"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Πέμπτη 14 Απριλίου 2022

ΣΥΝΟΨΗ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ (Μέρος 3ο)

3. Η χριστιανική αρετή

Ηθικός χαρακτήρας. Η ζωή του χριστιανού ως αγώνας και άθλος.
Η ανάγκη για πνευματική εγρήγορση.

Η αρετή είναι ακριβώς το αντίθετο της αμαρτίας. Οι απαρχές της βρίσκονται σε κάθε άνθρωπο – ως υπολείμματα εκείνης της φυσικής αγαθότητας που έθεσε στην ανθρώπινη φύση ο Δημιουργός του. Αλλά στην αγνή και τέλεια μορφή της μπορεί να υπάρχει μόνο στον Χριστιανισμό, αφού ο Χριστός ο Σωτήρας είπε: «χωρὶς ἐμοῦ οὐ δύνασθε ποιεῖν οὐδέν»[1] – χωρίς Εμένα δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα αληθινά καλό…

Ο Χριστιανισμός μας διδάσκει ότι η επίγεια ζωή ενός προσώπου είναι ένας χρόνος επιτευγμάτων, μια εποχή προετοιμασίας του ανθρώπου για την μελλοντική αιώνια ζωή. Επομένως, το καθήκον της επίγειας ζωής κάθε ανθρώπου είναι να προετοιμαστεί κατάλληλα για την επερχόμενη αιωνιότητα. Ο επίγειος βίος είναι φευγαλέος – και δεν επαναλαμβάνεται, διότι ένας άνθρωπος ζει στη γη μία φορά. Επομένως, σε αυτή την επίγεια ζωή πρέπει να εργάζεται με πράξεις αρετής, αν δεν θέλει να καταστρέψει την ψυχή του, γιατί ακριβώς αυτές τις πράξεις της καλοσύνης, θα απαιτήσει από αυτόν η Αλήθεια του Θεού στο κατώφλι της αιωνιότητας.

Κάθε Χριστιανός, με τη βοήθεια του Θεού, είναι ο δημιουργός της επίγειας ζωής του – με την έννοια να την κατευθύνει προς την αρετή. Αλλά για να είναι ενάρετος, πρέπει να κάνει το καλό στους άλλους, και να εργάζεται πάνω στον εαυτό του, αγωνιζόμενος με τις ελλείψεις και τις κακίες του και αναπτύσσοντας μέσα του καλές, χριστιανικές-πολύτιμες αρχές. Και αυτός ο αγώνας, αυτή η εργασία στον εαυτό του, αυτός ο άθλος του επίγειου βίου του ανθρώπου, είναι απαραίτητος για κάθε Χριστιανό. Ο ίδιος ο Κύριος είπε: «Ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν βιάζεται (δηλαδή επιτυγχάνεται με προσπάθεια), καὶ βιασταὶ (δηλαδή αυτοί που χρησιμοποιούν προσπάθεια) ἁρπάζουσιν αὐτήν…»[2].

Σε ένα τέτοιο κατόρθωμα της ζωής, κάθε πρόσωπο αναπτύσσει την ηθική του εικόνα. Και, φυσικά, ένας Χριστιανός πρέπει να είναι πρώτα απ’ όλα Χριστιανός με εδραιωμένο σταθερό ηθικό χαρακτήρα και αγωνιζόμενος να αναπτύξει έναν τέτοιο χαρακτήρα. Με άλλα λόγια, να προσπαθεί να βελτιώσει τον εαυτό του προς την ηθική τελειότητα.

Επομένως, από χριστιανική άποψη, η ζωή είναι ένας αγώνας, ένας άθλος, μία πορεία διαρκούς προσπάθειας για καλοσύνη και τελειότητα. Και δεν μπορεί να υπάρξει στάση σε αυτό το μονοπάτι, σύμφωνα με τον νόμο της πνευματικής ζωής. Ένα πρόσωπο που έχει σταματήσει να εργάζεται στον εαυτό του δεν θα παραμείνει το ίδιο, αλλά σίγουρα θα γίνει χειρότερο – όπως μια πέτρα που πετάχτηκε ψηλά και σταμάτησε να ανυψώνεται, δεν θα παραμείνει κρεμάμενη στον αέρα, αλλά σίγουρα θα πέσει κάτω…

Γνωρίζουμε ήδη ότι οι αμαρτίες μας προέρχονται συνήθως από τρεις πηγές: από τον διάβολο, από τον κόσμο που βρίσκεται στο κακό και από τη δική μας αμαρτωλή σάρκα. Και αφού η αμαρτία είναι ο κύριος εχθρός και εμπόδιο στην αρετή, είναι προφανές ότι ένας Χριστιανός που αγωνίζεται για την αρετή πρέπει να ζητήσει το έλεος και τη βοήθεια του Θεού και να πολεμήσει την αμαρτία σε όλες τις μορφές της. Ειδικότερα, εδώ είναι απαραίτητο να υπενθυμίσουμε τα λόγια του Σωτήρα προς τους Αποστόλους στον Κήπο της Γεθσημανή: «Γρηγορεῖτε καὶ προσεύχεσθε, ἵνα μὴ εἰσέλθητε εἰς πειρασμόν»[3]. Με αυτά τα λόγια, ο Κύριος υποδεικνύει όχι μόνο στους Αποστόλους, αλλά σε όλους μας, ότι η καταπολέμηση των αμαρτωλών πειρασμών είναι δυνατή μόνο για όσους είναι σε εγρήγορση και προσεύχονται, περιφρουρώντας τη ζωή τους.

(Συνεχίζεται)


[1] Ιω. ιε΄ 5.
[2] Ματθ. ια΄ 12.
[3] Ματθ. κϛ΄ 41.

ΠΗΓΗ: https://imlp.gr/2022/04/14/%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%bf%cf%88%ce%b7-%cf%84%ce%b7%cf%83-%ce%b7%ce%b8%ce%b9%ce%ba%ce%b7%cf%83-%ce%b8%ce%b5%ce%bf%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%b9%ce%b1%cf%83-%ce%bc%ce%ad%cf%81%ce%bf%cf%82-3%ce%bf/

20 σχόλια:

  1. Προχτές διάβασα στο ίντερνετ ότι 16 Απριλίου θα έχει πανσέληνο.Σήμερα το βράδυ κοίταξα στον ουρανό να δω αν έχει Πανσέληνο.Έπεσαν έξω αυτοί που έδωσαν αυτή την ημερομηνία,γιατί σήμερα είχε πανσέληνο.Μήπως έπρεπε να γιορτάσουμε Πάσχα την Κυριακή που μας έρχεται;Αφού έτσι όρισαν οι Πατέρες της πρώτης Οικουμενικής Σ.,γιατί ο υπολογισμός που κάνει η Εκκλησία δεν συμβαδίζει με αυτό που ζήτησαν οι Άγιοι;Υπάρχει κάποια εξήγηση κ.Μάννη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η πανσέληνος είναι όντως στις 16 Απριλίου, αλλά την Εκκλησία δεν την ενδιαφέρει διότι κάνει χρήση του 19ετούς Μετωνείου κύκλου για να ορίσει μία συμβατική ημερομηνία πανσελήνου που ονομάζεται Μετώνειος πανσέληνος ή Νομικόν Φάσκα.
      Περισσότερα εδώ: https://krufo-sxoleio.blogspot.com/2018/02/blog-post_21.html

      Διαγραφή
    2. Βλέπω ότι ο Δοσίθεος μιλάει για τους Λατίνους και την διόρθωση που έκαναν για να μην κολασθούν.Ο φόβος της αθέτησης του όρου της Α'Οικουμενικής Συνόδου για το θέμα της πανσελήνου,τους ανάγκασε να κάνουν αυτή την αλλαγή.Έτσι όμως θα γιορτάσουν Πάσχα μέσα στην διάρκεια του Πάσχα των Εβραίων.Απ'ότι είδα σήμερα στο ίντερνετ,σήμερα ξεκινάει το Εβραϊκό Νομικό Φάσκα και τελειώνει μια ημέρα πριν αρχίσει το δικό μας.Δηλαδή το Σάββατο τελειώνει το Εβραϊκό Πάσχα και αμέσως μετά θα γίνει η δική μας Ανάσταση.Για ένα δευτερόλεπτο κινδύνεψαν οι Ορθόδοξοι να αθετήσουν και τον δεύτερο όρο της Συνόδου της Νίκαιας.Ίσως άλλαξαν και οι Εβραίοι κάτι και δημιουργείται αυτό το πρόβλημα Πάντως,η Εκκλησία πρέπει να διορθώσει αυτή την σύγχυση που υπάρχει και να πάρει μια σωστή απόφαση.Δεν βλέπω να τηρούνται οι όροι της Α'Οικουμενικής από τους Προτεστάντες και τους Παπικούς,αλλά ούτε και από τους Ορθοδόξους.Ίσως δεν υπάρχουν κατάλληλοι άνθρωποι για να σκεφτούν λογικά και να πάρουν σωστές αποφάσεις.Επόμενη έρευνα μου,η πιθανή αλλαγή που έκαναν οι Εβραίοι.
      Ευχαριστώ για την παραπομπή και την απάντηση,αλλά η απορία μου παραμένει.

      Διαγραφή
    3. Ο Δοσίθεος το αναφέρει ειρωνικά αυτό για τον φόβο των Λατίνων μη κολασθούν.
      Επίσης σε πληροφορώ πως οι Εβραίοι δεν χρησιμοποιούν πλέον (νομίζω εδώ και αρκετό καιρό, ίσως και αιώνες) την Μετώνειο πανσέληνο.
      Όμως αυτό δεν μας απασχολεί, όπως εξηγεί και ο Άγιος Μελέτιος Πηγάς στον Αλεξανδρινό Τόμο: "Ἀλλ᾿ ἐροῦσιν ἴσως ὅτι καὶ παρ’ Ἰουδαίοις οὐκ ἔτι τὸ ἀκριβέστερον τηρεῖται τὰ ἀστρολογικά, καὶ δὴ ἀδιορθώτως περιφέρεται αὐτοῖς τὰ τοῦ Πάσχα. Ἐγὼ γὰρ λέγω ὡς ἐν τούτῳ ἐστὶ τὸ θαῦμα· ὅτι καὶ ἀδιορθώτως ἐχόντων τῶν Ἰουδαίων, ἡμεῖς, κατὰ τὸ κανόνιον ἐκεῖνο τὸ πατερικόν, τὸ πάλαι γνωστόν, ἀπαραλλάκτως φυλάττομεν τὴν τῶν ἀποστόλων διαταγήν" (βλ. Ν. Μάννη, Διπλούς πέλεκυς κατά του Γρηγοριανού ημερολογίου).
      Περισσότερα για το θέμα γενικώς: https://drive.google.com/file/d/0B3tuH122XTsxa3NSVlljMGNxR28/view?resourcekey=0-156OesK8r8yPJNAsJYSriQ

      Διαγραφή
    4. Διάβασα μερικά σημεία από τις 174 ηλεκτρονικές σελίδες της παραπομπής και έχω να κάνω την έξεις παρατήρηση:Δεν υπήρχαν Τοπικές Εκκλησίες στο Νότιο Ημισφαίριο την εποχή που έγινε η Σύνοδος της Νικαίας.Άρα,αυτά που όρισαν οι Πατέρες πρέπει κάποτε να αλλάξουν.Αυτή είναι είναι η γνώμη μου.Σεβαστή και η γνώμη του Σεβαστού,τον οποίο πρώτη φορά τον ακούω,αλλά διαφωνώ μαζί του σε αρκετά που γράφει.Βλέπω ότι ο Δοσίθεος αντιγράφει τον Κυμινήτη.Καλό ήταν να ακούγαμε τις γνώμες κάποιον Αγίων και όχι σκέψεις κάποιων άλλων ανθρώπων ή και αντιγραφές τους.Οι γνώμες τους είναι σεβαστές,αλλά δεν μας πείθουν.Θα μελετήσω τον διάλογο και ίσως κάνω κάποια σχόλια για το ημερολογιακό
      θέμα.
      Έχω καταλάβει ότι ο Δοσίθεος το λέει ειρωνικά,γιατί πολλές φορές οι Λατίνοι γιορτάζουν το Πάσχα στην διάρκεια του Νομικού Φάσκα των Εβραίων.Αν φοβόντουσαν την κόλαση επειδή αθετούσαν τον όρο των Πατέρων,δεν θα αθετούσαν τον άλλο όρο.Και από ότι είδα,φέτος θα γιορτάσουν Πάσχα μέσα στην περίοδο του Νομικού Φάσκα των Εβραίων.
      Τι θέμα είναι να βρεθεί μια λύση για όλα αυτά.Αν αλλάξουν οι Εβραίοι το ημερολόγιολό τους,θα υπάρξει μεγαλύτερο πρόβλημα Τότε,αν η Εκκλησία σταυρώσει τα χέρια της,θα υπάρξουν μεγαλύτερες παραβάσεις.

      Διαγραφή
    5. Πρώτα από όλα, για να σχηματίσουμε αντικειμενική άποψη για ένα θέμα πρέπει να το μελετούμε εις βάθος και όχι αποσπασματικά.
      Δεύτερον, καταλαβαίνεις πιστεύω πως η φράση σου "αυτά που όρισαν οι Πατέρες πρέπει κάποτε να αλλάξουν", δεν είναι και τόσο ορθόδοξη... Θα έλεγα ότι είναι καθαρά αθηναγορική!
      Τρίτον, δεν είναι μόνο ο Σεβαστός και ο Δοσίθεος, αλλά πλήθος Πατέρων και Διδασκάλων, από τον Ιερεμία τον Τρανό και τον Μελέτιο Πηγά, μέχρι τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη κ.ά.
      Βλ. Ν. Μάννη, Ελληνική ασπίς κατά του Γρηγοριανού ημερολογίου.
      Μετά την εκ μέρους σου ενδελεχή μελέτη του θέματος, ευχαρίστως να δεχθώ τα σχόλιά σου, στο εμαιλ μου, με την παράκληση να είναι επώνυμα για να μη σκιαμαχούμε.
      Σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου και εύχομαι Καλή Ανάσταση!

      Διαγραφή
    6. Η Εκκλησία έχει αλλάξει πολλά.Όπως έγραψα και στον παρακάτω σχολιαστή,μέχρι και Αγιογραφική εντολή έχουν αλλάξει οι Πατέρες.Εννοώ την αγαμία των Επισκόπων.Όταν μιλάω για αλλαγή αυτών που έχουν ορίσει οι Πατέρες,εννοώ για το συγκεκριμένο θέμα.Δηλαδή για τον όρο της Συνόδου της Νικαίας που μιλάει για την ισημερία.Αφού υπάρχουν Ορθόδοξοι στην Αυστραλία,δεν μπορεί να γιορτάσουν το Πάσχα μαζί με όλους τους Ορθοδόξους αν δεν αθετήσουν αυτόν τον όρο των Πατέρων.Οι Πατέρες δεν γνώριζαν ότι υπάρχει η Αυστραλία.Αν οι Πατέρες της εποχής που ανακαλύφθηκε η Ωκεανία,άλλαζαν αυτόν τον όρο,θα το έκαναν για να λυθεί αυτή η σύγχυση.Γιατί αν τηρηθεί αυτός ο όρος από τους Αυστραλούς Ορθόδοξους,τότε οι τελευταίοι θα γιορτάσουν Πάσχα αρκετούς μήνες αργότερα από εμάς.
      Αυτοί οι άλλοι που αναφέρεις,είναι άγιοι που τους αγιοποίησαν οι Οικουμενιστές ή είναι και αυτοί σαν τον Σεβαστό και τον Δοσίθεο.Αν δεν σε κάνει κόπο,και αν είναι Άγιοι,μπορώ να μάθω τα ονόματά τους;

      Επίσης, καλή Ανάσταση.

      Διαγραφή
    7. Οι Πατέρες δεν άλλαξαν καμία Αγιογραφική εντολή. Το "μιᾶς γυναικὸς ἄνδρα" δεν σήμαινε ότι απαγορεύεται να γίνεται Επίσκοπος ο άγαμος, αλλά από τους εγγάμους όχι ο δίγαμος. Αυτή η εντολή δεν καταπατήθηκε από το γεγονός ότι αργότερα η Εκκλησία προτίμησε για διάφορους λόγους να χειροτονεί αγάμους, αφού ουδέποτε έπαψε να χειροτονεί, κατά την κρίση Της, και εγγάμους είτε με την συμφωνία της συζύγου, είτε λόγω θανάτου της.
      Η Εκκλησία έχει αποφασίσει για το θέμα του Πασχαλίου άπαξ διαπαντός και αν κάποιος δεν μπορεί ή δεν θέλει να το καταλάβει είναι δικό του πρόβλημα. Δεν μπορεί όμως να το επιβάλει.
      Επίσημα Άγιοι, από τους Διδασκάλους που ασχολήθηκαν με το θέμα είναι ο Άγιος Μελέτιος Πηγάς και ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης. Τα ονόματα των υπολοίπων ευχαρίστως να τα μάθεις, αλλά δεν θα ήταν σωστό να γνωρίζω το όνομά σου; Δώσε μου ένα τηλέφωνο και θα σε πάρω να σου τα πω και να πούμε και άλλα αν θες.

      Διαγραφή
    8. Εντάξει,αυτές οι περιπτώσεις είναι σπάνιες.Ένα παράδειγμα είναι ο Επίσκοπος Λογγίνος.Στην ουσία,αυτός που χάνει την γυναίκα του λόγω θανάτου ή λόγω του ότι η γυναίκα του έχει γίνει μοναχή,είναι και πάλι άντρας χωρίς γυναίκα και ελεύθερος από τις οικογενειακές ασχολίες.Δεν υπάρχει Επίσκοπος που να έχει συζυγικές σχέσεις,γιατί δεν το επιτρέπει η απόφαση των Πατέρων.Ενώ ο Απόστολος των Εθνών το επιτρέπει.Άρα υπάρχει αλλαγή και μάλιστα μεγάλη.Όχι ότι διαφωνώ με αυτήν την αλλαγή, αλλά θέλω να δείξω ότι η Εκκλησία αλλάζει κάποια πράγματα για να βοηθήσει καλύτερα το Σώμα της.Ο Χριστός αποφασίζει,Αυτός είναι η Κεφαλή της,και ο Χριστός θέλει την πρόοδο της Εκκλησίας του.Σήμερα θέλουν να τα αλλάξουν όλα για να φέρουν τον Αντίχριστο. Αυτό δεν είναι πρόοδος,είναι κατάντια.
      Αν υπήρχε υγιείς Εκκλησία θα έλυνε το πρόβλημα που δημιούργησε η αλλαγή του ημερολογίου.Θα το έλυνε με κάθε κόστος,ακόμα και με κάποια συμπλήρωση των όρων των Παλαιότερων Πατέρων.Δεν δίστασε να βαπτίζει τους ανθρώπους χωρίς κατήχηση,ενώ άλλα ζητούσαν οι Απόστολοι.
      Τα υπόλοιπα ονόματα δεν χρειάζεται να τα μάθω "αν δεν είναι άγιοι".Έμαθα να έχω οδηγούς μόνο τους Αγίους.Την αγιοποίηση του Πηγά την έκαναν οι Οικουμενιστές,όπως διάβασα πριν λίγο,ίσως και του Αγίου Νικοδήμου.Καλό είναι να μην δεχόμαστε κάτι από ανθρώπους που είναι εχθροί της Εκκλησίας του Χριστού.Σε λίγο θα κάνουν Άγιο και τον Αθηναγόρα,θα τον δεχθούμε και αυτόν;Κάπου διάβασα ότι έκαναν αγιοκατάταξη όλους όσους έχασαν την ζωή τους στην Σμύρνη,τότε που οι Τούρκοι κατέστρεψαν το όνειρο των Ελλήνων στην Μικρά Ασία.Μέχρι εκεί έφτασαν οι αθεόφοβοι.
      Ίσως έρθει κάποτε η στιγμή να μιλήσουμε από κοντά.Θα προτιμήσω να μείνω άγνωστος για κάποιο διάστημα και νομίζω ότι δεν θα βοηθήσει σε κάτι το όνομά μου,μάλλον περισσότερο ζημιά θα κάνει.

      Διαγραφή
    9. Τα προσωπικά στοιχεία σε τέτοιες περιπτώσεις είναι σημαντικό να είναι γνωστά στους συνομιλητές, διότι υπάρχουν και οι εγκάθετοι των σκοτεινών δυνάμεων που ως "ανώνυμοι σχολιαστές" δημιουργούν έριδες. Εγώ π.χ. με τον Αριστοτέλη και τους περισσότερους σχολιαστές εδώ, γνωριζόμαστε.
      Αν δεν παραδέχεσαι τις αγιοκατατάξεις επί Οικουμενιστών, τότε θα πρέπει να απορρίψεις και πολλούς άλλους μεγάλους Αγίους, όπως τον Άγιο Νεκτάριο, τον Άγιο Κοσμά των Αιτωλό και τον Άγιο Νικόδημο που αναγνωρίστηκαν επίσημα ως Άγιοι από τους Οικουμενιστές.
      Από την άλλη δηλώνεις πως όσοι δεν είναι άγιοι δεν σε ενδιαφέρουν. Αλλά εμείς δεν πιστεύουμε στο αλάθητο ενός αγίου, αλλά στη συμφωνία των Αγίων, με την οποία συμφωνούν και οι Διδάσκαλοι και οι συγγραφείς που δεν είναι Άγιοι μεν, αλλά είναι Ορθόδοξοι. Αν όμως επιμένεις ότι το σωστό είναι να μην μας ενδιαφέρουν οι απόψεις όσων δεν είναι Άγιοι, τότε θα ξεκινήσουμε να το εφαρμόσουμε από σένα: εφόσον δεν είσαι άγιος, δεν μας ενδιαφέρουν οι απόψεις σου!
      Καλό Πάσχα και όποτε είσαι έτοιμος τα λέμε ιδιωτικά.

      Διαγραφή
  2. Οι Παπικοί είναι καταδικασμένοι αιρετικοί από τις 8η και 9η Οικ.Συνόδους, προτιμήστε να επικεντρώσετε το ενδιαφέρον σας στις παραβάσεις και την πορεία της κρατικής(Σεργιανιστικής-Οικουμενιστικής-Σχισματικής)Ελληνικής Εκκλησίας και με ταπείνωση, μετάνοια και πνευματική διαύγεια να αντιληφθείτε ότι όσα ΌΡΙΣΑΝ οι Άγιοι Πατέρες είναι ισότιμα με το Ευαγγέλιο.
    Αυτή είναι η Ορθοδοξία,ούτε αφαιρούμε ούτε προσθέτουμε κάτι, οτιδήποτε άλλο καθιστά κάποιον αιρετικό ή/και σχισματικό.
    Νικόλαε ο σχολιασμός του ανωνύμου πρέπει να διαβαστεί από τους νεο-αποτειχισμένους κληρικούς και λαϊκούς ώστε να καταλάβουν και να εφαρμόσουν πιστά ΌΛΑ όσα ΌΡΙΣΑΝ οι Οικουμενικές Σύνοδοι.
    Θα μου πεις εύλογα..."θέλουν;"
    Σου απαντώ "όχι,δεν θέλουν".
    Δικαίωμα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η παρέμβαση η δική μου ήταν για το θέμα της αθέτησης του όρου της Συνόδου της Νικαίας.Έγραψα σχόλιο και ρώτησα τον ιστολόγο σε άσχετη δημοσίευση με το θέμα.Δεν θα ήθελα να σχολιάσω αυτά που γράφεις,αλλά με έβαλες σε πειρασμό.Αφού όρισαν οι Πατέρες να γιορτάζεται το Πάσχα μετά την πρώτη πανσέληνο της ανοιξιάτικης ισημερίας,εσύ γιατί δεν το τηρείς;Τουλάχιστον ο ιστολόγος προσπάθησε να δώσει μια εξήγηση χρησιμοποιώντας κάποιους αξιόλογους ανθρώπους,όχι όμως Αγίους.Δηλαδή αυτά που όρισαν,θέλεις να τα υπερασπιστείς,αλλά δεν τα τηρείς ο ίδιος.Οι Πατέρες και προσθέσεις έκαναν και αφαιρέσεις έκαναν,χωρίς όμως να αλλάζουν τα δόγματα της Εκκλησίας.Ο Απ.Παύλος θέλει τους Επισκόπους να είναι "άνδρες μίας γυναίκας",αλλά οι δικοί σου Επίσκοποι δεν έχουν καμία γυναίκα.Να μην αναφέρω και άλλα παραδείγματα.Όταν οι Πατέρες της Α'Οικουνενικής μίλησαν για την ισημερία,δεν υπήρχαν Ορθόδοξοι στην Αυστραλία.Δεν είναι καλό αν κάποιοι άλλοι Πατέρες συμπληρώσουν αυτό το κενό;Δεν είναι πρόοδος αυτή η συμπλήρωση;Όταν οι Ορθόδοξοι γιόρταζαν το Πάσχα σε διαφορετικές ημερομηνίες και ημέρες,δεν ήταν πρόοδος η αλλαγή που έκαναν οι Πατέρες της Α'Οικουνενικής;

      Διαγραφή
  3. ΌΡΙΣΑΝ μετά την πρώτη εαρινή ισημερία και ΜΕΤΑ το Εβραϊκό Φάσκα.
    Το Γρηγοριανό εορτολόγιο επεβλήθη ώστε να συνεορταζουν Παπικοί και Ορθόδοξοι.
    Οι Ορθόδοξοι λπν που ακολουθούν το Παπικό εορτολόγιο είναι αυτοί που παραβαίνουν τον Ι.Κ.
    Το εορτολόγιο της Εκκλησίας καθιερώθηκε από την Α' Οικ.Συνοδο και ορίζει να κυμαίνεται η εορτή του αγίου Πάσχα από 22 Μαρτίου ως 25 Απριλίου.
    Με το Παπικό κυμαίνεται ως 8 Μαΐου, υπάρχουν έτη που καταργείτα η νηστεία των Αγίων Αποστόλων,επεβλήθη συνεορτασμός των Χριστουγέννων με Παπικούς.
    Αυτά αρκούν νομίζω ώστε να καταλάβετε ποιος αθετούν τους Ι.Κ. και ποιοί τους τηρούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συνοδικόν της Ορθοδοξίας σελ.331

    "Άπαντα τα παρά την Εκκλησιαστικήν παράδοσιν, και την διδασκαλίαν,
    και υποτύπωσιν των Αγίων και αοιδίμων Πατέρων καινοτομηθέντα, ή μετά τούτο πραχθησόμενα, αναθεμα(γ')"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Την ώρα που ασχολούμαστε με τα ημερολόγια, αναθέματα και συνόδους...

    https://mobile.twitter.com/stevemad13/status/1515228681874157572?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1515228681874157572%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Ftasthyras.wordpress.com%2F

    Καλή Μεγάλη Εβδομάδα και με το καλό η Ανάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. https://www.orthodoxianewsagency.gr/epikairotita/fek-ta-metra-pou-isxyoun-stous-naous-megali-evdomada-kai-diakainisimo/

    Το παραπάνω link το αφιερώνω στον Αριστοτέλη που έχει το όνομα του "πατέρα" της "λογικής"...

    Γράφει λοιπόν το ΦΕΚ ότι για να μπεις στον Ιερό Ναό πρέπει να έχεις : ή πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης ή αρνητικό rapid / pcr test (για τους ενήλικες) ή αρνητικό self test για ηλικίες από 4-17 ετών.

    Έχουμε και λέμε :

    1. Με το πιστοποιητικό εμβολιασμού απλά πιστοποιείς ότι έχεις εμβολιαστεί αλλά ταυτόχρονα μπορεί να κολήσεις και να μεταδόσεις το covid19.

    2.Με το πιστοποιητικό νόσησης απλά πιστοποιείς ότι έχεις νοσήσει στο παρελθόν αλλά ταυτόχρονα μπορεί να κολήσεις και να μεταδόσεις το covid19.

    3.Με τα rapid/pcr/self test απλά πιστοποιείς ότι τη στιγμή που έκανες το τεστ δεν έχεις τίποτα, αλλά πρόκειται να μπεις σε ένα χώρο που σύμφωνα με την κυβέρνηση είναι εστία μετάδοσης του covid19, επομένως σύμφωνα πάντα με την κυβέρνηση μπορεί κι εσύ να κολήσεις και να μεταδόσεις covid19.

    Αφού λοιπόν σε κάθε μια από τις παραπάνω περιπτώσεις, σύμφωνα πάντα με την κυβέρνηση, μπορεί να κολήσεις και να μεταδόσεις covid19, τότε σε τί ακριβώς χρειάζονται τα πιστοποιητικά ;

    Επομένως το θέμα δεν είναι το πιστοποιητικό ως χαρτί, αλλά η σφραγιδούλα που έχει πάνω του το χαρτί (QR CODE) και η συνήθεια ότι χωρίς αυτή τη σφραγιδούλα δεν θα μπορείς να κάνεις πλέον τίποτα.

    Δείτε και το παρακάτω link για να δείτε τί ακριβώς έρχεται :

    https://www.taxheaven.gr/news/59057/apo-1hs-ioylioy-h-pshfiakh-karta-ergasias-se-trapezes-kai-soyper-market

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αδερφέ καλησπέρα, σε ενημερώνω ότι το όνομά μου το είχε ιερομάρτυς Χριστιανός στρατιωτικός του 8ου αιώνος στην Ανατολή και την μνήμη του,η ΜΙΑ,ΑΓΙΑ,ΚΑΘΟΛΙΚΗ & ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ την εορτάζει στις 14 Μαΐου.

      Σε πληροφορώ πως σε όλα αυτά τα αντίχριστα "κελεύσματα του Καίσαρα" δεν έχω κάνει ΚΑΝΕΝΑ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟ.

      Σε ενημερώνω και σένα και τον αδερφό Νικόλαο ότι έπειτα από την δυσάρεστη εμπειρία στον Ιερό Ναό που ήμουν,
      -της μασκοφορίας του 95% των πιστών
      -την ομολογία του ιερέως ότι έχει λάβει το σκεύασμα που περιέχει,
      εκτός των άλλων, ως αριθμό πατέντας το "WO 060606",
      δηλαδή "Νέα Τάξη χξς",
      -έπειτα της κηρύξεως σε ομιλία του ότι στο Σπίτι Του Χριστού μεταδίδονται ιοί,
      εγώ παύω την υπακοή κι αλλάζω πνευματικό πατέρα.

      "Τα δημοσίως λεχθεντα δημοσίως και να ελέγχονται"
      Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος

      Καλή Ανάσταση με υγεία και
      εν Χριστώ αγάπη.
      Παρακαλώ Νικόλαε το σχόλιό μου
      να δημοσιευθεί.

      Διαγραφή
    2. Καλή Ανάσταση αδελφέ Αριστοτέλη.

      Σου εύχομαι ο Κύριος Ιησούς Χριστός να ευλογεί τα βήματά σου και τον αγώνα σου υπέρ της Αλήθειας.

      Διαγραφή
    3. Εγώ, αδελφοί μου, θα σας μιλήσω από την δική μου εμπειρία. Όσες ενορίες κράτησαν τα άκρα, ταπεινώθηκαν από τον Κύριο. Ξέρω ενορίες στις οποίες οι ιθύνοντες έλεγαν ότι δεν θα κολλήσουν τίποτε, ότι η μάσκα είναι αίρεση, ότι έχουν πίστη και δεν φοβούνται και τελικά έπαθαν πανωλεθρία· όχι μόνο νόσησαν και πέθαναν αρκετοί σε αυτές, αλλά αντιστράφηκαν δυστυχώς στο άλλο άκρο. Ξέρω επίσης και ενορίες στις οποίες οι ιθύνοντες επέβαλαν την μασκοφορία, διέδιδαν ότι στον ιερό ναό οι ασθένειες μεταδίδονται και κατέκριναν όσους δεν αναπαύονταν με τα "μέτρα" που προσπαθούσαν να επιβάλλουν· και αυτές χτυπήθηκαν, προς μετάνοια.
      Αντιθέτως, όσες ενορίες συνέχισαν τις ακολουθίες ταπεινά, χωρίς μανία με τα "μέτρα", και χωρίς οι ιθύνοντες να προσπαθήσουν να επιβάλλουν ούτε τη μία, ούτε την άλλη άποψη, βγήκαν αλώβητες. Διότι η πρώτη και μεγαλύτερη ασθένεια είναι η υπερηφάνεια και η εξ αυτής προερχόμενη κατάκριση του πλησίον.
      Όποιος δεν υπερηφανεύεται και προσεύχεται ακατακρίτως δεν πρόκειται να κολλήσει όχι μόνο στον αγιασμένο χώρο του ναού, ούτε και μέσα στις ΜΕΘ αν πάει. Αντιθέτως όποιος πέφτει σε τέτοια αμαρτήματα μπορεί να νοσήσει και μέσα στον ναό, όχι με την έννοια ότι στον ναό μεταδίδονται νοσήματα -άπαγε!- αλλά ότι για την δική του αναξιότητα επιτρέπει ο Θεός να νοσήσει. Κάτι παρόμοιο λέγει και ο Απόστολος Παύλος όταν γράφει στους Κορινθίους: "ὁ γὰρ ἐσθίων καὶ πίνων ἀναξίως κρῖμα ἑαυτῷ ἐσθίει καὶ πίνει, μὴ διακρίνων τὸ σῶμα τοῦ Κυρίου. Διὰ τοῦτο ἐν ὑμῖν πολλοὶ ἀσθενεῖς καὶ ἄῤῥωστοι καὶ κοιμῶνται ἱκανοί". Και φυσικά δεν εννοεί ότι η Θεία Κοινωνία μεταδίδει τα - ακόμη και προς θάνατον!- νοσήματα, αλλά ότι επιτρέπει ο Θεός να τιμωρηθούν με ασθένειες οι αναξίως προσερχόμενοι στο Μυστήριο.
      Καλή Ανάσταση, αδέλφια και ο Χριστός να μας σώσει!

      Διαγραφή
    4. Αν δεν είναι το θέλημα του Κυρίου Ιησού Χριστού, η ψυχή του ανθρώπου δεν φεύγει από το σώμα.

      Αν όμως είναι θέλημα Κυρίου η ψυχούλα να φύγει, τότε και σε γυάλα μέσα να μπεις, χίλιες μάσκες FFP2 να βάλεις, όλα τα εμβόλια της Pfizer να κάνεις και τον Τσιοδρα να έχεις 24/7 δίπλα σου...δεν πρόκειται να μείνεις στον μάταιο τούτο κόσμο ούτε χιλιοστό του δευτερολέπτου παραπάνω.

      Διαγραφή