ορθόδοξο πολυθεματικό ιστολόγιο
Προξενεῖ ἀλγεινήν ἐντύπωσιν τό γεγονός ὅτι ὁ Σεβαστός καί ἀγαπητός π. Σάββας δέν ἀνέφερε ὅτι οἱ γέροντες Παΐσιος, Πορφύριος κ.ἄ. ΚΟΙΝΩΝΟΥΣΑΝ ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ μέ τόν Οἰκουμενισμόν, καί ἄρα, συμφώνως πρός τήν διδασκαλίαν τῶν Ἁγίων, ἦσαν ἐχθροί τοῦ Θεοῦ, ὄχι "ἅγιοι"! Ἀνέφερε τά 20 χρόνια ἀπό τήν κοίμησίν των, τήν μή ἀνακομιδήν τῶν λειψάνων των, τό ὅτι "δέν ἦσαν ἀλάθητοι," τό ἐμπόριον τῶν βιβλίων πού τούς ἐγκωμιάζουν κ.λπ., ἐκτός ἀπό τό κυριώτερον, τήν ἐν γνώσει κοινωνίαν των μέ τήν αἵρεσιν! Ἄν εἶναι δυνατή ἡ ἁγιότης, π. Σάββα, γιά κάποιον πού ἐν γνώσει του κοινωνεῖ μέ τόν Οἰκουμενισμόν, τότε πρός τί ἡ ἀποτείχισίς σας; Δέν ἀντιλαμβάνεσθε ὅτι ἔτσι αὐτοαναιρεῖσθε καί διαψεύδετε τίς γραφές καί τούς Ἁγίους πού λέγουν τά ἀντίθετα; Ἐπίσης, δέν ἀνέφερε ὅτι οἱ ὡς ἄνω γέροντες "ἁγιοποιήθηκαν" ἀπό σκοπιμότητα, ὄχι τόσον γιά τό ἐμπόριον τῶν βιβλίων, ἀλλά κυρίως γιά νά λέγουν οἱ Οἰκουμενισταί στόν ἀθεολόγητον λαόν ὅτι οἱ σύγχρονοι "ἅγιοι" αὐτούς ἀκολουθοῦν! (Σημειωθήτω ὅτι ἐν γνώσει μου δέν γράφω ὅτι "ἁγιοκατετάχθησαν," διότι κάτι τέτοιο ΔΕΝ συνέβη, καί δέν θά ἠδύνατο νά συμβῇ, ἐφόσον ἡ σύνοδος τοῦ Βαρθολομαίου εἶναι αἱρετική.) Βεβαίως, ὑπάρχουν πολλά ἀκόμη στοιχεῖα καί ἐν ζωῇ ἀξιόπιστοι μάρτυρες πού ἐγνώρισαν προσωπικῶς τούς ὡς ἄνω γέροντες καί πού ἀποδεικνύουν περιτράνως τήν ΜΗ ἁγιότητά των. Δέν τά ἀναφέρουμε, ὅμως, διότι δέν χρειάζονται. Ἐκτός, π. Σάββα, ἄν ἔχετε καταργήσει κι ἐσεῖς τήν κρυσταλλίνην διδασκαλίαν τῆς Ἐκκλησίας ἐπί τοῦ θέματος καί ψάχνετε γιά «δεκανίκια», γιά νά ἀρέσετε στά ἀκροατήριά σας.
Ζητῶ συγγνώμην διά τήν κακήν διατύπωσιν τῆς ἀκολούθου φράσεως πού ἐχρησιμοποίησα στό προηγούμενον σχόλιόν μου: "Σημειωθήτω ὅτι ἐν γνώσει μου δέν γράφω ὅτι 'ἁγιοκατετάχθησαν,' διότι κάτι τέτοιο ΔΕΝ συνέβη, καί δέν θά ἠδύνατο νά συμβῇ, ἐφόσον ἡ σύνοδος τοῦ Βαρθολομαίου εἶναι αἱρετική."Πρός ἀποφυγήν παρεξηγήσεως, ἄς μοῦ ἐπιτραπῆ νά διευκρινίσω ὅτι ΔΕΝ ἐννοῶ ὅτι καί οἱ ἀληθινοί Ἅγιοι Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, Νικόδημος Ἁγιορείτης καί Νεκτάριος Πενταπόλεως, οἱ ὁποῖοι ἀνεγνωρίσθησαν ἀπό τόν αἱρετικόν Ἀθηναγόραν κατά τήν περίοδον 1961-1963, δέν θά πρέπῃ νά τιμῶνται ὡς Ἅγιοι. Θεωρῶ ἀπαραίτητον αὐτήν τήν διευκρίνισιν, διότι πρό ὀλίγων μηνῶν κάποιος ἔτσι (ἐσφαλμένως) κατενόησε τήν θέσιν ὅτι οἱ ἐν λόγῳ γέροντες δέν εἶναι δυνατόν νά εἶναι Ἅγιοι. Ἔγραψα καί τότε, γράφω καί τώρα, ὅτι οἱ ὡς ἄνω ἀληθινοί Ἅγιοι (Κοσμᾶς, Νικόδημος καί Νεκτάριος) ἔζησαν πολύ πρίν ἀπό τόν Ἀθηναγόραν καί δέν εἶχαν σχέσιν μέ αἱρέσεις, ἦσαν δέ ἤδη Ἅγιοι εἰς τήν συνείδησιν τῶν Ὀρθοδόξων καί πρίν ἀπό τήν ἐπίσημον ἀναγνώρισίν των ἀπό τόν Ἀθηναγόραν. Ἐνῷ, οἱ γ. Παΐσιος κ.ἄ. εἶχαν κοινωνίαν μέ τήν αἵρεσιν τήν ὁποίαν κηρύττει ἐπισήμως ὁ Βαρθολομαῖος, ὁπότε ὁ τελευταῖος δέν νομιμοποιεῖται νά κάμνῃ τέτοιου εἴδους "ἁγιοποιήσεις." Βεβαίως, ἄν ἀναγνωρίσῃ ὡς Ἁγίους κάποιους πού ἐκοιμήθησαν πρίν ἀπό τό 1924 καί εἶναι ἤδη Ἅγιοι εἰς τήν συνεἰδησιν τοῦ πιστοῦ λαοῦ (π.χ. Δοσίθεος Ἱεροσολύμων, Ἀθανάσιος Διᾶκος, Ἠσαΐας Σαλώνων, Παπουλᾶκος, Κοσμᾶς Φλαμιάτης κ.ἄ.), ἀσφαλῶς καί θά δεχθοῦμε αὐτήν τήν ἀναγνώρισιν.
Προξενεῖ ἀλγεινήν ἐντύπωσιν τό γεγονός ὅτι ὁ Σεβαστός καί ἀγαπητός π. Σάββας δέν ἀνέφερε ὅτι οἱ γέροντες Παΐσιος, Πορφύριος κ.ἄ. ΚΟΙΝΩΝΟΥΣΑΝ ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ μέ τόν Οἰκουμενισμόν, καί ἄρα, συμφώνως πρός τήν διδασκαλίαν τῶν Ἁγίων, ἦσαν ἐχθροί τοῦ Θεοῦ, ὄχι "ἅγιοι"! Ἀνέφερε τά 20 χρόνια ἀπό τήν κοίμησίν των, τήν μή ἀνακομιδήν τῶν λειψάνων των, τό ὅτι "δέν ἦσαν ἀλάθητοι," τό ἐμπόριον τῶν βιβλίων πού τούς ἐγκωμιάζουν κ.λπ., ἐκτός ἀπό τό κυριώτερον, τήν ἐν γνώσει κοινωνίαν των μέ τήν αἵρεσιν! Ἄν εἶναι δυνατή ἡ ἁγιότης, π. Σάββα, γιά κάποιον πού ἐν γνώσει του κοινωνεῖ μέ τόν Οἰκουμενισμόν, τότε πρός τί ἡ ἀποτείχισίς σας; Δέν ἀντιλαμβάνεσθε ὅτι ἔτσι αὐτοαναιρεῖσθε καί διαψεύδετε τίς γραφές καί τούς Ἁγίους πού λέγουν τά ἀντίθετα; Ἐπίσης, δέν ἀνέφερε ὅτι οἱ ὡς ἄνω γέροντες "ἁγιοποιήθηκαν" ἀπό σκοπιμότητα, ὄχι τόσον γιά τό ἐμπόριον τῶν βιβλίων, ἀλλά κυρίως γιά νά λέγουν οἱ Οἰκουμενισταί στόν ἀθεολόγητον λαόν ὅτι οἱ σύγχρονοι "ἅγιοι" αὐτούς ἀκολουθοῦν! (Σημειωθήτω ὅτι ἐν γνώσει μου δέν γράφω ὅτι "ἁγιοκατετάχθησαν," διότι κάτι τέτοιο ΔΕΝ συνέβη, καί δέν θά ἠδύνατο νά συμβῇ, ἐφόσον ἡ σύνοδος τοῦ Βαρθολομαίου εἶναι αἱρετική.) Βεβαίως, ὑπάρχουν πολλά ἀκόμη στοιχεῖα καί ἐν ζωῇ ἀξιόπιστοι μάρτυρες πού ἐγνώρισαν προσωπικῶς τούς ὡς ἄνω γέροντες καί πού ἀποδεικνύουν περιτράνως τήν ΜΗ ἁγιότητά των. Δέν τά ἀναφέρουμε, ὅμως, διότι δέν χρειάζονται. Ἐκτός, π. Σάββα, ἄν ἔχετε καταργήσει κι ἐσεῖς τήν κρυσταλλίνην διδασκαλίαν τῆς Ἐκκλησίας ἐπί τοῦ θέματος καί ψάχνετε γιά «δεκανίκια», γιά νά ἀρέσετε στά ἀκροατήριά σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΖητῶ συγγνώμην διά τήν κακήν διατύπωσιν τῆς ἀκολούθου φράσεως πού ἐχρησιμοποίησα στό προηγούμενον σχόλιόν μου: "Σημειωθήτω ὅτι ἐν γνώσει μου δέν γράφω ὅτι 'ἁγιοκατετάχθησαν,' διότι κάτι τέτοιο ΔΕΝ συνέβη, καί δέν θά ἠδύνατο νά συμβῇ, ἐφόσον ἡ σύνοδος τοῦ Βαρθολομαίου εἶναι αἱρετική."
ΔιαγραφήΠρός ἀποφυγήν παρεξηγήσεως, ἄς μοῦ ἐπιτραπῆ νά διευκρινίσω ὅτι ΔΕΝ ἐννοῶ ὅτι καί οἱ ἀληθινοί Ἅγιοι Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, Νικόδημος Ἁγιορείτης καί Νεκτάριος Πενταπόλεως, οἱ ὁποῖοι ἀνεγνωρίσθησαν ἀπό τόν αἱρετικόν Ἀθηναγόραν κατά τήν περίοδον 1961-1963, δέν θά πρέπῃ νά τιμῶνται ὡς Ἅγιοι. Θεωρῶ ἀπαραίτητον αὐτήν τήν διευκρίνισιν, διότι πρό ὀλίγων μηνῶν κάποιος ἔτσι (ἐσφαλμένως) κατενόησε τήν θέσιν ὅτι οἱ ἐν λόγῳ γέροντες δέν εἶναι δυνατόν νά εἶναι Ἅγιοι. Ἔγραψα καί τότε, γράφω καί τώρα, ὅτι οἱ ὡς ἄνω ἀληθινοί Ἅγιοι (Κοσμᾶς, Νικόδημος καί Νεκτάριος) ἔζησαν πολύ πρίν ἀπό τόν Ἀθηναγόραν καί δέν εἶχαν σχέσιν μέ αἱρέσεις, ἦσαν δέ ἤδη Ἅγιοι εἰς τήν συνείδησιν τῶν Ὀρθοδόξων καί πρίν ἀπό τήν ἐπίσημον ἀναγνώρισίν των ἀπό τόν Ἀθηναγόραν. Ἐνῷ, οἱ γ. Παΐσιος κ.ἄ. εἶχαν κοινωνίαν μέ τήν αἵρεσιν τήν ὁποίαν κηρύττει ἐπισήμως ὁ Βαρθολομαῖος, ὁπότε ὁ τελευταῖος δέν νομιμοποιεῖται νά κάμνῃ τέτοιου εἴδους "ἁγιοποιήσεις." Βεβαίως, ἄν ἀναγνωρίσῃ ὡς Ἁγίους κάποιους πού ἐκοιμήθησαν πρίν ἀπό τό 1924 καί εἶναι ἤδη Ἅγιοι εἰς τήν συνεἰδησιν τοῦ πιστοῦ λαοῦ (π.χ. Δοσίθεος Ἱεροσολύμων, Ἀθανάσιος Διᾶκος, Ἠσαΐας Σαλώνων, Παπουλᾶκος, Κοσμᾶς Φλαμιάτης κ.ἄ.), ἀσφαλῶς καί θά δεχθοῦμε αὐτήν τήν ἀναγνώρισιν.