"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016

Η ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΙΚΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΛΑΝΗ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΑΔΙΕΞΟΔΟ


Σε δύο ιστοσελίδες διαφορετικών Ματθαιϊκών Συνόδων  (εδώ και εδώ στα αγγλικά) αναρτήθηκε ένα διάγραμμα που περιγράφει, κατά την εκκλησιολογική τους αντίληψη, την πορεία της Εκκλησίας από την Πεντηκοστή μέχρι το 2000, δηλαδή δύο έτη πριν χωριστεί η μία από την άλλη.
Υποθέτουμε ότι και οι άλλες Σύνοδοι των Ματθαιϊκών θα συμφωνούν με το παραπάνω διάγραμμα, μέχρι το 1995 τουλάχιστον που ήσαν μεταξύ τους ενωμένοι.
Με αφορμή το διάγραμμα αυτό, έγραψα σε έναν αδελφό κάποιες παρατηρήσεις τις οποίες μεταφέρω εδώ ελαφρώς παραλλαγμένες για να γίνω περισσότερο κατανοητός:
 
"Όπως παρατήρησα, ενώ μέχρι το 1924 εκείνο το Όργανο το οποίο απέκοπτε από την Εκκλησία ως "σεσηπότα" (ήτοι αμετανόητα) μέλη, τους πεσόντες σε αίρεση, ήταν η Οικουμενική ή μια Μεγάλη Σύνοδος, μετά το 1924, βλέπουμε τον δημιουργό του διαγράμματος αυτού να εξωεκκλησιάζει (αφορίζει) από την Εκκλησία, διάφορα πρόσωπα ή ομάδες προσώπων, άνευ υπάρξεως αυτού του Οργάνου.
Αυτό βέβαια πηγάζει από την διαφορετική εκκλησιολογική αντίληψη που έχει, μιας και προφανώς πιστεύει πως για κάθε παράβαση, ή και με την απλή διακοπή κοινωνίας, ένα πρόσωπο ή ομάδα προσώπων ΑΥΤΟΜΑΤΩΣ αποκόπτεται από την Εκκλησία, ενώ στην Εκκλησιαστική Ιστορία, βλέπουμε το αντίθετο: πως απαιτείται δηλαδή Συνοδική Κρίση [και μάλιστα όχι από οποιαδήποτε Σύνοδο, αλλά από αρμόδιο Όργανο, ανάλογα με τον παραβάτη (αν είναι ιερέας, επίσκοπος, πατριάρχης ή και Σύνοδος Ιεραρχών)] ώστε να διαπιστωθεί: α. Αν υπάρχει συνειδητή αίρεση (ή κάποια άλλη παράβαση ή παρανομία), β. αν υπάρχει εμμονή σε αυτήν (αμετανοησία), γ. αν η τυχόν διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας είναι εύλογη ή όχι κ.ο.κ. 
Αν υιοθετηθεί η πρώτη αντίληψη (η αυτόματη, άνευ Συνοδικής Κρίσεως, αποκοπή) προσέξτε το παράδοξο που δημιουργείται στους πλέον ένθερμους θιασώτες αυτής της αντιλήψεως, τους Ματθαιϊκούς:
α. Συμφωνούν μεταξύ τους πως το 1924 αυτομάτως αποκόπηκε από την Εκκλησία του Χριστού η Εκκλησία της Ελλάδος, εκτός από όσους από αυτήν έμειναν στο Πάτριο Εορτολόγιο.
β. Συμφωνούν μεταξύ τους πως το 1937 αυτομάτως αποκόπηκαν από την Εκκλησία του Χριστού και όσοι εκ του Πατρίου δεν συμφωνούσαν με το α (ότι δηλαδή η Εκκλησία της Ελλάδος αποκόπηκε από την Εκκλησία του Χριστού το 1924).
Αλλά: 
γ1. Οι μισοί από αυτούς πιστεύουν πως το 1995 αυτομάτως αποκόπηκαν από την Εκκλησία του Χριστού όσοι δεν αποδέχονται ως Ορθόδοξες κάποιες εικόνες.
γ2. Αντιθέτως οι άλλοι μισοί πιστεύουν πως το 1995 αυτομάτως αποκόπηκαν από την Εκκλησία του Χριστού όσοι  χαρακτηρίζουν ως εικονομάχους εκείνους που δεν αποδέχονται ως Ορθόδοξες κάποιες εικόνες.
Στην πορεία όμως: 
δ1α. Οι μισοί των πρώτων μισών πιστεύουν πως το 2002 αυτομάτως αποκόπηκαν από την Εκκλησία του Χριστού όσοι ακολούθησαν τον "αιρετικό" Χρυσόστομο Μητρόπουλο.
δ1β. Οι άλλοι μισοί των πρώτων μισών πιστεύουν πως το 2002 αυτομάτως αποκόπηκαν από την Εκκλησία του Χριστού όσοι ακολούθησαν τον "αιρετικό" Χρυσόστομο Τζανή.
δ1β1. Οι εκ των πρώτων μισών των πρώτων μισών οι μισοί πιστεύουν πως το 2015 αυτομάτως αποκόπηκαν από την Εκκλησία του Χριστού όσοι ακολούθησαν τον εκ δεξιών πλανηθέντα Φιλόθεο Τουρτούνη.
δ1β2. Οι εκ των άλλων μισών των πρώτων μισών οι άλλοι μισοί πιστεύουν πως το 2015 αυτομάτως αποκόπηκε από την Εκκλησία του Χριστού όσοι ακολούθησαν τον δίδοντα αντίδωρο τοις "αιρετικοίς" Χρυσόστομο Τζανή.
δ2α. Οι μισοί των δεύτερων μισών πιστεύουν πως το 2005 αυτομάτως αποκόπηκαν από την Εκκλησία του Χριστού όσοι ανήκουν στους υπό τον Ανδρέα και μετέπειτα Νικόλαο και νυν Στέφανο Τσακίρογλου.
δ2β. Οι άλλοι μισοί των δεύτερων μισών πιστεύουν πως το 2005 αυτομάτως αποκόπηκαν από την Εκκλησία του Χριστού όσοι ακολούθησαν τον Κήρυκο Κοντογιάννη.
Στο μέλλον:
ε. Όσοι ανήκοντες στις περιπτώσεις δ διαπιστώσουν ότι κάποιοι δικοί τους κηρύττουν αίρεση (ή τους φανεί πως κηρύττουν αίρεση) και επομένως πιστέψουν πως αυτομάτως αποκόπηκαν από την Εκκλησία του Χριστού (μιας και κατά την αντίληψή τους η αίρεση αποκόπτει και η Σύνοδος απλά διαπιστώνει την έκπτωση), πόσες μοναδικές "Εκκλησίες του Χριστού" θα μείνουν στο τέλος; Μήπως τόσες όσες είναι και τα πρόσωπα που έχουν μια τέτοια αντίληψη;
Ελπίζω να κατανοήσατε την αναγκαιότητα της Συνοδικής Κρίσεως και την πλάνη της αυτόματης αποκοπής από την Εκκλησία".

15 σχόλια:

  1. Αξιοθαύμαστο και αναλυτικώτατο σχόλιο. Το "αρχηγιλίκι" μας κάνει τη ζημια από αρχαιοτάτων χρόνων. Σωστό, φύλακας της πίστεως είναι ο λαός του Θεού, όχι όμως ο λαός αυτός να έχει τόσους αρχηγούς, όσους τον συγκροτούν σε ενιαίο σύνολο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΤΕ ,κ.ΔΑΣΚΑΛΕ, ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΙΓΓΙΛΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΑΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΟΣ;ΜΗΠΩΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕΙ ΤΟΝ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΣΜΟ;ΜΕΧΡΙ ΠΡΟΣΦΑΤΩΣ,ΔΕΝ ΔΙΑΚΗΡΥΤΤΑΤΕ ΟΤΙ ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΘΗ ΑΠΟ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ ΚΑΤΙ,ΔΕΝ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΙΡΕΣΙΣ κτλ κτλ;ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΣΥΝΟΔΩΝ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΧΕΣΘΕ;ΓΙΩΡΓΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ Γεώργιε, η Ημερολογιακή Καινοτομία του 1924 είναι διαφορετικής φύσεως από την Ημερολογιακή Καινοτομία του 1582 και γι' αυτό απαιτείται νέα Συνοδική Κρίση.

      Διαγραφή
  3. Η ιδεοληψία (γιατι μόνο ως τοιαύτη μπορεί να θεωρηθεί...) περί αυτομάτου διακοπής της Χάριτος τους φέρνει και στο αδιέξοδο της ανυπαρξίας χάριτος και στους ιδίους, διότι όταν ο ηγέτης τους έλαβε την Αρχιερωσύνη, είχε περάσει πλέον της μίας δεκαετίας που βρίσκονταν στην καινοτομία οι Άγιοι χειροτονητές του Ματθαίου, μέχρι να γίνουν οι απαραίτητες ζυμώσεις και να παρθεί η ομολογιακή απόφαση να εξέλθουν της καινοτομίας. Άρα αχειροτόνητοι και οι Ματθαιικοί αφού η Χάρις εξέλειπε αυτομάτως από τους Φλωρίνης και Δημητριάδος. Και αν αντιτάξουν την δικαιολογία ότι με την ορθή ομολογία Τους επανήλθε η θ. Χάρις τότε ποιος τους αποκατέστησε; Ποιος τους επανενέταξε στο Σβμα της Εκκλησίας;
    Όσο για το ακαταλαβίστικο δαιδαλώδες και λαβυρινθώδες σχεδιάγραμμα, είναι τυπικό δείγμα του πως σκέφτεται ο εγκέφαλός τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΑΣΦΑΛΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΕΚΤΙΘΕΤΑΙ.ΘΑ ΕΠΙΚΑΛΕΣΘΩ ΑΠ ΤΟΝ ΒΙΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑ'Ι'ΣΙΟΥ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΟ ΤΟΥ,Ο ΟΠΟΙΟΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ''ΙΣΩΣ''ΑΠΩΛΕΣΕ ΤΗΝ ΘΕΙΑΝ ΧΑΡΙΝ.ΕΙΝΑΙ ΔΕ ΤΡΑΓΙΚΟ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΤΕ ΝΑ ΔΙΚΑΙΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΤΩΝ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ.ΑΥΤΗ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΤΕΔΙΚΑΣΘΗ[ΠΑΣΧΑΛΙΟ,ΜΗΝΟΛΟΓΙΟ]ΑΠ ΤΙΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΟΣ.Η ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΔΕ ΤΟΥ ΑΚΑΚΙΟΥ ΠΑΠΠΑ, ΕΝ ΕΤΕΙ 1961 ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗ, ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΤΟΜΗ,ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ,ΤΗΣ ΣΙΜΩΝΙΑΣ.ΓΕΩΡΓΙΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν προσπαθούμε να δικαιώσουμε καμία Καινοτομία, απλά να στηλιτεύσουμε την παράνοια, δείγμα της οποίας είναι και η μετάθεση του θέματος στην χειροτονία του Ακακίου. Ειρηνεύετε

      Διαγραφή
  5. Τό κείμενο του σεβαστού Δασκάλου είναι χρήσιμο, αλλά ὀχι ακριβές. Και δυστυχώς είναι απλουστευτικό (μέ γενικεύσεις βγάζει τα συμπεράσματά του) με αποτέλεσμα να αδικεί την αλήθεια, την πραγματικότητα και τον αγώνα πιστών ανθρώπων. Συμφωνώ πλήρως με τον κ. Τζουρτζούλο (ἄν τό μεταφέρω σωστά) περί του δημοσιευομένου σχεδιαγράμματος ότι είναι ακαταλαβίστικο, δαιδαλώδες και λαβυρινθώδες. Εγώ θα το χαρακτήριζα αθεολόγητο, αντιπαραδοσιακό και ορθολογιστικό! Όμως αδικούνται οι λεγόμενοι Ματθαιϊκοί όταν περιγράφονται με αυτόν τόν τρόπο. Η τελευταία κυκλοφορήσασα κριτική Θεολογική εργασία τους για τό κοινό εκκλησιολογικό κείμενο των ενωμένων πλέον "Φλωρινικών" υπό τον Αρχιεπίσκοπο κ. Καλλίνικο αποδίδει καλύτερα τις θέσεις και απόψεις τους που είναι αξιοπρόσεκτες και τεκμηριωμένες. Υπάρχει συνέπεια και μεγάλη ομοιότητα με την ανέκαθεν στάση του ανθενωτικού λαού του Θεού (Κληρικών, μοναχών και λαϊκών) απέναντι στίς παρεκκλίσεις, συμβιβασμούς και προδοσίες της πίστεως, θεωρητικές και εν τη πράξει. Οι Ματθαιϊκοί δεν πρέπει να συκοφαντούνται οτι δεν σέβονται ή δεν αναγνωρίζουν τη σημασία και το ρόλο του Συνοδικού θεσμού μέσα στην Εκκλησία. Απλά δεν τον ιδεολογικοποιούν, ούτε τον ειδωλοποιούν, ούτε τον απολυτοποιούν. Το έχουν αποδείξει με την προσφυγή τους στούς Ρωσους της Διασποράς για να κριθεί η υπόθεση των υφ' ενός Χειροτονιών τους, ασχέτως εάν εκεί ήταν στημένη η ιστορία σε βάρος τους. Οι Ματθαιϊκοί παρά τά επιμέρους λάθη και τις παραλείψεις των (αναπόφευκτες) έχουν σαφή και συνεπή στάση και γραμμή. Αυστηρή; ναί! Αντορθόδοξη; όχι! Η πολυδιάσπαση δεν σχετίζεται με τις θέσεις τους, γιατί αν ήταν έτσι τότε στους Φλωρινικούς θα υπήρχε ενότητα υποδειγματική. Τώρα, όμως, αρχίζουν να συμμαζεύονται οι Φλωρινικοί και να δούμε μέχρι που θα φθάσουν. Χαιρόμεθα να διατηρηθεί. Αυτοί πάντως μέχρι πρότινος ήταν το όνομα και πράγμα της διαιρέσεως! Η μεγάλη Σύνοδος των οικουμενιστών που ετοιμάζεται λέει ότι έσχατος και αρμόδιος κριτής για την Πίστη είναι η Σύνοδος. Οι Ματθαιϊκοί λένε και καλώς το λένε ότι η παραδοθείσα Πίστη είναι ο κριτής των Συνόδων! Ας το προσέξουμε όλοι αυτό. Μήπως συνιστά "ἀκρο" η θέση των Φλωρινικών περί Συνόδου και μάλιστα σώνει και καλά Μεγάλης; Η συγκροτηθείσα σύνοδος των Επισκόπων μετά το σχίσμα του 1924 (μετά το 1935) έκρινε το σχίσμα και δικαίωσε το λαό που δεν δέχθηκε την Καινοτομία. Είναι τέλος πολύ επικίνδυνη η θέση ότι η ημερολογιακή καινοτομία του 1924 δεν αντιμετωπίζεται στην καταδίκη των Πανορθοδόξων Συνόδων του ΙΣΤ αιώνος και είναι άλλο από την Καινοτομία του Πάπα το 1582. Δεν έχει ο αρθρογράφος υπόψη του νεώτερα ιστορικά στοιχεία για τον Πατριάρχη Κων/λεως Καλλίνικο (18ος αιώνας) που το επιβεβαιώνει; Τις πάμπολλες αιρέσεις του Παπισμού (πού ακόμη προστίθενται) ποιά Μεγάλη Σύνοδος μέχρι τώρα τις κατεδίκασε; Κι όμως τις απορρίπτουμε βάσει της παραδοθείσης Πίστεως και Διδασκαλίας ασχέτως αν γίνει ποτέ Σύνοδος να επιληφθεί, την οποία θέλουμε και ευχόμαστε να γίνει. Ας προσέξουμε κι αυτό το αληθοφανές επιχείρημα υπέρ της απαραιτήτου Συνοδικής καταδίκης μήπως επίσης οδηγεί σε μεγαλύτεο αδιέξοδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε για τις προσωπικές σας απόψεις με πολλές από τις οποίες θα μας επιτρέψετε να διαφωνήσουμε.
      1. Για να μην "αδικούνται" οι Ματθαιϊκοί θα έπρεπε να μας πείτε ότι: "εγώ που ανήκω στην Σύνοδο του Αρχιεπισκόπου Στεφάνου σας διαβεβαιώ πως δεν θεωρούμε πως τα όρια της Εκκλησίας του Χριστού ταυτίζονται ακριβώς με τα όρια της Συνόδου μας, όπως πιστεύουν οι άλλες Σύνοδοι των Ματθαιϊκών".
      2. Για να μην "συκοφαντούνται" οι Ματθαιϊκοί ότι απορρίπτουν την Συνοδική Κρίση θα έπρεπε να γνωρίζουν πως δεν είναι οι Οικουμενιστές που λένε ότι "έσχατος και αρμόδιος κριτής για την Πίστη είναι η Σύνοδος", αλλά οι Άγιοι Πατέρες, και εννοούν φυσικά την ΟΡΘΟΔΟΞΗ Σύνοδο (οι Οικουμενιστές, για να πετύχουν τον σκοπό τους, δεν το διευκρινίζουν αυτό). Έσχατος λοιπόν και αρμόδιος κριτής για την Πίστη είναι η ΟΡΘΟΔΟΞΗ Σύνοδος, όπως τα εξηγεί πολύ ωραία ο Άγιος Νικόδημος στην υποσημείωση 1 των προλεγομένων της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, που πίστευα ότι θα είχατε αναγνώσει. Γράφει λοιπόν πως η Οικουμενική (γι' αυτό επιμένουμε στο Μεγάλη σήμερα που δεν υπάρχει Αυτοκράτορας) Σύνοδος επέχει πρόσωπο Εκκλησίας και είναι "Η ΥΣΤΑΤΗ ΨΗΦΟΣ ΚΑΙ ΚΡΙΣΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ" (Πηδάλιον, δ΄ έκδοση, Αθήνα, 1886, σελ. 106). Ακούτε αγαπητέ μου;
      3. Δεν είπαμε ότι ημερολογιακή καινοτομία του 1924 δεν αντιμετωπίζεται στην καταδίκη των Πανορθοδόξων Συνόδων του ΙΣΤ΄ αιώνος, αλλά θεωρούμε ότι αντιμετωπίζεται εν μέρει και σαφώς οι αποφάσεις των Συνόδων εκείνων αποτελούν οδοδείκτη για τις αποφάσεις της μελλοντικής Μεγάλης Συνόδου των Ορθοδόξων, αλλά οι δύο καινοτομίες είναι διαφορετικής φύσεως, όπως θα εξηγήσω σε άλλο σχόλιο παρακάτω.
      4. Περί των στοιχείων για τον Πατριάρχη Καλλίνικο, όχι απλά τα έχουμε υπόψιν μας, αλλά μαζί με άλλα σχετικά που μας αξίωσε ο Θεός και ξεθάψαμε από βιβλιοθήκες θα παρουσιάσουμε σε ειδική εργασία μας που θα εκδοθεί σύντομα.

      Διαγραφή
    2. Ο κύριος λόγος για τον οποίο καταδικάστηκε η Ημερολογιακή Καινοτομία του 1582 (που έγινε από τους Παπικούς) ήταν διότι μετέθετε το Πάσχα. Οι παμπόνηροι όμως πρωτεργάτες της Ημερολογιακής Καινοτομίας του 1924 (που έγινε δυστυχώς από Ορθόδοξους) άφησαν απείραχτο το Πασχάλιο, ακριβώς για να μην προσκρούσουν σε αυτές τις Συνόδους και κυρίως στον Η΄ Κανόνα της Πανορθοδόξου του 1593, ο οποίος ήταν απλά επανάληψη του Α΄ της εν Αντιοχεία Τοπικής.
      Με την Ημερολογιακή Καινοτομία του 1924 δεν προσλήφθηκε ολοκληρωμένη η Γρηγοριανή Καινοτομία, αλλά μόνο η γρηγοριανή χρονολόγηση που αφορά τις ακίνητες εορτές. Το Πασχάλιο έμεινε ανέπαφο. Άρα απαιτείται συνοδική καταδίκη της απάτης αυτής και του κενταύρειου "διορθωμένου ιουλιανού" ημερολογίου των εξ ορθοδόξων οικουμενιστών.
      Εδώ ο νεοημερολογιτισμός δεν είναι Παπισμός, όπως το 1582, αλλά Οικουμενισμός.
      Επομένως, για την Ημερολογιακή Καινοτομία του 1924 και για την αλληλένδετη με αυτήν νεοφανείσα αίρεση του Οικουμενισμού, απαιτείται νέα Συνοδική Κρίση, η οποία ως προς το Ημερολογιακό έχει ως οδοδείκτη και τις προγενέστερες συνοδικές αποφάσεις του ΙΣΤ΄ αιώνος.

      Διαγραφή
  6. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ5 Μαρτίου 2016 στις 12:50 μ.μ.

    Αδελφοί σε σύντομο χρονικό διάστημα η Εκκλησία Του Χριστού θα χρειάζεται τα αληθινά τέκνα Της ΕΝΩΜΕΝΑ. Το γιατί το καταλαβαίνετε όλοι δεν χρειάζεται να το εξηγήσω. Σε λίγο οι Οικουμενιστές και οι συνοδοιπόροι τους επίσημα στο Μέγιστο Εκκλησιαστικό βαθμό γι αυτούς θα ακολουθήσουν την Νέα " Ορθοδοξία" που δεν θα είναι Ορθοδοξία. Το τί θα είναι το ξέρετε ήδη πολύ καλά. Σε λίγο οι γνωστοί " Αντιοικουμενιστές " θα δώσουν εξετάσεις στο τί εννοούσαν Εκκλησιαστική Οικονομία, καθώς αυτή η δήθεν Οικονομία τώρα πια και γι αυτούς τελειώνει, οπότε ή θα τολμήσουν ή θα παραδοθούν τελείως στην Αίρεση. Και εμείς τί κάνουμε; Διαλόγους και συζητήσεις για τις θεολογικές διαφορές μας για Ματθαιϊκούς- Φλωριναίους κ.λ.π κ.λ.π Καλά τώρα βρήκαμε τον καιρό για αυτά τα θέματα , τώρα που η Εκκλησία μας ζητά την υπέρβαση χάριν του μείζονος καλού; Αδελφοί φρένο, ομόνοια, τα προβλήματα ένα -ένα με τη σειρά τους και στην ώρα τους, τώρα προέχει η ΕΝΟΤΗΤΑ των αληθινών Ορθοδόξων και όλα τα άλλα παρόντα ,παρελθόντα και μέλλοντα θα τα λύσουμε ή θα τα υπερβούμε όλοι μαζί με αγάπη και ομόνοια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ αδελφέ δεν βρήκαμε τώρα τον χρόνο για συζητήσεις. Από την ίδρυσή του αυτό το ιστολόγιο εύρισκε τον χρόνο να ασχολείται και να συζητά για τις διαιρέσεις των Παλαιοημερολογιτών. Υπενθυμίζω μάλιστα στην αγάπη σας πως αν δεν βρίσκαμε αυτόν τον χρόνο όλοι μας, ΓΟΧ και Ενιστάμενοι θα ήταν ήταν ακόμη χωριστά.
      Η αίρεση του Οικουμενισμού, ακόμη και αν ενισχυθεί και με συνοδική αναγνώριση, δεν θα αντιμετωπιστεί με σπασμωδικές κινήσεις συγκόλλησης, αλλά με πραγματική ενότητα Πίστεως. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως και σε άλλες περιόδους που μια μεγάλη αίρεση απειλούσε την Εκκλησία δεν αποδείχθηκαν όλοι οι αντιδρώντες κατ' αυτής πραγματικά Ορθόδοξοι (π.χ. Απολλιναριστές εναντίον Αρειανισμού, Μονοθελήτες εναντίον Νεστοριανισμού κλπ.)

      Διαγραφή
  7. "... τώρα προέχει η ΕΝΟΤΗΤΑ των αληθινών Ορθοδόξων και όλα τα άλλα παρόντα ,παρελθόντα και μέλλοντα θα τα λύσουμε ή θα τα υπερβούμε όλοι μαζί με αγάπη και ομόνοια"

    κχ
    Είθε να πρυτανεύσει η αγάπη και η ομόνοια μεταξύ μας. Είναι δύσκολοι καιροί και θα γίνουν ακόμη δυσκολότεροι. Οι Σιωνιστές είναι αδίστακτοι, εμείς δε, δάκνοντες και κατεσθίοντες αλλήλους, τους βοηθάμε. Θέλουν να γίνουμε αναλώσιμα πειραματόζωα, όπως έγιναν οι Άραβες που αλληλοσφάζονται. Δεν βαρεθήκαμε πιά ; Πόσο θα κρατήσει αυτή η αλληλοεξόντωση ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπερβολές. Ούτε δάκνουμε, ούτε εξοντώνουμε κανέναν. Παραθέτουμε τα επιχειρήματά μας με κοσμιότητα και χωρίς οι διαφωνίες να μειώνουν (τουλάχιστον όσοι θέλουμε να είμαστε Ορθόδοξοι - και μάλιστα γνήσιοι) την οφειλόμενη προς όλους αγάπη.

      Διαγραφή
  8. Θέλει πολλή προσευχή αγαπητοί αδελφοί αυτά τα θέματα που συζητάμε ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή