Ξαναδιαβάστε για τα όσα αποκάλυψε ο κ. Φειδάς (εδώ):
"Ἐπί τοῦ ἡμερολογιακοῦ ζητήματος, τό ὁποῖο ὑπῆρξε ἀπ' ἀρχῆς μεταξύ τῶν πρός συζήτηση θεμάτων τῆς προετοιμαζομένης Μεγάλης Συνόδου, καί τό ὁποῖο (καί) κατά τή γνώμη τοῦ ἰδίου, ἔπρεπε νά συζητηθεῖ διότι ἀποτελεῖ σοβαρό πρόβλημα στό χῶρο τῆς Ὀρθοδοξίας, ἐφ' ὅσον ἐξαιτίας τῆς γενομένης ἀλλαγῆς του καί ἡ λειτουργική ἑνότητα διεσπάσθη καί σχίσμα δημιουργήθηκε στήν Ἐκκλησία, ἀπεκάλυψε ὅτι πρό τριακονταετίας οἱ προετοιμάζοντες τήν Μεγάλη Σύνοδο ἀπευθύνθηκαν σέ ἀστρονόμους προκειμένου νά πληροφορηθοῦν τίς ἀκριβεῖς συντεταγμένες, ὥστε νά προκριθεῖ ἕνα ἀκριβές ἡμερολόγιο καί νά μελετηθεῖ τό θέμα τοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα. Ἡ ἀπάντηση τῶν εἰδημόνων ἦταν ὅτι τό Ἰουλιανό εἶναι ἀκριβέστερο τοῦ Γρηγοριανοῦ καί ὅτι οἱ συντεταγμένες δέν εἶναι σταθερές".
Καταρρίπτεται έτσι, για άλλη μια φορά, το παραμύθι ότι η ημερολογιακή αλλαγή έγινε τάχα για επιστημονικούς λόγους. Ο μόνος λόγος ήταν η εξυπηρέτηση του Οικουμενισμού, όπως φαίνεται και από την περιβόητη Εγκύκλιο του 1920.
Διαβάζοντας το δημοσίευμα αυτό και ειδικά για το θέμα της ακρίβειας των ημερολογίων θυμήθηκα, ότι πριν από χρόνια μελετώντας ένα άρθρο επί του ιδίου θέματος διάβασα, ότι το Πατριαρχείο Μόσχας πριν από την Επανάσταση του 1917 είχε επί του ημερολογιακού ζητήματος ζητήσει την γνώμη, όσον αφορά την ακρίβεια του Ιουλιανού και Γρηγοριανού Ημερολογίου Ρώσων Ειδικών της εποχής εκείνης. Από ότι θυμάμαι η απάντησή τους ήταν παρόμοια με αυτή που είπε δημόσια ο κ. Φειδάς. Η γραπτή απάντηση των ειδικών χάθηκε στην Επανάσταση, αλλά η είδηση την εποχή εκείνη έγινε γνωστή. Εάν κάποιος από τους αναγνώστες γνωρίζει κάτι περισσότερο γι αυτό που αναφέρω ας το κοινοποιήσει δημόσια, διότι τώρα μετά την αναφορά του κ. Φειδά αποκτά μεγάλη ιστορική αξία. Επίσης μην ξεχνάμε ότι το βασικό επιχείρημα εναντίον όσων ακολουθούν το Πάτριο είναι ότι το Νέο ( Γρηγοριανό ) είναι ακριβέστερο αστρονομικά και ότι το θέμα είναι μόνο Επιστημονικό. Εμείς βεβαίως πάντοτε απαντούσαμε ότι το θέμα για την Ορθόδοξη Εκκλησία και στο παρελθόν και σήμερα είναι πρωτίστως Θεολογικό, όσον αφορά την αλλαγή του Εορτολογίου, την οποία Εκκλησιαστικά δεν ακολουθήσαμε, χωρίς να απορρίπτουμε την χρήση του Γρηγοριανού σαν Πολιτικό ημερολόγιο του Κράτους
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκτός από αυτά που γράφει ο Διονύσιος Π. εκείνο που καθιστά την ημερολογιακή αλλαγή απαράδεκτη, είναι ότι δεν υπήρχαν ποιμαντικοί λόγοι. Αλλά και εάν υπήρχαν δεν έπρεπε να γίνει μονομερώς, δηλαδή χωρίς την συμφωνία όλων των ορθοδόξων τοπικών Εκκλησιών
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι επί τη ευκαιρία ας αναφέρουμε και ότι στο ίδιο Διάταγμα του 1923 περί του πολιτικού λεγομένου ημερολογίου και τη σχέση αυτού με το ιουλιανό ημερολόγιο, στην 4η παράγραφο του 1ου Άρθρου,καθορίστηκε πολιτειακά η θέσπιση της 1ης Ιανουαρίου ως η αρχή του νέου πολιτικού έτους στην Ελλάδα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ.Γ.
Η βρετανική αποικιοκρατία ήθελε να εκπορθήσει τα Ορθόδοξα Πατριαρχεία των Βαλκανίων με Δούρειο Ίππο την Ελλάδα. Ο αγγλικανισμός εδώ τα κατάφερε, εν μέρει δε και στα Βαλκάνια* το ημερολόγιο άλλαξε, γίναμε κομμάτια και φατρίες σαν τους πολιτικούς* ο παπισμός, φυσικά, δεν κάθησε με σταυρωμένα τα χέρια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚακώς κάκιστα άλλαξαν το ημερολόγιο που με αυτό πορεύτηκε η Εκκλησία του Χριστού αιώνες. Σκέπτονται ορθολογιστικά,κι αυτό είναι λάθος όταν έχεις να κάνεις με θεολογικά θέματα και πνευματικό κόσμο. Μπορεί η Εκκλησία να χρησιμοποιεί το εκκλησιαστικό ημερολόγιο και η πολιτεία το πολιτικό. Ποιός γνωρίζει το μέλλον,ώστε να προβλέπει τι θα συμβεί ή τί θα γίνει μετά από 500 ή 2000 χρόνια; Είναι άδηλες οι ανθρώπινες υποθέσεις,και η μέτρηση του χρόνου για το πνευματικό κόσμο δεν ιχύει. Δεν έχουμε καμιά δουλειά οι τρεπτοί και θνητοί να αλλάζουμε κατά το δοκούν και κατά τις θελήσεις μας ό,τιδήποτε έχει σχέση με τα της πίστης και ό,τι σχετίζεται με τη πίστη έμμεσα ή άμεσα. Διόρθωση του εαυτού μας να κάνουμε,ανακαίνιση του εσωτερικού μας εαυτού να πραγματώνουμε κι όχι πατροπαράδοτες παρακαταθήκες έστω και αυτό ακόμη το ημερολογιακό ζήτημα που ενδεχομένως μπορεί να μην είναι πρώτης γραμμής αλλά αποτελεί ζήτημα,επειδή αλλάζουν εορτασμοί,νηστείες κολοβώνονται κλπ. Αλλά εκτός αυτού ανοίγεται μια είσοδος νεωτερισμών εκ του πονηρού,προκαλούν σχίσμα στο σώμα της Εκκλησίας. Κατηγορούν περί σχίσματος αυτούς που ακολουθούν τα πατροπαράδοτα αλλά εν πλήρη συνειδήσει το έκαναν αυτοί που καταδικάζουν,αυτοί είναι οι σχισματικοί και διαστρεβλώνουν την αλήθεια! Θεωρώ ότι η αληθινή Εκκλησία του Χριστού πορεύεται αθόρυβα ανάμεσα σε σκοπέλους,υφάλους,διώκτες και διαστρεβλωτές,ολιγομελής και κραυγάζουσα. Κραυγάζει μα ελάχιστοι αντιλαμβάνονται το μήνυμα,κραυγάζει μα λίγοι αντιλαμβάνονται τη διέλευση παρ΄ότι αυτή διέρχεται φανερά κατασυκοφαντούμενη σε ένα σκληρό κι ανελέητο κόσμο. Όλα γύρω αλώνονται με σφοδρότητα,τα πάντα μετασχηματίζονται αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τα παχυλά μέρη αυτού του κόσμου επειδή οι αισθήσεις κυριαρχούν,νομίζω ότι οι όποιες αλλαγές που θα συντελούνται όλοι θα τις υιοθετούν,και πολλοί θα εγκλωβιστούν στον αραχνούφαντο ιστό του πονηρού πιστεύοντας ότι κάνουν το σωστό.
ΑπάντησηΔιαγραφή