Ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς δυστυχώς κηρύττει γυμνή τη κεφαλή μια φρικτή αίρεση, την οποία είχαν αποδεχθεί και οι παπικοί: την κακοδοξία πως, στο θέμα του Ημερολογίου και του Πασχαλίου, η Εκκλησία οφείλει να ακολουθεί τα πορίσματα της Αστρονομίας! Την κακόδοξη αυτήν διδασκαλία, η οποία θέλει την Εκκλησία δούλη στις επιταγές της Αστρονομίας, και η οποία Εκκλησία οφείλει να νοιάζεται δήθεν για την αστρονομική ακρίβεια και όχι για την ενότητα, καταδίκασαν και οι Ορθόδοξοι Πατέρες (όπως ο Πατριάρχης Ιερεμίας ο Τρανός που ονόμαζε τους τότε οπαδούς της παπικούς "αστροθεάμονες Χαλδαίους") και μάλιστα συνοδικώς! Σε αυτήν ακριβώς την κακοδοξία βασίστηκε η Ημερολογιακή Καινοτομία του 1582 από τον πάπα Γρηγόριο τον ΙΓ΄, την οποία ακολούθησαν, ως προς το Ημερολόγιο μόνο, και ορισμένες Ορθόδοξες Τοπικές Εκκλησίες από το 1924 και μετά.
Τα επιχειρήματα μάλιστα που χρησιμοποιεί στα κείμενά του ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς, για να στηρίξει την κακοδοξία αυτήν είναι ακριβώς ίδια με τα επιχειρήματα τα οποία χρησιμοποιούν και οι Ουνίτες της χώρας μας! Συγκεκριμένα, και για του λόγου το αληθές, ας ανατρέξει ο φιλαλήθης αναγνώστης στο βιβλίο του ουνίτου "ιερέως" Γεωργίου Σαργολόγου με τίτλο "Το γρηγοριανό ημερολόγιο και η στάσις της Ορθοδοξίας".
Τα επιχειρήματα μάλιστα που χρησιμοποιεί στα κείμενά του ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς, για να στηρίξει την κακοδοξία αυτήν είναι ακριβώς ίδια με τα επιχειρήματα τα οποία χρησιμοποιούν και οι Ουνίτες της χώρας μας! Συγκεκριμένα, και για του λόγου το αληθές, ας ανατρέξει ο φιλαλήθης αναγνώστης στο βιβλίο του ουνίτου "ιερέως" Γεωργίου Σαργολόγου με τίτλο "Το γρηγοριανό ημερολόγιο και η στάσις της Ορθοδοξίας".
Τα κυριότερα από τα κοινά αυτά επιχειρήματα είναι τα εξής:
α. H αλλαγή του ημερολογίου αποκατέστησε την ακριβή τήρηση του πατροπαράδοτου κανόνα του Πάσχα, η οποία ως τότε "λόγω των σφαλερών υπολογισμών παραβιαζόταν" (σελ. 14).
β. H Α΄ Οικουμενική Σύνοδος αποφάσισε αστρονομικά και όχι εκκλησιαστικά και έτσι, με βάση τις αστρονομικές αναλύσεις και παρατηρήσεις του ηλίου και της σελήνης, δικαιώνεται η πράξη του πάπα ο οποίος με την βούλα του "Inter gravissimas" (με την οποία τέθηκε σε ισχύ το Γρηγοριανό Ημερολόγιο) έγραφε πως η αλλαγή έγινε "ίνα αποδώσομεν εις την εαρινήν ισημερίαν την θέσιν ην οι Πατέρες της εν Νικαία Συνόδου ώρισαν εις την 21 Μαρτίου" (σελ. 40).
γ. Tο ημερολόγιο δεν έχει καμία σημασία για την Εκκλησία αφού "ο Μέγας Αθανάσιος ακολουθούσε το αιγυπτιακό ημερολόγιο" (σελ. 8), ενώ "ούτε το Ευαγγέλιο, ούτε η Εκκλησία έχουν θεσπίσει ημερολόγια. Η Εκκλησία χρησιμοποίησε ανέκαθεν το ημερολόγιο που ίσχυε εκάστοτε και εκασταχού" (σελ. 59).
Κατόπιν της αποκαλύψεως αυτής, κάθε αληθινά Ορθόδοξος πρέπει εξίσου με τους Οικουμενιστές, να αποφεύγει κάθε εκκλησιαστική κοινωνία και με τον σύμμαχο των Ουνιτών π. Ευθύμιο Τρικαμηνά, για να μη μολυνθεί και κατακριθεί και αυτός ως αιρετικός.
α. H αλλαγή του ημερολογίου αποκατέστησε την ακριβή τήρηση του πατροπαράδοτου κανόνα του Πάσχα, η οποία ως τότε "λόγω των σφαλερών υπολογισμών παραβιαζόταν" (σελ. 14).
β. H Α΄ Οικουμενική Σύνοδος αποφάσισε αστρονομικά και όχι εκκλησιαστικά και έτσι, με βάση τις αστρονομικές αναλύσεις και παρατηρήσεις του ηλίου και της σελήνης, δικαιώνεται η πράξη του πάπα ο οποίος με την βούλα του "Inter gravissimas" (με την οποία τέθηκε σε ισχύ το Γρηγοριανό Ημερολόγιο) έγραφε πως η αλλαγή έγινε "ίνα αποδώσομεν εις την εαρινήν ισημερίαν την θέσιν ην οι Πατέρες της εν Νικαία Συνόδου ώρισαν εις την 21 Μαρτίου" (σελ. 40).
γ. Tο ημερολόγιο δεν έχει καμία σημασία για την Εκκλησία αφού "ο Μέγας Αθανάσιος ακολουθούσε το αιγυπτιακό ημερολόγιο" (σελ. 8), ενώ "ούτε το Ευαγγέλιο, ούτε η Εκκλησία έχουν θεσπίσει ημερολόγια. Η Εκκλησία χρησιμοποίησε ανέκαθεν το ημερολόγιο που ίσχυε εκάστοτε και εκασταχού" (σελ. 59).
Κατόπιν της αποκαλύψεως αυτής, κάθε αληθινά Ορθόδοξος πρέπει εξίσου με τους Οικουμενιστές, να αποφεύγει κάθε εκκλησιαστική κοινωνία και με τον σύμμαχο των Ουνιτών π. Ευθύμιο Τρικαμηνά, για να μη μολυνθεί και κατακριθεί και αυτός ως αιρετικός.
Ἀγαπητέ μου Δάσκαλε, ἀπό μίαν γρήγορον ἀνάγνωσιν τοῦ σημερινοῦ ἄρθρου τοῦ π. Εὐθυμίου, συμπεραίνω ὅτι τά ὅσα γράφεις στήν παροῦσαν ἀνάρτησιν εἶναι ὀρθά. Ὁμολογῶ ὅτι τό σημερινόν του ἄρθρον μέ ἐξέπληξε δυσάρεστα ὄχι τόσον λόγῳ τοῦ πολεμικοῦ του ὕφους, ἀλλά κυρίως λόγῳ τῆς ἐκ μέρους του ἐμμονῆς στήν παντελῶς ἀναληθῆ καί ἄδικον κατηγορίαν κατά τῶν "ΓΟΧ," ὅτι δῆθεν ἔχουν "θεοποιήσει" τό Ἰουλιανόν Ἡμερολόγιον κ.λπ. Ἐξ ὅσων συνεκράτησα ἀπό τήν ἀνάγνωσιν τοῦ ἄρθρου του, ὑπάρχει πράγματι ταύτισις τῶν ἀπόψεων τοῦ π. Εὐθυμίου μέ αὐτές τοῦ βιβλίου πού ἀναφέρεις. Μετά τήν τελευταίαν ἀντιπαράθεσιν πού εἴχαμε πρό ἡμερῶν μέ τόν π. Εὐθύμιον, ἤλπιζα ὅτι θά ἄλλαζε γνώμην, θά καλοῦσε ὅλους τούς ἀντι-οικουμενιστάς εἰς ἐν Χριστῷ ἕνωσιν, καταφέροντας ἔτσι ἕν ἰσχυρόν ράπισμα εἰς τήν Παναίρεσιν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Δυστυχῶς, διεψεύσθην.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορειτε να μου παραθεσεται την γνωμη των Αγιων Πατερων για τις παραταξεις;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και είναι εκτός θέματος η ερώτηση, πολύ ευχαριστώς.
ΔιαγραφήΕδώ:
http://entoytwnika1.blogspot.gr/2018/02/blog-post_57.html
Και εδώ:
http://entoytwnika1.blogspot.gr/2018/03/2_7.html
Τώρα δυστυχώς έχουμε και στον χώρο των Νεοαποτειχισμένων παρατάξεις (π.χ. π. Τρικαμηνά, π. Θεοδώρου Ζήση, Μακαρίου Κουτλουμουσιανού κ.α.).
Αλλο εγω σας ρωτησα και σε αλλο εσεις μου απαντησατε!!!Εγω σας ρωτησα την γνωμη των Αγιων πατερων περι πολλων παραταξεων που εχουν δικη τους Συνοδο με Αρχιεπισκοπο και Επισκοπους κατα τοπους παραλληλους !!!!!Και οχι για την εριδα ή το σχισμα εντος του σωματος της Εκκλησιας!!!!!Αλλα επειδη η ερωτηση μου ειναι εκτος θεματος οπως λετε ,μην μπαινετε στον κοπο να μου απαντησετε!!!!Τελος θελω να σας πω οτι το δευτερο παραδηγμα που αναφερετε του π Τρικαμηνα με τον Ζηση τον Μακαριο κλπ αυτο ειναι που απανταται απο τους Αγιους πατερες Ιωαννη Χρυσοστομο και Μεγα Βασιλειου περι εριδος και διχογνωμιας εντος της μιας ποιμνης του Χριστου Εκκλησιας διοτι εδω δεν αναγνωριζωντε ουτε αλλοι Επισκοποι ουτε αλλοι Αρχιεπισκοποι ουτε αλλη Συνοδος!!!!Καλη σαρακοστη και καλη Ανασταση να εχουμε!!!!!
ΔιαγραφήΠερί παραλλήλων Επισκόπων και Συνόδων γενικώς, έχουμε γράψει ολίγα τινά εδώ: http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2016/08/blog-post_30.html
ΔιαγραφήΕιδικώς για το θέμα των πολλών Συνόδων στους ΓΟΧ με Αρχιεπισκόπους, είναι κάτι που είναι μεν πρωτοφανές στην εκκλησιαστική ιστορία, και μάλιστα σε τέτοια έκταση, και σαφέστατα είναι κάτι με το οποίο κάθε εχέφρων Ορθόδοξος διαφωνεί και επιθυμεί την θεραπεία του κακού αυτού. Εμείς αγαπητέ Ιωάννη αναγνωρίζουμε τα λάθη που έχουμε κάνει ως ΓΟΧ στην σχεδόν 100ετή ιστορία μας. Το πρόβλημα το έχουν οι αμετανόητοι, οι οποίοι παρόλες τις συντριπτικές αποδείξεις και την κονιορτοποίηση των ψευδοδιδασκαλιών τους, επιμένουν (ως δήθεν αλάθητοι) στις φοβερές πλάνες τους. Όποιος ακολουθεί συνειδητά τέτοιους "ποιμένες" πρόσωπο Κυρίου δεν πρόκειται να δει, όπως μας λένε οι Πατέρες. Καλή μετάνοια λοιπόν για να έλθει η Ανάσταση!
Υ.Γ. Αν θέλεις γράψε και κάτι για το θέμα.
Σε απάντηση των όσων υποστηρίζονται από τον π. Ευθύμιο και τους ομόφρονές του θα ήθελα να πληροφορήσω τα παρακάτω: Η Ορθόδοξη Εκκλησία τον 16ο αιώνα θεώρησε το Γρηγοριανό Ημερολόγιο Παγκόσμιο Σκάνδαλο και νέα Αίρεση ( Αυτή είναι η ορολογία σε επίσημα κείμενα της εποχής εκείνης ) όχι τόσο για την μεταβολή τότε κατά 12 ημέρες στο εορτολόγιο, ούτε μόνο για την Αλλαγή του Πασχαλίου, αλλά γιατί η αποδοχή από τους Ανατολικούς του Γρηγοριανού ημερολογίου συμβόλιζε την αποδοχή της Αυθεντίας του Πάπα της Ρώμης και την υποταγή στο θέλημά του και κατ επέκταση και στον ίδιο. Ομοίως στον εικοστό αιώνα η αποδοχή του Νέου Ημερολογίου δεν είναι Αίρεση για την μεταβολή του εορτολογίου κατά 13 ημέρες, ούτε μόνο για την πραξικοπιματική λειτουργικη διάσπαση της Ενότητος των Ορθοδόξων ( Η Ενότητα των Ορθοδόξων νοείται στην Πίστη, την Λατρεία και την Διοίκηση, η διάσπαση και ενός εκ των τριών είναι και τυπικά και ουσιαστικά Σχίσμα) , όσο κυρίως διότι το Νέο Ημερολόγιο εισήχθει στην Ορθόδοξη Εκκλησία για να διευκολύνει την Ενότητα δια του συνεορτασμού μετά των Αιρετικών, δηλαδή είναι κομμάτι της Οικουμενιστικής πορείας και Αιρέσεως και ως εκ τούτου είναι μέρος αυτής της Αιρέσεως και Αίρεση. Όποιος υποστηρίζει, μετά από αυτό το γεγονός, την ημερολογιακή - εορτολογική μεταβολή στην ουσία δεν πολεμά πλήρως την Αίρεση. Το προβαλλόμενο από ορισμένους επιχείρημα των Ποιμαντικών αναγκών, για να παραμείνει μερικώς η χρήση του Νέου Ημερολογίου, δύναται να το οικονομήσει μόνο μία αληθινά Μεγάλη Ορθόδοξη Σύνοδος και όχι ο καθένας από μόνος του.
ΑπάντησηΔιαγραφή( Επανάληψη στο ορθό ) Σε απάντηση των όσων υποστηρίζονται από τον π. Ευθύμιο και τους ομόφρονές του θα ήθελα να πληροφορήσω τα παρακάτω: Η Ορθόδοξη Εκκλησία τον 16ο αιώνα θεώρησε το Γρηγοριανό Ημερολόγιο Παγκόσμιο Σκάνδαλο και νέα Αίρεση ( Αυτή είναι η ορολογία σε επίσημα κείμενα της εποχής εκείνης ) όχι τόσο για την μεταβολή τότε κατά 10 ημέρες στο εορτολόγιο, ούτε μόνο για την Αλλαγή του Πασχαλίου, αλλά γιατί η αποδοχή από τους Ανατολικούς του Γρηγοριανού ημερολογίου συμβόλιζε την αποδοχή της Αυθεντίας του Πάπα της Ρώμης και την υποταγή στο θέλημά του και κατ επέκταση και στον ίδιο. Ομοίως στον εικοστό αιώνα η αποδοχή του Νέου Ημερολογίου δεν είναι Αίρεση για την μεταβολή του εορτολογίου κατά 13 ημέρες, ούτε μόνο για την πραξικοπιματική λειτουργικη διάσπαση της Ενότητος των Ορθοδόξων ( Η Ενότητα των Ορθοδόξων νοείται στην Πίστη, την Λατρεία και την Διοίκηση, η διάσπαση και ενός εκ των τριών είναι και τυπικά και ουσιαστικά Σχίσμα) , όσο κυρίως διότι το Νέο Ημερολόγιο εισήχθει στην Ορθόδοξη Εκκλησία για να διευκολύνει την Ενότητα δια του συνεορτασμού μετά των Αιρετικών, δηλαδή είναι κομμάτι της Οικουμενιστικής πορείας και Αιρέσεως και ως εκ τούτου είναι μέρος αυτής της Αιρέσεως και Αίρεση. Όποιος υποστηρίζει, μετά από αυτό το γεγονός, την ημερολογιακή - εορτολογική μεταβολή στην ουσία δεν πολεμά πλήρως την Αίρεση. Το προβαλλόμενο από ορισμένους επιχείρημα των Ποιμαντικών αναγκών, για να παραμείνει μερικώς η χρήση του Νέου Ημερολογίου, δύναται να το οικονομήσει μόνο μία αληθινά Μεγάλη Ορθόδοξη Σύνοδος και όχι ο καθένας από μόνος του.
ΔιαγραφήΔυστυχώς, αγαπητέ Νικόλαε, αυτά είναι τα αποτελέσματα της εμμονής εις το ίδιον θέλημα παρά τα κυριολεκτικά αμέτρητα στοιχεία που αποδεδειγμένα το καταρρίπτουν. Χωρίς να το καταλαβαίνει, ο π. Ευθύμιος εμμένοντας ξανά και ξανά στις θέσεις του και μη θέλοντας να δει το εορτολογικό ζήτημα υπό το φως της ορθοδόξου παραδόσεως και μακριά από προκαταλήψεις και ιδεοληψίες, σιγά-σιγά έφτασε να επιχειρηματολογεί όπως οι υπέρμαχοι της γρηγοριανής μεταρρυθμίσεως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ π. Ευθύμιος (με λύπη πραγματικά το λέω αυτό) ξεκίνησε πολύ άσχημα την φετινή Αγία Τεσσαρακοστή κάνοντας από μόνος του επίθεση και προκαλώντας πρόσωπα χωρίς να υπάρχει λόγος (αναφέρομαι στο πρώτο κείμενο που δημοσίευσε και ζητούσε απαντήσεις ειδικά από εσένα και άλλα 2-3 πρόσωπα). Ο Θεός να τον φωτίσει εκείνον και όλους μας, διότι η προκατάληψη είναι δυσθεράπευτος ασθένεια. Φοβούμαι δε ότι έτσι όπως πορεύεται χωρίς να αναθεωρεί τις απόψεις του αλλά υπερασπίζοντάς τες όλο και περισσότερο, αργά ή γρήγορα θα τον εγκαταλείψει ο Θεός και τότε θα δούμε να πράτει και να λέει άλλα πολύ χειρότερα από αυτά.
Ο Θεός να χαρίσει σε όλους μας ταπείνωση και μετάνοια.
Ιωάννης
Το μοναστήρι των ημερολατρών στις Σταγιάτες το δέχθηκε όμως όταν το παραχώρησανο ο σφοδρός επικριτής τους...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΟΠΟΙΟΣ ΑΜΦΙΒΑΛΕΙ ΟΤΙ Η ΜΙΚΡΗ ΠΑΛΑΙΑ ΜΟΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΙΣ Σταγιάτες Μαγνησίας, ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑΣ, ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΝΕΑ ΜΟΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ (380 00 Σταγιάτες Μαγνησίας) ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ-ΗΜΕΡΟΛΑΤΡΩΝ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΣ ΚΑΛΕΣΕΙ ΣΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ 2421042847 ΝΑ ΡΩΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΣΣΑ ΗΓΟΥΜΕΝΗ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ...
ΔιαγραφήΔεν έχω καταλάβει ακριβώς τί γίνεται, αγαπητέ Ανώνυμε. Ο π. Ευθύμιος κατηγορεί τους Παλαιοημερολογίτες ενώ λειτουργεί σε μοναστήρι τους;
ΔιαγραφήΣὲ πρόσφατο ἄρθρο τοῦ ἰστολογίου "Πατερικὴ παράδοση" ὅπου γίνεται δυσμενὴς σχολιασμὸς τοῦ παρόντος ἄρθρου, δὲ δημοσίευσαν τὸ κάτωθέν μου σχόλιο, ἀποδεικνύοντας ὅτι δὲν ἀγαποῦν τὴν ἀλήθεια ὅσο πρέπει, ἢ τὸν ἔλεγχο. Κρίμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΧΟΛΙΟ:
«Ἂν καὶ δὲ συμφωνῶ μὲ τὸ βαρὺ χαρακτηρισμὸ τοῦ κ. Μάννη πρὸς τὸν π. Εὐθύμιο, θὰ ἤθελα νὰ σχολιάσω κάποια ἀπὸ αὐτὰ ποὺ εἴπατε.
Ἄλλο τό ὅτι κάποιοι Πατέρες χρησιμοποίησαν θέσεις κάποιων ἀρχαίων Ἑλλήνων φιλοσόφων (ποιὲς ὅμως καὶ γιὰ ποῦ;) καὶ ἄλλο οἱ ὅμοιες θέσεις τοῦ π.Ε. μὲ οὐνίτη ΓΙΑ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΌΓΙΟ (δηλαδή γιά τό ἴδιο θέμα)...
Σὲ παλαιότερες διενέξεις μεταξύ του κ.Μάννη καὶ τοῦ κ.Ρίζου, ὅταν δημοσιεύσατε τὶς ἀπαντήσεις τοῦ κ.Ρίζου στὶς ἀναιρέσεις τοῦ κ.Μάννη στὸ βιβλίου τοῦ πρώτου, δὲ καταχωρούσατε τοῦ συνδέσμους (οὔτε ἐσεῖς οὔτε ὁ κ.Ρίζος) στὰ ἄρθρα τοῦ κ.Μάννη, ὥστε οἱ ἀναγνῶστες τοῦ ἰστολογίου σας νὰ μάθουν καὶ τῶν δύο τὶς θέσεις, τὸ ὁποῖο ἔκανε ὁ κ.Μάννης στὸ ἰστολόγιό του γιὰ τά ἄρθρα τοῦ κ.Ρίζου.
Ἐπίσης δὲ δημοσιεύσατε τὸ σχόλιό του (κ.Μ.) στὴν ἀπάντηση τοῦ π.Ε. πρὸς αὐτόν, πράγμα ποὺ οὐδέποτε ἔχει κάνει (ὁ κ.Μ.) σὲ σχόλιά σας, ἀντιθέτως σᾶς προέτρεπε.
Συνεπῶς, νὰ μὴν ἐγκαλοῦμε ἄλλους γιὰ πράγματα πού κάνουμε, ἐνίοτε καὶ σὲ μεγαλύτερο βαθμό.»