Τα τσαλακωμένα και φθαρμένα άμφια του πατρός Ευθυμίου φαντάζουν σαν διαμαντοστολισμένη βασιλική στολή, διότι τα λαμπρύνει η Ομολογία και ο Ιερός Αγώνας. Αντιθέτως πόσο άθλια και απαίσια φαίνονται τα χρυσά άμφια επισκόπων που συμμετέχουν σε τελετές και συλλείτουργα με αιρετικούς καταπατώντας τους Ιερούς Κανόνες! (Η φωτογραφία από την ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ )
Πρόσφατα ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς ξανάρχισε να λειτουργεί. Είχε καθαιρεθεί το 2007 από την κρατούσα Εκκλησία επειδή διέκοψε το μνημόσυνο του οικείου επισκόπου εξ αιτίας της αιρέσεως του οικουμενισμού. Όμως ο Άγιος Κελεστίνος Ρώμης μας λέει πως καμία ποινή δεν ισχύει από φορέα της αίρεσης ή κοινωνούντα με αυτόν προς ορθόδοξο υφιστάμενό του που διακόπτει το μνημόσυνό του (περίπτωση Νεστορίου, MANSI 4, 1045). Γι' αυτό και όσοι δικοί μας κληρικοί (που από το νέο ημερολόγιο γύρισαν στο παλαιό) όταν διέκοπταν κοινωνία εξαιτίας του οικουμενισμού δεν δεχόντουσαν την καθαίρεση και συνέχιζαν να λειτουργούν.
Ο π. Ευθύμιος για λόγους που εκείνος γνωρίζει (διότι πουθενά στην εκκλησιαστική ιστορία δεν υπάρχει παρόμοια περίπτωση) δέχτηκε την καθαίρεσή του και δεν λειτουργούσε. Πρόσφατα λοιπόν όπως είπαμε, μετέβη στην Σερβία στον επίσης διωκόμενο Επίσκοπο Ράσκας Αρτέμιο για να ζητήσει τη γνώμη του για το ζήτημα της καθαιρέσεώς του.
Η γνωμοδότηση του Επισκόπου Αρτεμίου και της περί αυτόν Συνάξεως.
Ο Επίσκοπος Αρτέμιος τον αποκατέστησε και έτσι ο π. Ευθύμιος επανήλθε στα ιερατικά του καθήκοντα προς ευφροσύνη των πνευματικών του παιδιών, αλλά και χαρά και των νουνεχών αδελφών του Παλαιού ημερολογίου, αφού πλέον δημιουργήθηκε άλλη μία εστία αντίστασης και έτσι δεν θα αναγκάζονται οι περί τον π. Ευθύμιο αποτειχισμένοι αδερφοί του νέου ημερολογίου να μένουν αλειτούργητοι, ούτε στην χειρότερη περίπτωση να κοινωνούν με κοινωνούντες με τους οικουμενιστές.
Ο αντιαιρετικός αγώνας έτσι γιγαντώνεται και αυτό που απομένει πλέον είναι τουλάχιστον να υπάρξει μία κοινή δράση ενόψει της επικίνδυνης εξελίξεως της λεγόμενης Οικουμενικής Κινήσεως.
Αγκάθι σε μια τέτοιου είδους ενότητα είναι φαινομενικά το Ημερολογιακό. Και θα εξηγηθεί παρακάτω γιατί λέω φαινομενικά.
Ο π. Ευθύμιος αποτελεί τη μοναδική περίπτωση αντιοικουμενιστού, ο οποίος αποσυνδέει το Ημερολογιακό ζήτημα από τον Οικουμενισμό. Όλοι οι αντιοικουμενιστές του νέου ημερολογίου στο παρελθόν, ασχέτως αν αποτειχίστηκαν και ακολούθησαν το παλαιό ημερολόγιο (ενδεικτικά μνημονεύω Επισκόπο Κυπριανό Κουτσούμπα, π. Θεοδώρητο Μαύρο, Αριστοτέλη Δελήμπαση) ή όχι (όπως ο Επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης, ο π. Φιλόθεος Ζερβάκος, ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης κ.α.) όλοι ανεξαιρέτως θεωρούσαν την εισαγωγή του νέου ημερολογίου καινοτομία η οποία εξυπηρέτησε τα οικουμενιστικά σχέδια και η οποία επέφερε δυνάμει σχίσμα. Ο π. Ευθύμιος δυστυχώς επαναλαμβάνει, πιο εμπλουτισμένα όμως, τα ίδια ακριβώς επιχειρήματα τα οποία ανέπτυξε κατά το παρελθόν ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρυσόστομος Παπαδόπουλος και πρωτεργάτης της καινοτομίας, των οποίων βασικός άξονας είναι η ορθή εκ πρώτης όψεως, αλλά παραπλανητική, φράση "το ημερολόγιο δεν αποτελεί δόγμα".
Θεωρούμε όμως ότι το πραγματικό αγκάθι, όπως προείπαμε, δεν είναι το Ημερολογιακό. Είναι οι ίδιοι οι "παλαιοημερολογίτες". Με τόσο λάσπη, από τη μία, που έχουν δεχτεί τόσο χρόνια από νεοημερολογίτες επισκόπους, γεροντάδες και θεολόγους, αλλά από την άλλη και εξαιτίας του φανατισμού ορισμένων αδελφών μας, που διακατέχονται από ζήλο χωρίς επίγνωση, όσο φυσικά και από την εκκλησιολογική παρατροπή της πλειοψηφίας των "παλαιοημερολογιτών" επισκόπων και την εξ αυτής δημιουργηθείσα πολυδιάσπαση, οι "παλαιοημερολογίτες" αποτελούν για τους περί τον π. Ευθύμιο αδελφούς μας ίσως τους πλέον αντιπαθείς ανθρώπους. Αν υποθετικά μιλώντας με σχολικούς όρους τους δίναμε ως θέμα στο μάθημα των εικαστικών το "Ζωγραφίζω έναν παλαιοημερολογίτη", οι ζωγραφιές τους πιστεύω πως θα έκαναν τον Πικάσο να φαντάζει αληθινός καλλιτέχνης. Αυτήν την εντύπωση μας έχουν δώσει. Και αυτά ακριβώς τα συναισθήματα (εν μέρει δικαιολογημένα αν σκεφτεί κανείς και την αφιλάδελφη συμπεριφορά πολλών "παλαιοημερολογιτών" απέναντί τους) που γεννούν τον τρόμο μήπως χαρακτηριστούν από τους άλλους νεοημερολογίτες ως "παλαιοημερολογίτες" είναι η πραγματική αιτία που ο π. Ευθύμιος μπήκε σε τόσο κόπο ώστε να προσπαθήσει να αποδείξει ότι το Ημερολόγιο είναι παρωνυχίδα. Από αυτόν ακριβώς τον τρόμο διακατεχόταν και ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, ο οποίος βλέποντας τα οικουμενιστικά σημεία και τέρατα του Αθηναγόρα είχε πει: "Αχ, να μην υπήρχαν αυτοί οι παλαιοημερολογίτες και θα έβλεπες τί θα έκανα!" (μαρτυρία Αθ. Σακαρέλλου).
Κρίμα όμως! Όσο και αν προσπαθούν ο π. Ευθύμιος και οι συν αυτώ αδελφοί να μην αφήσουν καμμία υπόνοια ότι είναι και αυτοί "παλαιοημερολογίτες", δηλαδή καθυστερημένοι, ημερολάτρες, φανατικοί, αμόρφωτοι, όσο λέω κι αν προσπαθούν να αποδείξουν ότι αυτοί βαδίζουν την ορθή οδό και δεν έχουν καμία σχέση με εμάς τους τελώνηδες, που δήθεν αλληλοαναθεματιζόμαστε και αλληλομισιούμαστε, οι κοινοί μας αντίπαλοι έχουν άλλη γνώμη. Τόσο οι οικουμενιστές (ΕΔΩ), όσο και οι δήθεν αντιοικουμενιστές που κοινωνούν όμως με τους οικουμενιστές για να μην ...φύγουν από την Εκκλησία (ΕΔΩ), αλλά ακόμη και αυτοί οι αδιάφοροι δημοσιογράφοι (ΕΔΩ), ήδη μας έχουν βάλει στο ίδιο τσουβάλι. Είτε μας αρέσει είτε όχι είμαστε όλοι μας για τον κόσμο φονταμενταλιστές, ταλιμπάν, σχισματικοί και ότι άλλοι φυτεύει ο διάβολος στα μυαλά τους. Είδατε λοιπόν πως ο π. Ευθύμιος με τους περί αυτόν αδελφούς τους φέρνει σιγά σιγά ο Χριστός μαζί μας! Όσο και να μας απεχθάνονται σε μας θα τους στείλει ο Κύριος. Τα σημάδια είναι ολοφάνερα. Κατηγορούσαν τους "παλαιοημερολογίτες" επισκόπους για τις υπερόριες χειροτονίες; Υπερορίως έλαβε την αποκατάσταση ο π. Ευθύμιος. Κατηγορούσαν το παλαιό ημερολόγιο; Παλαιοημερολογίτης επίσκοπος απεφάνθη για το ζήτημά τους.
Ο Χριστός μας, κάνει κουμάντο αδέλφια, όχι εμείς. Αυτός επέτρεψε και την καινοτομία του νέου ημερολογίου, ώστε από το μικρό, αλλά εμφανές στον απλό λαό, παράπτωμα, να αποτραπεί το μεγάλο έγκλημα της αιρέσεως, που ήδη θα είχε επιτελεστεί διαβρώνοντας την Ορθοδοξία, αν δεν υπήρχαν αυτοί οι "μουτζαχεντίν" οι "παλαιοημερολογίτες".
Αν υποθέσουμε όμως πως οι αδελφοί μας του π. Ευθυμίου, δεν έχουν κάτι με τους "παλαιοημερολογίτες", αλλά όντως το αγκάθι είναι το Ημερολογιακό ζήτημα, τώρα είναι η ώρα για να το συζητήσουμε. Σοβαρά, διεξοδικά και με επιχειρήματα, χωρίς αφορισμούς και εντάσεις, με σκοπό την ωφέλεια των φιλαληθών.
Αξίζει να ζητηθεί και η γνώμη του Επισκόπου Αρτεμίου για το Ημερολογιακό ζήτημα, γιατί η Εκκλησία της Σερβίας δεν δέχτηκε το νέο ημερολόγιο και αν θα το ακολουθούσε ή όχι και γιατί.
Εν κατακλείδι, ευχόμαστε καλή διακονία στον π. Ευθύμιο, καλή δύναμη στους αγωνιζομένους αδελφούς μας και τους ευχόμαστε να μην πτοηθούν από τους αντιπάλους μας, αλλά γενναίως να φέρουν τον ονειδισμό του Κυρίου.
Νικόλαος, "παλαιοημερολογίτης" και αμαρτωλός
Αγαπητέ Δάσκαλε διάβασα το άρθρο σου και πολύ φοβούμαι, ότι σε πάρα πολλά έχεις δίκαιο. Οι Οικουμενιστές ξέρουμε καλά γιατί μας κατηγορούν, ως δήθεν οπισθοδρομικούς και ανόητους, που ακολουθουμε το Παλαιό ημερολόγιο. Στην πραγματικότητα όμως δεν τους πειράζει αυτό, καθώς περισσότερο από τα δύο τρίτα των Ορθοδόξων ,Παγκοσμίως, ακολουθούν και εκείνοι το Παλαιό ημερολόγιο στην λατρεία τους. Εκείνοι δεν είναι οπισθοδρομικοί γιατί δέχονται τους Οικουμενιστές και συνοδοιπορούν μαζί τους, ενώ εμείς αντιστεκόμεθα. Λέμε δηλαδή όχι στον Διάβολο, τον εμπνευστή της Αίρεσης και τους ακόλουθούς της. Αυτό το πείσμα μας δεν συγχωρούν, αυτό τους πειράζει, όχι η δήθεν εμμονή μας στο ημερολόγιο. Τους Οικουμενιστές τους καταννοούμε γι αυτή τους την τοποθέτηση τους Αντιοικουμενιστές που μας κατηγορούν όμως όχι. Εμείς απλά λέμε, ότι το λάθος πρέπει να διορθωθεί από εκεί που ξεκίνησε, από το 1924 και μετά, αυτή είναι η πρότασή μας , η εισήγησή μας στην Εκκλησία του Χριστού, την οποία Εκκλησία κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει, παρά τα κατά καιρούς λάθη μας, ότι και αγαπούμε και πονούμε. Παρόλλα αυτά καταλαβαίνουμε, ότι στις δύσκολες μέρες που διερχώμεθα η Αντιοικουμενιστική ενότητα είναι το μείζον ζητούμενο και η λύση, κατά ακρίβεια ή κατά οικονομία, του Ημερολογιακού από την ενωμένη Εκκλησία των πραγματικών Ορθοδόξων, έρχεται σε δεύτερη μοίρα και προτεραιότητα. Με τις λανθασμένες συμπεριφορές που αποδεικνύουμε μεταξύ μας στο τέλος θα έρθουν ξαφνικά τα τετελεσμένα από τους Οικουμενιστές και κάποιοι θα ασχολούνται με τα στερεότυπα για τους " άσπρους" και για τους "μαύρους" της Αποτείχισης και θα μας βρούν αυτά τα τετελεσμένα χωρισμένους σε ομάδες και ομαδούλες και ο εχθρός θα κάνει περίπατο αλωνίζωντας ότι έχει απομείνει ακόμη όρθιο μέσα στην Εκκλησία. Η παραπάνω σκέψη αφορά και πολλούς από το δικό μας στρατόπεδο μάχης και αγώνα. Αδελφοί ο Θεός μας μας έδωσε νούν και φρόνηση ας σκεφθούμε λίγο ευρύτερα έξω από τον μικρόκοσμό μας , έξω από το καβούκι μας. Ας σκεφθούμε με τρόπο Εκκλησιαστικό, τρόπο Καθολικό, η Μάνα μας η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι πολύ Μεγάλη και μεις πρέπει να σκεπτόμεθα με τρόπο ανάλογο της κληρονομιάς που φέρουμε. Με αγάπη Χριστού , Διονύσιος
ΑπάντησηΔιαγραφήΒάζω το πρώτο λιθαράκι του διαλόγου περί εορτολογίου, δημοσιεύοντας απόσπασμα από το τελευταίο βιβλίο του π. Ευθυμίου, σελ. 230: Βεβαίως ἄν σήμερα
ΑπάντησηΔιαγραφήθά εἶχαν τήν πρόθεσι οἱ ποιμένες
νά κάμουν εἰλικρινή ἀντιαιρετικό ἀγῶνα καί νά ἀπομα-
κρυνθοῦν οὐσιαστικά ἀπό τούς αἱρετικούς θά ἔπρεπε νά
ἀκολουθήσουν τό παλαιό λεγόμενο Ἰουλιανό ἡμερολόγιο
ἤ καί κάποιο ἄλλο πιό παλαιό ἀκόμη, τό ὁποῖο θά τούς
ἀπεμάκρυνε ἑορτολογικά περισσότερο ἀπό τούς αἱρε-
τικούς, ὄχι βεβαίως διότι θά τούς ἔσωζε τό ἡμερολόγιο,
ἀλλά ἡ ἀπομάκρυνσις ἀπό τούς αἱρετικούς, ὁ ἀντιαιρετικός
ἀγῶνας καί ἡ ὁμολογία μέ λόγια καί ἔργα τῆς πίστεως.
Ευχαριστώ αδερφέ για την παράθεση. Βεβαίως το γραφέν υπό του π. Ευθυμίου "ή κάποιο άλλο πιο παλαιό ακόμη" δεικνύει για άλλη μια φορά την τάση να μην συνδεθεί με το παλαιό ημερολόγιο, όμως στην πράξη πως θα μπορούσε κάποιος να ακολουθήσει ένα ακόμη πιο παλαιό ημερολόγιο; Θα επανέφερε σε χρήση π.χ. τον Εκατομβαίων, τον Μεταγειτνίων και τους άλλους αρχαίους μήνες;
ΑπάντησηΔιαγραφή