα από ότι ήταν μια μέρα πρίν ! Και όχι στους καινοτόμους ! Δηλαδή η Εκκλησία ήταν οι διωκόμενοι, αυτοί που κανονικώς και με τα Ορθόδοξα αντανακλαστικά, απέκοψαν.. τους Καινοτόμους ! Οι αποσχισθέντες καινοτόμοι, όσο επίσημοι και αν ήταν, μια μέρα μετά … είχαν αποκοπεί από την Εκκλησία !

    Τώρα νομίζω πως εδώ είναι το κρίσιμο σημείο. Το να μπεί κανείς στην διαδικασία να ψάξει αν και πόσο και πότε χρόνο με το χρόνο άρχισε να αλλοιώνεται η χάρη στους καινοτόμους, είναι λίγο επικίνδυνο . Όμως η Εκκλησία έχει όρια για τους πιστούς ! Και μας λέει : περάστε σε αυτά τα όρια για να είστε ασφαλείς ! … ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΑ ΟΡΙΑ … και να αποφασίζουν .. Να βλέπουν τον Φάρο και την πυξίδα ! Διότι εάν πούμε ότι ‘’ και εδώ Εκκλησία είναι … και στο σχίσμα εκκλησία είναι, διότι δεν έχει καταδικαστεί από Οικουμενική σύνοδο, τότε οι άρρωστοι, θα πούν ‘’ εντάξει είμαστε άρρωστοι, αλλά δεν είναι και τόσο τραγικά τα πράγματα....έχουμε χρόνο! ‘’ … Και απ την άλλη οι υγιής θα πούν ‘’ Εντάξει είμαστε με το παληό.. αλλά δεν είναι και τόσο κακό να πάμε και στους αρρώστους… όλοι στην Εκκλησία είμαστε !!!’’

    …. Να το πώ πιο απλά, από δικό μου προβληματισμό που είχα . Αν ένας φίλος μου σήμερα νεοημερολογίτης, κοινωνεί και εξομολογείται και διάγει ευσεβή ζωή κατά το δυνατόν, δεν μπορώ να βάλω το χέρι μου στην φωτιά για το αν ή δεν λαμβάνει χάρη , ή να πώ τι είδους χάρη λαμβάνει και σε ποια ποσότητα. Όμως οι Κανόνες, η Εκκλησιολογία η Ιστορία η ίδια η Ορθοδοξία των 2000 ετών, μας λέει ότι δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν δύο Εκκλησίες και να στέκομαι ανάμεσα στις δύο !
    Ούτε είναι δυνατόν στην Μία Εκκλησία να υπάρχουν ως προς την πίστη άρρωστα και υγιή μέλη … Διότι τα υγιή είναι η Εκκλησία και αυτομάτως τα άρρωστα τίθενται εκτός της Εκκλησίας !

    Εάν κάποιος συνειδητοποιεί αυτήν την δογματική Αλήθεια, οφείλει να επιλέξει. Να είναι ο ίδιος ήσυχος και από κεί και πέρα ο Θεός ξέρει για τους άλλους ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Επιπλέον, νομίζω πως Ορθοδόξως δεν μπορεί να σταθεί ο όρος εκκλησιαστική κοινότητα. Στο σχίσμα του 24 Οι εμμένοντες στην παράδοση ήταν η Εκκλησία . Όπως είπαμε η Εκκλησία συνεχίζει τον δρόμο της. Αρχικά ήταν αυτοί οι λαικοί και ιερείς και μοναχοί που έμειναν σταθεροί . Έπειτα ενώθηκαν οι Γνωστοί επίσκοποι. Και έπειτα δικαίως και κανονικώς έγιναν οι υπερόριες χειροτονίες, διότι η Εκκλησία δεν μπορεί να μένει χωρίς Επισκόπους. Εάν έμεναν κάποιοι λαικοί και ιερείς σε μία μόνιμη κατάσταση διαμαρτυρίας, περιμένοντας τους καινοτόμους να αποποιηθούν τις καινοτομίες, τότε αυτό σημαίνει ότι δεν θα είχαν την συνείδηση ότι είναι η Εκκλησία .. Αλλά διαμαρτυρόμενα αποκοπέντα μέλη της Εκκλησίας έναντι της νοσούσης καινοτόμου Εκκλησίας …!!! Δηλαδή διαμαρτυρόμενοι της Εκκλησίας που νοσεί !!! όμως αυτό ακριβώς είναι που είπαμε παραπάνω. Ότι στην Ορθόδοξη Εκκλησία δεν υφίσταται, δεν υπάρχει τέτοιο φαινόμενο διαιρέσεως ! .. Ποτέ ! όταν υπάρχει καινοτομία και σχίσμα, το ένα κομμάτι είναι η Εκκλησία.. Το άλλο -αν θές- , δεν ξέρουμε τι είναι !

    Από κεί και πέρα, αφού υπήρχε σχίσμα και αφού οι αποκοπέντες είναι αυτοί που έμειναν στην Αλήθεια αυτοί ήταν πλέον η Εκκλησία, δηλαδή οι εντός της Εκκλησίας του Χριστού στην καθολική της έκφραση, και η εν Ελλάδι Ορθόδοξη Εκκλησία, στην Τοπική της έκφραση ! Οι καινοτόμοι, δεν ξέρω τι είναι !!!! … ΑΥΤΗ Η ΑΓΝΟΙΑ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΩΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΔΟΓΜΑ, ΟΤΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ! Αυτό μου επιτάσσει η παράδοση της Εκκλησίας και οι Κανόνες να κάνω. Δεν έχω αρμοδιότητα να ξέρω ποιοι νεοημερολογίτες έχουν χάρη. Ποιοι είναι καλοί ή κακοί. Ούτε εάν έχουν περάσει τα όρια της αιρέσεως ή όχι… Ξέρω όμως δογματικώς ότι εκτός της Εκκλησίας δεν υπάρχει σωτηρία.. ΑΡΚΕΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΩ ΕΓΩ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΕ ΦΟΒΟ.. ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ ΝΑ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΕΙΣΩ ΤΟΥΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΥΣ… Απ την άλλη όμως βλέπουμε, ότι ο Οικουμενισμός που είναι η χειρότερη αίρεση όλων των εποχών, έχει διαβρώσει τους καινοτόμους σε μεγάλο βαθμό .. Στο σημείο σήμερα να υπάρχει καταφανείς παραβίαση της Ορθοδοξίας από τους ποιμένες και οι από κάτω να λένε ότι, είναι λάθος αλλά όχι και να αποκοπούμε !!!!! τι στιγμή που για πολύ λιγότερα οι Ορθόδοξοι όλων των εποχών απεκόβοντο αμέσως ! Και έτσι με πύρινους λόγους στηλιτεύουν τον οικουμενισμό αλλά μένουν ενωμένοι ! Πράγμα επίσης απίστευτο και πρωτοφανές για την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία ! … Εάν λοιπόν μία ευσεβείς γριούλα ή ένας ευσεβείς νέος κοινωνάει και εξομολογείται στους καινοτόμους, που είναι ενωμένοι με τους αιρεσιάρχες… στην μεγαλύτερη επιείκεια μπορώ να πώ πως … δεν ξέρω αν η γιαγιούλα λαμβάνει χάρη για την καλή της την ψυχή ή όχι ! Αυτό που ξέρω είναι ότι κοινωνούν με την αίρεση ! και ότι εγώ πρέπει να μείνω ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ ! ….

    Τα τελευταία χρόνια με τα τόσα εξόφθαλμά κάποιοι αποκόβονται από το νέο ..και μένουν μόνοι τους … Ναι εντάξει .. όμως η Εκκλησία υπάρχει ! Μετά το σχίσμα του 1924 η Εκκλησία υπάρχει και συνέχισε το δρόμο της ! Τι το λάθος έγινε; τι το διαφορετικό έγινε τότε με το τώρα και δεν ενώνονται με τους χλευαστικά αποκαλούμενους από αυτούς ‘’ παλαιοημερολογίτες;;;; !!! … Αντί αυτοί οι άνθρωποι σήμερα να συνειδητοποιήσουν ότι είχαν δίκιο οι πιστοί τότε που δεν άλλαξαν τίποτα και έμειναν στα πάτρια, και οι οποίοι τα πρώτα χρόνια ήταν σχεδόν ο μισός πληθυσμός της Ελλάδος, και ότι οι καινοτόμοι ήταν αυτοί που εξέπεσαν και αποκόπηκαν μόνοι τους από την Εκκλησία, και άρα ότι η Εκκλησία των Γνησίων Ορθοδόξων είναι η Εκκλησία ! και έστω να ενωθούν σήμερα με την Εκκλησία, αυτοί αποκόβονται σήμερα από τον νεοημερολογιτισμό, και μένουν μόνοι τους να ψάχνουν αοράτως την Εκκλησία λές και έχει εξαφανισθεί από την γή !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Τέλος θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω και ως προς την καταδίκη των αιρέσεων . Σε πάρα πολλές περιπτώσεις στην ιστορία, οι Οικουμενικές σύνοδοι συγκαλούνταν μετά την ‘’μπόρα’’ και απλώς επικύρωναν καταδίκες τοπικών συνόδων της Εκκλησίας ! … Έτσι συνέβη και στην Νίκαια με τον Αρειανισμό έτσι συνέβη και στην Εβδόμη κατά της εικονομαχίας . Σχεδόν κατά κανόνα στην Εκκλησιαστική ιστορία, εν καιρώ διωγμών, μία Τοπική Εκκλησία – η οποία βέβαια είναι στην Αλήθεια – έχει το δικαίωμα και την ‘’υποχρέωση’’ να καταδικάσει μία εξόφθαλμη αίρεση, και αυτή η καταδίκη εκφράζει την Εκκλησία στο σύνολό της παγκοσμίως !! Από την στιγμή που είναι καταδίκη του ψέυδους από την Αλήθεια ! ! ! … Η Οικουμενική σύνοδος όταν γίνει απλώς θα επικυρώσει την καταδίκη αυτή ! … Τώρα Πιο εξόφθαλμη αίρεση από τον Οικουμενισμό δεν υπήρξε ποτέ στην ιστορία !!!

    Βέβαια ονομαστικά η λέξη ‘’Οικουμενική’’, σύνοδος δεν είναι δυνατόν να γίνει τουλάχιστον στον σημερινό κόσμο. Οικουμενική σύνοδος ήταν συγκεκριμένα όταν υπήρχε η Αυτοκρατορία της Οικουμένης με τον Αυτοκράτορα ο οποίος την συγκαλούσε. Από την άλωση και μετά η Οικουμενική σύνοδος είναι η Πανορθόδοξος σύνοδος. Συνεπώς από την στιγμή που συναχθεί στο μέλλον μία τέτοια σύνοδος, ασφαλώς και θα επικυρώσει την καταδίκη του Οικουμενισμού της Τοπικής Συνόδου ! Αν δεν το κάνει θα είναι ληστρική ! -όπως ακούγεται ότι μία τέτοια σκοπεύει το Φανάρι στο άμεσο μέλλον να καλέσει .. όπου θα καταργήσει την Ορθοδοξία…. –

    Αλλά ασφαλώς και το Γρηγοριανό Μηνολόγιο έχει καταδικαστεί από Πανορθόδοξο σύνοδο -δηλαδή Οικουμενική Σύνοδο! - .. Και σε αυτήν την καταδίκη υπόκεινται οι καινοτόμοι του 1924 .. Ενώ οι αποκαλούμενοι από τους καινοτόμους ‘’ παλαιοημερολογίτες’’ είναι η Εκκλησία ! Συνεπώς η καταδίκη του Οικουμενισμού της Εκκλησίας ΓΟΧ Ελλάδος μαζί με τους Ρώσους της Διασποράς, είναι καθ΄όλα και ΟΡΘΟΔΟΞΩΣ κανονική ! Είναι άλλη μία καταδίκη του ψεύδους από την Αλήθεια, μέσα στην εκκλησιαστική ιστορία, εν μέσω ακαταστασίας ! Είναι - όπως και στο παρελθόν της ιστορίας- , απόφαση Τοπικής Συνόδου, η οποία όμως εκφράζει την Εκκλησία στο σύνολό της ! ! ! Αναγνωρίζει, ότι η αίρεση είναι αίρεση .. ότι δηλαδή ότι το νεκρό μέλος είναι νεκρό ! ! ! Εάν ποτέ συνέλθει Πανορθόδοξος- Οικουμενική – σύνοδος , θα επικυρώσει την απόφαση αυτή ! δεν θα βγάλει καινούργια ….

    Πιστεύει άραγε κανείς το αντίθετο ;;

    Η Οικουμενική σύνοδος – Πανορθόδοξη - καθ’όλη την διάρκεια της ιστορίας, δεν ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ότι το νεκρό μέλος είναι νεκρό… Αλλά ΑΠΟΦΑΙΝΕΤΑΙ …. Επικυρώνει ότι το νεκρό είναι νεκρό ! Και αυτό, διότι ακριβώς η Ορθοδοξία είναι η Αλήθεια η οποία ‘’αναγνωρίζει’’ το ψεύδος !
    ΑΠΟΦΑΣΗ για το τι είναι νεκρό και τι δεν είναι, κάνουν οι Παπικές Συνόδοι …. Σύμφωνα με τις ορέξεις του … Πάπα . !

    Άρα εμείς οφείλουμε να ενημερώνουμε τους καλοπροαίρετους νεοημερολογίτες για την άγνοια αυτή ! Το να αποκοπούνε από τον Οικουμενισμό απλώς, μένοντας μετέωροι, δεν είναι ασφαλές.. Γιατί υπάρχει η Εκκλησία ! είναι αυτοί που απέκοψαν τους καινοτόμους το 1924 ! …

    Συγχώρεσέ μου την πολυλογία .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αγαπητέ μου φίλε,
    σεβαστές οι απόψεις σου φυσικά. Επίτρεψέ μου λίγες μόνο παρατηρήσεις στα γραφόμενά σου:
    α) Γράφεις πως "αποφαινόμενοι εκείνοι οι Πατέρες για αυτήν την καινοτομία του Πάπα, προστατεύοντας εμάς απο αυτό που θα συνέβαινε μερικούς αιώνες μετά και προλαμβάνοντάς το στην γένεσή του επι Πατριάρχου Ιερεμία Β΄ του Τρανού ! Δηλαδή το θέμα της διατάραξης του Ορθοδόξου Εορτολογίου έληξε εκεί …". Δύο παρατηρήσεις: πρώτον, οι Πατέρες εκείνοι καταδικάζοντας την παπική καινοτομία, επικεντρώθηκαν στο ότι αυτή έθιγε την εορτή του Πάσχα, χωρίς να σημαίνει βεβαίως πως δεν κατέκριναν και την ημερολογιακή προσθήκη των δέκα τότε ημερών. Όμως οι καινοτόμοι το 1924 χρησιμοποίησαν ως επιχείρημα το ότι δεν άλλαξαν το Πασχάλιο. Επομένως είναι απαραίτητη η σύγκληση Συνόδου που θα καταδικάσει και την ημερολογιακή μόνο μεταρρύθμιση ειδικά, αφού αυτή αφενός, προκαλεί σύγχυση και στο Πασχάλιο, αλλά και έγινε για τον κοινό εορτασμό των Ορθοδόξων με όλους τους ετερόδοξους (στα πλαίσια του οικουμενισούς). Επομένως το θέμα δεν έληξε εκεί, γι' αυτό άλλωστε αγωνιζόμαστε.
    β) Γράφεις: "Διότι εάν πούμε ότι ‘' και εδώ Εκκλησία είναι … και στο σχίσμα εκκλησία είναι, διότι δεν έχει καταδικαστεί από Οικουμενική σύνοδο, τότε οι άρρωστοι, θα πούν ‘’ εντάξει είμαστε άρρωστοι, αλλά δεν είναι και τόσο τραγικά τα πράγματα....έχουμε χρόνο! ‘’ … Και απ την άλλη οι υγιής θα πούν ‘’ Εντάξει είμαστε με το παληό.. αλλά δεν είναι και τόσο κακό να πάμε και στους αρρώστους… όλοι στην Εκκλησία είμαστε !!!’’". Και ερωτώ: Γνωρίζεις κανέναν που να λέει αυτό το πράγμα; ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΚΗΡΥΞΕΙΣ -ΩΣ ΑΝΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ-ΤΟΥΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΥΣ ΩΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ, ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΛΕΣ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ, ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ. Βλέπεις αδερφέ γιατί θεωρώ πως συγχέεις κάποια πράγματα και δεν έχεις κατανοήσει τα γραφόμενά μου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. γ) Γράφεις: "Τα τελευταία χρόνια με τα τόσα εξόφθαλμά κάποιοι αποκόβονται από το νέο ..και μένουν μόνοι τους … Ναι εντάξει .. όμως η Εκκλησία υπάρχει ! Μετά το σχίσμα του 1924 η Εκκλησία υπάρχει και συνέχισε το δρόμο της ! Τι το λάθος έγινε; τι το διαφορετικό έγινε τότε με το τώρα και δεν ενώνονται με τους χλευαστικά αποκαλούμενους από αυτούς ‘’ παλαιοημερολογίτες;;;; !!! … Αντί αυτοί οι άνθρωποι σήμερα να συνειδητοποιήσουν ότι είχαν δίκιο οι πιστοί τότε που δεν άλλαξαν τίποτα και έμειναν στα πάτρια, και οι οποίοι τα πρώτα χρόνια ήταν σχεδόν ο μισός πληθυσμός της Ελλάδος, και ότι οι καινοτόμοι ήταν αυτοί που εξέπεσαν και αποκόπηκαν μόνοι τους από την Εκκλησία, και άρα ότι η Εκκλησία των Γνησίων Ορθοδόξων είναι η Εκκλησία ! και έστω να ενωθούν σήμερα με την Εκκλησία, αυτοί αποκόβονται σήμερα από τον νεοημερολογιτισμό, και μένουν μόνοι τους να ψάχνουν αοράτως την Εκκλησία λές και έχει εξαφανισθεί από την γή !".
    Να σου πω γιατί μένουν μόνοι τους και δεν προσχωρούν στην Εκκλησία των Γ.Ο.Χ.; Γιατί υπάρχουν τουλάχιστον 6-7 Εκκλησίες Γ.Ο.Χ. με Συνόδους Επισκόπων που ισχυρίζονται ότι αυτοί και μόνο είναι η Εκκλησία! Έλα στη θέση τώρα αυτών των ανθρώπων που φεύγουν από την αίρεση και επιστρέφουν με το παλαιό. Εγώ είμαι η Εκκλησία λέει η μία Σύνοδος, εγώ είμαι η Εκκλησία λέει η άλλη και ούτω καθεξής. Γιατί να πιστέψουν τον Α και να μην πιστέψουν τον Β; Είδες τα αποτελέσματα της διαστρεβλωμένης εκκλησιολογίας; Θα μου πεις όλες οι Σύνοδοι των Γ.Ο.Χ. είναι το ίδιο; Όχι βέβαια. Αυτό είναι το θέμα της επόμενης εργασίας μου, όπως είπα και παραπάνω. Θα κάνεις λίγο υπομονή. Μέχρι τότε θέλω να διαβάσεις από την Εκκλησιαστική Ιστορία για το Αντιοχειανό Σχίσμα, όπου "το υγιαίνον σώμα της Εκκλησίας διήρετο"(Εκκλη. Ιστ. Μελετίου Α΄, σελ.364) αφού στην τοπική εκκλησία της Αντιοχείας, υπήρχαν τότε δύο "παρατάξεις" με δύο ορθοδόξους επισκόπους στην ίδια επισκοπή, τον Άγιο Μελέτιο, τον οποίο δεχόντουσαν οι Εκκλησίες της Ανατολής (και οι πατέρες Μέγας Βασίλειος και Γρηγόριος Θεολόγος) και τον Παυλίνο, τον οποίο δεχόντουσαν οι Εκκλησίες της Αιγύπτου και της Δύσης (και ο Μέγας Αθανάσιος)). Επίσης δες στην http://patriognosia.blogspot.gr/ την Ποιμαντορική Εγκύκλιο του 1944 του πρώην Φλωρίνης που θα έχω αναρτήσει μέχρι το βράδυ.
    Με εκτίμηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Φίλε δάσκαλε

    Όσον αφορά το Αντιοχειανό Σχίσμα, πρόκειται για Σχίσμα .. Όλες οι Εκκλησιαστικές ιστορίες το αναφέρουν ως Σχίσμα.

    Ο Άγιος Μελέτιος είχε το δίκιο και ήταν ο κανονικός ! … όχι ο Παυλίνος και οι Ευσταθιανοί ! .. Γι’αυτό και η Β’ Οικουμενική αναγνώρισε τον Μελέτιο και μάλιστα τον τοποθέτησε Πρόεδρο ! Επιπλέον μετά θάνατον του Μελετίου, δεν εξέλεξε στην Αντιόχεια τον Παυλίνο.. αλλά κάποιον Φλαβιανό …

    Ο Μέγας Αθανάσιος και η Δύση, δεν είχαν πλήρη ενημέρωση για την ταυτότητα του Μελετίου και του Παυλίνου. Και αυτό είναι κατανοητό , διότι μιλάμε για μια εποχή όπου οι επικοινωνίες δεν ήταν εύκολες και μία επιστολή για να φτάσει στα χέρια κάποιου μπορούσαν να περάσουν πολλοί μήνες . Ακριβώς επειδή δεν είχαν την δυνατότητα και την ευκολία όπως εμείς σήμερα να ανοίγουμε την τηλεόραση και να βλέπουμε σε ζωντανή σύνδεση με την Πόλη, τον Πατριάρχη να προσφωνεί το Πάπα ‘’ Αγιότατο Αρχιεπίσκοπο Ρώμης ‘’ και έτσι να ξέρουμε τα φρονήματα του καθενός, υπήρχαν παρεξηγήσεις και λάθος εκτιμήσεις . Καθώς και οι Άγιοι ήταν άνθρωποι ... Λέει για το Αντιοχειανό Σχίσμα στην Εκκλησιολογία του Φειδά σελ 517 : ‘’ ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΤΟΣΟ Ο Μ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΟΣΟ ΚΑΙ Η ΔΥΣΗ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΟΡΘΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΙΟΥ Ή ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΗΡΙΞΕΩΣ ΤΩΝ ΕΥΣΤΑΘΙΑΝΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΥΝΟΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΠΟΛΙΝΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑ …

    Συνεπώς στο Αντιοχειανό Σχίσμα, έχουμε ανθρώπινες συμπεριφορές αλλά και ξεκάθαρες καταστάσεις.. Δεν νομίζω όμως ότι το Αντιχειανό Σχίσμα έχει σχέση με το θέμα. Και βέβαια επ ΄ουδενί δεν αναιρεί την έννοια του Σχίσματος ! Στο σχίσμα, ένας έχει δίκιο ! Θα επιμείνω σε αυτό .. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ … Υπάρχει Σχίσμα.. Και όπου συναντάμε την λέξη διαίρεση, είναι ταυτόσημη του Σχίσματος !



    Για να επανέλθουμε στο θέμα

    Οι Πατέρες του 16ου αιώνα , καταδίκασαν το Νέο ημερολόγιο όχι μόνο λόγο του Πάσχα, αλλά καθ΄ολοκληρίαν το Γρηγοριανό μηνολόγιο, διότι διαταράσσει τον Ορθόδοξο Εορτολογικό κύκλο. Νομίζω πως είναι προφανές ότι Το 1924 οι καινοτόμοι αυτό που ήθελαν ήταν να τα αλλάξουν όλα ! Αλλά επειδή θα ξεσηκώνονταν όλοι εναντίον τους , τότε ‘’προσχηματικά’’ δεν άλλαξαν το Πασχάλιο .. για να λένε μέχρι σήμερα ότι δεν παρέβηκαν τον όρο της Α’ Οικουμενικής !!! Αλλά όμως φυσικά και διατάραξαν το Εορτολόγιο, κάνοντάς αλχημίες ! Δηλαδή κάνοντάς το … λάστιχο ! - κορυφαία παρανομία η κατάργηση της νηστείας των Αγίων Αποστόλων. ! –

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Είναι γνωστό ότι Σύμφωνα με την εγκύκλιο του 1920, το ημερολόγιο ήταν ένα από τα βήματα που έπρεπε να γίνουν για να προχωρήσουμε προς τον Οικουμενισμό !

    Αλλά ας αφήσουμε τους λόγους και δούμε το θέμα με όσο με μεγαλύτερη επιείκεια μπορούμε .. :

    Και μόνη η μονομερής εισαγωγή του νέου ημερολογίου, - έστω και προσωρινώς χωρίς αλλαγή του Πασχαλίου- , διαταράσσει το Εορτολόγιο, Μηνολόγιο της Ορθοδόξου Εκκλησίας ! Το οποίο απαγορεύεται ! και αυτόματα πέφτει στα αναθέματα των Πανορθοδόξων Συνόδων του 16ου αιώνα. Διαταράσσει την ενότητα της Εκκλησίας .. και πέφτει στα αναθέματα των Οικουμενικών συνόδων .. Διχάζει τους Χριστιανούς οι οποίοι επιλέγουν να μείνουν στις Ορθόδοξες αποφάσεις των 19 αιώνων, και πάλι αυτόματα δημιουργείται ΣΧΙΣΜΑ… από τους καινοτόμους !
    Θα επιμείνω και πάλι σε αυτό .. Όταν υπάρχει σχίσμα στην Εκκλησία ΕΝΑΣ.. έχει δίκιο … ο άλλος είναι εκτός Εκκλησίας … Αυτοί που άλλαξαν .. είναι καινοτόμοι .. Αυτοί που έμειναν στην Ιερά Παράδοση δεν άλλαξαν τίποτα.. Άρα ; την επόμενη μέρα που ξημέρωσε ποιος ήταν η Εκκλησία ; ! !

    Για να συνεχίσω την σκέψη στο θέμα της καταδίκης, οι καινοτόμοι του 1924, του Νέου ημερολογίου , ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ ΩΣ ΑΙΡΕΣΗ … Υπάρχει όμως ΣΧΙΣΜΑ … Το οποίο βαδίζει προς την αίρεση όσο περισσότερο μπαίνει στον Οικουμενισμό … Σε ποιο βαθμό και πότε θα ολοκληρωθεί … Δεν το ξέρουμε !

    Αυτό που έχει καταδικάσει η Εκκλησία σήμερα ως αίρεση είναι ο ίδιος ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ! Και αυτό και το ξέρουμε, και πρέπει να το καταδικάσουμε ! ΕΙΝΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ! Διότι είναι ξεκάθαρη και εξόφθαλμη αίρεση … και μάλιστα η χειρότερη όλων των εποχών !

    Τα όριά μας δηλαδή , είναι ότι με το Νέο ημερολόγιο, υπάρχει Σχίσμα .. που βαδίζει προς την αίρεση …. Η Εκκλησία όμως οφείλει να διαχωρίσει την θέση της από το Σχίσμα !… Η Εκκλησία έχει τα κριτήριά της σε αυτές τις περιπτώσεις τα οποία είναι κατοχυρωμένα με τους κανόνες και τους όρους των Οικουμενικών συνόδων και τα οποία είναι αμετάβλητα και ξεκάθαρα μέσα από την ιστορία 2000 χρόνων . Δεν έχει ανάγκη από νεολογισμούς και καινοφανείς όρους . Και δεν επιτρέπονται νεολογισμοί και καινοφανείς όροι .. Σύμφωνα λοιπόν με τα Ορθόδοξα κριτήρια αποφασίζει η Εκκλησία και με τίποτα άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ας δούμε όμως πώς αποδεικνύεται και τεκμηριώνει τα παραπάνω αυτή η στάση της Εκκλησίας στην χρονική διάρκεια που μας αφορα από το 1924 μέχρι το 1950. :
    Στο Βιβλίο ''Ορθόδοξη θρησκευτική κοινότης των γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών 1926. Ορθοδοξη ομολογια της Εκκλησίας από το 1924 μέχρι σήμερα.΄΄

    Στις σελίδες 26, 27 διαβάζουμε το Διάγγελμα του 1935 : , ΄΄προς τον ευσεβή Ορθόδοξο Λαό΄΄.

    Λένε οι Αρχιερείς :

    ‘’ Τούτου ένεκα οι διοικούντες νυν την Εκκλησίαν της Ελλάδος διασπάσαντες την ενότητα της Ορθοδοξίας δια της ημερολογιακής καινοτομίας και διαιρέσαντες τον Ορθόδοξον Ελληνικόν λαόν είς δύο αντιθέτους ημερολογιακάς μερίδας, ού μόνον αθέτησαν μίαν Εκκλησιαστικήν παράδοσιν, καθιερωθείσαν υπο των 7 Οικουμενικών Συνόδων και κυρωθείσαν υπο της αιωνοβίου πράξεως της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας, ΑΛΛΑ ΕΘΙΞΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. Διό και οι διοικούντες νύν την Ελληνικήν Εκκλησίαν δια της μονομερούς και αντικανονικής και αψυχολογήτου εισαγωγής του Γρηγοριανού Ημερολογίου ΑΠΕΣΧΙΣΑΝ ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΟΡΜΟΥ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΗΡΥΞΑΝ ΕΑΥΤΟΥΣ ΚΑΤ’ ΟΥΣΙΑΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ…

    Παρακάτω μιλάνε για την επιτροπή λίγα χρόνια πρίν όπου συμμετείχε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χ.Παπαδόπουλος και είχε γνωμοδοτήσει ‘’ Άπασαι αι Ορθόδοξοι Εκκλησίαι αν και αυτοκέφαλοι είς την εσωτερικήν διοίκησιν αυτών, ούχ ήττον εισίν ηνωμέναι προς αλλήλας διά των Δογμάτων και των Συνόδικών όρων και κανόνων, δεν δύναται μία επι μέρους Ορθόδοξος Εκκλησία να χωρισθεί και να αποδεχτεί νέον Εκκλησιαστικόν Ημερολόγιον ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΛΟΓΙΣΘΕΙ ΣΧΙΣΑΜΤΙΚΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ .. ! ‘’

    Και αναρωτιόνται οι Αρχιερείς :’’ Όθεν, αφού ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών ΔΙΑ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΑΥΤΟΥ ΥΠΟΓΡΑΦΗΣ ΚΥΡΗΤΤΕΙ ΕΑΥΤΟΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΝ .., τι έτι χρείαν έχομεν μαρτύρων, ίνα αποδείξωμεν, ότι ούτος και οι ομόφρονες αυτώ Αρχιερείς, ΚΑΤΕΣΤΗΣΑΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ, ως διασπάσαντες την ενότητα της Ορθοδοξίας διά της ημερολογιακής καινοτομίας και διαιρέσαντες την Εκκλησιαστικήν και Εθνικήν ψυχήν του Ορθοδόξου Ελληνικού Λαού ;

    + Δημητριάδος Γερμανός
    + Πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος
    + Ζακύνθου Χρυσόστομος


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Σε συνέχεια του πνεύματος του 1935, διακηρρύτει η Εγκύκλιος του 1946.. Αυτό που είναι ενυπωσιακό, είναι ότι οι Αρχιερείς προς αποφυγήν σκανδάλων και παρεξηγήσεων, διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους , πώς ότι και αν ειπώθηκε έξω από την Εκκλησιαστική επισημότητα που είναι η Σύνοδος, το ανακαλούν και το αποκηρρύσουν και μένουν στην ομολογία του 1935 ! ! ! …..

    Πάμε στην Εγκύκλιο του 1946

    Εν Αθήναις 29 Νοεμβρίου 1946 Ποιμ.Εγκύκλιος Αριθ. 59

    Λένε οι Αρχιερείς : επειδή οί προβαλλόμενοι ύπό τών διϊ- σταμένων, λόγοι άφορώσι κυρίως τό ότι ημείς παρεξεκλίναμεν τής πρώτης ημών ομολογίας, ήν έδώσαμεν κατά τό έτος 1935 διαμαρτυρηθέντες κατά τής έορτολογικής καινοτομίας καί άποκηρύξαντες ώς Σχισματικήν την Εκκλησίαν τής Έλλάδος, έκδίδομεν τήν παρούσαν Ποιμαντορικήν εγκύκλιον, δι’ ής δια- κηρύσσομεν τά κατωτέρω.
    Δηλοϋμεν καί διακηρύσσομεν, πρός άρσιν πάσης αμφιβο¬λίας έν σχέσει πρός τό ’Ορθόδοξον φρόνημα ημών, έν πλήρει έπιγνώσει καί ειλικρίνεια, ΟΤΙ ΟΥΔΑΜΩΣ ΕΞΕΚΛΙΝΑΜΕΝ ΤΗΣ ΠΡΟΤΕΡΑΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ ΗΝ ΕΠΙΣΗΜΩΣ ΔΙΕΚΗΡΥΞΑΜΕΝ ΤΟ ΕΤΟΣ 1935 !

    …….. Αν δέ τυχόν κατά διαφόρους καιρούς έλέχθη ή έγράφη, ή καί έπράχθη τι παρ ’ ημών, άντιστρατευόμενον πρός την προτέραν ημών Όρθόδοξον ομολογίαν, τό τοιοϋτον, ώς μή άνταποκρινόμενον πρός τό υγιές καί άκραιφνές πνεύμα τών ’Ορθοδόξων φρονημάτων ημών ΑΝΑΚΑΛΟΥΜΕΝ ΚΑΙ ΑΠΟΚΗΡΥΣΣΟΜΕΝ !!!
    Καλοΰμεν δέ πάντας κατόπιν τούτων εις ένωσιν πρός δόξαν τοΰ Μεγάλου Θεού καί Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού, Οδ ή χάρις καί τό άπειρον έλεος σόν τή πατρική ήμών ευχή καί ευλογία ειη μετά πάντων Υμών.


    Ή Ιερά Σύνοδος
    Ό Πρόεδρος + Ό Πρ. Φλωρίνης ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
    Τά Μέλη_ + Ό Μεγαρίδος ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ

    + Ό Δίαυλείας ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Τέλος στην εγκύκλιο του Μαίου του 1950 , διακηρύσσεται η ίδια και αυτή πίστη..



    ‘’ Ή Ιερά Σύνοδος της καθ’ ημάς Άγίωτάτης Εκκλησίας, λα- βοΰσα ύπ’ όψιν πληροφορίας καθ’ ας τινές τών εύλαβεστάτων Ιερέων ημών άμελοΰσι την έκπλήρωσιν τών καθηκόντων αυτών βάσει τών Ιερών Κανόνων καί της ύφ’ ημών δοθείσης ομολο¬γίας κατά τό Σωτήριον ετος 1935 προαγόμεθα, δπως ύπομνή- σωμεν πάσιν αύτοϊς τά άκόλουθα.
    Κατά τό Σωτήριον ετος 1935 ΕΚΗΡΥΞΑΜΕΝ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ ΤΩΝ ΚΑΟΝΟΤΟΜΩΝ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗΝ … ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝ ΚΑΙ ΑΥΘΙΣ ΤΗΝ ΤΟΙΑΥΤΗΝ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑΝ ΕΝΤΕΛΛΟΜΕΘΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗΝ ΤΟΥ Α΄ ΚΑΝΟΝΟΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΤΑ ΥΠΟ ΤΩΝ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΤΕΛΟΥΜΕΝΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΩΣ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΟΝΤΩΝ ΤΟΥΤΩΝ, ΣΤΕΡΟΥΝΤΑΙ ΑΓΙΑΣΤΙΚΗΣ ΧΑΡΙΤΟΣ !
    Ωσαύτως ούδένα νεοημερολογίτην δέον νά δέχησθε εις τούς κόλπους της καθ’ ημάς Άγίωτάτης ’Εκκλησίας καί κατά συνέ¬πειαν νά εξυπηρετείτε τούτον, άνευ προηγούμενης ομολογίας, δι’ ής νά καταδικάζη ούτος την καινοτομίαν τών Νεοημερολογιτών καί νά κηρύσση τήν Εκκλησίαν τούτων Σχισματικήν. ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΔΕ ΠΕΡΙ ΒΑΠΤΙΣΘΕΝΤΩΝ ΥΠΟ ΤΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΝΑ ΜΥΡΩΝΟΝΤΑΙ ΔΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΥΡΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΡΟΕΛΕΥΣΕΩΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΥΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΝ ΕΑ ΑΦΘΟΝΙΑ ΠΑΡ’ ΗΜΙΝ . Έπί ταύτη δέ τη ευκαιρία άπευθύνομεν πρός πάντας τούς Γνησίους ’Ορθοδόξους Χριστιανούς, όστάτην έκκλησιν κα- λούντες αυτούς Πατρικώς, όπως προσέλθωσιν εις ενωσιν μεθ’ ημών, ήν έπ ψάλλει τό συμφέρον του Ιερού υπέρ της Πατρώας εύσεβείας ημών άγώνος καίάποτελεIτόν διακαή πόθον πάντων ημών… ‘’

    Και εδώ είναι άλλο ένα πολύ σημαντικό σημείο :

    ΠΡΟΣΚΑΛΟΝΤΕΣ ΔΕ ΥΜΑΣ , ΑΙΡΟΜΕΝ ΤΑ ΕΞ ΥΠΑΙΤΙΟΤΗΤΑΣ ΗΜΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΝΤΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΚΑΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΥΤΟ ΑΝΑΚΑΛΟΥΜΕΝ ΚΑΙ ΑΠΟΚΗΡΥΣΣΟΜΕΝ ΠΑΝ ΟΤΙ ΑΠΟ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 1937 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΟΝ ΕΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΛΕΧΘΗ ΑΦ’ ΗΜΩΝ ! ΔΙΑ ΚΗΡΥΓΜΑΤΩΝ , ΔΙΑΣΑΦΗΣΕΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΓΚΥΚΛΙΩΝ ΑΠΑΔΟΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΡΑΤΕΥΟΜΕΝΟΝ ΠΡΟΣ ΤΑΣ ΑΡΧΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΦ ΥΜΩΝ ΔΙΕΞΑΓΟΜΕΝΟΥ ΙΕΡΟΥ ΑΓΩΝΟΣ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΟΥΤΙΝΟΣ ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΕΝ ΤΗ ΕΚΔΟΘΕΙΣΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 1935 ΑΝΕΥ ΟΥΔΕΜΙΑΣ ΠΡΟΣΘΗΚΗΣ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΥΤΩΝ ΑΚΟΜΑ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΟΡΩΝ ‘’ ΔΥΝΑΜΕΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ‘’ …!


    Ταύτα πάντα δηλούμεν δι ύστατην φοράν, χάριν των σκανδαλισθέντων Χριστιανών, ων επιθυμούμεν την ψυχικήν σωτηρίαν και επ’ευκαιρίαν διακηρύσσομεν ότι πάντες ημείς δέον να φυλάσσωμεν την αφ΄ημών δοθείσαν ομολογίαν εν έτει 1935 ακέραιαν ! μέχρι τέλους της ζωής ημών επικαλούμενοι το έλεος του Θεού δια πάσαν παράκκλισην …

    Στώμεν όθεν καλώς .

    Μετ΄ευχών Διαπύρων
    Η Ιερά Σύνοδος

    Ο πρόεδρος
    + Πρώην Φλωρίνης ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

    Τα μέλη

    + Ο Κυκλάδων ΓΕΡΜΑΝΟΣ
    + Ο Χριστιανουπόλεως ΧΡΥΣΤΟΦΟΡΟΣ


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. …. Βλέπουμε λοιπόν πώς και πάλι στην εγκύκλιο του 1950, επαναλαμβάνουν θα έλεγα ΦΩΝΑΖΟΥΝ οι Αρχιερείς , πως ότι ειπώθηκε από το 1935 μέχρι τότε τότε δεν έχει ισχύ ! Και εδώ πρέπει να διευκρινίσουμε κάτι πολύ πολύ σημαντικό.. Η ΣΥΝΟΔΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ ΚΑΙ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ , δεν είναι απλές γνώμες, που λέγονται τυχαία και πρόχειρα .. Δεν έχουν το βάρος δηλώσεων μεμονωμένων επισκόπων που μπορεί να λεχθούν είτε σε επιστολές είτε σε κηρύγματα είτε οπουδήποτε.. Έχουν ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΙΣΧΥ ! ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΣΥΓΧΕΟΥΜΕ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΥΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΣΥΝΟΔΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ .! ΟΙ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΣΥΝΟΔΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ .. ΚΑΙ ΕΔΩ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΣΥΝΟΔΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΕΣ ΓΙΑ ΟΛΗ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ! Και η Εκκλησία μιλάει ξεκάθαρα πως δεν υπάρχει καμία Διαίρεση της Εκκλησίας σε κομμάτια .. ( που ως όρος επαναλαμβάνω και πάλι ότι δεν υφίσταται στην Ορθόδοξη Εκκλησιολογία ) … Οι Αρχιερείς ομολογούν ξεκάθαρα και Ορθοδόξως πώς οι καινοτόμοι : ΑΠΕΣΧΙΣΑΝ ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΟΡΜΟΥ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΗΡΥΞΑΝ ΕΑΥΤΟΥΣ ΚΑΤ’ ΟΥΣΙΑΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ… !!!

    Δεν νομίζω πώς μπορεί να φανεί πίο ξεκάθαρο και κατανοητό .









    Στην επιεικέστερη λοιπόν των σκέψεων .. Μπορούμε να πούμε πως Οι Νεοημερολογίτες δεν ξέρουμε τι είναι ! Αυτοί το επέλεξαν .. Αυτοί επέλεξαν να διαχωρίσουν εαυτούς από την Εκκλησία…. βλέπουμε όμως με αγωνία που βαδίζουν… και ελπίζουμε να επιστρέψουν στην Εκκλησία !

    Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΟΜΩΣ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ … ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΣΗ … ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ !

    Τον Οικουμενισμό καταδίκασε ως αίρεση η Εκκλησία το 1983 ! όχι τους Νεοημερολογίτες ! … - Αν θές- , οι νεοημερολογίτες καθίστανται αιρετικοί στο βαθμό που βυθίζονται στον Οικουμενισμό ! .. Αλλά επαναλαμβάνω πως αυτή, είναι επικίνδυνη διερεύνηση .. και δεν μας αφορά ! Αυτό που μας αφορά είναι να μένουμε εντός της Εκκλησίας και να σεβόμαστε τις αποφάσεις της οι οποίες είναι ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ! Η Εκκλησία έχει τα τείχη και τις άμυνές της και ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕ ΟΡΘΩΣ τους Νεοημερολογίτες καινοτόμους από την μία . Και ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕ ΟΡΘΩΣ την παναίρεση του Οικουμενισμού από την άλλη….


    Νομίζω πως είναι πολύ ξεκάθαρα τα πράγματα. Ελπίζω με προσευχή και καθαρό νού να κρατιόμαστε όλοι στην Αλήθεια .

    Με Αδελφική εκτίμηση .



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αγαπητέ αδελφέ,
    συγχέεις τη λέξη "σχισματικός" όταν την χρησιμοποιούμε με την γλωσσική-φιλολογική της έννοια (αυτός που προκαλεί διαίρεση), με την εκκλησιολογική-κανονική της έννοια (αυτός που ανακηρύχθηκε από Σϋνοδο). Η φράση "κατ' ουσίαν σχισματική" που χρησιμοποιείται στην Εγκύκλιο του 1935, δείχνει ακριβώς αυτή τη γλωσσική της έννοια, παραπέμποντας μάλιστα και στην ίδια τη γνωμάτευση του Παπαδόπουλου! Ήταν δε απαραίτητη η (προσεγμένη) χρήση της λέξης εκ μέρους των Ιεραρχών για να τεθούν υπό την ποιμαντορία τους, οι ψυχασθενείς ηγετίσκοι της Ελληνικής Θρησκευτικής Κοινότητας τύπου Μάνεση...
    Τόσο οι εγκύκλιοι του '46, '48 και '50 ήταν εγκύκλιοι οικονομίας (γι' αυτό και ήταν τόσο σύντομες) για την εξάλειψη του ματθαιϊκού σχίσματος. Δες όμως στην Ποιμαντορική Εγκύκλιο του 1944 ( http://www.scribd.com/doc/110297789/%CE%A0%CE%9F%CE%99%CE%9C%CE%91%CE%9D%CE%A4%CE%9F%CE%A1%CE%99%CE%9A%CE%97-%CE%95%CE%93%CE%9A%CE%A5%CE%9A%CE%9B%CE%99%CE%9F%CE%A3-%CE%A0%CE%A1-%CE%A6%CE%9B%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%9D%CE%97%CE%A3-%CE%A7%CE%A1%CE%A5%CE%A3%CE%9F%CE%A3%CE%A4%CE%9F%CE%9C%CE%9F%CE%A5-1944 ) και στη Διασάφηση αυτής ( http://www.synodinresistance.org/Theology_el/3f2004fpFlorinis-6.pdf ) αυτής πως αναλύει το ζήτημα που συζητάμε.
    Υγεία αδερφέ και η Παναγιά μαζί σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή