"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2019

(ΒΙΝΤΕΟ) Γέρων Σάββας Λαυριώτης(Κηφισιά)17-3-2019:Κάρτα του πολίτη-Παγκοσμιοποίηση-Οικουμενισμός


Από το κανάλι megasfilippos στο Youtube

17 σχόλια:

  1. Ο π. Σάββας χωρίς να θέλει νομίζω ότι ακυρώνει τους αγίους που πιστεύει στο 1:09:50 περίπου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἄν ἐννοῇς τούς "ἁγίους" Πορφύριον, Παΐσιον κ.ἄ., οἱ ὁποῖοι ἐκοινώνουν μέ τούς Οἰκουμενιστάς, τότε νομίζω ὅτι ἔχεις δίκαιον, Στυλιανέ, ἄν καί ὁ π. Σάββας νομίζω ὅτι ἀντελήφθη τήν ἀσυνέπειαν τῶν λόγων του καί ἔσπευσε νά τήν διορθὠσῃ, εἰπών ὅτι ἴσως μερικοί "ἅγιοι" νά ἐμνημόνευον αἱρετικούς "ἐπισκόπους," ἀλλά ἡ "μεγάλη πλειοψηφία" τῶν ἁγίων δέν ἐμνημόνευον! Πάντως, ἐκτιμῶ ὅτι αὐτοί οἱ Ἁγιορεῖται εἶναι καλοπροαίρετοι, ὁπότε, ἀργά ἤ γρήγορα, θ' ἀντιληφθοῦν ὅτι μέ τό ν' ἀναγνωρίζουν τούς ὡς ἄνω γέροντας ὡς "ἁγίους" κατ' οὐσίαν ἀκυρώνουν τό κήρυγμά των ὑπέρ τῆς ἀποτειχίσεως!

      Διαγραφή
  2. Οι Αποτειχισμένοι βλασφημούν και διαστρέφουν τον Άγιο Χρυσόστομο τον Νέο Ομολογιτή και το ιστολόγιό σας(αλλά και όλα τα ιστολόγια των Γνησίων Ορθοδόξων)δεν γράφει τίποτα!Δεν ζει ο Άγιος για να απαντήσει στα ψεύδη και τις διαστροφές τους.Ανόητο και πονηρό τον λέει ο Σημάτης!Ο δε σεβαστός π.Ευθύμιος Τρικαμηνάς πολεμάει με πάθος τους Γνησίους Ορθοδόξους περισσότερο και από τους Οικουμενιστές.Που είναι οι κληρικοί μας θεολόγοι,που είναι οι λαϊκοί μας θεολόγοι,που είναι οι μοναχοί μας θεολόγοι;Ο λαός του Θεού μπορεί να πλανηθεί από αυτό το βιβλίο των Ρίζου-Τσακίρογλου αν δεν το αναιρέσουν οι θεολόγοι μας άμεσα.Παρακαλώ τον π.Νικόλαο Δημαρά και τον Μοναχό Ιωσήφ να προστατέψουν τον Άγιό μας.Το Πάτριο Εορτολόγιο δεν είναι δόγμα,αλλά η εορτολογική και ημερολογιακή ενότητα είναι δόγμα.Αυτοί που μας χώρισαν ήταν οι Μασόνοι.Η Εκκλησία εορτάζει μαζί και όχι διαφορερικά.Είναι ψέμα ότι παλαιά δεν εόρταζαν μαζί οι ορθόδοξοι την ίδια ημέρα και ότι ο Μέγας Αθανάσιος εόρταζε το Πάσχα σε διαφορετική ημέρα από τους Δυτικούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ, αρχικά ηρέμησε.
      Μη πανικοβάλλεσαι από τις ύβρεις και τα ψεύδη της σέχτας των Τρικαμηνικών (έτσι θα τους αποκαλείς, όχι "Αποτειχισμένοι", διότι Αποτειχισμένοι είναι και άλλοι, αλλά είναι και Ορθόδοξοι και καλά στα μυαλά τους).
      Σε ενημερώνω, για να μη λες λάθος πράγματα, ότι απάντηση και πλήρης αναίρεση του βιβλίου τους έχει ήδη δοθεί εδώ:
      http://krufo-sxoleio.blogspot.com/2017/07/blog-post_17.html και ας ισχυρίστηκαν ότι τάχα δεν τους απάντησε κανείς (αυτή βέβαια ήθελαν απάντηση από Επισκόπους, διότι τόσο μεγάλη ιδέα έχουν για τον εαυτό τους που μόνο από Επίσκοπο καταδέχονται να ...αναιρεθούν!).
      Όποιος μάλιστα διαβάζει τα επιχειρήματα καταλαβαίνει πολλά!
      Επίσης μη φοβάσαι. Τους είδες στα βίντεο. Πέρα από τα ψεύδη και τις ύβρεις, κακομοιριά και μεμψιμοιρία, με αρκετές δόσεις ταπεινολογίας. Χάρη μας έκαναν που τα ανέβασαν, διότι μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις.
      Και μη ταράζεσαι! Είθισται τα δαιμόνια την Σαρακοστή να πολεμούν περισσότερο τους Αγίους του Θεού.

      Διαγραφή
    2. Ἄκουσα μερικά ἀποσπάσματα ἀπό τίς εἰσηγήσεις καί διάβασα τό ἀνηρτημένον κείμενόν των. Χωρίς καμμίαν ἀπολύτως αἰδῶ καί χωρίς φόβον Θεοῦ, οἱ ἄνθρωποι ψεύδονται ἀσυστόλως! Ὅπως καί ἄλλοτε, φλυαροῦν καί πάλιν ἀνερυθριάστως ὅτι οἱ Ὀρθόδοξοι τοῦ π.ἑ. ἔχουν δῆθεν δογματοποιήσει καί θεοποιήσει (!!!) τό Ἰουλιανόν Ἡμερολόγιον, ὅτι δῆθεν δέν ἐνδιαφέρονται διά τήν καταπολέμησιν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, καί μάλιστα ὅτι τόν ἔχουν βοηθήσει(!!!) καί χιλιάδες ἄλλες ψευτιές καί ἀνοησίες. Εἶναι ἄξιοι λύπης.

      Διαγραφή
  3. ως καλοπροαίρετος νεο αποτειχισμένος πιστός, θα περίμενα απαντήσεις στο θέμα της αναγνώρισης εγκυρων μυστηρίων από το Αγιο σας το Χρυσόστομο και μάλιστα 3 φορές....!3 Φορές κατά τον πατέρα σας τον θεοδώρητο Μαύρο τα αναγνώρισε αλλά για λόγους προσεταιρισμού ξένου ποιμνίου..Αυτό και μόνο τα λέει όλα κατ εμέ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλοπροαίρετα σου συστήνω, πρώτα από όλα, να καθίσεις να μάθεις τα βασικά γράμματα (ορθογραφία, τονισμό, γραμματική, συντακτικό), για να καταλαβαίνεις τί διαβάζεις και να μπορείς να εκφράζεσαι σωστά. Δεύτερον, να διαβάσεις με καλή προαίρεση την εκκλησιαστική ιστορία και τρίτον και τελευταίον να ζητήσεις απαντήσεις. Καλή φώτιση!

      Διαγραφή
  4. Ἀγαπητὲ δάσκαλε, προσωπικῶς μοῦ ἔκανε φοβερὴ ἐντύπωσι τὸ τεράστιο ψέμα τοῦ κ. Ρίζου ἐναντίον τοῦ Πατριάρχου Ἰερεμίου ὅτι τάχα ἐδέχθηκε τὸ filioque καὶ ὅλα τὰ ἄλλα ποὺ χωρὶς ντροπὴ λέει, καὶ οἱ ἄλλοι οἱ ξεδιάντροποι ἀποδέχονται χωρὶς διαμαρτυρίαν. Ἔψαξα στὴν Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία τοῦ Στεφανίδου, εἰς τὴν ὁποίαν παραπέμπει, καὶ πουθενὰ δὲν ἀναφέρεται κάτι τέτοιον. Ἐπομένως κατενόησα καλῶς ὅτι πρόκειται περὶ ἀγυρτῶν καὶ λαοπλάνων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ. Το ίδιο έχουν κατανοήσει και όλοι οι νουνεχείς. Το ομολογεί άλλωστε και ο ίδιος ο Ρίζος εμμέσως, όταν λέει ότι του είπαμε "που το βρήκες αυτό;" και δικαιολογείται λέγοντας "μα δεν τα λέω εγώ, υπάρχουν στην Εκκλησιαστική Ιστορία του Στεφανίδη". Δεν μας λέει όμως ούτε σε ποια σελίδα, ούτε τολμάει να παραθέσει εικόνα της σελίδας από το έργο του Στεφανίδη για να το τεκμηριώσει. Και αυτό διότι πολύ απλά είτε ψεύδεται εσκεμμένα (που δεν το πιστεύω), είτε επειδή έχει μειωμένη ικανότητα αντίληψης (το πιθανότερο - είδατε και στο βίντεο το επίπεδό του).
      Άλλωστε όλο το έργο του διαπνέεται από τέτοιου είδος αντιεπιστημονισμό (και ας τους λιβανίζει ο - αφωνότερος ιχθύος στο βίντεο [σημαδιακό;]! - Σημάτης ως "κ.κ. επιστήμονες").
      Είθε να αποβάλλουν την ταπεινολογία και να αποκτήσουν αληθινή ταπείνωση, ώστε να βρεθούν στο δρόμο της Αληθείας!

      Διαγραφή
  5. Π.Π.
    "θὰ πιαστοῦν ἀπὸ κάποια ὑποσημείωση ἢ ἀπὸ κάποιο λάθος μας, θὰ τὸ μεγαλοποιήσουν καὶ θὰ ἐπιμείνουν σ’ αὐτό, κάνοντας τὴν «τρίχα τριχιά»
    αυτά ακριβως δηλαδη που κανει η Π.Π., δηλαδη πεταει την μπαλα στην εξεδρα
    συν το να συνδεει/συγκρίνει ανομοιες καταστασεις (έχει master σ΄αυτο), όπως π.χ. την κατασταση των σκλαβωμενων Ελληνων τον 16ο αιωνα, και τις αφορητες πιεσεις των Λατινων με την κατασταση των σημερινων Οικουμενιστων
    Στην ουσια ομως του ζητηματος :
    τί σχέση έχει η λεπτεπιλεπτη εξεταση του Ιερεμια Β΄, με την αλλαγή του ημερολογίου και την απόφαση εκεινης της ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ;
    Υπαρχει ιστορικο αιωνων, καταδικης της ημερολογιακης καινοτομιας και κολλησαν στο ποιον του Ιερεμία, πετωντας την μπαλα στην εξεδρα...
    Ενδεικτικα αναφέρω τα λόγια του ευσεβέστατου αγωνιστού της Ορθοδοξίας και ΝεοΜάρτυρος, Μοναχού Κοσμάς Φλαμιάτου (1786-1852) στο έργο του "Φωνή ορθόδοξος και σπουδαία" (Αθήνα 1849), όπου γραφει (καθως ασχολειτο κι αυτος με ημερολόγια...) :
    "Δια δε την κατάργησιν πάλιν των καθ΄ ημάς εορτασίμων και πανηγυρικών ημερών, εκτός της Κυριακής, επενόησε και ενεργεί πολλά άλλα σκάνδαλα. Πρώτον μεν ενεργεί πολυτρόπως ίνα εισάξη δια νόμου εις τα ορθόδοξα Κράτη, το νέον λεγόμενον έτος της Δύσεως, καθ΄ ο αυτοί προτρέχουσι 12 ημέρας, ώστε όταν ημείς έχομεν πρώτην του μηνός, αυτοί μετρώσι 13. Δι΄ αυτής της καινοτομίας ελπίζει ίνα συγχύση και ανατρέψη τας εορτασίμους ημέρας και εισάξη και άλλους νεωτερισμούς"
    Eπίσης, στην σελίδα 100, γράφει ότι με την αλλαγή του ημερολογίου επιδιώκετο ο εκφραγκισμός των Ορθοδόξων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἔτσι, ἀκριβῶς! Ἡ ἐπιστημονική σύγκρισις δύο καταστάσεων, πρίν καί μετά τήν πραγματοποίησιν ἑνός γεγονότος, ἀπαιτεῖ νά ἰσχύῃ ἡ γνωστή συνθήκη "ceteris paribus," δηλαδή ὅλοι οἱ ἄλλοι παράγοντες νά παραμένουν σταθεροί. Ἄν δέν ἰσχύῃ ἡ συνθήκη αὐτή, τότε γίνεται σύγκρισις ἀνομοίων καταστάσεων καί δέν προκύπτουν ἀσφαλῆ συμπεράσματα. Χάριν παραδείγματος, στίς "ἀκριβεῖς" Ἐπιστῆμες (Φυσική, Χημεία κ.ἄ.), ἡ σύγκρισις τῶν ἀποτελεσμάτων δύο πειραμάτων πού ἔχουν τόν αὐτόν στόχον εἶναι ὀρθή μόνον ἐάν τά δύο αὐτά πειράματα ἔγιναν "ὑπό τίς αὐτές συνθῆκες πιέσεως, θερμοκρασίας" κ.λπ. Παρομοίως, ἡ ἐκ μέρους τῶν Τρικαμηνιστῶν σύγκρισις περιστατικῶν ἑορτολογικῆς ἀσυμφωνίας πού ἔλαβον χώραν πρό τῆς ΣΤ' Οἰκ. Συνόδου, ἡ ὁποία διά τοῦ 56ου Κανόνος ἐπέβαλε τήν αὐτήν ἑορτολογικήν τάξιν παγκοσμίως, καί μάλιστα περιστατικῶν πού ἔλαβον χώραν πρό τοῦ 1582, μέ περιστατικά ἑορτολογικῆς ἀσυμφωνίας πού ἔλαβον χώραν μετά τό 1582, ὁπότε ἡ ἀποδοχή τοῦ Γρηγοριανοῦ Ἡμερολογίου ἐσήμαινε ἀποδοχήν τοῦ παπικοῦ «πρωτείου», εἶναι ἀντιεπιστημονική καί ἄρα παραπλανητική.

      Διαγραφή
    2. Σιδέρης Μπουκτάρης( Νάουσα Ημαθίας)25 Μαρτίου 2019 στις 1:18 π.μ.

      Ο 56ος Ιερός Κανόνας της ΣΤ' Οικ.Συνόδου,αδελφέ Δημήτριε,ΔΕΝ γράφει για εορτολόγιο,αλλά μόνο για νηστεία!Πως εσύ γράφεις "επέβαλε την αυτήν εορτολογικην τάξιν παγκοσμίως";Γιατί δεν διαβάζεις τον Κανόνα για να καταλάβεις το μέγα λάθος σου;Δεν ξέρεις ότι και μετά την ΣΤ' Αγία Οικ.Σύνοδο οι Ορθόδοξοι εόρταζαν σε διαφορετικές ημέρες;Το ίδιο μέγα λάθος κάνει στα γραπτά του και ο άγιος Χρυσόστομος Καβουρίδης!
      Λάθη κάνει και ο κ.Σημάτης,αλλά και ο κ.Ρίζος(π.χ.για τον Ιερεμία τον Μέγα[Τρανό]που ήταν νεκρός από στραγγαλισμό το 1584 ή 1585).Όμως δεν βλέπω να απαντάει κανείς σε αυτά τα λάθη!Αυτά που γράφεις στην απάντησή σου(στον κ.Ρίζο και κ.Τσακίρογλου)είναι λάθος.

      Διαγραφή
    3. Αγαπητέ Σιδέρη, όταν ο 56ος Κανόνας της ΣΤ΄ ορίζει "πᾶσαν τὴν οἰκουμένην τοῦ Θεοῦ ἐκκλησίαν, μιᾷ κατακολουθοῦσαν τάξει, τὴν νηστείαν ἐπιτελεῖν" δεν αναρωτιέσαι πως αυτό μπορεί να συμβεί αν δεν υπάρχει εορτολογική συμφωνία; Είναι δυνατόν να υπάρχει συμφωνία στην νηστεία π.χ. των Χριστουγέννων, όταν δεν υπάρχει εορτολογική συμφωνία και εορτάζονται τα Χριστούγεννα των μεν και των δε διαφορετική ημέρα; Και το ότι ο Κανόνας αυτός δεν αναφέρεται μόνο στο ομότροπο της νηστείας, αλλά και στο ομόχρονο αυτής, το συμπεραίνουμε και από την εκκλησιαστική πράξη όπως φανερώνεται από τα εξής:
      α. Η λεγόμενη νηστεία των Αγίων Αποστόλων, η οποία κάποτε έφθανε μέχρι την Κοίμηση της Θεοτόκου (ήταν ενωμένες αυτές οι δύο νηστείες) κόπηκε στη μέση για τον κύριο λόγο ότι ΣΥΝΕΠΙΠΤΕ ΧΡΟΝΙΚΑ με τις νηστείες των Αρμενίων, Ιακωβιτών και άλλων μονοφυσιτών.
      β. Οι παρακάτω καταλύσεις θεσπίστηκαν από την Εκκλησία: i) του Δωδεκαημέρου, επειδή ΕΚΕΙΝΕΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ νήστευαν οι Ἀρμένιοι «διὰ τον κύνα ἀρτζιβούριον», όπως αναφέρει ο Άγιος νικόδημος ii) της εβδομάδας προ του Ασώτου, επειδή ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ νήστευαν οι Νινευΐτες και iii) την εβδομάδα της Τυροφάγου, επειδή ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ νήστευαν οι Τετραδίτες.
      Για τον Ιερεμία τον Τρανό σε συγχαίρω που δεν φοβάσαι να γράψεις την αλήθεια, ότι δηλαδή ο Ρίζος τον αδίκησε ξεδιάντροπα. Υποθέτω όμως ότι ήθελες να γράψεις ως ημερομηνία κοιμήσεως το 1594 ή 1595 (όχι 1584 ή 1585), διότι ο Ιερεμίας συμμετείχε στην Πανορθόδοξη Σύνοδο του 1593, όπως γνωρίζουμε από τα Πρακτικά που διασώθηκαν και δημοσίευσε ο Δοσίθεος Ιεροσολύμων στον Τόμο Χαράς.
      Καλή συνέχεια.

      Διαγραφή
  6. Σιδέρης Μπουκτάρης( Νάουσα Ημαθίας)27 Μαρτίου 2019 στις 3:52 π.μ.

    Α) Το λάθος σου,κ.Μάννη,είναι που δεν διαβάζεις ΚΑΛΑ το Πηδάλιο του Αγίου Νικοδήμου!Αυτές οι καταλύσεις θεσπίστηκαν από την Εκκλησία ΜΟΝΟ για τις περιοχές των Αρμενίων,των Νινευιτών και των Τετραδιτών.Τετραδίτες και Νινευίτες(και όχι Νινευΐτες) δεν υπάρχουν όπως λέει ο Άγιος Νικόδημος.Άρα αυτή η κατάλυση ισχύει ΜΟΝΟ για τους Ορθοδόξους που ζουν(αν υπάρχουν)στην Αρμενία και τους συνοικούντες με Αρμένιους!
    Απαντάει στο λάθος σου(για την ελάττωση της νηστείας των Αγίων Αποστόλων)ο Άγιος Νικόδημος και γράφει:"Η δέ κατάλυσις όπου γίνεται είς τάς Τετράδας και Παρασκευάς,του δωδεκαημέρου,της πρό της αποκρέω,και της τυροφάγου εβδομάδος,από κανένα μέρος δεν ημπορεί να θεραπευθή.Η δέ αιτία όπου φέρουσι τινες είς τούτο,ότι δηλαδή νηστεύουσιν είς μέν το δωδεκαήμερον οι Αρμένιοι δια τον κύνα αρτσιβούριον,είς δέ την πρό της αποκρέω εβδομάδα οι Νινευίται,είς δέ την τυροφάγον οι Τετραδίται.Η αιτία ,λέγω,αύτη είναι ΠΑΝΤΗ ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΡΑ• καθ'ότι όλοι ημείς οι Ορθόδοξοι ΔΕΝ ΔΙΑΚΡΙΝΟΜΕΘΑ από τους κακοδόξους και αιρετικούς,ΜΕ ΤΑ ΒΡΩΜΑΤΑ,αλλά με τα της ΠΙΣΤΕΩΣ ΔΟΓΜΑΤΑ...Είς μάτην προφασίζονται λύοντες την νηστείαν[στίχος του Πατριάερχη Νικολάου],λοιπόν ας επιστομισθούν από τα λόγια ταύτα εκείνοι όπου,ΜΗΤΕ ΣΥΝΟΙΚΟΥΝΤΕΣ με Αρμενίους(οι γάρ άλλοι,οι Τετραδίται λέγω και Νινευίται,έν τοίς νύν καιροίς ούχ'ευρίσκονται)μήτε από το γένος των Αρμενίων ορμώμενοι,ΑΝΑΙΔΩΣ καταλύουσι τας ρηθείσας Τετράδας και Παρασκευάς,και ας μάθουν ότι,όχι προς εναντίωσιν των Αρμενίων τούτο ποιούσιν,αλλά μάλλον ΩΣ ΤΗ ΓΑΣΤΡΗ ΧΑΡΙΖΟΜΕΝΟΙ"!
    Τα γράφει καλά ο Άγιος κ.Νικόλαε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι, αγαπητέ Σιδέρη, το λάθος είναι δικό σου, και αυτό αποδεικνύεται εύκολα. Ακόμη και σήμερα όλοι οι Ορθόδοξοι σε όλο τον κόσμο (και όχι μόνο στα μέρη των Αρμενίων) κάνουν αυτές τις καταλύσεις τις συγκεκριμένες ημέρες.
      Τα υπόλοιπα που παραθέτεις από την άποψη του Αγίου Νικοδήμου, δεν αναιρούν τα όσα γράφτηκαν παραπάνω, τα οποία αποδεικνύουν και το ομόχρονο μαζί με το ομότροπο, παρά το γεγονός ότι κάποιοι αιρετικοί εξέλιπαν στα νεότερα χρόνια.

      Διαγραφή
  7. Σιδέρης Μπουκτάρης( Νάουσα Ημαθίας)27 Μαρτίου 2019 στις 4:29 π.μ.

    Β) Ναί,έκανα λάθος εκ παραδρομής.Ήθελα να γράψω 1594 ή 1595.Ο κ.Ρίζος επιμένει στο λάθος του,ο δε κ.Σημάτης ψάχνει την ψευδοεπιστολή του Ιερεμία.Όμως,κ.Μάννη,οι απαντήσεις που έδωσαν( ο κ.Ρίζος και ο κ.Τσακίρογλου)στον κ.Δημήτριο Χατζηνικολάου ήταν άριστες.Τα ίδια θα έγραφα κι εγώ,αλλά με περρισότερη έμφαση στο θέμα του 56ου Ιερού Κανόνα της ΣΤ' Αγίας Οικ.Συνόδου.Γιατί αν η Σύνοδος αυτή δεν εννοεί μόνο την συμφωνία στο θέμα της νηστείας ως προς το ομότροπο,αλλά και στο ομόχρονο,τότε εγώ είμαι σχισματοαιρετικός και διαστρέφω και τον Ιερό Κανόνα με τον ορθολογισμό μου.Αν όμως ο Ιερός Κανών λέει μόνο για το ομότροπο( και όχι για το ομόχρονο,όπως λέει και ο κ.Δημήτριος Χ.),τότε υπάρχουν προβλήματα με την εκκλησιολογία του αγίου Χρυσοστόμου Καβουρίδη(τον οποίο διάβασε ο κ.Χατζηνικολάου,χωρίς να διαβάσει τα σχόλια του Αγίου Νικοδήμου).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είσαι σχισματοαιρετικός, αλλά πλανεμένος. Αλλά όλα διορθώνονται με ταπείνωση και προσευχή. Ο Κανόνας αναφέρεται και στο ομότροπο και στο ομόχρονο.
      Είναι όμως πολύ απλό: Ή έχει δίκαιο ο Άγιος Χρυσόστομος Καβουρίδης, ο πράος και ταπεινός, ο μέγας θεολόγος και ομολογητής, ο δικασθείς και εξορισθείς πολλάκις για την Ορθοδοξία ή έχει δίκαιο ο Σιδέρης Μπουκτάρης, αγνώστων λοιπόν στοιχείων. Συγχώρεσέ με, αγαπητέ, αλλά επιλέγω τον πρώτο. Χίλια συγγνώμη!

      Διαγραφή