"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2018

Συμβολή στον διάλογο που διεξάγεται για τα Μυστήρια της Εκκλησίας του Χριστού - Διονυσίου Πολυμενόπουλου

Σχόλιο "Κρυφού Σχολειού": Τις τελευταίες ημέρες διεξάγεται ένας διαδικτυακός διάλογος σχετικά με το κύρος των Μυστηρίων. Οι θέσεις του ιστολογίου μας είναι γνωστές και δεν σκοπεύουμε να γράψουμε κάτι καινούριο για το θέμα. Από τα πρόσφατα άρθρα που έχουν δημοσιευθεί συμφωνούμε με τα κείμενα του Παναγιώτη Σημάτη (Σκέψεις για έγκυρα-άκυρα μυστήρια) και του π. Παϊσίου Παπαδόπουλου (ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΤΕΛΟΥΝ ΟΣΟΙ ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΘΗΚΑΝ ΣΥΝΟΔΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΥΡΑ), οι θέσεις των οποίων ταυτίζονται με τις θέσεις μας, αφού άλλωστε αυτές έχουν εκφραστεί παλαιότερα από δικούς μας θεολόγους (Άγιο πρ. Φλωρίνης Χρυσότομο, π. Θεοδώρητο, Αριστοτέλη Δελήμπαση κ.α.). Για το θέμα όμως, δημοσιεύουμε ένα κείμενο που μας εστάλη από τον αδελφό μας και συνεργάτη κ. Διονύσιο Πολυμενόπουλο.

Το θέμα της εγκυρότητος ή μη των Μυστηρίων των επίσημων "Ορθοδόξων" Εκκλησιών από πολλά έτη έχει δυστυχώς διχάσει  τους  Ορθοδόξους του Πατρίου Εορτολογίου και επίσης δυστυχώς και τους εμφανισθέντες μετά την Ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου Αποτειχισμένους Κληρικούς, Μοναχούς και Λαϊκούς.  Η Αίρεση των εσχάτων είναι η  χειρότερη Αίρεση όλων των αιώνων, διότι προσπαθεί να καταλύσει όχι ένα ή περισσότερα Δόγματα, αλλά αυτή την υπόσταση και έννοια της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Η Αίρεση αυτή, του Οικουμενισμού και φιλοοικουμενισμού, που θα παραμείνει μέχρι την εποχή του Αντιχρίστου, ώστε σύμφωνα με τα όσα έχουν προφητεύσει  Άγιοι της Εκκλησίας μας, τον Αντίχριστο θα προσκυνήσουν ακόμη και Εκκλησιαστικοί ηγέτες της εποχής εκείνης, που θα προβάλλονται ως ηγέτες της Χριστιανικής Εκκλησίας, ενώ θα είναι Αποστάτες και προδότες, αυτή η Αίρεση που στις επίσημες "Ορθόδοξες" τοπικές Εκκλησίες παρουσιάζεται σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό ως Φιλοοικουμενισμός, είναι μία ύπουλη και παράλληλα καμουφλαρισμένη Αίρεση, που δεν διατυπώνει ευθέως το Προδοτικό στην Ορθόδοξη Πίστη Δόγμα της, αλλά με καμουφλαρισμένο τρόπο και με διγλωσσία εμφανίζεται ως προσπάθεια δήθεν Αγάπης και καταλλαγής προς τους Αιρετικούς. Αποτέλεσμα η δημιουργία σύγχυσης από τους λόγους, τις πράξεις και τα φρονήματα ή την Εκκλησιαστική διπλωματία των σημερινών ηγετών της Επίσημης "Ορθοδοξίας". Η Ευσπλαχνική Ανοχή Του Κυρίου μας, χάριν Του Λαού του, κυρίως, εκείνων των απλούστερων Κληρικών, Μοναχών και Λαϊκών, που καλοπροαίρετα ή από ανασφάλεια, λόγω της σύγχυσης, ακολουθούν τους ουσιαστικά πλανεμένους, ως προς την Ορθόδοξη αντιμετώπιση της Αιρέσεως, πνευματικούς τους Πατέρες, δεν πρέπει να μας παραξενεύει. Ορθοδοξία, πάντοτε, είναι αυτό που εκφράζει και πραγματώνει το Θέλημα Του Θεού μας, είτε αυτό είναι σύμφωνο με την ακρίβεια των ιερών Κανόνων, είτε αυτό είναι μία όχι ανθρώπινη, αλλά Θεοφιλής Οικονομία, που στις περιπτώσεις αυτές ουσιαστικά υπερισχύει αυτού του γράμματος ακόμη και των Ιερών Κανόνων. Το Θέλημα Του Θεού, σε κάθε περίπτωση, είναι ο ΑΝΩΤΑΤΟΣ ΝΟΜΟΣ και ΚΑΝΟΝΑΣ και Μακάριοι, οι θέλοντες αληθινά να είναι Δούλοι Κυρίου, να έχουν ανοικτή την ψυχή τους και ταπεινό το φρόνημα, ώστε να πληροφορούνται από Τον ΝΟΜΟΘΕΤΗ Την Δίκαια σε κάθε περίπτωση ΒΟΥΛΗ ΤΟΥ και να υπακούουν ταπεινά σε Αυτή. Οι Επίσημες "Ορθόδοξες" Εκκλησίες ευρίσκονται ήδη σε ολισθηρό πνευματικό έδαφος για τον φιλοοικουμενισμό τους,  που εκφράζεται με πράξεις και λόγους ενεργητικά ή με Εκκλησιαστική ανοχή στην Αίρεση αυτή, αλλά μέχρι σήμερα τουλάχιστον, Ο Κύριός μας ενώ Αναπαύεται σε εκείνους που κρατούν ανόθευτα τα Ορθόδοξα Δόγματα και συγχρόνως έχουν Ορθόδοξη και Πνευματική ζωή, δεν έχει εγκαταλείψει τα Μυστήρια των Επίσημων "Ορθοδόξων" τοπικών Εκκλησιών, πιθανόν για τους παραπάνω λόγους που αναφέρθηκαν. Ως εκ τούτου θεωρώ ότι η θεώρηση εκ μέρους κάποιων Ορθοδόξων του Πατρίου, ότι τα Μυστήρια των επισήμων  "Oρθοδόξων" Εκκλησιών είναι άκυρα, άχαρα ή και ανυπόστατα ακόμη, είναι μία πεπλανημένη άποψη, που οφείλεται σε υπερβάλλοντα ζήλο.  Αντίθετα όσοι εκ των κληρικών, Μοναχών και Λαϊκών που ακολουθούν τις επίσημες Εκκλησίες, τολμούν να λέγουν Άκυρα, άχαρα ή και ανυπόστατα τα Μυστήρια που τελούν Ορθόδοξοι Κληρικοί του Πατρίου ή Ορθόδοξοι Κληρικοί Αποτειχισμένοι, λόγω της πραγματικά υπαρχούσης Αιρέσεως, βλασφημούν ευθέως στο Πνεύμα το Άγιο, διότι ενώ οι ίδιοι, ενεργητικά ή παθητικά, ακολουθούν και υποτάσσονται σε Κληρικούς, που αποδέχονται με τη σειρά τους, είτε λόγω φρονήματος, είτε λόγω ανοχής τον Φιλοοικουμενισμό, τολμούν να υβρίζουν τα απόλυτα καθαρά από Ορθοδόξου Δογματικής απόψεως Μυστήρια των αληθινών και  κατά ακρίβεια Ορθοδόξων. Η Ορθοδοξία Νίκησε Αδελφοί και Πατέρες και πάλι θα νικήσει το Σκότος των Αιρέσεων.

Πολυμενόπουλος Διονύσιος (Στέλιου Μαυρομμάτη 5, 26442, Πάτρα), τέως Λυκειάρχης και συγχρόνως πολύ αμαρτωλός, που δοξάζει τον Θεό για την Ευσπλαχνία που του δείχνει.

8 σχόλια:

  1. ΚΑΛΗΣΠΈΡΑ ΕΥΛΟΓΕΊΤΕ,

    ΣΥΝΟΠΤΙΚΆ ΔΥΟ ΠΡΆΓΜΑΤΑ :

    ΌΤΑΝ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΙΩΧΝΕΙ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ, Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΦΕΎΓΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΟΥΝ ΜΥΣΤΉΡΙΑ.

    ΠΩΣ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΙΩΧΝΕΙ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ?

    ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ, ΤΩΝ ΔΙΔΑΧΩΝ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ, ΤΩΝ ΑΓΊΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΚΗΡΗΞΗ ΤΗΣ ΑΙΡΕΣΗΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα αυτά δεν τα κάνει η Εκκλησία ως θεσμός, αλλά οι ανάξιοι εκπρόσωποί Της. Για αυτό δίδασκε ο Άγιος πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος ότι εμείς δεν αποτελούμε άλλη Εκκλησία, αλλά τους γνησίους και αυθεντικούς εκπροσώπους Της· τα δε Μυστήρια επιτελούνται στο όνομα της Εκκλησίας και όχι στο όνομα των εκπροσώπων της: "τὴν ἁγιαστικὴν Χάριν καὶ τὸ κῦρος τῶν θείων Μυστηρίων δὲν παρέχει ὁ τελῶν ταῦτα ᾿Επίσκοπος ἢ ὁ ῾Ιερεύς, ὅστις εἶναι μόνον ἁπλοῦν μέσον καὶ ὄργανον μεταδοτικὸν τῆς Χάριτος, ἀλλ᾿ ἡ ὀρθόδοξος ἔννοια τῆς ᾿Εκκλησίας, ἐν ὀνόματι τῆς ὁποίας τελοῦνται ταῦτα".

      Διαγραφή

    2. ΓΙΝΟΜΑΙ ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΣΑΦΗΣ :

      ΟΤΑΝ ΜΙΑ ΣΥΝΟΔΟΣ (ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Η ΚΟΛΥΜΠΑΡΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΝΈΟΥ) ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΝΕΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΑΤΑΕΙ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ, ΤΙΣ ΔΙΔΑΧΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ, ΤΩΝ ΑΓΊΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΚΗΡΗΤΕΙ ΑΙΡΕΣΗ, ΤΟΤΕ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΟΠΟΥ "ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ" ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΔΕΝ ΜΕΤΑΔΊΔΟΝΤΑΙ ΜΥΣΤΉΡΙΑ.

      ΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΤΟ Η ΧΑΡΙΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΕΧΕΙ ΑΠΟΧΏΡΗΣΗ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ?

      ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ :

      https://www.romfea.gr/oikoumeniko-patriarxeio-ts/arxiepiskopi-amerikis/25081-mnimosuno-se-skulo-se-orthodojo-nao-tis-im-ntitroit-binteo

      Διαγραφή
  2. Ηθελα να ρωτησω:
    1) κ.Μαννη οι άλλες συνοδοι των ΓΟΧ (είτε Φλωρινικοι, είτε Ματθαιικοι)έχουν έγκυρα ή άκυρα μυστήρια;
    2) κ. Μαννη o κ.Σημάτης παίρνει έγκυρα ή ακυρα μυστηρια από τον π. Ευθυμιο Τρικαμηνα;

    Ανανίας Ανανιάδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1) Αν οι κληρικοί των συνόδων αυτών έχουν Αποστολική Διαδοχή, τότε τελούν και έγκυρα Μυστήρια.
      2) Αν ο π. Ευθύμιος έχει καθαιρεθεί άδικα, τότε τα Μυστήρια που τελεί είναι έγκυρα, ασχέτως αν ο ίδιος ο π. Ευθύμιος πιστεύει το αντίθετο, όπως φαίνεται παρακάτω!!!
      http://krufo-sxoleio.blogspot.com/2016/08/blog-post_8.html

      Διαγραφή
    2. Και αφου σχεδον όλοι έχουν έγκυρα μυστηρια γιατι ειμαστε δισπασμενοι σε τοσα κομματια; Το ρωτάω με πόνο ψυχης αυτο και οχι κακοπροαιρετα.

      Σας ευχαριστω πολυ.
      Ανανιας Ανανιαδης

      Διαγραφή
    3. Γιατί υπάρχει διαφορά φρονημάτων σε κάποια θέματα.
      Κάποιοι θεωρούν πως τα διαφορετικά φρονήματα (από αυτά που θεωρούν οι ίδιοι ως ορθά) συνιστούν "αίρεση" και "αποκοπή από την Εκκλησία" (την οποία θεωρούν ότι αυτοί και μόνο αποτελούν), ενώ κάποιοι άλλοι θεωρούν πως για αυτά αρμόδια για να δώσει λύση και να αποφανθεί εγκύρως είναι μόνο μία Οικουμενική Σύνοδος· και προφανώς μόνο όσοι το αποδέχονται αυτό μπορούν να έχουν ενωτικό όραμα.
      Οι πρώτοι απλά εκφυλίζονται σε σχίσματα επί σχισμάτων.

      Διαγραφή
  3. Λυπαμαι, αλλα αυτες ειναι μαλλον μονο προσωπικες θεσεις καποιων συγχρονων ανθρωπων, ουτε καν θεολογων και οχι θεσεις των Αγιων της Εκκλησιας μας και των Κανονων Αυτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή