"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Τρίτη, 6 Μαρτίου 2012

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ – ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΚΡΥΦΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: Άρθρο που μου απέστειλε ο θεολόγος κ. Νικόλαος Σαββόπουλος, τον οποίο ευχαριστώ. Με την ευκαιρία να ενημερώσω τους αγαπητούς αναγνώστες ότι το ιστολόγιο είναι ανοιχτό για φιλοξενία οποιουδήποτε ορθοδόξου άρθρου ή άλλου υλικού θέλει κάποιος να αναρτήσει προς γνώση και ωφέλεια όλων μας.



Ο Προφται ς εδον,
ο
πστολοι ς δδαξαν, κκλησα ς παρλαβεν,
ο
Διδσκαλοι ς δογμτισαν, Οκουμνη ς συμπεφνηκεν, χρις ς λαμψεν, λθεια ς ποδδεικται,
τ
ψεδος ς πελλαται, σοφα ς παρρησισατο, Χριστς ς βρβευσεν,

οτω φρονομεν, οτω λαλομεν, οτω κηρσσομεν

Χριστν τν ληθινν Θεν μν, κα τος Ατο γους ν λγοις τιμντες, ν συγγραφας, ν νομασιν, ν θυσαις, ν Ναος, ν Εκονσμασι, τν μν ς Θεν κα Δεσπτην προσκυνοντες κα σβοντες, τος δ δι τν κοινν Δεσπτην ς Ατο γνησους θερποντας τιμντες κα τν κατ σχσιν προσκνησιν πονμονες.

Ατη πστις τν ποστλων, ατη πστις τν Πατρων, ατη πστις τν ρθοδξων, ατη πστις τν Οκουμνην στριξεν… http://iereasanatolikisekklisias.blogspot.com/2010/02/7.html

Με σκοπό την ενότητα όλων τν Ορθοδόξων (Πατρώου και Νέου Χώρου) και την επιστροφή όλων εις την Ορθόδοξο Παράδοση, παραθέτω τά κατωτέρω με αφορμή την Κυριακή τς Ορθοδοξίας.

Ν.Σ.



Θέματα Εκκλησιολογικά

Η ᾿Ορθδοξος ᾿Εκκλησα ν τ συνλ Ατς, πρωτοστατοντος το Πατριαρχεου Κωνσταντινουπλεως, γκαινασε πσημα τν σχσι Της μ τν λεγομνη Οκουμενικ Κνησι τ 1920.

Ο Οκουμενισμς, ς Κνησις τν διηρημνων Χριστιανν πρς νωσιν, ποα πρωτοεμφανσθηκε στος κλπους το πολυδιηρημνου Προτεσταντισμο κατ τν ΙΘʹ αἰῶνα, ταν σαφς ξ ρχς τι εχε ταυττητα συγκρητιστικ. Δηλαδ ο διφορες χριστιανικς Ομολογες παρ τς δογματικς διαφορς τους, στς ποες παραμνουν μετακνητες, πεφσισαν ν συνεργζωνται σ λα τ ππεδα γι μα δθεν Κοιν Μαρτυρα.

Α
τ συγκρητιστικ συνεργασα, πως μλιστα θεσμοθετθηκε ργτερα μ τν σμπηξι το «Παγκοσμου Συμβουλου ᾿Εκκλησιν» (1948) κα τ περαιτρω «νογματα» τς Οκουμενικς Κινσεως, ξ ρθοδξου πψεως εναι ντθετος πρς τν Συνοδικ κα Πατερικ Παρδοσι τς ᾿Εκκλησας μας.

᾿Εντς ατο το συγκρητιστικο πλαισου τθη κα λλαγ το ᾿Εκκλησιαστικο Ημερολογου. Τσο Πατριαρχικ ᾿Εγκκλιος το 1920, σο κα τ λεγμενο Πανορθδοξο Συνδριο το 1923 στν Κωνσταντινοπολι, βλεπαν τν μερολογιακ μεταρρθμισι ς να ργαλεο προσεγγσεως τν Χριστιανν. Η υοθτησις νς κοινο μερολογου θ δηγοσε στν συν-εορτασμ ᾿Ανατολς κα Δσεως, θ προωθοσε δηλαδ τν μοσπονδιακ κα βεβαως κατ᾿ πφασιν ντητα τν Χριστιανν.

Οταν τ 1924 πραγματοποιθηκε τ πρτο πρακτικ βμα τς Οκουμενικς Κινσεως, δηλαδ λλαγ το Ημερολογου, συντριπτικ πλειοψηφα τν ᾿Ορθοδξων (κα κτς Ελλδος) ρνθηκε τν μεταρρθμισι.

Στ
ρια τς πανορθοδξου ατς ντιδρσεως γεννθηκε ᾿Ορθδοξος Κοιντης το Πατρου ᾿Εκκλησιαστικο Ημερολογου τς Ελλδος.

Η Κοιντης ατ, πως κα ντστοιχη τς Ρουμανας, π το 1924 κα ξς πστη σφοδρτατες πισεις κα αματηρος διωγμος κα πανθρπους ξευτελισμος πο τ κρατικ ργανα, τ ντολ προσπων τς λεγομνης πισμου ᾿Εκκλησας.

Ε
ναι σαφς, τι οσιαστικ διαφορ μας μ τν λεγομνη πσημη ᾿Εκκλησα τς Ελλδος γκειται κατ᾿ ρχν στν συμμετοχ της στν Οκουμενικ Κνησι κα σ ,τι τοτο συνεπγεται.

Δηλαδ
, τ Ζτημα το Ημερολογου εναι να π μρους ζτημα. Αλλωστε, ξ ατας κριβς το Οκουμενισμο δν κοινωνομε οτε κα μ κενες τς Τοπικς ᾿Ορθδοξες ᾿Εκκλησες, ο Οποες διακρατον μν τ Πτριο Ημερολγιο (Ιεροσλυμα, Ρωσα, Γεωργα, Σερβα, Αγιον Ορος, Σιν, κ..), λλ συμμετχουν στν Οκουμενικ Κνησι, ετε μσως ετε μμσως.

Ο
᾿Ενιστμενοι (1985 κα ξς), π τν Σεβ. Μητροπολτη ᾿Ωρωπο κα Φυλς κ. Κυπριαν, εναι ο μνοι ο ποοι διεχρισαν εθνες π τος λοιπος το Πατρου Ημερολογου γι λγους ποκλειστικς κκλησιολογικος.

Η Ιερ Σνοδος τν ᾿Ενισταμνων χει τεκμηρισει θεολογικ τν ποψι, τι ο καινοτμοι Οκουμενιστς, φ᾿ σον κμη δν χουν κριθ, ποτελον νοσοντα μλη τς ᾿Εκκλησας. Τ γιανον μρος τς ᾿Εκκλησας, δηλαδ ο ᾿Αντι-οικουμενιστς, νσταται κατ το Οκουμενισμο κα χει διακψει κοινωνα μ τος Οκουμενιστς, χρι καιρο.

Η θση τν Οκουμενιστν στν ᾿Εκκλησα πρπει ν θεωρηθε μσ το θεολογικο ζητματος τς θσεως τν κρτων αρετικν στν ᾿Εκκλησα…

Δηλαδ
, τ μλη το Σματος το Χριστο μπορε ν νοσσουν, δηλαδ ν πλανηθον περ τν Πστιν… Ως νοσοντα μως κμη μλη, δν εναι νεκρ κα ξακολουθον ν νκουν καθιδρυματικ στ Σμα…

Η νκρωση τν νοσοντων μελν κα ριστικ ποξνωσ τους π τ Σμα πρχεται μ δο τρπους: ετε δι Σχσματος, πτε ποκπτονται μνα τους π τ Σμα κα συγκροτον μαν σαφς διακεκριμνη αρετικ Κοιντητα, ετε δι κρσεως Συνοδικς, πτε κατπιν συγκεκριμνης διαδικασας ξωθονται τς ᾿Εκκλησας, ς νιτως νοσσαντα.

᾿Εν προκειμν: ο καινοτμοι Οκουμενιστς, φ᾿ σον κμη δν χουν κριθε, ποτελον τ νοσοντα μλη τς ᾿Εκκλησας… Τ γιανον μρος τς ᾿Εκκλησας δν πρπει μως ν χει κοινωνα μαζ τους, φελει ν ποτειχισθε.

Η διακοπ ατ τς κοινωνας, ᾿Αποτεχισις, χει πολ συγκεκριμνους στχους: Ν μν νοσσουμε κι μες… Ν εαισθητοποισουμε τ λοιπ μλη το Σματος, στε ν διακψουν πσης κοινωνα γι ν μ νοσσουν… Ν βοηθσουμε φιλδελφα στν μετνοια κα θεραπεα τν νοσοντων μελν…

Ν
συμβλουμε στν σγκληση το ρμοδου Συνοδικο ᾿Οργνου τς ᾿Εκκλησας, γι ν ληφθον τ κατλληλα μτρα μ μεταδσεως τς νσουαρσεως στ λον Σμα…

Η ᾿Ορθδοξος Ενστασις ποβλπει στν φπνισι τς συνοδικς συνειδσεως τς ᾿Εκκλησας, στε ν ντιμετωπση τν καινοτομα το Οκουμενισμο κα ν πανενωθ διηρημνη ᾿Εκκλησα ν τ ᾿Ορθοδοξίᾳ τς Πστεως.

᾿Εν κατακλεδι: διαφοροποιομεθα π τς λλες Κοιντητες το Πατρου Ημερολογου πειδ θεμελινουμε τν ντι-οικουμενιστικ μας γνα σ διαφορετικ κκλησιολογικ βσι.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Η Ιερ Σνοδος τν ᾿Ενισταμνων χει πλρη κκλησιαστικ κοινωνα μ τς ντι-οικουμενιστικς Κοιντητες το Πατρου Ημερολογου στν Ρουμανα, Βουλγαρα κα τν Ρσων τς Διασπορς το Σεβ. Μητροπολτου κ. Λαρου.

Σημειωτ
ον, τι π τν κανονικ ᾿Ορθδοξη ᾿Εκκλησα τν Ρσων τς Διασπορς Κοιντης το Πατρου Ημερολογου Ελλδος λαβε τν ᾿Αρχιερωσνη κατ τ τη 1960 κα 1962.

Ταυτ
χρονα μως, Ιερ Σνοδος τν ᾿Ενισταμνων χει ναπτξει να ερτατο φσμα εραποστολικν Κοινοττων το Πατρου Ημερολογου στν Ερπη (᾿Ιταλα, Αστρα, Σουηδα, Τσεχα), τν ᾿Αφρικ (Κνυα, Κονγκ, Κονγκ-Μπραζαβλ, Ν. ᾿Αφρικ), ᾿Αμερικ (Η.Π.Α., Καναδ), τν Αστραλα κα τν Γεωργα.

Τ
μεγλο ατ πλγμα δραστηριοττων, τ ποο συνεχς κα διευρνεται, συμβλλει καθοριστικ στν πανορθδοξη φπνισι το ᾿Αντι-οικουμενισμο κα τν νατροπ το οκουμενιστικο status, τ ποο τενει ν καθιερση κα δραιση τν Διαχριστιανικ κα περαιτρω τν Διαθρησκειακ Συγκρητισμ ντς τς Ορθοδξου ᾿Εκκλησας.

Αλλωστε, ατ διεθνοποησις τς ᾿Ορθοδξου ᾿Ενστσεως, πειδ κριβς ποδεικνει τι γνας μας ξρχεται π τ ρια νς στερου δεκατριμερισμο κα ντιμετωπζει τν Οκουμενισμ μ σοβαρ κα πεθυνο τρπο, χει προκαλσει μεγλη νησυχα στος καινοτμους Οκουμενιστς σ πανορθδοξο ππεδο.

Τ
Οραμα τν ᾿Ενισταμνων εναι σαφς κα σταθερ: ποκατστασις τς ντητος τς ᾿Εκκλησας.

Αποσπάσματα από τα κείμενα «Θέματα Εκκλησιολογικά, Νομικά και Ποιμαντικά» και «᾿Αντι-οικουμενισμς: Η Μεγλη Πρκληση τν ᾿Ορθοδξων» τς Ιεράς Συνόδου τν Ενισταμένων στις ιστοσελίδες:
http://www.synodinresistance.org/Theology_el/3a3007Themata.pdf
http://www.synodinresistance.org/Theology_el/3a3a006Anti-oikoumenismosProklesis.pdf




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου