"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2019

Οι προσωπικές σκέψεις ενός σοβαρού και καταξιωμένου Ιεράρχη των ΓΟΧ, αφορμή για τον επίκαιρο προβληματισμό μας (του Σωτήρη Τζούμα)


Του Σωτήρη Τζούμα
Δεν σας έχω κρύψει ποτέ-και όσοι διαβάζετε ανελλιπώς τα κείμενά μου θα το ξέρετε-ότι σέβομαι και τιμώ τους σοβαρούς και έντιμους ανθρώπους της Εκκλησίας των ΓΟΧ στην πατρίδα μας.
Και τους παρακολουθώ και σημειώνω πάντα το σημαντικό πνευματικό τους έργο.
Είχα συνηθίσει, βλέπετε,από τα παιδικά μου χρόνια να βλέπω με θρησκευτική ευλάβεια τη γιαγιά μου, μορφωμένη γυναίκα η οποία ήθελε να ακολουθεί και το παλαιό εορτολόγιο και να εκκλησιάζεται χωρίς φανατισμό σε ναούς και μοναστήρια και του νέου και του παλαιού εορτολογίου.
– Ποτέ δεν έπαθε κανείς τίποτα από την πίστη έστω και σε υπερβολική δόση, μου έλεγε. Η αθεία και η αδιαφορία σκοτώνει τον άνθρωπο.
Από τότε με σημάδεψαν τα ακούσματα αυτά. Αποτέλεσαν τις προσλαμβάνουσες παραστάσεις της ζωής μου!
Κι όταν πήγα στην Αμερική για σπουδές, εύρισκα καταφύγιο όταν ήμουν φορτισμένος συναισθηματικά και νοσταλγούσα την πατρίδα στην Αγία Μαρκέλλα Αστορίας, όταν μεσουρανούσε τότε ο Επίσκοπος Αστορίας Πέτρος Αστυφείδης, καθαρόαιμος Χιώτης και συγγενής μου εκ Μητρός του.
Ταπεινός άνθρωπος αλλά με πολύ δημιουργικό μυαλό.
Εκεί γνωρίστηκα με τον Γέροντα Αμβρόσιο των Αγίων Πατέρων, τον άκακο και δοτικό αυτό κληρικό.
Κοντά του έμαθα να συγχωρώ τους ανθρώπους και κυρίως αυτούς που με βλάπτουν στη ζωή.Με έμαθε να γυρίζω εύκολα σελίδα.
Αλλά παράλληλα κοντά του έμαθα να ζυμώνω και να φουρνίζω ψωμί.
Κάθε Σάββατο πήγαινα και μετά την Εκκλησία αρχίζαμε οι δυό μας το ζύμωμα και το φούρνισμα! Η… ανταμοιβή μου γιαυτό ήταν τρία καρβέλια!
Και σήμερα τον μνημονεύω γιαυτό.
Όταν εξομολογήθηκα στον Χριστόδουλο την «αταξία»μου αυτή – έτσι θεωρούσα ότι θα την χαρακτήριζε- όχι μόνο δεν με επέπληξε αλλά μου είπε ότι όσο ζω σε μία ξένη χώρα, ανάμεσα σε αγνώστους και σε τόσους κινδύνους, να κάνω αυτό που ικανοποιεί τη συνείδησή μου και με κρατάει ζεστό με την Ελλάδα μας αλλά και με την Εκκλησία μας.
Αλλά κι αργότερα όταν εξοικειώθηκα με αυτή τη μεγάλη και ακτινοβολούσα προσωπικότητα, τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ιάκωβο, του εξομολογήθηκα ότι κάθε Σάββατο πηγαίνω στην Αγία Μαρκέλλα στους παλαιοημερολογίτες και μάλιστα εκεί έμαθα να ζυμώνω και ψωμί μου είπε με εκείνο το βαθυστόχαστο ύφος του:
-Να μεταφέρεις στον Γέροντα (εννοούσε τον Πέτρο) τα σέβη μου και την αγάπη μου. Είναι σοβαρός άνθρωπος αυτός δεν είναι κομπογιαννίτης σαν τους άλλους! Κρίμα που είμαστε έτσι… Και όταν ζυμώσεις ψωμί φέρε μου να το δοκιμάσω!
Και πράγματι το έπραξα. Και βρήκα τον μπελά μου γιατί από τότε μου ζητούσε να του κάνω ζυμωτό πρώτο για τις θείες λειτουργίες. Και μάλιστα στο τέλος αντί για το συνηθισμένο κατά κλαστόν που παίρνουν οι Αρχιερείς μετά τη θεία λειτουργία, εκείνος έτρωγε το ζυμωτό με φρέσκο χυμό πορτοκάλι.
Αφορμή για να κάνω τέτοιες σκέψεις έχω πολλές! Και να προβληματίζομαι στη συνέχεια και να πονώ που είμαστε έτσι οι ορθόδοξοι έλληνες. Να είμαστε από τη μιά με την επίσημη Εκκλησία και από την άλλη να υπάρχει και η υγιώς και ορθώς διαβιούσα και διαποιμαίνουσα τους αδελφούς μας που ακοκουθούν το παλαιό ημερολόγιο, Εκκλησία των ΓΟΧ. Ένας εσωτερικός διχασμός που όχι μόνο δεν οφελεί πουθενά αλλά διχάζει την Εκκλησία μας και το λαό μας.
Αλλά αυτή τη φορά πόνεσα διπλά γιατί οι σκέψεις αυτές μου δημιουργήθηκαν εξ αφορμής των ευχών που έλαβα από έναν Ιεράρχη των ΓΟΧ,τον οποίο σέβομαι και εκτιμώ.
Πρόκειται για τον Μητροπολίτη Αττικής και Βοιωτίας των ΓΟΧ Χρυσόστομο, έναν σοβαρό, ευγενή και σκεπτόμενο Ιεράρχη.
Τον είχα γνωρίσει τις ημέρες της δοκιμασίας του Χριστοδούλου. Έκτοτε διατήρησα επικοινωνία μαζί του.
Μετά τον γνώρισα καλύτερα τις ημέρες ορφάνιας της Μονής των Αγίων Πατέρων στην Χίο, όταν εκοιμήθη ο Γέρων Αμβρόσιος.
Χωρίς φανατισμούς και υπερβολές διαχειρίστηκε με σοφία και σύνεση μια εκρηκτική κατάσταση που αν ήταν άλλος θα είχε προκαλέσει φασαρία και εξέγερση του φανατισμένου κόσμου, που μέσα στην ορφάνια του μετά τον θάνατο του πατέρα και προστάτη του Αμβροσίου, δέχτηκε παράλληλα την αμφισβήτηση και υπέστη και διωγμό ένα Μοναστήρι που από κτήσεώς του ακολουθούσε πάντα το παλαιό εορτολόγιο.
Χάρη σε αυτόν τον Ιεράρχη δεν φανατίστηκε ο λαός της Χίου και αντιμετώπισε με υπομονή και προσευχή την εχθρότητα του οικείου Ιεράρχη Μάρκου( που και αυτόν κακοί και αγνώμονες άνθρωποι τον συμβούλευσαν να κάνει ό,τι έκανε).
Από τον σεβαστό, λοιπόν, αυτό Ιεράρχη, τον Χρυσόστομο, έλαβα το παρακάτω σημείωμα :
“Χρόνια πολλά Σωτήριε!
Καθε ευλογία της Παναγίας μας στη ζωή μας!
Νήστεψες και με το νέο και με το παλιό;
Ευλογία!
Τι να πω Σωτήρη; Το λέω με πικρία, δεν άξιζε αυτό στη πονεμένη Ελλάδα να διχασθεί ο ορθόδοξος λαός.
Έγιναν λάθη…!
Σήμερα η κατάσταση έχει ξεφύγει, οι νέοι μας τα παιδιά τα ορθόδοξα βαπτισμένα ζούν άλλη « ορθοδοξία».( πριν τον ορθόδοξο γάμο ερχονται στην εκκλησία να παντρευτούν με ένα κ δύο παιδιά).
Όχι οι αλλοεθνείς ή οι αλλόθρησκοι, αλλά οι ορθόδοξοι Έλληνες.
Με το διχασμό μέσα στην ορθοδοξία των ρασσοφόρων, αγνοήθηκε το ορθόδοξο μέλλον της πατρίδας μας.
Σου γραφω σκέψεις που με βασανίζουν καθημερινά.
Εμάς οι επίσημοι μας θεωρούν «σχισματικούς» δίχως να έχουν πάρει ποτέ επίσημη θέση οι της Ελλαδικής Εκκλησίας το τί είναι οι ΓΟΧ της Ελλάδος;
Θυμάμαι την απάντηση που είχε δώσει ο τότε ( νυν Καισαριανής)
αρχιγραμματέας της ιεράς συνόδου αρχιμ.π.Δανιήλ Πουρτσουκλής επί αρχιεπισκοπίας μακαριστού Χριστοδούλου όταν ερωτήθηκε η Ελλαδική Εκκλησία από το οικουμενικό πατριάρχείο τί είναι οι παλιοημερολογίτες της Ελλάδος και ιδιαιτέρως η σύνοδος του Χρυσοστόμου Κιούση;
Και η απάντηση της ιεράς συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος ήταν ότι αυτό είναι εσωτερικό θέμα που αφορά την Ελλαδική Εκκλησία ,οι παλιοημερολογίτες δεν είναι ούτε σχισματικοί ούτε αιρετικοί, είναι τα άτακτα μέλη της εκκλησίας της Ελλάδος.
Και το παράδοξο; Όλες οι επίσημες Εκκλησίες συλειτουργούν με τους Ρώσσους αρχιερείς των οποίων οι προκάτοχοι, μας έδωσαν χειροτονία. Δηλαδή οι χειροτονήσαντες τους ΓΟΧ είναι κατά πάντα κανονικοί οι ΓΟΧ όχι.( συγνώμη αρρωστημένα πράγματα με μεροληψία. Δυό μέτρα και δυό σταθμά).
Χθες το παλαιοημερλογητικό στην Ελλαδα, σήμερα το Ουκρανικό με απρόβλεπτες εξελίξεις…….
Όλοι θα φύγουμε! Τι θα αφήσουμε;
Πονάω ψυχικά.
Εγώ Σωτήρη είμαι βαπτισμένος απο τη κολυμβήθρα με το «παλαιό». Γνώρισα ευλογημένους κληρικούς.Όχι αυτούς τους σημερινούς ανίερους απατεώνες τσαρλατάνους που υποδύονται τον παλαιοημερολογίτη.
Αξιώθηκα να συλλειτουργήσω ως Αρχιερέας με τον ιερέα που με βάπτισε. Εχω άγιες αναμνήσεις κ βιώματα.
Ζητώ συγνώμη αν σε ζάλισα αλλά τα έγραψα εξ αφορμής της διπλής σου νηστείας.
Κάθε ευλογία της γλυκειάς Παναγιάς στη ζωή σου.”
Έμεινα άφωνος με το κείμενο αυτό!
Ήθελα να το δημοσιοποιήσω αμέσως. Αλλά είχα να ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΩ κάποια προβλήματα που ο Θεός μου έδωσε για να με δοκιμάσει και να με κάνει καλύτερο άνθρωπο.
Και σήμερα το κάνω χωρίς να ζητήσω την άδειά του όχι για κανέναν άλλο λόγο παρά μόνο για να μην τον φέρω σε δύσκολη θέση.
Άλλωστε μέσα από τις σκέψεις τιυ διαπιστώσατε την σεμνότητα του Αγίου αυτού ανθρώπου.
Διαπιστώσατε προβληματισμό και πόνο για ένα θέμα που ματώνει την ψυχή μας!
Πόσοι εκ του νέου ημερολογίου προβληματίζονται με αυτά τα γεγονότα και πόσοι νοιάζονται στ´αλήθεια τί θα αφήσουν πίσω τους; Ελάχιστοι!
Καταθέτω το κείμενο αυτό μήπως και ανάψει κάποια φλόγα και ασχοληθούμε με σοβαρότητα γιαυτό το θέμα.
Κάποια στιγμή ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος είχε ξεκινήσει έναν σοβαρό διάλογο μήπως και «κλείσει» αυτό το θέμα και οι σοβαροί του παλαιού να ενταχθούν στην Εκκλησία μας. Δυστυχώς η ασθένεια που φρόντισαν κάποιοι να φωλιάσουν με δεξιοτεχνία μέσα του ήταν η αιτία να σταματήσουν όλα αυτά!
Εμείς είμαστε εδώ για να τα θυμίζουμε και να λέμε πως όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα!
Ο Θεός να μας φωτίσει και να ανοίξει το δρόμο!
Ο Καθεδρικός Ναός Αγίου Νικολάου στις Αχαρνές
Ο Σεβ. Μητροπολίτης Χρυσόστομος

20 σχόλια:

  1. Κύριε Τζουμα τόσα χρόνια δεν βαρεθήκατε το διπορτο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Κάποια στιγμή ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος είχε ξεκινήσει έναν σοβαρό διάλογο μήπως και «κλείσει» αυτό το θέμα και οι σοβαροί του παλαιού να ενταχθούν στην Εκκλησία μας "....

    Αποκλείεται να εντασσόταν η Εκκλησία μας στην Κρατούσα και ειδικά εκείνη την περίοδο αμφιβάλω και αν έγιναν οποιεσδήποτε προσπάθειες... ίσως προσπαθεί έμμεσα ή άμεσα να περάσει μια άλλη πραγματικότητα.... ενώ παραπάνω παραδέχεται ότι η Εκκλησία ΓΟΧ είναι η Γνήσια Εκκλησία του Χριστού... Είναι λίγο έως πολύ μπερδεμένος και υπερβολικά ρομαντικός νομίζω....
    Ας κρατησουμε τα καλά της διήγησης αν και οσοι είμαστε μέλη της εκκλησίας γνωρίζουμε ότι είναι ένας ιεράρχης που αγωνίζεται και ευχόμαστε ο Θεός να τον ευλογεί και να τον στηρίζει να ορθοτομει τον λόγο της Αληθείας Του. και να συμπληρώσουμε πώς αν κάποιος πρέπει να ενταχθεί κάπου, αυτοί είναι οι υγιείς του νέου ( αν υπάρχουν τέτοιοι) σε εμάς και είναι και αυτό που συμβαίνει κιόλας και όχι το αντίθετο.
    Επίσης εύχομαι ο αδερφός να καταλάβει το Χάος που έχει δημιουργηθεί και είναι όσο το χάος ανάμεσα στην Αλήθεια και το ψεύδος και να συναριθμηθει με τους ΓΟΧ την Μοναδική συνέχεια της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας εν Ελλάδι.

    Γεώργιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δε μπορώ, δε μου είναι καταφερτό, δε κατανοώ, μπλοκάρω κυριολεκτικά και δε βρίσκω καμιά μα καμιά εξήγηση πώς γίνεται όλοι οι υποτίθεται χριστιανοί οι ορθώς τη πίστη ακολουθούντες να μη συν-ομονοούν σε κάτι που όχι μόνο το επιτάσσει η Εκκλησία, αλλά που και το στόμα του Χριστού ο Παύλος το επεσήμαινε συνεχώς. Αν όλοι λέμε αγόμαστε από το Άγιο Πνεύμα τους καρπούς του θα δρέπουμε, και στιγμιαία κάθε σχίσμα, κάθε διαίρεση θα έσβηνε και να χανόταν ωσεί σκιά και καπνός. Τι συμβαίνει; Κάτι και κάποιος έχει παρεισφρύσει για να βλέπουμε αυτό το αποτέλεσμα. Ποιός και τί, πώς και γιατί; Πόσες εκκλησίες είναι το σώμα του Χριστού, πόσα μέλη, ώστε να κερματίζεται; Κάπου υπάρχει κάτι σάπιο, κάτι που μολύνει και βρωμίζει, δεν ήταν, δεν είναι αυτή η υγιής Εκκλησία και το σώμα του Κυρίου εφ΄όσον υπάρχει διαίρεση και σχίσμα. Ποτέ, μα ποτέ, δεν οδηγεί το Πνεύμα του αφθάρτου Θεού σε αδιέξοδα, σχίσματα και έριδες, ποτέ δε φέρνει τέτοια αποτελέσματα. Κι όμως όλοι διατείνονται ότι κάνουν το σωστό. Μα δε γίνεται όλοι να κάνουν το σωστό κι όλοι να διχάζονται ή πιο σωστά ταυτόχρονα να είναι διχασμένοι! Κάποιος είναι υποκριτής, κάποιος λέει ψέματα, κάποιος είναι δούρειος ίππος εντός της Εκκλησίας. Ας τον εντοπίσουμε και ας το διώξουμε, ας τον πετάξουμε έξω να μη μολύνει τα υπόλοιπα μέλη. Ο Θεός είναι καθαρός και καθαριότητα ζητάει για να σκεπάζει πλουσιοπάροχα με τη χάρη του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλιο του Ανδρέα Σακελλίων (καθηγητή θρησκευτικών στη Β/μια εκπαίδευση)κάτω από την σχετική ανάρτηση στο f/b του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης

    Andreas Sakelion Βασικες ενστασεις στο δημοσιευμα
    1.Αναφερει ποσο καλος ηταν ο Ιακωβος Αμερικης. Ο ανθρωπος δηλαδή που είχε αριστες σχεσεις με τους παπικους, που προετρεπε με εγκυκλιο του στους ιερεις να αγοραζουν για Την Θεια Μεταληψη "οινον εκ σταφυλης Μεταξα" του γνωστου οινοποιου και χρηματοδοτη του, που συμφωνα με την πολιτικά - σατυρικη εφημεριδα Ποντικι αλλά και την Ελευθεροτυπια θα επρεπε να ονομαζεται CIAκωβος Ολοι καταλαβαινετε το λογο
    2.Οσον αφορα τονΧριστοδουλο μην ξεχναμε την υποδοχη στον Παπα μην ξεχναμε την ταυτιση του με την ακρα δεξιά και οπως είχε δηλωσει δεν ηξερε οτι γινοντουσαν βασανιστηρια επι χουντας επειδη... διαβαζε.
    3.Μας αποκαλει ο αρθρογραφος και... ατακτα παιδια. Τους ΓΟΧ δηλαδή. Αυτο είναι χυδαια υποτιμητικο για οσους διαφυλατουν την Ορθοδοξη Πιστη και Παραδοση. Και ενα τελευταιο. Νηστευε λεει και στις δύο νηστειες που χρονικα αληλλοπεριχωρουνται. Μπραβο του θα εφτιαχνε υπέροχο... κορμι για καλοκαιρινη παραλια
    ΥΓ. Το κείμενο είναι η αποθεωση της προβοκατσιας που στοχο εχει καταρχην την υπαγωγη με χαλαρους δεσμουςτων ΓΟΧ στους οικουμενιστες Βαρθολομαιο και Ιερωνυμο και τελικά την υποδουλωση τους στηνΕλλαδικη Οικουμενιστικη εκκλησια (με μικρο εψιλον) με μια δηθεν ενωση. Απαραδεκτος ο αμερικανοθρεμενος αρθρογραφος.
    3
    Απόκρυψη ή αναφορά
    Μου αρέσει!
    · Απάντηση · 2 ημέρες
    Andreas Sakelion
    Andreas Sakelion Επανέρχομαι διότι όσο διαβάζεις καταλαβαίνεις πολύ περισσότερα.
    Απόκρυψη ή αναφορά
    Μου αρέσει!
    · Απάντηση · 1 ημέρα
    Andreas Sakelion
    Andreas Sakelion Δεν είναι δυνατόν να πατάμε ...σε δυο βάρκες. Δηλαδή νηστεία και με το παπικό και με το Πάτριο Εορτολόγιο. όπως δηλαδή γίνεται με τις δυο μεγάλες Γιορτές όπου οι καινοτόμοι γιορτάζουν Χριστούγεννα με τους παπικούς και Πάσχα με το Πάτριο. όποιος πατάει …Δείτε περισσότερα
    1
    Απόκρυψη ή αναφορά
    Τέλειο!
    · Απάντηση · 1 ημέρα
    Andreas Sakelion
    Andreas Sakelion Παμε να δουμε και τον αρθογραφο. Ο εκ της Χιου προερχομενος Σωτηρης Τζουμας, επικοινωνιολογος, ηταν ο υπευθυνος τύπου και ο εξ απορρητων τουΧριστοδουλου. Στα χρονια της αρχιερατειας Χριστοδουλου.... ελυνε και εδενε στην συνοδο των καινοτομων. Αρα σκεφτειτε σε ποιανου το αρθρο κανετε like
    Απόκρυψη ή αναφορά
    Μου αρέσει!
    · Απάντηση · 14 λεπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Νήστεψες και με το νέο και με το παλιό;
    Ευλογία!"

    Να θυμίσουμε στον Σεβασμιωτατο Αττικής και Βοιωτίας ότι υπάρχουν Ιεροί Κανόνες αναθεματιζουν όσους συνεορταζουν και συνηστευουν με τους κακοδοξους και αιρετικούς. Παρακάτω οι σχετικοί κανόνες :

    1) ΝΕ ΚΑΙ ΝΣΤ της Πενθεκτης
    2) ΛΖ ΚΑΙ ΛΘ της εν ΛΑΟΔΙΚΕΙΑ

    Επομένως που την βλέπει την ευλογία ο Σεβασμιωτατος?

    Πηγή : ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΜΑΓΝΗΣΊΑΣ ΧΡΥΣΌΣΤΟΜΟΣ ΝΑΣΛΙΜΗΣ ΤΟΜΟΣ Α' σελίδα 116-117

    Από το ίδιο βιβλίο διαβάζουμε στη σελίδα 95 στις υποσημειωσεις :

    "Οι καινοτομοι του ΝΗ επειδή αποσχισθησαν από την συμφωνία και ενότητα της όλης Ορθοδόξου Εκκλησίας, αποτέλεσαν ιδίαν Εκκλησίαν νεωτρριζουσαν, φατριαζουσαν, Σχισματικην στερουμενην Αγίου Πνεύματος"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ15 Σεπτεμβρίου 2019 στις 11:13 μ.μ.

      Κύριε Βαρβέρη, από την υποσημείωση στη σελίδα 95 του Βιβλίου Επίσκοπος Μαγνησίας Χρυσόστομος Νασλίμης Τόμος Α΄, που συνέγγραψε ο Θεοφιλέστατος κ. Κλήμης, απομονώσατε μόνο ένα τμήμα της υποσημείωσης με αριθμό 17, αυτό το τμήμα που σας συμφέρει, με αποτέλεσμα να αλλιώνεται το συνολικό πνεύμα της υποσημείωσης και να αδικείται ιστορικά τόσο ο κεκοιμημένος Επίσκοπος Χρυσόστομος Νασλίμης, όσο και ο Συγγραφέας του βιβλίου. Προσωπικά δεν επιθυμώ διάλογο μαζί σας μετά την πράξη σας αυτή . Παρακαλώ τον διαχειριστή του ιστολογίου κύριο Νικόλαο Μάννη, που συνεργάστηκε μερικώς με τον Θεοφιλέστατο κ. Κλήμη στη συγγραφή του βιβλίου, να δημοσιεύσει το πλήρες κείμενο της υποσημείωσης 17 στη σελίδα 95 του βιβλίου για να διαβάσουν οι αναγνώστες και να κρίνουν εάν ναι η οχι ο Κυριάκος παραποίησε ουσιαστικά με την μέθοδο της αποκοπής μόνο ενός τμήματος της υποσημείωσης, την όλη υποσημείωση και το γράμμα και το πνεύμα αυτής.

      Διαγραφή
    2. Η συνέχεια της σελίδας 95 είναι η ερμηνεία του Θεοφιλεστάτου Κλήμεντος και όχι ο λόγος του Χρυσοστόμου Νασλίμη....

      Διαγραφή

    3. Επίσης στο συγκεκριμένο βιβλίο υπάρχει μια πολύ σημαντική διευκρίνηση του Θεοφ.Κλήμεντος που φωτίζει αρκετά την στάση του Αγίου Φλωρίνης :

      Επειδή εκείνη την εποχή υπήρχαν κάποιες βάσιμες ελπίδες για την επιστροφή στο ΠΗ, ο Άγιος Φλωρίνης προκειμένου να μην αποκοπεί τελείως από τις υπόλοιπες Εκκλησίες που ακολουθούσαν το ΠΗ είχε κάνει διαχωρισμό ανάμεσα στα σχισματικά και εκτός Εκκλησίας πρόσωπα που αποτελούσαν του ΘΕΣΜΟΥΣ (τους σχισματικούς Επισκόπους του ΝΗ) και στην ίδια την έννοια του ΘΕΣΜΟΥ (την Εκκλησία της Ελλάδος).

      Με λίγα λόγια ο Άγιος Φλωρίνης θεωρούσε σχισματικούς και εκτός Εκκλησίας τα πρόσωπα που αποτελούσαν τους Θεσμούς, αλλά δεν αποκήρυξε τον ίδιον τον ΘΕΣΜΟ (την Εκκλησία της Ελλάδος) καθώς γι'αυτήν και μόνο την περίπτωση (την αποκήρυξη του ΘΕΣΜΟΥ) χρειαζόταν Πανορθόδοξη Σύνοδος.

      Διαγραφή

    4. Σε κάθε περίπτωση το βιβλίο είναι εξαιρετικό, καλογραμμένο και διαβάζετε με μια ανάσα.

      Ο Θεοφιλ.Κλήμης έκανε εξαιρετική δουλειά τόσο στην συγκέντρωση, όσο και στην παράθεση των στοιχείων !

      Περιμένουμε και τον Β' τόμο ......

      Διαγραφή
    5. Πολυμενοπουλος Διονυσιος16 Σεπτεμβρίου 2019 στις 2:43 μ.μ.

      Αφηστε κυριε Βαρβερη,το τι ειπε κατα καιρους και τι φρονουσε Ο Αγιος Χρυσοστομος πρωην Φλωρινης ο Ομολογητης και το γνωριζουμε αριστα και το ασπαζομεθα πληρως, αλλωστε τα θεματα αυτα εχουν ξεκαθαρισθει ιστορικα τοσο απο κειμενα Του Αγιου οσο και απο μαρτυριες αξιοπιστων μαρτυρων που εζησαν κοντα στον Αγιο, οπως του Μπατιστατου του Διονυσιου και Του Καραμητσου του Σταυρου θεολογων κσι των δυο ,τους οποιους Ο Αγιος ηθελε να τον διαδεχθουν στην ηγεσια του αγωνα αλλα αμφοτεροι δεν θελησαν να γινουν κληρικοι και κατοπιν Επισκοποι. Το ποσο αναπαυοταν σε καποιους αλλους φανηκε απο το γεγονος οτι δεν θελησε να αφησει διαδοχους ,διοτι γνωριζε τη δυσκολια του αγωνος και το πεισμα πολλων ουσιαστικα ανυπακοων. Αδελφε Νικολαε Μαννη επιμενω να δημοσιευσεις την υποσημειωση 17 στην σελιδα 95 του βιβλιου ολοκληρη για να διαβασουν οι αναγνωστες και να αποκατασταθει η αληθεια

      Διαγραφή
    6. Ναι, μόλις βρω λίγο χρόνο θα το κάνω.

      Διαγραφή
    7. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ16 Σεπτεμβρίου 2019 στις 7:02 μ.μ.

      Αγαπητέ Δάσκαλε για να σε διευκολύνω λόγω των πολλών ασχολιών σου αναδημοσιεύω εγώ από το βιβλίο του Θεοφιλέστατου κ. Κλήμη την υποσημείωση 17 στη σελίδα 95, ζητώντας συγγνώμη για το γεγονός, ότι χρησιμοποιώ μονοτονική γραφή, γιατί δεν έχω πολυτονικό στον υπολογιστή μου . Γράφει λοιπόν: [Στο προαναφερθέν στο Κεφ. Β΄βιβλιάριο " Η Αλήθεια της Ορθοδοξίας εν τη αποδείξει της " ( Εν Βόλω 1931 ), έργο προφανώς του 21ετούς τότε Χρ. Νασλίμη, γράφεται συν τοις άλλοις ότι οι Καινοτόμοι του Νέου Ημερολογίου επειδή αποσχίσθηκαν από την συμφωνία και ενότητα της όλης Ορθοδόξου Εκκλησίας, αποτέλεσαν " ιδίαν Εκκλησίαν νεωτερίζουσαν, φατριάζουσαν, και Σχισματική στερουμένην Αγίου Πνεύματος " ( σελ 34 , και σελ 49 ). Η θέση αυτή απαντάται στους ακολούθους του Πατρίου και ποίκιλλε ως προς την ένταση και την έννοιά της. Άλλοι την απολυτοποιούσαν, θεωρώντας αυτήν " κριτήριον Ορθοδοξίας " ,και άλλοι, όπως ο βιογραφούμενός μας- ο οποίος δεν επανήλθε έκτοτε εις αυτήν ως προς την διατύπωση, δεν την έβλεπαν ως εμπόδιο για μία μετριοπαθή θεώρηση με φιλειρηνική προοπτική, προς ένωσιν της Εκκλησίας εν Αληθεία.] Ο αναγνώστης πλέον μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του εάν ή όχι ο Κυριάκος παραπιεί με αυτά που έγγραψε το γράμμα και το πνεύμα της υποσημείωσης. Και κάτι ακόμη πολύ σημαντικό που αφορά τον Επίσκοπο Χρυσόστομο Νασλίμη, όχι όταν ήταν 21 ετών, αλλά πολύ αργότερα ως Αρχιερέας του Αγώνα. Την περιβόητη εγκύκλιο του 1974 επί Αρχιεπισκόπου κ. Αυξεντίου που παραδεχόταν ότι από την Εκκλησία του Νεόυ ημερολογίου έφυγε η Χάρις Του Αγίου Πνεύματος, δύο Αρχιερείς δεν υπέγραψαν, ο Αστορίας Πέτρος και ο Μαγνησίας Χρυσόστομος Νασλίμης. Τα βλέπεις Κυριάκο, δεν έχεις μόνο εσύ ευθύνη για ότι γράφεις και λες, αλλά και εκείνοι που στα δίδαξαν στραβά.

      Διαγραφή
    8. Ε, εντάξει να μη ρίχνουμε και όλη την ευθύνη στους άλλους. Έχει και ο Κυριάκος μερίδιο μιας και έχει την συνήθεια να κόβει με ενθουσιασμό και ζήλο μόνο εκείνα που τον συμφέρουν και να τα βάζει. Με την λογική του, ο Άγιος Φλωρίνης ήταν νεοημερολογίτης, επειδή το 1929 έγραψε Εγκύκλιο στην οποία γράφει πως δεν πρέπει να γίνεται σχίσμα για το ημερολόγιο. Αν το απομονώσει κάποιος αυτό και αγνοήσει την συνολική του θεώρηση για το θέμα σίγουρα θα πέσει σε πλάνη όπως έπεσε και ο ταλαίπωρος, πλην αγαπητός μας αδελφός, Κυριάκος, που από τις εκατοντάδες σελίδες του Α΄ τόμου για τον μακαριστό Χρυσόστομο Νασλίμη, βρήκε δέκα λέξεις που έγραψε εκείνος όταν ήταν 21 ετών και τον βόλεψαν!

      Διαγραφή
    9. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ16 Σεπτεμβρίου 2019 στις 7:23 μ.μ.

      Διευκρίνιση για την εγκύκλιο του 1974 και την διαφωνία του Επισκόπου Χρυσοστόμου Νασλίμη. Η εγκύκλιος συντάχθηκε το 1973, αλλά λόγω της διαφωνίας των δύο Αρχιερέων για το περιεχόμενό της δημοσιεύθηκε το 1974, εν αναμονή συμφωνίας των δύο Αρχιερέων. Ο μεν Επίσκοπος Χρυσόστομος Νασλίμης αργότερα εντός του 1973 απεβίωσε, ο δε Επίσκοπος Αστορίας Πέτρος Αστυφίδης εξακολουθούσε να αρνείται να υπογράψει, οπότε το 1974 αποπέμφθηκε από την Σύνοδο, λόγω της διαφωνίας του και δημοσιεύθηκε η εγκύκλιος με τις υπογραφές των υπολοίπων Αρχιερέων. Η διαφωνία όμως του Επισκόπου Χρυσοστόμου Νασλίμη για την εγκύκλιο αυτή μέχρι τον Θάνατό του είναι ιστορικό γεγονός.

      Διαγραφή
    10. Να συμπληρώσω δε πως ο μακαριστός Νασλίμης ούτε την Εγκύκλιο του 1950 αποδέχθηκε. Όπως διαβάζω σε επιστολή του (Προς Κωνσταντίνο Κόμνιο, Βόλος, 24 Ιουνίου 1950) δηλώνει την διαφωνία του με τους Αρχιερείς (οι οποίοι για λόγους οικονομίας και αποσκοπώντας στην ενότητα, διά της επιστροφής των Ματθαιϊκών στην Εκκλησία, υπέπεσαν στο σφάλμα της υπογραφής της Εγκυκλίου αυτής), διότι "ἔδωκαν ἀφορμὴν, οἱ μὲν Νεοημερολογῖται νὰ κινήσωσι διωγμὸν προκληθέντες ἐναντίον μας, οἱ δὲ Ματθαιϊκοὶ νὰ ἐξέλθωσι δεδικαιωμένοι ἐκ τῆς πολυετοῦς ἀποστασίας των ὡς αὐτοὶ κατέχοντες τὸ ἀκραιφνὲς ὀρθόδοξον πνεῦμα τῆς ἰδεολογίας τοῦ ἀγῶνος. Ἐγῶ κατόπιν τῆς Ἐγκυκλίου ταύτης τῆς καθιερούσης τὸ Ἀναμύρισμα, πρὸ ἡμερῶν ὑπέβαλον δι᾿ Ὑπομνήματος τὴν παραίτησίν μου ἐκ τῆς ἐφημερίας μου καὶ ἐζήτησα τὴν ἀντικατάστασίν μου διότι ἀδυνατῶ νὰ συμμορφωθῶ πρὸς τὴν Ἐγκύκλιον" (Αρχείο Κωνσταντίνου Κομνίου το οποίο ευρίσκεται παρ᾿ ημίν).
      Κρίμα που ο Κυριάκος (και κάθε Κυριάκος) αντί να βοηθούν στην εξεύρεση και παρουσίαση ντοκουμέντων της εκκλησιαστικής μας ιστορίας (χωρίς την γνώση της οποίας είμαστε καταδικασμένοι να επαναλάβουμε τα ίδια λάθη) αναλώνουν τις δυνάμεις τους στην προσπάθειά τους να γίνουν Κριτές τη Εκκλησίας.

      Διαγραφή
  6. Θα πρέπει όμως να δώσουμε και ένα ελαφρυντικό στον Σεβ. Αττικής και Βοιωτίας.

    Ποιο είναι αυτό?

    Το γεγονός ότι απευθύνεται σε Χιώτη.

    Από προσωπική πείρα γνωρίζω ότι οι Χιώτες δεν είναι και τόσο εύκολα διαχείρισημοι άνθρωποι....

    Με λίγα λόγια θέλουν επαίνους και όχι ελέγχους... Δώσε έπαινο σε Χιώτη και πάρε και την ψυχή του...

    Υπό αυτό το πρίσμα, ο Σεβασμιωτατος ίσως να στραμπουλιξε λιγάκι την δογματική ακρίβεια των λόγων, προκειμένου να οικοδομησει οίκο, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάει ότι :

    "Ἐὰν μὴ Κύριος οἰκοδομήσῃ οἶκον, εἰς μάτην ἐκοπίασαν οἱ οἰκοδομοῦντες"



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σημαντικά πράγματα λέει ο Θεολόγος κ. Σταύρος Καραμήτσος εδω
    http://orthodox-voice.blogspot.com/2019/09/blog-post_81.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. " Η Αλήθεια της Ορθοδοξίας εν τη αποδείξει της " ( Εν Βόλω 1931 )

    "Οι καινοτόμοι του ΝΗ επειδή αποσχίσθησαν από την συμφωνία και ενότητα της όλης Ορθοδόξου Εκκλησίας, αποτέλεσαν ιδίαν Εκκλησίαν νεωτερίζουσαν, φατριάζουσαν, Σχισματικήν στερουμένην Αγίου Πνεύματος"

    Το παραπάνω απόσπασμα είναι από βιβλίο που μοιράστηκε σε εκατοντάδες για να μην πω χιλιάδες ανθρώπους !

    Επομένως ποια δήλωση έχει περισσότερη ισχύ ? Μια δήλωση που περιέχεται σε μια επιστολή που αναφέρεται σε ένα και μόνο πρόσωπο ή ένα έντυπο βιβλίο με ευρεία κυκλοφορία ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1. Το ότι το βιβλίο αυτό του 1931 δεν κυκλοφόρησε ούτε σε εκατοντάδες, ούτε σε ...χιλιάδες ανθρώπους, κατά την ωραία σου φαντασίωση, αποδεικνύεται από την μη εύρεση ούτε καν δεύτερου αντιτύπου!
      2. Το ότι ο μακαριστός Νασλίμης το έτος 1955 και το έτος 1973 (έτος της κοιμήσεώς του) δεν υιοθετεί πλέον την θέση που είχε νεώτερος (το 1931) φανερώνει ότι για αυτόν δεν ισχύει πια το "ενεργεία Σχίσμα-άκυρα Μυστήρια" της νεότητός του (πριν δηλαδή μορφωθεί θεολογικά και γνωρίσει τον άγιο πρ. Φλωρίνης).
      3. Επιπροσθέτως αυτό το αποδεικνύει και η στάση του κατά το Ματθαϊκό Σχίσμα του 1937, κατά το οποίο έμεινε αμετακίνητος στους Αρχιερείς Δημητριάδος και πρ. Φλωρίνης.
      Συνέχισε λοιπόν να φέρεσαι σαν τους Μάρτυρες του Ιεχωβά ή άλλους αιρετικούς που απομονώνουν ένα απόσπασμα για να υποστηρίξουν την πλάνη τους!

      Διαγραφή