Μας εστάλη χθες η απάντηση του π. Ευγενίου για το άρθρο αυτό: http://krufo-sxoleio.blogspot.com/2018/12/blog-post_52.html και την δημοσιεύουμε παρακάτω.
Όπως μπορεί να διαπιστώσει εύκολα οποιοσδήποτε διαβάσει και τα δύο κείμενα θα καταλάβει ότι ο π. Ευγένιος, παρόλη την τιτάνια προσπάθεια που κάνει, δεν καταφέρνει να μας πείσει (μάλιστα όπως θα δείτε μας προσφέρει και νέα επιχειρήματα, τα οποία όμως δεν θα αξιοποιήσω διότι, όπως αντιλήφθηκα, θα πρόκειται για έναν ακόμη μάταιο κόπο, μιας και ο π. Ευγένιος είναι πεπεισμένος ότι έχει το αλάθητο).
Βεβαίως όμως είναι αναφαίρετο δικαίωμά του να πιστεύει αυτό που επιθυμεί, ενόψει μάλιστα της εκδόσεως του βιβλίου του. Εμείς, προς αποφυγή παρεξηγήσεων, δεν επιθυμούμε να σαμποτάρουμε το βιβλίο, το οποίο με εξαίρεση το σοβαρότατο σφάλμα στο συγκεκριμένο θέμα, είναι πολύ καλό και αξίζει να το προμηθευτείτε.
Οὔτε κι ἐγώ ἐπείσθην ἀπό τήν ἐπιχειρηματολογίαν τῶν δύο ἀγαπητῶν καί σεβαστῶν κατά τά ἄλλα Πατέρων! Διότι, πρῶτον, δέν ἀπήντησαν στά δικά μου ἐπιχειρήματα, ὅτι δηλαδή δέν ὑπάρχει κανών πού ν' ἀπαγορεύῃ τήν τοποθέτησιν «παραλλήλου» Ὀρθοδόξου Ἐπισκόπου ὅπου διαφεντεύει αἱρετικός, ὅτι οἱ τρεῖς ἀποτειχισθέντες Ἐπίσκοποι τό 1935 ἀπεκήρυξαν ὡς Σχισματικούς ἄνευ Χάριτος (οὐσιαστικῶς καθῄρεσαν) τούς Ν/Ητας «ἐπισκόπους» πρίν χειροτονήσουν νέους κ.λπ. Δεύτερον, βρίσκω ἀσάφειες καί ἀνακολουθίες στήν ἐπιχειρηματολογίαν των. Χάριν παραδείγματος, διαβάζω στήν Ἐκκλησιαστικήν Ἱστορίαν τοῦ Β. Στεφανίδου, σελ. 203-205, ὅτι οἱ Εὐσταθιανοί, ὅταν ἐξέλεξαν τόν Παυλῖνον, ἐθεώρουν τόν Μελέτιον Ἀρειανόν (τῷ ὄντι ἦτο τοιοῦτος κατ' ἀρχήν!), διότι αὐτός προήρχετο ἀπό τούς Ἀρειανούς. Συγκεκριμένως, ἦτο Ὅμοιος, ἔγινεν Ὁμοιουσιανός καί μετά Ὀρθόδοξος. Αὐτό ἀποτελεῖ καραμπινᾶτον ἀντιπαράδειγμα στήν ἐπιχειρηματολογίαν τῶν Πατέρων Εὐγενίου καί Σάββα. Ἡ Δύσις καί ὁ Μ. Ἀθανάσιος ἐπεκρότησαν τήν ἐγκατάστασιν τοῦ Παυλίνου, διότι τότε ὁ Μελέτιος τῷ ὄντι ἦτο αἱρετικός! Τό σχίσμα ἔγινε διότι ὁ Μελέτιος μετεστρέφετο σταδιακῶς εἰς τήν Ὀρθοδοξίαν, ὅπως καί οἱ ὀπαδοί του, οἱ ὁποῖοι ἦσαν ἐπίσης Ὁμοιουσιανοί. Ἐάν ὁ Μελέτιος καί οἱ ὀπαδοί του παρέμεναν Ὁμοιουσιανοί, οὐδείς θά ἔκανε λόγον διά «Ἀντιοχειανόν σχίσμα»! Ἀντιλαμβάνεσθε, Πατέρες, τό λογικόν σφάλμα πού διαπράττετε; Δέν εἶναι μόνον αὐτό, ἀλλά δέν ἔχω χρόνον ν' ἀσχοληθῶ μέ τά ὑπόλοιπα. Ἄλλωστε, στά Μαθηματικά, ἕν ἀντιπαράδειγμα ἀρκεῖ διά νά καταδείξῃ τό ἐσφαλμένον μίας προτάσεως. Ἄν θέλετε νά εἶσθε ἀκριβεῖς, πρέπει ν' ἀναφέρεσθε εἰς τήν περίοδον μετά τήν κοίμησιν τοῦ Ἁγίου πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου (1955+), ὅταν οἱ Ὀρθόδοξοι τοῦ Πατρίου ἵδρυσαν τήν «Ἐκκλησίαν Γ.Ο.Χ. Ἑλλάδος» καί ἄρχισαν τά «ἐκτός Ἐκκλησίας» κ.λπ. Κατά τήν γνώμην μου, αὐτό ἦτο λάθος, διότι ἔτσι ἔπαυσεν ἡ νόμιμος ἀποτείχισίς των καί ἄρχισαν καί οἱ τοῦ Πατρίου νά ποτίζουν καί αὐτοί τόν δένδρον τοῦ σχίσματος, τό ὁποῖον ἐφύτευσαν οἱ Ν/Ηται τό 1924. Ὅταν λέτε, Πατέρες, ὅτι οἱ «Π/Ηται ἔκαναν σχίσμα τό 1935, ἐπειδή ἐχειροτόνησαν νέους ἐπισκόπους», δέν ἀντιλαμβάνεσθε ὅτι ἔτσι φορτώνετε τό σχίσμα στούς ἀγωνιστάς Ὀρθοδόξους τοῦ 1935 καί ἀθωώνετε τούς ἐνόχους Οἰκουμενιστάς καί τούς ἀδιαφόρους (τοὐτέστιν ἀθέους, κατά τόν Ἅγιον Γρηγόριον τόν Παλαμᾶν), πού συνέπλευσαν μέ τόν Σατανισμόν πού ἐπιβάλλεται ἀπό τότε σταδιακῶς;
ΑπάντησηΔιαγραφήἘν ἀγάπῃ καί Ἀληθείᾳ
Δ. Χατζηνικολάου
Εξετάζουν ποιούς ΙΚ και αν περεβησαν οι Ορθόδοξοι που έχουν αναγνωριστεί κι αποκατασταθεί από την ΡΟΕΔ
ΑπάντησηΔιαγραφή(Ρώσικη Ορθόδοξη
Εκκλησία Διασποράς).
Α)Η αναγνώρισή σας λοιπον ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ,μάλλον θα έλεγα είναι περίσσια,εκτός αν θεωρείτε τους εαυτούς σας Άγιους και μάλιστα μεγαλύτερους από τους Άγιους Φιλάρετο, Ιωάννη Μαξιμοβιτς, Λεόντιο, Αικατερίνη Ρουτη,Ιερώνυμο Αιγινης κλπ κλπ
2)Αν μιλήσουμε για το ποιοί ΙΚ έχουν ΌΝΤΩΣ ΚΑΤΑΛΥΘΕΙ από ΕΣΑΣ,
θα αποκαλυφθεί και ο λόγος για τον οποίο πολεμάτε τους Ορθοδόξους.
Αρκετά αδελφέ, μην ασχολείσαι άλλο,
μάταιος κόπος.
Δυστυχώς δεν κατάφεραν να καταλάβουν ότι το πρόβλημα με τους ΓΟΧ δεν είναι οι χειροτονίες Επισκόπων, αλλά αυτό ακριβώς που επισήμαναν οι Άγιοι Πατέρες της εποχής μας (από τον πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομο και τον Χιλής Λεόντιο μέχρι τον π. Σεραφείμ Ρόουζ, τον π. Θεοδώρητο και τον π. Χρυσόστομο Σπετσών κ.ά.): αφενός μεν η επανάπαυση ότι αποτελούν και μόνο αυτοί την Εκκλησία, αφετέρου η αρπαγή της Κρίσης της Οικουμενικής Συνόδου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμείς με τους Πατέρες αυτούς συμφωνούμε και αυτούς εμπιστευόμαστε.
Δυστυχώς με αυτούς δεν συμφωνεί ο π. Ευγένιος, ο οποίος τελικά στην προσπάθειά του να βγάλει την τσίμπλα, έβγαλε το μάτι...
Ο π. Θεοδώρητος το 1982 έθιξε και το θέμα ύπαρξης πολλών Συνόδων και εξέφρασε την επιθυμία, που ομοίως εκφράστηκε πρόσφατως & από πολλούς εξ ημών εδώ,να δημιουργηθεί μία και μόνη Σύνοδος που θα ορθοτομείται ο λόγος Της Αληθείας, θα υπάρχει πλήρης Ορθοπραξία και θα δέχεται δίχως καμία αναμύρρωση ή/και αναβαπτιση τους πιστούς που Αποτειχιζονται από τους ΔΥΝΑΜΕΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΝΗτες.
Διαγραφή(Δυνάμει όχι με άκυρα Μυστήρια,ούτε είναι άπαντες κολασμενοι,Ματθαιΐζοντες Νεο-ημιαποτειχισμενοι.
Είδες οτι επιβεβαιώνεται αυτό που έγραψα Νικόλαε,για πολλοστή φορά).
Σου έγραφα...μου έγραφες και εν τω μεταξύ :
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.protothema.gr/greece/article/1264113/den-ixera-ti-tha-kanei-o-arhiepiskopos-amerikis-sti-vaptisi-sti-vouliagmeni-leei-o-mitropolitis-glufadas/
Υγ:
Μέχρι να καθαιρέσουν και να ξυρίσουν οι Νγτες ρασοφόροι τον φιλοσοδομίτη Ελπιδοφόρο είναι και εκείνοι εν ενεργεία φιλοσοδομίτες και ως τέτοιοι ανήκουν σε άλλη θρησκεία που παραχαράσει τον τύπο των μυστηρίων των Ορθοδόξων Χριστιανών.
Ὄχι μόνον δέν θά τόν καθαιρέσουν, ὅπως πράγματι ἀξίζει, ἀλλά θά εἶναι καί ὁ ἑπόμενος «πατριάρχης»!
ΔιαγραφήΤο να τηρείται η ακρίβεια των ιερών κανόνων είναι βεβαίως η ασφαλέστερη οδός για τη λύση εκκλησιαστικών προβλημάτων που άπτονται της σωτηρίας των πιστών. Υπάρχει όμως και η οδός της οικονομίας που προς καιρόν παραβλέπει την ακρίβεια χάριν διευθετήσεως ζητημάτων, για τα οποία εάν ετηρείτο η ακρίβεια θα είχαν δημιουργηθεί μεγαλύτερα προβλήματα απο τα ήδη υπάρχοντα. Και οι δύο οδοί ασφαλώς αποτελούν την διαχρονική παράδοση της Εκκλησίας μας. Νομίζω οτι οι συγκρουόμενες απόψεις περι των παρά κανόνας θεωρουμένων ή μή θεωρουμένων χειροτονιών κινούνται μεταξύ ακριβείας και οικονομίας. Εάν έχω την τάση να κλίνω περισσότερο προς την ακρίβεια, ενώ η χρυσή τομή ευρίσκεται προς το μέρος της οικονομίας, τότε η ακρίβεια καταλήγει σε προσκόλληση στο γράμμα του νόμου. Εάν κλίνω περισσότερο προς την οικονομία ενώ η χρυσή τομή προς την ακρίβεια, τότε η οικονομία μου καταλήγει σε παράβαση του νόμου. Η χρυσή τομή που θα δώσει τη δυνατότητα να επιλυθούν τέτοια προβλήματα απαιτεί εμβριθέστατη γνώση της εκκλησιαστικής ιστορίας, των Πρακτικών των Συνόδων και προπαντός το χάρισμα της διακρίσεως, απαραίτητη προϋπόθεση για την ορθή κριτική τόσο λεπτών εκκλησιαστικών πραγμάτων. Περιττό να πώ βέβαια οτι η μόνη αυθεντία που έχει τα προαπαιτούμενα και την αρμοδιότητα να λύσει δια μιας αποφάσεως τέτοια εκκλησιαστικά προβλήματα είναι η πανορθόδοξη Σύνοδος. Δεδομένης, προς το παρόν τουλάχιστον, της αδυναμίας συγκλήσεως μεγάλης Συνόδου, ασφαλώς κάτι πρέπει να κάνουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠατέρες και αδελφοί θέτω στην κρίση σας το εξής ερώτημα. Θα έπρεπε να αφεθεί περί το ένα εκατομμύριο πιστοί που δεν ακολούθησαν το νέο ημερολόγιο, (αυτοί έκαναν το ημερολογιακό σχίσμα και όχι οσοι παρέμειναν στην παράδοση) χωρίς ποιμένες, με την παραδοχή οτι η ακρίβεια απαιτούσε να εγκριθούν οι χειροτονίες απο την Σύνοδο της Κρατούσης Εκκλησίας; Ή πιστεύετε οτι ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος θα τις ενέκρινε ποτέ; Ότι ο η τριάδα των επισκόπων χειροτόνησε τιτουλάριους δεν σας λέει τίποτα;
Ποιό είναι το μείζον, το ποίμνιο ή ακριβολογία περί των χειροτονιών των επισκόπων; Ο άνθρωπος ή ο νόμος του Σαββάτου; Την απάντηση την ξέρετε και ότι συνεπάγεται.
Ίσως αγνοείτε τη λυσσαλέα πολεμική με εγκάθετους (Τόμπρος και Σακαρέλλος οι γνωστοί), εξορία του ηγέτη του αγώνος, δίκες επί δικών, απαγορεύσεις εκκλησιασμού των πιστών και ανελέητη προπαγάνδα των νεοημερολογιτών-οικουμενιστών, μήν μετέχετε και σείς σ' αυτό, διότι πέραν από την ορθότητα της αποτειχίσεώς σας εδώ σφάλλετε.
Εξαίρετο σχόλιο! Προσυπογράφω
Διαγραφήlike
ΔιαγραφήΣυγχαρητήρια π. Δαμιανε! Να το πω και με άλλα λόγια: οι σεβαστοί αποτειχισμενοι πατέρες θεωρούν ότι οι παλαιοημερολογίτες μετά από 100 χρόνια θα όφειλαν - για κάποια υποτιθέμενη ακρίβεια - να εξακολουθούν να λαμβανουν μυστήρια ((βαπτίσεις, γάμους κλπ ) από την δεξαμενή των οικουμενιστων; Αν δηλαδή είμαστε τυχεροί να αποτειχιζεται κάπου-κάπου και κανένας ιερέας να τρέχουμε να παίρνουμε μυστήρια μόνο από αυτόν! Ενώ αν αποτειχιζονται ένας ή δύο ή τρεις επίσκοποι όπως το '35 αυτό να το θεωρούμε παρανομία; Νομίζω ότι είναι γνωστό στους περισσότερους ότι ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος καθηρημένος και εξορισμένος χειροτονουσε ιερείς και επισκόπους και τελούσε κανονικά όλα τα μυστήρια. Προσέξτε: και καθηρημένος και υπερορίως δηλαδή μέσα στην "παρανομία" !
ΔιαγραφήΑς υποθέσουμε ότι οι πατέρες Ευγένιος,Αλυπιος Σάββας και οι υπόλοιποι έχουν δίκαιο.Τότε θα έπρεπε οι πιστοί ,όταν έγιναν οι χειροτονίες από τους τρεις επισκόπους,να αποτειχιστούν από τους (ήδη) αποτειχισμένους πιστούς ,τους παλαιοημερολογίτες δηλαδή, επειδή αυτό (οι χειροτονίες δηλαδή) συνιστά παράβαση κανόνων. Έχω ρωτήσει τον κατεξοχήν υπέρμαχο αυτής της θέσης,τον π.Επιφάνιο (Καψάλα) για το πώς θα πορεύονταν το ποίμνιο χωρίς ιερείς ή επισκόπους και η απάντησή του ήταν ότι γι αυτό θα φρόντιζε ο Θεός.Σωστή η απάντηση βέβαια αλλά τώρα έχουμε το εξής παράδοξο: Για πολλά χρόνια δεν υπήρχε κανένας ιερέας ή επίσκοπος που να συμφωνούσε με αυτή τη θέση κι έτσι το ποίμνιο (δηλαδή όσοι θα είχαν αποτειχιστεί από τους παλαιοημερολογίτες) θα έμενε ουσιαστικά χωρίς εκκλησία και χωρίς μυστήρια.Με λίγα λόγια θα έπαυε να υπάρχει εκκλησία για δύο τουλάχιστον γενεές,πράγμα παράλογο και ανήκουστο. Με λίγα λόγια ,η πραγματικότητα έδειξε ότι καλώς ενήργησαν οι τότε επίσκοποι και ότι αυτό ήταν το ακαινοτόμητο πλήρωμα.Έχω την αίσθηση ότι όπως στη περίπτωση του μονοθελητισμού είχαμε μια επανάληψη (με πλάγιο τρόπο) του μονοφυσιτισμού,τώρα έχουμε μια επανάληψη της θέσης περί δύο άκρων,του Επιφανίου Θεοδωροπούλου,που τόσο κακό έκανε ,αφού έγινε η αιτία να παραμείνουν στην αίρεση του οικουμενισμού πολλοί πιστοί του Νέου Ημερολογίου.Επιφάνιος τότε,Επιφάνιος και τώρα... Υ.Γ. Γνωρίζω κάποιους εκ των πατέρων που υποστηρίζουν τη θέση περί παράλληλων επισκόπων κλπ και είναι εξαίρετοι πατέρες και εύχομαι να καταλάβουν ότι διυλίζουν τον κώνωπα στη συγκεκριμένη περίπτωση. Υ.Γ. 2. Ο Δάσκαλος ,ο π.Δαμιανός και πολλοί σχολιαστές κάλυψαν καλά το θέμα και τους ευχαριστώ.
ΑπάντησηΔιαγραφή"...θα φρόντιζε ο Θεός". Θυμίζει το ανέκδοτο με τον ναυαγό που πίστευε οτι θα τον σώσει ο Θεός ιδιοχείρως (σχ.λ) και δέν πηδούσε στις βάρκες των ναυαγοσωστών. Όσπου πνίγηκε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροφανῶς, ὑπέθεσεν ὅτι οὐδέποτε στό παρελθόν εἶχε πηδήξει κανείς εἰς βάρκαν ναυαγοσωστῶν γιά νά σωθῇ καί δέν ἤθελε νά ... «καινοτομήσῃ»!!! Ἐπίσης, εἶναι προφανές ὅτι δέν ἐγνώριζε τό «σύν Ἀθηνᾷ καί χεῖρα κίνει»!!!
ΔιαγραφήΦρόντισε ο Θεός κι έτσι είχαμε τους παλαιοημερολογίτες όλα αυτά τα χρόνια,που συνέχισαν τον αγώνα,εν μέσω δυσκολιών, διωγμών και ναι με κάποια λάθη, αλλά αν δεν ήταν αυτοί τόσα χρόνια να φωνάζουν τώρα δεν θα μιλούσαμε για Κολυμπάρι αλλά για καλαμπούρι,δεν θα είχε μείνει τίποτα όρθιο...
ΔιαγραφήΛάθη είναι τα σχίσματα που έκαναν αναμεταξύ τους;
ΔιαγραφήΕνας εξέχων Νεοημερολογίτης αντιοικουμενιστής απογοητευμένος από το γεγονός ότι δεν αποτειχισθηκε ούτε ενας Επίσκοπος του Νέου μετά την " Σύνοδο " της Κρήτης το 2016 μου είπε: αδελφέ κάτι ήξερε ο Θεός που επέτρεψε να γίνουν οι Επίσκοποι των ΓΟΧ. Μήπως ο π.Σαββας και η ομάδα του ή αντίστοιχα οι Θεσσαλονικείς αποτειχισμένοι δεν αγωνίσθηκαν ή δεν επεδίωξαν να υπάρξουν αποτειχισμένοι Επίσκοποι από το Νέο ή αλλες επίσημες Έκκλησιες; Εάν πραγματι αποτειχίζονταν κάποιοι Επίσκοποι και αναλαμβαναν την ηγεσία τους δεν θα ήταν αυτοί de facto παραλληλη Σύνοδος; Αρα το προβλημά τους στην ουσιά δεν ειναι η ύπαρξη παράλληλης Συνόδου αλλα οι Επίσκοποι των ΓΟΧ και γενικά η ύπαρξη των ΓΟΧ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Ζησαιοι και πολλοί Πατέρες ανα την Ελλάδα δεν έχουν Αποτειχιστεί στη πραγματικότητα.
ΔιαγραφήΚάποιοι ελάχιστοι όπως ο Πάτερ Αγγελάκης γύρισαν και με το Πάτριο δίχως να έχουν υπαγωγή σε κάποια Σύνοδο.
Αυτό γτ πρπ να ειμεθα δίκαιοι, δεν είναι όλοι λάθος στη Θεσσαλονίκη, αλλά οι πιο πολλοί, και κρίμα που βρήκε το παράδειγμα των Ζησαίων τόσους μιμητές.
Οι Ζησαίοι ομως δεν πολεμούν το Πάτριο.Κατι είναι κι αυτό.
Επίσης μιλάτε για κάποιον εξέχων.
Στην Εκκλησία ειμεθα όλοι ίσοι, ενώ σύμφωνα με το αξίωμα θα κριθεί κάποιος αυστηρότερα.
Στην τελευταία παράγραφο είστε πλήρως σωστός.
Είστε στο νόημα, τους ενοχλεί η ύπαρξη των αγωνιστών λαού και κλήρου από το 1924.
Τα αίτια μπορούμε λίγοι να τα καταλάβουμε, δεν τα δημοσιεύουμε ωστόσο.
Ας συμπληρώσω και το ρηθεν του Ρωμανιδη για πολλοστή φορά.
"Το Εορτολόγιο είναι ΔΟΓΜΑΤΟΚΑΝΟΝΙΚΟ ζήτημα"
Δεν είπε ποτέ για σχίσμα εκ του Πατριου, πώς να το πει άλλωστε αφού εμείς κρατήσαμε ανόθευτη την Ορθοδοξία.
Και ρωτώ λπν ως σκεπτόμενος Ορθόδοξος.
Ο παπαΣαββας στέλνει τον κόσμο σε Πατέρα Αποτειχισμενο που ακολουθεί το Παπικό εορτολόγιο.
Τι είδους Αποτείχιση είναι αυτή που ασπάζεται την αναθεμασμενη καινοτομία του Παπικού εορτολογίου,ας μας απαντήσουν οι ίδιοι.
ΔιαγραφήΠρος Ανώνυμο 4:27
Βασικά αδελφέ οι ΓΟΧ Ελλάδος (Καλλινίκου) παραδέχτηκαν μόνοι τους ότι δεν έχουν ουσιαστικό λόγο ύπαρξης :
Εγκύκλιος 3022 :
"Ἄν ἡ Ἐκκλησία ἐξ αἰτίας φυσικῶν ἀπειλῶν, κινδύνων καὶ καταστροφῶν ἔπαυε ἐν μέρει ἤ ἐξ ὁλοκλήρου, γιὰ λίγο ἤ γιὰ περισσότερο διάστημα τὴν Θεία Λειτουργία καὶ Εὐχαριστία της, τότε θὰ ἦταν σὰν νὰ αὐτοκαταργεῖτο, χωρὶς πλέον νὰ ἔχει οὐσιαστικὸ λόγο ὑπάρξεως."
https://www.ecclesiagoc.gr/index.php/%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7/%E1%BC%80%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/1607-egkyklios-gia-thn-theia-leitoyrgia-kai-thn-theia-koinwnia-se-kairo-exaploseos-koronoiou
Οπότε οι ρασοφόροι που ανέφερες καλώς δεν δέχονται τις γοχικές διοικητικές δομές (Συνόδους).
Τι σχέση έχει ο λόγος που οι αποτειχισμένοι πατέρες ,Σάββας,Ευγένιος,Αλύπιος, Επιφάνιος και λοιποί ,δεν δέχονται τις συνόδους των ΓΟΧ με τα παραπάνω που έγραψες? Καμία απολύτως,το σχόλιο είναι εκτός θέματος...
ΔιαγραφήΚυριάκο έχει δίκιο ο αδελφός,ουδεμία σχέση έχει το κλείσιμο των Ναών από τη Σύνοδο Καλλινίκου με τον πόλεμο που δέχεται το σύνολο της Εκκλησίας από τους αναφερθεντες (μοναχούς,ιερείς ή ότι άλλο βαθμό φέρουν).
ΔιαγραφήΚαλό είμαι να μη ξεφεύγουμε από το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης και μην πεις ότι βάζω πλάτη στη Σύνοδο, άλλωστε έχω θίξει τα πάντα και γι αυτήν και για όλες σε θέματα μειζονος σημασίας.
Άλλωστε δεν ανήκω εδω και μήνες σε κάποια ακριβώς εξαιτίας της στάσης τους στα θέματα που έχουμε επισημάνει εν καιρώ.
Αν δε σε εκφράζουν φεύγεις,
απλά πράγματα.
ΔιαγραφήΠρος Πάροικο :
Αν και δεν τους δέχονται για τον σωστό λόγο.... καλά κάνουν που δεν τους δέχονται λόγω αίρεσης.
Υγ: Αν θες να σου αναλύσω ποιες αιρέσεις έχουν κηρύξει οι ΓΟΧ-Κ δημοσίως και εντός του Ιερού Ναού... πολύ ευχαρίστως
Όχι, αδελφέ Κυριάκο, οι ΓΟΧ-Κ, αλλά κάποια πρόσωπα εξ αυτών. Ας μη συγχέουμε τα πρόσωπα, με το σύνολο της Εκκλησίας μας. Το θέμα είναι να απομονώνουμε τα πρόσωπα αυτά και να ακυρώνουμε στην πράξη τις αιρετικές προτροπές τους!
ΔιαγραφήCave Dweller ή κατά κόσμον Κυριάκο: Οι προαναφερθέντες πατέρες δεν δέχονται τους παλαιοημερολογίτες απ' το 1935 και μετά ,πριν καν γεννηθούν επίσκοποι όπως ο Καλλίνικος ,μια και αναφέρεσαι συνεχώς στη συγκεκριμένη σύνοδο.Ούτε καν έθιξαν άλλα θέματα,οπότε τζάμπα παιδεύεσαι ,τα επιχειρήματά σου δεν έχουν θέση στη συζήτηση.Θα μπορούσες κάλλιστα να πεις : Αν και δεν τους δέχονται για τον σωστό λόγο,καλώς δεν τους δέχονται αφού δεν τους δέχεται ο Cave Dweller και θα ήσουν καλυμμένος.Μείνε στο θέμα και μην ανοίγεις την κουβέντα σε άλλα θέματα.Δεν θα βρούμε άκρη με τους πατέρες ποτέ...
ΔιαγραφήΚύριε Cave dweller η Εκκλησια ΓΟΧ ουδέποτε σταμάτησε την.Θεία Λειτουργία είτε αυτή γινόταν φανερά είτε αυτή γινόταν κατά κατακομβικό τρόπο ούτε στις δυσκολώτερες ημέρες περιοριστικών μέτρων πάντα κατά την συντριπτική πλειοψηφία των Ναών και των Μοναστηριών σε ολη την Ελλαδα. Λεπτομέρειες δεν είναι δόκιμο να δημοσιεύονται. Ο λόγος σας είναι εκτός πραγματικότητος και το λιγοτερο άδικος.
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΔιαγραφήΠρος Ανώνυμο 12:34
Διαβάστε καλύτερα στην εγκύκλιο 3022 στο σημείο που λέει : εν μέρει !
Μόνοι τους, με τα γραπτά τους χαντακώθηκαν οι ταλαίπωροι...
Προς Ανώνυμο 12:34
ΔιαγραφήΑς υποθέσουμε λοιπόν ότι έχετε δίκαιο και ότι "η Εκκλησια ΓΟΧ ουδέποτε σταμάτησε την Θεία Λειτουργία είτε αυτή γινόταν φανερά είτε αυτή γινόταν κατά κατακομβικό τρόπο"
Η τέλεση με κατακομβικό τρόπο της Θείας Λειτουργίας προϋποθέτει 2 πράγματα : 1.Διωγμό και 2.Διώκτες
Με ποια αιτιολογία λοιπόν βγήκατε από τις γοχικές κατακόμβες ;
Μήπως έφυγαν οι διώκτες από την κυβέρνηση ; ή μήπως τα "βρήκατε" με τους διώκτες ;
Πιστεύω ότι καταλαβένετε ότι κάτι δεν πάει καλά με αυτά που γράφετε.
Αδελφέ Κυριάκο, ας μην είμαστε μονίμως επικριτικοί, διότι κάποιες ψυχούλες που είναι ακόμη χαμηλά στα πνευματικά και έχουν συνηθίσει στα "εις πολλά έτη" και στα "εύγε, εύγε" λυπούνται. Ας μη τους στεναχωρούμε τους καημένους.
ΔιαγραφήCave Dweller Δεν υπήρχε διωγμός κατά τις καραντίνες? Είχε όρεξη πολύς κόσμος να τρέχει νυχτιάτικα σε ακολουθίες χωρίς λόγο? Τώρα που δεν υπάρχει καραντίνα θα πρέπει να κάνουμε το ίδιο? Διωγμός υπήρχε κατά καιρούς στην ιστορία των ΓΟΧ και μάλιστα έντονος,με φυλακίσεις ,εξορίες κλπ , αλλά υπήρχαν και εποχές που ήταν πιο ήσυχα τα πράγματα, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν προηγήθηκε διωγμός.Ο παππούς μου παντρεύτηκε νύχτα λόγω διωγμού,θα έπρεπε και οι γονείς μου να κάνουν το ίδιο αλλιώς δεν θα μιλούσαμε για διωγμό? Υ.Γ. Οι Άγγλοι έχουν ένα ρητό που λέει "Where there's a will, there's a way" (Όπου υπάρχει θέληση,υπάρχει τρόπος).,Όποιος ήθελε να εκκλησιαστεί βρήκε και τον τρόπο,όποιος δεν ήθελε και έκατσε σπίτι του φαντάστηκε όλες τις εκκλησίες κλειστές.Προς τι λοιπόν η συζήτηση για ανοιχτές ή κλειστές εκκλησίες αφού έτσι κι αλλιώς για σένα είχαν κλείσει προ πολλού? Μόνο και μόνο για να ξεφύγουμε πάλι απ' το θέμα συζήτησης?
ΔιαγραφήΕύγε στον Άξιο π. Ευγένιο για την Τεκμηρίωση των λαθών των ΓΟΧ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίθε να κατανοήσουν οι φίλοι ΓΟΧ ότι αυτοί ναι μεν δεν έκαναν λάθος το 1924 αλλά το 1935.
Η Αποκατάσταση της Εκκλησίας εν Καιρώ Αιρέσεως είναι ουσιαστικά η δημιουργία ενός Ουτοπικού Κόσμου μέσα στον Πόλεμο. Η Αποτείχιση γίνεται ώστε να Μετανοήσει ο Εκπεσών εκ της Ορθοδοξίας αλλ ουχί εκ της Επισκοπής του Θρόνου.
Η δε Χειροτονία εκ των Αποτειχισθέντων όπως συνεχίζει να καταδεικνύει ο σεβαστός Ιερομόναχος Ευγένιος δημιουργεί Σχίσμα, ειδικά όταν πρόκειται για ολόκληρη σύσταση Εκκλησιών.
Το ότι έγινε αναγνώριση των Χειροτονιών των ΓΟΧ από τους Ρώσους της Διασποράς όπως απέδειξε το κείμενο και είναι είδη γνωστό, δεν έχουν το αλάθητο μεμονωμένα πρόσωπα.
Βλέπουμε ότι αντί οι Χριστιανοί να αγωνίζονται καταφεύγουν στην εύκολη λύση, τον ΓΟΧισμό. Δεν γίνεται έτσι Εκκλησιαστικός Αγών, με την Δημιουργία Άλλων Εκκλησιών.
Νομίζω η εμμονή σε ένα δύο περιστατικά τα οποία όπως αποδείχτηκε δεν είναι έτσι όπως τα παρουσιάζουν οι ΓΟΧ είναι σοβαρό πρόβλημα.
Δεν έχω δει σε Οικουμενικές Συνόδους να αναγράφεται η ύπαρξη Δύο Επισκόπων σε μία Επισκοπή.
Εύχομαι οι Αδελφοί ΓΟΧ, να αφήσουν τις Συνόδους τους και όλοι μαζί να αγωνιστούμε όπως πρέπει δηλαδή κατά την Περίοδο προ του 1935.
Αμήν.
Δημήτρη Βερβάτη, εσύ είσαι;
ΔιαγραφήΑυτό το χαϊβάνι είναι, ο φιλοβασιλικος χούλιγκαν του Τρικαμηνα.
ΔιαγραφήΝικόλαε προειδοποιώ, για να συνεχίσει να λειτουργεί εύρυθμα το ιστολόγιο, κάνε μπλοκ το άσχετο χαϊβάνι,χώρο να γράφει έχει πολύ και στο youtube και στο facebook, εδώ περισσεύει.
ΔιαγραφήΣτην Ρωσία υπήρχαν δύο Επίσκοποι σε κάθε πόλη, ο ψεύτικος του Σέργιου και ο γνήσιος Κατακομβίτης. Μέχρι την σήμερον ημέρα. Διαλέξτε με ποιον θέλετε να είστε.
ΔιαγραφήΣημειωτέον, τότε δεν είχε γραφτεί ακόμη στο Π.Σ.Ε η κομμουνιστική Μόσχα.
Διάλεξαν!Με τους Σεργιανιστές.
ΔιαγραφήΤο παράδειγμα της Κατακομβικής Εκκλησίας της Ρωσίας οι ρασοφόροι Νεο-ημιαποτειχισμένοι το ξέχασαν στο άρθρο τους.
Συμφωνώ αδερφέ. Σε όλη την διάρκεια της καραντίνας δεν έχασα μια λειτουργία. Δόξα τω θεώ!@
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να λύσω την απορία γιατί οι νεοαποτειχισμένοι ,πλην μίας εξαιρέσεως, στην ουσία δεν παραδέχονται τους Αρχιερείς των ΓΟΧ είναι γιατί λανθασμένα τους θεωρούν Αντικανονικούς και επίσης γιατί δεν παραδέχονται γενικά τους ΓΟΧ είναι γιατί τους θεωρούν επίσης λανθασμένα Σχισματικούς
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε Cave Dweller το "εν μέρει " σε ενόχλησε, δηλαδή τα θέλεις όλα τέλεια κάτω απο οποιασδήποτε συνθήκες. Καλή η " τελειομανία" αλλά ας την εφαρμόζουμε πρώτα στον εαυτό μας και μετά να απαιτούμε από τους άλλους. Λίγο μέτρο στις κρίσεις μας δεν βλάπτει
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος Ανώνυμο 9:48
ΔιαγραφήΤην εγκύκλιο 3022 η Σύνοδός σας την έγραψε και σε αυτήν πρέπει να καταλογιστεί η λεγόμενη "τελειομανία" που σας ενοχλεί .
Θα μπορούσε η Σύνοδος αντί να γράψει ζηλωτικές φανφάρες...να γράψει σεμνά και ταπεινά ότι θα κάνει ο, τί μπορεί και δύναται ;;; Και βέβαια θα μπορούσε... αλλά ήθελε να μπει στο μάτι των απέναντι...
Αλλά επειδή γύρισε ο τροχός χωρίς να το περιμένουν...την συνέχεια την ξέρετε !
Δάσκαλε , "οι ψυχούλες που είναι χαμηλά πνευματικά", όπως αναφερεις σε σχόλιό σου, ισως είναι ανώτερες από σένα και απο εμένα στην σπουδαιότερη αρετή την ταπείνωση, γι αυτο ας μην γράφουμε μεγάλα λόγια, γιατί ο Θεός μπορεί να φανερώσει τις ελλείψεις μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν έθεσα θέμα σύγκρισης, ούτε μίλησα προσωπικά για μένα ή για σένα ή για κάποιον άλλο. Πέρα από την ταπεινολογία, η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν ψυχούλες που δεν αντέχουν την κριτική και επιθυμούν μόνο επαίνους. Δεν είναι αλήθεια αυτό; Προσωπικά το έχω βιώσει πολύ έντονα στο παρόν ιστολόγιο. Όταν κάποιο άρθρο τους υπερασπίζει με εγκωμιάζουν, όταν τους ασκεί κριτική με βρίζουν. Να είναι καλά!
ΔιαγραφήΑστα Δάσκαλε, το σχόλιό σου αυτό για τις " χαμηλά πνευματικά ψυχουλες" ήταν τουλάχιστον άστοχο αντί επεξηγήσεων καλύτερα να έλεγες ένα συγγνώμη για την διατύπωση αυτού του σχολίου. Οταν αρχίσουμε να λέμε συγγνώμή ή όπως το λένε οι Μοναχοί " ευλογησον " τότε θα γίνουμε όλοι μας αληθινά καλυτεροι Χριστιανοί
ΔιαγραφήΕυχαρίστως να σου ζητήσω συγγνώμη μόλις μου πεις το όνομά σου.
ΔιαγραφήΟχι σε μενα συγγνώμη αλλά " στις χαμηλα πνευματικά ψυχουλες" εμένα γιατί να μου πεις συγγνώμη, εγω σου ζητώ συγγνώμη για την υπόδειξη και ας την έστειλα για το καλό σου.
ΑπάντησηΔιαγραφή