Μια συνηθισμένη απορία, στις μέρες μας, πολλών πιστών (οι οποίοι έχουν απογοητευτεί από την πτώση των αρχιερέων της κρατικής "Εκκλησίας της Ελλάδος", που έχουν αποστατήσει από την Αποστολική Πίστη) αφορά στο αν κάποιος αρχιερέας που θέλουν να υπαχθούν υπό το ωμοφόριό του (είτε άμεσα, είτε έμμεσα μέσω κάποιου ιερέα του) έχει ή όχι Αποστολική Διαδοχή.
Επειδή αυτό το ερώτημα απασχολεί πολλούς, στην παρούσα ανάρτηση θα αναρτώνται πληροφορίες για κάθε πρόσωπο αρχιερέως για το οποίο θα εκφράζεται απορία, έτσι ώστε να μη πέφτουν οι πιστοί από τη Σκύλλα στη Χάρυβδη.
Οι ερωτήσεις σας να γίνονται στα σχόλια. Έπειτα θα αναρτώνται εδώ και θα απαντώνται.
Ερώτηση: Θα μπορούσατε να μας διαφωτίσετε σχετικά με την Αποστολική Διαδοχή του Αρχιεπισκόπου ΓΟΧ Ελλάδος κ. κ. Καλλινίκου;
Απάντηση: Ο Αρχιεπίσκοπος Καλλίνικος Σαραντόπουλος χειροτονήθηκε Αρχιερέας το 1979 από τον Κορινθίας Κάλλιστο Μακρή, τον Μεγαρίδος Αντώνιο Θανάση και τους (υπ' αυτών των δύο χειροτονηθέντων) Ωρωπού και Φυλής Κυπριανό Κουτσούμπα και Μαγνησίας Μάξιμο Τσιτσιμπάκο.
Ο Κορινθίας Κάλλιστος είχε χειροθετηθεί (ως χειροτονηθείς υπό ενός) το 1971 με εντολή της Συνόδου της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας εν Υπερορία από τον Βερολίνου και Γερμανίας Φιλόθεο Νάρκο και τον Βρισβάνης Κωνσταντίνο Εσένσκι.
Ο Μεγαρίδος Αντώνιος είχε χειροτονηθεί το 1973 από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Αυξέντιο Πάστρα, με τη συμμετοχή των Πειραιώς Γεροντίου Μαριόλη (χειροτονήθηκε το 1962 από τους Ταλαντίου Ακάκιο Παππά τον Γέροντα, Κυκλάδων Παρθένιο Σκουρλή και τότε Γαρδικίου Αυξέντιο Πάστρα), Ευρίπου Παΐσίο Ευθυμιάδη και Μόντρεαλ Ακάκιο Ντούσκο (οι δύο τελευταίοι χειροτονήθηκαν το 1971 από τον Αρχιεπίσκοπο Αυξέντιο Πάστρα και τον Πειραιώς Γερόντιο Μαριόλη με σύμψηφο του Αστορίας Πέτρου).
Ο Αυξέντιος είχε χειροτονηθεί το 1962 από τον Αρχιεπίσκοπο Χιλής της Ρωσικής Εκκλησίας εν Υπερορία Λεόντιο Φιλίπποβιτς και τον Ταλαντίου Ακάκιο.
Ο Ταλαντίου Ακάκιος χειροτονήθηκε το 1960 από τους Αρχιερείς της Ρωσικής εκκλησίας εν Υπερορία Σικάγου Σεραφείμ Ιβανόφ και Σεβρών Θεόφιλο Ιονέσκου.
Συμπέρασμα: Η Αποστολική Διαδοχή του κ. Καλλινίκου Σαραντόπουλου είναι αδιαμφισβήτητη και η εις Αρχιερέα χειροτονία του έγκυρη επειδή προέρχεται από την Ρωσική Εκκλησία εν Υπερορία η οποία παρά το ότι ευρισκόταν σε σχίσμα με το Πατριαρχείο Μόσχας (μέχρι και το 2007 που την αναγνώρισε) - αναγνωριζόταν από τις υπόλοιπες Τοπικές Εκκλησίες, με τις οποίες είχε άμεση και έμμεση εκκλησιαστική κοινωνία. Μάλιστα το 1921 ένας Αρχιερέας της (και μετέπειτα Προκαθήμενός της), ο Αναστάσιος Γριμπανόβσκι (+1964) συμμετείχε στις χειροτονίες Αρχιερέων του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, μεταξύ των οποίων υπήρξε και ο μετέπειτα Πατριάρχης Τιμόθεος Θέμελης. Επιπροσθέτως δε αναγνώρισε το 1969 συνοδικώς τις χειροτονίες αυτές των Ελλήνων Παλαιοημερολογιτών (Γ.Ο.Χ.) της παρατάξεως του Αγίου πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου Καβουρίδου (Σύνοδος του τότε Αρχιεπισκόπου Αυξεντίου Πάστρα) και ήλθε σε πλήρη εκκλησιαστική κοινωνία μαζί τους. Οι ως άνω χειροτονίες μάλιστα αναγνωρίστηκαν στην πράξη και από την Εκκλησία της Πολωνίας, η οποία το 1990 προσέλαβε και αναγνώρισε ως κανονικούς τους χειροτονηθέντες από τη Σύνοδο του Αρχιεπισκόπου Αυξεντίου Πορτογάλους Αρχιερείς.
*
Ερώτηση: Παρακαλώ τα περί Αποστολική Διαδοχής του Αρχιεπισκοπου κ.κ. Μακαρίου. Ευχαριστώ εκ των προτέρων. Α
Απάντηση: Ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος Καβακίδης χειροτονήθηκε Αρχιερέας το 1996 από τον Φθιώτιδος Καλλίνικο Χανιώτη και τον Θεσσαλονίκης Ευθύμιο Ορφανό.
Ο Φθιώτιδος Καλλίνικος είχε χειροτονηθεί το 1971 από τον Αρχιεπίσκοπο Αυξέντιο Πάστρα και τον Πειραιώς Γερόντιο Μαριόλη με σύμψηφο του Αστορίας Πέτρου.
Ο Θεσσαλονίκης Ευθύμιος είχε χειροτονηθεί το 1979 από τον Αρχιεπίσκοπο Αυξέντιο Πάστρα, τον Πειραιώς Γερόντιο Μαριόλη και τον Φθιώτιδος Καλλίνικο Χανιώτη.
Περί των προσώπων αυτών αναφερθήκαμε και παραπάνω.
Συμπέρασμα: Η Αποστολική Διαδοχή του κ. Μακαρίου Καβακίδη είναι αδιαμφισβήτητη και η εις Αρχιερέα χειροτονία του έγκυρη.
(Ένσταση πρώτη: Οι Φθιώτιδος Καλλίνικος και Θεσσαλονίκης Ευθύμιος είχαν "καθαιρεθεί" το 1995.
Αναίρεση: Η εν λόγω "καθαίρεσή" δεν έχει κύρος διότι έγινε από έξι Αρχιερείς, ενώ για την καθαίρεση Αρχιερέως απαιτούνται τουλάχιστον δώδεκα Αρχιερείς.
Ένσταση δεύτερη: Οι Φθιώτιδος Καλλίνικος και Θεσσαλονίκης Ευθύμιος αποσχίσθηκαν από την Σύνοδο το 1995 άνευ ουσιαστικών λόγων.
Αναίρεση: Πρώτον, δεν αποσχίστηκαν αλλά εξωθήθηκαν σε απόσχιση από το όργανο του Αθανασίου Σακαρέλλου και οπαδό της εκκλησιολογίας των Καθαρών, Πενταπόλεως Καλλιόπιο. Δεύτερον, η απόσχισή τους, αν και θλιβερή πράξη, δεν αποτελεί απόσχιση από την Εκκλησία του Χριστού, αλλά διάσταση μεταξύ μελών της Εκκλησίας εντός των κόλπων Αυτής.
Είθε ο Κύριος να δώσει τη φώτιση σε εκείνους μεν να επανορθώσουν το σφάλμα της αποσχίσεώς τους, στους ημέτερους δε να απορρίψουν την εσφαλμένη γνώμη τους περί χειροθεσίας/ αναχειροτονίας των Αρχιερέων της Συνόδου του κ. Μακαρίου, αποδεχόμενοι επιτέλους την αδιαμφισβήτητη Αποστολική Διαδοχή τους. Έτσι ώστε να επιτευχθεί η πολυπόθητος εν Χριστώ ενότητα).
*
Ερώτηση: Τι συμβαίνει με τον Αυξέντιο Μαρίνη, ο οποίος από ότι διαβάζω αναγνωρίστηκε από το Πατριαρχείο Κιέβου;
Απάντηση: Πρώτα από όλα πρέπει να γνωρίζουμε ότι το λεγόμενο "Πατριαρχείο Κιέβου" είναι μια καθαρά σχισματική "εκκλησία" (που δεν αναγνωρίζεται ούτε καν από τους επίσημους, πόσο μάλλον από τους αληθινούς, Ορθοδόξους), του οποίου η όποια "αναγνώριση" δεν έχει καμία πραγματική αξία.
Ο Αυξέντιος Μαρίνης "χειροτονήθηκε" το 1996 από τον Μάξιμο Βαλλιανάτο, πρώην Μητροπολίτη των Γ.Ο.Χ. ο οποίος είχε καθαιρεθεί δικαίως και υπό δώδεκα Αρχιερέων και αργότερα αφορίσθηκε για ψευδορκία, και τον νεοημερολογίτη ιερομόναχο Δημήτριο Μπίφη, ο οποίος παρουσιαζόταν ως "Αρχιεπίσκοπος Κρήτης". Επειδή η ανυπαρξία της Αποστολικής Διαδοχής, στην εν λόγω περίπτωση αποκαλύφθηκε, ο Αυξέντιος Μαρίνης προσπάθησε με δόλο να παρουσιάσει την προέλευση της χειροτονίας του από τον Μιλάνου Ευλόγιο Χέσλερ, ο οποίος όμως αποκάλυψε την σκευωρία (σχετικά δείτε εδώ: https://neoskosmos.com/el/2010/10/26/news/community/%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%cf%87%ce%b5%ce%b9%cf%81%ce%bf%cf%84%cf%8c%ce%bd%ce%b7%cf%83%ce%b1-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%b1%cf%85%ce%be%ce%ad%ce%bd%cf%84%ce%b9%ce%bf/ ).
Συμπέρασμα: Ο Αυξέντιος Μαρίνης δεν έχει Αποστολική Διαδοχή και είναι ψευδεπίσκοπος. Η δε "αναγνώρισή" του από το "Πατριαρχείο Κιέβου" λαμβάνεται σοβαρά μόνο από ανθρώπους που είτε έχουν άγνοια των πραγμάτων, είτε τυγχάνουν διανοητικά ασταθείς.
*
Ερώτηση: Περί διαδοχής Χρυσοστόμου Θηβών και Λεβαδείας και εν γένει των Ματθαϊκών;
Απάντηση: Ο κ. Χρυσόστομος Τζανής "χειροτονήθηκε" το 2005 υφ' ενός "επισκόπου", του "Μεσσηνίας" Γρηγορίου Ρούσση. Ο "Μεσσηνίας" Γρηγόριος είχε "χειροτονηθεί" το 1958 υπό "επισκόπων" "χειροτονημένων" το 1948 υφ' ενός, του Βρεσθένης Ματθαίου Καρπαθάκη.
Ως γνωστόν, η χειροτονία υφ' ενός Επισκόπου (πόσο μάλλον "επισκόπου") τυγχάνει άκυρη,
Επίσης είναι γνωστό ότι οι Ματθαιϊκοί είναι Σχισματικοί (αποσχίστηκαν από την Ορθόδοξη Εκκλησία το 1937, επανήλθαν προσωρινά το 1971 - έτος εισδοχής τους με χειροθεσία ή αναχειροτονία των "επισκόπων" τους από την Εκκλησία των Ρώσων της Διασποράς - και αποσχίστηκαν εκ νέου το 1974), αλλά και Αιρετικοί (μη καταδικασμένοι εισέτι για τις πολλές ετεροδιδασκαλίες τους).
Συμπέρασμα: Οι Ματθαιϊκοί "επίσκοποι" δεν έχουν Αποστολική Διαδοχή, εφόσον αυτή έχει διακοπεί λόγω του σχίσματος, της ετεροδιδασκαλίας τους και της παρανόμου (υφ' ενός) προελεύσεώς της.
Πολύ σημαντικό το εγχείρημα αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε.
Θα μπορούσατε να μας διαφωτίσετε σχετικά με την Αποστολική Διαδοχή του Αρχιεπισκόπου ΓΟΧ Ελλάδος κ.κ.Καλλινίκου
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακαλώ τα περί Αποστολική Διαδοχής του Αρχιεπισκοπου κ.κ. Μακαρίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ εκ των προτέρων.
Α
Τι συμβαίνει με τον Αυξέντιο Μαρίνη, ο οποίος από ότι διαβάζω αναγνωρίστηκε από το Πατριαρχείο Κιέβου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ αδερφέ χαίρεται. Θα σας απαντήσω για τον Αυξέντιος Μαρινη και ότι είμαστε Αιγινήτες και οι δύο. Ο ιερωμένος αυτός λειτουργεί με το παλαιό αλλά εδώ κι ένα χρόνο μνημονεύει τον Βαρθολομαίο. Τον άκουσα η ίδια στην εκκλησία που έχει χτίσει στην Κυψέλη Αιγίνης προς τιμήν των Αγίων Κυπριανου και Ιουστίνης. Πέρυσι λοιπόν στη γιορτή των Αγίων λειτούργησε με το παλαιό αλλά μνημονεύεσε τον Βαρθολομαίο!!!!
ΔιαγραφήΗ δική μου απάντηση (για όποιον δεν την είδε) για τον εν λόγω ψευδεπίσκοπο ενσωματώθηκε στο κείμενο.
ΔιαγραφήΠερί του κοιμηθέντα το 2013 Μητροπολίτου Ωρωπού και Φυλής Κυπριανού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν δείτε προσεκτικά αναφέρεται στην απάντηση για την περίπτωση του Αρχιεπισκόπου Καλλινίκου.
ΔιαγραφήΕυχαριστούμε για την ενημέρωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα διαβάζω για το παλιό και ήθελα να ρωτήσω γιατί ο πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος Καβουκίδης δεν έκανε καμία χειροτονία και αναγκάστηκαν να πάρουν Αρχιεροσύνη από τους εν διασπορά Ρώσσους.
Ευχαριστώ
Ευχαριστώ για το σχόλιο σας.
ΔιαγραφήΗ απάντηση εδώ:
https://krufo-sxoleio.blogspot.com/2014/10/blog-post_21.html
Περί διαδοχής Χρυσοστόμου Θηβών και Λεβαδείας και εν γένει των Ματθαϊκών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ. Ενσωμάτωσα την απάντηση στην ανάρτηση.
ΔιαγραφήΈνσταση: οι Ματθαϊκοί τη δεκαετία του '70 μετέβησαν στην Αμερική για την επικύρωση των χειροτονιών τους.
ΔιαγραφήΟρθή η ένσταση, αλλά εν μέρει.
ΔιαγραφήΤο 1971 όντως μετέβησαν στην Αμερική και έλαβαν Χειροθεσία (κατ' άλλους Αναχειροτονία) από τη Σύνοδο των Ρώσων της Διασποράς.
Όμως το 1974 η ίδια η Σύνοδος των Ματθαιϊκών αποκήρυξε επισήμως και συνοδικώς την Πράξη του 1971 επιστρέφοντας στην πρότερη μετέωρη κατάσταση.
Σας ευχαριστώ.
Περί διαδοχής του φερομένου ως Κρήτης Αρέθα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχει. Χειροτονήθηκε από την Σύνοδο του Μακαρίου Καββακίδη.
ΔιαγραφήΑντί να τσακώνεστε ποιος είναι μωρή παρθένα η σώφρωνη(έχοντας κρατική επιχορήγηση ως ΝΠΔΔ εκκλησία οδός ιασιου 1 και εκκλησία ΝΠΙΔ εκκλησία καννιγος 33)κοιτάξτε να βρείτε άκρη μη λέτε ψέματα "της των πάντων ενωσως αγίων του Θεού εκκλησιών" στις ακολουθίες. Η Ελλάδα είναι ένα χωριό των κρατών εξωτερικού 10 εκατομμύρια κάτοικοι.. Ίσως τα προάστια νέας Υόρκης η Μόσχας. Το χειρότερο είναι ότι υπάρχει άθεο στυλ στους νέους και λίγο τους νοιάζει τι είναι παλαιό η νέο ημερολόγιο... Αλλά η επιβίωση της καθημερινότητας..
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι εξυπνάκηδες ας απαντήσουν πόσοι αρχιερείς μεταδίδουν αρχιεροσυνη σε υποψήφιο ιεράρχη?Φυσικά Ένας!!οι υπόλοιπο απλώς παρακαθωνται και μόνο στην δεύτερη ευχή βάζουν χέρια Στο ευαγγέλιο κατά την τάξη χειροτονίας ως συμμαρτυρια..όποτε η χειροτονία είναι από έναν αρχιερέα και υπόλοιποι απλώς παρακολουθούν..Και ο χειροτονίας αρχιερέας λαμβάνει άμφια με το άξιος?από τον αρχιερέα που μετέδωσε την αρχιεροσυνη.Αυτό κάνει φλασ για όλα..Η καθαίρεση είναι διοικητική πράξη και ανακαλείται οποιαδήποτε στιγμή..όποτε η χειροτονία είναι ανεπαξάληπτο μυστήριο..Ο ιερώνυμος χειροτονει δεσποτάδες με φακέλους ψυχικών νοσημάτων αυτό είναι κολυμα ιεροσυνης και ο Βαρθολομαίος φιλοπαπικους ίδιας κολύμβηθρας με αυτόν..Πόσα αληθινά είναι η λέξη ψήφων και δοκίμασια αρχιερέων ο τάδε γίνεται αρχιερέας..γέμισε η Εκκλησία από την αίρεση του συγκριτισμου κληρικούς..ζουν ως θέλουν και αλλήλων συντηρητική ευχή μεταξύ τους συνυπάρχουν ενώ έχουν πλειάδα κωλύματα αρχιεροσυνης πρωτίστως της παρθενίας..ζυγίζουν 200κιλά ο ένας από φαγοπότια..
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαίρετε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακαλώ, να μας πείτε και για:
1. Την Σύνοδο της Αυλώνος
2. Τον Λητής και Ρεντίνης Φιλόθεο
3. Τον Αθηνών και πάσης Ελλάδος Παρθένιο (Βεζυρέα)
4. Τον Παλλήνης και Δυτικής Ευρώπης Φιλάρετο
5. Τον Μεσογαίας Χριστοφόρο
6. Τον Αμερικής Μιχαήλ (Καμπουρέλλη)
7. Την Σύνοδο της Βοστώνης (HOCNA)
8. Τον Ευλόγιο Χέσλερ
9. Τον Χίου Νεκτάριο
10. Τον Καρπασίας και έξαρχο εν Αχαΐα Χριστόδουλο (Διαμαντόπουλο)
Σας ευχαριστώ! Να είστε πάντα καλά και να συνεχίσετε το έργο σας!
Κύριε Μάννη ο Θηβας των ματθαικων όταν κοιμήθηκε ήταν ζεστος εύκαμπτος σημείο καλό .Αν δεν είχε αποστολική διαδοχή και ήταν σε σχίσμα ,δεν νομίζω κατά την ταπεινή μου γνώμη να είχε αυτά τα σημεία
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ο Σενούντα ήταν ζεστός και εύκαμπτος:
Διαγραφήhttps://www.iefimerida.gr/news/41989/%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CF%8C%CF%80%CF%84%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CE%B9%CE%B3%CF%8D%CF%80%CF%84%CE%BF%CF%85%CE%BD-%C2%AB%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%87%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD%C2%BB-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%AC%CF%81%CF%87%CE%B7-%CF%83%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CF%84%CE%B1-%CE%B3
Να γίνουμε Κόπτες;