Λαμία 19/09/2018
Προς τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις που καταχωρούν κείμενα ενημερωτικά διά την ορθόδοξη πίστη, και τα τρέχοντα προβλήματα που αντιμετωπίζει η αποτείχιση, καθώς και στους υπευθύνους αυτών.
Προς πάντας τους διεσπαρμένους αδελφούς παρακαλώ όπως ανεχθούν τον λόγον της παρακλήσεως ομοφρόνου αδελφού. Εάν ο λόγος μου είναι λυπηρός κατά σάρκα πιστεύω να είναι χαροποιός κατά το πνεύμα.
Γράφω τα παρακάτω όχι για να διδάξω, (δεν είμαι ειδικός, ούτε εξουσιοδότηση έχω από κάποιον), αλλά προς υπόμνησιν και προβληματισμό όλων των αποτειχισμένων (λαϊκών, θεολόγων και κληρικών) σχετικά με την πορεία της σημερινής αποτείχισεως.
Με φόβο Θεού συνέταξα το κάτωθι γράμμα πρώτον προς εαυτόν και ύστερον προς κάθε καλοπροαίρετον αδελφόν, αφού επιζητούμε όλοι μας την δίκαια μισθαποδοσία παρά του δικαίου κριτού Ιησού Χριστού.
Το παρακάτω συνταχθέν κείμενο που ακολουθεί δεν είναι φιλολογικά καταξιωμένο κείμενο, αλλά:
α] είναι γραμμένο με αγωνία για την ορθόδοξη πίστη, (όχι πως εγώ είμαι ο μόνος που ενδιαφέρεται για αυτή, γνωρίζω και θέλω να πιστέψω ότι είμαστε πολλοί, και μάλιστα εσείς ανώτεροι εμού) και
β] είναι γραμμένο με λύπη και στεναχώρια για την πορεία που έχει ακολουθήσει μέχρι τώρα αυτή η κίνηση της αποτείχισης.
Λόγω των ανωτέρω (α και β) κάνω και εγώ μια προσπάθεια με αγνές προθέσεις και εγώ ως κληρικός να παρασύρω το σέβας του καθενός (κληρικού και λαϊκού) για μία ενότητα που εύχεται και ο Κύριος μας. Αυτή την ενότητα να αυξάνουμε και όχι την διαίρεση που επιδιώκει ο πονηρός, όπως το γνωστό σε όλους μας «διαίρει και βασίλευε».
Εδώ και καιρό διαβάζοντας τα γραφόμενα στα διάφορα ιστολόγια και τα κείμενα μεταξύ αποτειχισμένων (κληρικών και λαϊκών), αναρωτιέμαι και με επιφύλαξη το καταθέτω, μήπως όταν παίρνουμε μολύβι και χαρτί για να γράψουμε ένα κείμενο ή μια απάντηση σε κάποιον αδελφό μας, ίσως ήταν πιο χριστιανικό, πιο ανθρώπινο, πιο φρόνιμο, πιο έξυπνο, πιο σοβαρό να γράφουμε για ένα πιο καλό αποτέλεσμα; Αναρωτιέμαι.
Πολλοί άνθρωποι διαφορετικής ηλικίας, μόρφωσης, επιπέδου γνώσεων και πνευματικής καταστάσεως το κάθε γραπτό κείμενο που κυκλοφορεί, θα το διαβάσουν, θα το μελετήσουν, θα το αξιολογήσουν, θα το κρίνουν, ενδεχομένως δε να δεχθούν και επιδράσεις, οι οποίες θα τους επηρεάσουν.
Οι σημερινοί συνάνθρωποί μας και χριστιανοί, παρά τις όποιες αδυναμίες τους, έχουν την απλή και στοιχειώδη έστω φυσική διάκριση, (δεν είναι της παλιάς εποχής των παππούδων μας), λογική, νοημοσύνη, διδαχή, και μπορούν να αξιολογήσουν τα όποια γραφόμενα, τα οποία βεβαίως τους επηρεάζουν ανάλογα, με συνέπεια να συμφωνούν ή να διαφωνούν ή να αντιδρούν, και να τοποθετούνται και αυτοί ανάλογα όπως και εμείς ως κληρικοί έχουμε τοποθετηθεί ανάλογα, σχετικά με την αποτείχιση.
Όπως εμείς έχουμε από μόνοι μας το δικαίωμα να καθοδηγούμε την πίστη, με γνώμες και προτάσεις, έτσι και ο κάθε ένας από τους συνανθρώπους μας έχει και αυτός το δικαίωμα (ως μέλος της Εκκλησίας) να αποφαίνεται ανάλογα.
Σκεπτόμαστε πως θα αντιδράσουν και τελικά τι θέση θα πάρουν διαβάζοντας ένα κείμενο μας; Σκεπτόμαστε άραγε που θα οδηγήσει η γραφίδα του καθενός μας; Μήπως αυτά που γράφουμε ικανοποιούν μόνο την όποια φιλοδοξία μας και όχι τον κοινό αγώνα; Μήπως μας κατευθύνει η ψυχολογία μας και τα συναισθήματα μας; Μήπως αναλόγως του ψυχολογικού μας τύπου ο κάθε ένας γράφουμε; Μας αρκεί τα γραφόμενά μας να ικανοποιούν τον κύκλο των δικών μας ανθρώπων, ή τελικά το σύνολο; Μήπως δαπανούμε τις δυνατότητές μας μόνο και μόνο για να αφήσουμε κείμενα τέχνης και όχι πίστεως;
Η ορθοδοξία δεν θέλει το προσωπικό μας συναίσθημα, ανάλογα με το αν είμαστε χαλαροί, αυστηροί, χλιαροί, μέτριοι, κρύοι ή ζεστοί, αλλά να σωθούν όλα τα μέλη της. Γράφονται βέβαια και κείμενα που είναι άξια προσοχής, σεβασμού και μελέτης. Ας τα συγκρίνουν οι γράφοντες και αν τα γραφόμενα κάποιων άλλων είναι πιο πνευματικά ας μην ξαναγράψουν (μόνο και μόνο για να απαντήσουν ή από εγωισμό), διότι βλάπτουν με αυτόν τον τρόπο αντί να ωφελούν.
Δεν έχω κριτική ικανότητα και διάθεση, απλώς διαβάζοντας τα γραφόμενα όλων, και ως σκεπτόμενος άνθρωπος παρατηρώ και ανησυχώ ότι, μη θέλοντας, οδηγούμαστε από αδιέξοδο σε αδιέξοδο, ως πορευόμενοι, και ως ομόπιστοι, αδελφοί. Συμφωνώ και δέχομαι πως ο κάθε αδελφός που γράφει ένα κείμενο έχει την θεολογική κατάρτιση, την γνώση της εκκλησιαστικής ιστορίας, την ερμηνευτική ικανότητα. Έχει όμως σύμβουλο την πίστη, την αρετή και τα τέκνα αυτής, όπως την ταπείνωση, την σύνεση, την αλήθεια, την σωφροσύνη, την ειλικρίνεια, την φιλαδελφία, τον σεβασμό κλπ; Βεβαίως, θα πούμε όλοι μας, πράγμα που δέχομαι. Καλά είναι τα ταπεινά λόγια, μα καλλίτερα είναι τα ταπεινόφρονα έργα.
Πολύ εύκολα σήμερα ερευνά και ψάχνει ο αναγνώστης στο διαδίκτυο διότι πεινάει και διψάει πνευματικά, περιμένοντας να διαβάσει ένα κείμενο υπεύθυνο, σοβαρό και ενημερωτικό για το ζήτημα της αποτείχισης. Αντί όμως για υπεύθυνη και σοβαρή ενημέρωση, (βεβαίως υπάρχει και η σοβαρή γραφίδα) ο αναγνώστης λυπάται που γίνεται θεατής ενός αγώνα ατομικής προβολής, επιβίωσης και ικανοποίησης φιλοδοξιών και εγωισμού. Ο συγγραφέας έχοντας το αλάθητο προβαίνει σε επαίνους υπέρ των ημετέρων σκεπτικών, φρονημάτων και απόψεων και κατηγοριών και κατακρίσεων υπέρ των διαφορετικών σκεπτικών με τα δικά του. Βλέπουμε να γίνεται σκοπός ποιός θα πείσει τον άλλον ότι αυτός έχει δίκιο και ο άλλος άδικο και όχι η προβολή και η επικράτηση της αλήθειας και της ορθόδοξης γνώμης.
Όλοι πρέπει να συγκλίνουμε για να συναντηθούμε στο Ευαγγέλιο και στους Πατέρες. Ο αναγνώστης σχετικά με όσα διαβάζει διαπιστώνει ότι ο κάθε γέροντας έχει την δική του (την καλλίτερη δήθεν) και ιδιαίτερη αποτείχιση και δικαιωματικά διαφωνεί με την αποτείχιση των άλλων. Διαπιστώνει επίσης ότι ο κάθε γέροντας (πρεσβύτερος, διάκονος, μοναχός) είναι ΟΛΗ η αποτείχειση και οι άλλοι τίποτε. Διαπιστώνει επίσης ότι αντί να συγκλίνουμε οι ποιμένες όλο και απομακρυνόμαστε. Ανάλογα προωθούμε τις δικές μας γνώμες και απόψεις ως μοναδικές, που είναι διαφορετικές και πιο σοφές από των άλλων, χαρακτηρίζοντας ο ένας τον άλλον, με διάφορες άσχημες λέξεις. Ο καθένας μας γράφει από τον εαυτό του και για τον εαυτό του. Αυτή η τακτική μας δικαιολογεί; Και αφού όλοι γράφουμε από τον εαυτό μας και για τον εαυτό μας, μήπως κάπου στο βάθος, στην ουσία είμαστε ίδιοι, ενώ νομίζουμε ότι είμαστε διαφορετικοί από τους άλλους;
Κατηγορούμε αδελφοί μου τους αποτειχισμένους του 1924 με τα γνωστά αποτελέσματα και σήμερα εμείς οι νεοαποτειχισμένοι μετά από τόσα χρόνια αντιγράφουμε και επαναλαμβάνουμε τα ίδια ακριβώς εκείνων λάθη. Επιτρέπεται; Μήπως δεν είναι ίδια η πίστης μας; Μήπως δεν διαβάζουμε το ίδιο Ευαγγέλιο; Μήπως δεν έχουμε όλοι την ίδια Παράδοση; Μήπως δεν μιλάμε την ίδια γλώσσα; Μήπως δεν σπουδάσαμε στα ίδια σχολεία; Μήπως τελικά η Πίστη, η Γραφή, η Παράδοση, το Ευαγγέλιο είναι ίδια, ενώ εμείς δεν φθάσαμε ακόμα στο επίπεδο να γίνουμε ίδιοι; Στο χέρι μας είναι να ενωθούμε ή να παραμείνουμε τεμαχισμένοι. Εκ των ιδίων έργων λέγει η Γραφή ή αναβαθμιζόμεθα ή υποβαθμιζόμεθα αδελφοί μου.
Αυτό μέσα από μία καλοπροαίρετη αυτοκριτική δεν θα πρέπει να μας ανησυχεί το σημείο στο οποίο έχει φθάσει η σημερινή αποτείχιση; Μήπως εμείς οι πνευματικοί μαζί με κάποιους θεολόγους τοποθετήσαμε τον εαυτό μας και το εγώ μας, πάνω από την Γραφή και την Παράδοση; Μήπως παραλάβαμε άλλη παρακαταθήκη ο ένας και άλλη ο άλλος; Μάλλον όχι. Μήπως επειδή η πίστης (θεωρητικά) είναι δική μας, άρα (σαν κληρονόμοι) την κάνουμε ότι θέλουμε; Είναι σαν να παίζουν κρυφτό η αλήθεια, το δίκαιο, το ορθόδοξο, η παράδοση, η ακρίβεια, η οικονομία. Έτσι όμως δεν υπάρχει ΠΙΣΤΙΣ, όταν δεν είναι ενωμένα όλα αυτά μαζί. Μήπως θα πρέπει να μην θεωρούμε ο καθένας μας την αποτείχιση αποκλειστικά δική του υπόθεση; Μήπως αντί να κατευθύνουμε τους πιστούς τους αποπροσανατολίζουμε; Μήπως με τα γραφόμενα σπέρνουμε την σύγχυση; Μήπως αντί για ομόνοια προκαλούμε διχόνοια; Μήπως αντί να αντιμετωπίσουμε τον κοινό εχθρό, παρασυρθήκαμε σε έναν αδελφοκτόνο εμφύλιο (μεταξύ αποτειχισμένων) όπως η Πατρίδα μας από το 1945 και ύστερα; Μήπως παίζουμε το παιχνίδι των αιρετικών; Δεν βλέπουμε ότι όλοι οι οικουμενιστές είναι τόσο ενωμένοι (έστω και διά της βίας), τόσο αγαπημένοι (έστω και διά της ανάγκης), και τόσο χαρούμενοι (έστω και υποκριτικά); Eνώ εμείς οι αποτειχισμένοι είμαστε τόσο διχασμένοι και άλλο τόσο λυπημένοι.
Μήπως πάλι υιοθετούμε και εφαρμόζουμε μια αποτείχιση σύμφωνα με το δικό μας θέλημα και βόλεμα; Μήπως θα πρέπει να δεχθούμε ότι, αντί να βαδίσουμε στην σωστή και Πατερική α π ο τ ε ί χ ι σ η, βαδίζουμε σε μία κατάσταση που οι ιστορικοί του μέλλοντος δεν θα μας αποκαλούν «αποτειχισμένους» αλλά «αποτυχημένους»; Ας το αντιληφθούμε όλοι αυτό, οι γράφοντες (διότι είναι σοβαρό) και έστω και την ενδεκάτη ώρα, (ας γρηγορήσουμε διά να λάβουμε όλο το μισθό). Διότι η ημέρα μάλλον πέρασε και εμείς μείναμε στην επιφάνεια των πραγμάτων χάνοντας την ουσία. Αυτό το περίμενε ή «άχρι καιρού», δεν θα έπρεπε να το φοβούμαστε μια και ο εαυτός μας έχει ημερομηνία βιολογικής λήξεως; Δεν θα πρέπει να μας ανησυχεί; Ας ρίξουμε μια ματιά στις παραβολές του Κυρίου, (παραβολή αμπελώνος, εργατών κλπ) να δούμε μήπως είμαστε και εμείς μέσα στους κατακεκριμμένους; Μήπως πρέπει να αφυπνισθούμε ώστε να επαναπρογραμματισθούμε προς το καλλίτερο και να συστρατευθούμε ομόγνωμα και ομόφρονα και να καταστούμε υπέρμαχοι της πίστεως, της αλήθειας, της παραδόσεως, και της ιστορίας;
Εύκολα οι πάντες βρίσκουμε επιλεκτικά, χωρία και αποδείξεις στον χώρο της Γραφής και της Παράδοσης για να υποστηρίξουμε την άποψή μας και την θέση μας. Μεθόδους και τακτικές θεραπείας που εφάρμοσαν οι Πατέρες για τους ασθενείς και αδυνάτους, τις μετατρέπουμε σήμερα σε κανόνες. Όλοι είμαστε υπέρμαχοι του δικού μας σκεπτικού, του δικού μας θέλω, του δικού μας νομίζω, κλπ. Όλοι νομίζουμε ότι είμαστε φωτιστές των άλλων. Όλοι νομίζουμε ότι καταλαβαίνουμε όλα τα μυστικά, ενώ οι άλλοι όχι. Όλοι παραπονούμαστε ότι δεν μας ακούνε οι άλλοι. Όλοι νομίζουμε ότι κατέχουμε την σωστή ερμηνεία, ενώ όλοι οι άλλοι παρερμηνεύουν. Όλοι θέλουμε η ορθόδοξη πίστη να χωρέσει στα μέτρα μας, και όχι εμείς στα μέτρα της ορθοδοξίας. Όλοι νομίζουμε ότι έχουμε αποθέματα ορθοδοξίας για εξαγωγή. Όλοι νομίζουμε ότι η δική μας ερμηνεία είναι ατόφιο χρυσάφι, ενώ των άλλων σκύβαλα.
Μήπως ο αξιολογικός μηχανισμός μέσα μας έχει πρόβλημα; Μήπως πρέπει να χαιρόμαστε για τον καλλίτερο από εμάς; Να πιστέψουμε ότι υστερούμε φυσικής διακρίσεως; Μη γένοιτο. Πότε θα αποκτήσουμε την πνευματική διάκριση; Αντί να προσπαθήσουμε να χωρέσουμε όλοι ως ελλειπτικοί, μέσα στην ορθόδοξη πίστη, ο κάθε ένας έχει πάρει ένα κομμάτι, ή τμήμα από αυτήν και προσπαθεί να το μεταφέρει μέσα του, να το προσαρμόσει στη δική του νοητική και πνευματική χωρητικότητα.
Παρατηρεί κάποιος στα κείμενα, ότι εκτός από την Πατερική αναφορά ή ιστορική αναφορά, μια καθαρά κοσμική λεκτική ικανότητα και επιχειρηματολογία. Δαπανούν εύκολα μελάνι οι γράφοντες εναντίον αδελφών με την χρησιμοποίηση λέξεων χαμηλού πνευματικού επιπέδου όπως: συκοφάντης, δαιμονικός, διμονόπληκτος, εμπαθής, πλανεμένος, διασπάστης, κακόδοξος, ψευδολόγος, ατομιστής, ομαδάρχης, σχίστης, σατανοκίνητος, μηχανορράφος, ψευδάδελφος, ύπουλος, διαστροφέας, καπελωτής του αγώνα, υιός διαβόλου, λασπολόγος, βλαμμένος, δολοπλόκος, σπηλωτής, ιδιοτελής, κωλοτουμπιστής, και άλλες πιο βαριές κουβέντες που δεν αρμόζει να υπενθυμίσω. Οι εκφράσεις αυτές είναι πρέπον να εκστομίζονται και να γράφονται από χριστιανούς, μεταξύ αδελφών, γεννημένων από την ίδια μητέρα Εκκλησία; Αυτές οι συμπεριφορές αδελφοί δεν αρμόζουν σε σοβαρούς ανθρώπους και μάλιστα θεωρουμένους ως πνευματικούς ή κληρικούς ή λαϊκούς.
Στους λαϊκούς έστω με δυσκολία δικαιολογούνται, στους πνευματικούς δεν δικαιολογούντα καθόλου. Αργότερα μπορεί και να αναγνωρίσουμε το λάθος μας, αλλά σήμερα πιαστήκαμε στην παγίδα του θιγμένου εγωισμού μας και άντε να τα βγάλουμε πέρα. Απονέμουμε τίτλους ο ένας στον άλλον πολλούς, που δεν πρέπει.
Ας ξεχάσουμε πολλά, ας σβήσουμε πολλά (ή και όλα) από την μνήμη μας αδελφοί, ας συγχωρέσουμε και ας μας συγχωρέσουν οι αδελφοί μας. Υπάρχουν βέβαια και οι καλές λέξεις από όλες τις διαφωνούντες πλευρές. Εκεί ας δουλέψουμε αδελφοί. Ας μάθουμε από τα λάθη μας. Ας αξιολογήσουμε τον εαυτό μας περισσότερο και λιγότερο τους άλλους. Όλοι διαφωνούμε μεταξύ μας, ή για λόγους ακρίβειας ή για λόγους οικονομίας. Όλοι συμφωνούμε ότι η ακρίβεια είναι ο κανόνας, εκεί στηρίζεται όλο το οικοδόμημα της πίστεως εις Χριστόν. Εάν ο κανόνας δεν είναι ο οδηγός που θα οδηγηθούν οι πιστοί; Ας δεχθούμε ότι η οικονομία είναι μέθοδος θεραπείας προς καιρόν διά τον ασθενή. Μετά την θεραπεία ακολουθεί η επανένταξη και ο ασθενής θα πρέπει να συνεχίσει με την ακρίβεια. Και τα δύο συνεργαζόμενα (ακρίβεια και οικονομία) με φυσική και πνευματική διάκριση θα πρέπει να ωφελούν τον πιστό. Η ακρίβεια δεν επιβάλλεται αλλά προτείνεται. Στον άνθρωπο απόκειται η τήρηση ή μη. Η οικονομία είναι για τους αδυνάτους. Οικονομία έκανε ο Θεός στους πρωτοπλάστους για να τους επαναφέρει στην πρώτη κατάσταση. Μέθοδο οικονομίας έχουμε στην ενσάρκωση του Χριστου.
Ας προσπαθήσουμε να εφαρμόσουμε ακρίβεια στον εαυτό μας, και οικονομία στους ασθενείς και αδυνάτους μέχρι να γίνουν υγιείς και δυνατοί. Και όχι να εφαρμόζουμε οικονομία στον εαυτό μας και να θέλουμε να εφαρμόσουν την ακρίβεια οι άλλοι.
Ερωτά κάποιος καλοπροαίρετα, μα καλά στον εμφύλιο πόλεμο των αποτειχισμένων δεν υπάρχουν ανακωχητές; Πώς να υπάρξουν; Αφού όλοι τους δίνουν εντολές. Αφού βλέπουμε ότι και οι μάχες και ο πόλεμος εναντίον του οικουμενισμού με τα δικά μας όπλα μάλλον έχει χαθεί, δεν επιβάλλεται σήμερα μία ανακωχή για ανασύνταξη; Και αύριο αντεπιτιθέμαστε πάλι.
Την αποτείχιση την αναγάγαμε σε επιστημονικό και ακαδημαϊκό ζήτημα, αφιερώνοντας αρκετό χρόνο, μολύβι και χαρτί για να αποδείξουμε, τι αδελφοί; Εκείνο που διαβάζουν οι αδελφοί μας είναι το πόρισμα του καθενός μας ως σαν να πρόκειται για παρατήρηση επιστημονική, με συνέχεια την νέα ανακοίνωση, και μετά την ανακοίνωση έρχεται άλλο πόρισμα άλλου αδελφού. Με τις προσωπικές επεμβάσεις όλοι μας βλέπουμε ότι ο χώρος της αποτείχισης αδειάζει. Βάλτωσε ο αγώνας, το όχημα δουλεύει αλλά σαν σε βούρκο δεν προχωρά. Και φτάσαμε να βλέπουμε την αποτείχιση από κοινωνικής πλευράς (απομόνωση – μοναξιά, χάσιμο φίλων και εορταστικών εκδηλώσεων), από οικονομικής πλευράς ( δεν θα έχω οικονομική στήριξη - θα χάσω πελάτες), από γεωγραφικής πλευράς (αυτός είναι από το Άγιον Όρος ενώ ο άλλος από εκεί). Εγώ σαν κληρικός βλέπω έτσι την αποτειχιση, εγώ σαν μοναχός βλέπω αλλιώς την αποτείχιση, εγώ σαν θεολόγος βλέπω αλλιώς την αποτείχιση, εγώ σαν απλός λαϊκός βλέπω αλλιώς την αποτείχιση, εγώ σαν ακαδημαϊκός βλέπω αλλιώς την αποτείχιση, εγώ σαν Αγιορείτης βλέπω αλλιώς την αποτείχιση και έχουμε 10 ειδών αποτειχίσεις.
Μία λέξη που απουσιάζει από όλους τους γράφοντες είναι η λέξη μετάνοια και συγγνώμη, λέξη που προφέρεται δύσκολα και θέλει παλληκαριά. Αυτό θα ήταν ευχής έργο να το βλέπαμε και στο λόγο και στη γραφή και στην πράξη. Ο καθένας μας θέλει οι άλλοι να μετανοήσουν, ενώ εμείς όχι, πιστεύουμε ότι έχουμε το αλάθητο. Και η συγνώμη γίνεται ακόμα πιο δύσκολη διότι ο καθένας μας έχει και τον επαινέτη δίπλα του. Γνωρίζουν οι πνευματικοί άνθρωποι πως ονομάζουν οι Πατέρες τον κάθε επαινετή;
Ξεχνούν οι πνευματικοί ότι και ο Πρόδρομος και ο Κύριος μας άρχισαν το κήρυγμα με την λέξη «μετανοείτε». Μήπως τελικά χάσαμε το νόημα των λέξεων άνθρωπος, χριστιανός, ορθόδοξος, πλησίον και πέσαμε σε έργα και λόγια υπερηφάνειας; Μήπως κάπου χαθήκαμε; Και αν πέσαμε ή και χαθήκαμε θα παραμείνουμε πεσμένοι και χαμένοι; Όχι. Ας ψάξουμε να βρούμε τι μας εμποδίζει να σηκωθούμε και να επιστρέψουμε αδελφοί. Μήπως πρέπει να επιστρέψουμε στην βάση από όπου ξεκινήσαμε; Μήπως είμαστε σε παρακμή και νομίζουμε ότι είμαστε σε ακμή; Μήπως προβάλλουμε σε αυτά που λέμε και κάνουμε τον εαυτό μας και όχι τον Θεό μας;
Ένας είναι ο καθηγητής, ο Χριστός, δεν υπάρχει δεύτερος. Όλοι είμαστε μαθητές. Ο Κύριος δεν αγάπησε την κατακόρυφη διαβάθμιση, αλλά την οριζόντια. Ή προχώρησε και πιο πέρα, εκεί που δεν μπορούμε εμείς, αφού για χάρη μας έγινε άνθρωπος. Όταν αγαπάς τον πλησίον σου σαν τον εαυτό σου δεν τον τοποθετείς από κάτω σου, αλλά δίπλα σου. Αν αδελφοί μου σε ετούτη τη ζωή και στα γεράματα δεν έγινε ο πλησίον μας εαυτός μας, πότε θα γίνει; Στην άλλη;
Όπως βάδισε ο Κύριος, οι μαθητές του και οι Πατέρες, ας βαδίσουμε και εμείς αδελφοί. Αν τα λόγια μας και τα γραπτά μας και προ πάντων η συμπεριφορά μας δεν είναι τέτοια ώστε να παραδειγματίσουμε τον πλησίον μας (να αποτειχιστεί και αυτός), και η ζωή μας δεν είναι σύμφωνη με την διδαχή του Ευαγγελίου και των Πατέρων, αν και ασπρομάλληδες, μάλλον δεν οδηγούμε την πίστη σωστά, αλλά οδηγούμε τον εαυτό μας στην αποτυχία, με αποτέλεσμα να εκβληθούμε έξω της Εκκλησίας, και ας νομίζουμε ότι είμαστε μέσα της. Μήπως ξεχάσαμε ότι, φεύγοντας από την ζωή ετούτη θα αφήσουμε απογόνους βιολογικούς ή πνευματικούς; Το «…λόγον αποδώσοντες υπέρ των ψυχών αυτών…», δεν θα πρέπει να μας ανησυχεί; Μήπως το ορθοδοξία και ορθοπραξία ο καθένας μας το κατανοεί, το ερμηνεύει και το πράττει κατά το θέλημά του; Πότε θα γίνει το θέλημα του Πατρός, κατά όπως ομολογούμε στην Κυριακή προσευχή, και θέλημα δικό μας; Όλοι ξέρουμε, βλέπουμε και παρακολουθούμε σαν θεατές τον αφανισμό της ορθοδοξίας.
Υπάρχει χρόνος (μετανοίας) και χώρος (μέσα στην εκκλησία) για τον καθένα μας αδελφοί. Κάνω παράκληση προς όλους μας αδελφοί να σκεφτούμε όλα αυτά που έχουν γίνει και λεχθεί μέχρι σήμερα και να αφήσουμε στην άκρη εγωισμούς, μίση και άλλα πάθη για το καλό της εκκλησίας του Χριστού και της σωτηρίας της ψυχής μας. Ο πονηρός βασιλεύει διαιρώντας, ενώ εμείς βασιλεύουμε (δύουμε), και μάλλον πλησιάζουμε στο σούρουπο αδελφοί. Ποτέ δεν είναι αργά, μακροθυμεί ο Κύριος, ας το εκμεταλλευθούμε αυτό έξυπνα. Ας διαθέσουμε τις δικές μας ψυχοσωματικές δυνάμεις, που μας χάρισε και χαρίζει ο Θεός, και τα υπόλοιπα θα τα συμπληρώσει ο ίδιος. Αλλά το πιστεύουμε αυτό; Ή όχι; Ας το αποδείξω πρώτα εγώ, να πει ο καθένας μας, και το αδιέξοδο θα γίνει λεωφόρος. ΑΜΗΝ.
π. Σταύρος Βάιος
Ἐξαιρετικόν καί ἄκρως ἐπίκαιρον κείμενον! Εἶναι ὄντως ἀληθές ὅτι, κατά κανόνα, γράφουμε στίς ἀντιπαραθέσεις μας μέ ἄλλους ἀδελφούς χωρίς νά προσέχουμε ὅσον θά ἔπρεπε τίς λέξεις πού χρησιμοποιοῦμε καί μέ ἐπικριτικόν πνεῦμα, ὡς νά ἔχουμε τό ἀλάθητον! Τό κίνητρον δι' αὐτήν τήν συμπεριφοράν δέν εἶναι τόσον ἡ ἱκανοποίησις τοῦ ἐγωϊσμοῦ μας ὅσον νά μήν ἐπιτρέψουμε νά περάσῃ μία ἀντορθόδοξος ἄποψις. Δεχόμενος εὐχαρίστως τήν παροῦσαν κριτικήν τοῦ π. Σταύρου, ζητῶ συγγνώμην ἄν ἐπίκρανα κάποιον ἀδελφόν πού γράφει μέ ἁπλότητα καί εἰλικρίνειαν τήν γνώμην του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠραξ. 15,38 Παῦλος δὲ ἠξίου, τὸν ἀποστάντα ἀπ᾿ αὐτῶν ἀπὸ Παμφυλίας καὶ μὴ συνελθόντα αὐτοῖς εἰς τὸ ἔργον, μὴ συμπαραλαβεῖν τοῦτον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠραξ. 15,39 ἐγένετο οὖν παροξυσμός, ὥστε ἀποχωρισθῆναι αὐτοὺς ἀπ᾿ ἀλλήλων, τόν τε Βαρνάβαν παραλαβόντα τὸν Μᾶρκον ἐκπλεῦσαι εἰς Κύπρον.
Το φαινόμενο αυτό του παροξυσμού που εμφανίστηκε ακόμη και ανάμεσα στους Αποστόλους δεν είναι καθόλου περίεργο που εμφανίζεται και μεταξύ λαϊκών Ορθοδόξων Χριστιανών κατά τη διάρκεια ανταλλαγής απόψεων για σοβαρά θέματα και με δεδομένο ότι στην εποχή μας οι Ποιμένες δεν αφουγκράζονται πλήρως την αγωνία του ποιμνίου τους, ώστε να δώσουν λύσεις που να αναπαύουν.
Προσωπικά ζητώ κι εγώ συγνώμη από όσους σκανδάλισα με τα λόγια μου.
Ο Θεός να μας συγχωρέσει όλους μας.
Συμφωνώ απόλυτα, με την σειρά μου ζητάω συγνώμη προς όλους όσους πίκρανα με τον εγωισμό μου και ειδικά από τον κ. Μάνη καθώς κάποτε ως άσχετος πήρα θέση εναντίον του. Εύχομαι οι φωνές συμφιλίωσης να πληθύνουν προς δόξαν της Εκκλησίας μας. Λ.Λ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος Κορινθίους B΄Κεφ.12
ΑπάντησηΔιαγραφή"Καὶ τῇ ὑπερβολῇ τῶν ἀποκαλύψεων ἵνα μὴ ὑπεραίρωμαι, ἐδόθη μοι σκόλοψ τῇ σαρκί, ἄγγελος σατᾶν, ἵνα με κολαφίζῃ ἵνα μὴ ὑπεραίρωμαι. 8 ὑπὲρ τούτου τρὶς τὸν Κύριον παρεκάλεσα ἵνα ἀποστῇ ἀπ᾿ ἐμοῦ· 9 καὶ εἴρηκέ μοι· ἀρκεῖ σοι ἡ χάρις μου· ἡ γὰρ δύναμίς μου ἐν ἀσθενείᾳ τελειοῦται. "
Μια ερμηνεία (δική μου, μπορεί να είναι και λάθος) :
Ίσως ο Κύριος κατά παραχώρηση επέτρεψε να δωθεί στους ΓΟΧ ένας σκόλοψ (ΘΝΠ και τα Σωματεία)για να μας κολαφίζει και να μην υπερηφανευόμαστε.
Πατέρα Σταύρο, εξαιρετικό το παρακλητικό γράμμα σας, αλλά όπως από τα πράγματα αποδεικνύεται, πολύ δύσκολα θα έλθει αυτή η ποθούμενη Ενότητα των Αληθινών Ορθοδόξων. Κάποιοι λέγουν ότι αυτή η Ενότητα θα έλθει όταν Ο Κύριος μας στείλει ηγέτες με Αγιοσύνη και Αρετή για να μας Ενώσουν, αλλά μάλλον λανθάνουν, διότι από το 1924 μέχρι σήμερα παρουσιάσθηκαν τέτοιοι ηγέτες, για παράδειγμα στην Ελλάδα ο Άγιος Χρυσόστομος πρώην Φλωρίνης και στους Ρώσους της διασποράς ο Άγιος Φιλάρετος Μητροπολίτης της Συνόδου τους και άλλα πρόσωπα, που δυστυχώς πολεμήθηκαν κάποιες φορές ανελέητα, ακόμη και από πρόσωπα υποτιθέμενων συνεργατών τους. Και αυτό το γεγονός εξηγείται εύκολα, όταν τα πάθη μας και ιδιαίτερα ο εγωϊσμός μας, φανερός ή κρυφός, μας κάνει ανυπάκουους στο Θεό, τότε γιατί μας φαίνεται παράξενο γεγονός η ανυπακοή στους Αγίους Του; Το πρόβλημα δεν ευρίσκεται τόσο στην έλλειψη Αγίων ηγετών, αλλά στο φρόνημά μας, την ιδέα που έχουμε για τον εαυτό μας, όχι αυτό που δείχνουμε ξεγελώντας ενίοτε ακόμη και τον εαυτό μας, αλλά το τί πραγματικά είμαστε. Και για να μην νομίζουμε, ότι το γεγονός αυτό όταν συμβαίνει σε αγωνιστές δεν θα έχει και μεγάλο προσωπικό κόστος, πιστεύω, ότι όποιος Αποτειχισμένος Κληρικός, Μοναχός ή Λαϊκός, Πατρίου και Νεόυ Εορτολογίου, δεν φλέγεται από τον πόθο της Ενότητος των Αληθινών Ορθοδόξων, δεν είναι γνήσιος δούλος Του Χριστού και ο κόπος και ο αγώνας του, ούτε Την Εκκλησία, ούτε τον ίδιο προσωπικά θα ωφελήσει, μάταια κοπιάζει, ο διαχωρισμός από τους φιλαιρετικούς είναι το πρώτο Θεοφιλές βήμα και η Ενότητα των Αληθινών Ορθοδόξων ή έστω η πραγματική με πόνο και κόστος προσπάθεια γι αυτό το σκοπό, το δεύτερο αναγκαίο βήμα, για την ολοκλήρωση του καθήκοντός μας, που απορρέει από την πραγματική Αγάπη μας για Τον Κύριό μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρίν ἀπό λίγο, ἡ "ΠΠ" ἐδημοσίευσεν ἕν ἄρθρον μέ τίτλον: "Μήπως ο π. Σταύρος μετάνοιωσε ως προς την δογματοποίηση του Ημερολογίου;"
ΑπάντησηΔιαγραφήὍπως ἔχω γράψει πολλές φορές, ἐξ ὅσων γνωρίζω ἀπό τίς συζητήσεις πού ἔχω κάνει μέ πολλούς Π/Ητας κατά τά τελευταῖα 19 χρόνια, ΟΥΔΕΙΣ θεωρεῖ τό Ἰουλιανόν Ἡμερολόγιον, αὐτό καθ' ἑαυτό, δόγμα πού δέν θά ἠδύνατο ν' ἀλλάξῃ, ὑπό τίς ἀκόλουθες τρεῖς προϋποθέσεις, βεβαίως: (1) ἐάν δέν ὑπῆρχαν οἱ Συνοδικές Ἀποφάσεις τοῦ 16ου αἰῶνος, (2) ἐάν ὑπῆρχε Πανορθόδοξος Συμφωνία, ὥστε νά μήν γίνῃ σχίσμα, καί (3) ἐάν ὑπῆρχε ποιμαντικός λόγος γιά τήν ἀλλαγήν. Ἐπειδή, ὅμως, τό 1924 οὐδεμία ἀπό τίς τρεῖς αὐτές προϋποθέσεις ὑπῆρχε, καί ἐπειδή ἡ ἀλλαγή ἔβλαψε τό δόγμα τῆς ἑνότητος, καί ἐπιπλέον ἔγινε χάριν τῆς προωθήσεως τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, τοὐτέστιν ἔγινε μέ σκοπόν τήν κατάργησιν τῆς Ὀρθοδοξίας, κάτι πού ἐκ τῶν ὑστέρων οὐδείς δύναται ν' ἀμφισβητήσῃ, ἕπεται ἀβιάστως ὅτι ἡ ἀλλαγή τοῦ Ἡμερολογίου, ὡς ἐργαλεῖον τοῦ Οἰκουμενισμοῦ πού κατέφερε σοβαρώτατον πλῆγμα κατά τοῦ Ὀρθοδόξου Δόγματος ἐν τῷ συνόλῳ του, ἔχει δογματικόν χαρακτῆρα καί ἄρα τό νέον ἑορτολόγιον εἶναι ἀπορριπτέον. Εἶναι ἄραγε τόσον δύσκολον νά τό κατανοήσουν αὐτό οἱ ἀδελφοί τῆς "ΠΠ" καί διαστρεβλώνουν τό θέμα γράφοντας περί Μακεδονικῶν Ἡμερολογίων καί ἄλλα πράγματα, πού εἶναι ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ, καθότι τό θέμα μας δέν εἶναι ἡ ἐπιλογή ἡμερολογίου; Ἕνα θέμα μέ τόσον κραυγαλέαν δογματικήν διάστασιν ἐμεῖς τό "δογματοποιήσαμε"; Ἔλεος, ἀδελφοί!
ΚΥΡΙΕ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ ΟΙ ΤΡΙΚΑΜΗΝΙΚΟΙ ΤΗΣ ΠΑΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΒΑΣΗΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΕΛΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΑ ΧΑΣΤΟΥΚΙΑ ΠΟΥ ΕΙΣΠΡΆΞΑΝΕ ΌΛΟΝ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ: ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΝΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ-ΚΟΝΙΟΡΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΝ ΡΙΖΟ, ΜΕΤΑ Ο Π. ΣΑΒΒΑΣ ΛΑΥΡΙΩΤΗΣ ΚΑΙ Ο Π. ΠΑΪΣΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΤΩΡΑ Ο Π. ΣΤΑΥΡΟΣ. ΖΑΛΙΖΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΑΠΑ!
ΔιαγραφήΑκριβώς!!! Νομίζουν ότι κάνουν αγώνα αυτοί και κανένας άλλος!!! Ο Θεός να φωτίσει όλους μας. Πάντως όσοι γράφουν τους κατακρίνουν νομίζοντας πως μόνο αυτοί είναι οι "ειδικοι" και δεν ξέρω κατά πόσο αυτό ο Θεός το θέλει άσε που σχόλια άλλων δεν ανεβάζουν μόνο από τα πνευματικοπαιδια του Π.τρικαμινα αυτό λέει πολλά!!! Το καλάμι πολύ μεγάλο!!!!
ΔιαγραφήΠ.Σταυρο την ευχή σου. Αν έλθουμε στη Λαμία θα μας κοινωνήσεις αφού είμαστε αποτειχισμενοι με το νέο η πρέπει να έλθουμε με το παλαιό; Συγχώρεσε μας αλλά απάντησε μας με ειλικρίνεια κανοντας πράξη όσα μας είπες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιναι καθηρημενος ο π. Σταυρος, πως θα σας κοινωνησει;( μην αρχισετε για λογος πιστεως και τ.λπ)
ΔιαγραφήΠαπά Σταύρο καλά αυτά που γράφετε όμως εκτός τόπου και χρόνου. Σήμερα στην αποστασία έχουμε γεμίσει Ιούδες στην Ελλάδα και παντού. Επί της εποχής Χριστού στη Γη ο ένας Ιούδας δεν ωφεληθηκε από τα ρήματα , από τα θαύματα από το βίωμα του Δεσπότου μας Χριστού. Έτσι και σήμερα δεν καταλαβαίνουμε ούτε από παρακλήσεις ούτε από θεομηνίες . Κατηφορίσαμε πολύ χαμηλά στις μέρες μας , δεν βλέπω μετάνοια, μόνο τρολερ Ιούδες βλέπω . Διότι Ιούδας είναι ο δήθεν Χριστιανός που ψήφισε Τσιπρα στη βουλή έχοντας επίγνωση της αθειας του καταστατικού του Σύριζα, Ιούδας είναι ο μεγαλόσχημος που έχοντας επίγνωση υπέγραψε τα του κολυμπαριου, Ιούδες είναι τα τρολερ που γράφουν στο διαδίκτυο προβάλλοντας το αντίχριστο πνεύμα της εποχής . Και επειδή είμαι νέος και στην πνευματική ζωή, διαβάζω τριγύρω και διάφορα με τους παλαιοημερολογιτες όπως το θέμα που καταγγέλλει ο Κος Δ. Χατζηνικολαου για την θρησκευτική νομική προσωπικότητα και όπως έχω καταλάβει μάλλον πρόκειται για το Θανατικό Νόμο των Παλαιοημερολογιτών. Πού λοιπόν να ακουμπήσουμε Π. Σταύρο; Παντού διάβρωση και υπόνομισμος του Θείου Νόμου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜακάρι να έχει απήχηση ο λόγος σας όμως δεν βλέπω απήχηση Έχουμε βουλιάξει στο εγώ μας και όπως ο Ιούδας τίποτε δεν ωφεληθηκε έτσι και σήμερα στην αποστασία αυτά δεν ωφελούν όσο εμείς μέσα μας δεν έχουμε διάθεση αγαθης ειλικρινής ζωής.
Ορθόδοξος ταξιδευτής προς τα ενδότερα της ψυχής
http://scripta---manent.blogspot.com/2018/09/blog-post_259.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια φανταστείτε οι Ιεροί Ναοί που εκκλησιάζονται οι ΓΟΧ να ήταν ΝΠΔΔ (όπως συμβαίνει στην κρατική "εκκλησία") και να ξυπνάγαμε μια μέρα και να διαβάζαμε το παραπάνω άρθρο για ένα δικό μας Ιερό Ναό !
Ω ! Δεν μπορώ να φανταστώ πόσες αποτειχίσεις θα είχαμε εκείνη την ημέρα, που θα διαπιστώναμε με τα ίδια μας τα μάτια ότι την διαχείρηση των Ιερών Ναών μας θα την είχαν όντως ΕΤΕΡΟΔΟΞΟΙ !!!
Ο ανθρωπος έγραψε ενα κειμενο για το πως συμπεριφερομαστε και πως θα πρεπει να συμπεριφερομανστε σαν ανθρωποι (πρωτα απ΄ολα) και σαν αποτειχισμενοι (μετα). Ο καθένας αναλογα με τα κομπλεξ του πηγαινει το θεμα εκει που θελει αυτο (εχει την μυγα και μυγιαζαται που λεμε). Και πως οταν μαθουμε να συμπεριφερομαστε θα ερθει και η ενοτητα. Οσο η συμπεριφορα μας παραμενει οπως ειναι τωρα δεν θα ερθει ποτε η ενοτητα και θα υπαρχουν συνεχεια τσακωμοι και αντιπαθειες. Ουτε για ημερολογια εκανε αναφορα, ουτε για εγκυρα και ακυρα μυστηρια, ουτε τιποτα απο ολα αυτα που μας διχαζουν. Εγραψε μονο για την συμπεριφορα. Και βλεπουμε πως το εξελαβαν καποιοι για να επηρεασουν με τα γραφομενα τους τους αδελφους τους και εκει που ειχαν μια εκτιμηση στον παπαΣταυρο να τον αντιπαθησουν. Δεν δικαιωνεται ο παπαΣταυρος σε αυτα που εγραψε? Δικαιωθηκε απο την πρωτη κιολας μερα. Δεν εγραψε οτι τα γραφομενα μας επηρεαζουν αλλους και πρεπει να προσεχουμε τι λεμε και τι γραφουμε? το εγραψε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτο που επηρεαζει Ανωνυμε 2.39 μ.μ. δεν ειναι τα γραφομενα...αλλα τα γραφομενα που επιβεβαιωνονται στην πραξη. Δεν ειναι τοσο χαζος ο κοσμος οσο νομιζετε ωστε να ειναι ερμαιο των γραφομενων του καθενος!
Διαγραφήκι ομως αδελφε μου ετσι ειναι.δυστυχως.νομιζεις οτι αυτοι που αποτειχιστηκαν ηταν σωστα κατηχημενοι και εφθασαν στην αποτειχιση? οτι ειχαν διαβασει Πατερες και αποτειχιστηκαν? αποτειχιστηκαν (κατα κυριο λογο) γιατι αποτειχιστηκε ο πνευματικος τους και τον ακολουθησαν. Κ επομενως ακατηχητοι ακολουθουν τυφλα τον πνευματικο τους χωρις να εχουν αυτοι γνωση του παραδειγματος και του πνευματος της αποτειχισης των Αγιων μας. Και πλανεμενος να ειναι ο πνευματικος τους αυτον ακολουθουν. και αν ο πνευματικος τους ή το πρωτοπαλικαρο του (εχουμε κ αυτο το φαινομενο) πουνε ετσι ειναι τα πραγματα αυτο θα υποστηριζουν και αυτοι. Αυτη ειναι η αληθεια, και ειναι παντα η αληθεια δυσκολοχωνευτη.
ΔιαγραφήΘανασης
Ειναι φανερο αγαπητε οτι το περιβαλλον των αποτειχισμενων που γνωριζετε ειναι προβληματικο...και ο νοων νοειτω...γιατι εγω ως επι το πλειστον γνωριζω αποτειχισμενους που διαβασαν και ενημερωθηκαν και επειτα αποτειχιστηκαν. Ουτε απο πνευματικους παρασυρθηκαν ισα ισα τους εκαναν περα οταν ειδαν αναντιστοιχια λογων και πραξεων...πιστεψτε με η πλειονοτητα των αποτειχισμενων ειναι πολυ ευφυεις πνευματικα και συνειδητοποιημενοι, θα εκπλαγειτε ποσο! Και ειναι τρομερα παρηγορο το γεγονος αυτο!
ΔιαγραφήΤο βλεπω στα σχολια τους ποσο πνευματικοι ανθρωποι ειναι και στην ανωνυμια τους. Υπαρχουν και εξαιρεσεις. εγω μιλησα για την πλειοψηφια.
ΔιαγραφήΘανασης
Αδελφέ Νικόλαε Μάνη, επικοινωνήσαμε με τον π. Σταύρο Βάιο και μας είπε ότι έδωσε την επιστολή του στον διαχειριστή του σάιτ Αγκαλιά της Παναγίας. Εσύ αν το πήρες από εκεί γιατί δεν γράφεις πηγή; Αφού ο π. Σταύρος μας είπε ότι δεν το έδωσε σε κανέναν άλλον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ μου ανώνυμε ή ανώνυμη, όντως την επιστολή την αντέγραψα από την ιστοσελίδα Αγκαλιά της Παναγίας, της οποίας ο διαχειριστής (και φίλος μου) με ενημέρωσε για αυτήν και με προέτρεψε να την δημοσιεύσω. Το ότι δεν έγραψα την πηγή, αυτό έγινε εκ παραδρομής, αλλά με τον φίλο Α. δεν υπάρχει θέμα παρεξήγησης, άλλωστε και στην Αγκαλιά της Παναγίας έχουν ανέβει άρθρα του Κρυφού Σχολειού, χωρίς αναφορά στην πηγή. Μεταξύ μας δεν τίθεται πρόβλημα.
ΔιαγραφήΑυτά τα ολίγα και συνιστώ ψυχραιμία και αποφυγή πανικού. Εάν μη Κύριος οικοδομήση οίκον, εις μάτην εκοπίασαν οι οικοδομούντες.
Διέκρινες αδελφέ Νικόλαε θερμοαιμία και πανικό; Ερώτηση έθεσα για λόγους τάξεως. Καλή μας μετάνοια!
ΔιαγραφήΤαξιδευτή προς τα ενδότερα της ψυχής, ακούμπησε στον Χριστό! Δεύτε προς ΜΕ ΠΆΝΤΕΣ ΟΙ ΚΟΠΙΏΝΤΕΣ ΚΑΙ ΠΕΦΟΡΤΙΣΜΈΝΟΙ ΚΑΓΏ ΑΝΑΠΑΎΣΩ ΥΜΆΣ, λέει ο Κύριος στο κατά Ματθαίον. Πήγαινε σε Εκείνον άμεσα, τώρα και θα σε γεμίσει. Μην περιμένεις από ανθρώπους πολλά.... Εύχομαι να δημοσιευτεί το παρόν σχόλιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ πολύ αγαπητέ μου φίλε για την αγάπη σου να αφιερώσεις χρόνο και κόπο, και να κάνεις πράξη την ευλογημένη ενσυναίσθηση που σε διακρίνει.
ΔιαγραφήΜάθαμε να βγάζουμε μαχαίρια ο ένας για τον άλλο, και με ξάφνιασε η αλήθεια σου, μιάς άλλης αυθεντικής τίμιας όψης υπεροχή που με καθηλώνει. Μόνο θερμές ευχές και ευχαριστίες.
Πράγματι μου ανέβασες τον πήχη της Ελλάδας και της ελπίδας για το μέλλον μας, και σου είμαι ευγνώμων για το Φως σου, που τόσο πολύ το έχουμε ανάγκη. Καλό παράδεισο σού εύχομαι. Θα σε θυμάμαι φίλε μου, γιατί με γεμισες με τον λόγο σου.
Ορθόδοξος ταξιδευτής, προς τα ενδότερα της ψυχής..
Κ. Μαννη σας στέλνω το σχολιο μου που εστειλα στον κ. Σημάτη και δεν το δημοσιευσε. Αν θέλετε δημοσιευστε εσεις παρακαλώ,μηπως να μου απαντησει κανεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα ρωτησετε τον π. Τρικαμηνά στελνει ή οχι ο ιδιος τους πιστους να εκκλησιαζονται στους παλαιοημερολογητες;Ο π. Τρικαμηνας θεωρει οτι ειναι προτυμοτερο να πηγαινουμε (αν εκει που μενουμε δεν υπαρχει αποτειχισμενος ιερεας)στους παλαιοημερολογητες παρα στους κατα την γνωμη του '' οικουμενιστες'' για εκκλησιασμο. Και επιτρεπαι να κοινωνουν εκει τα παιδια μας ( οχι οι γονεις)διοτι τα παιδια δεν ξερουν την πλανη των Γ.Ο.Χ. Παρακαλώ κ. Σηματη να δημοσιευεις το σχολιο μου. Αν δεν δημοσιευεις μου αποδεικνεις ότι ειναι αληθεια αυτο που γραφω.
Αντιγράφω απο Πατερική Παράδοση :
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμος22/9/18, 3:21 μ.μ.
Το ενα σχολιο το ανεβασατε σημερα Ανώνυμος 21/9/18, 3:17 μ.μ....το ειχα στειλει απο χθες...το αλλο δεν το ανεβασατε γιατι δειχνει την ελλειψη πνευματικοτητας των οπαδων και σχολιαστων (επαινετων) σας...λετε οτι δεν ανεβαζεται υβριστικα σχολια...τι το υβριστικο ειχε το δικο μου?...(δες τε το παραπανω σχολιο της Ελενης, νοικοκυρα που λεει τον .π Σταυρο πλανεμενο με κεφαλαια γραμματα...Αυτη ειναι η δικαιοσυνη σας κ.Σηματη?...ή μηπως δεν ανεβαζεται σχολια ανωνυμα?...Δεν θα ασχοληθω ααλλο...δεν αξιζει...
Θανασης Βαιος
Απάντηση
Απαντήσεις
Παναγιώτης22/9/18, 4:49 μ.μ.
Ναι, έχετε δίκιο. Δεν ανέβασα ένα ανώνυμο σχόλιο, που ήταν φανερό ότι προερχόταν από το περιβάλλον του π. Σταύρου, και το οποίο σχόλιο, αντί να δει το καίριο και επείγον πρόβλημα, ασχολείται με μια υπερβολή ενός σχολιαστή, για να αποδείξει ότι δεν έχουν οι σχολιαστές …πνευματικότητα! Αυτό είναι το πρόβλημα, στο οποίο έπρεπε να απαντήσει ο γυιός του παπα-Σταύρου; Ή να απαντήσει, γιατί ο π. Σταύρος βγάζει ένα «Παρακλητικό γράμμα» περί ταπεινοφροσύνης και ενότητος κ.λπ., την στιγμή που ίδιος έχει ΔΙΑΣΠΑΣΕΙ την αποτείχιση, καθὼς δεν κοινωνεί, όσους αποτειχιστήκανε μαζί περίπου με τον π. Σταύρο από την Παναίρεση, και απαιτεί να πάνε με το Παλαιό. Δεν το λέει στο άρθρο του, αλλά δεν ξέρουν όλοι τι πιστεύει και πρεσβεύει έργοις και λόγοις ο παπα-Σταύρος για το ζήτημα αυτό; Το γράμμα του ήταν ένα έμμεσο κατηγορητήριο και εναντίον μας (ή κυρίως εναντίον μας) γιατί οι περισσότερες παρατάξεις των Παλαιοημερολογιτών, κάποτε θα αναγκαστούν να τα βρούν μεταξύ τους. Αλλά και το άλλο σχόλιό σου πάλι δεν ασχολείται με την ουσία, αλλά με διαδικαστικά θέματα. Και με το σχόλιό σου αυτό, φίλε Θανάση, στρίβεις δια του αρραβώνος και λές ότι δεν αξίζει να ασχοληθείς άλλο με μας. Δικαίωμά σου. Εμείς πάντως περιμένουμε ΑΠΑΝΤΗΣΗ στα ερωτήματά μας, στα οποία (όπως φαίνεται από το περιεχόμενο των σχολίων σου), δεν πρόκειται (ούτε αυτός, ούτε εσύ) να ασχοληθείτε ποτέ, γιατί δεν έχετε τι να απαντήσετε, παρά μόνο ότι, αν δεν έρθουμε στο Παλαιό δεν σωζόμαστε!
Να λοιπόν, ανεβάζω εδώ α) το σχόλιο στο οποίο απαντάς και β) το δικό σου σχόλιο:
α) Δεν είναι σίγουρο ότι έχει μυστήρια γιατί εκανε δόγμα το ημερολόγιο και κάνει σχίσμα για χάρη του.Είναι Παλαιοημερολογίτης κληρικός της σχισματοαιρετικής ομάδας του μοναχού Επιφάνιου Καψ.,της σχολής του π.Θ.Μαύρου.Πρώτη δημοσιεύση στο "κρυφό και κακόδοξο σχολειό" του Μάννη,ο οποίος τον τιμά ως Ορθόδοξο νεοαποτειχισμένο( ενώ τον π.Ευθύμιο Τρικαμηνά τον ονομάζει "σχισματοαιρετικό κ.Ευθύμιο Τρικαμηνά" ).Νεοαποτειχισμένοι είναι οι Γ.Ο.Χ. του Βόλου και αυτοί που διέκοψαν την κοινωνία με τους σχισματοαιρετικούς Γ.Ο.Χ. και όχι οι Ορθόδοξοι που διέκοψαν την κοινωνία από τους Οικουμενιστές επισκόπους.Θα ήμασταν νεοαποτειχισμένοι αν οι Παλαιοημερολογίτες έκαναν αποτείχιση και όχι σχίσμα.Θα παω μια βόλτα στην Λαμία για να δω αν θα με κοινωνήσει.Το κείμενο είναι καλό,αλλά μετρούν τα ΕΡΓΑ παπα-Σταύρο και όχι τα λόγια!Κοινώνησε εκκλησιαστικά με τον π.Ε.Τρικαμηνά και τον π.Φώτιο Τζούρα για να μην θεωρείς δόγμα το ημερολόγιο.Διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας για ημερολόγια = καινοτομία- αίρεση.Γι'αυτό όταν έλθει η ώρα να με κοινωνήσεις μην τολμήσεις να μου πεις για ημερολόγια και κίτρινα άλογα!
β) Θα πας να κοινωνησεις μονο και μονο για να προκαλεσεις τον π. Σταυρο???εισαι πνευματικος ανθρωπος εσυ τωρα που θες να χρησιμοποιησεις την κοινωνια για αλλο λογο? κριμα.μηπως νομισαμε ολοι οτι η αποτειχιση και μονο θα μας σωσει? οχι χριστιανοι, αλλα ουτε ανθρωποι δεν ειμαστε με τετοιες συμπεριφορες. δυστυχως μεχρι εκει φθανει η πιστη μας, στις συμπεριφορες του τσαμπουκα. (Βάϊος Θανάσης)
Συνέχεια .....
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέλω νά συγχαρώ τον κ. Θανάση Βαίου για τις επισημάνσεις του . Ηταν ακριβώς και η δική μου σκέψη . Άσχετα μέ την εκκλησιολογική τοποθέτηση του καθενός μας δείχνει οτι ο χαλασμένος άνθρωπος δεν έχει νά ωφεληθεί ούτε απο ημερολόγια , ούτε απο αποτειχίσεις . Σε τί θα ωφελήσει η αποτείχιση τον ανήθικο Σημάτη ; Κατηγορεί εσας οτι δογματοποιήσατε το ημερολόγιο , ενώ εκείνος και η παρέα του δογματοποίησαν την αποτείχιση και περιμένουν σωτηρία από αυτήν . Ειναι γνωστός τοις πάσι ο ανήθικος τρόπος του και ο τσαμπουκάς . Δεν δημοσιεύει σχόλια ακόμα και απαντήσεις των θιγομένων , χρησιμοποιεί το ψέμα και τον δόλο , εξαπατούν τον π. Ευθύμιο , ο οποίος βρίσκεται στόν κόσμο του , αυτοπροβάλλονται και έχουν όπως λέτε " καβαλήσει το καλάμι " . Ακόμα η παρέα των χειροκροτητών τους είναι περίεργης σύνθεσης και ψυχολογικής δομής . Ενδεχομένως προέρχονται από τις τάξεις του Παλαιού Ημερολογίου μέ πολύ συγκεχυμένη και απροσδιόριστη ταυτότητα . Ίσως ο σκοπός τους είναι απλά προβοκατόρικος . Μήπως αυτή η " κ. Ελένη νοικοκυρά " και αυτή που λέει οτι θα επισκεφθεί τον π. Σταύρο είναι δικά σας φρούτα ; Άν είναι εισαγόμενα φρούτα δικής σας προέλευσης σας τα επιστρέφουμε , είναι ζούφια . Καταλαβαίνετε κάνω χιούμορ . Αν υπάρχουν οι απλές ανθρώπινες αρετές και η χριστιανική καλλιέργεια , οι άνθρωποι γίνονται συμπαθείς και όχι αποκρουστικοί ακόμα και οι διαφορές απο την εκκλησιολογική τοποθέτηση απομειώνονται και αποκτούν ένα μινιμαλιστικό μέγεθος .
Ευχαριστώ για το σχόλιό σας αυτό, κ. Λωρίτου, στο οποίο λέτε το αυτονόητο: δεν μπορεί κανείς να είναι Χριστιανός (και μάλιστα Ορθόδοξος ή ακόμη και Γνήσιος Ορθόδοξος!) αν δεν είναι πρώτα από όλα άνθρωπος του Θεού.
ΔιαγραφήΣε τίποτα λοιπόν δεν μας ωφελούν ούτε τα δόγματα, ούτε οι παραδόσεις, ούτε τα ημερολόγια, ούτε οι αποτειχίσεις, ούτε οι αντιαιρετικοί αγώνες αν είμαστε βουτηγμένοι μέσα στην εμπάθεια, την υπερηφάνεια, την κατάκριση, την υποκρισία, την συκοφαντία και όλες τις κακίες!
Τά κείμενα του κ. Τσακίρογλου πρέπει πάντα νά τά διορθώνει ένας καλός φιλόλογος : Είσε και είστε αναιπήδευτοι μαθήσεως... Εσάς που εξάρετε....! κ.τ.λ.
ΔιαγραφήΕκτιμά κανείς οτι είναι λάθη του πληκτρολογίου ;
Αυτό είναι τό λιγότερο .Πόρρω απέχουν απο την ειλικρινή αναζήτηση της Αλήθειας . Είπαν τόσα ψέματα όλοι τους και δεν ζήτησαν μία συγγνώμη . Ταυτίζεται λέει ο κ. Τσακίρογλου μέ τον Ρίζο ο οποίος είπε τόσα ψέματα για τον Λογγίνο και τον π. Θεόδωρο , που τώρα μέ το Ουκρανικό ζήτημα αναδεικνύεται τό μέγεθός τους . Αλήθεια ρε μάγκες η εκκλησία του Ονουφρίου δεν ανήκει στην δικαιοδοσία της Μόσχας ; Αλήθεια ρε αλήτες ο Λογγίνος έκοψε το μνημόσυνο του Κυρίλλου για εθνοφυλετικούς λόγους ; Αλήθεια ρε καθάρματα ο Λογγίνος αποτειχίστηκε απο τον Μόσχας επειδή έτσι τον συνέφερε για νά γίνεται λαοφιλής ; Άντε πάτε νά χαθείτε ψεύτες ! Δεν σας είπε κανείς οτι τό ψέμα είναι μία βαρυτάτη αμαρτία και ποινικώς κολάσιμη πράξη ;
Πανω απο ολα ο εγωισμος.Ενας εγωισμος που τυφλώνει το ματια της ψυχης.Το ημερολόγιο δεν ειναι δογματικο(λενε).Η ουσια ειναι οτι δεν μας ενδιαφερει αν ειναι δογματικο η οχι.Οταν ο ιδιος ο Θεοσ μας λεει πως πρεπει να ακολουθεισουμε το πατριο ημερολογιο καθαρα και ξαστερα.Εμεις τι πρεπει να κανουμαι?(ΣΤΟ ΟΡΟΣ ΤΟΥ ΥΜΜΗΤΟΥ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΛΕΥΚΟΤΑΤΟΣ ΦΩΤΕΙΝΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ , ΚΑΤΑΥΓΑΖΩΝ ΜΟΝΟ ΤΟ ΜΟΝΥΔΡΙΟΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΕΡΙΒΟΛΟ 10/3/1924/),Ακομα και αυτο να μην ηταν που ειναι θα ακολουθησουμε το παπικο το ημερολογιο.Ενα υμερολογιο που μας χωριζει απο την ενοτητα και την ομονοια της πιστεως ΜΑΣ.Καλα εσεις οι τυφλοι δεν βλεπεται οτι καρδια της ΑΓΑΠΗΣ ειναι η ομονοια. Ο διαβολος πρωτα απο ολα κατα τους αιωνες την ενοτητα την ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ κυνηγάει.Γιαυτο αν θελουμε να δουμε Θεου προσωπο πρεπει προτα να ενωθούμε.Οι Ρώσοι, οι Σέρβοι, οι Βούλγαροι, οι Μολδαβοί, οι Γεωργιανοί, οι Ορθόδοξες κοινότητες όλου του πλανήτη που υπάγονται στις παραπάνω Εκκλησίες, καθώς και το πατριαρχείο Ιεροσολύμων, η ιερά μονή Σινά, ολόκληρο το Άγιο Όρος και ίσως κι άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες που μου διαφεύγουν αυτή τη στιγμή.Και καμια 300 000 χιλιαδες στην ελλαδα πανε με το πατριο.ΟΤΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΛΕΊΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΠΛΗΓΗ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΡΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΡΑΨΙΜΜΟ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΣΗ ΓΙΑΤΗ ΟΤΙ ΜΑ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΑΙ ΑΥΤΗ ΘΑ ΞΑΝΑΝΟΊΞΕΙ.ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΕΙ.ΑΓΑΠΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΜΟΝΟΙΑ ΚΑΙ ΟΜΟΝΟΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΧΡΗΣΤΟΣ.Μονο ετσι θα τον νικησουμε τον
ΑπάντησηΔιαγραφήδιαβολο αλλος δρομος δεν υπαρχη