"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Πέμπτη, 12 Απριλίου 2018

ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ:


ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΠΑΠΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΜΕΝΗΔΕΣ ΟΠΟΤΕ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ; 

44 σχόλια:

  1. Χριστός Ανέστη. τί εννοείς στο παρελθόν; τώρα μπορούν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αληθώς Ανέστη!
      Εννοώ στο παρελθόν που προσπάθησαν να το κάνουν όταν είχαν αρπάξει για διαστήματα τον Πανάγιο Τάφο. Τώρα δεν έχουν το δικαίωμα να το κάνουν, αλλά αν το κάνουν σίγουρα και δεν πρόκειται να τα καταφέρουν. Αναδιατύπωσα πάντως το ερώτημα για να μην δημιουργούνται παρερμηνείες.

      Διαγραφή
  2. Πρό ὀλίγων ἐτῶν ἔτυχε να ἰδῶ τά παρακάτω δύο βίντεο, τά ὁποῖα παρέχουν μαρτυρίες προσώπων (ὅπως π.χ. τοῦ Μητροπολίτου Πέτρας Κορνηλίου, βλ. τό πρῶτον βίντεο ἀπό τό λεπτόν 15:10 καί μετά) ὅτι τό Ἅγιον Φῶς δέν εἶναι οὐρανοκατέβατον, ὅπως πιστεύουμε, ἀλλά εἶναι φυσικόν καί τό παίρνει ὁ Πατριάρχης ἀπό τήν "ἀκοίμητον κανδήλαν," ἡ ὁποία ὑπάρχει ἤδη ἀναμένη ἐντός τοῦ Παναγίου Τάφου, τό ὁποῖον ὅμως κατόπιν ἁγιάζεται μέ τίς προσευχές του. Βεβαίως, ἐφόσον ὑπάρχει ἡ Παράδοσις ὅτι τό Ἅγιον Φῶς δέν εἶναι φυσικόν, ἀλλά βγαίνει μόνον του στόν Ὀρθόδοξον Πατριάρχην καί ὄχι στούς αἱρετικούς, προσωπικῶς πιστεύω ἀκραδάντως ὅτι παλαιότερον ὄντως αὐτό συνέβαινε. Ἀπό τότε, ὅμως, πού τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων ἔχει πέσει στήν αἵρεσιν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, εἶναι πολύ πιθανόν νά συμβαίνῃ αὐτό πού περιγράφεται στά δύο παρακάτω βίντεο:

    https://www.youtube.com/watch?v=QSJkFLG6hd0
    https://www.youtube.com/watch?v=ZrTyni8ECu4

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστός Ανέστη! Ευχαριστώ για την εξήγηση με την οποία προσωπικά διαφωνώ. Το θαύμα του Αγίου Φωτός είναι αδιαμφισβήτητο. Ότι υπάρχουν αρνητές του θαύματος ακόμη και στους κόλπους των Αγιοταφιτών είναι γνωστό, όμως οι αποδείξεις υπέρ του θαύματος είναι συντριπτικές. Αρκούμαι μόνο σε μία: http://www.skarlakidis.gr/el/thema/17-2012-09-08-10-35-17.html
      Αν ο Πατριάρχης έπαιρνε το φως από την κανδήλα, αμφιβάλλω αν δεν το είχαν κάνει βούκινο πρώτοι από όλους οι Εβραίοι αστυνόμοι που ελέγχουν τον χώρο και έπειτα όλοι οι υπόλοιποι ετερόδοξοι και αλλόθρησκοι εχθροί της Ορθοδοξίας.

      Διαγραφή
  3. Αναρωτιέμαι αν στα χέρια ενός παναιρετικού όπως ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων του σήμερα μπορεί πράγματι να βγαίνει Άγιο Φώς.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έστω ότι το ανάβει από το καντήλι ή με αναπτήρα. Για το γεγονός μερικές λαμπάδες να ανάβουν μόνες τους τί έχετε να πείτε;

      Διαγραφή
    2. Διά τά ἐρωτήματα:
      Γιατί ὁ Θεὸς ἐπιτρέπει ἀπὸ οἰκουμενιστὴ πατριάρχη νὰ γίνονται τὰ ἀνωτέρω θαυμαστὰ καὶ παράδοξα;
      καί τό,
      Πῶς οἱ λαμπάδες ἀνάβουν ἀπὸ μόνες τους;
      θά εἴθελα νά καταθέσω τά ἑξῆς.
      Ἀπό μία μαρτυρία τοῦ γνωστοῦ νεοημερολογίτου κληρικοῦ π. Ἀντωνίου πού ἔτος 1995, στό ὁποίο ἦταν παρών στήν τελετή, τὸ Ἅγιον φῶς βγῆκε πρὶν εἰσέλθει στὸ ἱερὸ κουβούκλιο ὁ πατριάρχης (https://m.youtube.com/watch?v=LIEO_t9UTDg),
      Τό μαρτυρεῖ στὸ 26:00 λεπτό...
      Συνεπῶς, μποροῦμε νὰ βγάλουμε τὸ συμπέρασμα, ὅτι ὄντως εἶναι μέγα θαῦμα, ἀλλὰ ἀπὸ τὸν Θεόν.
      Χωρὶς δηλαδὴ τὴν παρέμβαση ἢ τὶς μεσιτεῖες τοῦ δῆθεν ὀρθοδόξου πατριάρχου.

      Διαγραφή
    3. Χριστός Ανέστη!
      Εύλογο μεν το συμπέρασμα, αλλά αυτό συνέβη μόνο το 1995. Εκτός αυτού με αυτήν την λογική ακόμη και όταν προσπαθούσαν οι παπικοί και οι Αρμένηδες θα έπρεπε να βγαίνει το Άγιον Φως, αν δηλαδή δεν εξαρτιόταν η κάθοδός του από τις μεσιτείες.
      Η εξήγηση, που προσωπικά δίνω, είναι άλλη, αλλά θα περιμένω λίγο να δω όλες τις τοποθετήσεις των αναγνωστών.
      Την ευχή σας!

      Διαγραφή
  4. https://www.youtube.com/watch?v=LNAPZQfrMMI

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εκτός από τις λαμπάδες που ανάβουν μόνες τους υπάρχει και η ακαΐα του Αγίου Φωτός. Υπάρχουν πολλά videos και φωτογραφίες με ανθρώπους να βάζουν το χέρι τους ακριβώς πάνω από τη φλόγα και να μην καίγονται. Επίσης, ο γνωστός παρουσιαστής Λυκούργος Μαρκούδης, σύμφωνα με δήλωσή, του ήταν αυτόπτης μάρτυρας όταν κάποιος προσκυνητής έβαλε τα κεριά με την φλόγα κάτω από τα γένια του και δεν κάικε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χριστός Ανέστη! Σας ευχαριστώ όλους για την κατάθεση των απαντήσεων. Σύντομα θα καταθέσω και την δική μου άποψη προς προβληματισμό και συζήτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο Θεός κάνει θαύματα και σε αιρετικούς και σε αθέους ακόμη, διότι αγαπά τους πάντες και δίνει ευκαιρίες αμέτρητες να έρθουν σε συναίσθηση. Ωστόσο προνομιακά για τους Ορθοδόξους επιφυλάσσει περισσότερα και μεγαλύτερα θαύματα, όπως αυτό του αγίου φωτός ή των αφθάρτων και μυροβλυζόντων λειψάνων των αγίων της πίστης μας. Το άγιο φως προφανώς δεν επιτρέπει ο Θεός να βγει από τα χέρια αιρετικών για να μη δημιουργηθεί σύγχυση στους πιστούς, που θα οδηγήσει σε δογματική ομογενοποίηση και αλλοίωση της ορθής πίστης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προσωπικά πιστεύω ότι ο Ορθόδοξος Χριστιανός ΔΕΝ έχει ανάγκει από θαύματα για να πιστέψει. Επομένως το αν "κατεβαίνει" ή όχι θαυματουργικώς το Άγιον Φώς δεν έχει σημασία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χμμ ας πώ και εγώ. Επιτρέπει να βγαίνει από Ορθόδοξο αλλά όχι ὀρθοτομοῦντα τὸν λόγον, Πατριάρχη για να μην στερηθεί ο πιστός το Άγιον Φως,δηλαδή οικονομεί ο Θεός.
    Δεν επιτρέπει αιρετικούς διότι είναι δίκαιος, και θα ήταν άδικο ένας αιρετικός να βγάζει το Άγιον Φώς, και όπως αναφερθεί παραπάνω θα προκαλούσε σύγχυση των πιστών.
    Επίσης δεν έχουν καταδικαστεί η νυν Ορθόδοξοι αιρετικοί απο Πανορθόδοξη Σύνοδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο! Εκεί ακριβώς βρίσκεται η απάντηση για το ζήτημα. Το θαύμα του Αγίου Φωτός είναι ακόμη μία επιβεβαίωση της ορθότητος της πατερικής διδασκαλίας περί "δυνάμει" και "ενεργεία", δηλαδή "ακρίτων" και "καταδικασμένων", αντίστοιχα, αιρετικών! Αν και των ακρίτων αιρετικών (και των εν γνώσει κοινωνούντων με αυτούς) η σωτηρία είναι αμφίβολη, εφόσον μάλιστα είναι υπόδικοι και ΥΠΟ τα αναθέματα των Αγίων Πατέρων (γι' αυτό άλλωστε και υποχρεούμεθα να μη έχουμε μαζί τους καμία εκκλησιαστική κοινωνία, για να μη γίνουμε συνυπεύθυνοι, όπως έλεγε ο Άγιος πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος), ωστόσο δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν υπάρχει Χάρις και Μυστήρια.
      Χριστός Ανέστη!

      Διαγραφή

    2. Αγαπητέ Στυλιανέ, Χριστός Ανέστη.

      Μια ερώτηση μόνο :

      Γράφεις : "Επίσης δεν έχουν καταδικαστεί η νυν Ορθόδοξοι αιρετικοί απο Πανορθόδοξη Σύνοδο."

      Ερώτηση :

      Ο Μανιχαισμός από ποια Σύνοδο καταδικάστηκε ?

      ΥΓ: Τι ισχύει για τους εν γνώσει λαμβάνοντες Άγιον Φως από τα χεράκια του Θεόφιλου ?

      Διαγραφή
    3. Απαντώ εγώ Κυριάκο.
      Υπάρχουν αιρέσεις που γεννιούνται εξαρχής ΕΚΤΟΣ των κόλπων της Εκκλησίας (όπως π.χ. ο Μανιχαϊσμός παλαιότερα ή ο Αντβεντισμός σήμερα) και αιρέσεις που γεννιούνται ΕΝΤΟΣ των κόλπων της Εκκλησίας (όπως π.χ. ο Αρειανισμός, ο Νεστοριανισμός ή ο Μονοθελητισμός παλαιότερα ή ο [εξ Ορθοδόξων] Οικουμενισμός σήμερα).
      Τους φορείς των αιρέσεων της πρώτης κατηγορίας ΟΥΔΕΠΟΤΕ αναθεμάτισε η Εκκλησία, διότι Αυτή δεν κρίνει τους ΗΔΗ εκτός Αυτής. Αντιθέτως κρίνει και κατακρίνει τους φορείς των αιρέσεων της δεύτερης κατηγορίας. Επομένως, ο παραλληλισμός σου είναι λάθος.
      Υ.Γ. Ως γνωστόν, το Άγιο Φως "από τα χεράκια του Θεόφιλου" λάβαμε άπαντες οι Ορθόδοξοι εν τη γη, ακόμη και εμείς οι Γνήσιοι Ορθόδοξοι, όπως πιστεύω ότι γνωρίζεις.
      Χριστός Ανέστη!

      Διαγραφή

    4. Αληθώς Ανέστη ο Κύριος ! Εύχομαι υγεία και κάθε πνευματικό αγαθό σε σένα και στην οικογένειά σου.

      Πάμε τώρα στα δικά μας :

      1) Ο οικουμενισμός ΔΕΝ γεννήθηκε ΕΝΤΟΣ των κόλπων της Εκκλησίας. Οι ιδρυτικοί φορείς του οικουμενισμού (δια-"χριστιανικού" και διαθρησκειακού ) είναι ο παπισμός και ο προτεσταντισμός και γενικά ο διεθνής σατανισμός, οι οποίοι είναι ΕΚΤΟΣ Εκκλησίας.

      2) Όσοι εκ των ορθοδόξων επέλεξαν με τη θέλησή τους να ανέβουν στο άρμα του Αντιχρίστου, απέκοψαν τους εαυτούς τους από την Εκκλησία του Χριστού.

      3)Προσωπικά δεν ανακάτεψα το "εν δυνάμει και εν ενεργεία" ούτε το "γνώσει και αγνοία" με το Άγιο Φως.

      Όσοι το ανακατέψατε πρέπει να απαντήσετε στην ερώτηση :

      Τι ισχύει για τους εν γνώσει λαμβάνοντες Άγιον Φως από τα χεράκια του Θεόφιλου ?

      Διαγραφή
    5. Ο Οικουμενισμός γενικώς, όπως έχω γράψει και αλλού, έχει την ιδιαιτερότητα να ανήκει και στην δύο κατηγορίες. Ο προτεσταντικός και παπικός Οικουμενισμός (διαφορετικές μορφές μεταξύ τους) ανήκουν στις αιρέσεις που γεννήθηκαν εκτός των κόλπων της Εκκλησίας, όμως ο λεγόμενος "ορθόδοξος" Οικουμενισμός, που αναφερόμαστε εδώ (επίσης διακριτός στις αρχές του, εν σχέση με τους άλλους δύο) γεννήθηκε εντός των κόλπων της Εκκλησίας, και παρουσιάζεται ως ορθόδοξη διδασκαλία επί έναν αιώνα σχεδόν.
      Στο ερώτημά σου μάλλον εσύ πρέπει να απαντήσεις με βάση το δεδομένο που σου έγραψα, ότι δηλαδή και εμείς οι Γνήσιοι Ορθόδοξοι, το ίδιο Άγιον Φως παίρνουμε (είτε από το αεροδρόμιο, είτε από το Μετόχιο του Παναγίου Τάφου στην Πλάκα).

      Διαγραφή
    6. " ο λεγόμενος "ορθόδοξος" Οικουμενισμός, που αναφερόμαστε εδώ (επίσης διακριτός στις αρχές του, εν σχέση με τους άλλους δύο) γεννήθηκε εντός των κόλπων της Εκκλησίας"

      Αυτή είναι η διαφορά μας αγαπητέ Νικόλαε !

      Το Σώμα του Χριστού, η Εκκλησία, ΔΕΝ γεννά αιρέσεις (ο καρπός του Αγίου Πνεύματος είναι: η αγάπη, η χαρά, η ειρήνη, η μακροθυμία , η καλοσύνη, η αγαθοσύνη, η πίστη, η πραότητα, η εγκράτεια) .

      Οι αιρέσεις γεννιούνται από αυτούς που με τη θέλησή τους απέκοψαν τους εαυτούς τους από το Σώμα του Χριστού. ("Ἀπό τούς καρπούς τους, λοιπόν, θά τούς καταλάβετε")

      Διαγραφή
    7. Αγαπητέ Κυριάκο, πρέπει να είμαστε ακριβείς σε αυτά που γράφουμε και διαβάζουμε και κυρίως να μη διαστρεβλώνουμε τα γραφόμενα του άλλου. Δεν είπα ότι η Εκκλησία γέννησε τις αιρέσεις, αλλά πρόσωπα που ήταν εντός της Εκκλησίας. Όπως ο Άρειος (που ήταν πρεσβύτερος) ή ο Νεστόριος (που ήταν πατριάρχης) κ.ο.κ. Αυτά τα πρόσωπα που παρέμειναν αμετανόητα, αφόρισε (δηλαδή έβγαλε) η Εκκλησία από τους κόλπους της ως "μέλη σεσηπότα" (σάπια).

      Διαγραφή
    8. " ο λεγόμενος "ορθόδοξος" Οικουμενισμός γεννήθηκε εντός των κόλπων της Εκκλησίας"

      Τι παρεξήγησα ?

      Γράφεις :

      "Αυτά τα πρόσωπα που παρέμειναν αμετανόητα, αφόρισε (δηλαδή έβγαλε) η Εκκλησία από τους κόλπους της ως "μέλη σεσηπότα" (σάπια)."

      Πότε σάπησαν τα μέλη ? Πριν ή μετά τον αφορισμό ?

      Διαγραφή
    9. Δεν βλέπεις τί παρεξήγησες; Εγώ έγραψα πως γεννήθηκε εντός των κόλπων της Εκκλησίας και συ το εννόησες ότι γεννήθηκε ΑΠΟ την Εκκλησία. Η Εκκλησία σαφώς και δεν πλανάται, τα μέλη όμως που ανήκουν στους κόλπους Της είναι δυνατόν να πλανηθούν.
      Περί των σεσηπότων μελών, δεν χρειάζεται να αναπτύσσεις τόσο πολύ σχολαστικιστική σκέψη. Το αν είναι σεσηπότα ή όχι το διαπιστώνει η Σύνοδος, διότι το "σεσηπός", υποδηλώνει την μη αναστρέψιμη ασθένεια, επομένως αναφέρεται στο "αμετανόητο" των αιρετικών, οι οποίοι εξ αιτίας τούτου ΑΠΟΚΟΠΤΟΝΤΑΙ από το Σώμα της Εκκλησίας.
      Από Τροπάριο του Κανόνος των Αγίων Πατέρων της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου: «Νοθεύσας Ἄρειος, φρενὶ ἀγνώμονι, τὴν ὀρθόδοξον πίστιν ταῖς πατρικαῖς, ψήφοις ἐξωστράκισται, ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΕΣΗΠΟΣ, ΩΣΠΕΡ ΜΕΛΟΣ Ο ΔΥΣΩΝΥΜΟΣ».
      Ο Άγιος Νικηφόρος, Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως ο Ομολογητής γράφει για τους αιρετικούς αυτούς: «Καὶ ὡς ΜΕΛΗ ΣΕΣΗΠΟΤΑ καὶ ἄχρηστα τῆς ποίμνης Χριστοῦ ΑΠΟΤΕΜΝΕΣΘΩΣΑΝ μη ποτε καὶ τὰ ὑγιαίνοντα, καὶ περὶ τὴν καλὴν ὁμολογίαν ἐῤῥωμένως ἱστάμενα, τῇ ψυχοφθόρῳ νόσῳ διαλυμήναιντο».
      Από τα πρακτικά της επί Μεγάλου Φωτίου (θεωρουμένης ως Η΄ Οικουμενικής) Συνόδου (879/880): «πρῶτον νουθετῆσαι αὐτοὺς ἔχομεν καὶ παρακαλέσαι, καὶ εἰ μὴ βουληθῶσιν ὑπακοῦσαι ἡμῶν, τότε ΕΚΚΟΨΑΙ αὐτοὺς ἔχομεν ὡς ΣΕΣΗΠΟΤΑ μέλη, ἵνα μὴ καὶ τὸ ὑγιὲς σῶμα δι’ αὐτῶν ἀπόλλυται».
      Ο σοφώτατος θεολόγος και ιεροκήρυκας Κωνσταντίνος Οικονόμος εξ Οικονόμων (+1857) γράφει πως τους ποιμένες που πέφτουν σε αίρεση «ἡ καθολικὴ Ἐκκλησία ἀνακρίνουσα καταδικάζει, καὶ τοῦ τῶν ὀρθοδόξων πληρώματος, ὡς ΣΕΣΗΠΟΤΑ μέλη, ΑΠΟΚΟΠΤΟΥΣΑ δικαίως ἀποκηρύττει».

      Διαγραφή
  10. Για την κατανόηση αφ' ενός της αμφίβολης σωτηρίας των δήθεν ορθοδόξων, τη αληθεία όμως ακρίτων αιρετικών απο ορθόδοξη Σύνοδο, και αφ' ετέρου της εγκυρότητας των υπ' αυτών τελουμένων μυστηρίων, είναι απαραίτητη η εξής διευκρίνιση:
    Λόγω της αιρέσεως στην οποία εξέπεσαν (είτε νέα, όπως ο οικουμενισμός, είτε παλαιά και καταδικασμένη, όπως ο μονοφυσιτισμός) εφόσον παραμένουν αμετανόητοι, αίρεται η σωτήριος προσωπική χάρις του Θεού προς αυτούς. Αποκόπτονται δηλαδή αφ' εαυτών από την Αόρατη Κεφαλή της Εκκλησίας.
    Ως κληρικοί όμως ακαθαίρετοι υπό της Εκκλησίας, τελούν εν ονόματι αυτής έγκυρα μυστήρια, χάριν των πιστών που αγνοούν την καταδικαστέα πορεία των κληρικών αυτών.
    Άλλο η προσωπική χάρις, η οποία αίρεται εξ ιδικής μας υπαιτιότητος δι' αίρεσιν ή προσωπικά αμαρτήματα, και άλλο ο αναθεματισμός, ο οποίος επιβάλλεται στον υπόλογο δι' αίρεσιν, υπό της Εκκλησίας διά ζώσης συνόδου και τον καθιστά απο δυνάμει σε ενεργεία αιρετικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ματθ. 7,22 πολλοὶ ἐροῦσί μοι ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ· Κύριε Κύριε, οὐ τῷ σῷ ὀνόματι προεφητεύσαμεν, καὶ τῷ σῷ ὀνόματι δαιμόνια ἐξεβάλομεν, καὶ τῷ σῷ ὀνόματι δυνάμεις πολλὰς ἐποιήσαμεν;

      Ματθ. 7,23 καὶ τότε ὁμολογήσω αὐτοῖς ὅτι οὐδέποτε ἔγνων ὑμᾶς· ἀποχωρεῖτε ἀπ᾿ ἐμοῦ οἱ ἐργαζόμενοι τὴν ἀνομίαν.

      ΥΓ: Φοβερή η φράση : οὐδέποτε ἔγνων ὑμᾶς

      Διαγραφή
    2. Πολύ σωστά! Αυτό λέμε και μεις: ότι η ύπαρξη Θείας Χάριτος ουδόλως σημαίνει και εξασφάλιση της σωτηρίας!

      Διαγραφή

    3. Η ύπαρξη θαυμάτων ΔΕΝ σημαίνει εξασφάλισει σωτηρίας !

      Μην μπερδεύεις τη Θεία Χάρι με τα θαύματα ?


      Διαγραφή
  11. Πάντως, τὸ ὅτι βγαίνει τὸ Ἅγιον Φῶς, ἔστω καὶ ὁρισμένες φορές, πρὶν τὶς καθιερωμένες μεσιτεῖες (εὐχὲς) τοῦ πατριάρχου, εἶναι, νομίζω, ἕνα σημάδι ἀπὸ τὸν Θεὸν καὶ γιὰ ἐκείνους καὶ γιὰ ἐμᾶς.
    Γιὰ ἐκείνους, ὑποθέτω, μὴ ἐπαίρεστε ὅτι διὰ τῆς ὀρθοδοξία σας (!) σᾶς δίνω τὸ Ἅγιόν μου Φῶς. Γιὰ ἐμᾶς δέ, ὅτι, ἀφοῦ διὰ μέσω αὐτῶν βγαίνει, ἄρα, καλῶς πορεύονται καὶ οὐδὲν κόλλημα τῆς κοινωνίας μας μετ' αὐτῶν καὶ τῶν κοινωνούντων μετ' αὐτῶν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Γιὰ ἐμᾶς δέ, ὅτι, ἀφοῦ διὰ μέσω αὐτῶν βγαίνει, ἄρα, καλῶς πορεύονται καὶ οὐδὲν κόλλημα τῆς κοινωνίας μας μετ' αὐτῶν καὶ τῶν κοινωνούντων μετ' αὐτῶν".
      Όχι, δεν είναι αυτό το μήνυμα, που πρέπει να εισπράξουμε. Το μήνυμα είναι:
      "Γιὰ ἐμᾶς δέ, ὅτι, ἀφοῦ διὰ μέσω αὐτῶν βγαίνει, ἄρα, κακῶς ἀποφαινόμεθα περὶ τοῦ κύρους τῶν Μυστηρίων των καὶ τῆς ὑπάρξεως Θείας Χάριτος, καὶ δὲν ἀρκούμεθα στὴν διακοπὴ τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας μετ' αὐτῶν καὶ τῶν κοινωνούντων μετ' αὐτῶν, ἀγωνιζόμενοι γιὰ τὴν σύγκλησι Πανορθοδόξου Συνόδου".

      Διαγραφή
    2. Χριστός Ανέστη! όχι, δεν νομίζω πως σημαίνει πως καλώς πορεύονται. κι αυτοί κι όλοι μας κακώς πορευόμαστε και ο καλός Θεός μας με το μέγα του έλεος επιτρέπει ακόμα να συμβαίνουν τα θαύματα της Ορθοδοξίας μας γιατί ως άθλιοι που είμαστε ποτέ δεν θ' αναγνωρίζαμε ,αν κάποια σταματούσαν να συμβαίνουν, ότι λόγω αναξιότητάς μας θα γινόταν αυτό κι όλοι θα αμφισβητούσαμε την πίστη μας και θα χανόμασταν. Σκέψου πόσοι "Χριστιανοί" πηγαίνουμε στην εκκλησία το βράδυ της Αναστάσεως μόνο για να πάρουμε το Αγιο Φώς... Αλλοίμονο μας, ανάξια όλα τα χέρια, και των αρχιερέων και των κοσμικών...καλή μετάννοια σε όλους μας.

      Διαγραφή
    3. Πρωτεύων εἶναι, νὰ μὴ ἔχουν οἱ ἀποτειχισμένοι ἐνδοιασμοὺς στὸ, ὅτι, κακῶς ἀποφεύγουν τὴν κοινωνίαν μετὰ τοῦ Πατριαρχείου τῶν Ἱεροσολύμων, λόγω, ὅτι βγαίνει, ὑποτίθεται, ἀπὸ αὐτοὺς (διὰ τὴν, δήθεν, ὀρθήν των πορεία στὰ θέματα τῆς πίστεως) τὸ Ἅγιον Φῶς.
      Δευτερεύων δέ, διά το, ὅπως εἴπατε: "κακῶς ἀποφαινόμεθα περὶ τοῦ κύρους τῶν μυστηρίων των".

      Διαγραφή
    4. Άγιε Γέροντα, συγχωρέστε με, αλλά έτσι πίστευα κι εγώ μέχρι προσφάτως. Μέχρι που είδα τι σημεία και τέρατα δημιούργησε και δημιουργεί ο Ακραίος Ζηλωτισμός (παρόμοια με τα τέρατα που δημιούργησε και δημιουργεί ο Οικουμενισμός, αν και τα τελευταία είναι πολύ μεγαλύτερα, διότι ο Οικουμενισμός ήταν η γενεσιουργός αιτία του Ακραίου Ζηλωτισμού ή Ματθαιϊσμού).
      Επομένως σήμερα, αν θέλουμε ο Θεός να ευλογήσει την πορεία μας, πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι. Δεν μπορούμε να δεχόμαστε και τον Άγιο πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομο και τον Ματθαίο. Και τον Άγιο Ιερώνυμο Αιγίνης και την Μαγδαληνή μοναχή. Και τον Άγιο Ιωάννη της Αμφιάλης και τον Μάρκο Χανιώτη.
      Πρέπει λοιπόν να αποκηρύξουμε, όχι μόνο τον Οικουμενισμό, αλλά και τον Ματθαιϊσμό (σε όλες του τις μορφές και εκφάνσεις, που υφίστανται ακόμη και στον χώρο μας) ως ΕΚΤΡΟΠΗ και ΚΑΡΚΙΝΩΜΑ του Παλαιοημερολογιτισμού και της Γνησίας Ορθοδοξίας. Και αν ο Άγιος πρ. Φλωρίνης είχε ποιμαντικούς λόγους να κάνει τότε κάποιες υποχωρήσεις χάριν της ενότητος, τώρα πλέον, που το κακό χρόνισε και κατέστη αδιόρθωτο, δεν χρειάζεται πια να προσπαθούμε να αναβιβάσουμε με το ζόρι στην σωσίβια λέμβο της Ορθοδοξίας εκείνους που επιλέγουν πεισματικά να αρνούνται να ανέλθουν και προτιμούν να καταποντίζονται στον βυθό της αιρέσεως. Διότι είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να μας σύρουν και μας στην απώλεια!
      Πρωτεύων λοιπόν είναι η αποφυγή της κοινωνίας με τους Οικουμενιστές. Πρωτεύων όμως είναι και η αποφυγή κάθε άλλης κακοδοξίας και αιρέσεως! Η αίρεση δεν αντιμετωπίζεται με άλλη αίρεση.
      Αυτή βέβαια είναι η άποψη μου και μπορεί και να σφάλλω. Εύχεσθε!

      Διαγραφή
    5. Έτσι ακριβώς είναι τα πράγματα. Παρατράβηξαν οι ακρότητες και οι υπερβολές και από τους παλι/τες. Λες και δηλαδή η δήθεν ανυπαρξία καθεαυτή χάριτος στα μυστήρια εκείνων που έχουν κοινωνία με τον οικουμενισμό δικαιώνει αυτούς. Με τούτα και με εκείνα αυτά δημιουργούν πολλά προσκόμματα σε πολλούς καλοπροαιρέτους αδελφούς που θέλουν να ομολογήσουν αλλά εμποδίζονται από τέτοιες συμπεριφορές. Αλλά δυστυχώς, δεν φαίνεται στον ορίζοντα κάποια ιδιαίτερη διάθεση αλλαγής, τουλάχιστον από την διοίκηση του αγώνα. Ακόμα και η αναμύρωση η οποία έχει καθιερωθεί ως τρόπος εισδοχής ενός πιστού στο πάτριο εορτολόγιο προσωπικά θεωρώ ότι είναι απόρροια του ματθαιϊκού φρονήματος και είναι τελείως περιττή.
      Συγχωρέστε με αν κάνω λάθος ή αν υπερβάλλω, νομίζω όμως ότι έτσι έχουν τα πράγματα.

      Διαγραφή
  12. Πρόσφατα πήγα σε μία βάπτιση σε οικουμενιστικό ναό του νέου ημερολογίου. Το παιδί δεν το έκανε τρεις καταδύσεις αλλά αφού το άλειψε ο νονός με λάδι το έβαλε μέσα στο νερό και του έριξε νερό με το χέρι και προσπάθησε ώστε το νερό να πάει παντού. Μπορεί και να το κούνησε μέσα έξω από το νερό τρεις φορές αλλά με το νερό να του φτάνει το πολύ μέχρι το λαιμό...κεφάλι δεν έβαλε μέσα. Είναι τώρα αυτό βάπτιση? Τους το επεσήμανα αλλά μου είπαν ότι όλα είναι καλά και σε άλλες βαπτίσεις που πήγαν έτσι έκαναν. Πρώτα ο Θεός αν το παιδί μεγαλώσει και έχει ιδία άποψη θα του το πω. Δεν ξέρω τί άλλο να κάνω. Συγνώμη κ όλας που το έγραψα εδώ αλλά ήθελα να το μοιραστώ κάπου μήπως και ακούσω καμμία συμβουλή για το πώς να τους προσεγγίσω καλύτερα επειδή και το παιδί είναι ανηψάκι μου και το αγαπάω. Με στενοχωρεί να σκέφτομαι ότι είναι αβάπτιστο και δυστυχώς δεν ακούνε καν την άποψή μου με σοβαρότητα. Δεν μπορώ να κάνω κάτι γι αυτούς αλλά με νοιάζει για το παιδί. Αν κάποιος έχει εμπειρία από αντίστοιχο περιστατικό και αντίστοιχους τρόπους χειρισμού ας μου πει. Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ μου, ανοίγεις τεράστιο θέμα που δεν μπορεί να απαντηθεί σε δυο γραμμές. Ο πνευματικός σου τί λέει για αυτό;

      Διαγραφή

    2. Προς Ανώνυμο 14 Απριλίου 2018 - 3:16 μ.μ. :

      Εμπειρία με αντίστοιχο περιστατικό δεν έχω, αλλά πιστεύω θα ήταν καλό να ρωτήσεις Γνήσιο Ορθόδοξο Πνευματικό για τον τρόπο προσέγγισης.

      Επίσης αν είναι στο χέρι σου καλό θα ήταν να ακολουθήσεις και τα παρακάτω βήματα :

      Σκεπτικό : Οι γονείς λογικά θα είναι βαπτισμένοι και κατηχημένοι με βάση τις "αρχές" του νέου εορτολογίου. Πράγμα που στις μέρες μας ουσιαστικά σημαίνει ανυπαρξία Ορθόδοξης Κατήχησης. Επομένως ό,τι και να τους πεις αυτή τη στιγμή θα σε κοιτάζουν σαν εξωγήινο ή εξωγήινη .

      Βήματα :

      1) Καλό θα ήταν να τους δώσεις με πρώτη ευκαιρία (στην ονομαστική εορτή του ανηψιου / ανηψιας ) ένα βιβλίο Ορθόδοξης Κατήχησης.

      2) Προσπάθησε με κάθε ευκαιρία να τους μιλάς (χωρίς να γίνεις κουραστικός- κουραστική) και να τους δείχνεις στοιχεία (φωτογραφίες - βίντεο - υπάρχουν άπειρα στο διαδίκτυο) σχετικά με την αίρεση του οικουμενισμού, έτσι ώστε να μάθουν σιγά - σιγά περί τίνος πρόκειται και να τους δημιουργηθεί η καλή ανησυχία για τη σωτηρία τους.

      3) Μόλις τους δημιουργηθεί η καλή ανησυχία περί της Σωτηρίας της ψυχής τους, τους μιλάς σιγά - σιγά και για το φλέγον ζήτημα που σε απασχολεί.

      4) Τα πάντα πρέπει να γίνουν σε απόλυτη συνεννόηση και συνεργασία με τον Γνήσιο Ορθόδοξο Πνευματικό σου.

      Διαγραφή

  13. Άλλη μια απόδειξη για το τι πνεύμα πνέει στον χώρο του οικουμενισμού :

    "Ἀπό τούς καρπούς τους, λοιπόν, θά τούς καταλάβετε"

    http://scripta---manent.blogspot.gr/2018/04/blog-post_72.html?m=1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δεν έχω πάει ακόμα στον πνευματικό καθότι αυτό έγινε την δευτέρα προχθές...Δουλεύω και ο πνευματικός μ είναι χιλιόμετρα μακρυά αφού στην περιοχή μου δεν έχω τέτοια δυνατότητα και δεν θέλω να του το πώ από το τηλέφωνο. Πρώτα ο Θεός θα πάω και θα του το πώ από κοντά μόλις έχω άδεια καμιά μέρα. Απλά ήθελα να το μοιραστώ με δύο χριστιανούς που θα με καταλάβουν έστω και από κομπιούτερ και να το βγάλω από μέσα μου.Με συγχωρείτε..

    ΥΓ Φίλε Κυριάκο το τί εισπράττεις όταν πας να μιλήσεις...σε απογοητεύει...σε κοιτάνε και σε διαβεβαιώνουν ότι όλα είναι απόλυτα σωστά ακόμα και αν δεν έχουν διαβάσει το πώς είναι το σωστό καθότι εμπιστεύονται απόλυτα τους παπάδες ή τον περίγυρό τους. Σου λένε νονό έχουμε, όνομα έχουμε, κολυμπήθρα έχουμε, ναό έχουμε, παπά με μαύρα ράσα έχουμε, ρούχα ωραία έχουμε, γλυκά έχουμε, φαγητό έχουμε, σταυρό έχουμε, διάφορα στολίδια και μπιχλιμπίδια έχουμε(πχ σταυρό με μάτι μαζί)...μόνο για Χριστό δεν έλεγξαν γιατί το θεωρούν δεδομένο ότι πάει πακέτο με τον παπά(με ξυρισμένο μικρό μουσι-γενάκι ο συγκεκριμένος), τον ναό και τις εικόνες.... Ειδικά αν πέσεις και σε "θρήσκα", αξιοσέβαστη και καθώς πρέπει αλλά αγράμματη οικογένεια που και το νέο ακολουθεί αλλά και με τον οικουμενισμό έχει μαύρα μεσάνυχτα τότε το μίγμα γίνεται απελπιστικό. Αν μιλήσεις λίγο παραπάνω τότε αρχίζουν να προβάλλουν τα δυσεπίλυτα καθημερινά προβλήματα και σου λένε πχ "άστα τώρα αυτά να μπει μια σειρά να δούμε τί θα κάνουμε με το τάδε ή το δείνα σοβαρό ζήτημα....". Αν τολμήσεις να συνεχίσεις αναρωτιούνται αν έχεις κάποιο πρόβλημα αν φυσικά δεν αρχίσουν να νευριάζουν (αν επιμείνεις λίγο παραπάνω από όσο μπορούν να αντέξουν). Τότε λες μήπως εν τέλει τους κάνω και κακό αντί για καλό αν συνεχίσω και σταματάς παλεύοντας δυστυχώς για το ελάχιστο και προσευχόμενος γι αυτούς από μέσα σου ώστε να δουν.....
    Ένα έχω να πω....ευλογημένοι όσοι έχουν οικογένεια με ορθόδοξη ανησυχία και ορθόδοξη μόρφωση γύρω τους να μιλάνε για ορθόδοξα ζητήματα και δεν είναι μόνοι τους σαν σε έρημο να πρέπει να ταξιδέψουν χιλιόμετρα(χωρίς αμάξι δυστυχώς) για να βρουν πνευματικό και ιερέα να μιλήσουν λίγο και μετά πάλι πίσω στην έρημο της μοναξιάς....
    Θυμάμαι τα παρακάτω δύο και αναρωτιέμαι πώς μπορούν να είναι γονείς, να λένε ότι αγαπάνε το παιδί τους αλλά.........
    Το μόνο που καταλαβαίνω είναι ότι η αγάπη τους περιορίζεται στον σαρκικό κόσμο και έτσι είναι αγάπη περιορισμένη και διαφορετική από την Αγάπη του Χριστού:
    Ματθ. 24,12 καὶ διὰ τὸ πληθυνθῆναι τὴν ἀνομίαν ψυγήσεται ἡ ἀγάπη τῶν πολλῶν.
    Α Ιω. 5,3 αὕτη γάρ ἐστιν ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ, ἵνα τὰς ἐντολὰς αὐτοῦ τηρῶμεν· καὶ αἱ ἐντολαὶ αὐτοῦ βαρεῖαι οὐκ εἰσίν

    Και μόνο που με άκουσε κάποιος μου αρκεί...σας ευχαριστώ...τα είπα....μάλλον τα έγραψα και ηρέμησα μέχρι να πάω να τα εξομολογηθώ και να τα κουβεντιάσω από κοντά....
    Καλή Ανάσταση και Χριστός Ανέστη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Συγγνώμη πού, λόγῳ τῆς ἀπουσίας μου ἀπό τήν Παρασκευήν τό ἀπόγευμα, δέν μπόρεσα νά δευτερολογήσω. Διάβασα ὅλα τά σχόλια τῶν ἀδελφῶν, ἀλλά νομίζω ὅτι τελικῶς το κυρίως ἐρώτημα ἔμεινεν ἀναπάντητον. Βεβαίως, οὔτε κι ἐγώ δύναμαι νά τό ἀπαντήσω, ἁπλῶς πιθανολόγησα. Μία πλήρης ἀπάντησις ὑπέρ τῆς συνεχίσεως τοῦ Ἁγίου Φωτός θά πρέπῃ ἀπαραιτήτως νά καταρρίψῃ τά ἐπιχειρήματα τοῦ Μ. Καλοπούλου, ὅτι πρόκειται περί πυροτεχνουργήματος, καί βεβαίως αὐτά πού λέγουν ὁ Μητροπολίτης Κορνήλιος, τό κλιμάκιον Ἀρχιερέων τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων πού ἐπεσκἐφθη τόν Μακάριον, ὁ κ. Κατενίδης κ.ἄ. Ἀλλιῶς, ἡ ἀπάντησις δέν πείθει. Ἐπίσης, δέν νομίζω ὅτι τό θέμα πρέπει νά συγκατηγοριοποιηθῇ μέ τήν ἐγκυρότητα τῶν Μυστηρίων τῶν Οἰκουμενιστῶν, τά ὁποῖα εἶναι ὑποχρεωτικά διά τήν σωτηρίαν τῶν ψυχῶν, ἐνῷ τά θαύματα ΔΕΝ εἶναι. Μισῶ θανασίμως τά ψευδο-θαύματα;, διότι τήν 6-8-1982 (ν.ἡμ.) πῆγα μαζί μ' ἕνα φίλον μου σ' ἕνα Μοναστῆρι τῆς Νέας Καρβάλης, ὅταν αὐτό εἶχε πανήγυριν, καί γιά τό ὁποῖον διαδίδεται ὅτι εἶναι "τῆς Παναγίας πού χτυπάει," διότι ὅποιος δεχθεῖ νά κρατήσῃ μίαν τεραστίαν εἰκόνα τῆς Παναγίας ἐπάνω εἰς μίαν ἐξέδραν, ἐνώπιον πλήθους χιλιάδων πιστῶν, ἄν εἶναι "ἁμαρτωλός," τό χτυπάει δῆθεν ἡ εἰκών! Ἀπ' ὅτι ἄκουσα ἀπό συμπαρισταμένους, τά ἴδια ἄτομα παίζουν κάθε χρόνον τό ἴδιο θέατρον, ἤτοι αὐτό πού εἶδα μέ τά μάτια μου, ὅτι ὁλοφάνερα αὐτοί χτυπιόντουσαν μόνοι τους μέ τήν εἰκόνα καί ὄχι ὅτι ἡ εἰκών χτυποῦσε αὐτούς, ἐνῷ τήν ἰδίαν στιγμήν κάποιοι χαμογελαστοί ἱερωμένοι συνέλεγαν μέ τά καλαθάκια τά χαρτονομίσματα πού ἔδιδε τό πλῆθος! Ἀηδίασα πλήρως καί φώναξα 2-3 φορές μέ ὅλην μου τήν δύναμιν: "πᾶρτε τά χέρια σας ἀπό τήν εἰκόνα," ἀλλά βεβαίως θεωρήθηκα ἄπιστος καί ἐπιτιμήθηκα μέ τό: "ἐφόσον δέν πιστεύεις, γιατί ἔρχεσαι;" Τέτοια καραγκιοζιλίκια δέν ἔχουν θέσιν στήν Ἐκκλησίαν! Τέλος, ὅσον ἀφορᾶ τήν ἐγκυρότητα τῶν μυστηρίων, ἐκτός ἀπό τά χιλιοειπωμένα ἐπιχειρήματα, νομίζω ὅτι αὐτοί πού ὑποστηρίζουν τήν δῆθεν ἀκυρότητά τους στό Ν/Ηον, θά πρέπῃ νά εἶναι πιό δίκαιοι καί νά λέγουν τό ἴδιο καί γιά τίς Συνόδους τοῦ Π/Ηου, καθότι καί αὐτές εἶναι ἔνοχες γιά σχίσματα καί κηρύττουν ὁλοφάνερα αἱρέσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Η συζήτηση αγαπητοί συνομιλητές, έφυγε λίγο απο τον δρόμο της, και πάει πάλι προς τις κουραστικές συζητήσεις περί κανόνων που δεν πολυβγάζει κάποιος άκρη.
    Θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω λίγο το σκεπτικό μου.
    Αν σε όλους μας απο εδώ μας έλεγε κάποιος ιατρός οτι έχουμε ένα μήνα ζωής, τι θα κάναμε; Θα ασχολούμασταν με κανόνες; με ποία σύνοδο έχει Χάρι; Πιστεύω οτι οι περισσότεροι μας θα πέφταμε στην γή και θα κλαίγαμε νύχτα μέρα, και θα παρακαλούσαμε να έχουμε ειρηνικό τέλος.
    Η Μαρία η αιγυπτία σε ποιά σύνοδο άνηκε άραγε; Ούτε σε εκκλησία πήγαινε ούτε κοινωνούσε ούτε τίποτα, όμως είχε τέτοια μετάνοια που ο Θεός της έστειλε ορθόδοξο ιερέα στα βάθη της ερήμου να την κοινωνήσει και να εξομολογηθεί. Εύχομαι αποκτήσω λίγο απο αυτήν την ταπείνωση της και την μνήμη θανάτου των Άγιων και ο Θεός που δεν αφήνει ούτε μια τρίχα απο την κεφαλή μας να χαθεί θα αφήσει άραγε την ψυχή μού; Δεν νομίζω.
    Εκεί ελπίζω.
    Υ.Γ. Δεν εννοώ να μην μιλάμε για κανόνες και να αγωνιζόμαστε αλλά καμιά φορά κολλάμε σε ατέρμονες συζητήσεις, περί κανόνων και Χάριτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. https://xristianorthodoxipisti.blogspot.gr/2018/04/20_17.html

    Χριστός Ανέστη!Επειδή με προβλημάτισε τί έχετε να πείτε για τα όσα καταγγέλλει? Δώστε παρακαλώ μία απάντηση ειδικά για το θέμα του Ακακίου. Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αληθώς Ανέστη!
      Στα θέματα που θίγει ο ΚΕΟ 35 (ο οποίος περιλαμβάνει περισσότερους μύθους και από αυτούς που έγραψε ο Αίσωπος), έχουν δοθεί πολλές φορές απαντήσεις.
      Συγκεκριμένα για το θέμα του Ακακίου, πρέπει πρώτα από όλα οι Ματθαιϊκοί να μας πούνε γιατί ακριβώς τον κατηγορούν:
      Για το ότι χειροτονήθηκε από έναν Παλαιοημερολογίτη (Σεραφείμ)και έναν Νεοημερολογίτη (Θεόφιλο);
      Για το ότι χειροτονήθηκε μόνον από έναν, επειδή ο Θεόφιλος, αρνήθηκε να παραδεχτεί την συμμετοχή του;
      Ή για το ότι δεν χειροτονήθηκε από κανέναν επειδή το χειροτονητήριό του, δεν είχε... αριθμό πρωτοκόλλου;
      Και αφού αποφασίσουν ποια από τις τρεις κατηγορίες τους στέκει με βάση την αλήθεια, μετά ας μας πούνε γιατί η χειροτονία είναι "άκυρη", όταν την αναγνώρισε (έστω και εκ των υστέρων) όχι ένας, όχι δύο, αλλά ολόκληρη η Τοπική Εκκλησία των Ρώσων της Διασποράς!
      Όποιος θέλει την αλήθεια, την βρίσκει. Όποιος θέλει να δικαιώσει την πλάνη του εφευρίσκει χίλια δυο ψέματα και πλάθει μύθους επί μύθων. Μην εντυπωσιάζεστε από αυτούς. Γράφει για παράδειγμα το δημοσίευμα ότι τάχα ο Λεόντιος Χιλής ήταν έγγαμος και είχε τρία παιδιά. Αν το ψάξεις όμως λίγο το θέμα (δεν θέλει πολύ μυαλό, αλλά καλή προαίρεση), τότε θα δεις ότι έχουν μπερδέψει τον άγαμο Χιλής Λεόντιο, με τον πρώην έγγαμο, χήρο και πατέρα τριών τέκνων, Μητροπολίτη Νέας Υόρκης Λεόντιο Turkevich (+1965), ο οποίος ανήκε στην Metropolia, Σύνοδο διαφορετική από αυτήν των Ρώσων της Διασποράς και ο οποίος φυσικά και δεν συμμετείχε σε καμία χειροτονία μας!
      Ο θεός να μας φωτίζει να μη πέφτουμε σε πλάνες και να μη πιστεύουμε παραμύθια!

      Διαγραφή
    2. Συγνώμη αλλά επειδή έχω αποτειχιστεί από τον Οικουμενισμό, έχω πρόσφατα συνειδητοποιήσει ότι το παλαιό ημερολόγιο δεν είναι αυτό που λένε και ότι σε αυτό βρίσκεται η αλήθεια όχι λόγω ημερολογίου αλλά λόγω της αντικανονικής μεταβολής(τουλάχιστον σε αυτό έδωσα εγώ βαρύτητα και αυτό δεν μπορώ να αντέξω...την βίαιη και αντικανονική αλλαγή του). Πιθανώς να νομίζεται ότι σας τεστάρω ως άλλος κακοπροαίρετος καθότι ο γραπτός λόγος δεν βοηθάει αλλά ειλικρινά σας ζητάω μία βοήθεια αν έχετε κάποια λινκ να διαβάσω και να δω και παράλληλα αν μπορείτε εν περιλήψη να μου πείτε δύο λόγια για τα περί Ματθαϊκών και Φλωρινικών. Έχω μία καλή εικόνα για την σύνοδο Καλλινίκου από τους Φλωρινικούς αλλά είδα αυτό χθες και προβληματίστηκα και γι αυτό σας ζήτησα μία γνώμη και βοήθεια. Λέτε όποιος θέλει την αλήθεια την βρίσκει αλλά πιστέψτε με αν είστε ξένος με τον χώρο του Παλαιού Ημερολογίου δεν είναι και τόσο εύκολο. Έρχεσαι αντιμέτωπος με έναν ολόκληρο νέο κόσμο και δεν ξέρεις ποιός λέει τί..... Αν έχετε κάποιο λινκ να διαβάσω μία αντιλογία σε αυτά που λέει για τον Ακάκιο θα με βοηθούσατε πολύ. Και πάλι ευχαριστώ!

      Διαγραφή
    3. Ευχαρίστως να σας δώσω στοιχεία και πληροφορίες που απαντούν στις απορίες σας. Στείλτε μου στο email: krufosxoleio@yahoo.gr να συνεχίσουμε εκεί την συζήτησή μας, διότι μέσω email μπορούν να σταλούν και αρχεία που δεν υπάρχουν στο διαδίκτυο.

      Διαγραφή