"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014

Ομοιότητες Εικονομαχίας - Νεοημερολογιτισμού/Οικουμενισμού

Η Εικονομαχία και ο Νεοημερολογιτισμός/Οικουμενισμός συνδέονται στενά ως προς τον βασικό τους στόχο, ο οποίος είναι η μεταστοιχείωση της Ορθοδοξίας. Και η μεν Εικονομαχία στην μεταρρυθμιστική της προσπάθεια ξεκίνησε από την κατάργηση των Εικόνων, ο δε Νεοημερολογιτισμός/Οικουμενισμός από την αλλαγή του Ημερολογίου (σκόπευε δε και στην αλλαγή του Πασχαλίου ταυτόχρονα, αλλά δεν το κατάφερε ακόμα λόγω της αντίδρασης των γνησίων Ορθοδόξων, είναι όμως σίγουρο πως θα επιδιώξει να το πετύχει πιθανόν διά "Αγίας και Μεγάλης Συνόδου"). Αλλά δεν έμειναν εκεί. Και οι δύο αιρέσεις πολέμησαν ποικιλοτρόπως την Ιερά Παράδοση, τους Ιερούς Κανόνες, τον μοναχισμό και προσπάθησαν να εκκοσμικεύσουν την Εκκλησία, γι' αυτό δεν είναι τυχαίο ότι βασίστηκαν στην πολιτική εξουσία για να πετύχουν τον στόχο τους.
Τα παραπάνω δεν αποτελούν μια αυθαίρετη προσωπική εκτίμηση, αλλά μπορεί να τα διαπιστώσει όποιος μελετήσει συγκριτικά την εκκλησιαστική ιστορία των δύο περιόδων. Μάλιστα την εκτίμηση αυτή, περί σχέσεως Εικονομαχίας και Νεοημερολογιτισμού/Οικουμενισμού, έχουν και οι οπαδοί του μοντερνισμού στην Εκκλησία (ο μοντερνισμός αυτός είναι βασικό στοιχείο του Οικουμενισμού και υποστήριξε την ημερολογιακή καινοτομία με κοινωνικά και επιστημονικά κυρίως επιχειρήματα). Παραθέτουμε αυτούσιο ένα άρθρο από την γραφίδα ενός τέτοιου μοντερνιστή, υπερμάχου του νεοημερολογιτισμού και νοσταλγού των εικονομάχων. Δημοσιεύθηκε στις 25 Ιουνίου 1935 στην εφημερίδα "Αθηναϊκά Νέα" και είναι λίαν διαφωτιστικό:
 
 
Σήμερα οι Νεοημερολογίτες/Οικουμενιστές, χαρακτηρίζουν τους γνησίους Ορθοδόξους ως  "Ημερολάτρες", όπως και οι Εικονομάχοι χαρακτήριζαν ως "Εικονολάτρες" τους γνησίους Ορθοδόξους της εποχής εκείνης. 
Μάλιστα οι Νεοημερολογίτες/Οικουμενιστές χρησιμοποιούν την ίδια στάση (διωγμούς) και τα ίδια επιχειρήματα κατά των γνησίων Ορθοδόξων με αυτά που χρησιμοποίησαν οι Εικονομάχοι κατά των τότε γνησίων Ορθοδόξων.
Οι πρώτοι κατηγορούν τους γνησίους Ορθοδόξους ότι λατρεύουν το ημερολόγιο, και ότι το έχουν αναγάγει τάχα σε δόγμα. Παρόμοια έλεγαν και οι Εικονομάχοι, ότι οι γνήσιοι Ορθόδοξοι λατρεύουν τις εικόνες, σαν ειδωλολάτρες.
Έτσι οι πρώτοι χρησιμοποιούν επιχειρήματα του τύπου "ποια Σύνοδος θέσπισε συγκεκριμένο ημερολόγιο για την Εκκλησία;". Τα ίδια όμως έλεγαν και οι Εικονομάχοι: "Τις ημίν παρέδωκε σέβεσθαι και προσκυνείν χειροποίητα;" (Βλασίου Φειδά, Εκκλησιαστική Ιστορία Α΄, σελ. 778) και "Πού γέγραπται προσκυνείσθαι εικόνα Χριστού;" (P.G. 99, 356).
Όμως η Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδος απαντά στους θιασώτες και των δύο αιρέσεων: "Ει τις πάσαν παράδοσιν εκκλησιαστικήν έγγραφόν τε ή άγραφον αθετεί, ανάθεμα" (MANSI 13, 400).

3 σχόλια:

  1. Ἔκτακτον! Συγχαρητήρια, Δάσκαλε! Βλέπουμε, λοιπόν, ὅτι καί τότε καί τώρα οἱ αἱρετικοί διέστρεφαν τά πάντα, καλοῦντες τό καλόν κακόν καί τό κακόν καλόν, τό πικρόν γλυκύ καί τό γλυκύ πικρόν! Ὁ ἀρθρογράφος τοῦ ὡς ἄνω ἄρθρου ἐκφράζει ἀπολύτως καί τούς σημερινούς συνειδητούς "ἐκσυγχρονιστάς" (διάβαζε καταστροφεῖς τοῦ Ἑλληνισμοῦ καί τῆς Ὀρθοδοξίας).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν μπορώ να γνωρίζω αν τότε, το 1935, είχε βρεθεί κάποιος να δώσει απάντηση σε αυτόν τον υμνητή της Εσπερίας με τις λαμπρές επιδόσεις της στον πολιτισμό. Μας απαριθμεί, μεταξύ άλλων, και τη γαλλική Επανάσταση. Ασφαλώς δεν θα γνώριζε την καρατόμηση του Αντουάν Λαβουαζιέ. Η καταδικαστική απόφαση έμεινε στην Ιστορία με τη φράση που είπε ο δικαστής : "Η Δημοκρατία δεν έχει ανάγκη από επιστήμονες". Εκτελέστηκε στη λαιμητόμο στις 8 Μαΐου 1794.

    Όσο για τα άλλα κατορθώματα του Δυτικού πολιτισμού, οι δύο τελευταίοι παγκόσμιοι Πόλεμοι με τα εκατομμύρια των νεκρών, αποκαλύπτουν το μεγαλείο του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ24 Οκτωβρίου 2014 στις 10:30 μ.μ.

    Αγαπητέ Δάσκαλε ωραιότατο το κείμενο σου, αλλά μετά τόσες άδικες κατηγορίες, συκοφαντίες, διαστροφή των πιστεύων μας, παρερμηνείες κατά το συμφέρον τους των λόγων Των Αγίων Πατέρων και κυρίως διωγμών των Πατέρων μας και αρκετών από τους σημερινούς Πατέρες και αδελφούς μας, δεν τους φοβούμεθα πλέον. Οι Οικουμενιστές έγιναν πλέον φανεροί ακόμη και στους δικούς τους κληρικούς και τα ποίμνιά τους. Οι άλλοι, οι συνοδοιπόροι των Οικουμενιστών, που μας κατηγορούν για να δικαιώσουν τον εαυτό τους, βλέπουν όλο και περισσότερο να κλονίζεται το έδαφος κάτω από τα πόδια τους με τα όσα πράττουν οι πνευματικοί τους ηγέτες. Εμείς ήδη με την Χάρη Του Θεού στην αριθμητικά μεγάλη μας πλειοψηφία, τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό ενωθήκαμε σε ένα πνευματικό στράτευμα, όχι για τις αρετές μας, αλλά για την καθαρή προαίρεσή μας ενώπιον Του Κυρίου στον πόθο μας να υπηρετήσουμε την Ορθόδοξη Εκκλησία και αποτελούμε ήδη την μόνη σταθερή Ορθόδοξη Εκκλησιαστική βάση, ως ενότητα Γνησίων Ορθοδόξων Εκκλησιών, Παγκοσμίως. Ας πούνε λοιπόν όσοι θέλουν να μας κατηγορούν ότι επιθυμεί η καρδία τους, λίγος καιρός τους μένει να μας κατηγορούν, τα γεγονότα που έρχονται θα τους διαψεύσουν απόλυτα. Ο Κύριος συνάγει τα αληθινά τέκνα Του, εμείς, όπως πάντα έπραττε η αληθινή Ορθόδοξη Εκκλησία, τους περιμένουμε, όσους αληθινά πονούν για την Εκκλησία, για να χαρούμε μαζί την ενότητα των Ορθοδόξων

    ΑπάντησηΔιαγραφή