"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2018

Άγιος Φιλάρετος και Παλαιοημερολογίτες


Στο γνωστό νεοημερολογιτικό ιστολόγιο με τον κατ᾿ ευφημισμό τίτλο "Πατερική Παράδοση", δημοσιεύτηκε άρθρο Ανωνύμου (βρίθει από Ανωνύμους "ειδικούς" το διαδίκτυο!) εδώ, στο οποίο ο συντάκτης του ισχυρίζεται ότι ο Άγιος Φιλάρετος της Νέας Υόρκης (ο και αναγνωρίσας συνοδικώς τις χειροτονίες των Επισκόπων μας) είχε αποκηρύξει τάχα τους Παλαιοημερολογίτες και τους ονόμασε αιρετικούς και Δοναστιστές!
Την "ανακάλυψη" αυτή δέχθηκε με χαρά και ο διαχειριστής του ως άνω ιστολογίου, ο οποίος δημοσιεύοντας το άρθρο αυτό έγραψε προλογικώς (υπογραμμίσεις ημέτερες): 
"Λάβαμε τὸ παρακάτω σχόλιο, μὲ τὸ ὁποῖο ὁ σχολιαστὴς παρουσιάζει τὴν βιογραφία τοῦ Ἁγίου Φιλάρετου, στὴν ὁποία φαίνεται ὅτι ὁ ἅγιος –ποὺ ὑποστηρίζουν οἱ Γ.Ο.Χ.- τοὺς κήρυξε «αἱρετικοὺς καὶ Δονατιστές»! Σκληρὸς ὁ λόγος ἀπὸ τὰ χείλη ἑνὸς Ἁγίου, ἀλλὰ φαίνεται ὅτι πράγματι ἐλέχθη. Τὸ γνωρίζουν αὐτὸ οἱ πιστοὶ τοῦ Π.Η.;".
Αυτά που γνωρίζουμε και μπορούμε να τεκμηριώσουμε επιστημονικά (παραθέτοντας δηλαδή αποδείξεις και όχι υποθέσεις του τύπου ..."φαίνεται"), θα τα παραθέσουμε αμέσως, όχι φυσικά για να πεισθούν οι, πολλάκις, υπό της Αληθείας, ραπισθέντες, αλλά μηδέποτε μετανοήσαντες, Τρικαμηνικοί, αλλά για όσους καλοπροαιρέτους επιθυμούν να μάθουν πως έχουν ακριβώς τα πράγματα. 
Ως γνωστόν ο Άγιος Φιλάρετος ήταν εκείνος ο οποίος παρείχε Συνοδική Αναγνώριση (το 1969) στους Επισκόπους των Γνησίων Ορθοδόξων της Ελλάδος, τους διαδόχους των Αγίου πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου υπό τον τότε Αρχιεπίσκοπο Αυξέντιο, οι οποίοι είχαν χειροτονηθεί από Επισκόπους της Ρωσικής Διασποράς (τα έτη 1960 και 1962) άνευ εγκρίσεως του Προκαθημένου (αυτήν ακριβώς την έγκριση που έλειπε, παρείχε ο Άγιος Φιλάρετος ως Προκαθήμενος).


Το 1971 προσήλθαν και οι έτεροι Παλαιοημερολογίτες επίσκοποι της Ελλάδος (οι λεγόμενοι Ματθαιϊκοί), οι οποίοι προέρχονταν από υφ᾿ ενός χειροτονίες (του αποσχισθέντος Βρεσθένης Ματθαίου) στους Ρώσους της Διασποράς και ζήτησαν την τακτοποίησή τους. Η Σύνοδος των εξορίστων Ρώσων, υπό τον Άγιο Φιλάρετο, αποφάσισε την χειροθεσία τους, βασιζόμενη στο αντίστοιχο παράδειγμα των Δονατιστών, και ζήτησαν από τους Ματθαιϊκούς να ενωθούν με την Σύνοδο του Αρχιεπισκόπου Αυξεντίου. Οι Ματθαιϊκοί όχι μόνο δεν τήρησαν τα συμφωνηθέντα (πλην εξαιρέσεων), αλλά τελικώς αποκήρυξαν την κοινωνία με τον Άγιο Φιλάρετο και την Σύνοδο των Ρώσων.
Στο άρθρο του Ανώνυμου διαστρεβλωτή δεν αναφέρεται καμία δήλωση του Αγίου Φιλαρέτου για τους Παλαιοημερολογίτες. Η δε επίμαχη φράση της βιογραφίας που παραθέτει ("He also encouraged Greek Old Calendarists to return to canonicity through communion with ROCOR. In this, however, he was unsuccessful and he later declared that the Old Calendarists were in fact Donatists or sectarians") αποτελεί αυθαίρετη και ψευδή γνώμη του συγγραφέα της βιογραφίας (που προφανέστατα ανήκει σε εκείνη την μερίδα της Ρωσικής Διασποράς που ενώθηκε με τους Οικουμενιστές το 2007 - ιδού ποίων τα επιχειρήματα υιοθετούν οι Τρικαμηνικοί!), ο οποίος άλλωστε δεν παρουσιάζει κανένα τεκμήριο αυτής της δήθεν δήλωσης!
Αν ο Άγιος Φιλάρετος μετανόησε και θεωρούσε (και μάλιστα μετά το 1972, όπως ισχυρίζεται ο Ανώνυμος σχολιαστής) τάχα τους Παλαιοημερολογίτες ως αιρετικούς και Δονατιστές, τότε πως ήταν δυνατόν:
* Όχι μόνο να είχε εκκλησιαστική κοινωνία και να αποκαλεί "Θεοφιλέστατο", "Αγαπημένο εν Κυρίω Δεσπότη" και "Εν Χριστώ Αδελφό"  τον Παλαιοημερολογίτη Επίσκοπο Αστορίας Πέτρο (βλ. επιστολή του 1974, που δημοσιεύθηκε στην θρησκευτική εφημερίδα "Ορθόδοξος Λόγος" [αρ. 11, Νοε.-Δεκ. 1974, σελ. 3]),




αλλά μάλιστα και να θεωρεί λάθος την εισαγωγή του Νέου Ημερολογίου και να αποφεύγει να συλλειτουργεί με Νεοημερολογίτες (περίεργοι είμαστε να δούμε τι έχουν να πουν οι Τρικαμηνικοί επ᾿ αυτού!);
* Όχι μόνο να αποκαλεί "Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο" τον κυρό Αυξέντιο, αλλά να αναγνωρίζει και την Σύνοδο των Γνησίων Ορθοδόξων ως την "Ελληνική Εκκλησία", της οποίας τα δικαιώματα σέβεται και δεν επεμβαίνει σε αυτήν (βλ. επιστολή του 1979, που δημοσιεύθηκε στο θρησκευτικό περιοδικό "Η Φωνή της Ορθοδοξίας" [αρ. 763, Ιούλιος 1979, σελ. 7-8])!


* Όχι μόνο να χειροτονεί Παλαιοημερολογίτες (όπως το 1983 τον π. Καλλίνικο, Γέροντα του μακαριστού π. Θεοδωρήτου Μαύρου - βλ. φωτογραφίες),


αλλά και να τους εγκωμιάζει ως Αγωνιστές και Ομολογητές της Ορθοδοξίας (βλ. επιστολή του του 1985 προς τον Γέροντα Χρυσόστομο Σπύρου, που θα δημοσιευθεί κάποια στιγμή στο μέλλον);


Ελπίζουμε λοιπόν, ο διαχειριστής του ως άνω ιστολογίου, να ζητήσει συγγνώμη για την διασπορά ψευδών ειδήσεων, ως οφείλει, από τους αναγνώστες του και να προσέχει στο μέλλον τους Ανωνύμους σχολιαστές του, για να μην εκτίθεται ακόμη περισσότερο!

9 σχόλια:

  1. Έχω την εντύπωση ότι αυτοί οι τόσο πολύ ενημερωμενοι ανωνυμοι του συγκεκριμένου ιστολογιου είναι ο ίδιος ο διαχειριστής και οι συν αυτω θεολόγοι των οποίων τα κείμενα φιλοξενεί..είναι πράγματι σαν διαδικτυακή ομάδα που δεν δέχεται μυγα στο σπαθί της. Κανονική χούντα επικρατεί στο ποιά σχόλια επιτρέπουν και ποιά όχι. Όταν δε ζοριζονται βάζουν και μια υποτίθεται κ. Ελένη νομίζω νοικοκυρα να βριζει και να καταδικάζει ακριτα οτιδήποτε εκ του παλαιού χωρίς την παραμικρή σοβαρή αιτιολόγηση. Τα σχόλια της ο κ.Σηματης τα ανεβάζει ως σχόλια που έχουν να προσφέρουν κάτι στην επιδιωκομενη ενότητα αλλά αν κάποιος τολμησει έστω να διερωτηθει ένα καλό λόγο για το παλαιό τον ακυρωνει και σβήνει το μήνυμα του. Να ναι καλά γιατί ακόμα και από αυτές του τις μεθόδους κάτι φαίνεται σε όποιον σαν εμένα ψάχνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Π. Παϊσιος Παπαδόπουλος5 Οκτωβρίου 2018 στις 11:34 μ.μ.

    Είναι υποχρεωμένος ο υπεύθυνος του ιστολογίου να ζητήσει συγνώμη. Ο δε Γέροντας του κσι Γέροντας όλων εκείνων που δεν κάνουν τίποτε άλλο από του να πολεμούν την πραγματικά ορθόδοξή αποτείχιση που έκαναν οι παλαιοημερολογήτες με το να συνεχίσουν να ακολουθοθν το πάτριο εορτολόγιο έχει την ευθύνη όπως επισημάναμε άπειρες φορές. Γι' αυτό εφόσον συνεχίζεται η κατάσταση σε μελλοντική αποκατασταση θα υπάρξει ακοινωνησία ή κοινωνία με επιτίμιο! Ας προσέξουν διότι η αγάπη δεν κατσργεί ούτε την δικαιωσύνη ούτε σπηλώνει την αλήθεια. Οι διαστροφείς της αλήθειας πατέρα έχουν τον διάβολο και με αυτούς συνεργασίες δεν είναι θεμιτό να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστή τοποθέτηση και τη συμμερίζομαι. Πραγματική αποτείχιση έγινε τότε, οι δήθεν αποτειχίσεις των σημερινών είναι ραπίσεις του ανέμου. Δυστυχώς όμως η φιλαυτία δε μας επιτρέπει να διακρίνουμε πολλές φορές σωστά και μπερδεύουμε τη γνησιότητα και το αυθεντικό από την απομίμηση και τον ευτελισμό.

      Διαγραφή
    2. Αυτό που λες δεν είναι σωστό και απόλυτο.Δεν είναι σωστό να ακυρωνεις έτσι την προσπάθεια και των αγώνα ανθρώπων που δεν είχαν απο πίσω κάποιον να τους καθοδηγησει και ο Θεός τους άνοιξε τα μάτια σήμερα. Στηριζουμε και βοηθαμε όποιον προσπαθεί και αγωνίζεται για την αλήθεια και την Ορθοδοξία έστω και αν αυτός ο αγώνας γίνεται στο παρά ένα. Και ο ληστης στο σταυρό στο παρά ένα σώθηκε και μπήκε πρώτος από όλους στην Βασιλεία των Ουρανων...όλα τα άλλα είναι εγωισμοι που πρέπει να καταπολεμουνται..Φράσεις όπως ραπισμα του ανέμου σε τόσο σοβαρά ζητήματα δεν πρέπει να λέγονται γενικά και αοριστα αλλά κατόπιν διάκρισης και συγκεκριμένων συνθηκών..

      Διαγραφή
    3. Μάλλον δε κατάλαβες τι εννοώ. Κι εγώ μέσα στο νεοημερολογήτικο περιβάλλον μεγάλωσα, όντως δε γνώριζα τι πάει να πει παλιό όπως το έλεγαν περιφρονητικά. Μέχρι που το ανακάλυψα, ή μάλλον με οδήγησε ο Θεός εκεί και κατανόησα τι συμβαίνει με συμβάντα στη ζωή και θαυμαστά, όχι ηθελημένες επιλογές, εγώ είχα πλήρη, πληρέστατη άγνοια όχι περι εκκλησίας, όχι περί Θεού, αλλά βάδιζα όπως πάνε με τα τέσσερα! Μιλάω για εκείνους οι οποίοι γνώριζαν, και γνωρίζουν, δεν είναι χθεσινοί στο χώρο της Εκκλησίας, στέκονται εντός, είχαν γνώση και έχουν γνώση, αυτοί δε διέκριναν, αυτοί δε μπορούσαν να δουν πού πηγαίνει το πλοίο? Τί ταξίδι έκανε και κάνει, στη θάλασσα των πειρασμών, ανέφελο, εντελώς αόρατη η πορεία του, κι αόρατα τα σημάδια της λοξής πορείας? Δεν ακυρώνεται καμιά προσπάθεια, απλά δε το βλέπεις κι εσύ ότι ο άνεμος του οικουμενισμού πλέον θέριεψε και θεριεύει, δεν είναι ραπίσματα στον άνεμο οι σημερινές αποτειχίσεις οι οποίες δεν έχουν αποφασιστικότητα και κατεύθυνση? Δε το παρατηρείς ότι μόνο η ισχύς εν τη ενώσει δε μπορεί ο πονηρός να καταβάλει τη προσπάθεια? Μακάρι έστω και στο παρά πέντε να κατανοήσει ο καθένας ότι έχουμε χρέος και το οφείλουμε γιατί θα δώσουμε λόγο αν δε το κάνουμε να είμαστε ενωμένοι εν πνεύματι αγίω μέσα στην Εκκλησία κρατώντας ως κόρη οφθαλμού τις παραδόσεις των προηγούμενων,αλλιώς από νεωτερισμό σε νεωτερισμό και εκμοντερνισμό από τις ριπές του ανέμου εκ δύσης στο τέλος η πίστη θα γίνει αγνώριστη

      Διαγραφή
  3. Θα συμφωνήσω με τον "ανώνυμο". Σε ένα θέμα που είχαν αναρτήσει με τίτλο "Η σπηλιά του Πλάτωνα και οι Παλαιοημερολογίτες ", είχα αναρτήσει ένα σχόλιο. Το ενέκριναν. Βλέποντας ότι το συγκεκριμένο σχόλιό μου προκάλεσε αναταραχή στους αναγνώστες του Ν.Η., θέλησα να συνεχίσω με ένα δεύτερο σχόλιο, να επανέλθω. Αλλά τελικά δεν επέτρεψαν να δημοσιευθεί. Ξέρουμε μόνο να κάνουμε λόγο για την λογοκρισία στους άλλους ( βλέπε του 4Ε, κ.α.), ενώ για τα του οίκου μας, ουδέν σχόλιο !!!!!!!!!!!!

    Με εν Χριστώ αγάπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ἀγαπητέ μου Δάσκαλε, δέξου, σέ παρακαλῶ, τά θερμά μου συγχαρητήρια διά τήν κονιορτοποίησιν τῶν ψευδολογιῶν τῆς ἀναρτήσεως τῆς γνωστῆς ἀντι-πατερικῆς ἱστοσελίδος μέ τό κατ' εὐφημισμόν ψευδώνυμον "ΠΠ." Ὠρύονται τώρα οἱ γνωστοί σεκταρισταί ὅτι ἡ "πληροφορία" (διάβαζε τερατῶδες ψεῦδος) προέρχεται ἀπό ἐπίσημον ἱστοσελίδα τῆς ΡΟΕΔ! Ἀκόμη καί ἔτσι νά εἶναι, τί μέ αὐτό; Πολύ ὀρθῶς τούς γράφεις ὅτι ἀπεδείχθη περιτράνως ὅτι ἡ ΡΟΕΔ εἶχε μερίδα οἰκουμενιστικῶν ὄφεων ἐντός αὐτῆς, οἱ ὁποῖοι, ὀλίγα ἔτη μετά τήν κοίμησιν τοῦ Ἁγίου Φιλαρέτου ἡνώθησαν μέ τούς Οἰκουμενιστάς καί Σεργιανιστάς τῆς Μόσχας! Λοιπόν, πῶς δημοσιεύετε, κύριοι σεκταρισταί, μέ τόσην εὐκολίαν τοιαῦτα ΨΕΥΔΟΛΟΓΗΜΑΤΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΤΕ; Νομίζετε ὅτι σᾶς καλύπτει τό "φαἰνεται" καί τό ἐρωτηματικόν πού χρησιμοποιήσατε; Πῶς εἶναι δυνατόν, ὦ κρυπτο-οικουμενισταί, ἀπό τήν μίαν ὁ Ἅγιος Φιλάρετος δῆθεν νά χαρακτηρίζῃ "Δονατιστάς" καί σεκταριστάς τούς ἐν Ἑλλάδι Ὀρθοδόξους τοῦ π.ἑ. καί ἀπό τήν ἄλλην νά τούς ἐγκωμιάζῃ καί νά τούς χειροτονῇ μέχρι τῆς κοιμήσεώς του (1985); Δέν σκεφθήκατε, λόγῳ τοῦ φανατισμοῦ σας, τό αὐτονόητον, ὅτι ἐάν ὁ Ἅγιος Φιλάρετος εἶχεν ὄντως μετανοήσει γιά τίς ἐγκρίσεις τῶν χειροτονιῶν τῶν Ὀρθοδόξων τοῦ π.ἑ. καί τούς ἐθεώρει αἱρετικούς, θά προέβαινε εἰς ΔΗΜΟΣΙΑΝ ἀποκήρυξίν των; Ὀλίγην ἐντροπήν δέν ἔχετε, ὥστε, ἀντί νά ζητήσετε συγγνώμην, συνεχίζετε τήν ψευδολογίαν καί τήν διαστροφήν; Πῶς τολμᾶτε, ὦ κρυπτο-οικουμενισταί, ἀντί συγγνώμης, νά γράφετε τό ἐπίσης τερατῶδες ψεῦδος, ὅτι δῆθεν "οἱ Παλαιοημερολογίτες μιλοῦσαν γιὰ τὴν ἀλλαγὴ τοῦ Ἡμερολογίου, ποὺ ἀντιστρατευόταν τὴν Παράδοση καὶ οὐδέποτε ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΦΟΡΑ (τὶς πρῶτες δεκαετίες) δὲν μιλοῦσαν γιὰ Οἰκουμενισμό!"; Τό ψέμμα σας αὐτό ἔχει ἀνατραπῆ πολλές φορές, ὅπως καί τό ἄλλο τερατῶδες ψεῦδος σας, ὅτι δῆθεν οἱ Ὀρθόδοξοι τοῦ π.ἑ. ἔχουν ἀναγάγει τό Ἰουλιανόν Ἡμερολόγιον εἰς δόγμα πίστεως! Δέν διαθέτετε, λοιπόν, ὀλίγον φιλότιμον καί ἐπιστημονικήν δεοντολογίαν νά διορθώσετε τά ψεύδη σας, ἀλλά συνεχίζετε ἀπτόητοι μέ νέα τερατουργήματα; ΝΤΡΟΠΗ σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εάν "προσπάθησε να ενθαρρύνει του Γ.Ο.Χ. να ξαναγυρίσουν μέσω της κοινωνίας τους με την ΡΟΕΔ στους κόλπους της Εκκλησίας και να εγκαταλείψουν το σχίσμα" όπως ισχυρίζεται, γιατί το 1983 η Σύνοδος της ΡΟΕΔ, με την προτοβουλία του Προέδρου αυτής Αγίου Φιλαρέτου, αναθεμάτισε τους Οικουμενιστές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή