"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020

Διαπιστώσεις με αφορμή τον κορωνοϊό και τα αποτελέσματά του στην Εκκλησία


* Ήδη μαζί με την εμφάνιση του κορωνοϊού εμφανίστηκε, όπως ήταν λογικό, και μια μεγάλη γενική αναστάτωση· εκφράστηκαν συνάμα χιλιάδες γνώμες και απόψεις για αυτόν, για την προέλευσή του, για τον σκοπό του κ.λ.π. Η αιτία όμως της αναστατώσεως αυτής ήταν μία και μοναδική: ο φόβος του θανάτου.
* Ο αληθινός Χριστιανός όμως έχει μάθει να ζει με αυτόν και ολόκληρη η εκκλησιαστική του ζωή στοχεύει στο να είναι πάντοτε έτοιμος να τον αντιμετωπίσει. Η αποδοχή της ιδέας του θανάτου τον καθιστά ειρηνικό και ατάραχο, όταν βεβαίως αγωνίζεται για την κάθαρση της ψυχής του και ελπίζει ολόψυχα στον Θεό. Το αντίδοτο δηλαδή στον φόβο του θανάτου είναι ένα και μοναδικό: η πίστη στον Θεό.
* Αντιθέτως ο μη Χριστιανός (είτε άθεος, είτε αντιχριστιανός, είτε ψευδοχριστιανός) προσπαθεί να βρει άλλα αντίδοτα, είτε στην ιατρική, είτε στην πολιτική, είτε αλλού. Δυστυχώς η δοκιμασία αυτή απέδειξε ότι στην Ελλάδα η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών της είναι μη Χριστιανοί.
* Αυτό αποδεικνύεται εύκολα από το γεγονός της ευμενούς αποδοχής, από τη μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων (οι οποίοι σε ποσοστό 80% συμφωνούν με  την παύση των ακολουθιών, ενώ ήδη το 71% είχε εκφραστεί υπέρ της αποχής από την Θεία Κοινωνία...), των, κατά της Ορθοδόξου Πίστεως, μέτρων που έλαβε ο - κατά παραχώρηση Θεού για τις αμαρτίες μας - Πρωθυπουργός του Κράτους Κυριάκος Μητσοτάκης, εν ονόματι δήθεν της δημόσιας υγείας!
* Και γράφουμε "δήθεν", επειδή αν κάποιος νοιαζόταν πραγματικά για την δημόσια υγεία, δεν θα  θεωρούσε επικίνδυνους για αυτήν τους ελάχιστους πιστούς που εκκλησιάζονται στους ναούς για λίγη ώρα, μια-δυο φορές την εβδομάδα, αλλά τα εκατομμύρια των καταναλωτών που πηγαίνουν στα "σούπερ μάρκετ", τα οποία πλέον υποχρεώθηκαν να ανοίγουν και τις Κυριακές! Ούτε θα θεωρούσε επικίνδυνους για την δημόσια υγεία μόνο τον ιερέα με τους ελάχιστους πιστούς που βρίσκονται συνήθως στο ναό για την ακολουθία, αλλά όχι και τον δήμαρχο με τους "νεόνυμφους" και τους (μέχρι δέκα, αποφάσισαν εσχάτως) καλεσμένους, που βρίσκονται στο Δημαρχείο για τον πολιτικό γάμο! Βλέπετε την υποκρισία;
* Πώς πρέπει όμως η Εκκλησία να αντιμετωπίσει αυτήν την κατάσταση; Η επίσημη Διοικούσα Εκκλησία, δυστυχώς ήταν αναμενόμενο ότι θα υπάκουε, διότι είναι - εδώ και έναν αιώνα σχεδόν - κάτω από την μπότα της Πολιτείας. Η Σύνοδος όμως της Εκκλησία μας, των Παλαιοημερολογιτών, πώς αντέδρασε; Αφού αρχικά εξέδωσε μία Εγκύκλιο, στην οποία ανέλυε θεωρητικά το ζήτημα, λαμβάνοντας ξεκάθαρη θέση, εν συνεχεία εξέδωσε μία Ανακοίνωση, για την πρακτική αντιμετώπισή του, η οποία, λόγω του συγκεκαλυμμένου μηνύματός της, σκανδάλισε κάποιους πιστούς, οι οποίοι ενδεχομένως πίστευαν ότι οι αποκαλούμενοι "Γνήσιοι Ορθόδοξοι" θα έπρεπε "να αναπετάσσουν τις σημαίες της Ορθοδοξίας και να κηρύξουν Επανάσταση". Έπραξε σωστά ή όχι η Σύνοδος των Παλαιοημερολογιτών; 
* Κατά την γνώμη μας (και όσο κι αν υπάρχουν κάποιες ενστάσεις ως προς την διατύπωση και το ύφος της Ανακοινώσεως), έπραξε απολύτως σωστά, για τον εξής, κυρίως, λόγο: διότι σφυγμομέτρησε τον παλμό όλων των μελών του Σώματός της (Αρχιερέων, Ιερέων και Λαϊκών), και κατανόησε ότι τα επίπεδα της πίστεως, της αγιότητος, καθώς και της ομολογιακής διαθέσεώς μας, είναι χαμηλότερα από αυτά που απαιτούνται για να κηρυχθεί "Επανάσταση"! Αυτή είναι η αλήθεια. Και πραγματικά θα έπρεπε να υπάρχει μεγάλη αγιότητα, πίστη και ομολογιακή διάθεσή από όλους μας, ώστε να αντιταχθούμε φανερώς όχι μόνο σε μια απόφαση του Κράτους, το οποίο μπορεί μεν να αδυνατεί (ακόμη) να εφαρμόσει εναντίον μας την θανατική ποινή, αλλά δύναται να μας εξοντώσει με άλλους τρόπους (στέρηση ελευθερίας, οικονομικό θάνατο), αλλά και στο μένος των μη Χριστιανών συμπολιτών μας, οι οποίοι θα μας αντιμετώπιζαν, ως απεχθέστατους φορείς του μεγάλου και βασανιστικού τους φόβου: της ιδέας του θανάτου!!! 
* Η συνειδητοποίηση λοιπόν της αδυναμίας μας αυτής, αποτελεί μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία για αναθεώρηση της "υπερορθής" στάσεως πολλών από εμάς, οι οποίοι με τόσο στόμφο, έπαρση και σκληρότητα, μιλούμε για την "Γνησία Ορθοδοξία", κατηγορούμε ως "προδότες της Πίστεως" και "σχισματοαιρετικούς χωρίς Θεία Χάρη και Μυστήρια" όλους ανεξαιρέτως τους αδελφούς μας Νεοημερολογίτες ή αναθεματίζουμε τους "Σεργιανιστές", γιατί δεν κάθισαν να σφαγιαστούν από τους Μπολσεβίκους (της Αριστεράς τότε, γιατί σήμερα έχουμε τους Μπολσεβίκους της Δεξιάς, που είναι πιο ύπουλοι, γιατί φορούν τη μάσκα του χριστιανού). Ευκαιρία λοιπόν, αγαπητοί μου, να αποβάλουμε μια για πάντα το υπερορθόδοξο υποκριτικό δόγμα "Ακρίβεια για τους άλλους, Οικονομία για μας" και εν ταπεινώσει να επανέλθουμε στο πατερικό "Ακρίβεια για μας, Οικονομία για τους άλλους", και να προσπαθήσουμε να γίνουμε πραγματικά ταπεινόφρονες.
* Προς την πορεία αυτή θα μας βοηθήσουν δύο πράγματα: η αποφυγή της κατακρίσεως και η ενασχόληση με την προσευχή και την μελέτη. Δυστυχώς, όλη αυτή η κατάσταση αποκάλυψε τις καρδιές και τις διαθέσεις όλων μας. Κάποιοι, με πρόφαση την Πίστη, βρήκαμε την ευκαιρία να στιγματίσουμε ως "προδότες" όσους ποτέ δεν χώνεψε η, δίχως αγάπη, καρδιά μας. Άλλοι, μιλώντας για Υπακοή στους θεσμούς, επιτεθήκαμε βάναυσα και με ειρωνεία στους σκανδαλισμένους "θερμόαιμους" αδελφούς μας. Ας σταματήσουμε την κατάκριση και ας αφιερώσουμε τον χρόνο μας στην προσευχή και την ανάγνωση ορθοδόξων κειμένων. Εκεί θα βρούμε παρηγοριά, διότι έτσι θα επικοινωνήσουμε με τον Θεό, με την πρώτη άμεσα, ενώ με την δεύτερη διά μέσου των Πατέρων μας, των απλανών οδηγών κάθε αληθινού, δηλαδή ταπεινού, Χριστιανού. 
* Εν κατακλείδι, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε (και αν δεν το κάνoυμε τώρα, θα αναγκαστούμε να το παραδεχτούμε με την πάροδο των χρόνων) ότι η Εκκλησία πλέον βρίσκεται εν διωγμώ. Διανύουμε παρόμοια χρόνια με τα των πρώτων αιώνων, όπου η μεγάλη πλειοψηφία είναι σήμερα ουσιαστικά ειδωλολάτρες, κατ' όνομα μεν Χριστιανοί, θεωρία τε και πράξεσι αντιχριστιανοί. Ας προετοιμαστούμε για τα δύσκολα, για τις Κατακόμβες, για το μαρτύριο, για τα οποία δεν είμαστε έτοιμοι. Και για να το καταφέρουμε δεν χρειάζεται κάτι άλλο, παρά αγάπη, ταπείνωση αληθινή, προσευχή, μελέτη (για να διορθώσουμε τον εαυτό μας και όχι τους άλλους) και ...όχι μεγάλα λόγια πλέον! 
* Και όπως δίδασκε και μια μεγάλη πατερική μορφή της εποχής μας, ο π. Σεραφείμ Ρόουζ: "Θυμήσου ότι η επιβίωση και η σταθερότητα της ύπαρξής σου ως Ορθόδοξος Χριστιανός θα εξαρτηθεί κατά πολύ από την επαφή σου με τη ζώσα παράδοση της Ορθοδοξίας. Εάν η στάση σου είναι ταπεινή και χωρίς «υπέρ-επικριτική» διάθεση, εάν τοποθετήσεις πρώτα τον Χριστό στην καρδιά σου και προσπαθήσεις να ζήσεις µια κανονική ζωή σύμφωνα με τον Ορθόδοξο τρόπο και άσκηση, θα αποκτήσεις αυτή την επαφή".
* Κλείνουμε τις διαπιστώσεις μας, με τις διαπιστώσεις του αειμνήστου πρ. Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου (πηγή εδώ - υπογραμμίσεις ημέτερες): 
"Ἔ, φεύγουμε κ᾿ ἐμεῖς ἀπὸ τὸ σχῆμα αὐτὸ τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ ἀπελαμβάναμε ὡρισμένα προνόμια σὲ ὡρισμένας ἐποχὰς καὶ εἶχε μερικὴ ἐλευθερία. Φεύγουμε πλέον ἀπὸ τὸ σχῆμα αὐτὸ τῆς Ἐκκλησίας, καὶ μπαίνομε στὸ σχῆμα τῶν κατακομβῶν.
Tότε πλέον, ὄχι μόνο τροπικῶς, ἀλλὰ καὶ τοπικῶς θὰ χωριστοῦμε. Καὶ ἡ Ἐκκλησία θὰ διωχθῇ· καὶ οἱ ναοὶ θὰ κλείσουν, ὃν τρόπον ἔχουν κλείσει στὴν Ἀλβανία καὶ σὲ ἄλλα μέρη.
Διωγμός. Φαίνονται αὐτὰ ἀπίστευτα· ἀλλὰ ὅλες οἱ ἐνδείξεις φανερώνουν, ὅτι ἐκεῖ βαίνομε. Λοιπόν, πρέπει κ᾿ ἐμεῖς νὰ προετοιμάσωμε τὸν ἑαυτό μας διὰ Ἐκκλησίαν κατακομβῶν.
Ἀλλὰ γεννᾶται τὸ ἐρώτημα. Ἔχομε ἐμεῖς τὴν διάθεσιν αὐτήν; Τί λέτε; Μήπως συμβῇ ἐκεῖνο τὸ ὁποῖον εἶπε ὁ Χριστὸς στὸν Πέτρο· «Σίμων Σίμων, ἰδοὺ ὁ σατανᾶς ἐξῃτήσατο ὑμᾶς τοῦ σινιάσαι ὡς τὸν σῖτον» (ὁ σατανᾶς, λέει, ζητάει νὰ σᾶς κοσκινίσῃ)· «ἐγὼ δὲ ἐδεήθην περὶ σοῦ ἵνα μὴ ἐκλίπῃ ἡ πίστις σου» (Λουκ. 22,31). Ὁ Κύριος ἐγνώριζε τὴν ἀδυναμία τοῦ Πέτρου καὶ ὅτι, ναὶ μὲν εἶχε πόθο εἰλικρινῆ νὰ μείνῃ κοντὰ στὸ Χριστό, ἀλλὰ ἦταν τὸ πνεῦμα του ἀσθενές.
Ὁ Πέτρος ἀπήντησε· «Ἐγώ, Κύριε, μαζί σου θὰ εἶμαι». Κ᾿ ἐσεῖς τώρα εἶστε ἐδῶ πέρα, μαζί μου. Ἀλλὰ θὰ εἶστε πάντα;
Θὰ περάσετε κόσκινο. Δὲν θέλω νὰ σᾶς ἀπογοητεύσω. Ὡραῖα εἶστε τώρα ὅλες ἐδῶ. Δὲν σᾶς πειράζει κανείς, δὲν σᾶς καταδιώκει κανείς. Ἐλεύθερο κατηχητικὸ σχολεῖο ἔχετε, ἐλεύθερες συγκεντρώσεις κάνετε, ἐλεύθερα εἶνε ὅλα. Ζῆτε πάνω σ᾿ ἕνα ὄρος Θαβώρ. «Kαλόν ἐστιν ἡμᾶς ὧδε εἶναι» (Mατθ. 17,4). Ἔχετε τὴ συντροφιά σας, τὸ φαγητό σας, τὸν ὕπνο σας, τὰ κέντρο σας, τὰς εὐκολίας σας. Ὅλα αὐτὰ εἶνε καλὰ καὶ εὐχάριστα. Ἀλλὰ μετὰ ὁ Θεὸς θὰ μᾶς δώσῃ μιὰ κλωτσιά, ὅπως λέει καὶ ὁ Χότζνερ, καὶ θὰ μᾶς πετάξῃ ἀπὸ τὸ ὄρος Θαβώρ· θὰ μᾶς ῥίξῃ κάτω, στὴν σκληρὰν πεδιάδα, στὸ σχῆμα αὐτό.
Γεννᾶται λοιπὸν τὸ ἐρώτημα· ἐμεῖς εἴ­μεθα προετοιμασμένοι γιὰ ἕνα τέτοιο διωγμό;".


(Από μία κατ᾿ οίκον Εκκλησία, 
προετοιμαζόμενοι για τις Κατακόμβες...)

ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ "ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ" - "ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ"

22 σχόλια:

  1. Η ποίμνιο των Γοχ προς το οποίο απευθύνεται η ανακοίνωση, δεν αποτελείται μόνο από χριστιανούς των «ειδικών δυνάμεων», αλλά και από ασθενείς και ολιγοψύχους...
    Οι δυνατοί ας ασκηθούν στα δύσκολα και ας δώσουν και μία χείρα και στους αδυνάτους, από το να κρίνουν, σύμφωνα με τις προσωπικές τους πνευματικές δυνάμεις...
    Ας πρυτανεύσει Η διάκριση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οἱ ἐκκλησιολογικές διαφορές μας εἶναι δεδομένες. Καί σέ παρακαλῶ μή σπεύσεις νά ρίξεις λάδι στή φωτιά, ἐγκαταλείποντας τήν εὐγένεια καί τήν καλλιέργειά σου. Ἐπίτρεψέ μου ὅμως νά σέ στενοχωρήσω λίγο ἐπισημαίνοντας τό ἑξῆς: Θά μποροῦσα νά συμφωνήσω ἀπό πνευματικῆς ἀπόψεως μέ ὅλα ὅσα γράφεις, ἐκτός ἀπό δύο οὐσιώδη σημεῖα. Τό πρῶτο εἶναι ἡ ἄποψη ὅτι ἡ Σύνοδός σας ἀποφάσισε σωστά ἀποδεχόμενη στήν πράξη τήν ἀντίθεη προσταγή τοῦ Καίσαρος νά παύσει ἡ ὀρθόδοξη θεία Λατρεία πού πάντοτε εἶναι κοινή στόν Ναό καί φανερώνει τήν Ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας ὡς Σώματος Χριστοῦ. Αὐτό εἶναι συμβιβασμός, ἔνθα οὐ χωρεῖ συγκατάβασις! Καί τό δεύτερο εἶναι ἡ ἀναφορά περί σφυγμομετρήσεως τῶν Ἀρχιερέων σας ὑπό τῆς Συνόδου καί οἱ ὁποῖοι "βρέθηκαν" μέ χαμηλό σφυγμό! Τί νά πῶ; Δηλαδή, αὐτοσφυγμομετρήθηκαν, ἀφοῦ Σύνοδος καί Ἀρχιερεῖς μέλη της νομίζω ὅτι ταυτίζονται λογικῶς, καί προσάρμοσαν στό σφυγμό τους τόν κανονικό παλμό τοῦ Σώματος τῆς Ἐκκλησίας πού δέν μπορεῖ παρά νά εἶναι ὁμολογιακός! Κρίμα! Μᾶς ἀπογοητεύσατε. Τελικῶς μόνον ἡ Αὐτοκέφαλη Ἐκκλησία Πατρώων Παραδόσεων Κύπρου ὑπό τόν Μακαριώτατο Ἀρχιεπίσκοπο Κύπρου κ. Ἐπιφάνιο ἔχει κανονικό ὀρθόδοξο παλμό καί σφυγμό καί ἀπεφάσισε νά συνεχίσει παρά τίς ἀντίστοιχες ἀπαγορεύσεις κανονικά καί φανερά τήν λειτουργία της ἀποδεχομένη τίς ὅποιες συνέπειες! Μόλις δέ πού χρειάζεται γιά ὅλους τούς ὑπολοίπους νά παραπέμψω στήν λαϊκή ρήση "ὅσα δέν φθάνει ἡ ἀλεπού τά κάνει κρεμαστάρια". Καί αὐτό τό προτιμῶ ἀπό τό φοβερό Εὐαγγελικό καί Κυριακό λόγιο "ἐάν τό ἅλας μωρανθῆ ἐν τίνι ἁλισθήσεται";....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ κ. Κάτσουρα, παραβλέποντας το γεγονός ότι "λάδι στη φωτιά" ρίχνει αυτός που χρησιμοποιεί με υπερηφάνεια β΄ πληθυντικό, και όχι με ταπείνωση α΄ πρόσωπο, σας συνιστώ να διαβάσετε με ψυχραιμία τόσο την Ανακοίνωση της Συνόδου μας, όσο και τις ενταύθα διαπιστώσεις μας.
      Αν το κάνετε, τότε θα δείτε στην μεν πρώτη, ότι πουθενά δεν αναφέρεται ΕΥΘΕΩΣ ότι η Σύνοδος αποδέχεται την παύση της Θείας Λατρείας (όπως άλλωστε ακριβώς και στην Ανακοίνωση της δικής σας Συνόδου [Στεφάνου]), στις δε διαπιστώσεις μας γράφουμε ξεκάθαρα για σφυγμομέτρηση του παλμού ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ του Σώματος της Εκκλησίας (δηλαδή Αρχιερέων, Ιερέων και Λαϊκών) και όχι μόνο Αρχιερέων, όπως γράφετε δυστυχώς ειρωνευόμενος.
      Όπως λοιπόν σας είπα και αλλού, σε σχέση με αυτό το θέμα "στο ίδιο καζάνι βράζουμε". Περί δε του Επιφανίου, "κοντός ψαλμός". Δεν είναι ο μόνος που αγνόησε ανοικτά την διαταγή, μιας και υπάρχει και ο Μόρφου στην Κύπρο και ο Κυθήρων στην Ελλάδα. Αν αρκεί μόνο και μόνο η αγνόηση της διαταγής για να θεωρηθεί κάποιος Ορθόδοξος, τότε είστε υποχρεωμένος να δεχθείτε εκτός από τον Επιφάνιο και τον Μόρφου και τον Κυθήρων και να συγκοινωνήσετε μετ' αυτών.

      Υ.Γ. Να φανταστούμε ότι θα προβείτε σε Αποτείχιση από την Σύνοδο του κ. Στεφάνου;

      Διαγραφή
    2. Ἀγαπητέ Νικόλαε,
      Πρῶτον, ἡ Ἱερά Σύνοδος περί τόν Ἀρχιεπίσκοπο Στέφανο κατήγγειλε δημοσίως τήν ἀντίθεη προσταγή του Καίσαρος. Ἔπραξε δηλαδή τό δέον.
      Τέλος, μή γίνεσθε ἁπλουστευτικός καί παραπλανητικός στήν ἀπολογητική σας διότι ἀδικεῖτε ἑαυτόν. Δέν εἶπα ποτέ καί πουθενά ὅτι ὁ ἀγνοῶν μία ἀντίθεη διαταγή γίνεται αὐτομάτως ὀρθόδοξος. Ὅμως ἐκτιμῶ καί θεωρῶ ὅτι ὅποιος ἀντιστέκεται ἐπιβεβαιώνει ὅτι εἶναι ζωντανός καί ὄχι ἤδη πεθαμένος!
      Δεύτερον, δέν εἶναι σκόπιμο νά πῶ τί ἐντολές ἔχουν οἱ ἱερεῖς μας ἀλλά πάντως ἐπί τῆς οὐσίας δέν συσχηματιζόμεθα! Ὁ νοῶν νοείτω. Ἰδού λοιπόν καί ἡ πράξη. Ὀπότε μήν δημιουργεῖτε ἐντυπώσεις μέ ἀναφορές περί ἀσχέτων ἀποτειχίσεων.
      Τρίτον, δέν ἔχω κανένα σύμπλεγμα καί λεξοφοβία νά μήν παραδεχθῶ ὅτι ὁ Κυθήρων τοῦ ν. ἡμ. εἶναι παλληκάρι καί σέ αὐτό "ὀρθοδοξεῖ". Μέ ἁπλά λόγια μᾶς ἔβαλε τα γυαλιά! Σέ ὅλους!
      Τέταρτον, ἄλλο εἶναι νά ἔχεις προαποφασίσει συμβιβασμό καί νά στρουθοκαμηλίζεις καί ἄλλο νά ἐνεργεῖς ἀποφασισμένος νά φυλάξεις τήν ούσία χωρίς φοβο, μέ συνετές (κατά Θεόν) ὅμως κινήσεις.
      Πέμπτον, δέν εἰρωνεύομαι ποτέ καί κανένα. Ἁπλῶς κάποτε ἡ ἀγάπη ὑπαγορεύει και τόν ἐλεγχο κυρίως ὡς διαφωνία καί ἀντίρρηση ἤ ἔνσταση ὅπως λέτε κι ἐσεῖς.
      Ἕκτον, οὔτε στό ἴδιο καζάνι βράζουμε, οὔτε μίλησα γιά θέμα Ὀρθοδοξίας τοῦ Κυθήρων (οὔτε κἄν ἀναφέρθηκα, εἶναι δικό σας ἀπολογητική ὑπεκφυγή ἀπό τή δύσκολη θέση σας). Αὐτό πού γίνεται δέν εἶναι εὐκαιρία νά "ἀλληλοφαγωθοῦμε" μία ἀκόμη φορά, ἀλλά νά προσέξουμε μή ἀδόκιμοι ἀποδειχθοῦμε μπροστά στούς πιστούς καί ἕναν ἀποίμαντο καί προδομένο πανταχόθεν Ἑλληνικό λαό.
      Δέν ἀμφιβάλλω γιά τήν ἐντιμότητα καί τήν ἀγωνία σου, οὔτε γιά τήν καλλιέργειά σου. Ὄμως ὅπως γνωρίζεις, πολλές φορές "τό ἀγώϊ ξυπνάει τόν ἀγωγιάτη"!
      Ἡ Ἀνακοίνωση ἡ πρώτη τῆς Συνόδου σας ἦταν ἐπαινετή, ἡ δεύτερη ψεκτή. Γιά νά λέμε τά πράγματα μέ τό ὄνομά τους.
      Τήν Ἀνακοίνωση τῆς ἡμετέρας Συνόδου προσωπικῶς τήν ἤθελα πιό "εὐθεία", ἀλλά μέ ἱκανοποιεῖ ὄχι γιατί εἶναι τῶν ἡμετέρων ἀλλά διότι δέν ἐκτροχιάσθηκε παρά τήν οἰκονομία καί διακριτικότητά της, μέ σεβασμό σέ ὅλους καί ὁλα χωρίς θυσία τῆς Ἀληθείας. Ἡ πράξη ὅμως θά μᾶς κρίνει ὅλους καί βεβαίως ὁ Θεός πάνω ἀπ' ὅλα πού γνωρίζει καί τούς διαλογισμούς ἑνός ἑκάστου.
      Καλή δύναμη.
      Μέ ἀγάπη
      ἐλάχιστος
      Δ.Ι.Κ.

      Διαγραφή
    3. Αγαπητέ κ. Κάτσουρα,
      Πρώτον, η Σύνοδος του κ. Στεφάνου δεν κατήγγειλε δημοσίως τίποτα, διότι πολύ απλά δεν δημοσιεύτηκε πουθενά η Ανακοίνωσή της. Ένα μείον της. Ας δημοσιευτεί να δούνε όλοι που λέει ξεκάθαρα ότι θα κάνει ανυπακοή στην Πολιτεία...
      Δεύτερον, σας επιστρέφω αυτούσιο το "δέν εἶναι σκόπιμο νά πῶ τί ἐντολές ἔχουν οἱ ἱερεῖς μας ἀλλά πάντως ἐπί τῆς οὐσίας δέν συσχηματιζόμεθα! Ὁ νοῶν νοείτω". Ο νοών νοείτω, κ. Κάτσουρα. Ξαναδιαβάστε προσεκτικά την Ανακοίνωση της Συνόδου μας... Τηρούμε λοιπόν την ίδια στάση.
      Τρίτον, σαφώς και δεν βράζουμε στο ίδιο καζάνι ΓΕΝΙΚΩΣ (διότι υπάρχει Σχίσμα, καθώς και ζήτημα Αποστολικής Διαδοχής, μή παραβλεπτέο), αλλά ΕΙΔΙΚΩΣ, δηλαδή επί του συγκεκριμένου θέματος.
      Τέταρτον και τελευταίον, λυπάμαι που δεν κατανοήσατε το μεγάλο μήνυμα των διαπιστώσεων που είναι η αυτομεμψία και όχι η ετερομεμψία...
      Καλό υπόλοιπο Αγίας Τεσσαρακοστής.

      Διαγραφή
    4. Επίσης κάποιος μου είπε πως στην Κύπρο δεν υπάρχει απαγόρευση στις Ακολουθίες όπως στην Ελλάδα...

      Διαγραφή
  3. Είναι φανερό ότι εάν γίνει επιλεκτική απαγόρευση στις μεγάλες Εκκλησίες, οι πιστοί θα τρέξουν στις μικρότερες. Πρέπει να παραδεχτούμε ότι είναι σχεδόν αδύνατος ο έλεγχος των συναθροίσεων στις Εκκλησίες χωρίς την γενική απαγόρευση.
    Θεωρώ σωστή την απόφαση των Επισκόπων. Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα εμφανιστούν κρούσματα στους εκκλησιαζομένους. Και εάν υποθέσουμε ότι δέν θα εμφανιστούν, ούτε ένα, αλλά υπάρξει αύξηση στον γενικό πληθυσμό, σίγουρα θα στραφούν σχεδόν οι πάντες εναντίον της Εκκλησίας, ότι συνήργησε εμμέσως στή διάδοση του ιού. Το κακό θα είναι τότε μεγαλύτερο.
    Άς δείξουμε ευπείθεια στην "υπερέχουσα εξουσία" του τόπου και εάν θέλουμε μπορούμε να κάνουμε οι πιστοί τους οίκους μας εκκλησίες προσευχόμενοι να βάλει ο Κύριος το χέρι Του. Όσο για την Θεία Μετάληψη των πιστών υπάρχουν λύσεις που μπορούν να σκεφτούν οι Ιερείς και οι Επίσκοποι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΠΡΟΣ ΞΕΝΟ :

      Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΆΜΕΣΗ Ή ΕΜΜΕΣΗ ΑΠΑΓΌΡΕΥΣΗ ΕΙΣΟΔΟΥ ΛΑΪΚΏΝ (ΑΒΑΤΟ ΔΗΛΑΔΗ) ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΛΛΑ ΙΟΥΔΑΪΚΗ ΛΑΤΡΕΙΑ, ΚΑΙ ΕΞΗΓΟΎΜΑΙ :

      Άγια των Αγίων: Τα άγια των αγίων ήταν το ιερό, της Σκηνής του Μαρτυρίου στην έρημο και αργότερα του ναού που έκτισε ο Σολομών, μετά την εγκατάσταση των Ισραηλιτών στην Παλαιστίνη. Ήταν άβατο για το λαό...

      ΠΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΆ :

      Στή λατρεία πού ἐτελεῖτο ἀπό τούς Ἰσραηλῖτες τόσο στήν Σκηνή τοῦ Μαρτυρίου, ὅσο εὑρίσκονταν στήν ἔρημο, ὅσο καί στό Ναό τῶν Ἱεροσολύμων ἀργότερα, ὅταν οἱ Ἰσραηλῖτες εἶχαν ἐγκατασταθεῖ στήν Παλαιστίνη, ἐπικρατοῦσε πάντοτε ὁ νόμος τῆς ἀπόστασης.

      Ἰδού πώς :

      Τό πλῆθος τῶν Ἰουδαίων δέν ἐπιτρεπόταν νά πλησιάσει στό Ναό πού ἦταν τό κατοικητήριο τοῦ Θεοῦ. Ἀπαγορευόταν νά εἰσέλθει ἀκόμη καί σ’ αὐτή τήν ἐξωτερική αὐλή τοῦ Ναοῦ.

      Στήν ἐσωτερική αὐλή εἰσέρχονταν μόνο οἱ Ἱερεῖς γιά νά ἐπιτελοῦν τίς θυσίες. Οὐδείς ἕτερος ἀπό τούς Ἱερεῖς τολμοῦσε νά εἰσέλθει.

      Ἐνῶ τό ἐσωτερικό µέρος τοῦ Ναοῦ ἦταν ἄβατο γιά ὅλους, τά λεγόμενα «ἅγια τῶν ἁγίων». Ἐκεῖ εἰσήρχετο ὁ Ἀρχιερέας µόνο µιά φορά τό χρόνο κατά τήν ἑορτή τοῦ Ἐξιλασμοῦ γιά νά ἱλεώσει, ἐξευμενίσει τό Θεό, παρακαλώντας τον γιά τόν ἁμαρτάνοντα λαό.

      Διαγραφή
    2. Σωθείης, αδελφέ. Για να λες "ευπείθεια" στην "υπερέχουσα εξουσία" προφανώς δεν ερχόσουνα στις πορείες κατά των ταυτοτήτων, ούτε διαμαρτυρήθηκες για τους γάμους ομοφυλοφίλων, ούτε για την κατάργηση κάποιων κυριακάτικων αργιών του χρόνου, ούτε για τα αντίχριστα θρησκευτικά και την εν γένει Παιδεία που μολύνουν τα παιδιά μας ούτε ούτε ούτε... Μας έκλεισαν τις εκκλησίες από μένος κατά της Εκκλησίας, όπως αποδείχθηκε και από το μένος τους κατα της θείας κοινωνίας, που φανερώθηκε στα Μ.Μ.Ε. και αλλού σε απίστευτο βαθμό. Αυτό θα γίνει πιο κατανοητό όταν εντείνουν τα μέτρα με κλειστές εκκλησίες και το Πάσχα. Οι δε άγιοι Απόστολοι αποδείχθηκαν τελικώς απειθείς στην υπερέχουσα εξουσία και δεν συμμορφώθηκαν, δεν συσχηματίσθηκαν, δεν εκκοσμικεύτηκαν, δεν δειλίασαν, αλλά ομολόγησαν και μαρτύρησαν. Είμαστε αδύναμοι... Πάντως αξίζει να μελετήσουμε μέχρι πού πρέπει να φθάνει αυτή η "ευπείθεια" στην υπερέχουσα εξουσία, γιατί αποκλείεται να είναι τελεία.

      Διαγραφή
  4. Μπορούμε να δουμε την ανακοίνωση της Συνοδου Στεφανου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προς ΞΕΝΟ :

    Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα εμφανιστούν κρούσματα σε όσους ψωνίζουν στα SUPER MARKET. Και εάν υποθέσουμε ότι δέν θα εμφανιστούν, ούτε ένα, αλλά υπάρξει αύξηση στον γενικό πληθυσμό, σίγουρα θα στραφούν σχεδόν οι πάντες εναντίον των SUPER MARKET, ότι συνήργησε εμμέσως στή διάδοση του ιού. Το κακό θα είναι τότε μεγαλύτερο.

    Άς δείξουμε ευπείθεια στην "υπερέχουσα εξουσία" του τόπου και εάν θέλουμε μπορούμε να κάνουμε οι καταναλωτές τους οίκους μας SUPER MARKET...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο Τσάμπα μάγκας Δ. Κατσουρα δεν μας λέει τι αποφάσισαν οι δικοί του ορθόδοξοι. Η μήπως και αυτοί τρέχουν να κρυφτούν στα ρέματα όπως έκανε ο ίδιος πριν χρόνια όταν τον κυνηγούσε η αστυνομία των Τρικάλων. Αν ήταν άνδρας ας παρουσιαζόταν να ομολογήσει ότι εκείνος πέταξε τα χαρτιά κατά του Βαρθολομαίου και όχι να κρύβεται στα ρέματα και έβγαλε και χέρι του.
    Αυτά για να θυμάται εκείνος που γνωρίζει και να μαθαίνουν εκείνοι που δεν γνωρίζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ, αυτό που πρέπει να καταλάβουμε όλοι μας είναι ότι είμαστε "τσάμπα μάγκες" άπαντες. Πρώτος εγώ, μετά εσύ (που γράφεις και ανώνυμα), και έπειτα οι άλλοι. Μόνο αν ταπεινωθούμε, θα μας ελεήσει ο Κύριος.

      Διαγραφή
    2. Ναι, αδελφέ Κυριάκο, εμείς είμαστε δειλοί. Εσύ που δεν είσαι ώσπερ εμείς οι τελώνηδες, αλλά είσαι Ομολογητής και Άγιος κάνε προσευχή ώστε ο Θεός να μας ελεήσει...

      Διαγραφή
    3. Αν είχατε πρόθεση για αγώνα θα σας βοηθούσε ο Κύριος Ιησούς Χριστός.

      Αλλά όπως έγραψες κι εσύ, οι σοφότατοι Αρχιερείς :

      Σφυγμομέτρησαν τον παλμό όλων των μελών του Σώματός της (Αρχιερέων, Ιερέων και Λαϊκών), και κατανόησαν ότι τα επίπεδα της πίστεως, της αγιότητος, καθώς και της ομολογιακής διαθέσεώς μας, είναι χαμηλότερα από αυτά που απαιτούνται για να κηρυχθεί "Επανάσταση"!

      ΥΓ:

      Ο Νγτης έπαιξε μπάλα και έκανε την προσπάθειά του... εμείς φάγαμε γκολ από τα αποδυτήρια...χωρίς καν να βγούμε στον αγωνιστικό χώρο....

      Τι βοήθεια περιμένεις;;; Βγες στον αγωνιστικό χώρο και θα λάβεις βοήθεια...

      Διαγραφή
  7. ΓΟΧ NEWS ....

    OI ENTOΛEΣ AΠO TOYΣ ΘNΠ "EΠIΣKOΠOYΣ" EINAI :

    KAMIA IEPOΠPAΞIA KATHΓOPHMATIKA !

    ΠΛHPOΦOPIEΣ AΠO IEPEIΣ ΓOX :

    ΘA ΛEITOYPΓHΣOYN ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΣΕ STEALTH MODE....ΑΛΛΑ ΆΓΝΩΣΤΟ ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ.....

    Για να δούμε...ίσως την Κυριακή...


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρώτον, δεν υπάρχει ΘΝΠ και ξεΘΝΠ. Αν διάβασες το ΦΕΚ η εντολή της Πολιτείας αφορά όλους τους ναούς "ΚΑΘΕ νομικού, κανονικού και εν γένει θρησκευτικού καθεστώτος".
      Δεύτερον, τέτοιες εντολές, περί δήθεν "καμίας ιεροπραξίας κατηγορηματικά", πουθενά δεν είδα, ούτε άκουσα.

      Διαγραφή
  8. Συγχωρέστε με, σε ποιο σημείο η ανακοίνωση φανερώνει δυσκαμψία ομολογιακού φρονήματος?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χαιρετε όλοι. Χαίρετε, χαίρετε. Είναι καλή εποχή για χαρά. Αλλα θέλει πίστη...
    Χοροστάτησε φανερά κάποιος Αρχιερέας σε Χαιρετισμούς χθες; (Του Νέου πάντως το έκανε ένας). Εάν όχι, η εγκύκλιος της Δευτέρας ότι σε τέτοιες περιπτώσεις η Εκκλησία «εντείνει τη λατρεία της» και δεν την σταματά για μικρο η μεγάλο διάστημα, δεν ισχύει, δεν "επιβεβαιώθηκε". Άρα η ανακοίνωση της Τετάρτης που είχε "συγκεκαλυμένο μήνυμα" τώρα αποκαλύφθηκε το μήνυμά της. Δεν περίμεναν φαίνεται ότι θα ανακοινώσει ο Μητσοτάκης πλήρη απαγόρευση και έσπευσαν να δείξουν ανωτερότητα έναντι της Συνόδου του Νέου, που περιέκοβε ακολούθίες και λειτουργίες με την απόφασή της. Γιατί περιμέναν να ανακοινώσει πρώτα το Νέο την απόφασή του την Δευτέρα και μετά να δημοσιευθεί η ήδη γραμμένη Εγκύκλιος; Αν κάνουμε λάθος συχωρέστε μας. Βγείτε να μας πείτε ότι δεν είναι έτσι. Μιλήστε με το λαό ταπεινά. Εκκλησία: κλήρος και λαός. «Ο Επίσκοπος είναι πρώτος μεταξύ των ταπεινοφρόνων, και άρα τελευταίος όλων», έγραφε ΄Αγιος Νεκτάριος, που είχατε δημοσιεύσει στο «Κρυφό Σχολειό». Πρέπει να ερθουμε κοντά τώρα, τα πράματα είναι τραγικά.
    Λοιπόν είμαστε (σχεδόν) όλοι δειλοί, εκκοσμικευμένοι, σκληροί, αταπείνωτοι και αδιάφοροι. Είναι καλό να το παραδεχόμαστε. Σκύβουμε το κεφάλι όμως; Η ταπείνωση μάς εξυψώνει, όχι η έπαρση και σκληρότητα, όπως γράφουν και οι αδελφοί Ιωάννης και Νικόλαος. Ταπεινά λέμε στους Επισκόπους μας και σε άλλους ότι εάν ειναι κλεισμένοι στα Μοναστήρια τους και τελούν λειτουργίες (και πολύ καλά κάνουν), παρά τις απαγορεύσεις, να θυμούνται ότι ο κόσμος τους εκει έξω λιμοκτονεί λειτουργικά. Ας κηρύξουν την Εκκλησία σ διωγμό εστω προσωρινό και ας δώσουν οδηγίες για κατακομβίτικες καταστάσεις. Έχοντας βέβαια την ευθύνη για τις (παράνομες) οδηγίες τους.
    Στη θέση τους πάντως θα ενεργούσα χειρότερα... Γι’ αυτό «πυροβολώ» μεν αλλά οι σφαίρες εμένα πετυχαίνουν.
    Καλές κατακόμβες, καλές υπομονές. Καλή Ανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ φίλε, αν σου πω ότι έχεις άδικο, ψέματα θα σου πω... Συγχώρησον.

      Διαγραφή
  10. Ακούω τους επιστήμονες γιατρούς και επιδημιολόγους, οι οποίοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, διότι η ανοησία μάλλον περισσεύει σ' αυτό τον τόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή