"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2019

ΠΕΡΙ ΘΝΠ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΚΑΙΝΩΝ ΔΑΙΜΟΝΙΩΝ

Ο ΕΤΕΡΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ 

 - Ορισμός :

Όταν μια πράξη ή οποιαδήποτε ενέργεια ή πρόσωπο δεν καθορίζεται σύμφωνα με τις προσωπικές αρχές του/των προσώπων, αλλά ανάλογα με τις απόψεις κάποιων άλλων.

Η Εκκλησία λοιπόν Αυτοπροσδιορίζεται ή Ετεροπροσδιορίζεται  ?

Δεν θα αναφέρουμε την προσωπική μας άποψη αλλά με βάση το Ευαγγέλιο θα καταρρίψουμε την έννοια του ετεροπροσδιορισμού της Εκκλησίας και θα αποδείξουμε ότι η έννοια αυτή συνιστά αίρεση.

Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο 

Κεφάλαιο 6

13 ᾿Ελθὼν δὲ ὁ ᾿Ιησοῦς εἰς τὰ μέρη Καισαρείας τῆς Φιλίππου ἠρώτα τοὺς μαθητὰς αὐτοῦ λέγων· τίνα με λέγουσιν οἱ ἄνθρωποι εἶναι τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου; 14 οἱ δὲ εἶπον· οἱ μὲν ᾿Ιωάννην τὸν βαπτιστήν, ἄλλοι δὲ ᾿Ηλίαν, ἕτεροι δὲ ῾Ιερεμίαν ἢ ἕνα τῶν προφητῶν. 15 λέγει αὐτοῖς· ὑμεῖς δὲ τίνα με λέγεται εἶναι; 16 ἀποκριθεὶς δὲ Σίμων Πέτρος εἶπε· σὺ εἶ ὁ Χριστὸς ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ τοῦ ζῶντος. 17 καὶ ἀποκριθεὶς ὁ ᾿Ιησοῦς εἶπεν αὐτῷ· μακάριος εἶ, Σίμων Βαριωνᾶ, ὅτι σὰρξ καὶ αἷμα οὐκ ἀπεκάλυψέ σοι, ἀλλ᾿ ὁ πατήρ μου ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς.

Στην παραπάνω Ευαγγελική Περικοπή ρωτάει ο Κύριος Ιησούς Χριστός τους μαθητές :

"τίνα με λέγουσιν οἱ ἄνθρωποι εἶναι τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου"

Και οι μαθητές μεταφέρουν στον Κύριο τί ακριβώς πιστεύουν οι άνθρωποι γι'Αυτόν. Και τί πίστευαν οι άνθρωποι για τον Κύριο ?

 - Άλλοι τον προσδιόριζαν ως τον Ιωάννη τον Βαπτιστή.
 - Άλλοι τον προσδιόριζαν ως τον  Ηλία. 
 - Άλλοι τον προσδιόριζαν ως τον Ιερεμία.
 - Άλλοι τον προσδιόριζαν ως ένα από τους προφήτες.

Βλέπουμε λοιπόν ότι οι άνθρωποι δεν μπόρεσαν να προσδιορίσουν το Ποιός ακριβώς είναι ο Κύριος Ιησούς Χριστός.

Συνεχίζει ο Κύριος Ιησούς Χριστός και ρωτάει τους μαθητές :

 - Εσείς ποιος λέτε ότι Είμαι ?

 - Και απαντάει ο Πέτρος :

 -  "σὺ εἶ ὁ Χριστὸς ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ τοῦ ζῶντος"

Αλλά μήπως την απάντηση την έδωσε ο Πέτρος από το μυαλό του ?

Όχι ! Η απάντηση του Πέτρου δεν προέρχεται από την λογική του, ούτε είναι επηρεασμένη από τις θέσεις άλλων ανθρώπων απέναντι στο πρόσωπο του Κυρίου Ιησού Χριστού. Αλλά ποιος απεκάλυψε στον Πέτρο την ορθή απάντηση ?

Λέει ο Κύριος Ιησούς Χριστός 

 -  μακάριος εἶ, Σίμων Βαριωνᾶ, ὅτι σὰρξ καὶ αἷμα οὐκ ἀπεκάλυψέ σοι, ἀλλ᾿ ὁ πατήρ μου ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς.

Βλέπουμε λοιπόν ότι την Αλήθεια την απεκάλυψεν εις τον Πέτρο ο Πατήρ και όχι κάποιος έτερος. Επομένως, όπως ο Κύριος Ιησούς Χριστός ΔΕΝ ετεροπροσδιορίζεται, έτσι και το Σώμα του Χριστού, η Εκκλησία, ΔΕΝ ΕΤΕΡΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ.

Απεδείχθη λοιπόν με βάση το ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ, ότι η Εκκλησία του Χριστού ΔΕΝ ΕΤΕΡΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ και επομένως όποιος λέει ή γράφει κάτι άλλο αντιπίπτει στο ίδιο το ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ, κάτι βέβαια που συνιστά ΑΙΡΕΣΗ.

Εύχομαι Καλή μετάνοια και επιστροφή στην Εκκλησία σε όσους έχουν παρασυρθεί. Κληρικούς και λαϊκούς.


Κυριάκος Βαρβέρης (https://omologia--pisteos.blogspot.com/2019/10/blog-post_623.html)

6 σχόλια:

  1. Μία ερώτηση: Που αποσκοπεί η συγκεκριμένη ανάρτηση; Με ποιά αφορμή και προς ποιόν σκοπό γράφτηκε;
    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. Και για να γίνω πιο σαφής, το κράτος ΔΕΝ είναι σε θέση να προσδιορίσει ποια είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία.

      Απόδειξη ?

      Το γεγονός ότι το κράτος αναγνωρίζει ως Ορθόδοξη Εκκλησία τους Κολυμπαριστές του Νέου-παπικού εορτολογίου !

      Επομένως με αυτό που είπε και έγραψε ο κ.Μαρίνος Ριτσούδης :

      "Εἴσαστε αἱρετικοί κατά τήν ἄποψη τοῦ Κράτους" (

      αποδέχθηκε την δυνατότητα ετεροπροσδιορισμού της Εκκλησίας από το Κράτος, κάτι που όπως απεδείχθη συνιστά αίρεση.

      Διαγραφή
  2. Γράφτηκε με αφορμή αυτό που είπε και έγραψε ο κ.Μαρίνος Ριτσούδης με αφορμή τα ΘΝΠ, απευθυνόμενος στην Εκκλησία ΓΟΧ Ελλάδος :

    "Εἴσαστε αἱρετικοί κατά τήν ἄποψη τοῦ Κράτους"

    Σχετικό Link παρακάτω :

    http://scripta---manent.blogspot.com/2019/10/blog-post_853.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θα ήθελα να καταθέσω κάποιες παρατηρήσεις, και να με συγχωρήσει ο αδελφός Κυριάκος ή όποιος άλλος μπορεί να ταραχθεί λίγο.
    Κατ' αρχάς είναι (και τονίζουμε το είναι) προσωπική άποψη τα του άρθρου, άσχετα αν είναι σωστή ή όχι. Δεν είναι άποψη κάποιου άλλου, πόσω μάλλον αγίου, ούτε η Αγία Γραφή απαντά στο προκείμενο ζήτημα. Είναι μία θέση, καλή η κακή για κάποιους, του αδελφού μας.
    Δεύτερον, να ξεκαθαρίσουμε ότι εμείς χρησιμοποιούμε (καταχρηστικά - διότι άλλη είναι η έννοιά της) τον νεολογισμό "ετεροπροσδιορισμός", με την έννοια ότι κάποιος άλλος μας περιγράφει, ας το πούμε έτσι, διαφορετικά από αυτό που είμαστε και αυτό που δηλώνουμε. Για να δούμε το θέμα και άλλο φιλολογικά (με περιθώριο λάθους εκ μέρους μας), δεν αποτελεί η έννοια "ετεροπροσδιορισμός" αίρεση, διότι εν τοιαύτη περιπτώσει τὸ κράτος θα ήταν το αιρετικό, διότι αυτό προσδιορίζει. Βέβαια, ο Κυριάκος εννοεί ότι αυτοί που θεωρούν καταδικαστέους κάποιους Συνοδικούς επειδή αξιοποίησαν τον εν λόγω νόμο διά του οποίου το κράτος τους προσδιορίζει (σύμφωνα με την θέση των υπεναντίων) ετεροδόξους, είναι αιρετικοί. Κατ΄ εμέ, τέτοια διαπίστωση είναι πολύ βαριά. Είναι ίσως εξίσου βαριά με την θέση κάποιων ότι οι εν λόγω Συνοδικοί απεμπόλησαν την ορθόδοξη ομολογία δια του νόμου. Δεν διαφαίνεται ότι κάνουν κάτι τέτοιο ηθελημένα. Μπορεί να πλανήθηκαν που εμπιστεύτηκαν τον νόμο, αλλά δεν νομίζω να θέλουν να προσδιορίζονται ή να φανεί ότι είναι ετερόδοξοι. Εάν πλανώνται, μπορεί να το κατανοήσουν αργότερα. Εάν όλοι είμαστε ψύχραιμοι, ταπεινοί και προσευχητικοί, είναι πιο πιθανό να κατανοηθούν τα όποια λάθη, της όποιας πλευράς. Πάντως και η πλευρά των εν λόγῳ Συνοδικών ενδιαφέρθηκε για τον νόμο προκειμένου να ετεροπροσδιορισθούν ως ΓΟΧ. Να προλάβουν το όνομα, να προλάβουν να προσδιορίζονται από το κράτος ως ΓΟΧ. "...ὁ θεσμὸς τῶν Θρησκευτικῶν Νομικῶν Προσώπων μᾶς παρέχει ἕνα νέο νομικὸ ἐργαλεῖο, ποὺ μποροῦμε νὰ χρησιμοποιήσουμε, γιὰ νὰ διασφαλίσουμε τὰ δικαιώματά μας, ἀλλὰ καὶ τὴν ὀνομασία μας", γράφει σε επίσημο κείμενό τους. Αυτά τα γράφουμε για να μη λένε κάποιοι ότι "δεν μας ενδιαφέρει πώς μας προσδιορίζει το κράτος". Μας ενδιαφέρει... Και μεις θα λέγαμε: Σε τόσο δύσκολα χρόνια, σε χρόνια αποστασίας, ενδιαφερόμαστε τόσο πολύ να γίνουμε «επίσημοι ΓΟΧ», αντί να προετοιμαζόμαστε για κατακόμβες... Τόσο σκανδαλισμός στην Εκκλησία για την ονομασία; Για τον "ετεροπροσδιορισμό" μας ως ΓΟΧ; Ή για τα δικαιώματα, τα οποία εξάλλου θα μπορούσαμε να τα διασφαλίσουμε με το πρότερο καθεστώς (όπως συνέβαινε τόσα χρόνια) ή με άλλα νομικά εργαλεία, καθόλου ίσως, η λιγότερο προβληματικά και επικίνδυνα (όπως πράττουν άλλες Μητροπόλεις και άλλες Σύνοδοι); Και σίγουρα θα έπρεπε να προηγηθεί σοβαρή διαβούλευση στους κόλπους της Εκκλησίας, πριν προχωρήσουμε σε τέτοια μονοπάτια σε τέτοιες εποχές. Και σίγουρα όλοι οι υπογράψαντες θα έπρεπε να έχουν πλήρη επίγνωση και πληροφόρηση του τι υπογράφουν. Θα είχαμε γλυτώσει πολλούς πειρασμούς...
    Αδελφέ Κυριακέ, δεν θα προβώ σε κάποιον διάλογο, αν και εννοείται ότι συ μπορείς να απαντήσεις. Εύχομαι να καταλαβαίνεις το πνεύμα μου και να κάνουμε αγώνα όλοι μαζί να είμαστε κάπως προσεκτικότεροι, προς όφελος της Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "δεν αποτελεί η έννοια "ετεροπροσδιορισμός" αίρεση, διότι εν τοιαύτη περιπτώσει τὸ κράτος θα ήταν το αιρετικό, διότι αυτό προσδιορίζει."

      Η αίρεση πηγάζει από Πρόσωπα. Η Εκκλησία καταδικάζει και το πρόσωπο (αιρεσιαρχη) και την θεωρία του (αίρεση). Το κράτος όμως δεν είναι πρόσωπο, επομένως δεν μπορεί να χαρακτηριστεί αιρετικό.

      "Εάν όλοι είμαστε ψύχραιμοι, ταπεινοί και προσευχητικοί.."

      Προσπαθούμε....

      "Να προλάβουν το όνομα, να προλάβουν να προσδιορίζονται από το κράτος ως ΓΟΧ. ".

      Από τη στιγμή που ο κάθε πικραμένος βγάζει μια σφραγίδα με την επωνυμία Εκκλησία ΓΟΧ Ελλάδος και το παίζει Αρχιεπίσκοπος (τα καλά των σωματείων...) ο συγκεκριμένος νόμος (αν και ατελής) δίνει την δυνατότητα να περιοριστεί αυτή η κατάσταση.

      "Και σίγουρα θα έπρεπε να προηγηθεί σοβαρή διαβούλευση στους κόλπους της Εκκλησίας, πριν προχωρήσουμε σε τέτοια μονοπάτια σε τέτοιες εποχές."

      Εδώ συμφωνούμε.

      Να είστε καλά, αν και καλό θα ήταν να γράφατε Επώνυμα.

      Διαγραφή