Συνεχίζοντας τα άρθρα αυτοκριτικής των Γ.Ο.Χ. (αναγκαιότατα, εφόσον δεν είναι δυνατόν να ασκούμε κριτική στους Νεοημερολογίτες/Οικουμενιστές και να τους ζητούμε να μετανοήσουν, αλλά να κλείνουμε τα μάτια όταν και οι ημέτεροι γίνονται παραβάτες), θα ήθελα να τονίσω ιδιαιτέρως πως δεν διεκδικώ το αλάθητο, αλλά καταθέτω στην κρίση των Ορθοδόξων τα συμπεράσματά μου από την μελέτη του θέματος, και αν κάποιος θεωρεί ότι πλανώμαι θα του είμαι ευγνώμων αν αποδείξει την πλάνη μου και με εξάγει από αυτήν.
Μετά από την δημοσίευση του κειμένου "Κατά των Αναβαπτιστών" (εδώ: https://krufo-sxoleio.blogspot.com/2022/05/blog-post_6.html ) αποδείχθηκαν περίτρανα δύο τινά: πρώτον, η παντελής έλλειψη επιχειρημάτων και σοβαρού αντιλόγου σε όσα κατατέθηκαν στο εν λόγω κείμενο και δεύτερον, η αποκάλυψη πως ο, υπέρ του Αναβαπτισμού, ισχυρισμός περί "προβληματικού τύπου" ή "απουσίας των τριών πλήρων καταδύσεων" αποτελεί τελικώς μία ψευδή πρόφαση και δικαιολογία για να μην αποκαλύπτουν οι Αναβαπτιστές το αληθινό τους φρόνημα, το οποίο είναι η απόρριψη κάθε Βαπτίσματος ανεξαιρέτως, τελουμένου εκτός των κόλπων αυτών, ακόμη δηλαδή και αν είναι σωστός ο τύπος. Και λέμε αποκαλύφθηκαν διότι όσοι εκ των Αναβαπτιστών τοποθετήθηκαν εσχάτως, προφορικώς ή γραπτώς (δεν χρειάζεται να παραθέσω τα ονόματά τους, διότι, επί του παρόντος και στη συγκεκριμένη περίπτωση, κρίνονται απόψεις και όχι πρόσωπα), αγνόησαν παντελώς το θέμα του προβληματικού τύπου (παρόλο που το χρησιμοποιούν ως μέγιστο επιχείρημα πειθούς, όταν απευθύνονται προς αδαείς!) και εξέφρασαν ξεκάθαρα την θέση τους ότι στους κόλπους της νεοημερολογιτικής Εκκλησίας της Ελλάδος, αλλά και των άλλων Τοπικών Εκκλησιών, δεν υφίσταται καν Βάπτισμα, και άρα κακώς τους αποκαλώ Αναβαπτιστές, διότι δεν αναβαπτίζουν, αλλά βαπτίζουν για πρώτη φορά!
Συγκεκριμένα ισχυρίζονται πως η νεοημερολογιτική Εκκλησία της Ελλάδος, και οι άλλες επίσημες Τοπικές Εκκλησίες είναι αιρετικές και ως εκ τούτου τα μέλη τους είναι αβάπτιστα, διότι "οι αιρετικοί δεν έχουν Βάπτισμα". Επιπροσθέτως, επισημαίνουν ότι και η νεοημερολογιτική Εκκλησία της Ελλάδος έχει εκδώσει απόφαση οι Γ.Ο.Χ. να αναβαπτίζονται.
Ξεκινώντας από το τελευταίο πρέπει να παρατηρηθεί το εξής. Εννοείται πως η απόφαση περί Αναβαπτισμού των Γ.Ο.Χ. είναι πέρα για πέρα αντικανονική και παράνομη, και αποδεικνύει ότι τα πρόσωπα που έλαβαν, υπέγραψαν και εφαρμόζουν μια τέτοια απόφαση δεν είναι Ορθόδοξοι, αλλά αιρετικοί Αναβαπτιστές. Με το να ισχυρίζονται όμως οι ημέτεροι Αναβαπτιστές πως επειδή οι Νεοημερολογίτες ομόφρονές τους αναβαπτίζουν τους εισερχόμενους Παλαιοημερολογίτες άρα πρέπει να το κάνουμε και εμείς σε αυτούς, εγκαινιάζουν για πρώτη φορά στην ιστορία τον νεοφανή επιστημονικό κλάδο της ..."Εκδικητικής Θεολογίας"!
Σχετικά με την άποψη ότι οι επίσημες Εκκλησίες (σύσσωμες με όλα τα μέλη τους μέχρι και τον τελευταίο πιστό) έγιναν αιρετικές, αυτό έχει αναιρεθεί με πολλά κείμενα του παρόντος ιστολογίου, τα οποία έχουν καταδείξει ότι οι οπαδοί της άποψης αυτής:
α) δεν μπορούν να αποδείξουν πότε ακριβώς και διά ποιου τρόπου κατέστησαν οι επίσημες Εκκλησίες αιρετικές (άλλοι λένε το 1924, άλλοι το 1935, άλλοι το 1948, άλλοι το 1965, άλλοι την δεκαετία του '90, άλλοι το 2016 κ.ο.κ. - αυτό φανερώνει όχι μόνο την σύγχυση και την ασυμφωνία μεταξύ τους, αλλά και την άγνοιά τους για κάτι το οποίο ...διαβεβαιώνουν ότι γνωρίζουν!).
β) δεν συμφωνούν με το, σχετικό με το θέμα μας, φρόνημα του Αγίου πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου (τον οποίο χείλεσι μεν τιμούν, πράξεσι δε ατιμάζουν), που συνοψίζεται στην πρόταση: "μία Ἐκκλησία τότε μόνον ἔχει κῦρος καὶ τὰ Μυστήρια αὐτῆς ἁγιαστικὴν χάριν καὶ ἐνέργειαν, ὅταν αὕτη συστηθῇ ἢ ἀναγνωρισθῇ ὑπὸ τῆς καθόλου Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καὶ τότε μόνον αὕτη ἀπόλλυσι τὸ κῦρος αὐτῆς καὶ τὴν ἁγιαστικὴν δύναμιν καὶ ἐνέργειαν τὰ Μυστήρια Αὐτῆς, ὅταν Αὕτη διὰ μίαν κακοδοξίαν κηρυχθῇ αἱρετικὴ ἢ Σχισματικὴ ὑπὸ τῆς ὅλης Ἐκκλησίας, ἧς τὴν ἔγκυρον γνώμην καὶ τελεσίδικον ἀπόφασιν διερμηνεύει ἡ Οἰκουμενικὴ καὶ Πανορθόδοξος Σύνοδος" (σε αυτό το σημείο πρέπει να σταθούμε λίγο, διότι ειρωνεύονται ορισμένοι "διαδικτυακοί φωστήρες" ότι ματαίως περιμένουμε τέτοια Σύνοδο, θεωρώντας οι ταλαίπωροι ότι εμείς την περιμένουμε τάχα από τους αιρετικούς· ας ερευνήσουν όμως π.χ. από ποιους χειροτονήθηκαν οι Πατέρες της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου...).
Ακόμη όμως και αιρετικοί να καταστούν οι πιστοί των επισήμων Εκκλησιών, ποιο είναι το αρμόδιο όργανο που θα αποφασίσει για την αποδοχή ή όχι του Βαπτίσματός τους; Διότι τόσο για τους παλαιούς αιρετικούς (π.χ. Παυλιανιστές, Αρειανούς, Μακεδονιανούς κλπ.), όσο και για τους νεότερους (π.χ. Παπικούς), τις αποφάσεις για το πώς θα γίνουν αποδεκτοί στην Εκκλησία έλαβαν Οικουμενικές ή Πανορθόδοξοι Σύνοδοι. Σήμερα ποια τέτοια αρμόδια Σύνοδος συνήλθε και αποφάσισε για το θέμα;
Μπροστά σε αυτό το αδιέξοδο οι Αναβαπτιστές επικαλούνται μόνο την Σύναξη των Τριών Προκαθημένων του 1756, προσπαθώντας να εφαρμόσουν την απόφασή της (που αφορά στους Λατίνους και στους Αρμενίους!) στα μέλη των επισήμων Εκκλησιών! Σχετικά με αυτή την αυθαίρετη επίκληση πρέπει να γίνουν οι εξής διαφωτιστικές παρατηρήσεις:
α) Ενώ η Ορθόδοξη Εκκλησία στάθηκε επιφυλακτική επί επτακόσια (700) χρόνια για να απορρίψει το (ήδη παραχαραγμένο από αιώνες!) "βάπτισμα" των Λατίνων (κατ' Οικονομία και επειδή αυτό τελούταν στο όνομα της Αγίας Τριάδος), και μόλις το 1756 τελικώς το αποφάσισε εν μέρει, με τη Σύναξη των Τριών Προκαθήμενων (στην οποία πάντως όχι μόνο αντέδρασαν οι Συνοδικοί Αρχιερείς και δεν υπέγραψαν - για αυτό και δεν θεωρείται Πανορθόδοξος Σύνοδος! -, αλλά και πολλές Τοπικές Εκκλησίες, όπως η Ρωσική, δεν την αποδέχτηκαν και παρέμειναν στις παλαιότερες αποφάσεις), οι Αναβαπτιστές σπεύδουν άμεσα, με ελαφρά τη καρδία και άνευ Συνόδου να εφαρμόσουν τον Αναβαπτισμό σε απλούς Ορθοδόξους, που βρέθηκαν μέσα στον χώρο των επισήμων Εκκλησιών, εξισώνοντάς τους όχι απλά με Λατίνους, αλλά με αιρετικούς που δεν δέχονται την Αγία Τριάδα ή και αλλοθρήσκους ακόμη!
β) Ενώ οι Αναβαπτιστές ωρύονται πως "οι Νεοημερολογίτες είναι αβάπτιστοι", εν τούτοις όχι μόνο τις οικονομικές εισφορές εκ μέρους των "αβαπτίστων" αυτών τσεπώνουν (...κατ' οικονομίαν, βεβαίως!), αλλά και με τους "αβάπτιστους" αυτούς συμπροσεύχονται, μιας και όχι μόνο στους ναούς των εκκλησιάζονται αρκετοί από αυτούς, αλλά και στα πανηγύρια τους οι ίδιοι καλούν μπάντες με "αβάπτιστους" μουσικούς να παιανίσουν, αλλά και προσκαλούνε "αβάπτιστους" πολιτικούς προσφέροντάς τους τιμητική θέση στον Αγιασμό των Υδάτων... Εφόσον όμως οι Νεοημερολογίτες είναι αβάπτιστοι ως αιρετικοί, όπως ισχυρίζονται, τότε οι ως άνω Αναβαπτιστές είναι καθαιρετέοι με βάση τους Ιερούς Κανόνες για συμπροσευχή με αβάπτιστους αιρετικούς!
γ) Ο άκριτος ζηλωτισμός των Αναβαπτιστών δεν είναι κάτι το καινούριο. Είχε εμφανισθεί και στο παρελθόν και είχε αντιμετωπιστεί επιτυχώς από τους Αγίους Πατέρες. Και είχε εκφραστεί όχι μόνο εκ μέρους σχισματοαιρετικών (όπως οι Δονατιστές ή οι Νοβατιανοί), αλλά και από Ορθοδόξους, όπως από τον γνωστό μαθητή του Οσίου Θεοδώρου του Στουδίτου τον περίφημο Ναυκράτιο. Ο τελευταίος είχε εκφράσει κάποτε την άποψη ότι το Βάπτισμα των αιρετικών Εικονομάχων (και μάλιστα προσφάτως τότε καταδικασμένων από την Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδο!) είναι άκυρο βασιζόμενος στον ΜΣΤ΄ Αποστολικό Κανόνα ("Ἐπίσκοπον, ἢ πρεσβύτερον, αἱρετικῶν δεξαμένους βάπτισμα ἢ θυσίαν, καθαιρεῖσθαι προστάττομεν. Τίς γὰρ συμφώνησις Χριστῷ πρὸς Βελίαρ; ἢ τίς μερὶς πιστῷ μετὰ ἀπίστου;") και ισχυριζόμενος ότι όλοι οι προερχόμενοι από αιρέσεις πρέπει να (ανα)βαπτίζονται. Ο Όσιος Θεόδωρος όμως αφού του εξηγεί ότι η Εκκλησία έχει αποφασίσει να διαιρεί σε τρεις κατηγορίες τους αιρετικούς και άλλους μεν να δέχεται με Βάπτισμα, άλλους με Μύρο, άλλους με Λίβελλο ("Τὸ δὲ τῶν βαπτιζομένων συντομώτερον ἀποκριθήσομαι. τριχῇ διῄρηται τὸ θεώρημα. Βαπτίζονται μὲν γὰρ Μαρκιωνισταί, Τασκορδιουργοί, Μανιχαῖοι καὶ οἱ σύστοιχοι αὐτῶν ὁμοῦ ἕως τῶν Μελχισεδεκιτῶν, αἱρέσεις εἰκοσιπέντε· χρίονται δὲ τῷ ἁγίῳ μύρῳ Τεσσαρεσκαιδεκατῖται, Ναυατιανοί, Ἀρειανοί, Μακεδονιανοί, Ἀπολιναρισταί, ὁμοῦ πέντε· οἱ δὲ μήτε βαπτιζόμενοι μήτε χριόμενοι, ἀλλὰ μόνον ἀναθεματίζοντες τὴν ἰδίαν καὶ πᾶσαν ἄλλην αἵρεσιν, Μελετιανοί, Νεστοριανοί, Εὐτυχιανισταὶ καὶ οἱ τούτων ὁμόστοιχοι μέχρι τῆς δεῦρο αἱρέσεως, τῷ ἀριθμῷ οὐχ ὑποβαλλόμενοί μοι κατὰ τὸ παρὸν διὰ τὸ πολυσχεδὲς τῶν Ἀκεφάλων καὶ τὸ ὑπερτενὲς τῆς ἐπιστολῆς", P.G. 99, 1052), του εξηγεί ότι ο εν λόγω Αποστολικός Κανόνας αφορά εκείνους τους αιρετικούς που δεν βαπτίζουν στο όνομα της Αγίας Τριάδος ("Τὸ δὲ εἰρηκέναι σε μὴ διακρῖναι τὸν κανόνα, ἀλλ' ὁριστικῶς ἀποφάναι τοὺς ἀπὸ αἱρετικῶν χειροτονηθέντας ἢ βαπτισθέντας οὔτε κληρικοὺς εἶναι δυνατὸν οὔτε πιστούς, ἐκεῖνο λογίζου, ὅτι αἱρετικοὺς ὁ ἀποστολικὸς κανὼν ἐκείνους ἔφη, τοὺς μὴ εἰς ὄνομα Πατρὸς καὶ Υἱοῦ καὶ ἁγίου Πνεύματος βαπτισθέντας ἢ βαπτίζοντας", αυτόθι)! Στην περίπτωση λοιπόν που κάποιοι αιρετικοί τελούν "Βάπτισμα" στο όνομα της Αγίας Τριάδος, τότε η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει αποφασίσει συνοδικώς για την δυνατότητα χρήσης Οικονομίας και την μη επανάληψή του (Ζ΄ Κανόνας της Β΄ Οικουμενικής Συνόδου, ϞΕ´ Κανόνας της Πενθέκτης, Η΄ Κανόνας της εν Αρελάτη του 314, Κανονική Επιστολή Μεγάλου Αθανασίου προς Ρουφινιανό, Πανορθόδοξος Σύνοδος Κωνσταντινουπόλεως 1484, Πανορθόδοξος Σύνοδος Μόσχας 1667).
Οι ημέτεροι Αναβαπτιστές αγνοώντας ή και περιφρονώντας την πράξη της Εκκλησίας, για λόγους ζηλωτισμού ή και εκδικήσεως, με την πρακτική τους:
α) εισάγουν καινά δαιμόνια στην Εκκλησία των Γνησίων Ορθοδόξων, δίνοντας στην εκκλησιολογία της περισσότερο δονατιστική ή νοβατιανική χροιά παρά Γνήσια Ορθόδοξη.
β) αλλοιώνουν τη σύνθεση του πληρώματος των πιστών, αφενός μεν εισάγοντας σε αυτό εκκλησιαστικά αμόρφωτους και αμαθείς (ποιοι άλλοι θα δεχόντουσαν να ξαναβαπτισθούν αθετώντας το Σύμβολο της Πίστεως;) αφιονισμένους πρώην Νεοημερολογίτες, αφετέρου δε αναγκάζοντας εχέφρονες Παλαιοημερολογίτες να διακόψουν την κοινωνία μαζί τους, ακόμη δε και να αποτειχιστούν ή να εισχωρήσουν σε άλλη Δικαιοδοσία.
γ) δημιουργούν (με την χρήση μάλιστα του μύθου ότι δεν υπάρχουν άξιοι προς Ιερωσύνη) κακέκτυπά τους, δηλαδή νέους αναβαπτισμένους "Ιερείς", οι οποίοι με την σειρά τους θα συνεχίσουν αυτή την πρακτική μέχρι τελικά να μη μείνει ούτε ένας Ορθόδοξος στον χώρο μας!
Κλείνοντας πρέπει να ειπωθεί ότι στην εν λόγω διαμάχη με τους Αναβαπτιστές εμείς δεν έχουμε κάποιο συμφέρον να υπερασπιστούμε το Βάπτισμα το τελούμενο υπό Νεοημερολογιτών, διότι με το Παλαιό γεννηθήκαμε και στο Παλαιό βαπτισθήκαμε υπό Γνησίων Ορθοδόξων Ιερέων και μόνο η αλήθεια μάς αναγκάζει να το κάνουμε. Αντιθέτως οι Αναβαπτιστές ενεργούν όπως ακριβώς τα είχε περιγράψει ο μέγας Αίσωπος χιλιάδες χρόνια πριν: "Ἀλώπηξ ὑπό τινος πάγης τὴν οὐρὰν ἀποκοπεῖσα, ἐπειδὴ δι’ αἰσχύνην ἀβίωτον ἡγεῖτο τὸν βίον ἔχειν, ἔγνω δεῖν καὶ τὰς ἄλλας ἀλώπεκας εἰς τὸ αὐτὸ προαγαγεῖν, ἵνα τῷ κοινῷ πάθει τὸ ἴδιον ἐλάττωμα συγκρύψῃ. Καὶ δὴ ἁπάσας ἀθροίσασα παρῄνει αὐταῖς τὰς οὐρὰς ἀποκόπτειν, λέγουσα ὡς οὐκ ἀπρεπὲς μόνον τοῦτο, ἀλλὰ καὶ περισσόν τι αὐταῖς βάρος προσήρτηται. Τούτων δέ τις ὑποτυχοῦσα ἔφη· «Ὦ αὕτη, ἀλλ’ εἰ <μή> σοι τοῦτο συνέφερεν, οὐκ ἂν ἡμῖν τοῦτο συνεβούλευσας»"...
Είθε ο Κύριος να μας ελεήσει και να χαρίσει σε όλους μας μετάνοια.
Νικόλαος Μάννης
Αγαπητέ Δάσκαλε Νικόλαε Μάνη, γιά μιά ακόμα φορά σέ συγχαίρω γιά τίς σωστές θέσεις σου στο ως άνω θέμα. Εισαι ένας σύγχρονος απολογητής της ορθόδοξης Εκκλησιολογιας. Η εμπεριστατομενη μελέτη που δημοσίευσες είναι χρήσιμη για να προστατεύσει ΤΑ ΑΘΩΑ ΘΥΜΑΤΑ.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟ αναρτώ και στην ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ κατ αποκληστικοτητα για τους σκεπτόμενος
Να συνεχίσεις με τον αυτό ζήλο
Π.Ευθύμιος
Αγαπητέ μου Νικόλαε προσωπικά θα ήθελα να κάνεις μια διαχρονική μελέτη για τους Επισκόπους ΓΟΧ όλων των συνοδών και η μελέτη αυτή να περιλαμβάνει ένα πινακάκι με τις εξής στήλες :
ΑπάντησηΔιαγραφή1.Κατά κόσμον όνομα και επώνυμο
2.Σύνοδος νηπιοβαπτισμού
3.Επανάληψη μυστηρίου (ΝΑΙ/ΟΧΙ)
4.Αν ΝΑΙ, Όνομα που ελήφθη κατά την επανάληψη του μυστηρίου και Σύνοδος που ετέλεσε τον αναβαπτισμό.
5.Σύνοδος μοναχικής κουράς
6.Όνομα που ελήφθη κατά την κουρά.
7.Επανάληψη κουράς (ΝΑΙ/ΟΧΙ)
8.ΑΝ ΝΑΙ το νέο όνομα που έλαβε ως μοναχός στην κουρά και σε ποια Σύνοδο έγινε κουρά.
9. Σύνοδος χειροτονίας σε Επίσκοπο.
10.Είναι ίδια με την Σύνοδο της μοναχικής κουράς (ΝΑΙ/ΟΧΙ) ;
11. ΑΝ ΌΧΙ υπήρξε αναχειροτονία (ΝΑΙ/ΟΧΙ) και αν ΝΑΙ σε ποια Σύνοδο.
12.Τελική Σύνοδος στην οποία εξελέγει ΑΡΧΙΕΠΊΣΚΟΠΟΣ ο Επίσκοπος.
Κάνε ένα κόπο αδελφέ μου Νικόλαε. Πιστεύω θα έχει πολύ ενδιαφέρον
Χαίρετε. Θα έλεγα πάντως να υπάρχει κάποιος διαχωρισμός μεταξύ αυτών που περιγράφει το άρθρο και αυτών που αναβαπτίζουν κάποιους από θα λέγαμε (ίσως υπερβάλλοντα) καλοπροαίρετο φόβο ότι δεν ετελέσθη ορθά το μυστήριο και αυτό θα έχει πνευματικές συνέπειες στον (πλημμελώς) βαπτισθέντα, παρότι θεωρούν ότι οι Νεοημερολογίτες έχουν έγκυρα μυστήρια. Ίσως η συζήτηση που άνοιξες αδελφέ, με τα τόσα στοιχεία και επιχειρήματα, θα δώσει την ευκαιρία να δούνε και δούμε καλύτερα το θέμα αυτό. Η γνώση εν ταπεινώσει και η εν γνώσει ταπείνωση δίδει τις λύσεις πάντοτε.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ενός κακού δοθέντος μύρια έπονται".
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ρίζα του προβλήματος εστιάζεται στο φρόνημα των ακύρων μυστηρίων. Όλοι οι αναβαπτιστές ανεξαιρέτως από αυτό διακατέχονται και δεν εννοούν να καταλάβουν ότι αυτό είναι ο λίθος του αναθέματος που ρίχνουν οι νεοημ/τες εναντίον των παλ/τών. Το δε τραγικό συνάμα και αυτοκτονικό είναι ότι τους τον δίνουμε εμείς μόνοι μας.
Δεν εννοούν να καταλάβουν, διότι κατ' εμέ έχουν κόλλημα στον εγκέφαλό τους (απο αγανάκτηση καταφέρομαι έτσι), οτι το φρόνημα του πρ. Φλωρίνης, τον οποίο σωστά γράφεις "χείλεσι μεν τιμούν, πράξεσι δε ατιμάζουν", είναι η Λυδία λίθος που δοκιμάζει και αποδεικνύει την γνησιότητα του παλαιοημ/κού αγώνα.
«β) Ενώ οι Αναβαπτιστές ωρύονται πως "οι Νεοημερολογίτες είναι αβάπτιστοι", εν τούτοις όχι μόνο τις οικονομικές εισφορές εκ μέρους των "αβαπτίστων" αυτών τσεπώνουν (...κατ' οικονομίαν, βεβαίως!), αλλά και με τους "αβάπτιστους" αυτούς συμπροσεύχονται, μιας και όχι μόνο στους ναούς των εκκλησιάζονται αρκετοί από αυτούς, αλλά και στα πανηγύρια τους οι ίδιοι καλούν μπάντες με "αβάπτιστους" μουσικούς να παιανίσουν, αλλά και προσκαλούνε "αβάπτιστους" πολιτικούς προσφέροντάς τους τιμητική θέση στον Αγιασμό των Υδάτων... Εφόσον όμως οι Νεοημερολογίτες είναι αβάπτιστοι ως αιρετικοί, όπως ισχυρίζονται, τότε οι ως άνω Αναβαπτιστές είναι καθαιρετέοι με βάση τους Ιερούς Κανόνες για συμπροσευχή με αβάπτιστους αιρετικούς!...»
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχόλιο στο τελευταίο «είναι καθαιρετέοι με βάση τους Ιερούς Κανόνες για συμπροσευχή με αβάπτιστους αιρετικούς».
Εάν κάποιος νεοημερολογήτης παρευρεθεί σε μία ακολουθία, ή και καθίσει τιμητικώς σε μία ιδιαίτερη θέση, θεωρείται ότι ο λειτουργός, ή οι λειτουργοί συμπροσευχήθηκαν μαζί του με την έννοια των ιερών κανόνων όπου απαγορεύουν αυτήν;
Απαντώ ρωτώντας αλλάζοντας λίγο την ίδια ερώτηση:
Διαγραφή"Εάν κάποιος παπικός παρευρεθεί σε μία ακολουθία, ή και καθίσει τιμητικώς σε μία ιδιαίτερη θέση, θεωρείται ότι ο λειτουργός, ή οι λειτουργοί συμπροσευχήθηκαν μαζί του με την έννοια των ιερών κανόνων όπου απαγορεύουν αυτήν;
(Ως γνωστόν οι Αναβαπτιστές εξισώνουν τους Νεοημερολογίτες με τους Παπικούς).
Τί λέτε;
Διευκρινίζω ότι δεν ομιλώ εκ μέρους των αναβαπτιστών ούτε παίρνω το μέρος κανενός. Απλώς ερωτώ εάν κατά τους ιερούς κανόνες απαγορεύεται να παρευρίσκονται οι νεοημερολογήτες στις ακολουθίες των ορθοδόξων.
ΔιαγραφήΕπίσης δηλώνω ότι δεν ισχύει ότι πάντες οι αναβαπτίζοντες θεωρούν τους νεοημερολογήτες σαν τους (καταδικασθέντες ως αιρετικούς) παπικούς.
Δεν είναι δίκαιο να επιβάλλονται εις πάντας τους αναβαπτίζοντας, οι ακρότητες ορισμένων εξ αυτών
Εφόσον οι απλοί Νεοημερολογίτες ούτε καταδικασμένοι αιρετικοί είναι, ούτε έχουν αποστατήσει από την Ορθόδοξη Εκκλησία δεν απαγορεύεται να συμμετέχουν στις ακολουθίες μας (άλλωστε αυτός ακριβώς ήταν ο τρόπος από την αρχή του Αγώνα με τον οποίο έγιναν οι περισσότεροι από Νεοημερολογίτες Γ.Ο.Χ.). Εδώ όμως επισημαίνεται η ασυνέπεια των Αναβαπτιστών, από τη μία να τους θεωρούν "αβάπτιστους αιρετικούς" και από την άλλη να επωφελούνται από την παρουσία τους...
ΔιαγραφήΚάποιοι που δεν είναι μεν Αναβαπτιστές, αλλά για διάφορους λόγους (είτε λόγω άγνοιας, είτε λόγω υπερβάλλοντος ζήλου) αναβαπτίζουν τους έχοντας προβληματικό τύπο Νεοημερολογίτες, πρέπει οπωσδήποτε να τεκμηριώσουν σε Κανόνες, Πατέρες ή γενικώς στην Πράξη της Εκκλησίας, όχι μόνο την πράξη τους, αλλά και τις απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα που θα προκύψουν, π.χ. αν εξαλείφονται τα κωλύματα Ιερωσύνης, τί συνέβαινε όταν πριν αναβαπτισθεί κοινωνούσε τόσο καιρό, και τα λοιπά, που συμπληρώνουν το παζλ του χάους που ακολουθεί...
https://youtu.be/QvQ5LgfN32c
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο κατά Μάρκον Ευαγγέλιο διαβάζουμε :
Μαρκ. 14,43 Καὶ εὐθέως, ἔτι αὐτοῦ λαλοῦντος, παραγίνεται Ἰούδας ὁ Ἰσκαριώτης, εἷς τῶν δώδεκα....
Σχόλιο :
Ο Ιούδας είχε προδώσει τον Κύριο, δεν είχε δείξει μεταμέλεια αλλά περιγράφεται στο Ευαγγέλιο ως ΕΙΣ ΤΩΝ ΔΩΔΕΚΑ !
Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε...
Λέει και ο Ιερός Αυγουστίνος στον κατά των Δονατιστών λόγο του πως πολλοί φαινομενικά βρίσκονται στην Εκκλησία χωρίς πράγματι να ανήκουν σε αυτήν.
Διαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς μου επιτραπεί άλλη μια παρέμβαση :
Διαβάζω :
"Ἤδη, οἱ Πατριάρχες, Ἀρχιεπίσκοποι καί λοιποί κληρικοί τοῦ Νέου Ἡμερολογίου ἐνώθηκαν μέ τόν παπισμό.
Πηγή:
https://iaathgoc.gr/index.php/nthronistirios-logos
Σχόλιο :
Δεν φταίνε αποκλειστικά και μόνο οι λεγόμενοι κατακομβίτες blogoρασοφόροι....
όταν πετάγονται τέτοιες επιβατήριες κοτσάνες !
Στο λόγο αυτό όμως ειπώθηκαν και μερικά σωστά όπως :
Ἐκκλησία χωρίς Πατερική Θεολογία δέν εἶναι Ὀρθόδοξη! Εἰδικά ἐμεῖς οἱ Γ.Ο.Χ., ἄν ζοῦμε χωρίς τίς διδαχές τῶν ἁγίων Πατέρων, εἴμαστε στήν πραγματικότητα «δεκατριμερίτες»!
"Ἐπιθυμῶ νά ποιμάνω τήν Ἐκλησία, ὡς Προκαθήμενός της, μέ βάση τούς Ἱερούς Κανόνες! Γιά ὅλα τά ζητήματα τῆς Ἐκκλησίας οἱ Κανόνες προβλέπουν τήν κατά Θεό ρύθμισή τους. "
Σχόλιο :
Με βάση με ποιον Ιερό κανόνα κ.κ.Καλλίνικε έκλεισες τους Ιερούς Ναούς μετά το tweet του Πρωθυπουργού τον Μάρτιο του 2020 ;
Το φοβερό της υπόθεσης κάθε φορά που σχολιάζεις είναι πως ο blogοσλοβίτε αγριογράφος δαιμονίζεται και αφού γράφει και γράφει τα κατεβατά του μετά τελειώνει σχεδόν με την ίδια πάντα φράση: "τέλος από μένα" ή "τελειώσαμε μια και καλή" ή "ήταν το τελευταίο" κ.τ.ὀ. Και την άλλη μέρα ξαναγράφει!
Διαγραφή
ΔιαγραφήΔεν νομίζω να είναι θέμα δαιμονισμού...απλά δεν έχει θάψει μέσα του την Σύνοδο που τον πρόδωσε και έχει ΑΚΟΜΗ ανοικτούς λογαριασμούς...οι οποίοι δεν πρόκειται να κλείσουν και ποτέ λόγω αναβαπτισμού.
ΔιαγραφήΟφειλόμενη απάντηση στον κατακομβίτη blogoρασοφόρο :
Κατ'αρχήν η φρασεολογία σας (για την ακρίβεια υβρεολόγιο) δεν συνάδει με Ορθόδοξο Ιερομόναχο αλλά για θαμώνα της Τρούμπας. Αυτό όμως είναι το ελάχιστο...
Για να δείτε λοιπόν σε τι πνευματικό βάραθρο έχετε περιέλθει απλά σας επισημαίνω ότι η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ δεν είναι σχίσμα αλλά ένσταση και διακοπή κοινωνίας για λόγους είτε Πίστεως είτε Δικαιοσύνης και φυσικά όταν παρέλθουν οι λόγοι αυτοί δεν υπάρχει και λόγος να συνεχίζεται στο διηνεκές η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ.
Επομένως όταν γράφετε ότι ακόμα κι αν μετανοήσουν ΔΕΝ υπάρχει περίπτωση επιστροφής, ΑΠΛΑ ακυρώσατε με τα ίδια σας τα SCRIPTA την έννοια και την ΟΥΣΙΑ της δικής αποτείχισης και δυστυχώς παραδέχεστε ότι κάνετε Σχίσμα.
Καμία σχέση λοιπόν η στάση σας και η συμπεριφορά σας με την Αγιοπατερική Παράδοση της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Υγ: Ο Πέτρος μετανόησε, έκλαψε και το δέχτηκε ο Χριστός στο Αποστολικό αξίωμα αλλά εσείς πάτερ, θεωρείται την έκπτωση μόνιμη και χωρίς επιστροφή ; Ποιος σας το δίδαξε αυτό ;
Αυτή η θεωρία περί απόρριψης της Μετάνοιας είναι βασικός πυλώνας της αίρεσης των Δονατιστών. Αξίζει αδελφέ Κυριάκο να μελετήσεις τις θεωρίες του Δονατισμού για να δεις πόσο πολύ ταυτίζονται (ίσως και 100%) με τις θεωρίες του εν λόγω μοναχού, αλλά και άλλων υπερζηλωτών.
Διαγραφή
ΔιαγραφήΓράφει λοιπόν ο κατακομβίτης blogoρασοφόρος ότι με την εγκύκλιο 3024 (η οποία αναρτήθηκε στο διαδύκτιο στις 28-03/11-04-2020) ότι οι Επίσκοποι ΓΟΧ Καλλινίκου είναι στην τάξη των μοναχών αλλά ο ίδιος στις 2 / 5 / 20 έστειλε την γραπτή του αποτείχιση σε ποιούς ;;; Σε μοναχούς ;;;
Διάβασε τον 15ο Κανόνα της ΑΒ Συνόδου πάτερ και θα δεις ότι δυστυχώς είσαι λάθος και οδηγείς και άλλους στο λάθος σου...
Δεν καταλαβένετε πάτερ ότι κάτι ΔΕΝ πάει καλά με αυτά που γράφετε ;;;