Ως γνωστόν, ο διαχειριστής του παρόντος ιστολογίου από την στιγμή της δημιουργίας του τοποθετήθηκε επί των εκκλησιολογικών θεμάτων πάνω στις βάσεις που έθεσαν οι πνευματικοί πατέρες, θεολόγοι και μακαριστοί οδηγοί μας, π. Μάξιμος Αγιοβασιλειάτης (+2009), π. Θεοδώρητος Μαύρος (+2007), π. Χρυσόστομος Σπύρου (+2014) και Αριστοτέλης Δελήμπασης (+2007), ως γνήσιοι εκφραστές του πνεύματος του πρώτου Ηγέτου του Ιερού μας Αγώνος, Αγίου πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου, ο οποίος έσωσε (έστω ένα μέρος) του Παλαιοημερολογιτικού Κινήματος από την έκπτωσή του σε κατακριτέο Σχίσμα.
Με αυτές τις προϋποθέσεις αγωνίστηκε για την ένωση των δύο μεγάλων παρατάξεων του Παλαιοημερολογιτισμού, δηλαδή της "Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ελλάδος" (Αρχιεπισκόπου κ. Καλλινίκου Σαραντοπούλου) και "Ιεράς Συνόδου των Ενισταμένων" (Μητροπολίτου κ. Κυπριανού Γιούλη), επί τη βάση των ορθών εκκλησιολογικών απόψεων, όπως εκφράστηκαν σε άρθρο τον Μάρτιο του 2012: https://krufo-sxoleio.blogspot.com/2012/03/blog-post_04.html
Το ως άνω άρθρο και το κλίμα που αυτό δημιούργησε, είχε ως αποτέλεσμα (παρά τον βρώμικο πόλεμο που δέχθηκε ο υποφαινόμενος από μέλη της "Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ελλάδος" - μάλιστα έχουν αποθηκευτεί τα τεκμήρια σε περίπτωση που κάποιος το αμφισβητήσει) την έναρξη επίσημου Διαλόγου λίγους μήνες μετά και συγκεκριμένα τον Ιανουάριο του 2013: https://www.ecclesiagoc.gr/index.php/%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7/%E1%BC%80%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/1054-prwti-koini-syskepsis-met-enistamenwn
Ο Διάλογος αυτός διήρκησε λίγο παραπάνω από ένα χρόνο και οδήγησε τελικώς σε Ένωση, όχι όμως λόγω της συμφωνίας επί των εκκλησιολογικών θεμάτων, αλλά για άλλους λόγους που αποκαλύφθηκαν αργότερα και δεν είναι του παρόντος να αναφερθούν (έχουν καταγραφεί πάντως τα στοιχεία που τους τεκμηριώνουν).
Αν και η Ένωση αυτή λοιπόν δεν έγινε επί τη βάση των ορθών εκκλησιολογικών απόψεων, ο διαχειριστής του παρόντος ιστολογίου την χαιρέτισε και την υποστήριξε διότι:
α) δικαιώθηκε η πρωτοβουλία του για Ένωση,
β) υπήρξε μια πράξη Ενότητας σε έναν χώρο που χαρακτηριζόταν από την Διαίρεση και την Διχόνοια,
γ) την θεώρησε ως μία ευκαιρία για την "Εκκλησία Γ.Ο.Χ. Ελλάδος" να επανέλθει, υπό την επίδραση των πρώην Ενισταμένων, στις εκκλησιολογικές αρχές του Αγίου πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου τις οποίες απεμπόλησε επί Αρχιεπισκόπου Αυξεντίου και μετά, και
δ) το Κοινό Εκκλησιολογικό Κείμενο, με βάση το οποίο έγινε η Ένωση ήταν ένα κείμενο γραμμένο με τέτοιο τρόπο που θα μπορούσε, με καλό λογισμό, να ερμηνευθεί με το ορθό εκκλησιολογικό πρίσμα.
Τα παραπάνω οδήγησαν τότε τον υποφαινόμενο να υπαχθεί υπό την ποιμαντορία της νέας ενωμένης Συνόδου της Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ελλάδος και να συντάξει το παρακάτω άρθρο-προσκλητήριο τον Μάρτιο του 2014: https://krufo-sxoleio.blogspot.com/2014/03/blog-post_30.html
Επαναξιολογώντας όμως τους τελευταίους μήνες όλα τα δεδομένα των οκτώ ετών που μεσολάβησαν, καθώς και τα όσα η Ιστορία αποκάλυψε μετά το μέγα θαύμα της ανακαλύψεως της φωτεινής μορφής του Αρχιεπισκόπου Λεοντίου Φιλίπποβιτς, του και δευτέρου Ηγέτου του Ιερού μας Αγώνος, διαπιστώνω πλέον με ιδιαίτερη θλίψη ότι:
α) το 2014 δεν επιτεύχθηκε Ένωση, από την οποία μάλιστα να ωφελήθηκαν οι Γ.Ο.Χ. από τους Ενισταμένους, όπως αφελώς ελπίζαμε ορισμένοι, αλλά μία "Συγκόλληση" (όρος που χρησιμοποιήθηκε από κάποιους Πατέρες και Αδελφούς) με την οποία όχι μόνο ζημιώθηκαν οι πρώην Ενιστάμενοι (αφού αφενός μεν νόσησαν και εκείνοι προσλαμβάνοντας αρκετές γοχικές πλάνες, αφετέρου δε έχασαν την μεγάλη ευκαιρία να αποτελέσουν μία αξιόπιστη ποιμαντική λύση μετά την Ψευδοσύνοδο της Κρήτης), μα και παγιδευτήκαμε δυστυχώς όσοι επιθυμούσαμε μία ξεκάθαρη εκκλησιολογική Διακήρυξη, τόσο στη θεωρία, όσο και στην πράξη, και
β) το Κοινό Εκκλησιολογικό Κείμενο αποδείχθηκε πρακτικά (με την εξαφάνιση μάλιστα κάθε είδους ενέργειας για την σύγκληση Μεγάλης Γενικής Συνόδου) ότι τελικώς ερμηνεύεται όπως ακριβώς το θέλησαν οι κύριοι εμπνευστές του, δηλαδή υπό το πρίσμα της συρρικνωτικής (είτε ματθαιϊκού, είτε σακαρελλικού τύπου) αιρετικής εκκλησιολογίας, και όχι, όπως αφελώς ελπίζαμε ορισμένοι, υπό το πρίσμα της Ορθοδόξου Εκκλησιολογίας.
Ως εκ τούτου ο υποφαινόμενος αναγκάζεται (μέχρι να βρεθεί Ηγεσία με ξεκάθαρα Ορθόδοξη Εκκλησιολογία, που θα επανέλθει στον αντικειμενικό σκοπό του Ιερού Αγώνος, που όρισαν οι Πυλώνες του - Άγιοι πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος και Αρχιεπίσκοπος Λεόντιος) να επανέλθει στην προ του 2014 κατάσταση, δηλαδή στην εκκλησιαστική κοινωνία μόνο με όσους Κανονικούς Αρχιερείς και Ιερείς (είτε εντός της εν λόγω Συνόδου - κατ' Οικονομίαν και άχρι καιρού -, είτε εκτός αυτής) έχουν όχι μόνο την Αποστολική Διαδοχή αδιαμφισβήτητη, αλλά και την Αποστολική Πίστη, μέρος της οποίας είναι σαφώς και τα ορθόδοξα εκκλησιολογικά φρονήματα.
Νικόλαος Μάννης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου