Παλαιότερα, είχαμε γράψει ένα κείμενο σχετικά με τις λεγόμενες "παρατάξεις" των Παλαιοημερολογιτών και την αναγκαιότητα της ενώσεως των υγιών στοιχείων αυτών, ώστε οι πραγματικά Ορθόδοξοι να αντιμετωπίσουν ενωμένοι την παναίρεση του Οικουμενισμού, τις άλλες αιρέσεις (παλαιές και νέες), αλλά και τις προκλήσεις της εποχής, όπως την εκκοσμίκευση, την αθεΐα, την διαστροφή. Στο παρόν άρθρο θα αναφερθούμε στις "παρατάξεις" των Νεοαποτειχισμένων, με κύριο σκοπό την δημιουργία προβληματισμού και λογισμών μετανοίας.
***
Ως Νεοαποτειχισμένοι ορίζονται εκείνοι οι πιστοί (κληρικοί και λαϊκοί) της επίσημης Εκκλησίας, οι οποίοι άρχισαν να αποτειχίζονται, δηλαδή να διακόπτουν την εκκλησιαστική κοινωνία με αυτήν, κυρίως μετά από τα γεγονότα της επισκέψεως του Πάπα στην Αθήνα (2001), της μεταδόσεως της Θείας Ευχαριστίας σε παπικούς στην Ραβέννα από τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο (2002), των επισκέψεων Παπών στην θρονική εορτή της Κωνσταντινουπόλεως (2006, 2014) και της Ψευδοσυνόδου της Κρήτης (2016).
Κοινό χαρακτηριστικό όλων των Νεοαποτειχισμένων είναι η στεντόρεια διακήρυξη ότι:
α) δεν αποτελούν άλλη Εκκλησία,
β) δεν κάνουν σχίσμα και
γ) δεν έχουν καμία σχέση με τους Παλαιοημερολογίτες, στους οποίους, εκτός των παραπάνω κατηγοριών, προσάπτουν πως είναι διηρημένοι σε "παρατάξεις".
α) δεν αποτελούν άλλη Εκκλησία,
β) δεν κάνουν σχίσμα και
γ) δεν έχουν καμία σχέση με τους Παλαιοημερολογίτες, στους οποίους, εκτός των παραπάνω κατηγοριών, προσάπτουν πως είναι διηρημένοι σε "παρατάξεις".
Αδιαφορώντας για το γεγονός ότι οι θέσεις περί δήθεν ιδρύσεως νέας Εκκλησίας, υπό των Παλαιοημερολογιτών (δεν μιλούμε για σχισματικούς, ή καθηρημένους, εκ του νέου, αυτοεμφανιζόμενους "Παλαιοημερολογίτες") και περί δήθεν αποσχίσεως αυτών από την Εκκλησία του Χριστού, είναι θέσεις χωρίς έρεισμα, οι οποίες έχουν αναιρεθεί πολλάκις, οι Νεοαποτειχισμένοι συνέχιζαν και συνεχίζουν δυστυχώς να επιμένουν στο όντως σκάνδαλο του κατακερματισμού των πρώτων και να τους λοιδορούν για αυτό, μη δεχόμενοι καμία από τις δικαιολογίες τους και καταδικάζοντάς τους, μη δεχόμενοι κανένα είδος συνεργασίας μαζί τους, ή έστω με τα υγιή στοιχεία αυτών (μιλούμε φυσικά για την γενική στάση τους και όχι για εξαιρέσεις, που και σε αυτούς -ευτυχώς- υπάρχουν).
***
Φθάνουμε λοιπόν στο σήμερα (2018) για να διαπιστώσουμε πως η αυτοδικαίωση και η σκληρότητα εγείρουν την δίκαιη οργή του Κυρίου, ο Οποίος αν δεν οικοδομήσει οίκον "εἰς μάτην ἐκοπίασαν οἱ οἰκοδομοῦντες". Και ο οίκος των Νεοαποτειχισμένων είναι ήδη διηρημένος σε πέντε τουλάχιστον "παρατάξεις"! Και μάλιστα χωρίς να έχουν Επισκόπους (φανταστείτε τότε τι θα γινόταν).
Οι, αλληλομισούμενες και αλληλοσπαρασόμενες, αυτές "παρατάξεις" αυτές είναι οι εξής:
1. Οι Τρικαμηνικοί. Πρόκειται για προσωποπαγή ομάδα λαϊκών της οποίας πνευματικός ηγέτης είναι ο ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς. Κύριο ιστολόγιο δια του οποίου εκφράζονται είναι αυτό: https://paterikiparadosi.blogspot.gr/ Η ομάδα αυτή θυμίζει έντονα τους Ματθαιϊκούς Γ.Ο.Χ., τόσο διότι ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς, κατέχει στην συνείδηση των οπαδών του θέση παρόμοια με εκείνην την οποία είχε ο Ματθαίος Καρπαθάκης ("αλάθητος Άγιος Πατέρας"), όσο και επειδή ο π. Ευθύμιος (όπως και ο Ματθαίος) αποφαίνεται σαν να ήταν Σύνοδος, για θέματα που αφορούν ολόκληρη την Εκκλησία, όπως περί του κύρους των Μυστηρίων, περί της Οικονομίας και της Ακρίβειας, για την Ημερολογιακή Καινοτομία, για το ποιοι είναι εντός και ποιοι εκτός της Εκκλησίας κ.ο.κ.
2. Η ομάδα που πρόσκειται στους Αγιορείτες Πατέρες. Πρόκειται για αποτειχισμένους κληρικούς, μοναχούς και λαϊκούς από όλη την Ελλάδα, που είτε ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο, είτε, κατ' οικονομίαν και άχρι καιρού, το νέο (κατά την θέση των π. Φιλοθέου Ζερβάκου και π. Αυγουστίνου Καντιώτου) και αγωνίζονται για την δημιουργία συνθηκών, οι οποίες θα επιτρέψουν την σύγκληση μιας πραγματικά Αγίας και Μεγάλης Συνόδου των αληθινά Ορθοδόξων. Δεν έχουν επίσημο ιστολόγιο, αλλά κείμενά τους φιλοξενούνται κυρίως εδώ: https://synaksiorthodoxon.blogspot.gr/ Είναι η πιο υγιής ομάδα από άποψη φρονημάτων, αλλά και ποιότητας των προσώπων. Ηγετική προσωπικότητα είναι ο Γέροντας Σάββας Λαυριώτης, ο οποίος διακρίνεται για την ταπείνωση και το πατερικό του φρόνημα.
3. Οι Επιφανιακοί. Οπαδοί της ημιαποτείχισης (διακόπτω με αυτόν που έχει πέσει σε αίρεση, αλλά κοινωνώ με εκείνον που κοινωνεί μαζί του) του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου, των οποίων ηγείται μια χαρισματική φυσιογνωμία, ο Πρωτοπρεσβύτερος και Καθηγητής π. Θεόδωρος Ζήσης. Η ομάδα αυτή εκφράζεται μέσω των ιστολογίων του π. Νικολάου Μανώλη (http://www.katanixis.gr/) και του π. Φωτίου Βεζύνια (http://salpismazois.blogspot.gr/), ενώ υποστηρίζεται και από μη αποτειχισμένους Επιφανειακούς (όπως τους Κυπρίους λαϊκούς θεολόγους Παναγιώτη Τελεβάντο και Παναγιώτη Νούνη), αλλά και από, επίσης μη αποτειχισμένους, κληρικούς της Μητροπόλεως Πειραιώς (π. Άγγελος Αγγελακόπουλος, π. Ματθαίος Βουλκανέσκου) και ίσως και από τον ίδιο τον Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ. Δυστυχώς η ομάδα αυτή χαρακτηρίζεται από τάσεις αυτοδικαίωσης και περιφρονεί και τις υπόλοιπες ομάδες, το ίδιο σχεδόν με τους Παλαιοημερολογίτες. Αυτό συμβαίνει διότι ο π. Θεόδωρος περιστοιχίζεται και υποστηρίζεται από ακατάλληλα πρόσωπα (διακρίνονται κυρίως για την ειρωνεία τους και την αποφυγή διαλόγου μόλις υποψιαστούν ότι απέναντί τους δεν βρίσκεται κάποιος αφελής), πλην συγκεκριμένων εξαιρέσεων, όπως, για παράδειγμα, του μοναχού Σεραφείμ Ζήση, ο οποίος επίσης διακρίνεται για την ταπείνωση και το πατερικό του φρόνημα.
4. Οι οπαδοί των "ακύρων Μυστηρίων". Πρόκειται για μια ολιγομελής ομάδα χωρίς ιερείς, με κύριο εκφραστή της, τον μοναχό Μακάριο Κουτλουμουσιανό (http://monaxosmakarios.blogspot.com/).
5. Οι οπαδοί της "Αναλαμπής". Πρόκειται για ομάδα λαϊκών με ηγέτη τον μοναχό Μωυσή και της οποίας το κήρυγμα επικεντρώνεται σε προφητείες για την "Αναλαμπή της Ορθοδοξίας", ως εθνική και θρησκευτική αναγέννηση (ιστολόγιο: http://opaidagogos.blogspot.gr/). Η ομάδα αυτή λοιδωρείται ιδιαιτέρως από μερικές εκ των παραπάνω ομάδων.
Εκτός των παραπάνω "παρατάξεων" υπάρχουν στους Νεοαποτειχισμένους και ανένταχτοι ιερείς, μοναχοί και λαϊκοί, όπως και ιστολόγια (π.χ. https://apotixisi.blogspot.gr/ , http://www.wallingoff.com/ κλπ.).
α) Ότι η "ενότητα" των Οικουμενιστών είναι ψεύτικη και βασίζεται στον Καίσαρα και
β) Ότι η διάσπαση των Αντιοικουμενιστών οφείλεται, όχι μόνο στην εμμονή ορισμένων στις πλάνες και τις κακοδοξίες τους, αλλά κυρίως στην υπερηφάνειά μας (δεν έχουμε συνειδητοποιήσει με ταπείνωση ότι άπαντες "βράζουμε στο ίδιο καζάνι", κατά την λαϊκή ρήση),
σε επόμενο άρθρο μας θα καταθέσουμε σκέψεις και προτάσεις που αφορούν το μέλλον του αντιοικουμενιστικού αγώνος.
Χριστός Ανέστη!
Οι, αλληλομισούμενες και αλληλοσπαρασόμενες, αυτές "παρατάξεις" αυτές είναι οι εξής:
1. Οι Τρικαμηνικοί. Πρόκειται για προσωποπαγή ομάδα λαϊκών της οποίας πνευματικός ηγέτης είναι ο ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς. Κύριο ιστολόγιο δια του οποίου εκφράζονται είναι αυτό: https://paterikiparadosi.blogspot.gr/ Η ομάδα αυτή θυμίζει έντονα τους Ματθαιϊκούς Γ.Ο.Χ., τόσο διότι ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς, κατέχει στην συνείδηση των οπαδών του θέση παρόμοια με εκείνην την οποία είχε ο Ματθαίος Καρπαθάκης ("αλάθητος Άγιος Πατέρας"), όσο και επειδή ο π. Ευθύμιος (όπως και ο Ματθαίος) αποφαίνεται σαν να ήταν Σύνοδος, για θέματα που αφορούν ολόκληρη την Εκκλησία, όπως περί του κύρους των Μυστηρίων, περί της Οικονομίας και της Ακρίβειας, για την Ημερολογιακή Καινοτομία, για το ποιοι είναι εντός και ποιοι εκτός της Εκκλησίας κ.ο.κ.
2. Η ομάδα που πρόσκειται στους Αγιορείτες Πατέρες. Πρόκειται για αποτειχισμένους κληρικούς, μοναχούς και λαϊκούς από όλη την Ελλάδα, που είτε ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο, είτε, κατ' οικονομίαν και άχρι καιρού, το νέο (κατά την θέση των π. Φιλοθέου Ζερβάκου και π. Αυγουστίνου Καντιώτου) και αγωνίζονται για την δημιουργία συνθηκών, οι οποίες θα επιτρέψουν την σύγκληση μιας πραγματικά Αγίας και Μεγάλης Συνόδου των αληθινά Ορθοδόξων. Δεν έχουν επίσημο ιστολόγιο, αλλά κείμενά τους φιλοξενούνται κυρίως εδώ: https://synaksiorthodoxon.blogspot.gr/ Είναι η πιο υγιής ομάδα από άποψη φρονημάτων, αλλά και ποιότητας των προσώπων. Ηγετική προσωπικότητα είναι ο Γέροντας Σάββας Λαυριώτης, ο οποίος διακρίνεται για την ταπείνωση και το πατερικό του φρόνημα.
3. Οι Επιφανιακοί. Οπαδοί της ημιαποτείχισης (διακόπτω με αυτόν που έχει πέσει σε αίρεση, αλλά κοινωνώ με εκείνον που κοινωνεί μαζί του) του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου, των οποίων ηγείται μια χαρισματική φυσιογνωμία, ο Πρωτοπρεσβύτερος και Καθηγητής π. Θεόδωρος Ζήσης. Η ομάδα αυτή εκφράζεται μέσω των ιστολογίων του π. Νικολάου Μανώλη (http://www.katanixis.gr/) και του π. Φωτίου Βεζύνια (http://salpismazois.blogspot.gr/), ενώ υποστηρίζεται και από μη αποτειχισμένους Επιφανειακούς (όπως τους Κυπρίους λαϊκούς θεολόγους Παναγιώτη Τελεβάντο και Παναγιώτη Νούνη), αλλά και από, επίσης μη αποτειχισμένους, κληρικούς της Μητροπόλεως Πειραιώς (π. Άγγελος Αγγελακόπουλος, π. Ματθαίος Βουλκανέσκου) και ίσως και από τον ίδιο τον Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ. Δυστυχώς η ομάδα αυτή χαρακτηρίζεται από τάσεις αυτοδικαίωσης και περιφρονεί και τις υπόλοιπες ομάδες, το ίδιο σχεδόν με τους Παλαιοημερολογίτες. Αυτό συμβαίνει διότι ο π. Θεόδωρος περιστοιχίζεται και υποστηρίζεται από ακατάλληλα πρόσωπα (διακρίνονται κυρίως για την ειρωνεία τους και την αποφυγή διαλόγου μόλις υποψιαστούν ότι απέναντί τους δεν βρίσκεται κάποιος αφελής), πλην συγκεκριμένων εξαιρέσεων, όπως, για παράδειγμα, του μοναχού Σεραφείμ Ζήση, ο οποίος επίσης διακρίνεται για την ταπείνωση και το πατερικό του φρόνημα.
4. Οι οπαδοί των "ακύρων Μυστηρίων". Πρόκειται για μια ολιγομελής ομάδα χωρίς ιερείς, με κύριο εκφραστή της, τον μοναχό Μακάριο Κουτλουμουσιανό (http://monaxosmakarios.blogspot.com/).
5. Οι οπαδοί της "Αναλαμπής". Πρόκειται για ομάδα λαϊκών με ηγέτη τον μοναχό Μωυσή και της οποίας το κήρυγμα επικεντρώνεται σε προφητείες για την "Αναλαμπή της Ορθοδοξίας", ως εθνική και θρησκευτική αναγέννηση (ιστολόγιο: http://opaidagogos.blogspot.gr/). Η ομάδα αυτή λοιδωρείται ιδιαιτέρως από μερικές εκ των παραπάνω ομάδων.
Εκτός των παραπάνω "παρατάξεων" υπάρχουν στους Νεοαποτειχισμένους και ανένταχτοι ιερείς, μοναχοί και λαϊκοί, όπως και ιστολόγια (π.χ. https://apotixisi.blogspot.gr/ , http://www.wallingoff.com/ κλπ.).
***
Έχοντας υπόψιν:α) Ότι η "ενότητα" των Οικουμενιστών είναι ψεύτικη και βασίζεται στον Καίσαρα και
β) Ότι η διάσπαση των Αντιοικουμενιστών οφείλεται, όχι μόνο στην εμμονή ορισμένων στις πλάνες και τις κακοδοξίες τους, αλλά κυρίως στην υπερηφάνειά μας (δεν έχουμε συνειδητοποιήσει με ταπείνωση ότι άπαντες "βράζουμε στο ίδιο καζάνι", κατά την λαϊκή ρήση),
σε επόμενο άρθρο μας θα καταθέσουμε σκέψεις και προτάσεις που αφορούν το μέλλον του αντιοικουμενιστικού αγώνος.
Χριστός Ανέστη!
ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ "ΚΡΥΦΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ"
Ἐποικοδομητικόν κείμενον, πού βάζει τά πράγματα σέ μία σειρά καί δημιουργεῖ μίαν ἐλπίδα ἑνώσεως τῶν Ὀρθοδόξων, ἡ διαίρεσις τῶν ὁποίων δίδει ἀνέκαθεν ἐπιχειρήματα στούς Οἰκουμενιστάς (=Σατανιστάς). Ἐάν ὑπῆρχον ἡγετικαί μορφαί ἐπισκόπων τοῦ ἀναστήματος τοῦ Ἁγίου πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου Καβουρίδου, θά ἠδύναντο νά παίξουν καταλυτικόν ρόλον εἰς τόν ἅγιον σκοπόν τῆς ἑνώσεως τῶν Ὀρθοδόξων εἰς τήν κρίσιμον αὐτήν στιγμήν, ἀλλά δυστυχῶς δέν ὑπάρχουν τέτοια ἀναστήματα σήμερα.
ΑπάντησηΔιαγραφή1) Υπάρχουν παραλείψεις, πχ δεν υπάρχει αναφορά σε παλαιότερους αποτειχισμένους που ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο (έχουν ελάχιστη διαδικτυακή παρουσία). Μας παραξενεύει αυτό ως παράλειψη σας, γιατί αποτελούσε αφορμή διαφωνιών μέχρι πρόσφατα.
ΑπάντησηΔιαγραφή2) Επίσης δεν θεωρούμε ότι πρόκειται για "παρατάξεις".
Υπάρχουν διαφορετικές απόψεις για ένα σωρό ζητήματα που προέκυψαν.
3) Γιατί υποχρεωτικά πρέπει να αποδέχεσαι ότι έχεις «τσομπάνη» και θα θεωρείς αλάθητη κάθε δρόμο που επέλεξε να σε πάει; Λάθη δεν κάνουν οι «τσομπάνηδες»; Δεν τους πιάνει ποτέ η «βροχή»; Με αυτή την έννοια δεν νομίζουμε ότι χρειάζεται να πιεζόμαστε να αποδώσουμε σε οποιονδήποτε αποτειχισμένο πατέρα το «αλάθητο».
4) Δεν θεωρούμε ότι υπάρχει ουσιαστική διαφορά κατ αρχήν μεταξύ των ομάδων 1,2,4,5.
πχ τι μας απασχολεί αν είναι άκυρα ή όχι τα μυστήρια των νεοημερολογιτών σήμερα; Εμείς έχουμε τους ιερείς μας. Προφανώς είναι θέμα που θα κληθεί να αποφασίσει Σύνοδος, μέχρι τότε ας λέει ο καθένας –με ευγένεια- την άποψη του.
5) Αντίστοιχα δεν θεωρούμε ότι υπάρχει ουσιαστική διαφορά "Αγιορειτών" - π.Ευθυμίου. Το ότι το άτομο που έχει την ευθύνη χειρισμού του ιστολογίου της Πατερικής Παράδοσης, εύκολα οξύνει τις αντιθέσεις, δεν σημαίνει ότι ευθύνεται ο π.Ευθύμιος γι αυτό. Έχοντας μιλήσει σχετικά με τον π.Ευθύμιο, σας το διαβεβαιώνουμε.
6) Όσο για το θέμα του ημερολογίου (παλαιού ή νέου), στο οποίο δεν αναφερθήκατε, επίσης θεωρούμε ότι μια μέση λύση θα λύσει την τυχόν παρούσα "διάσταση" απόψεων: α) Αφού το επέβαλαν οι οικουμενιστές και αφού β) αποτελεί αφορμή χωρισμού των πιστών θα μπορούσαμε να επιστρέψουμε κάποια στιγμή στο παλαιό. γ) επειδή όμως αν γίνει αυτό άμεσα, αφενός θα μας κατατάσσουν στους "παλαιοημερολογίτες" αφετέρου δ) θα είναι ακόμη μεγαλύτερος ο σταυρός της αποτείχισης για τους λαϊκούς (στο οικογενειακό τους περιβάλλον), γι αυτό καλύτερα να αποφασιστεί να γίνει στο μέλλον. Ας είναι σε ένα ή δύο ή τρία χρόνια. Θα δείξει ο Θεός. Όποιος μέχρι τότε είναι έτοιμος και θέλει, μπορεί να ακολουθεί το παλαιό. Ας μην μπαίνει όμως ως προϋπόθεση από κανέναν.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
7) Τέλος ως ιστολόγιο μας κατατάσσετε σε "παράταξη". Δεν συμφωνούμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια εμάς κάποια πράγματα είναι οφθαλμοφανή (επεικείμενος παγκόσμιος πόλεμος). Για άλλους όχι. Δεν χρειάζεται να μαλώσουμε. Θα δείξει. Ένα σωρό Άγιοι μίλησαν για τα επερχόμενα. Αν κάποιοι δεν θέλουν να τους πιστέψουν, γιατί θα πρέπει να τους υποχρεώσουμε; Και πάλι κάποιοι λόγω ιδιοσυγκρασίας έχουν μάθει να ρίχνουν αναθέματα και να προσβάλουν απίστευτα πατέρες. Δεν πειράζει. Συγχωρεμένοι. Δεν πάψαμε να αναρτούμε κείμενα ούτε του π.Ευθυμίου ούτε του π.Σάββα.
8) Σε 2 πρόσφατες αναρτήσεις μας γράψαμε σχόλια μας για την κατάσταση στον χώρο των αποτειχισμένων
https://opaidagogos.blogspot.gr/2018/05/3.html
https://opaidagogos.blogspot.gr/2018/04/blog-post_29.html
9) Τέλος ο π.Ευθύμιος πιστεύουμε ότι φυσικά και λέει τις σκέψεις και τις απόψεις του αλλά δεν αυτοπροσδιορίστηκε ποτέ ως αλάθητος. Σε ζητήματα όπως πχ το ημερολόγιο, μας είπε, αν μαζευτούμε όλοι οι αποτειχισμένοι και συμφωνήσουμε, εγώ δεν έχω αντίρρηση.
10) Τέλος, μεμονωμένα ιστολόγια, όπως όλα τα ιστολόγια προσφέρουν μεν έργο αλλά δεν παύουν να εκφράζουν προσωπικές απόψεις. Ας τις εκφράζουν. Απλά να τις βλέπουμε έτσι. Ένα ιστολόγιο δεν είναι Δελτίο Τύπου κανενός και δεν αποτελεί "αυθεντία"!.
11) Νομίζουμε ότι επιτρέπει ο Θεός να είμαστε διηρημένοι, για να αποκαλύπτεται το χαμηλό επίπεδο που έχει ο καθένας μας, λαϊκοί και πατέρες. Να μην νομίζουμε ότι ΕΜΕΙΣ σώσαμε την εκκλησία. Να καταλάβουμε ότι είμαστε αξιολύπητοι όλοι μας (για να μην νομίζετε ότι αναφερόμαστε μόνον στους αποτειχισμένους, ισχύει και για αποτειχισμένους ΓΟΧ και για ΓΟΧ).
12) Μας λυπεί η εμμονή της ομάδος π.Θεοδώρου Ζήση, π.Νικολάου Μανώλη.
Ίσως προέρχεται από το ότι οι αγώνες που έκαναν πάντα, ήταν στο πλευρό του νικητή, ή έστω προϋπόθεταν μαζική συμμετοχή. Αυτό μας φοβίζει ως εμπειρία τους. Δεν έχουν μάθει να πολεμάνε "μόνοι".
Αν δεν τους δούμε προσεχώς να στελεχώνουν κι αυτοί κάποιο «αντιαιρετικό γραφείο» μητρόπολης, για να εκδίδουν ανακοινώσεις την ώρα που οι συνεφημέριοι τους θα λειτουργούνται με τον Σύρου (όπως πρόσφατα ιερέας του Πειραιώς) ή την ώρα που ο «αντιοικουμενιστής» δεσπότης τους θα συλλειτουργεί με τον Σύρου ή με τον Μεσσηνίας, ας ελπίσουμε ότι θα τους καθαιρέσουν σύντομα και θα αναγκαστούν να ακολουθήσουν εκ των πραγμάτων –επειδή δεν θα συλλειτουργούν μαζί τους οι άλλοι- τον δρόμο του Γολγοθά χωρίς «οικονομίες»..
Διευκρίνηση
Διαγραφή11. Δεν υφίσταται ο συνδυασμός ΓΟΧ ιερέων αποτειχισμένοι και συνάμα διαιρημένοι γιατί πολύ απλά δεν υπάρχουν, σε αντίθεση με την δική σας περίπτωση των νεοαποτεχισμένων.
Οσοι κληρικοί και λαικοί ΓΟΧ αποτειχίστηκαν, προσχώρησαν σε άλλες σχισματικές παρατάξεις. Εδώ θα συμφωνήσω με το χαμηλό επίπεδο κληρικών και λαικών, λες και υπάρχουν καμιά δεκαριά εκκλησίες να διαλέξεις…. Και πριν που ήταν στους γοχ όλοι αυτοί έλεγαν τους άλλους σχισματικούς και ανίερους καθηρημένους [ σωστό ] Τώρα όμως επειδή αυτοί προσχώρησαν σ αυτούς που «κατηγορούσαν» ξαφνικά έγιναν η αποστολική εκκλησία.
Σας εξήγησα τι είναι ο γοχισμός για να ταιριάξει το χαμηλό επίπεδο που γράψατε
Ο τάδε και ο δείνα που έκοψαν από το οποιοδήποτε παλαιοημερολογίτικο σχίσμα [είτε παπάς είτε επίσκοπος ], δεν μας λέει τίποτα, ούτε τους αναγνωρίζουμε ιεροσύνη, γι αυτό και όσοι ήρθαν στους ΓΟΧ χειροτονήθηκαν [ όλα από την αρχή ]
Οι συμμορίες και τα παραμάγαζα δεν είναι εκκλησίες και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά...
Γι αυτό και ΟΛΟΙ παρακαλάνε γονατιστοί για ένωση με τους ΓΟΧ Κ. [ ξέρω πρόσωπα και πράγματα]
Με τον επόμενο αρχιεπίσκοπο θα δείτε με πόσους θα ενωθούν οι ΓΟΧ. [ τώρα δεν συμφέρει γιατί δεν βγαίνουν τα κουκιά… ]
ΥΣ
Αν δεν λύστε το Α που είναι η επιστροφή στο παλαιό και η παράδοση της εκκλησίας 1200 - 1600 ετων δεν πρόκειται να πάτε παρακάτω.
Ξέρετε γιατί; επειδή είναι θέμα ΥΠΑΚΟΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ και οχι σε εμας
Ιδού Η Βαβυλώνα που διάγετε...
φιλικά
καλή συνέχεια
Χριστός Ανέστη. επίσης δεν αναφέρονται οι παλαιοημερολογίτες που αποτειχίστηκαν λόγω οργάνωσης των συνόδων τους σε νομικά πρόσωπα. ο νόμος στον οποίο εντάχθηκαν έβαλε τις συνόδους στο ίδιο πλαίσιο λειτουργίας με το νέο "οικουμενιστικό" ημερολόγιο και κάτω απο τις οδηγίες του υπουργείου παιδείας και θρησκευμάτων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ φίλε, αν διαβάσεις με προσοχή το άρθρο θα δεις ότι αυτό αφορά τους ΝΕΟαποτειχισμένους, οι οποίοι ορίζονται ακριβώς στην αρχή ποιοι είναι. Το άρθρο δηλαδή δεν αφορά Παλαιοημερολογίτες αποτειχισμένους.
ΔιαγραφήΑγαπητέ Παιδαγωγέ, Χριστός Ανέστη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ για τα σχόλια.
Ελπίζω να πήρατε μια ιδέα για το πως είναι να είσαι Παλαιοημερολογίτης.
Απαντώ συντόμως σε συγκεκριμένες αριθμημένες παρατηρήσεις σας:
1) Το άρθρο θα δεις ότι αυτό αφορά τους ΝΕΟαποτειχισμένους, οι οποίοι ορίζονται ακριβώς στην αρχή ποιοι είναι. Το άρθρο δηλαδή δεν αφορά Παλαιοημερολογίτες αποτειχισμένους.
4) Εσείς όντως δεν θεωρείτε ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ των ομάδων. Οι άλλοι όμως;
5) Ο π. Ευθύμιος έχει τοποθετηθεί δημόσια "ὅτι τὸ ἱστολόγιο τὸ ὁποῖο μὲ ἐκφράζει καὶ μὲ τὸ ὁποῖο συνεργάζομαι εἶναι ἡ «Πατερικὴ Παράδοση»" (https://paterikiparadosi.blogspot.gr/2017/08/blog-post_79.html). Επομένως ότι και να σας έχει πει προφορικά, ώστε να διαβεβαιώνετε ότι δεν είναι έτσι, τα γραφόμενά του βεβαιώνουν για το αντίθετο.
7) Δεν σας κατατάξαμε εμείς ως "παράταξη". Το έκαναν οι υπόλοιποι "Νεοαποτειχισμένοι".
9) Ο π. Ευθύμιος μπορεί να μη λέει ευθέως "είμαι αλάθητος", αλλά ποτέ δεν κάνει πίσω, ακόμη και όταν αποδεικνύεται ότι σφάλλει. Και αυτό που γράφετε ότι σας είπε ("αν μαζευτούμε όλοι οι αποτειχισμένοι και συμφωνήσουμε, εγώ δεν έχω αντίρρηση") δεν εννοεί ότι θα επανέλθει στο παλαιό, αν όλοι συμφωνήσουν. Έχει εξηγήσει πολύ καλά τους λόγους για τους οποίους όχι μόνο δεν θα ακολουθούσε ποτέ το παλαιό ημερολόγιο, αλλά με βάση αυτούς το θέμα "θὰ ἔπρεπε νὰ ἐξεταστῆ ἀπὸ ὅλους καὶ νομίζω, τότε θὰ συμφωνούσαμε νὰ ἀκολουθήσωμε τὸ Ν.Η."!!! (http://entoytwnika1.blogspot.gr/2017/05/5.html).
10) + 11) Συμφωνούμε!
Καλή συνέχεια.
συγχωρέστε με, νόμιζα πως το "νεο" αφορά τον πρόσφατο χρόνο αποτείχισης και όχι το ημερολόγιο. Πάντως,εφ' όσον κάποιοι ιερείς ακολουθούν πλέον το πάτριο ημερολόγιο, κι εμείς σ' αυτούς στρεφόμαστε και φυσικά το νόημα της αποτείχισης όλων είναι να ενωθούμε και να πορευθούμε ορθόδοξα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είπαμε ότι δεν υπάρχουν διαφωνίες μεταξύ αποτειχισμένων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦυσικά και υπάρχουν. Έχουν προκύψει ένα σωρό σοβαρά θέματα προς επίλυση. Φυσικά θα ακουστούν διάφορες απόψεις.
Δυστυχώς ο εγωισμός δεν βοηθάει να επιλυθούν.
Η δήλωση του π.Ε.Τ. έγινε ένα σχεδόν χρόνο πριν. Τότε καλώς έκανε την δήλωση αυτή. Συζητήσαμε μαζί του πρόσφατα και γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ούτε ευθύνεται για ότι αναρτά η Π.Π., ούτε ότι σχολιάζει, ούτε για τον τρόπο που σχολιάζει, ούτε υπάρχει κάποιο άλλο σοβαρό ιστολόγιο ή πρόσωπο που θα μπορούσε να αναλάβει αυτό το κοπιαστικό έργο. Κάθισε μαζί μας να μας τα εξηγήσει όλα αυτά την Μ.Παρασκευή μετά τις 3-3:30 το πρωί (τότε τελείωσε η ακολουθία και επειδή δεν είχαμε χρόνο άλλη μέρα, θυσιάστηκε μία ακόμη φορά (μέχρι κάπο 4 ή 4:30 το πρωί). Υπόψη, το Μ.Σάββατο, στις 8 πμ, 3 ώρες μετά δηλαδή, ήταν κ πάλι στην εκκλησία, και μετά τις 11:30-12 που τελείωσε πάλι συνέχισε να βλέπει κόσμο και να εξομολογεί .. επίσης αρχή του είναι να μην κοιμάται σε κρεβάτι έξω από το κελί του (που είναι στο βουνό), καταλαβαίνετε λοιπόν τι δοκιμασίες περνάει.
Ως ιστολόγιο επιδιώξαμε να απεμπλακούμε από τις πρόσφατες διαφωνίες-διαμάχες (πχ θέμα ημερολογίου). Κρίναμε ότι δεν θα βοηθούσε. Κάποια στιγμή, όταν έφτασε ο κόσμος στο χτένι, δημοσιοποιήσαμε τον "εκνευρισμό" μας για τις επιθέσεις (κυρίως στο ζήτημα των προφητειών).
Τέλος, αναφορικά με το αν υφίστανται "παρατάξεις", (που δεν μιλάνε και δεν έχουν εκκλησιαστική κοινωνία μεταξύ τους), σας βεβαιώνουμε ότι εμείς μιλάμε και έχουμε εκκλησιαστική κοινωνία και με τον π.Ε.Τ και με τους αγιορείτες και με την "παράταξη" που ισχυρίζεστε ότι ανήκουμε. Συνεπώς "παρατάξεις" δεν υφίστανται. "Παράταξη" "οπαδοί της Αναλαμπής" φυσικά ΔΕΝ υπάρχει ούτε φυσικά επιδιώχθηκε ποτέ να δημιουργηθεί, συγνώμη αλλά την ανακαλύψατε μόνοι σας. Κάθε αδερφός ή πατέρας θα λέει ελεύθερα τις απόψεις του, δεν σημαίνει ότι κάνει παράταξη (αν έτσι το βλέπει κάποιος-οι αποτειχισμένος αδερφός, το πρόβλημα είναι δικό του).
Όποιος θέλει τις ακούει και τις πιστεύει, όποιος δεν θέλει όχι.
Όταν ακουστούν -σε κάποιο βάθος χρόνου- όλα τα επιχειρήματα, τότε θα μπορέσουν να συναντηθούν οι πατέρες και να τα μελετήσουν. Ακόμη και οι διαφωνίες περί εγκυρότητα ή μη μυστηρίων, δεν είμαστε σίγουροι αν αποτελούν δογματικό κώλυμα (στην παρούσα φάση). Ο καθένας βρήκε κάποια επιχειρήματα από την εκκλησιαστική ιστορία και τα παραθέτει. Δεν καταργεί κάποιο ορθόδοξο "δόγμα" νομίζουμε (στην παρούσα μπερδεμένη συγκυρία επαναλαμβάνουμε που αναζητείται η ορθόδοξη αλήθεια μέσα από τους πατέρες της εκκλησίας και την εκκλησιαστική μας ιστορία).
Μέχρι τότε, μέχρι να συναντηθούν οι πατέρες, ας κάνουμε υπομονή, ας δοξολογούμε τον Θεό για την ευλογία που μας έδωσε να υπάρχουν αποτειχισμένοι και να μην χρειάζεται να πηγαίνουμε σε άλλο κράτος για να εξυπηρετηθούμε, και ας κάνει ο καθένας ότι τον φωτίσει ο Θεός. Όταν αισθανόμαστε ότι πρέπει, εμείς θα παρεμβαίνουμε και θα μιλάμε.
Ευχαριστώ για την κατάθεση της προσωπικής σας άποψης και αντίληψης.
ΔιαγραφήΚαι εμείς ευχαριστούμε για την προσωπική σας άποψη και αντιλήψη σας.
ΔιαγραφήΑὐτὸ ποὺ ἀνέφερε ὁ Παιδαγωγός, εἶναι, ὅτι δὲ χωρίζει ὁ ἴδιος καὶ οἱ μετ' αὐτοῦ (καὶ καλὰ κάνουν), τὶς ὅποιες ὁμάδες ὑπάρχουν τῶν νεοαποτειχισθέντων. Τὸ τί κάνουν ὅμως κάποιοι λαϊκοί, δὲν σημαίνει, ὅτι δὲν ὑφίσταται χωρισμὸς μεταξὺ τῶν κληρικῶν τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑὐτὸ συμβαίνει καὶ στὸ χῶρο μας, δηλαδή, λαϊκοὶ νὰ ἐκκλησιάζονται σὲ ἱερεῖς καὶ ἀρχιερεῖς διαφόρων παρατάξεων.
Προσωπικὰ καὶ ἐδῶ εἰς τὸ Ἅγιον Ὅρος, κληρικοὶ καὶ λαϊκοί τοῦ νέου ἢ τοῦ παλαιοῦ (ἄλλων παρατάξεων), ἔρχονται στὶς ἀκολουθίες μας. Προσφάτως δέ, καὶ ἀρχιερέας τῶν Ρώσων τῆς διασπορᾶς, ἀπὸ σύνοδο ποὺ δὲν εἴμαστε κοινωνικοί. Τί σημαίνει; Ὅτι ἐπειδὴ αὐτοὶ δὲν ξεχωρίζουν, ὅτι εἴμαστε καὶ κοινωνικοί; Ἤ, ὅτι οἱ αὐστηροὶ ἐπικριτές μας θὰ πάψουν νὰ μᾶς κατηγοροῦν διά τούς χωρισμοὺς μας καί ὅτι αὐτοί δέν ὑφίστανται...
Τὸ νὰ μὴ ὑπάρχουν καὶ εἰς τοὺς νεοαποτειχισθέντας παρατάξεις, θὰ πρέπει οἱ κληρικοί τους νὰ συλλειτουργοῦν. Παράδειγμα ὁ π.Χαρίτων μὲ τὸν π Εὐθύμιο, ἢ ὁ κοινωνικός ἱερέας τοῦ π.Μακαρίου (ἔτσι ἔγραψε κάποιος σχολιαστής, ὅτι ὑπάρχει κάποιος) μὲ τοὺς ἀνωτέρω δυό...
Ἂν ὄντως ἐπικοινωνοῦν, ἄς μᾶς τὸ γνωστοποιήσουν. Προσωπικὰ γνωρίζω ὅτι κάποιοι ἁγιορεῖτες κοινωνικοί του π.Σάββα, δὲν ἐπικοινωνοῦν τὸν π.Εὐθύμιο.
Τὸ ὅτι ὑφίσταται ἡ παράταξις, τῶν ὑπὸ τοῦ π. Θεόδωρου Ζήση, εἶναι νομίζω κοινῶς ἀποδεκτό.
Τέλος, ἀναφέρω δὲ καὶ σχολιάζω τοὺς τυχὸν χωρισμούς τους, ὄχι βεβαίως ὡς χαιρέκακος, ἀλλὰ φρονῶ, ὅτι ἐπιτρέπει ὁ Θεός, καταστάσεις, ὥστε νὰ διορθώνεται ὁ καθείς, βιώνοντας παρόμοιες, τὶς ὁποῖες ἔκρινε πρὶν αὐστηρῶς εἰς τοὺς ἄλλους...
Εὐχαριστῶ καὶ Χριστὸς Ἀνέστη.
Μια κρίσιμη ερώτηση προς νεο-αποτειχισμένους - όποιος μπορεί ας απαντήσει
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβάσαμε το κάτωθι σχόλιο
περί επισκοπικής χειροτονίας στους αποτειχισμένους
https://paterikiparadosi.blogspot.gr/2018/05/blog-post_65.html#comment-form
<>.
scripta manent
Οι νεο-αποτειχισμένοι καταδικάζουν τις επισκοπικές χειροτονίες και την δημιουργία παράλληλης συνόδου
ΕΡΩΤΗΣΗ με υποσημειώσεις:
Τότε τι δουλειά έχετε με τον «σχισματικό» Αρτέμιο που έκανε επισκοπικές χειροτονίες υφ’ ενός και δημιούργησε παράλληλη σύνοδο και σχίσμα στην τοπική εκκλησία της Σερβίας;;
Γιατί με τον «σχισματικό» Αρτέμιο δεν υφίσταται κανένα θέμα περί παράλληλης συνόδου και χειροτονίες υφ’ ενός και τον έχετε οδοδείκτη της ορθοδοξίας, ενώ με τους ΓΟΧ που είναι ασυγκρίτως νομιμώτεροι [ χειροτονίες απο ΡΟΕΔ ] δεν έχετε καμία Λειτουργική σχέση;;
Πως γίνεται να είναι νόμιμος ο Αρτέμιος και παράνομοι οι ΓΟΧ για τα ίδια πράγματα;;
Πές τα Χρυσόστομε! Εἴδατε τί ἀντιφατικότητες καί παρανοήσεις ἔχει δημιουργήσει ἡ προκατάληψις κατά τῶν π.ἑ. Ἑλλάδος πού ἔχουν διδάξει αἱρεσιάρχαι ὅπως ὁ π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος;
Διαγραφήτο σχόλιο είναι καραμπινάτη προβοκάτσια.
ΔιαγραφήΛυπόμαστε που το Π.Π δεν το αντιλήφθηκε, το δημοσίευσε και του έδωσε και ακόμη μεγαλύτερη αξία.
Στο εξής αυτή την προβοκάτσια θα επικαλούνται οι οικουμενιστές για να "αποδεικνύουν" στο ποίμνιο τους (κουτορνίθια κ δειλοί;) ότι οι αποτειχισμένοι έγιναν ΓΟΧ. Ταυτόχρονα η ανάρτηση αυτή θα αποτελεί αφορμή για ακόμη μεγαλύτερες έριδες και καχυποψία ανάμεσα στους αποτειχισμένους.
ΔιαγραφήΠρος Παιδαγωγό :
Μακάρι οι νεο-αποτειχισμένοι να είχαν γίνει ΓΟΧ.
Εκεί που έχουν φτάσει τα πράγματα (γιατί άραγε ?) κάθε ιστολόγιο νεο-αποτειχισμένων προμοτάρει και έχει υπερυψώσει τον δικό του γέροντα :
ΠΠ : Τρικαμηνά
Παιδαγωγός: Μωυσή
Κατάνυξη: Μανώλη, Ζήση
Αν δεν ταπεινωθείτε λιγάκι για να συνειδητοποίησετε ότι η Ορθοδοξία κρατήθηκε το 1924 από τους ΓΟΧ (με τα όποια σημερινά τους ελαττώματα) τα εσωτερικά σχίσματα των νεο-αποτειχισμένων θα αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο.
Ο π.Αυγουστίνος Καντιώτης δεν ήταν ορθόδοξος;
ΔιαγραφήΔεν πολέμησε την αίρεση του οικουμενισμού;
Δεν είχε έγκυρα μυστήρια;
Δεν ήταν εκκλησία;
Γνωρίζετε ότι σε ειδική ετικέτα του ιστολογίου μας προβάλαμε τις διώξεις που υπέστησαν οι αδερφοί μας των ΓΟΧ. Και θα συνεχίσουμε να τις προβάλουμε. Γιατί πρέπει η εκκλησία να είναι είτε η ΓΟΧ είτε η Ελλαδική;
Σε περίπτωση σχισμάτων και αιρέσεων οι καταστάσεις είναι διαφορετικές. Μπορεί και οι μεν και οι δε να έχουν έγκυρα μυστήρια.
Δεν έχουμε "υπερυψώσει κανένα γέροντα". Επειδή δεν καλεί κανείς τον λαό μας σε κάλεσμα μετανοίας και δεν μιλάει κανείς για προφητείες, γι αυτό ίσως επιμείναμε σε αυτό το θέμα (απεμπλεκόμενοι από τις εσωτερικές διαμάχες αποτειχισμένων μέχρι πρόσφατα).
Κάθε πατέρας τονίζει ότι κρίνει ο ίδιος σκόπιμο. Άλλος τις κάρτες και το 666, άλλος τον οικουμενισμό, άλλος τις προφητείες. Ουσιαστική διάσταση δεν υπάρχει, όλοι είναι ορθόδοξοι δογματικά.
Αποτειχισμένοι, παλαιοημερολογήτες και νεοημερολογήτες όλοι επιστροφή στις παραδόσεις, τα ίχνη των πατέρων της Εκκλησίας. Ότιδήποτε άλλο είναι εκ του πονηρού. Ο διάβολος δε το βλέπετε, είναι ολοφάνερο δημιουργεί διαιρέσεις και διαμάχες, πού είναι εκείνο που φωνάζει ο Παύλος με ένα πνεύμα ενότητας να είσαστε?
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνα πολύ ενδιαφέρον άρθρο εδώ: https://353agios.blogspot.gr/2018/05/blog-post_5.html
ΑπάντησηΔιαγραφή