"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2019

Γιατί η Εκκλησία της Ελλάδος δεν έχει πάρει ακόμη θέση στο Ουκρανικό;

 Εύλογα ερωτήματα προκαλούνται από το γεγονός ότι η Εκκλησία της Ελλάδος δεν έχει πάρει ακόμη θέση στο Ουκρανικό. Ερωτήματα, όχι έκπληξη, έκπληξη θα ήταν εάν έπαιρναν την απόφαση που οφείλουν να πάρουν.
Το αποτέλεσμα αυτής της αδράνειας ήταν να έχουμε ήδη δύο… «διαρροές» (ενδεχομένως και περισσότερες που δεν έχουν πέσει στην αντίληψή μας). Σε δύο Μητροπόλεις, στην Ιερά Μητρόπολη Ζακύνθου και στην Ιερά Μητρόπολη Φλωρίνης, μνημονεύτηκε ο σχισματικός Επιφάνιος ως «Μητροπολίτης Κιέβου και Πάσης Ουκρανίας» και όχι ο κανονικός Επίσκοπος Ονούφριος.
Είναι αδιανόητο να σκεφθεί κανείς ότι δεν γνώριζαν ότι θα υπάρξουν διαρροές. Και όμως, δεν έκαναν τίποτε να τις προλάβουν. Δεν έκαναν τίποτα να σταματήσουν την επέκταση του σχίσματος που πάει να δημιουργήσει ο κανακάρης μας Βαρθολομαίος. Δεν κάνουν τίποτα να σταματήσουν τον διωγμό που υφίστανται οι Ορθόδοξοι στην Ουκρανία. Θα πάνε όμως αύριο στους Ναούς να ευχηθούν καλλίφωνα «υπέρ της…. ευσταθείας των αγίων του Θεού Εκκλησιών»!!
Είναι αδιανόητο να σκεφθεί κανείς ότι δεν γνώριζαν ότι ο Βαρθολομαίος θα επιχειρούσε με υπόγειους τρόπους να «νομιμοποιήσει» στην ζωή της Εκκλησίας τους σχισματικούς. Θα πει αργότερα, «η Εκκλησία τους αποδέχτηκε στην πράξη, μνημόνευσαν τον προκαθήμενό τους ο τάδε, ο δείνα, ο παραπέρα». Θα πιέζει, θα εκβιάζει, θα τάζει, για να μνημονεύουν τον σχισματικό όλο και περισσότεροι, μέχρι να πουν και οι υπόλοιποι, «δεν βαριέσαι, εμείς να ΄μαστε καλά, ας δεχτούμε αυτήν την κατάσταση».
Πόσο οδυνηρό είναι αυτό το πράγμα, να βλέπουμε για άλλη μια φορά την διοικούσα Εκκλησία να ΚΟΙΜΑΤΑΙ ΟΛΟΡΘΙΑ. Η Εκκλησία που κηρύττει την Αλήθεια του Ευαγγελίου να μην μπορεί, δια των ταγών της, να ξεχωρίσει δυο λογιών άχυρα σε τούτον τον ψεύτικο κόσμονα μην μπορεί να πει αυτό είναι σωστό και αυτό είναι λάθος.
Φοβάμαι όμως ότι εδώ μπορεί να συμβαίνει κάτι πολύ χειρότερο. Φοβάμαι ότι για άλλη μια φορά η Εκκλησία της Ελλάδος θα ακολουθήσει τα ντροπιαστικά χνάρια του έκπτωτου Οικουμενικού Πατριαρχείου. Όποτε το Οικουμενικό Πατριαρχείο έσχιζε, μάτωνε, πλήγωνε, μόλυνε το Σώμα της Εκκλησίας, η Εκκλησία της Ελλάδος ακολουθούσε δουλικά από πίσω: Ημερολόγιο, Ψευδοσύνοδος Κρήτης. Δύο τεράστια πλήγματα στην Εκκλησία του Χριστού και η Εκκλησία της Ελλάδος τα στήριξε.
Επειδή έχουν ήδη υπάρξει δύο (τουλάχιστον) διαρροές που θα πρέπει να χτυπήσουν το καμπανάκι στην Εκκλησία της Ελλάδος, και επειδή ο χρόνος σε αυτήν την περίπτωση μετράει υπέρ του Βαρθολομαίου διότι θα προσπαθεί διαρκώς να προσελκύσει υποστηρικτές, εάν δεν συγκληθεί έκτακτη Σύνοδος που θα καταδικάσει τις ενέργειές του Οικουμενικού Πατριαρχείου, τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι δρομολογείται άλλη μία ντροπιαστική υποχώρηση εκ μέρους της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν μνημόνευσε τον Επιφάνιο, μνημονεύτηκε όμως σε δύο Μητροπόλεις. Όταν έχεις ένα τεράστιο θέμα σαν και αυτό και δεν είσαι διατεθειμένος να τα βάλεις με τον Βαρθολομαίο και όποιον άλλον, τότε για να το διαχειριστείς και να μην προκαλέσεις εσωτερικές αντιδράσεις ΤΟ ΧΩΡΙΖΕΙΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ. Λέγεται διγλωσσία, δεξιά-αριστερά, κυβέρνηση-αντιπολίτευση, εγελιανή διαλεκτική. Λέγεται άλλο κάνω και λέω εγώ, άλλο εσύ, για να το φέρουμε σιγά-σιγά εκεί που θέλουμε. Το είδαμε στο μάθημα των Θρησκευτικών, στα συλλαλητήρια για την Μακεδονία, το βλέπουμε και στην αναθεώρηση του Συντάγματος.
Θέλετε να δείτε άλλη μία διγλωσσία; Θα πρέπει να μας προβληματίσει το γεγονός ότι όταν όλοι γνώριζαν ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο ετοιμαζόταν να χορηγήσει αυτοκεφαλία στους σχισματικούς της Ουκρανίας, οι Μητροπολίτες των «Νέων Χωρών» έλαβαν πρόσκληση από το Οικουμενικό Πατριαρχείο για να συμμετάσχουν στην λεγόμενη «σύναξη της Ιεραρχίας». Εκείνες τις ημέρες το Οικουμενικό Πατριαρχείο θα συζητούσε και το θέμα της Ουκρανίας. Και ενώ θα έπρεπε να απαγορευτεί στους Ιεράρχες της Βορείου Ελλάδος να συμμετάσχουν διότι ΔΕΝ ανήκουν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο αλλά στην Εκκλησία της Ελλάδος, και διότι θα εγκλωβίζονταν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο σε τετελεσμένα, «η ΔΙΣ αποφάσισε να αποσταλούν κανονικά διά της υπηρεσιακής οδού οι σχετικές προσκλήσεις που το Οικουμενικό Πατριαρχείο απέστειλε στους μητροπολίτες των Νέων Χωρών και αυτοί να πράξουν κατά βούληση.»!!! Επιπλέον (και εδώ είναι η διγλωσσία), στην εισήγησή του τότε ο Αρχιεπίσκοπος εξέφρασε λέει τους προβληματισμούς του στο θέμα της αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία και είπε ότι το Πατριαρχείο δεν είχε λάβει ακόμη αποφάσεις στο ζήτημα αλλά ούτε είχε συζητηθεί το θέμα στην Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Έκανε δε το εξής ερώτημα: «είναι δυνατόν το Σώμα των Ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδος να εμφανιστεί διχασμένο μπροστά σε ένα τέτοιο ζήτημα;».
Κι όμως είναι, θα έπρεπε μάλιστα να το είχαμε καταλάβει ευθύς αμέσως όταν τέθηκε το ερώτημα, την ώρα που ταυτόχρονα επετράπη στους Μητροπολίτες να μεταβούν στο Φανάρι, και σήμερα απλά να το επιβεβαιώναμε. Είχαμε ήδη δύο διαρροές, και ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΜΗΝΕΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ η Ιερά Σύνοδος ακόμη… να «συζητήσει» το θέμα και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ακόμη… «προβληματίζεται».
Αναρωτιέται τελικά κανείς: Εκκλησία της Ελλάδος υπάρχει;
***
Φαίη για το ιστολόγιο ΑΒΕΡΩΦ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου