Ο Σεβ. Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς - ο οποίος τελευταία εκφράστηκε κατά των "παλαιοημερολογιτών" χαρακτηρίζοντας αυτούς ως σχισματικούς - σύμφωνα με το ιστολόγιο "ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ" θα προεξάρχει στις εορταστικές εκδηλώσεις της Ι. Μ. Ξηροποτάμου Αγ. Όρους για την εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού.
Ο Σεβασμιότατος δηλαδή θα ακούσει να ψάλλεται πως:
Σήμερον πόθῳ ὑψούμενον (από στιχηρό του Μικρού Εσπερινού)
Σήμερον
τοῦ Χριστοῦ, ὁ Σταυρὸς ἀνυψοῦται (από απόστιχο του Μικρού Εσπερινού)
Σήμερον ὑψούμενος (από στιχηρό του Μεγάλου Εσπερινού)
Σήμερον
ὡς ἀληθῶς (από τη Λιτή)
ὑψούμενον σήμερον ἁγιάζει τοῦ κόσμου τὰ πέρατα (από τη Λιτή)
Σήμερον ἀνυψοῦντες κραυγάζομεν (από τη Λιτή)
Κροτήσωμεν
σήμερον ᾀσματικὴν πανήγυριν (από τη Λιτή)
καὶ σὲ σήμερον ἀνυψοῦντες (από τη Λιτή)
Σήμερον Σταυρὸς ὑψοῦται, καὶ δαίμονες φυγαδεύονται. Σήμερον ἡ κτίσις πᾶσα ἐκ τῆς
φθορᾶς ἠλευθέρωται (από το Δοξαστικό της Λιτής)
Σήμερον ἀνυψούμενον (από απόστιχο του Μεγάλου Εσπερινού)
Σήμερον ἁμαρτωλοὶ προσκυνοῦντες (από το Δοξαστικό των αποστίχων)
διὰ Σταυροῦ κατήργηται σήμερον (από τον δεύτερο ειρμό της Θ΄ ωδής)
διὰ Σταυροῦ ἀνύψωσας σήμερον (από τροπαριο του δεύτερου κανόνος της Θ΄ ωδής)
Σταυρὸς
ὑψοῦται σήμερον (από το δεύτερο εξαποστειλάριο)
ὁ Σταυρὸς ὁ πανάγιος, εἰς ὕψος αἰρόμενος, ἐμφανίζεται σήμερον (από στιχηρό των Αίνων)
Σταυρὸς ὁρᾶται σήμερον (από στιχηρό των Αίνων)
Σήμερον
προέρχεται ὁ Σταυρὸς τοῦ Κυρίου (από το Δοξαστικό των Αίνων)
Σήμερον
τὸ φυτὸν τῆς ζωῆς (από τροπάριο κατά την προσκύνηση του Τιμίου Σταυρού)
Ὁ
τετραπέρατος κόσμος σήμερον ἁγιάζεται (από τροπάριο κατά την προσκύνηση του Τιμίου Σταυρού)
ἡ κτίσις σήμερον, ὑψουμένου τούτου, συνυψοῖ τὴν φωνήν (από τροπάριο κατά την προσκύνηση του Τιμίου Σταυρού)
Σήμερον Σταυρὸς ὑψοῦται, καὶ κόσμος ἐκ πλάνης ἠλευθέρωται. Σήμερον τοῦ Χριστοῦ
ἡ, Ἀνάστασις ἐγκαινίζεται (από το Δοξαστικό κατά την προσκύνηση του Τιμίου Σταυρού)
Όμως πριν 13 ημέρες οι ψάλτες του ναού στον οποίο λειτούργησε ο Σεβ. Κοσμάς έψαλλαν επίσης, πάνω από 20 φορές, τα "Σήμερον".
Άγιε Αιτωλίας, ποιοι λένε την αλήθεια και ποιοι ψεύδονται;
Θα σας πουν, όπως είπαν και σε μένα : "Και τι πειράζει; Αφού έχουμε τις "αποδόσεις" των εορτών, τι κακό βρίσκετε να ξανακάνει πάλι την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού στο Αγ. Όρος;". Και πρόσθεσαν, "πώς θα αισθανθούμε την υπέρβαση του χρόνου και την πρόγευση της αιωνιότητας, αν δεν κάνουμε δυο φορές την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού και δυο φορές την Απόδοση"; Όταν τους απάντησα ότι άπαξ δίδεται εκ Θεού η εορτή και εκ δευτέρου αποδίδεται από εμάς τους πιστούς, γέλασαν και μου συνέστησαν ειρωνικά να γράψω Δογματική.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντί να του πουν οι αγιορείτες να σηκωθεί και να φύγει, τον υποδέχονται για να προεξάρχει στις εορταστικές εκδηλώσεις της Ι. Μ. Ξηροποτάμου. Δεν λένε τίποτα σε κανένα. Η αγάπη ουδέποτε εκπίπτει, σχέσεις αγαπητικές και μόνο σχέσεις. Ερωτικές μάλιστα! Εμπαίζουν τον άγιο Θεό, ευτελίζουν τις Δεσποτικές εορτές, πάρε κόσμε, ό,τι θέλεις, όποτε θέλεις, όσα θέλεις. Παζάρι και οι εορτές. Και ύστερα ψαχνόμαστε για το σημερινό μας κατάντημα.
Αγαπητέ μου κ. Χριστοδουλίδη,
ΑπάντησηΔιαγραφήόσα επιχειρήματα και να φέρετε σε ορισμένους, θα βρουν κάτι να απαντήσουν σοφιστικώ και τεχνολογικώ τω τρόπω. Τα παραπάνω τα γράφουμε για τους καλοπροαίρετους, που θα τους φωτίσει ο Θεός να δουν την πλάνη. Καλή αυριανή και βοήθειά μας ο Τίμιος Σταυρός!
πόσο ἀγράμματοι εἶστε οἱ σχισματικοί σέ δέκα καί πλέον παρατάξεις - ψευδοεκκλησίες παλαιοημερολογίτες. Εὐλογεῖ ὁ ἕνας τά γένια τοῦ ἄλλου.
ΑπάντησηΔιαγραφήὭστε νομίζετε ὅτι ὁ Θεός μετράει σχολαστικά μέρες καί ὧρες γιά νά βγάλει κάποιους σκάρτους; Δηλαδή, ὅταν στήν Ἀμερική λένε σήμερον καί στήν Ἑλλάδα ἀκόμα δέν ξημέρωσε, ὁ Θεός μέ ποιούς εἶναι;
Ξεκολλῆστε!!!
Ασφαλώς, θα γνωρίζεις το εμβατήριο "Μαύρη είν΄ η νύχτα στα βουνά, στους κάμπους πέφτει χιόνι".
ΔιαγραφήΦαίνεται, όταν εσύ είσαι στην Ελλάδα και ακούς το "σήμερον", βρίσκεσαι ταυτόχρονα στην Αμερική και δεν ξέρεις αν είσαι στην Ελλάδα ή στην Αμερική δια το "σήμερον".
- Ερώτηση : Αλήθεια, ποιο είναι το "σήμερον"; Πού βρισκόμαστε;
- Απάντηση : Το "σήμερον" είναι άνευ όρων και ορίων, είναι σαν την αγάπη, είναι σαν τον καθένα μας. Όλοι και όλα είμαστε άνευ όρων κι ορίων.
Παρένθεση. Συγγνώμη, αλλά πρέπει να πάω στην τουαλέτα, δεν μπορώ να υπερβώ τον όρο και τα όρια.
Αχ, εγώ ο αγράμματος ... .
Αγράμματοι είμαστε και αμαρτωλοί, αλλά ελπίζουμε στον Κύριο - ο οποίος τους αγράμματους εξέλεξε να γίνουν Απόστολοί του - να παραβλέψει την αγραμματωσύνη μας και την αμαρτωλότητά μας και να μας σώσει. Και σχισματικοί είμαστε, απέναντι στον Πάπα και τους κοινωνούντες με αυτόν, γι' αυτό και εμείς δεν εορτάζουμε τις εορτές μαζί τους. Ο Θεός και βέβαια δεν είναι "μπακάλης" όπως θέλετε να παρουσιάσεται ότι δήθεν έτσι φρονούν οι "παλαιοημερολογίτες". Όμως θέλει "εν ενί στόματι και μιά καρδία" και ταυτοχρόνως "τα άνω τοις κάτω" να συνεορτάζουν οι ορθόδοξοι ως δείγμα της ενότητος. Για το βρεφικό επιχείρημα σχετικά με την διαφορά ώρας ανάμεσα στην Ελλάδα και στην Αμερική, πρέπει να πω ότι είστε άτυχος που δεν ζήσατε κατά τους χρόνους της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, να το θέσετε ως επιχείρημα στους Πατέρες της Νικαίας, που επιθυμούσαν να εορτάζουν οι ορθόδοξοι την ίδια ημέρα το Πάσχα σε όλο τον κόσμο! Εφόσον κατά την γνώμη σας δεν έχουν σημασία οι μέρες και οι ώρες, ας εορτάζετε όποια γιορτή θέλετε, όποια μέρα επιθυμείτε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι επειδή η παράθεση χωρίων των Αγίων Πατέρων έχει γίνει μπανάλ και δεν προξενεί καθόλου ωφέλεια στα φανατισμένα μυαλά, σας παραθέτω λίγα λόγια του αρχιεπισκόπου Χρυσόστομου Παπαδόπουλου, που άλλαξε το ημερολόγιο, και για τον οποίο πιστεύω ότι τρέφεται μεγαλύτερη ευλάβεια, από ότι για τους Πατέρες και γι' αυτό άλλωστε ακολουθείτε τα έργα του, αντί εκείνων. Διαβάστε τί αναβοεί εκ του τάφου ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος προς τον Αιτωλίας Κοσμά και όλους τους πηγαινοερχόμενους εν Αγίω Όρει και διπλοεορτάζοντας:
"Ή παραδοχή δύο τυχόν ημερολογίων έστω και αν το έν έξ αυτών θεωρηθή ήμερολόγιον οικονομίας και ανοχής, αποτελεί πλήγμα καιριώτατον κατά της θρησκευτικής και εθνικής ενότητας του λαού. Δεν είνε δυνατόν ή αυτή εορτή να έορτάζηται δίς εντός δεκατριών ήμερων ύπό των αυτών λειτουργών, έφ’ όσον ούτοι ως χριστιανοί και Μέλη της Ελληνικής ορθοδόξου Εκκλησίας είναι υποχρεωμένοι να μετέχουν ψυχικώς άπαξ εις τά της εορτής. Κατά δε την δευτέραν τυχόν επανάληψιν της αυτής εορτής και πανηγύρεως θα έκινδύνευον να λαμβάνουν μέρος μηχανικώς άνευ σεβασμού προς τά τελούμενα, άνευ εσωτερικού θρησκευτικού ψυχισμού".
Αν θέλετε λοιπόν την σωτηρία μας και να μας απαλλάξετε και από την αγραμματωσύνη (καλοσύνη σας βεβαίως που μας σκέφτεστε) να φροντίσετε να επαναφέρετε το παλαιό εορτολόγιο στην Εκκλησία της Ελλάδος και να καταδικάσετε λόγοις και πράξεσι τον Οικουμενισμό. Και τότε πιστέψτε με δεν θα υπάρχουν ούτε "παρατάξεις" ούτε σχίσματα που δημιουργήθηκαν με την αντικανονική αλλαγή του ημερολογίου. Αμήν