ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (Π.Α.Σ.Θ.Ε.)
«Ουκ αρνησόμεθά σε, Φίλη Ορθοδοξία» (Ιωσήφ Βρυέννιος)
ΑΡ. ΠΡΩΤ. 2
21/12/2018
ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΑΡΧΩΝ ΜΑΣ
Αγαπητοί εν Χριστώ Πατέρες και Αδελφοί, χαίρετε εν Κυρίω Ιησού πάντοτε!
Η Πανελλήνια Αδελφότητα Σπουδαστών Θεολογικής Επιστήμης (Π.Α.Σ.Θ.Ε.) με την παρούσα ανακοίνωση ενημερώνει το φιλορθόδοξο κοινό για το τι πρεσβεύει:
1. Πιστεύουμε όσα η Ορθόδοξη του Χριστού Εκκλησία πιστεύει, χωρίς καμία παρέκκλιση προς τα δεξιά ή αριστερά.
2. Απορρίπτουμε τον Οικουμενισμό ως αίρεση κατεγνωσμένη υπό Συνόδων και Πατέρων.
3. Δεν αναπαυόμαστε με «υπερορθές» θέσεις και απόψεις που φανερώνουν «ου κατ' επίγνωσιν» ζήλο, σεχταρισμό και αυτοδικαίωση.
4. Θεωρούμε ακοινώνητους τους Οικουμενιστές και δεν λειτουργούμαστε στους ναούς που κατέχουν.
5. Κατανοούμε όσους είναι μεν Αντιοικουμενιστές, αλλά επιλέγουν για κάποιους σοβαρούς λόγους να κάνουν μία Οικονομία (θέτοντας οπωσδήποτε ημερομηνία λήξης σε αυτήν, όταν αρθούν οι παραπάνω λόγοι), λειτουργούμενοι προσωρινά σε ναούς Οικουμενιστών.
6. Δεν υπολογίζουμε καθόλου όμως σε όσους είναι στα λόγια μεν Αντιοικουμενιστές, αλλά έχουν εκκλησιαστική κοινωνία με τους Οικουμενιστές αδιάφορα και μόνιμα.
7. Ευελπιστούμε στην Ένωση σε ένα Σώμα όλων όσων αντιτάσσονται στον Οικουμενισμό και επιθυμούν τη ΣΥΝΟΔΙΚΗεπίλυση του ζητήματος και την Ενότητα της Εκκλησίας, την οποία διέσπασε ο εκκλησιομάχος Οικουμενισμός.
8. Γνωρίζουμε ότι επιμέρους θέματα, θεολογούμενα ή μη, που διχάζουν τους Αντιοικουμενιστές (όπως το κύρος των Μυστηρίων των Οικουμενιστών, το Ημερολογιακό κ.α.), μπορούν να λυθούν μεταξύ μας με έναν συντονισμένο Δημόσιο Γραπτό (διότι «Verba volant, Scripta Manent») Διάλογο εν Αληθεία και Αγάπη.
9. Διακηρύττουμε ότι το μείζον αυτή τη στιγμή είναι η Ενότητα των υγιών δυνάμεων της Ορθοδοξίας και προς την κατεύθυνση αυτή θέλουμε να εργαστούμε.
10. Αγαπούμε και σεβόμαστε όλους τους Πατέρες και Αδελφούς που αγωνίζονται υπέρ της Ορθοδοξίας και κατά του Οικουμενισμού, ο καθένας από το μετερίζι του και με το δικό του τρόπο, κλείνουμε τα αυτιά μας σε όσους βρεθούν να κακολογήσουν ο ένας κάποιον άλλον (ή και εμάς) και ζούμε για την ώρα και τη στιγμή που η Ένωσή μας θα ευφράνει τους Ορθοδόξους και θα καταισχύνει τους Οικουμενιστές!
Ζήτω η Ορθοδοξία!
email επικοινωνίας: spoudastestheologikis@in.gr
email επικοινωνίας: spoudastestheologikis@in.gr
Σκέψεις προς προβληματισμό. :
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράφουν οι σπουδαστές :
"Απορρίπτουμε τον Οικουμενισμό ως αίρεση κατεγνωσμένη υπό Συνόδων και Πατέρων."
" Ευελπιστούμε στην Ένωση σε ένα Σώμα όλων όσων αντιτάσσονται στον Οικουμενισμό και επιθυμούν τη ΣΥΝΟΔΙΚΗ επίλυση του ζητήματος και την Ενότητα της Εκκλησίας, την οποία διέσπασε ο εκκλησιομάχος Οικουμενισμός."
Αφού βρε ευλογημένοι παρεδέχεστε ότι ο οικουμενισμός είναι αίρεση κατεγνωσμένη (και άρα καταδικασμένη) υπό Συνόδων και Αγίων Πατέρων τότε γιατί θέλετε πάλι ΣΥΝΟΔΙΚΗ επίλυση ?
Μήπως πρέπει να γίνει κι άλλη μια Σύνοδος για τον Μονοφυσιτισμό για να εμπεδώσουμε ότι έχει καταδικαστεί ?
Κυριάκο, δεν ξέρω πως σκέφτονται τα παιδιά θα σου πω όμως τί ισχύει. Ο Οικουμενισμός είναι αίρεση μεν κατεγνωσμένη, αλλά οι Οικουμενιστές δεν έχουν καταδικαστεί ονομαστικά από αρμόδιο όργανο. Βλέπουμε π.χ. την Β΄ Οικουμενική να καταδικάζει τους Αρειανόφρονες επισκόπους, παρά το γεγονός ότι ο Αρειανισμός ήταν κατεγνωσμένη αίρεση ήδη από την εποχή της Α΄ Οικουμενικής. Επομένως κάθε φορά που εμφανίζεται μία αίρεση στην Εκκλησία, έστω και αν αυτή έχει καταδικαστεί στο παρελθόν, πρέπει να συνέρχεται Σύνοδος ζώντων επισκόπων για να καταδικάζει τους φορείς της αιρέσεως εκείνης της εποχής! Αυτή είναι η πράξη της Εκκλησίας.
Διαγραφή
ΔιαγραφήΈχει και ουρά το θέμα γιατί ενώ υποστηρίζουν ότι "Απορρίπτουμε τον Οικουμενισμό ως αίρεση κατεγνωσμένη υπό Συνόδων και Πατέρων."
Μετά λένε :
"ότι επιμέρους θέματα, θεολογούμενα ή μη, που διχάζουν τους Αντιοικουμενιστές (όπως το κύρος των Μυστηρίων των Οικουμενιστών, το Ημερολογιακό κ.α.), μπορούν να λυθούν μεταξύ μας με έναν συντονισμένο Δημόσιο Γραπτό (διότι «Verba volant, Scripta Manent») Διάλογο εν Αληθεία και Αγάπη."
Κατ'αρχήν το θέμα του κύρους των Μυστηρίων είναι μείζον θέμα και όχι επιμέρους.
Έπειτα από τη στιγμή που θεωρούν τον Οικουμενισμό ως αίρεση κατεγνωσμένη (και άρα καταδικασμένη) υπό Συνόδων και Αγίων Πατέρων πώς είναι δυνατόν να ομιλούν για Μυστήρια στους Οικουμενιστές ?
Με λίγα λόγια θα ήθελα να πω στους αγαπητούς σπουδαστές της Θεολογίας, ότι η οικονομία στο δόγμα του εωσφόρου (όπως το έχει κατονομάσει και ο πατήρ Ευθύμιος Μπαρδάκας) δηλαδή τον οικουμενισμό, οδηγεί στην τέλεια και ολοκληρωτική απώλεια.
Η ονομαστική καταδίκη των αιρετικών γίνεται για να ενημερωθεί το ποίμνιο και να τους αποφεύγει. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι μέχρι να καταδικαστούν ονομαστικά τελούν μυστήρια που σώζουν.
Ὁ Οἰκουμενισμός ἔχει ἤδη καταδικασθῆ ὡς αἵρεσις ὑπό τοπικῶν Συνόδων (τῆς ΡΟΕΔ καί τῶν "ΓΟΧ" Ἑλλάδος, ἴσως δέ καί ὑ ἄλλων), καθώς καί ὑπό συγχρόνων Πατέρων, ἀλλά δέν ἔχει ἀκόμη καταδικασθῆ ἀπό ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΝ (=Οἰκουμενικήν) Σύνοδον. Συνεπῶς, διά τούς ἔχοντας γνῶσιν τῶν ἐκκλησιαστικῶν πραγμάτων, ἡ ἀποτείχισις ἀπό τούς Οἰκουμενιστάς εἶναι ὑποχρεωτική, ἀλλά δέν δυνάμεθα νά ὁμιλοῦμε δι' ἄκυρα μυστήρια τῶν Οἰκουμενιστῶν, οὔτε δι' ἀνιέρους κληρικούς τοῦ ν.ἑ., ὅπως ὀρθῶς ἐπισημαίνει ὁ Δάσκαλος. Εἰς μίαν συζήτησιν πού εἶχα μέ τόν ἀείμνηστον π. Θεοδώρητον, τόν ἠρώτησα ἄν ἀπαιτῆται Σύνοδος νά καταδικάσῃ ὅσους ἀκολουθοῦν τό παπικόν πασχάλιον (ὅπως οἱ "ὀρθόδοξοι" τῆς Φινλανδίας), ἐφόσον ἡ ἐν Ἀντιοχείᾳ Τοπική Σύνοδος (διά τοῦ Α' Κανόνος αὐτῆς) ἀπεφάνθη ὅτι ὅστις τολμήσει τό τοιοῦτον καθίσταται ἀλλότριος τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ, καί ἡ ΣΤ' Οἰκουμενική Σύνοδος (διά τοῦ Β' Κανόνος της) ἐπεκύρωσε τήν ἀπόφασιν αὐτήν. Ἡ ἀπάντησίς του ἦτο "ναί, ἀπαιτεῖται." Κάθε φορά πού ἀναφύεται ἕν θέμα στήν Ἐκκλησίαν, πρέπει νά ἐπιλύεται συνοδικῶς. Αὐτό βεβαίως εἶναι τό ὀρθόν, διότι ἀλλιῶς ὁ καθείς θά ἔκαμνε τοῦ κεφαλιοῦ του, κατά τό δή λεγόμενον, καί θά ἐπλήθυναν τά σχίσματα. Αὐτό ἀκριβῶς συμβαίνει ἀπό τό 1924 καί ἐντεῦθεν, λόγῳ ἀπουσίας ἱκανοῦ ἀριθμοῦ Ὀρθοδόξων ἱεραρχῶν νά συγκροτήσουν Πανορθόδοξον Σύνοδον.
ΔιαγραφήΟ Ιουστίνος Πόποβιτς στο βιβλίο του «Ορθόδοξος Εκκλησία και Οικουμενισμός» τονίζει:
Διαγραφή«Η διδασκαλία της Ορθοδόξου Εκκλησίας του Θεανθρώπου Χριστού, διατυπωθείσα υπό των αγίων Αποστόλων, υπό των αγίων Πατέρων, υπό των αγίων Συνόδων, περί των αιρετικών είναι η εξής:
Αι αιρέσεις δεν είναι Εκκλησία, ούτε δύνανται να είναι Εκκλησία. Δια τούτο δεν δύνανται αύται να έχουν άγια Μυστήρια».
«Ένεκα τούτου, συμφώνως προς το φρόνημα της Καθολικής του Χριστού Εκκλησίας και συμφώνως προς ολόκληρον την ορθόδοξον Παράδοσιν, η Ορθόδοξος Εκκλησία δεν παραδέχεται την ύπαρξιν άλλων μυστηρίων έξω απ᾽αυτήν, ούτε θεωρεί αυτά ως μυστήρια, έως ότου προσέλθη τις δια της μετανοίας εκ της αιρετικής “εκκλησίας”, δηλαδή ψευδοεκκλησίας, εις την Ορθόδοξον Εκκλησίαν του Χριστού.
Μέχρις ότου δε μένει τις έξω από την Εκκλησίαν, μη ηνωμένος μετ᾽αυτής δια της μετανοίας, μέχρι τότε είναι ούτος δια την Εκκλησίαν αιρετικός και αναποφεύκτως ευρίσκεται εκτός της σωτηριώδους Κοινωνίας =Communio.
Διότι “τις μετοχή δικαιοσύνη και ανομία; τις δε κοινωνία φωτί προς σκότος” (Β´ Κορ. στ. 14)».
ΕΠΙΣΗΣ :
Κάποτε έστειλε ένα υποτακτικό του ο Μέγας Παΐσιος για δουλειά στην πόλη. Στο δρόμο ο υποτακτικός βρήκε ένα Εβραίο. Αυτός βλέποντας ότι ο μοναχός είναι απλοϊκός του λέγει:
«Αγαπητέ μου, πιστεύεις σ᾽ ένα απλό, σταυρωμένο άνθρωπο, ενώ Αυτός δεν ήταν καθόλου ο αναμενόμενος Μεσσίας; Κάποιος άλλος πρόκειται να έρθη, όχι Αυτός. Δεν γεννήθηκε ακόμη, τον περιμένουμε».
Και ο υποτακτικός είπε: «Ίσως αυτά που λες, να είναι σωστά».
Όταν επέστρεψε στην έρημο, ο όσιος Παΐσιος δεν του έλεγε κουβέντα. Τελικά, μετά από πολλές παρακλήσεις του υποτακτικού, ο άγιος του είπε: «Ποιός είσαι συ; Δεν σε ξέρω. Ο υποτακτικός μου ήταν Χριστιανός και είχε επάνω του τη σφραγίδα του Αγίου Πνεύματος, αλλ᾽εσύ δεν είσαι έτσι. Αν είσαι πραγματικά ο υποτακτικός μου, τότε η χάρη του βαπτίσματος σ᾽ έχει εγκαταλείψει και η εικόνα του Χριστιανού έχει αφαιρεθή». Ο υποτακτικος διηγήθηκε με δάκρυα τη συζήτησή του με τον Εβραίο, κι ο άγιος απάντησε:
«Δυστυχισμένε! Τι μπορεί να ήταν χειρότερο και πιο ανόητο από τέτοια λόγια, με τα οποία απαρνήθηκες το Χριστό και το θείο Του Βάπτισμα; Τώρα πήγαινε και θρήνησε για τον εαυτό σου όπως θέλεις, γιατί δεν έχεις θέση μαζί μου. Το όνομά σου γράφτηκε μ᾽εκείνους που έχουν αρνηθή το Χριστό, και μαζί μ᾽ αυτούς θα κριθής και θα βασανιστής».
ΥΓ: Και τώρα μετά από όλα τα παραπάνω ας αναρωτηθούμε πάλι αν ο οικουμενισμός είναι αίρεση και αν οι οικουμενιστές έχουν τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος και μυστήρια που σώζουν.
Αγαπητέ Κυριάκο, για άλλη μια φορά συμφωνούμε ότι διαφωνούμε!
ΔιαγραφήΑς μην επαναλάβουμε τις ατέρμονες μακρές συζητήσεις του παρελθόντος. Όσοι συγχέουν τον καταδικασμένο με τον άκριτο αιρετικό και την απώλεια της προσωπικής Θείας Χάριτος με την απώλεια της Ιερωσύνης τότε δεν πρόκειται ποτέ να καταλάβουν την αλήθεια.
Κάτι τελευταίο αναφερόμενος στους Οικουμενιστές :
ΔιαγραφήΌταν κάποιος διώχνει τον Χριστό, ο Χριστός φεύγει. Και όταν φύγει ο Χριστός τότε χάνονται όλα.
Οι αιρετικοί οικουμενιστές με το Κολυμπάρι εκδίωξαν μαζικά τον Χριστό και το Ευαγγέλιό Του.
ΔιαγραφήΑγαπητέ Δημήτριε και Νικόλαε,
Μιας και είχατε γνωρίσει καλύτερα από εμένα τον π.Θεοδώρητο μπορείτε να μου πείτε πώς εννοεί το "αυτομάτως" στο παρακάτω απόσπασμα ?
https://eosforikos-oikoumenismos.blogspot.com/2018/12/blog-post_24.html
Εννοεί ακριβώς αυτά που γράφει και όχι όσα δεν γράφει, δηλαδή όσα θα ήθελες να εννοεί (δηλαδή ότι αυτομάτως χάνεται η Θεία Χάρις και δεν υπάρχουν Μυστήρια). Και ως απόδειξη, πέραν του γεγονότος ότι γνωρίσαμε τον μακαριστό και ξέρουμε τις απόψεις του, είναι και το εξής απόσπασμα από επιστολή του στον Καλόμοιρο: "ἡ λέξις "λύκος" ἤ "ψευδεπίσκοπος" της ΑΒ΄ Συνόδου, σᾶς λέγω ὅτι αὗται θέλουν νὰ δείξουν ἁπλῶς νὰ δείξουν, ὅτι ὁ ἐπίσκοπος εἰς ὃν ἀναφέρονται, ἐξετράπη τῆς ὀρθῆς διδασκαλίας, οὐχὶ ὅμως ὅτι καὶ δὲν τελεῖ μυστήρια".
ΔιαγραφήΤότε , σύμφωνα πάντα με την άποψή σου και την ερμηνεία που δίνεις στα γραφόμενα του π.Θεοδωρήτου, η Εκκλησία ΓΟΧ Ελλάδος από τη στιγμή που μυρώνει τους εισερχόμενους σε αυτήν από το Νέο Ημερολόγιο, είναι βλάσφημη και εμπαίζει το Άγιο Πνεύμα.
ΔιαγραφήΠώς ανέχεσε να έχεις κοινωνία με τέτοια Σύνοδο ???
Ἀγαπητέ μου Κυριάκο, κράτησε σέ παρακαλῶ τήν ὡς ἄνω ἀπάντησιν τοῦ ἀδελφοῦ Νικολάου, ἡ ὁποία με καλύπτει πλήρως. Τό κλειδί εἶναι στό νά κατανοήσουμε ὅτι τά μυστήρια τελοῦνται πρός σωτηρίαν τῶν ἀνθρώπων, ἐξ οὗ καί τό γνωστόν, ὅτι "ὁ Θεός οὐ πάντας χειροτονεῖ, ἀλλά διά πάντων ἐνεργεῖ." Τά περί "αὐτομάτου ἀπωλείας τῆς Χάριτος" ἔβρισκαν ἀντίθετον τόν π. Θεοδώρητον.
ΔιαγραφήΔιότι πολύ απλά δεν είναι η Εκκλησία Γ.Ο.Χ. που μυρώνει τους εισερχόμενους σε αυτήν, αλλά κάποιοι κληρικοί της (υψηλόβαθμοι ή όχι).
ΔιαγραφήΕπισήμως δε η θέση της συνοψίζεται στα εξής (εκ του Κοινού Εκκλησιολογικού Κειμένου):
"11. Εἶναι κατανοητὸν ὅτι, ἀναλόγως τῶν κατὰ τόπους καὶ κατὰ περίπτωσιν ἰδιομορφιῶν, διὰ τὴν ἐφαρμογὴν ἐπιεικεστέρας ἢ αὐστηροτέρας Τάξεως, ἀποφαίνεται ὁ ἐπιχώριος Ἐπίσκοπος ἐπὶ τῇ βάσει ὁρισθέντων συνοδικῶς κριτηρίων ἢ ἡ ἁρμοδία Σύνοδος, κατά τὸν λόγον τοῦ Ἁγίου Κυπριανοῦ Καρχηδόνος:
● «Εἰς τὸ θέµα τοῦτο οὐδένα ἐξαναγκάζοµεν οὐδὲ ἐπιβάλλοµεν νόµον, ἐφ’ ὅσον ἕκαστος Ἱεράρχης ἔχει τὴν ἐλευθερίαν τῆς βουλήσεως εἰς τὴν διοίκησιν τῆς Ἐκκλησίας, θὰ ἔχῃ δὲ νὰ ἀπολογηθῇ διὰ τὰς πράξεις αὐτοῦ ἐνώπιον τοῦ Κυρίου».
12. Μία Μείζων Γενικὴ Σύνοδος, πανορθοδόξου κύρους, θὰ ἦτο δυνατὸν νὰ θεσπίσῃ τὰ γενικὰ κριτήρια καὶ τὰς προϋποθέσεις, διὰ τῶν ὁποίων θὰ ἀσκῆται ἡ πρακτικὴ τῆς εἰσδοχῆς τῶν ἐπιστρεφόντων ἐκ διαφόρων νεοφανῶν σχισματικῶν καὶ αἱρετικῶν Κοινοτήτων εἰς τὴν Γνησίαν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν."
Επομένως, εφόσον:
α) δεν υπάρχει ΕΠΙΣΗΜΗ θέση που να ορίζει γενική αναμύρωση ή αναβαπτισμός στους εισερχόμενους στην Εκκλησία μας και
β) στην πράξη οι περισσότεροι κληρικοί μας δεν αναμυρώνουν/αναβαπτίζουν,
επομένως συνεχίζω να έχω, χωρίς κανένα συνειδησιακό πρόβλημα, κοινωνία με την Σύνοδό μας.
Επομένως έχουμε μια Εκκλησία που ένα τμήμα της δέχεται την ύπαρξη Χάριτος στο ΝΗ και ένα άλλο που ΔΕΝ δέχεται !
ΔιαγραφήΚατά τα άλλα: Ένας Κύριος, Μια Πίστης, Ένα Βάπτισμα.
https://www.ecclesiagoc.gr/images/stories/pdfs/chrismation.pdf
ΥΓ: Το δογματικό Super Market άνοιξε και σας περιμένει !
Κάνεις ένα τεράστιο λάθος, που σε οδηγεί στον παραπάνω λάθος συλλογισμό.
ΔιαγραφήΗ ύπαρξη ή μη Θείας Χάριτος και Μυστηρίων σε άκριτους αιρετικούς και σχισματικούς, δεν αποτελεί Δόγμα Πίστεως. Προς επίρρωση αυτού που σου λέω, μπορείς να μελετήσεις ποια ακριβώς είναι τα δόγματα της Πίστεώς μας και εκεί θα δεις το λάθος σου.
Η δε ανύψωση του θέματος αυτού σε Δόγμα Πίστεως έγινε από τους Ματθαιϊκούς, για να δικαιολογήσουν το Σχίσμα τους.
Προφανώς η παρακάτω απόφαση δεν έχει κάποια σημασία για εσένα Νικόλαε.
Διαγραφήhttp://old.ecclesiagoc.gr/index.php/ekklisiologika/470-katadike-oikoumenismou-1998
ΥΓ: Όταν διώχνεις τον Χριστό (βλέπε πχ Κολυμπάρι) ο Χριστός φεύγει (βλέπε κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο)
Ευθαρσώς και μετά παρρησίας ναι, δεν έχει καμία σημασία, διότι είναι ένα κείμενο προβληματικό από πάρα πολλές απόψεις. Κάποια στιγμή που θα συναντηθούμε (ή και τηλεφωνικά αν θες) θα σου το αναλύσω (διότι γραπτώς δεν προλαβαίνω αυτήν την περίοδο) και θα καταλάβεις γιατί το λέω αυτό.
ΔιαγραφήΟ γενικός ΚΑΝΟΝΑΣ της Εκκλησίας ΓΟΧ Ελλάδος :
ΔιαγραφήΚατὰ γενικὸ κανόνα, οἱ μὲν Μοναχοὶ καὶ οἱ Λαϊκοὶ ἀπὸ αὐτούς, οἱ ὁποῖοι βεβαίως ἔχουν βαπτισθεῖ κατὰ τὸν ὀρθόδοξο τύπο[46], γίνονται δεκτοὶ σὲ Κοινωνία διὰ Χρίσματος, μέσῳ μιᾶς εἰδικῆς Τάξεως, ἡ ὁποία συνδέεται πάντοτε μὲ τὸ Μυστήριο τῆς ἱερᾶς Ἐξοµολογήσεως· οἱ δὲ Κληρικοὶ ὑποβάλλουν γραπτὴ αἴτηση καὶ ἐφ᾿ ὅσον αὐτὴ ἐγκριθεῖ, γίνονται δεκτοὶ σὲ Κοινωνία μὲ τὸν ἴδιο τρόπο (ποὺ προαναφέρθηκε), καὶ ἐπὶ πλέον μὲ µία εἰδικὴ Τάξη Χειροθεσίας, ἡ ὁποία ἔχει συνταχθεῖ εἰδικὰ γιὰ τὶς περιπτώσεις αὐτές.
Αυτό είναι μια ιδεατή περιγραφή του τί θα ήθελαν να συμβαίνει ορισμένοι, αλλά δεν ισχύει, και ούτε τόλμησαν να την εκφράσουν τοιουτοτρόπως: "οἱ μὲν Μοναχοὶ καὶ οἱ Λαϊκοὶ ἀπὸ αὐτούς, οἱ ὁποῖοι βεβαίως ἔχουν βαπτισθεῖ κατὰ τὸν ὀρθόδοξο τύπο, ΠΡΕΠΕΙ να γίνονται δεκτοὶ σὲ Κοινωνία διὰ Χρίσματος". Γνωρίζω εκατοντάδες περιπτώσεις λαϊκών που ανήκουν πλέον στην Εκκλησία μας χωρίς αναμύρωση. Αυτό και μόνο καταρρίπτει το ότι το παραπάνω αποτελεί τάχα γενικό κανόνα. Με τους κληρικούς δε κανείς δεν ξέρει τί ακριβώς ισχύει πλέον διότι έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που προσήλθε σε μας νεοημερολογίτης ιερέας. Αν όμως αυτός που προσέλθει στο μέλλον έχει στοιχειώδεις εκκλησιολογικές και κανονικές γνώσεις οπωσδήποτε, πέραν μιας συγχωρητικής ευχής ίσως, δεν πρέπει να δεχθεί χειροθεσία, πολύ δε περισσότερο αναχειροτονία. Και πάλι όμως εξαρτάται από την περίπτωση και τον πρότερο βίο του (είναι διαφορετικό να ήταν ένας απλός ιερέας και διαφορετικό να ήταν στρατευμένος οικουμενιστής).
ΔιαγραφήἈγαπητά μου παιδιά, εἶμαι μαζί σας! Ἡ διακήρυξίς σας αὐτή ηὔφρανε τήν ψυχήν μου, διότι ἀποτελεῖτε ἐλπίδα γιά τό μέλλον τῆς Ὀρθοδοξίας καί βεβαίως αὐτοῦ τοῦ τόπου, ὅπως καί οἱ μαθηταί πού προσφάτως ξεσηκώθηκαν ἐναντίον τῆς ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ τῆς Ἑλλάδος ἀπό αὐτούς τούτους τούς «ἡγέτας» της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣᾶς εὔχομαι εὐλογημένα Χριστούγεννα καί εὐλογημένον τό 2019!
Δημήτριος Χατζηνικολάου (ἀποτειχισμένος ἀπό τίς συνόδους τοῦ νέου καί τοῦ πατρίου ἑορτολογίου, ἀκολουθῶν τό π.ἑ.)
κ. Βαρβέρη, εάν μελετούσες εξ αρχής προσεκτικά τις απαντήσεις των αδελφών στα σχόλιά σου, θα είχες πρό πολλού ξεκολλήσει από την πλάνη σου. Λοιπόν, νομίζω ότι γράφεις για να γράφεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ άποψή σας είναι απολύτως σεβαστή, όπως άλλωστε όλων των αδελφών.
ΔιαγραφήΘα μου επιτρέψετε μια ερώτηση :
Είστε συνειδητό μέλος της Εκκλησίας ΓΟΧ Ελλάδος με Αρχιεπίσκοπο τον κ.κ. Καλλίνικο ?
ΥΓ: Η αλήθεια είναι ότι έχω μια μικρή δυσανεξία στην δογματικές αλχημείες όπως αυτές περιγράφονται στην ανακοίνωση των σπουδαστών.
Γράφουν οι φοιτητές, 3. Δεν αναπαυόμαστε με «υπερορθές» θέσεις και απόψεις που φανερώνουν «ου κατ' επίγνωσιν» ζήλο, σεχταρισμό και αυτοδικαίωση. Αυτές τις άκρως δυσφημιστικές θέσεις για εμας, τις προβάλετε σε Γ.Ο.Χ. σελίδα, ως Ορθόδοξες;;; Τα ίδια δεν έλεγε ο Επιφάνιος και ο Θεόκλητος;
ΔιαγραφήΕπίσης γράφουν 5. Κατανοούμε όσους είναι μεν Αντιοικουμενιστές, αλλά επιλέγουν για κάποιους σοβαρούς λόγους να κάνουν μία Οικονομία (θέτοντας οπωσδήποτε ημερομηνία λήξης σε αυτήν, όταν αρθούν οι παραπάνω λόγοι), λειτουργούμενοι προσωρινά σε ναούς Οικουμενιστών.
Άχρι καιρού δηλαδή, όπως έλεγε και ο Επιφάνιος!
Κυριάκο, όχι δυσανεξία, αντιθεολογικός εμετός, είναι η ανακοίνωση των φοιτητών.
Εμένα πάντως αυτές οι θέσεις μου θυμίζουν έντονα τα γραπτά του π. Σεραφείμ Ρόουζ και σε καμία περίπτωση δεν είναι δυσφημιστικές για εμάς, διότι πολύ απλά δεν υπάρχει "εμάς". Υπάρχουν Γνήσιοι Ορθόδοξοι με σωστές θέσεις και μετριοπάθεια και ακραίοι "υπερορθοί" ΓΟΧ με χωρίς επίγνωση ζήλο. Το Ματθαιϊκό Σχίσμα είναι ήδη μία απόδειξη για αυτό...
ΔιαγραφήΑνώνυμος 23 Δεκεμβρίου 2018 - 1:24 μ.μ.
ΔιαγραφήΕπειδή είναι ακόμη σπουδαστές έκανα κι εγώ μια μικρή οικονομία και έγραψα δυσανεξία και απέφυγα "βαρύτερες" εκφράσεις.
Μην ξεχνάμε ότι είναι σπουδαστές του ΑΠΘ. Ποιος ξέρει πόσες φορές έχουν υποστεί πλύση εγκεφάλου με βιβλία του Επιφανίου και του Ζήση.
Καλησπέρα σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχετικά - και με αφορμή ένα σχόλιο του κ.Χαζηνικολάου που αναρτήθηκε στις 22/12/2018 (2.33) αναφέρεται και το πιο κάτω απόσπασμα του πατρός Θεοδώρητου.
"Κάθε φορά πού ἀναφύεται ἕν θέμα στήν Ἐκκλησίαν, πρέπει νά ἐπιλύεται συνοδικῶς. Αὐτό βεβαίως εἶναι τό ὀρθόν, διότι ἀλλιῶς ὁ καθείς θά ἔκαμνε τοῦ κεφαλιοῦ του, κατά τό δή λεγόμενον, καί θά ἐπλήθυναν τά σχίσματα. Αὐτό ἀκριβῶς συμβαίνει ἀπό τό 1924 καί ἐντεῦθεν, λόγῳ ἀπουσίας ἱκανοῦ ἀριθμοῦ Ὀρθοδόξων ἱεραρχῶν νά συγκροτήσουν Πανορθόδοξον Σύνοδον."
Να θυμίσω εδώ ότι αυτό ήταν και θέση και των περί τον Επίσκοπο Φυλής Κυπριανό (Ενσιστάμενοι).Ομάδα Σχισματικών.
Στον πρώτο λοιπόν διάλογο που έγινε το 2009 υπήρξαν και από την πλευρά της Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. 10 σημεία απαραίτητα για την προσέγγιση και εν μετανοία επιστρέφοντες στην Εκκλησία σχισματικούς (Ενιστάμενοι).
Σε συνέντευξη τπου δώθηκε στον "Εκκλησιαστικό" του-τότε-Θεοφ. Επισκόπου Μαραθώνος Φωτίου , σχετικά με το διάλογο Ενισταμένων και Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ελλάδος αναφέρονται τα σημεία αυτά που ήταν:
1. Να απευθύνονται προς την Ι. Σύνοδον της Εκκλησίας των Γ.Ο.Χ. Ελλάδος
και να εκφράζουν:
2. αναγνώρισιν ότι η αποτείχισις, του 1984 και η εν συνεχεία δια χειροτονιών διαμόρφωσις νέας Συνόδου ήταν βεβιασμένη ενέργεια.
3. απερίφραστον καταδίκην του Οικουμενισμού ως αιρέσεως.
4. απόρριψιν της θεωρήσεως του νεοημερολογητισμού ως «μητέρας Εκκλησίας».
5. αποδοχήν του ότι δεν πρέπει να μεταλαμβάνουν των αχράντων μυστηρίων τα μέλη του νεοημερολογητισμού-Οικουμενισμού πριν ενταχθούν εις την γνησίαν Ορθοδοξίαν.
6. την δια χρίσματος αποδοχήν των προερχομένων εκ του ν/η-οικουμενισμού.
7. την δια βαπτίσματος αποδοχήν όσων δεν φέρουν ουδέ τον τύπον του ορθοδόξου βαπτίσματος.
8. ανάκλησιν της εκφράσεως «ασθενή μέλη της Εκκλησίας» δια τους αιρετικούς.
9. παραδοχήν του κύρους της καταδίκης του Οικουμενισμού από την Ρωσικήν Εκκλησίαν της Διασποράς και από την Εκκλησίαν των Γ.Ο.Χ. Ελλάδος.
10. Παραδοχήν ότι οι αρμόδιοι δια την καταδίκην των αιρέσεων ήσαν πάντοτε οι παραμένοντες εις την Ορθοδοξίαν Επίσκοποι, ασχέτως του αριθμού των ή της συμπεριλήψεως Πατριαρχών μεταξύ αυτών. Οι Γ.Ο.Χ. Επίσκοποι έχουν σήμερα το δικαίωμα της καταδίκης του Οικουμενισμού και κάθε αιρέσεως.
Στα υπ’ αριθμ. 6, 7 και 9 οι απάντηση ήταν εντελώς αρνητική. Στο σημείο 10 η απάντηση ήταν de facto αρνητική.
Ερώτηση.Πότε μιλούσε Ορθόδοξα ο Σεβασμιώτατος Φώτιος; Ηταν Ορθόδοξη θέση αυτή ή του πατρός Θεοδώρητου.Υπήρχε ή όχι μεταξύ των Εκκλησιλογική διαφορά ή όχι.
Όπως έλεγε και ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος ΓΟΧ Χρυσόστομος Κιούσης στην απαντητική του επιστολή στο κλείσιμο του διαλόγου τα Εκκλησιλογικά είναι Θέμα Πίστεως και μέχρι τότε δεν έχουμε την αυτή Πίστη.
Ποιός λοιπόν άλλαξε θέσεις,ποιος ήρθε εν μετανοία ή όχι στην Εκκλησία,ποιός μιλούσε σωστά το 2010.
Αυτά γιατί όλοι αναφέρονται για όλα στο Εκκλησιλογικό κείμενο του 2014.
Ολα αυτά με αγάπη και απλή υπενθύμιση.
Καλή συνέχεια και καλό στάδιο.
Βασίλειος
Αγαπητέ Βασίλειε, η Σύνοδος των Ενισταμένων δεν υπήρξε ποτέ "σχισματική ομάδα", αλλά η καθαρότερη (από εκκλησιολογικής και όχι μόνο πλευράς) Σύνοδος των Γνησίων Ορθοδόξων τις τελευταίες δεκαετίες.
ΔιαγραφήΓια τα άλλα που θίγεις, μπορείς να διαβάσεις και αυτό:
http://krufo-sxoleio.blogspot.com/2012/03/blog-post_04.html
Βέβαια όλα αυτά είναι παρελθόν (κατόπιν υπερβάσεων και αλληλοϋποχωρήσεων) και πλέον έχουν μόνο ιστορική αξία.
Κύριε Μάννη καλησπέρα σας.Δικαίωμά σας να χαρακτηρίζεται τους υπό τον Φυλής Κυπριανό "η καθαρότερη (από εκκλησιολογικής και όχι μόνο πλευράς) Σύνοδος των Γνησίων Ορθοδόξων τις τελευταίες δεκαετίες" αλλά σας παραπέμπω στην θέση του - τότε - Θεοφιλέστατου Μαραθώνος Φωτίου ΕΙΣΗΓΗΣΙΣ
ΔιαγραφήΠρος
την Ιεράν Σύνοδον των Γ.Ο.Χ. Ελλάδος
περί του δυνατού της ενώσεως
της καθ’ ημάς Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ελλάδος
μετά της Ρωσικής Γνησίας Ορθοδόξου Εκκλησίας
υπό τον Αρχιεπίσκοπον Τύχωνα.
Απόσπασμα:
3. Η Ρω.Γ.Ο.Ε. ομολογεί την διδασκαλίαν των πατέρων της Εκκλησίας ότι αιρετικαί και σχισματικαί ομάδες δεν δύνανται να είναι φορείς του πληρώματος της χάριτος του Χριστού, εξ αιτίας της αποκλίσεώς των από την αλήθειαν και της αποκοπής των από το δένδρον της Γνησίας Ορθοδόξου Εκκλησίας. Το Πατριαρχείον Μόσχας εδημιούργησεν σχίσμα εις την Ρωσικήν Εκκλησίαν και είναι ένοχον των αιρέσεων του Σεργιανισμού και του Οικουμενισμού, [καταστάσεις] αι οποίαι είναι κατηγορηματικώς απαράδεκτοι από την Ρω.Γ.Ο.Ε.. Συμφώνως προς την διδασκαλίαν των Αγίων Πατέρων, εν σχίσμα δεν δύναται να είναι φορεύς του πληρώματος της χάριτος του Χριστού, όπως ο Μητροπολίτης Κυπριανός διαβεβαιοί[9].
Υπό το ανάθεμα του 1983 για την αίρεση του οικουμενισμού επίσης εμπίπτουν το σύνολον των Ιεραρχών και των Κληρικών από τις επίσημες Εκκλησίες που ευρίσκονται μεταξύ τους σε εκλησιαστική κοινωνία, αλλά ταυτόχρονα συμμετέχουν από κοινού στην παναίρεση του Οικουμενισμού, στην αποδοχή του νέου ημερολογίου, στον μοντερνισμό, και στην οικοδόμηση της νέας παγκόσμιας τάξεως. Για το λόγο αυτό η Ρωσική Γνησία Ορθόδοξη Εκκλησία δεν μπορεί να έχει εκλησιαστική κοινωνία και ενότητα με καμία από αυτές και ακολουθεί τη διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας, αποφαίνεται ότι η επίσημος Παγκόσμια Ορθοδοξία έχει εκπέσει μακριά από την Εκκλησία του Χριστού, και ότι τα Μυστήριά της είναι ανενέργητα προς σωτηρίαν. Με την παρούσα ομολογούμε την μαρτυρία της Εκκλησιαστικής παραδόσεως ότι η χάρις του Παναγίου Πνεύματος ενεργεί προς σωτηρίαν μόνον εντός της πραγματικής Εκκλησίας του Χριστού, εις την οποίαν αιρετικοί και σχισματικοί δεν ανήκουν[10].
Ἀπορρίπτουμε την ολέθρια άποψη ότι οι σχισματικοί και οι αιρετικοί δεν είναι τα εκπεσόντα, αλλά τα λεγόμενα «ασθενή μέλη της Εκκλησίας»[11], επί των οποίων η χάρις του Θεού ενεργεί προς σωτηρίαν με όμοιο τρόπο, όπως για τα μέλη της Αληθινής Ορθοδόξου Εκκλησίας. Ομολογούμε ότι όλα τα μέλη της Εκκλησίας ως «τον κόσμον οικούντες και σάρκα φορούντες» είναι άρρωστα με τις αμαρτίες τους, και μόνο μέσα στην πραγματική Εκκλησία του Χριστού μπορούν να λαμβάνουν γνησία θεραπεία και σωτηρία. Η δε απόκλιση σε αιρέσεις και σχίσματα δεν είναι τίποτα άλλο από έκπτωση από το σώμα της γνησίας Ορθόδοξης Εκκλησίας. Γι’ αυτό, όπως εδίδαξαν οι Άγιοι Νεομάρτυρες της Ρωσίας, το Πατριαρχείο της Μόσχας δεν είναι η πραγματική Εκκλησία του Χριστού και τα Μυστήριά του δεν μπορεί να είναι αποτελεσματικά προς σωτηρίαν.
Παραπομπές:
9] Αναίρεσις της κυπριανικής εκκλησιολογίας.
[10] Αναίρεσις της κυπριανικής εκκλησιολογίας.
[11] Ομοίως
Από τα πιο πάνω συνεχίζεται την αυτή γνώμη.Ποια από τις δύο Συνόδους ήτο ή πιο Ορθόδοξη και ποια υποχώρησε και σε τι.Γιατί ο Μακαριστός Χρυσόστομος ανέφερε ότι δεν υπάρχει η αυτή Πίστη;
Ο Μαραθώνος - τότε - Φώτιος έσφαλε στην εισήγησή του:
Ευχαριστώ.
Βασίλειος
Όπως έχω το δικαίωμα να έχω την γνώμη μου (όπως κι εσείς μου το αναγνωρίσατε, και σας ευχαριστώ) έτσι και ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος, καθώς και ο νυν Δημητριάδος κ. Φώτιος, έχουν το δικαίωμα να έχουν και εκείνοι την γνώμη τους. Το αν για μένα είναι εσφαλμένη, με αποδείξεις μάλιστα, δεν είναι κάτι το οποίο πρέπει να αναπτύξω εδώ, όχι μόνο λόγω ελλείψεως χρόνου, ούτε μόνο επειδή σέβομαι την υπόληψη των παραπάνω προσώπων, αλλά και επειδή δεν γνωρίζω τις προθέσεις σας. Αν αυτές τουλάχιστον αποδειχθούν ότι είναι αγαθές, θα μπορούσα να σας αναπτύξω το θέμα προφορικά, όπως προσφέρθηκα παραπάνω και για το "ανάθεμα" του 1998.
ΔιαγραφήΕυχαριστώ.
Αγαπητέ κ.Μάννη καλησπέρα σας,
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστώ για την άμεση απάντηση σας.Το ερώτημα λοιπόν είναι.Εφόσον - κατ' εσάς - οι περί τον Κυπριανό Επίσκοπο Φυλής δεν ήταν σχισματικοί, τότε ήταν Εκκλησία;
Το 2014 τι έγινε "Ένωση Εκκλησιών".Μη Γένοιτο.Που επέστρεψαν;
Προσωπικά και κατ΄ιδίαν άλλα έλεγε ο Αρχιεπίσκοπος Καλλίνικος.
Με πολύ εκτίμηση,
Βασίλειος
Γιατί το 1969 που ενώθηκε η Σύνοδος των Ρώσων της Διασποράς με την Σύνοδο των Γνησίων Ορθοδόξων Ελλάδος υπό τον Αρχιεπίσκοπο Αυξέντιο έγινε "Ένωση Εκκλησιών", τουλάχιστον με την αρνητική έννοια που το εννοείτε;
ΔιαγραφήΠροσωπικά και κατ᾿ ιδίαν όλοι έχουν το δικαίωμα να λένε και να πιστεύουν ό,τι θέλουν. Επ᾿ άμβωνος και γυμνή τη κεφαλή όμως;
Καλή συνέχεια.
Το 1969 αγαπητέ κ.Μάννη δεν δύναται να συγκριθεί με το 2014.Από την Ι.Σ. της ΡΟΕΔ έλαβαν την χειροτονία τους και ήρθαν σε Εκκλησιαστική Κοινωνία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠως τα συγκρίνεται;
Ο Επίσκοπος Κυπριανός ήταν καθηρημένος επί Οικουμενισμό και ίδρυσης Εκκλησίας.
Απορώ εσείς ένας τόσο έξυπνος και πολύ καλά πληροφορημένος κάνατε αυτή την αναφορά.
Με εκτίμηση,
Βασίλειος
Αυτό που σας εξηγώ για να το καταλάβετε είναι πως η ένωση δύο Συνόδων δεν αποτελεί "ένωση Εκκλησιών", με την έννοια που θέλατε να δώσετε. Οι δύο Σύνοδοι του Πατρίου ανήκουν μέσα στην Εκκλησία του Χριστού δεν έχουν την αποκλειστικότητα ώστε η μία να θεωρείται Η Εκκλησία, ενώ η άλλη "σχισματική ομάδα", όπως αποφανθήκατε σαν Υπερσύνοδος.
ΔιαγραφήΕπίσης το κατηγορητήριο κατά του μακαριστού Μητροπολίτου Κυπριανού με βάση το οποίο έγινε η ψευδοκαθαίρεσή του ήταν εντελώς αβάσιμο και παραπλανητικό και αυτό αποδεικνύεται πανεύκολα.
Αν με θεωρείτε όντως έξυπνο και καλά πληροφορημένο αρκεστείτε σε αυτά που σας λέω. Αν θέλετε να έχετε άλλη γνώμη δικαίωμά σας, αλλά δεν μπορεί να γίνει αποδεχτή, διότι δεν υπάρχουν πειστικά επιχειρήματα.
Καλή συνέχεια.
Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν του ανωτέρω διαλόγου είναι εάν τελικώς σήμερα υπάρχει σαφής Συνοδική θέση για τα ανωτέρω επίμαχα σημεία (6,7,9 και 10).
ΔιαγραφήΓ.Ε.
Ναι, είναι αυτή του Κοινού Εκκλησιολογικού Κειμένου. Σε αυτό διαπιστώνεται ότι στα σημεία αυτά έγιναν αμοιβαίες υποχωρήσεις, χάριν της Ενότητος που είναι το μείζον.
ΔιαγραφήΚύριε Μάννη καλησπέρα σας.Παρακαλώ μπορείτε να πείτε σε ποια σημεία υπαναχώρησαν οι Ενιστάμενοι και σε ποια οι Της Συνόδου των ΓΟΧ;
ΔιαγραφήΕυχαριστώ.Καλό βράδυ και βοήθειά μας ο Αγιος Σπυρίδων.
Βασίλειος
Βοήθειά μας ο Άγιος Σπυρίδων!
ΔιαγραφήΑν διαβάσετε το Κοινό Εκκλησιολογικό Κείμενο και το συγκρίνετε με τα 10 σημεία, και τις απαντήσεις επ᾿ αυτών των τότε Ενισταμένων, θα διαπιστώσετε μόνος σας που ακριβώς έγιναν οι αμοιβαίες υποχωρήσεις.
Η Ενωση των ΓΟΧ με τους Ενιστάμενους δεν έγινε, βασει των Ενωτικών κειμένων, ως επιστροφή δήθεν Σχισματικών προς την Εκκλησια ΓΟΧ Ελλάδος, αλλά θεωρείται στο ενωτικό κείμενο, η Ορθοδοξη Θρησκευτική Κοινότητα των Ενισταμένων και όχι Εκκλησία διαφορετική, ως μια νόμιμη ιστορικά προσπάθεια αντιστάσεως στην Αίρεση του Οικουμενισμού. Επίσης η αποδοχή των Αρχιερέων εκ των Ενισταμένων στην κοινή πλέον Συνοδο, δεν έγινε με χειροθεσία, όπως γίνεται επί Σχισματικών που επιστρέφουν στην Εκκλησία, αλλά διαβάστηκε από τον Αρχιεπίσκοπο των ΓΟΧ κ.κ. Καλλίνικο απλά μια συγχωρητική ευχή στον Μητροπολίτη Κυπριανό, για τα όσα, στην ουσία ελάχιστα από την πλευρά των Ενισταμένων, είχαν ιστορικά ειπωθεί ως λόγοι διένεξης, στην εκ των πραγμάτων υπάρχουσα διαίρεση με τους ΓΟΧ. Όσον αφορά την Κανονικότητα και Αποστολική διαδοχή των Επισκόπων των Ενισταμένων ήταν ισχυρότερη και πλέον Κανονική των Αρχιερέων των ΓΟΧ, διότι οι Ενιστάμενοι Αρχιερείς από το 1994 έως και το 2007 είχαν πλήρη Κοινωνία με την Σύνοδο των Ρώσων της διασποράς, η οποία συνεχίσθηκε με το μεγαλύτερο τμήμα τους, από εκείνους τους Ρώσους της διασποράς που δεν αναγνώρισαν την Ένωση ΡΟΕΔ και Πατριαρχείου Μοσχας το 2007
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ κύριε Πολυμενόπουλε καλημέρα σας και εύχομαι - αν και δεν σας γνωρίζω προσωπικά - κάθε αγαθόν παρά Θεού.
ΔιαγραφήΣχετικά τώρα με την απάντηση σας που παραπέμπει σε δύο απαντήσεις έχω να πω τα εξής:
Στην πρώτη δεν ανέφερα εγώ ότι είναι (ήταν) Σχισματικοί οι περί τον πρώην (κεκοιμημένο) Κυπριανό αλλά οι ίδιες οι εγκύκλιοι της Ιεράς Συνόδου των ΓΟΧ (παρακαλώ αναζητήστε τες).Αποφάσεις και Συνοδικές αλλά και των ιδίων (Χρυσοστόμου Β' και Καλλινίκου).Βάση αυτών λοιπών δείτε τι ορίζει η κατά την τάξη επιστρέφοντες στην Εκκλησία (αιρετικών και σχισματικών).Δεν είναι τίποτα δικό μου.
Κατά το δεύτερο σας παραπέμπω στο πιο κάτω απόσπασμα για να δείτε πως η Ρ.Ο.Ε.Δ. δέχθηκε (εν αγνοία της;) τους υπό τον Κυπριανό.
http://scripta---manent.blogspot.com/2018/04/blog-post_2.html
Σας ευχαριστώ για την φιλοξενία (κο Μάννη) και σας εύχομαι εκ΄βάθους καρδίας ο εν Σπηλαίω Γεννηθείς Ιησούς Χριστός να βρει χώρο στις καρδίες μας.
Με πολύ εκτίμηση,
Βασίλειος
α. Η εργασία του Σταύρου Μάρκου είναι μονομερής και έχει πάρα πολλά λάθη. Δυστυχώς ελλείψει άλλων εργασιών (και μάλιστα αντικειμενικών) για την ΡΟΕΔ, στην ελληνική γλώσσα, θεωρείται σημαντική. Όποιος όμως γνωρίζει καλά την ιστορία μπορεί εύκολα να διαπιστώσει τις ανακρίβειες του Μάρκου.
Διαγραφήβ. Δεν μας είπατε όμως ακόμη ποιος είναι ο σκοπός αυτών των σχολίων σας. Περιμένουμε λοιπόν το διά ταύτα.
Κύριε Μάννη καλημέρα σας,
Διαγραφήεπί του πρώτου ερωτήματος σας αναφέρω ότι η ίδια η ΡΟΕΔ απεκύρηξε τις κακοδοξίες του Κυπριανού Κουτσούμπα και διέκοψε κοινωνία.Διαφωνείτε;
Αυτό αποδικνύει ότι δεν ήταν ορθόδοξες (ποτέ όμως δημοσίως δε αποκυρύχθηκαν).
Έσφαλε η ΡΟΕΔ;
Επι του δευτέρου δεν ξέρω τις σας προβληματίζει να ακούονται αυτές οι θέσεις με την υπονόηση " ποιος ο σκοπός";
Δεν δικδικώ και δεν απαιτώ από κανέναν και τίποτα.Απλά αναφέρω ότι δεν υπάρχουν πολλές Εκκλησίες ( το παλαιό ημερολόγιο δεν είναι η κολυβύθρα του Σιλωάμ)και η Εκκλησία διασώζεται όπου η υπάρχει η Αλήθεια τρόπο λόγο και έργο.
Εκτος αν οι ηγέτες των ΓΟΧ μέχρι σήμερα μας έλεγαν ψέματα.
Δεν θέλω να σας πείσω.Εχεται τις θέσεις από τις οποίες όμως διαφωνώ.
Ο χώρος και ο χρόνος δεν είναι να αναπτυχθούν όλες οι απόψεις.
Σε κάθε περίπτωση - χωρίς τίποτα το υπονοούμενο - σας ευχαριστώ για την φιλοξενεία.
Καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα.
Βασίλειος
Αγαπητέ Βασίλειε, αναφέρεσθε σε κείμενα των ΓΟΧ για τους Ενισταμένους πριν την μεταξύ τους Ένωση, όπου όχοι μόνο Σχισματικούς μας θεωρούσαν, γιατί και εγώ ένας από αυτούς είμαι, αλλά και Αιρετικούς κρυφοοικουμενιστές. Στην ένωση όμως μετά τον διάλογο και τις εκατέρωθεν διασαφήσεις τίποτε από τα παραπάνω δεν ίσχυσε πλέον, εάν δε διαβάσετε το Ενωτικό κείμενο θα δείτε ξεκάθαρα πως έγιναν δεκτοί οι Ενιστάμενοι κλήρος και Λαός σε αυτή την Ένωση. Οσον αφορά τα όσα έχουν γράψει κάποιοι εναντίον της Ενώσεως των Ενισταμένων με τους Ρώσους της Διασποράς που άρχισε το 2004 με πλήρως Κανονική Απόφαση των Ρώσων της διασπορας και αντίστοιχη των Ενισταμένων, δεν ήταν μια πράξη από άγνοια όπως κάποιοι ανοήτως λέγουν, άλλωστε μια άγνοια ποτέ δεν κρατάει επί τόσα χρόνια, αλλά υπήρξε απόφαση από την συντριπτική πλειοψηφία των Αρχιερέων των Ρώσων της διασποράς την εποχή εκείνη, καθώς είχαμε απόλυτη ταυτότητα στα Εκκλησιολογικά θέματα, και τότε και επί χρόνια επίσης. Επίσης σας πληροφορώ ότι οι Ενιστάμενοι ουδέποτε είπαμε ότι είμαστε μια διαφορετική Εκκλησία, όπως κάποιοι ανοήτως μας κατηγόρησαν στο παρελθόν, αλλά και στο διάλογο με τους ΓΟΧ ακόμη, με τους οποίους σήμερα είμαστε πνευματικά εν Χριστώ αδέλφια, προσήλθαμε με τον τίτλο Ορθόδοξη Χριστιανική Κοινότητα των Ενισταμένων. Αυτά για την αποκατάσταση της αλήθειας και προς απάντηση των αποριών σας αγαπητε Βασίλειε. Βέβαια μερικοί εκ των ΓΟΧ είτε του Αρχιεπισκόπου κ. Καλλινίκου, που σήμερα είναι και δικός μας Αρχιεπίσκοπος, είτε άλλων ομάδων, με τις γνωστές τους ακρότητες, δεν είδαν ποτέ με καλό μάτι αυτή την εξέλιξη, αλλά εμάς αυτό δεν μας ενδιαφέρει, υπακούσαμε στο Θέλημα Του Θεού και προχωρήσαμε σε αυτή την Ένωση, όπως και οι Αρχιερείς των ΓΟΧ προς εμάς, πιστεύουμε δε οτι Ο Κύριος ξέρει περισσότερα για το συμφέρον της Εκκλησίας από κάτι αδέσποτους συγγραφείς κειμένων που παρουσιάζουν δήθεν την αλήθεια επί παντός επιστητού. Καλά Ορθόδοξα Χριστούγεννα αδελφέ σε σένα και την οικογένειά σου
ΔιαγραφήΝαι, βεβαίως και διαφωνώ κ. Βασίλειε διότι λέτε ψέματα. Δεν καταδίκασε η ΡΟΕΔ τον "Κυπριανισμό", αλλά η παράταξη Βιταλίου, ο οποίος αφού παραιτήθηκε της Πρωθιεραρχίας (και εκλέχτηκε νέος Προκαθήμενος της ΡΟΕΔ ο Λαύρος) ανακάλεσε την παραίτησή του και ίδρυσε νέα παράταξη.
ΔιαγραφήΕπιμένω για το ποιος είναι ο σκοπός σας καθώς και για το που ανήκετε εκκλησιαστικά.
Κύριε Μάννη καλό σας μεσημέρι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακαλώ μην κάνετε χαρακτηρισμούς.Δεν είπα και μην βάζετε λόγια στο στόμα μου που δεν είπα.
Δεν μίλησα για "Κυπριανισμό".Αυτό είναι δική σας ερμηνεία.Εγώ μίλησα για τις κακοδοξίες του Επισκόπου Κυπριανού Κουτσούμπα.
Αυτές καταδικάστηκαν.Δικαίωμά σας να μην το δέχεστε αλλά καταδικάστηκαν.Μην το διαστρέφεται όμως για να οδηγήσετε κατ' εσάς την συζήτηση σε άλλα "μονοπάτια".
Μάλιστα όπως τόνισα και σε προηγούμενη μου επικοινωνία αρκετά αργότερα (2009) και ο τότε Μαραθώνος Φώτιος στην εισήγησή του για την τυχόν Εκκλησιαστική Κοινωνία με τον Επίσκοπο Τύχων τις αυτές θέσεις καταδίκαζε.
Μάλιστα - και παρακαλώ αυτό προσέξτε το πολύ - στο δικό του κείμενο προς την Ι.Σ. των ΓΟΧ έδινε τον ορισμό "Αναίρεσις της κυπριανικής εκκλησιολογίας".
Αυτό στις παραπομπές.Οπότε απευθυνθείτε στον ίδιο όταν ομιλείτε περί "Κυπριανισμού" να σας το εξηγήσει.
Μην δίδεται λοιπόν αυθαίρετα χαρακτηρισμούς και μπορεί να υπάρχει διαφορετική θέση και άποψη αλλά όχι διαστρέβλωση γεγονότων και παρερμηνειών.
Με πολύ εκτίμηση,
Βασίλειος
Επιμένετε δυστυχώς στο ψέμα σας, αλλά αφού είστε ακριβολόγος επαναδιατυπώνω το σχόλιό μου:
ΔιαγραφήΔεν καταδίκασε η ΡΟΕΔ "τις κακοδοξίες του Επισκόπου Κυπριανού Κουτσούμπα", αλλά η παράταξη Βιταλίου, ο οποίος αφού παραιτήθηκε της Πρωθιεραρχίας (και εκλέχτηκε νέος Προκαθήμενος της ΡΟΕΔ ο Λαύρος) ανακάλεσε την παραίτησή του και ίδρυσε νέα παράταξη.
Κατανοητόν;
Αυτά είναι η αλήθεια περί ΡΟΕΔ και μη προσπαθείτε να ξεφύγετε από το θέμα μεταθέτοντάς το σε παλαιότερες προσωπικές απόψεις του Σεβ. Φωτίου.
Να ανακαλέσετε λοιπόν το ψέμα σας, αν θέλετε να είστε έντιμος, περί δήθεν καταδίκης "των κακοδοξιών του Επισκόπου Κυπριανού Κουτσούμπα" από την ΡΟΕΔ, για να μη διαστρεβλώνονται και παρερμηνεύονται τα πράγματα.
Σύμφωνοι κ.Μάννη.Η παράταξη του Επισκόπου Βιταλίου τις καταδίκασε όπως και η "Παράταξη" του Επισκόπου Τύχων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτοί καταδίκασαν και το αποτέλεσμα δεν αλλάζει.
Ρωτήστε όμως σας παρακαλώ τον (νύν) Δημητριάδος απορρίπτει αυτές τις θέσεις του (στην τότε εισήγησή του).
Δεν τα έγραψα εγώ κ.Μάννη.Σε λάθος πρόσωπο απευθύνεστε.
Όμως εγώ τα γράφω σε εσάς γιατί υπερασπίζεστε αυτές τις θέσεις.
Απλά και ξεκάθαρα,
Καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα.
Βασίλειος
Τώρα μάλιστα.
ΔιαγραφήΤον Σεβ. Φώτιο δεν πρόκειται να τον ρωτήσω, διότι δεν είμαι ανακριτής του (ούτε δικός σας ανακριτής είμαι, αφού δεν ήρθα εγώ σε δικό σας ιστολόγιο για να σας ελέγξω). Μπορεί να αναθεώρησε τις απόψεις του (άλλωστε ο άνθρωπος ουδέποτε δήλωσε ότι κατέχει το "αλάθητο"), μπορεί και όχι, και είναι δικαίωμά του βεβαίως.
Δεν με σκανδαλίζει. Αν εσείς όμως σκανδαλίζεστε ρωτήστε τον ο ίδιος.
Καλά Χριστούγεννα!
Κύριε Μάννη διαφωνούμε αλλά σας ευχαριστώ για την φιλοξενεία σας και τον διάλογο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕύχομαι ολόψυχα καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα,
Βασίλειος
Αγαπητοί αδελφοί Δάσκαλε και Βασίλειε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς μου επιτραπεί μία τοποθέτηση ως προς το Ενωτικό Κείμενο και τα επίμαχα σημεία της αρχικής συζητήσεως:
Σχετικῶς με το Θείον Βάπτισμα δε βλέπω να υπάρχει στο Κείμενο ξεκάθαρη Συνοδική άποψη περί αναβαπτισμού ή μη.
Αναφορικώς δε με το Μυστήριον του Χρίσματος, τουλάχιστον ως προς Ενωτικό Κείμενο, παρατηρείται μία αντίθεση εν σχέσει με την εκκλησιολογική θέση του Αγίου Φλωρίνης, όπως ακριβώς είχες παλαιότερα καταδείξει Δάσκαλε στην εφεξής ανάρτησή σου: http://krufo-sxoleio.blogspot.com/2012/03/blog-post_04.html
Αλλά και στα σημεία 9 και 10, ενώ αυτά χρήζουν – κατά την ταπεινή μου άποψη – επεξηγήσεων και ερμηνειών ιδιαιτέρως σχετικώς με τις προϋποθέσεις και τα εκκλησιολογικά αποτελέσματα αυτών, εν τούτοις από τον Μάρτιον του 2014 δεν έχει συμβεί κάτι τέτοιο γεγονός που δίνει δυνατότητα ποικίλων ερμηνειών των ανωτέρω ζωτικών θεμάτων (για τα ανωτέρω σημεία παραπέμπω τους αγαπητούς επισκέπτες σου στην ανωτέρω ανάρτησή σου και στις σχετικές αναφορές του Αγίου Φλωρίνης).
Τα προαναφερεθέντα, τέλος, σε συνδυασμό μάλιστα και με φράσεις του Ενωτικού Κειμένου, όπως: «διαπιστώνουσα καὶ διακηρύττουσα τὴν ἤδη ὑφισταμένην ἔκπτωσιν τῶν αἱρετικῶν», και «περὶ τῶν Μυστηρίων τῶν τελουμένων εἰς τὰς λεγομένας ἐπισήμους ὀρθοδόξους Ἐκκλησίας, ἡ Γνησία Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία, δὲν διαβεβαιοῖ περὶ τοῦ κύρους αὐτῶν, οὔτε καὶ περὶ τῆς σωτηριολογικῆς ἀποτελεσματικότητος τούτων» οδηγούν τον καλοπροαίρετο αναγνώστη μάλλον στην διαπίστωση της ελλείψεως Ορθοδόξου εκκλησιολογικής σαφηνείας του Ενωτικού Κειμένου παρά στην προβολή εντός αυτού των αμοιβαίων υποχωρήσεων, για τις οποίες έγινε λόγος (να σημειώσω δε ότι και οι σημειώσεις που είχαν γίνει κατά την απόδοση του Κειμένου στην απλοελληνική δεν διασκέδασαν την ως άνω διαπίστωση) .
Χαρακτηριστική ήταν η σχετική πριν ἐξη έτη παρατήρησή σου (πάλι στην ανωτέρω ανάρτηση): «Ωστόσο, αν η ένωση γίνει βιαστικά και χωρίς να αρθούν οι βασικές διαφορές στην Εκκλησιολογία, που φάνηκαν στα σημεία 6,7,9,10, ελλοχεύει ο κίνδυνος μελλοντικής διάσπασης, όπως φάνηκε και στο παρελθόν» προβάλλοντας μάλιστα η ευγένειά σου ως οδηγό την Πατερική Ορθόδοξη Εκκλησιολογία του Πρωθιεράρχου του Ιερού μας Αγώνος.
Να διευκρινίσω, αδελφέ Δάσκαλε, ότι δεν είσαι εσύ εκείνος που υποχρεούται να απαντήσει ξεκάθαρα δια της Πατερικής Παραδόσεως και Εκκλησιολογίας στα σημεία που επανατέθηκαν, και τα οποία εξαιτίας της «νεφελώδους», για κάποιους, διατυπώσεώς τους προκάλεσαν ΚΑΙ αυτήν τη συζήτηση, αλλά οι ίδιοι οι συντάκτες του Ενωτικού αυτού Κειμένου, ἐν Πνεύματι καὶ Ἀληθείᾳ.
Ευχαριστώ για την φιλοξενία.
Γ.Ε.