ΣΗΜΕΙΩΣΗ "ΚΡΥΦΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ": ΛΑΒΑΜΕ ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΑΝΩΝΥΜΟ ΑΔΕΛΦΟ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ, ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟ, ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΣΚΕΨΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΥΓΙΗ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ.
Περὶ
διαλόγου μεταξὺ
τῶν
Συνόδων τοῦ
κ. κ. Καλλινίκου, Ἀρχιεπισκόπου
(Γ.Ο.Χ.) Ἀθηνῶν καὶ
τῶν
Ἐνισταμένων
(τοῦ
Ἁγίου
Κυπριανοῦ).
Ἀκολουθεῖ μία ἐπιστολὴ πιστοῦ ποὺ ἀνήκει στὴν Σύνοδο τοῦ κ. κ. Καλλινίκου, Ἀρχιεπισκόπου (Γ.Ο.Χ.) Ἀθηνῶν, καὶ ἀπευθύνεται σὲ φανταστικὸ παραλήπτη τῆς αὐτῆς Συνόδου. Ἀναρτάται
στὸ διαδίκτυο κατόπιν εὑλογίας τοῦ πνευματικοῦ του καὶ ἀφοῦ διαβάστηκε καὶ σὲ
ἐν Χριστῷ ἀδελφούς.
Χαῖρε,
Ἔμαθα
γιὰ τὴν ἔναρξι ἐπισήμου διαλόγου μεταξὺ τῆς
Συνόδου μας καὶ τῆς Συνόδου τῶν Ἐνισταμένων (Ἁγιοκυπριανιτῶν). Χαίρομαι (καὶ πολὺ περισσότερο θὰ χαιρόμουν ἐὰν ὑπάρχουν
οἱ κατάλληλες προϋποθέσεις, ἀγάπη καὶ ταπείνωσι), ἀλλὰ
δὲν σοῦ κρύβω ὅτι δεν ἔχω ἐλπίδα γιὰ αἰσία ἔκβασι.
Ἐὰν
εἶναι εὐλογημένο, θὰ ἤθελα
νὰ μοῦ ἀπαντήσῃς στὰ ἑξῆς
ἐρωτήματα:
α.
γιὰ ποῖον λόγον γίνεται ὁ διάλογος αὐτός; Γιὰ κατὰ Θεὸν ἕνωσι
τῶν διεστώτων μὲ ἀμφοτέρωθεν
ὑποχωρήσεις, ἢ μὲ
σκοπὸ νὰ ὁδηγήσουμε σὲ μετάνοια «τοὺς πλανεμένους ἄλλους»; Πάντως, τὸ βέβαιον εἶναι ὅτι καμμία Σύνοδος δὲν ἔχει ἀνάγκη τὴν ἄλλην
γιὰ νὰ ἐπιβιώσῃ (καθ’ ὅτι καὶ οἱ
δύο εἶναι κραταιὲς καὶ μὲ
ἀρκετὸ κόσμο), ὁπότε ἐὰν ὁ
πραγματικὸς σκοπὸς δὲν εἶναι ἡ ἐν
ἀγάπῃ, ταπεινώσει καὶ ἀληθείᾳ ἕνωσις
(ποὺ προϋποθέτει προσευχή, μετάνοια καὶ
δάκρυα), κανεὶς δὲν θὰ στενοχωρηθῇ ἂν
ἀποτύχῃ ὁ
ἐν λόγῳ διάλογος.
β.
ποία εἶναι ἡ θέσι ὅλων τῶν Ἐπισκόπων
μας γιὰ τὴν Σύνοδο τῶν
Ἐνισταμένων; Δὲν ζητῶ
τὴν ἐπίσημη,
ἐὰν ὑπάρχῃ, ἐρωτῶ ἐὰν
γνωρίζῃς τὴν προσωπικὴ θέσι τοῦ καθενός. Διάκεινται θετικῶς σὲ ἐνδεχόμενο
ἑνώσεως μὲ αὐτούς;
Εἶναι διατεθειμένοι νὰ ὑποχωρήσουν, ἔστω ἐλαχίστως, ἐμπρὸς στὴν ἐκκλησιολογία τους (ἡ ὁποία
φρονῶ ὅτι ἴσως εἶναι τὸ μόνο πραγματικὸ ἀγκάθι);
Ἔχουν τὴν διάθεσι, εἶναι ἕτοιμοι, χάριν τῆς ἀγάπης,
νὰ συμφάγουν μὲ τοὺς Ἐπισκόπους
τῶν Ἐνισταμένων, νὰ συνεργαστοῦν
σὲ κάτι ἢ ἀκόμη
περισσότερο νὰ συλλειτουργήσουν; Τὸ
τελευταῖο φαίνεται ἀδιανόητο στὴν παροῦσα φάσι, ἀλλὰ
τί γνώμη ἔχουν οἱ Ἐπίσκοποι
μας ἢ οἱ τοῦ διαλόγου ὑπεύθυνοι γιὰ τὰ μυστήριά τους; Τὰ θεωροῦν ἄκυρα
(ἢ ἀνυπόστατα);
Ἐκκινοῦμε μὲ τὴν
πεποίθησι ὅτι οἱ ἄλλοι
πρέπει να ὑποχωρήσουν ἢ ὅτι
πρέπει καὶ θέλουμε νὰ γίνῃ
τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ; Ἡ
Σύνοδός μας ζητεῖ τὴν προσευχὴ ὅλων
μας γιὰ τὴν εὐόδωσι τοῦ διαλόγου, ἀλλὰ
μήπως θὰ ἔπρεπε νὰ τὸ κάνη πιὸ συγκεκριμένο καὶ να ζητήσῃ ἀπὸ ὅλους
τοὺς ναοὺς παρακλήσεις, θεῖες λειτουργίες ἢ καὶ ἀγρυπνίες
γιὰ αὐτὸ τὸ
κορυφαῖο ζήτημα; [Ἄς
σημειωθῇ ἐδῶ, ὅτι ἐπειδὴ χωλαίνουμε στὴν ἐνημέρωσι, δεδομένου μάλιστα ὅτι δὲν
ἔχουν ὅλοι πρόσβασι στὸ διαδίκτυο νὰ ἐνημερωθοῦν ἀπὸ τὴν ἰστοσελίδα τῆς
Συνόδου, θὰ ἦτο προτιμώτερο οἱ Ἐπίσκοποι νὰ ἐνημερώνουν τηλεφωνικῶς τοὺς ἱερεῖς
τῆς περιφερείας τους καὶ αὐτοὶ μὲ τὴν σειρά τους τους λαϊκούς. Βεβαίως,
ὑπάρχουν καὶ ἄλλοι τρόποι ταχείας καὶ πλήρους ἐνημερώσεως] Καὶ ἐπειδὴ ἡ
Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ εἶναι
Ἐπισκοποκεντρική, ἀλλ’ ὄχι Ἐπισκοποκρατική, τί γνώμη ἔχουν οἱ ἱερεῖς μας καὶ οἱ
πιστοὶ γιὰ ἕνα τέτοιο διάλογο; Τί γνώμη ἔχουν (καὶ τι ποσοστὰ ὑπάρχουν
ὑπὲρ
τῆς μιᾶς ἢ
τῆς ἄλλης
ἀπόψεως - γιατὶ γνωρίζεις καλῶς ὅτι
ὑπάρχουν διαφωνίες στὸ ζήτημα αὐτό) γιὰ τὴν ἐκκλησιολογία
τῶν Ἐνισταμένων,
ποὺ οὐσιαστικῶς, ὅσο γνωρίζω καὶ ὅσο
κατανοῶ, εἶναι ἡ ἐκκλησιολογία
τοῦ ἀοιδίμου κυροῦ Χρυσοστόμου Καβουρίδου;
Δὲν θέλω νὰ κρύψω ὅτι
ἀναπαύομαι σὲ αὐτὴν τὴν τελευταία ἐκκλησιολογία. Γνωρίζεις δὲ ὅτι
τὸ αὐτὸ φρονοῦν καὶ πολλοὶ ἄλλοι,
ἱερεῖς, μοναχοὶ καὶ λαϊκοί, καὶ ἴσως
Ἐπίσκοποι – αὐτὸ
σὺ θὰ μοῦ τὸ πῆς.
Λοιπὸν… Ὑπάρχουν γενικῶς στὸν χῶρο μας οἱ ἑξῆς θέσεις: α.
Οἱ οἰκουμενιστὲς καὶ οἱ
κοινωνοῦντες μὲ αὐτοὺς (εἴτε μὲ τὸ
νέο εἴτε μὲ τὸ
παλαιό) ἀπώλεσαν τὴν θεία Χάρι καὶ δὲν ἀποτελοῦν τὴν Ἐκκλησία
τοῦ Χριστοῦ. Ἐκκλησία
τοῦ Χριστοῦ εἶναι
ἡ Σύνοδος τῶν Γ.Ο.Χ (καὶ αὐτὸ μαρτυρεῖται ἀπὸ
ὄλες τὶς Συνόδους, ποὺ ἔχουν
τὴν αὐτὴ
ἐκκλησιολογία), β. Ἐπειδὴ κηρύττεται γυμνῇ τῇ
κεφαλῇ ἡ παναίρεσις τοῦ οἰκουμενισμοῦ,
ὑποχρεούμεθα νὰ ἀποτειχισθοῦμε ἀπὸ
τοὺς οἰκουμενιστὰς καὶ τοὺς κοινωνοῦντας μετ’ αὐτῶν,
ἀλλὰ
θὰ ἀναμένουμε
τὸ ἀρμόδιο
ὄργανο, δηλαδὴ μία ἐν ἁγίῳ Πνεύματι Οἰκουμενικὴ Σύνοδο, γιὰ νὰ ἀποφανθῇ γιὰ τὸ ἂν
τὰ μυστήριά τους εἶναι ἄκυρα, γιὰ τὸ ἐὰν
ἀποτελοῦν τὴν Ἐκκλησία
τοῦ Χριστοῦ. Μέχρι τότε θεωροῦμε τὰ μυστήριά τους ἔγκυρα,
ἀλλὰ
ὡς μὴ παρέχοντα ἁγιασμὸν καὶ σωτηρίαν στοὺς ἐνσυνειδήτους οἰκουμενιστάς. Ἡ οἰκουμενικὴ Σύνοδος δὲ (ὅποτε
καὶ ἐὰν εὐδοκήσῃ ἡ παναγαθότης τοῦ Θεοῦ νὰ γίνῃ) θὰ κρίνῃ ἁρμοδίως
ποῖος θὰ τεθῃ «ἐκτὸς ἐκκλησίας» («ἀναθεματισμός»), ποῖος θὰ καθαιρεθῇ, ποῖος θὰ
παυθῇ, ποῖος θὰ γίνῃ δεκτὸς μὲ βάπτισμα, μὲ μύρον, μὲ λίβελλον κατὰ τῆς αἱρέσεως ἢ καὶ ἄνευ τιμωρίας. Τότε, δηλαδή,
ἡ ἐκκλησία, ἐν συνόλῳ, θὰ ἀποφασίσῃ πότε θὰ χρησιμοποιήσῃ τὴν ἀκρίβειαν καὶ
πότε τὴν οἱκονομίαν (ὅπως
π.χ. συνέβη εἰς τὴν β΄ Οἰκουμενικὴν Σύνοδον – ὅρα ζ΄ κανόνα) γ.
δὲν ἐξετάζουμε (καθ’ ὅτι δὲν εἴμεθα ἁρμόδιοι), ἐὰν εἶναι ἔγκυρα ἢ ἄκυρα
τὰ μυστήρια τῶν οἰκουμενιστῶν καὶ τῶν
κοινωνούντων μετ’ αὐτῶν, φοβούμενοι μὴ φανοῦμε ἄδικοι καὶ ἅρπαγες
τῆς Κρίσεως τοῦ Θεοῦ.
Οἱ
ὡς ἄνω
ἀπόψεις, ὡς γνωρίζεις, ὑπάρχουν σὲ μεγάλο ἢ μικρὸ ποσοστὸ σὲ
ὄλες τις Συνόδους τῶν Παλαιοημερολογιτῶν,
πλὴν τῶν Ματθαιϊκῶν.
Προτείνω, λοιπόν, ἐὰν αὐτὸ
στέκῃ ἐκκλησιολογικῶς
(ἐὰν δὲν στέκῃ, ἂς μᾶς συγχωρήσῃ ὁ Θεός), νὰ θεωρήσουμε τὸ ζήτημα «ἔγκυρα ἢ ἄκυρα
τὰ μυστήρια τῶν οἰκουμενιστῶν καὶ τῶν
κοινωνούντων μετ’ αὐτῶν» ὡς, τρόπον τινά, «θεολογούμενο» τῆς ἐποχῆς καὶ νὰ ἀναμένουμε ἐν προσευχῇ καὶ ταπεινώσει καὶ ἀκατακρισία,
ἀλλ’ ὁπωσδήποτε μετὰ συνεπείας «ἀποτετειχισμένοι», τὴν θείαν ἐπέμβασιν, ἐνδεχομένως μία ἐν ἁγίῳ Πνεύματι Οἰκουμενικὴ Σύνοδο.
Γνωρίζω ὅτι αὐτὸ
εἶναι σχεδὸν ἀδύνατον
νὰ γίνῃ ἀποδεκτὸ ἀπὸ τὴν
Σύνοδο μας, γιατὶ θὰ ἀναιρεῖ τὸν
ἑαυτό της,
ἀφοῦ
ἔχουν προηγηθῇ στὸ παρελθὸν ἐγκύκλιοι
ποὺ ὑποστηρίζουν τὴν ἀκυρότητα
τῶν μυστηρίων τῶν Οἰκουμενιστῶν καὶ τῶν
κοινωνούντων μετ’ αὐτῶν, καὶ ὅτι
μόνον ἡ Σύνοδός μας ἀποτελεῖ τὴν
Ἐκκλησίαν τοῦ Χριστοῦ.
Εἴμαστε
ἕτοιμοι νὰ ὑποχωρήσουμε ἀπὸ
αὐτὴν
τὴν θέσι; Εἴμαστε ἕτοιμοι νὰ ἀποποιηθοῦμε τὰ ὅποια σφάλματα τοῦ παρελθόντος, τὶς ὅποιες
ἀστοχίες, τὰ ὅποια ἄκρα,
ὥστε νὰ ἐπιτρέψουμε (προσευχόμενοι καὶ ταπεινούμενοι καὶ πονῶντας γιὰ τὸ καλὸ τῆς
Ἐκκλησίας) στὸν Θεόν μας
νὰ μᾶς φωτίσῃ ὅπως
Αὐτὸς
θέλῃ; Ἂν ὄχι,
φρονῶ ὅτι αὐτὸς
ὁ διάλογος εἶναι μᾶλλον μάταιος...
Υ.Γ.
Σας παρακαλώ, Πατέρες και αδελφοί άγιοι, σκεφθήτε μήπως θα ήτο καλόν να προσθέσετε
στην επιτροπή μας, τουλάχιστον ένα Επίσκοπο ακόμη και ένα ιερέα. Όλοι, πιστεύω,
θα το ιδούν αυτό θετικώς.
Αυτή όντως ήταν η εκκλησιολογία του μακαριστού Χρυσοστόμου Καβουρίδου, του αξιολόγου θεολόγου και ιερομονάχου μακαριστού π. Θεοδωρήτου (Μαύρου) και πολλών άλλων και των περισσοτέρων λαϊκών, που κοινωνούν με την Σύνοδο του κ. Καλλινίκου κατ' οικονομίαν. Ο επιστολογράφος έχει δίκαιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣεβαστοί Πατέρες και Αδελφοί, αγαπητέ Δάσκαλε, αγαπητέ αδελφέ που έγγραψες την ανώνυμη αυτή επιστολή, αν και δεν σε γνωρίζω ποιός είσαι, με τα γραφόμενά σου εγνώρισα τον πόνο της ψυχής σου για ένα θέμα που και εγώ και πάρα πολλοί αδελφοί και Πατέρες και ενδιαφερόμεθα και πονούμε ομοίως. Ο Διάλογος αυτός είναι μία μεγάλη ευκαιρία, το μεγαλύτερο και συγχρόνως καλύτερο, κατά την γνώμη μου, μέρος του Ακαινοτομήτου Πληρώματος της Εκκλησίας, ένθεν και ένθεν, αφού ξεκαθαρίσει με αγάπη και αληθινή ταπείνωση αυτό που όντως αληθεύει επι των Θεολογικών διαφορών μας, κατόπιν με παρησία να το αναγγείλει στο Λαό του Θεού, με μόνο κριτήριο την αλήθεια και το θέλημα του Κυρίου, βάζοντας, έστω σήμερα, σε αυτή την δύσκολη για την Εκκλησία εποχή που ευρισκόμεθα κατά μέρος, κάθε ανθρώπινη ή ποιμαντική σκοπιμότητα. Η χειμαζόμενη από την Αίρεση του Οικουμενισμού Εκκλησία αναζητά πνευματικό καταφύγιο και εμείς με την πρακτική μας δυστυχώς σε ένα βαθμό στερούμε από τους αδελφούς μας κάτι τέτοιο. Αυτή η προσπάθεια πρέπει να επιτύχει για το αληθινό συμφέρον της Ορθόδοξης Εκκλησίας, όχι να μπαλώσει τα διαστώτα , αλλά να ενώσει τα διαστώτα σε μία ΕΝΩΣΗ σταθερή και αληθινή, που θα γίνει πόλος έλξεως όλων των αληθινά και καλοπροαίρετα αγωνιζόμενων αδελφών μας και θα προσελκύσει, εάν και εφόσον είμεθα όρθοί στο Δόγμα, την Εκκλησιολογία και το Βίωμα πλουσίαν την Χάρι του Χριστού μας. Μιά τέτοια επιτυχία θα χαροποιήσει όλους τους αληθινούς Ορθοδόξους επι της Γής, τον επίγειο πνευματικό κόσμο και παράλληλα τον επουράνιο πνευματικό κόσμο. Αδελφοί και Πατέρες η Εκκλησία του Χριστού στρατευομένη και θριαμβέουσα περιμένει από την δική μας γεννεά να αρθούμε στο ύψος των περιστάσεων, να δικαιώσουμε τους αγώνες και τις θυσίες των Πατέρων μας και να αποδείξουμε, όχι ότι λέμε ότι είμαστε, αλλά ότι πράγματι είμαστε εμείς, το Ακαινοτόμητο Πλήρωμα της Εκκλησίας, η αληθινή έκφραση, ο καθαρός Λόγος της Εκκλησίας της Ελλάδος. Αδελφοί Προσευχή , πολύ Προσευχή, ο Θεός μας να πραγματοποιήσει αυτό το θαύμα και όλοι εμείς ενωμένοι, με τον Χριστό αληθινά στην καρδιά μας, με μία φωνή και ένα στόμα να ψάλουμε " Τις Θεός Μέγας ως ο Θεός ημών, Συ εί ο Θεός ημών ο ποιών θαυμάσια μόνος"
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ αποστολέας μας θυμίζει κάποιον που εξυπηρετείται προσωρινώς... μυστηριακά από τους Γ.Ο.Χ.(αχρικαιριστής Γ.Ο.Χ.?)
ΑπάντησηΔιαγραφήΝικόλαε υπάρχουν πολύ πιο ευθείς τρόποι για να εκθέσεις τις απόψεις σου. Γιατί με φανταστικούς παραλήπτες, φανταστικές... απαντήσεις θα λάβεις.
"Εκκλησιαστικέ" υπάρχουν και άλλοι αδελφοί που συμφωνούν με τις απόψεις αυτές, μην βιάζεσαι να βγάλεις συμπεράσματα για τον αποστολέα, γιατί θα εκτεθείς. Το δικό μου άρθρο για το διάλογο ετοιμάζεται ακόμη. Άλλωστε είναι γνωστό το ύφος των γραφομένων μου, όπως επίσης ότι δεν χρησιμοποιώ την παλαιά ορθογραφία και το πολυτονικό, διότι δεν το κατέχω.
ΔιαγραφήΠέρα από τα ευφυολογήματα και τις εφευρέσεις νέων εννοιών, αν θέλεις να καταθέσεις την άποψή σου για το θέμα, θα χαρώ να την φιλοξενήσω.
Με εν Χριστώ αγάπη
Νικόλαος
Αγαπητέ Δάσκαλε .
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς αρχίζει να μου δημιουργείται η εντύπωση ότι κάποιοι άνθρωποι εντός και εκτός των κύκλων, δεν θέλουν την ένωση της Εκκλησίας με την κοινότητα των Ενισταμένων . Δεν μπορώ αλλιώς να εξηγήσω αυτά τα περίεργα δημοσιεύματα τα οποία δείχνουν να θέλουν να ‘’ ΤΟΡΠΙΛΙΣΟΥΝ ‘’ τους διαλόγους που λαμβάνουν χώρα από τις Ιεραρχίες.
Και γιατί το λέω αυτό.
Εάν αυτός ο άνθρωπος που γράφει την επιστολή, ανήκει πράγματι στην Σύνοδό μας , τότε οι απόψεις του κάθε άλλο παρά είναι συνεπής με την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία για την οποία τόσο πολύ λόγο κάναμε σε προηγούμενή σου ανάρτηση.. Ο συγγραφέας αυτής την επιστολής ομιλεί για συνόδους οι οποίες είναι ‘’ κραταιὲς καὶ μὲ ἀρκετὸ κόσμο και δεν έχουν ανάγκη μία την άλλη… ‘’ , αναρωτιέται για την ‘’προσωπική ‘’ θέση του κάθε επισκόπου μας για τους Ενισταμένους..’’ μιλάει για το αν ‘’ Εἶναι διατεθειμένοι νὰ ὑποχωρήσουν, ἔστω ἐλαχίστως, ἐμπρὸς στὴν ἐκκλησιολογία τους’’ ….. Λές και μιλάμε για προσωπικές Άπόψεις και ΘΕΣΕΙΣ για το ποιο φαγητό μας αρέσει και αν – σε συγχωρείς – στον ένα αρέσουν τα μακαρόνια με σάλτσα, η στον άλλον το ψάρι στο φούρνο…… !
Ίσως κουραστούμε να το λέμε…. Αλλά Οι πιστοί οι οποίοι έχουν την εντύπωση , ότι ο κάθε Επίσκοπος Ή η κάθε ‘’ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ‘’ – όπως θέλουν να εκφράζονται - έχει και μία δικιά της ‘’Εκκλησιολογία’’ Ή δικαιούται να έχει μία Τέτοια ο καθείς … τότε δυστυχώς η διαπίστωση είναι , ότι οι άνθρωποι αυτοί, είναι ΑΚΑΤΗΧΗΤΟΙ στον Χριστιανικό αυτό τομέα … Έχουν ΔΟΓΜΑΤΙΚΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ, επάνω στο κομβικό ζήτημα του τι είναι Ορθοδόξως η ‘’ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ‘’ ….
Φυσικά εάν αυτοί οι πιστοί δεν μπορούν να καταλάβουν αυτό το μείζον ζήτημα Ή δεν έχουν διάθεση με προσευχή, μετάνοια και ταπείνωση να το μελετήσουν για να το κατανοήσουν πρώτα οι ΙΔΙΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ και να το δεχτούν …. Τότε η λιγότερη προσφορά που μπορούν να δώσουν , είναι ΝΑ ΜΗΝ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΤΙ ΝΟΜΙΖΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΟΓΜΑΤΙΚΑ … ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΕΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ γιατί έτσι, ΚΑΝΟΥΝ ΖΗΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ …
Καταλαβαίνεις φίλε μου γιατί νομίζω πώς κάτι τέτοιες αναρτήσεις και Φωτοβολίδες από καιρού είς καιρόν , ‘’Τορπιλίζουν ‘’ την προσπάθεια που γίνεται ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕάν εσύ φίλε μου, είσαι θετικά προσκείμενος προς τις ΘΕΣΕΙΣ των Ενισταμένων, και επιθυμείς, στ’αλήθεια να γίνει η Ένωση , τότε θα πρέπει να αφήσεις το ‘’μαχαίρι και το πεπόνι ‘’, σε αυτούς που διεξάγουν τους διαλόγους, στις Ιεραρχίες .
Και εγώ προσωπικά θέλω πάρα πολύ να ευοδώσουν οι συζητήσεις και να έχουν αίσιο τέλος ο διάλογος για να γίνει Πανήγυρις στην Εκκλησία ! Ίσως να το θέλω πολύ περισσότερο και από σένα – αν μου επιτρέπεις -, για τους δικούς μου λόγους.
Όμως δεν έχω το δικαίωμα να αρχίσω και εγώ να μιλάω αψυχολόγητα και να κάνω αναρτήσεις τορπιλιστικές , λέγοντας ότι άποψη νομίζω … Διότι εδώ δεν πρόκειται για ένα θέμα ‘’ Διαλεκτικής’’ …. Για να κάνουμε ατέρμονες χαλαρές διαλέξεις.
Ούτε στους διαλόγους που γίνονται, ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΡΑΤΩΝ, ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΩΝ, ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΝ, …. ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΜΕ ΔΙΚΟΛΑΒΙΚΕΣ ΤΡΙΠΛΕΣ ΚΑΙ ΑΜΟΙΒΑΙΕΣ ΥΠΑΝΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΩΝ, ΠΑΤΡΙΚΙΩΝ ΚΑΙ ΚΟΜΗΤΩΝ, ΝΑ ΕΠΕΛΘΕΙ ΜΙΑ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ….. Αλλά εδώ πρόκειται για την ΕΚΚΛΗΣΙΑ …. πρόκειται για την Ε κ κ λ η σ ί α … πρόκειται για την Αλήθεια και για ζητήματα Ζωής και Θανάτου ..
Οι Ιεραρχίες που διεξάγουν τους διαλόγους με τους ανθρώπους που έχουν ορίσει, ξέρουν πολύ περισσότερα πράγματα από εμάς . Και αυτή είναι Κρίσιμη περίοδος για την Εκκλησία , όσο χρόνο και αν διαρκέσουν οι διάλογοι , δεν ενδείκνυται για παρεμβάσεις τρίτων και τετάρτων …
Οι απλοί πιστοί , ειδικά από το 1924 και έπειτα, επειδή έχουν εισβάλει οι αιρέσεις και οι κακοδοξίες στην Εκκλησία π,χ με τον Οικουμενισμό και άλλα, έγινε έντονο το να προβάλλεται μπροστά μας το καθήκον, του κάθε ορθοδόξου να υπερασπίζεται την αλήθεια και να αντιτάσσεται μπροστά στους επισκόπους όταν αυτοί κακοδοξούν .
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό όμως το καθήκον, στην πορεία άρχισε να μας γίνεται ΚΑΚΟ ΣΥΝΗΘΕΙΟ …. Και έτσι έχουμε ‘’συνηθίσει’’ , πολλές φορές χωρίς να υπάρχει λόγος και με το παραμικρό που δεν μας κάθεται καλά να ΒΓΑΙΝΟΥΜΕ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΣΤΟ ΑΝΤΑΡΤΙΚΟ ! ….. Και έτσι αψυχολόγητα, αντεκκλησιαστικά και χωρίς πολλές φορές να έχουμε αίσθηση του τι κάνουμε και πόσο σοβαρά είναι αυτά τα θέματα, αρχίζουμε και βάλλουμε κατά επισκόπων … Αρχιεπισκόπων και όποιων άλλων βρεθούν στο ‘’ πεδίο ‘’ μας , προκειμένου να ικανοποιηθεί η ‘’ Ευσέβειά ‘’ μας …. – δεν το προσάπτω σε σένα . το προσάπτω σε όλους μας. - . Εν ολίγοις, δεν ξέρουμε να κάνουμε υπακοή στους επισκόπους ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ …. Ο καθένας … αυτοχρίζεται ‘’ Αρχιεπίσκοπος ‘’ ! ! ! ….
- Αυτός είναι κατά την άποψή μου και ο βασικός λόγος για τα δεκάδες σχίσματα.. -
Εάν πραγματικά πονάμε για την Εκκλησία, που είναι το Φώς του κόσμου και η Σωτηρία μας οφείλουμε να είμαστε πολύ προσεκτικοί, ειδικότερα αυτήν την εποχή … Ας αφήσουμε τους διαλόγους για τους κρατούντες που τους διεξάγουν και ας μην βγάζουμε επιστολές του καθενός που ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΥΤΑ , ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ …. ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΟ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ …
Με εκτίμηση .
ΥΓ. Συγχώρεσέ μου και το επιθετικό ύφος όπου υπάρχει . Είναι από πραγματική ανησυχία και ελπίδα για αίσια έκβαση των διαλόγων.
Αγαπητέ Βουκελλάριε, σεβαστή βεβαίως η άποψή σου, αλλά επίτρεψέ μου να διαφωνώ τελείως μαζί σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠιο συγκεκριμένα.
1. Όταν κάποιος πρεσβεύει διαφορετικές απόψεις από σένα, δεν σημαίνει ούτε ότι τορπιλίζει την ένωση (εκτός αν ένωση εννοείς την άνευ όρων υποταγή του ενός στον άλλο), ούτε ότι είναι ακατήχητος ή έχοντας τάχα δογματικό έλλειμα, τέτοιοι χαρακτηρισμοί μάλιστα δείχνουν έλλειψη επιχειρημάτων.
2. Απαιτείς να μην εκφράζονται δημόσια προσωπικές απόψεις για θέματα δογματικά όπως λες. Απάντησέ μου όμως ευθέως: Να μην εκφράζονται ποτέ δημόσια προσωπικές απόψεις γι' αυτά τα θέματα ή μόνο αυτές που δεν συμφωνούν μέ τις δικές σου; Αν είναι το πρώτο τότε κακώς γράφεις κι εσύ δημόσια. Αν μου απαντήσεις το δεύτερο τότε σου πρέπουν εύσημα ειλικρίνιας.
3. Γράφοντας: "θα πρέπει να αφήσεις το ‘’μαχαίρι και το πεπόνι ‘’, σε αυτούς που διεξάγουν τους διαλόγους, στις Ιεραρχίες " και παρακάτω "Οι Ιεραρχίες που διεξάγουν τους διαλόγους με τους ανθρώπους που έχουν ορίσει, ξέρουν πολύ περισσότερα πράγματα από εμάς", μου θυμίζεις τα επιχειρήματα των νεοημερολογιτών Ιεραρχών μετά την αλλαγή του ημερολογίου στους τότε ενιστάμενους Ορθοδόξους. Αφήστε αυτά τα θέματα στην Ιεραρχία λέγανε, εσείς δεν είστε ειδικοί. Μόνο που αυτό, το οποίο πρεσβεύεις δεν έχει σχέση με την Ορθοδοξία, που θέλει ως φύλακα αυτής ολόκληρο το πλήρωμα της Εκκλησίας (βλ. Πατριαρχική Εγκύκλιο 1848).
4. Γράφεις: "Όμως δεν έχω το δικαίωμα να αρχίσω και εγώ να μιλάω αψυχολόγητα και να κάνω αναρτήσεις τορπιλιστικές , λέγοντας ότι άποψη νομίζω". Το τηρείς όμως;
5. Γράφεις: "έχουμε ‘’συνηθίσει’’ , πολλές φορές χωρίς να υπάρχει λόγος και με το παραμικρό που δεν μας κάθεται καλά να ΒΓΑΙΝΟΥΜΕ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΣΤΟ ΑΝΤΑΡΤΙΚΟ". Που το είδες το αντάρτικο; Όπως έλεγα και την περασμένη Κυριακή στον Αρχιεπίσκοπο Καλλίνικο "να μας συγχωρείτε Μακαριώτατε, αν σας στεναχωρούμε, αλλά οι προθέσεις μας είναι αγνές. Και σας το λέω αυτό διότι είχαμε συνηθίσει σε παλαιότερα χρόνια κάθε διαφωνία, να σημαίνει και σχίσμα". Και μου απάντησε ορθοδοξότατα: "Δεν μας στεναχωρείτε καθόλου, ο κάθε πιστός έχει δικαίωμα να εκφράζει την θέση του". Επιτηρούμε τους επισκόπους ημών, κατά τον Πατριάρχη Γεννάδιο Σχολάριο, και δεν είμαστε αντάρτες. Άλλο τυφλή υποταγή (ανθεί στον χώρο του νέου ημερολογίου), άλλο ενσυνείδητη υπακοή με αγάπη και ΠΑΡΡΗΣΙΑ.
Αυτά τα ολίγα με αμοιβαία αισθήματα εκτίμησης και εν Χριστώ αγάπης
Βουκελλάριε, ξαναστείλε μου αν θες το τελευταίο σου σχόλιο να το αναρτήσω, διότι είχα ένα τεχνικό πρόβλημα και διεγράφη κατά λάθος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Δάσκαλε
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέλω να εκθέσω της εξής παρατηρήσεις για την παρούσα επιστολή:
Ο ευλαβείς επιστολογράφος λέει πως ανήκει στην σύνοδο του κ.κ. Καλλινίκου αλλά δεν φρονεί την εκκλησιολογία της εκκλησίας των Γ.Ο.Χ. αλλά αναπαύεται στην εκκλησιολογία των ενιστάμενων. Νομίζω πως ο αδερφός πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι είναι ενιστάμενος και πως απλώς εξυπηρετείται από την σύνοδο του κ.κ. Καλλινίκου . Γιατί πώς γίνεται να είσαι μέλος της εκκλησίας των Γ.Ο.Χ με την οποία δεν συμφωνείς εκκλησιολογικά;
Μας λέει ότι ο Χρυσόστομος Καβουρίδης ερμηνεύεται σωστά από τους ενιστάμενους, δηλαδή ότι οι εγκύκλιος του 1950 ήταν μία κίνηση την οποία δεν φρονούσε απλώς την έπραξε για να κλείσει το σχίσμα με τους Ματθαιικούς . Διερωτώμαι , γιατί και ‘σεις που συμφωνείτε με την ερμηνεία και εκκλησιολογία των ενιστάμενων, δεν συνεχίζετε να προσπαθείτε κατά τον ίδιο τρόπο που προσπάθησε ο αείμνηστος πρώην Φλωρίνης «γινόμενος τις πάση τα πάντα» και υπέγραψε την εγκύκλιο του 1950 ώστε να κλείσει το σχίσμα με τους αδερφούς μας Ματθαιικούς; Αλλά δυστυχώς πάντα τους μέμφεστε (παλαιότερες αναρτήσεις) και τους κατατάσσετε ως εξίσου κακοδόξους με τους οικουμενιστές. Αν δηλαδή ευοδωθεί αισίως ο διάλογος , το ευχόμαστε όλοι και κλείσει το σχίσμα μεταξύ εκκλησίας Γ.Ο.Χ και ενιστάμενων μετά δεν πρέπει να κινηθούμε και προς την κατεύθυνση αυτή ώστε να συζητήσουμε και να τα βρούμε με τους αδερφούς μας Ματθαιικούς σύμφωνα με το παράδειγμα και την γραμμή που χάραξε ο πρώην Φλωρίνης;
Τέλος ο ανώνυμος επιστολογράφος δεν αναφέρει πουθενά σε τι διαφωνεί με τους ενιστάμενους, έτσι ώστε να καταλάβουμε γιατί δεν είναι μέλος των ενιστάμενων αφού συμφωνεί εκκλησιολογικά μαζί τους.
Αγαπητέ αδελφέ σας ευχαριστώ για το σχόλιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιερωτάστε: "πώς γίνεται να είσαι μέλος της εκκλησίας των Γ.Ο.Χ με την οποία δεν συμφωνείς εκκλησιολογικά;". Απαντώ για λογαριασμό μου. Η υπό τον Αρχιεπίσκοπο Καλλίνικο Εκκλησία των Γ.Ο.Χ. δεν έχει ξεκάθαρη εκκλησιολογία, διότι ενώ προέρχεται από τους, υπό τον πρώην Φλωρίνης Ορθοδόξους, του Πατρίου ημερολογίου, μία μερίδα της έχει αποδεχτεί τη ματθαιϊκή εκκλησιολογία, χωρίς όμως αυτή ούτε να έχει διακηρυχθεί ως η επίσημη θέση της Εκκλησίας Γ.Ο.Χ., ούτε να εφαρμόζεται πάντα στην πράξη. Και αυτά τα δύο συμβαίνουν διότι υπάρχει μεγάλος αριθμός κληρικών και λαϊκών, που δεν αποδέχονται τη ματθαιϊκή εκκλησιολογία.
Μας εγκαλείτε γράφοντας γιατί "δεν συνεχίζετε να προσπαθείτε κατά τον ίδιο τρόπο που προσπάθησε ο αείμνηστος πρώην Φλωρίνης «γινόμενος τις πάση τα πάντα» και υπέγραψε την εγκύκλιο του 1950 ώστε να κλείσει το σχίσμα με τους αδερφούς μας Ματθαιικούς;". Και απαντούμε. Δεν δικαιολογούμε την πράξη αυτή του πρ. Φλωρίνης, ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΟΥ. Δυστυχώς όμως έπεσε έξω στις ελπίδες του, γιατί προσέκρουσε πάνω στη στενοκεφαλιά των ματθαιϊκών. Γιατί να επαναλάβουμε κάτι τέτοιο; Αν υποκριθούμε ότι είναι άκυρα τα Μυστήρια των νεοημερολογιτών, για να κλείσουμε το σχίσμα με τους αδελφούς μας ματθαιϊκούς, γιατί να μην υποκριθούμε ότι το νέο ημερολόγιο δεν είναι τίποτα για να κλείσουμε το σχίσμα με τους αδελφούς μας νεοημερολογίτες; Οι υπαίτιοι του σχίσματος πρέπει να δουν το λάθος τους. Εμείς πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι.
Για τα όσα αφορούν τον επιστολογράφο θα ενημερωθεί και αν θελήσει θα απαντήσει.
Ο Θεός μαζί σας