Αγαπητέ μου Καθηγητά, εννοείται πως η αγάπη ουδέποτε εκπίπτει (αν και ορισμένοι νομίζουν ότι πρέπει να αγαπώ μόνο εκείνον που συμφωνώ) και τα αισθήματά μου προς το πρόσωπό σου είναι αμοιβαία! Σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου, αλλά συγχώρα με και επίτρεψέ μου να διαφωνώ, αφού δεν βλέπω πουθενά (ούτε στο άρθρο 3 του Συντάγματος, ούτε στο άρθρο 16 του ν. 4301) να αναφέρεται στην σχέση με την "Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία", αλλά αντιθέτως στις σχέσεις με τις ΤΟΠΙΚΕΣ Εκκλησίας, δηλαδή της Κωνσταντινουπόλεως και τις υπόλοιπες, με τις οποίες είμαστε σε ακοινωνησία για τους γνωστούς λόγους. Πως επομένως παραδεχόμαστε τάχα ότι δεν ανήκουμε στην Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία;
"" Η περί της θριαμβολογίας στους κύκλους των ΓΟΧ, της ορθής ομολογίας Πίστεως καί υποβληθείσης αυτής στο Υπουργείο Παιδείας, γνωρίζοντας το Κράτος και η ευρύτερη κοινωνία πλέον της υπογραφής σας στο τμήμα των ετεροδόξων (ήτοι των αιρετικών), θυμίζει τον Άγιο Θεόδωρο τον Στουδίτη προς τον υπογράψαντα Πρεσβύτερον και συνθέμενον δια της υπογραφής του στους εικονομάχους, “Ει δέ φής ότι υπογράφων έκραζον προσκυνεῖν με τάς Αγίας Εικόνας, σύγγνωθι, αδελφέ, και Πιλάτος, τω στόματι ἀθώων ἐαυτόν τῆς σφαγῆς Τοῦ Χριστοῦ, τῶ καλάμω ἐκύρουν τον θάνατον..”". Γέρων Αγιορείτης Ιερομόναχος
Μαρίνο, ρώτησε σε παρακαλώ τον Γέροντα το εξής: Στην Κόστα Ρίκα, το Λιχτενστάιν, τη Μάλτα και το Μονακό ο Παπισμός αναγνωρίζεται ως επίσημη κρατική θρησκεία, ενώ στην Αγγλία ο Αγγλικανισμός και στη Δανία ο Λουθηρανισμός αντίστοιχα αναγνωρίζονται ως επίσημες κρατικές θρησκείες. Στις χώρες αυτές οι υπόλοιπες ομολογίες/θρησκείες έχουν άλλο νομικό καθεστώς. Το ότι λοιπόν οι εκεί Ορθόδοξες Κοινότητες εμπίπτουν ΝΟΜΙΚΑ στην ίδια περίπτωση με τις άλλες ομολογίες/θρησκείες επηρεάζει την Ορθοδοξία τους και έχουν καταστεί αιρετικές ή όχι; Αναμένω!
Δάσκαλε, εάν και εμμέσως σου απαντάω στο σχόλιο που δεν ανέβασες, ωστόσο δώσε μου ακριβώς τη νομολογία ως προς τις θρησκείες αυτών των κρατών και θα σου απαντήσω επακριβώς. Όμως εδώ έχουμε την Ελλάδα έχουμε Σύνταγμα θεμελιωμενο στην Αγία Τριάδα, και Επικρατούσα την Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού, οπότε το τι γίνεται στο Λιχτενστάιν στη Κόστα Ρίκα, και όπου αλλού δεν με απασχολεί. Ο ετεροπροσδιορισμός των ΓΟΧ που διακηρύτει την Εκκλησία ΓΟΧ ως τοπική ετερόδοξη Εκκλησία είναι εδώ, και όχι στο Λιχτενστάιν.
Πρώτα από όλα Μαρίνο, στο έχω ξαναπεί, πρέπει να είσαι ψύχραιμος γιατί θολώνεις. Δεν βλέπεις ότι το σχόλιό σου έχει ανέβει και μάλιστα απαντάς ακριβώς κάτω από αυτό! Δεύτερον, ζήτησα τη γνώμη του Γέροντα όχι τη δική σου, διότι η δική σου είναι γνωστή: ου με πείσεις καν με πείσεις!
Υ.Γ. Ο ετεροπροσδιορισμός στην Ελλάδα καθιστά μία Εκκλησία αιρετική, ενώ σε άλλη χώρα όχι; Και μεθαύριο που το νέο Σύνταγμα δεν θα είναι θεμελιωμένη στην Αγία Τριάδα αυτομάτως, ως Έλληνες πολίτες, θα γίνουμε άθεοι; Σοβαρέψου!
Οι διατάξεις του παρόντος δεν εφαρμόζονται: (α) για τους θρησκευτικούς λειτουργούς και την οργάνωση των θρησκευτικών κοινοτήτων, που ανήκουν στην κανονική δικαιοδοσία και κλίμα της κατά το άρθρο 3 του Συντάγματος Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδος ή των λοιπών, εντός ή εκτός Ελλάδος, ομόδοξων Εκκλησιών του Χριστού, Πατριαρχείων, Μητροπόλεων ή Μονών, που είναι ενωμένες δογματικώς με τη Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως και τηρούν, όπως και εκείνη, απαρασαλεύτως τους Ιερούς Αποστολικούς και Συνοδικούς Κανόνες και τις Ιερές Παραδόσεις, ...
Ἄρθρον 3, παρ. 1, τοῦ ἐν ἰσχύει Συντάγματος:
1. Επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού. Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας, που γνωρίζει κεφαλή της τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, υπάρχει αναπόσπαστα ενωμένη δογματικά με τη Μεγάλη Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης και με κάθε άλλη ομόδοξη Εκκλησία του Χριστού τηρεί απαρασάλευτα, όπως εκείνες, τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις. Είναι αυτοκέφαλη, διοικείται από την Ιερά Σύνοδο των εν ενεργεία Αρχιερέων και από τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο που προέρχεται από αυτή και συγκροτείται όπως ορίζει ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας, με τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Τόμου της κθ' (29) Ιουνίου 1850 και της Συνοδικής Πράξης της 4ης Σεπτεμβρίου 1928.
Διαφωνώ, αλλά δεν επιμένω. Εγώ είπα τη γνώμη μου. Μόνο ένα σχόλιο ακόμα: Στον ΙΕ΄ Κανόνα της Πρωτοδευτέρας υπάρχει μία λεξούλα πολύ σημαντική, που δεν έχει προσεχθεί ιδιαιτέρως. Αυτή είναι το επίθετο "κατεγνωσμένη". Άρα για να δικαιολογηθεί η Αποτείχιση πρέπει η αίρεση να είναι "κατεγνωσμένη" (κατηγορημένη, κατακεκριμένη, καταδικασμένη) και μάλιστα όχι από οποιονδήποτε, αλλά από Συνόδους ή Πατέρες! Αυτό για προβληματισμό...
Τα σωματεία δηλαδή ήταν ορθοδοξοτατα και σύμφωνα με τους Άγιους Πατέρες?
Αν χρησιμοποιηθεί λοιπόν και στα ΣΩΜΑΤΕΊΑ η τόση αγαπητή σε όλους "δογματική" ακρίβεια, το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι θα πρέπει ΌΛΟΙ οι ΓΟΧ να βαπτιστούν καθώς ουδέποτε υπήρξαν Εκκλησία αλλά ένα προτεσταντικο μόρφωμα χωρίς Χάρη και Μυστήρια.
Δεν γνωρίζω όμως αν επαρκούν οι ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ιερείς και οι κολυμπήθρες!
Απλά δείτε το παρακάτω Link που έχει κι αυτό φοβερή "δογματική" ακρίβεια , και θα καταλάβετε..... :
Ανεξάρτητα από τα παραπάνω θα ήθελα να ευχηθώ σε ΟΛΟΥΣ τους αδελφούς και ιδιαίτερα στον αγαπητό Νικόλαο που εορτάζει την Τετάρτη, υγεία, ευτυχία και ΣΩΤΗΡΙΑ.
Ἀγαπητέ μου Δάσκαλε, ἐνῷ ἐτόλμησες νά γράψῃς κάποιες ἀλήθειες γιά τό σημαντικώτατον καί ἐπίκαιρον θέμα τῶν ΘΝΠ, δυστυχῶς ὑπεβάθμισες ἄλλες, ὁπότε νά μοῦ ἐπιτρέψῃς νά διαφωνήσω μέ τό συμπέρασμά σου, ὅτι δηλαδή δέν δικαιολογεῖται ἱεροκανονικῶς ἡ ἀποτείχισις ἀπό τήν Σύνοδον τοῦ κ. Καλλινίκου μετά τήν ὑπαγωγήν της στόν ν. 4301/14. Καί ἐξηγοῦμαι, ἐν ἀγάπῃ καί Ἀληθείᾳ, ὅπως πάντοτε:
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Ἐφόσον ὁ νὀμος αὐτός ἀπευθύνεται σέ ἑτεροδόξους (ἄρθρον 16), οἱ Ὀρθόδοξοι δέν ἔχουν ἀπολύτως καμμίαν δικαιολογίαν νά ὑπαχθοῦν εἰς αὐτόν ἑκουσίως, διότι ἔτσι χάνουν τήν ὁμολογίαν ὅτι αὐτοί ἀποτελοῦν τήν συνέχειαν τῆς ἐν Ἑλλάδι Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί τήν παραδίδουν στήν Ν/Ηκήν "ἐκκλησίαν." Ἡ ὀρθή καί Ὀρθόδοξος αὐτή διδασκαλία τοῦ Ἁγίου πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου χάνεται μέ τό νά ὁμολογῇ κάποιος ἐμμέσως ὅτι δέν ἀνήκει στήν Ἀνατολικήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν στήν ὁποίαν ἀναφέρεται τό ἄρθρον 16 τοῦ ἐν λόγῳ νόμου μέ παραπομπήν καί στό ἄρθρον 3 τοῦ Συντάγματος. Οἱ Ὀρθόδοξοι τοῦ π.ἑ. ἀποτελοῦν τά γνήσια μέλη τῆς Ἀνατολικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, δηλαδή τῶν τεσσάρων ἱστορικῶν Πατριαρχείων, τά ὁποῖα δυστυχῶς εἶναι σήμερον κατειλημμένα ἀπό αἱρετικούς ψευδο-πατριάρχας, ὁπότε ἱεροκανονικῶς ἔχουμε διακόψει πᾶσαν πνευματικήν κοινωνίαν μετ' αὐτῶν. Ἐλπίζουμε δέ ὅτι, ἄν δέν εἴμεθα στά ἔσχατα χρόνια, ὁ Πηδαλιοῦχος τῆς Ἐκκλησίας θ' ἀναστήσῃ "ἀπό τήν πέτραν" Ὀρθοδόξους Πατριάρχας οἱ ὁποῖοι θά ὁδηγήσουν καί πάλιν τό ἱερόν "Σκάφος" σέ ἀσφαλῆ λιμένα. Αὐτό, λοιπόν, εἶναι τό πρωτεῦον ζήτημα, ὅπως ὀρθότατα ἀπεφάνθη καί ὁ Καθηγητής τοῦ Κανονικοῦ Δικαίου τοῦ ΑΠΘ κ. Κ. Κυριαζόπουλος.
2. Ὅπως ὀρθῶς ἐπεσήμανες, τό ν' ἀπεμπολῇς ἑκουσίως τήν ἀνεξαρτησίαν σου ἀπό τό ἄθεον "κράτος," καί μάλιστα νά τό θέτῃς ὡς ἐποπτεύουσαν ἀρχήν σου, εἱς τήν ὁποίαν δίδεις τό δικαίωμα νά μετρῇ τόν ἀριθμόν τῶν πιστῶν καί, ἄν τούς βρῇ ὀλιγωτέρους τῶν 100, νά σέ διαλύῃ, τότε ἐμμέσως συνεργῇς στήν ἀνατροπήν τῶν λόγων τοῦ Κυρίου, ὅτι ὅπου εἶναι 2-3 συνηγμένοι εἰς τό ὄνομά Του, εἶναι κι Ἐκεῖνος μετ' αὐτῶν. Στούς ὑπερμάχους τοῦ νόμου, φαίνεται ὅτι τό "2-3" δέν διαφέρει ἀπό τούς 100. Μέχρι δέ τόν ν. 4301, ἤρκει ἡ ἄδεια τοῦ οἰκείου Ἐπισκόπου τῆς Συνόδου διά τήν οἰκοδόμησιν ναοῦ καί βεβαίως ἡ ἔγκρισις τῆς πολεοδομίας, ἐνῷ τό ΘΝΠ θά πρέπῃ νά ἔχῃ καί τήν ἔγκρισιν τῶν ἀθέων τῆς "κυβερνήσεως." Εἰς τί διαφέρει τοῦτο ἀπό τήν αἵρεσιν τοῦ Σεργιανισμοῦ; Οἱ συνέπειες, πού καθιστοῦν φανεράν τήν Σεργιανιστικήν αἵρεσιν τῶν ΘΝΠ, εἶναι τραγικές: Κυριαρχεῖ ἀπόλυτος σιωπή διά τήν ἐπιβολήν τῆς "Κάρτας τοῦ Πολίτου," διά τήν διδασκαλίαν τοῦ Συγκρητισμοῦ στά σχολεῖα, διά τούς ἀντιχριστιανικούς νόμους πού ἐπιβάλλονται καί διαστρέφουν τήν Ἀλήθειαν τοῦ Εὐαγγελίου, διά τήν κατάργησιν θεμελιωδῶν ἐλευθεριῶν, τήν φίμωσιν καί τόν διωγμόν τῶν Ὀρθοδόξων κ.λπ. Ὅποιος, μπροστά σέ ὅλον αὐτό τό ΔΑΙΜΟΝΙΚΟΝ περιβάλλον ἀντιτάσσει τόν μειωμένον ΕΝΦΙΑ, τήν ἐπωνυμίαν "ΓΟΧ" (σέ συγχαίρω πού τό ἐκαυτηρίασες ἐπαρκῶς αὐτό) καί κάποια διοικητικά θέματα (ὅπως ὅτι δῆθεν ὑπῆρχεν ὁ κίνδυνος ἐκπροτεσταντισμοῦ τῆς Ἐκκλησίας ἀπό τήν συμμετοχήν τῶν λαϊκῶν εἰς διαφόρους Ἐπιτροπάς) νομίζω ὅτι "ἀφήνει τά μῆλα καί πιάνει τά φῦλλα," κατά τό δή λεγόμενον.
3. Μαζί δέ μέ τίς ὡς ἄνω ἀνατροπές τοῦ Εὐαγγελίου ἦρθε καί μία νέα ἐκδοχή τοῦ παπικοῦ ἀλαθήτου, ἡ ὁποία συμπεριελήφθη στήν ὁμολογίαν Πίστεως, διά νά εἶναι τελείως ἀναπολόγητοι ὅσοι ἐν γνώσει των τήν δέχονται: ὅτι οἱ πιστοί πείθονται προθύμως στήν Σύνοδον, λές καί ἡ ἐκκλησιαστική ἱστορία δέν ἔχει νά ἐπιδείξει χιλιάδες παραδείγματα πτώσεως ὄχι μόνον κάποιων τοπικῶν Συνόδων, ἀλλά καί ὁλοκλήρων τοπικῶν ἐκκλησιῶν, ὅπως αὐτῆς τῆς Ρώμης. Νομίζω ὅτι αὐτά ἀρκοῦν.
Παρά ταῦτα, ἡ ἀγάπη καί ἡ ἐκτίμησίς μου γιά σένα παραμένει ἀμείωτος.
Αγαπητέ Δημήτριε ,νομίζω ότι έθεσες το θέμα στην πραγματική του διάσταση.Αναμένω,με ενδιαφέρον,την απάντηση του Νικολάου...
ΔιαγραφήΑγαπητέ μου Καθηγητά, εννοείται πως η αγάπη ουδέποτε εκπίπτει (αν και ορισμένοι νομίζουν ότι πρέπει να αγαπώ μόνο εκείνον που συμφωνώ) και τα αισθήματά μου προς το πρόσωπό σου είναι αμοιβαία!
ΔιαγραφήΣε ευχαριστώ για το σχόλιό σου, αλλά συγχώρα με και επίτρεψέ μου να διαφωνώ, αφού δεν βλέπω πουθενά (ούτε στο άρθρο 3 του Συντάγματος, ούτε στο άρθρο 16 του ν. 4301) να αναφέρεται στην σχέση με την "Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία", αλλά αντιθέτως στις σχέσεις με τις ΤΟΠΙΚΕΣ Εκκλησίας, δηλαδή της Κωνσταντινουπόλεως και τις υπόλοιπες, με τις οποίες είμαστε σε ακοινωνησία για τους γνωστούς λόγους. Πως επομένως παραδεχόμαστε τάχα ότι δεν ανήκουμε στην Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία;
"" Η περί της θριαμβολογίας στους κύκλους των ΓΟΧ, της ορθής ομολογίας Πίστεως καί υποβληθείσης αυτής στο Υπουργείο Παιδείας, γνωρίζοντας το Κράτος και η ευρύτερη κοινωνία πλέον της υπογραφής σας στο τμήμα των ετεροδόξων (ήτοι των αιρετικών), θυμίζει τον Άγιο Θεόδωρο τον Στουδίτη προς τον υπογράψαντα Πρεσβύτερον και συνθέμενον δια της υπογραφής του στους εικονομάχους, “Ει δέ φής ότι υπογράφων έκραζον προσκυνεῖν με τάς Αγίας Εικόνας, σύγγνωθι, αδελφέ, και Πιλάτος, τω στόματι ἀθώων ἐαυτόν τῆς σφαγῆς Τοῦ Χριστοῦ, τῶ καλάμω ἐκύρουν τον θάνατον..”".
ΑπάντησηΔιαγραφήΓέρων Αγιορείτης Ιερομόναχος
Μαρίνος Ριτσούδης.
Μαρίνο, ρώτησε σε παρακαλώ τον Γέροντα το εξής:
ΔιαγραφήΣτην Κόστα Ρίκα, το Λιχτενστάιν, τη Μάλτα και το Μονακό ο Παπισμός αναγνωρίζεται ως επίσημη κρατική θρησκεία, ενώ στην Αγγλία ο Αγγλικανισμός και στη Δανία ο Λουθηρανισμός αντίστοιχα αναγνωρίζονται ως επίσημες κρατικές θρησκείες. Στις χώρες αυτές οι υπόλοιπες ομολογίες/θρησκείες έχουν άλλο νομικό καθεστώς. Το ότι λοιπόν οι εκεί Ορθόδοξες Κοινότητες εμπίπτουν ΝΟΜΙΚΑ στην ίδια περίπτωση με τις άλλες ομολογίες/θρησκείες επηρεάζει την Ορθοδοξία τους και έχουν καταστεί αιρετικές ή όχι;
Αναμένω!
Δάσκαλε, εάν και εμμέσως σου απαντάω στο σχόλιο που δεν ανέβασες, ωστόσο δώσε μου ακριβώς τη νομολογία ως προς τις θρησκείες αυτών των κρατών και θα σου απαντήσω επακριβώς.
ΔιαγραφήΌμως εδώ έχουμε την Ελλάδα έχουμε Σύνταγμα θεμελιωμενο στην Αγία Τριάδα, και Επικρατούσα την Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού, οπότε το τι γίνεται στο Λιχτενστάιν στη Κόστα Ρίκα, και όπου αλλού δεν με απασχολεί. Ο ετεροπροσδιορισμός των ΓΟΧ που διακηρύτει την Εκκλησία ΓΟΧ ως τοπική ετερόδοξη Εκκλησία είναι εδώ, και όχι στο Λιχτενστάιν.
Μαρίνος Ριτσούδης
Πρώτα από όλα Μαρίνο, στο έχω ξαναπεί, πρέπει να είσαι ψύχραιμος γιατί θολώνεις. Δεν βλέπεις ότι το σχόλιό σου έχει ανέβει και μάλιστα απαντάς ακριβώς κάτω από αυτό!
ΔιαγραφήΔεύτερον, ζήτησα τη γνώμη του Γέροντα όχι τη δική σου, διότι η δική σου είναι γνωστή: ου με πείσεις καν με πείσεις!
Υ.Γ. Ο ετεροπροσδιορισμός στην Ελλάδα καθιστά μία Εκκλησία αιρετική, ενώ σε άλλη χώρα όχι; Και μεθαύριο που το νέο Σύνταγμα δεν θα είναι θεμελιωμένη στην Αγία Τριάδα αυτομάτως, ως Έλληνες πολίτες, θα γίνουμε άθεοι; Σοβαρέψου!
Ἀγαπητέ μου ἐν Χριστῷ ἀδελφέ, Νικόλαε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ' εὐχαριστῶ θερμότατα πού ἐτόλμησες νά θίξῃς τό καυτόν αὐτό θέμα καί πού καταχωρεῖς ὅλες τίς ἀπόψεις. Ἄς δοῦμε τώρα τό Ἄρθρον 16 τοῦ ν. 4301 καί τό Ἄρθρον 3 τοῦ Συντάγματος, γιά νά καταλάβουμε γιατί ἔγραψα ὅτι ἡ ὑπαγωγή στόν νόμον αὐτόν ἀποτελεῖ (ἔμμεσον) ἄρνησιν Ὀρθοδόξου Πίστεως καί ἄρνησιν ὅτι εἴμεθα μέλη τῆς Ἀνατολικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας:
Ἄρθρον 16 τοῦ Ν. 4301/2014:
Οι διατάξεις του παρόντος δεν εφαρμόζονται: (α) για τους θρησκευτικούς λειτουργούς και την οργάνωση των θρησκευτικών κοινοτήτων, που ανήκουν στην κανονική δικαιοδοσία και κλίμα της κατά το άρθρο 3 του Συντάγματος Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδος ή των λοιπών, εντός ή εκτός Ελλάδος, ομόδοξων Εκκλησιών του Χριστού, Πατριαρχείων, Μητροπόλεων ή Μονών, που είναι ενωμένες δογματικώς με τη Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως και τηρούν, όπως και εκείνη, απαρασαλεύτως τους Ιερούς Αποστολικούς και Συνοδικούς Κανόνες και τις Ιερές Παραδόσεις, ...
Ἄρθρον 3, παρ. 1, τοῦ ἐν ἰσχύει Συντάγματος:
1. Επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού. Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας, που γνωρίζει κεφαλή της τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, υπάρχει αναπόσπαστα ενωμένη δογματικά με τη Μεγάλη Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης και με κάθε άλλη ομόδοξη Εκκλησία του Χριστού τηρεί απαρασάλευτα, όπως εκείνες, τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις. Είναι αυτοκέφαλη, διοικείται από την Ιερά Σύνοδο των εν ενεργεία Αρχιερέων και από τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο που προέρχεται από αυτή και συγκροτείται όπως ορίζει ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας, με τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Τόμου της κθ' (29) Ιουνίου 1850 και της Συνοδικής Πράξης της 4ης Σεπτεμβρίου 1928.
(Συνεχίζεται)
(Συνέχεια τοῦ προηγουμένου)
ΑπάντησηΔιαγραφήΒλέπουμε, λοιπόν, ὅτι: (1) τά ὡς ἄνω ἄρθρα ταυτίζουν τήν Ἀνατολικήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν μέ τά 4 Πατριαρχεῖα τῆς Ἀνατολῆς, (2) λέγουν ὅτι ὅλες οἱ τοπικές Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες εἶναι δογματικῶς ἡνωμένες μέ τό Οἰκ. Πατριαρχεῖον, καί (3) ὁ ν. 4301 λέγει σαφέστατα ὅτι οἱ διατάξεις του δέν ἐφαρμόζονται στίς Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες. Αὐτό σαφέστατα σημαίνει ὅτι ὁ νόμος ἀπευθύνεται στούς ἑτεροδόξους καί ὅτι ὅποιος ὑπάγεται σ' αὐτόν ὁμολογεῖ ἐμμέσως, πλήν σαφῶς, ὅτι δέν εἶναι δογματικῶς ἡνωμένος μέ τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν. Αὐτή εἶναι ἡ ταυτότης πού ἀποδέχεται οἰκειοθελῶς καί δημοσίως ὁ ὑπαγόμενος στόν ἐν λόγῳ νόμον. Ἀλλ' ἡμεῖς εἴμεθα δογματικῶς ἡνωμένοι μέ τά 4 Πατριαρχεῖα τῆς Ἀνατολῆς, ὅπως αὐτά εἶναι ἱστορικῶς γνωστά. Τό γεγονός ὅτι ἐδῶ καί 100 περίπου χρόνια κατέχονται ἀπό αἱρετικούς «πατριάρχας» οὐδόλως σημαίνει ὅτι ἡμεῖς εἴμεθα ἐκτός αὐτῶν. Τοὐναντίον, εἴμεθα -- ἤ μᾶλλον πρέπει νά εἴμεθα -- ἡ φρουρά πού θά τά ἐπαναφέρῃ στόν «θριγγόν τῶν ἱερῶν κανόνων ἀπ΄ ὅπου ἐξέκλιναν» (Ἅγιος πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος). Ὡς τέτοιοι, καλῶς ἀναθεματίζαμε τόσα χρόνια, μαζί μέ τούς Πατέρας τῆς Πανορθοδόξου Συνόδου τοῦ 1848 καί βεβαίως μαζί μέ τούς Πατέρας τῆς 7ης Οἰκ. Συνόδου, «πᾶσαν καινοτομίαν ὡς ὑπαγόρευμα τοῦ Διαβόλου»! Ὁ ν. 4301 εἶναι ἐκκλησιαστικός (δέν εἶναι κοσμικός, ὅπως αὐτός γιά τά σωματεῖα) καί ὁ ὑπαγόμενος ἑκουσίως εἰς αὐτόν ἀποδέχεται ἐμμέσως δημοσίως τήν ταυτότητα τοῦ ἑτεροδόξου. Ἡ ὁμολογία Πίστεως (ἡ ὁποία ἐν προκειμένῳ εἶναι καί αὐτή αἱρετική, ἐφόσον εἰσάγει τήν αἵρεσιν τοῦ «ἀλαθήτου τῆς Συνόδου») δέν μεταβάλλει τό γεγονός τῆς ἑκουσίας (ἐμμέσου) ἀποδοχῆς τῆς ταυτότητος τοῦ ἑτεροδόξου. Ἐξ ἄλλου, ὁ ὑπαγόμενος εἰς τόν ἐν λόγῳ νόμον ἀποδέχεται τόν καινοφανῆ ὁρισμόν τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Ἄρθρου 12, ἤτοι ὅτι «Εκκλησία είναι η ένωση τουλάχιστον τριών θρησκευτικών νομικών προσώπων της αυτής θρησκείας ...», ἐνῷ ἡμεῖς γνωρίζουμε ὅτι «Ἐκκλησία καλεῖται τό ἱερόν καθίδρυμα τό ἱδρυθέν μέν ὑπό τοῦ ἐνανθρωπήσαντος Λόγου τοῦ Θεοῦ ἐπί σωτηρίᾳ καί ἁγιασμῷ τῶν ἀνθρώπων, καί φέρον τό θεῖον κῦρος καί τήν αὐθεντίαν αὐτοῦ, ἀποτελούμενον δ' ἐξ ἀνθρώπων μίαν πίστιν ἐχόντων καί τῶν αὐτῶν κοινωνούντων μυστηρίων ...» (Δογματική Χ. Ἀνδρούτσου, 4η Ἔκδοσις, 1992, σελ. 262). Σύγκρινε, σέ παρακαλῶ, τόν Ὀρθόδοξον αὐτόν ὁρισμόν μέ τόν οἰκουμενιστικόν ὁρισμόν τοῦ Ἄρθρου 12 τοῦ ν. 4301, συμφώνως πρός τό ὁποῖον ὅλες οἱ αἱρέσεις καί ὅλες οἱ θρησκεῖες ἀποτελοῦν "ἐκκλησίες," ἀρκεῖ νά ἔχουν τοὐλάχιστον 3 ΘΝΠ! Ὑπάρχει, λοιπόν, σαφής δογματική πτῶσις στήν ὑπαγωγήν στόν ἐν λόγῳ νόμον. Ὡς ἐκ τούτου, τά "θετικά του στοιχεῖα" ἀποτελοῦν ἁπλῶς τό δόλωμα.
Διαφωνώ, αλλά δεν επιμένω. Εγώ είπα τη γνώμη μου.
ΔιαγραφήΜόνο ένα σχόλιο ακόμα: Στον ΙΕ΄ Κανόνα της Πρωτοδευτέρας υπάρχει μία λεξούλα πολύ σημαντική, που δεν έχει προσεχθεί ιδιαιτέρως. Αυτή είναι το επίθετο "κατεγνωσμένη". Άρα για να δικαιολογηθεί η Αποτείχιση πρέπει η αίρεση να είναι "κατεγνωσμένη" (κατηγορημένη, κατακεκριμένη, καταδικασμένη) και μάλιστα όχι από οποιονδήποτε, αλλά από Συνόδους ή Πατέρες!
Αυτό για προβληματισμό...
Ὁ 15ος Κανών τῆς ΑΒ' Συνόδου, ἀδελφέ μου ὁμιλεῖ δι' αἵρεσιν κατεγνωσμένην "παρά τῶν ἁγίων Συνόδων, ἤ Πατέρων," ὑπάρχουν δέ πολλοί Πατέρες σήμερα πού καταδικάζουν τήν ὑπαγωγήν στά ΘΝΠ. Τό σπουδαιότερον, ὅμως, εἶναι ὅτι ἐδῶ δέν πρόκειται μόνον διά μίαν νέαν αἱρετικήν διδασκαλίαν, ὅπως εἶναι τό "ἀλάθητον τῆς Συνόδου." Ὅπως ἔγραψα ἐπανειλημμένως, πρόκειται δι' ἀνατροπήν τοῦ Εὐαγγελίου καί δι' ἔμμεσον ἄρνησιν Ὀρθοδόξου Πίστεως! Ἑπομένως, νομίζω ὅτι διά τήν ἀποτείχισιν ἀπό τήν Σύνοδον τοῦ κ. Καλλινίκου δέν χρειάζεται κἄν ἡ ἐπίκλησις τοῦ 15ου Κανόνος.
Διαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα σωματεία δηλαδή ήταν ορθοδοξοτατα και σύμφωνα με τους Άγιους Πατέρες?
Αν χρησιμοποιηθεί λοιπόν και στα ΣΩΜΑΤΕΊΑ η τόση αγαπητή σε όλους "δογματική" ακρίβεια, το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι θα πρέπει ΌΛΟΙ οι ΓΟΧ να βαπτιστούν καθώς ουδέποτε υπήρξαν Εκκλησία αλλά ένα προτεσταντικο μόρφωμα χωρίς Χάρη και Μυστήρια.
Δεν γνωρίζω όμως αν επαρκούν οι ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ιερείς και οι κολυμπήθρες!
Απλά δείτε το παρακάτω Link που έχει κι αυτό φοβερή "δογματική" ακρίβεια , και θα καταλάβετε..... :
https://www.scribd.com/document/340520640/%CE%97-%CE%A3%CE%A9%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%95%CE%99%CE%9F%CE%A0%CE%9F%CE%99%CE%97%CE%A3%CE%99%CE%A3-%CE%A4%CE%97%CE%A3-%CE%95%CE%9A%CE%9A%CE%9B%CE%97%CE%A3%CE%99%CE%91%CE%A3-%CE%93-%CE%9F-%CE%A7-%CE%95%CE%9B%CE%9B%CE%91%CE%94%CE%9F%CE%A3-%CE%95%CE%99%CE%9D%CE%91%CE%99-%CE%9D%CE%95%CE%A9%CE%A4%CE%95%CE%A1%CE%99%CE%A3%CE%9C%CE%9F%CE%A3-%E1%BC%A8-%CE%91%CE%99%CE%A1%CE%95%CE%A3%CE%99%CE%A3
Ανεξάρτητα από τα παραπάνω θα ήθελα να ευχηθώ σε ΟΛΟΥΣ τους αδελφούς και ιδιαίτερα στον αγαπητό Νικόλαο που εορτάζει την Τετάρτη, υγεία, ευτυχία και ΣΩΤΗΡΙΑ.
Εύχεστε και για εμένα.