"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Σάββατο, 12 Μαρτίου 2016

«Ἁγία καὶ Μεγάλη Σύνοδος» τῶν Οἰκουμενιστῶν: Πρόγραμμα Ἡμερίδος: «Ἁγία καὶ Μεγάλη Σύνοδος»

7 σχόλια:

  1. Ενδιαφέρον θα έχει η εισήγηση του αγαπητού πατρός και καθηγητού Θεοδώρου Ζήση με θέμα "Παλαιό και Νέο ημερολόγιο και ο κοινός εορτασμός του Πάσχα". Δε γνωρίζω αν επαρκεί μια εικοσάλεπτη εισήγηση βέβαια, όμως θα ήταν χρήσιμο (αν υπάρχει τέτοια πρόθεση) να ακουστεί μια ξεκάθαρη, κρυστάλλινη θέση για το ημερολογιακό ζήτημα. Προ εικοσαετίας στις πανεπιστημιακές του παραδόσεις ήταν αυστηρός, ενίοτε λάβρος με τους Παλαιοημερολογίτες. Εσχάτως δείχνει να ανακρούει πρύμναν και να λαμβάνει μετριοπαθέστερες θέσεις, γεγονός αρκετά ελπιδοφόρο και χρήσιμο για την αναζήτηση της αληθείας περί του ζητήματος, χωρίς αφορισμούς και παρωπίδες. Εύχομαι μονάχα, το ΄φλερτ΄ με τον κ.Σεραφείμ (γνωστή η ανάγκη των αντιοικουμενιστών ιερέων να βαυκαλίζονται περί ενός ασφαλούς καταφυγίου στην πειραϊκή εκκλησία σε ενδεχόμενο 'διωγμού' τους) να μην γίνει η αιτία να στρογγυλέψει τις θέσεις του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για το σχόλιό σας. Υποθέτω πως η θέση του θα είναι αυτή που φάνηκε και σε αυτήν την έκδοση: http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2014/10/blog-post_20.html

      Διαγραφή
  2. Σας ευχαριστώ θερμά για την απάντησή σας, μόλις παράγγειλα το βιβλίο. Φαίνεται εξαιρετική η εργασία του π.Θεοδώρου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ας ελπίσουμε ότι θα περάσουν και σε πράξεις από την θεωρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άλλη μια άχρηστη ημερίδα για να χαλάει ο κόσμος την ώρα του, άλλη δουλειά δεν έχουμε θα τρέχουμε σε 12άωρες ημερίδες για ποιο λόγο; Επειδή, οι ταγοί του νέου ημερολογίου φοβούνται να αποτειχιστούν και έτσι το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να διοργανώνουν ημερίδες και άλλες τέτοιες σαχλαμάρες περί οικουμενισμού.
    Λες και πρόκειται να ακουστεί κάτι καινούργιο, πάλι τα ίδια θα γίνουν θα πουν, θα πουν, θα πουν και στο τέλος καμία αποτείχιση. Εγώ προσωπικά δεν πρόκειται να διαθέσω το χρόνο μου για σαχλαμάρες και προτρέπω και τους αδελφούς μας να πράξουν το ίδιο.
    Οι μόνοι που πρόκειται να ωφεληθούν από αυτό είναι άτομα άσχετα στα περί οικουμενισμού ζητήματα, οι οποίοι όμως δυστυχώς δεν προσέρχονται σε τέτοια συνέδρια, επομένως μάταιος κόπος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ δάσκαλε, το βιβλίο για τον π.Φιλόθεο Ζερβάκο πράγματι αξίζει να διαβαστεί, καθώς προσφέρει νέα στοιχεία από την επιστολογραφία του που παρουσιάζουν την εικόνα περί του ημερολογιακού πληρέστερη. Μέχρι πρότινος νόμιζα ότι ο π.Φιλόθεος ήταν κάτι σαν τον π.Θεόκλητο Διονυσιάτη, ένας ακόμη λοιδωρός της παλαιοημερολογητικής κινήσεως. Άλλαξα γνώμη ασφαλώς και για τον σεβαστό μου διδάσκαλο π.Θεόδωρο τον οποίο είχα παρεξηγήσει στα φοιτητικά μου χρόνια. Ήταν η εποχή που ξεκινούσε να καταφέρεται κατά του οικουμενισμού, όμως περιόριζε την ενέργεια της θείας χάριτος στα όρια μόνον της επίσημης εκκλησίας. Με χαρά διαπιστώνω ότι δεν έμεινε σε γενικεύσεις κι αφορισμούς, αλλά ερεύνησε διεξοδικά το ζήτημα και ως άριστος Πατρολόγος συμβάλλει πλέον στην προσπάθεια για άρση των στερεοτύπων, αναζητώντας την καταλλαγή και την ειρήνευση στο σύνολο σώμα της Εκκλησίας. Υποψιάζομαι βέβαια ότι δεν θέλει εκών να αποτειχιστεί, πόσο μάλλον να προσχωρήσει στο πατροπαράδοτο εορτολόγιο, λόγω και των προσωπικών του ‘βαριδίων’ (=ακαδημαϊκή και ιερατική του διαδρομή). Προσφέρει όμως πολύτιμη παρακαταθήκη για τους μέλλοντες καιρούς με το να τονίζει και να γράφει ότι η νεοημερολογίτικη καινοτομία συνδέεται με το φαινόμενο του οικουμενισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και που να δείτε αγαπητέ τι είπε στην Ημερίδα ο π. Θεόδωρος! Όταν βγει το βίντεο ακούστε το. Αξίζει!

      Διαγραφή