"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2015

Παρατηρήσεις σε κείμενο του π. Άγγελου Αγγελακόπουλου για το Πασχάλιο

Ο π. Άγγελος Αγγελακόπουλος έγραψε ένα σημαντικό κείμενο, που μόλις αναδημοσιεύσαμε από εδώ, πάνω στο οποίο έχουμε να κάνουμε λίγες παρατηρήσεις και αν έχει την καλοσύνη ας απαντήσει, μιας και δεν έχουμε τα στοιχεία του, για να επικοινωνήσουμε μαζί του.
 
1. Στην δήλωση της Β΄ Βατικάνειας που μεταφέρει διαβάσαμε τα εξής (η υπογράμμιση ημέτερη): "Ἡ Ἁγία Σύνοδος δέν ἐναντιοῦται εἰς τό νά ὁρισθῆ παγία Κυριακή διά τήν ἑορτήν τοῦ Πάσχα ἐν τῶ Γρηγοριανῶ Ἡμερολογίω". Και μεις αναρωτιόμαστε: μα πως θα ορισθεί κοινό Πάσχα εν τω Γρηγοριανώ ημερολογίω, αφού οι νεοημερολογίτες κόπτονται ότι το νέο ημερολόγιό τους δεν είναι το Γρηγοριανό, αλλά κάποιο διαφορετικό υποτίθεται, που το έχουν βαπτίσει (κατά την ιησουιτική τελετή βαπτίσματος του κρέατος σε φασόλια) "διορθωμένο Ιουλιανό" (περί της απάτης αυτής γράψαμε αναίρεση εδώ). Μήπως τελικά πρέπει να παραδεχτούν πως και εκείνα τα παραμύθια που αραδιάζανε οι υπέρμαχοι της ημερολογιακής Καινοτομίας περί εξευρέσεως νέου τελειότερου επιστημονικώς ημερολογίου που θα αποδεχθούν άπαντες, ήταν προς κατανάλωση των απλουστέρων;
 
2. Γράφει πολύ σωστά ο π. Άγγελος πως "Ὁ Οἰκ. Πατριάρχης κυρός Ἀθηναγόρας ἔβλεπε τόν κοινό ἑορτασμό ὡς μέσο ἑνώσεως τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μέ τήν αἵρεση τοῦ παπισμοῦ". Το ίδιο ακριβώς επεδίωκε και η Οικουμενιστική Εγκύκλιος του 1920, η οποία βρήκε εφαρμογή, εν μέρει, στην ημερολογιακή Καινοτομία του 1924.
 
3. Είναι απαράδεκτο να ονομάζεται "σχίσμα Παλαιοπασχιτών" η τυχόν ανυπακοή σε αποφάσεις αλλαγής του Πασχαλίου, το οποίο ορίστηκε από την Εκκλησία να μένει απαρασάλευτο. Σχίσμα δεν κάνουν εκείνοι που έμειναν σε όσα παρέλαβαν (όπως οι Παλαιοημερολογίτες - που είναι και δυνάμει Παλαιοπασχίτες), αλλά εκείνοι που μετέβαλαν τα όρια, μιας και "τῆς διχοστασίας ἀρχιτέκτων καὶ δημιουργός, ὁ ταῖς καινοτομίας τὴν Ἐκκλησίαν διχοτομήσας" κατά τον Άγιο Μελέτιο τον Πηγά (Περί της αρχής του Πάπα, σελ. 24).
 
4. Έγραψε επίσης ο π. Άγγελος πως ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος, αν και άλλαξε το ημερολόγιο δεν τόλμησε να αλλάξει το πασχάλιο. Παραπέμπει μάλιστα περί τούτου και στην Εγκύκλιο της Καινοτομίας του 1924. Αυτό όμως έγινε εξ ανάγκης και όχι εκ πεποιθήσεως. Ας κάνει τον κόπο όμως να ανατρέξει στις πηγές της εκκλησιαστικής ιστορίας για να δει πως ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος κάθε άλλο παρά ενάντιος στην αλλαγή του Πασχαλίου ήτανε. Ήταν τόσο φοβερή η πονηριά του, ώστε να παρουσιάσει την ημερολογιακή Καινοτομία, ως άμεμπτη και Κανονική, επειδή δεν θιγόταν τάχα το Πασχάλιο, αλλά ταυτόχρονα εργάστηκε για την αλλαγή του Πασχαλίου και τελικώς μόνο ο φόβος επαναλήψεως των ημερολογιακών σκηνών και η αντίδραση κάποιων Ιεραρχών (π.χ. Κασσανδρείας Ειρηναίου, Φλωρίνης Χρυσοστόμου, Δημητριάδος Γερμανού, Δράμας Βασιλείου) την απέτρεψε (έχουμε γράψει και εδώ σχετικά).
Προς επίρρωση των παραπάνω ιδού δύο τεκμήρια περί των πραγματικών απόψεων του Χρυσοστόμου Παπαδόπουλου:
α) Στο "Υπόμνημα περί Ημερολογίου" που εξέδωσε το 1923 (ένα χρόνο πριν την ημερολογιακή Καινοτομία) ιδού τι αποκαλυπτικά γράφει στην σελίδα 12 (υπογρ. ημ.):
 
 
 
β)Σε Σύνοδο που προήδρευσε, κατά την συνεδρία της 11-10-1928, αποφασίστηκαν τα εξής, όπως τα καταγράφει ο αξιόπιστος νεοημερολογίτης ιστορικός π. Θεόκλητος Στράγκας (Εκκλησίας Ελλάδος Ιστορία, τόμος γ΄, σελ. 1597):
 
 
Κλείνοντας συγχαίρουμε τον π. Άγγελο για το άρθρο του (και για την εν γένει αρθρογραφία του, που πάντοτε με προσοχή διαβάζουμε) και ευχόμαστε κάποια μέρα να αρθρογραφούμε από το ίδιο στρατόπεδο, κοινωνώντας από το ίδιο Ποτήριο, μιας και δεν μας χωρίζουν θέματα πίστεως, όπως τον χωρίζουν με τους αιρετικούς Οικουμενιστές, με τους οποίους δυστυχώς κοινωνεί εκκλησιαστικώς, επιλογή την οποία ευχόμαστε να αναιρέσει προς ευφροσύνη των Ορθοδόξων και καταισχύνη των κακοδόξων.
 
Για το ιστολόγιο "Κρυφό Σχολειό"
Νικόλαος Μάννης
εκπαιδευτικός
 

6 σχόλια:

  1. Στό ὡραῖο ἄρθρο σου ἀγαπητέ Δάσκαλε ἔχω μία παρατήρηση καί μία ἐπισήμανση νά κάνω. Ἡ παρατήρηση εἶναι ὅτι στήν 1η σου παρατήρηση δέν καταλαβαίνω ποῦ ἐμπλέκονται οἱ νεοημερολογίτες μέ τήν ἀναφορά σέ Γρηγοριανό ἡμερολόγιο; Ὁμιλεῖ ἡ Βατικανή Σύνοδος γιά τό ἡμερολόγιο τοῦ Παπισμοῦ πού ὄντως εἶναι τό Γρηγοριανό. Δέν ὁμιλοῦν οἱ νεοημερολογίτες, οἱ ὁποῖοι μιλοῦν γιά διορθωμένο Ἰουλιανό ἐπειδή δέν δέχθηκαν καί τήν ἀλλαγή τοῦ Πασχαλίου τοῦ Γρηγοριανοῦ. Αὐτά γιά νά μή δημιουργεῖται σύγχυση. Καί ἡ ἐπισήμανση εἶναι ὅτι ἡ ἀναφορά τοῦ Φουντούλη σέ σχίσμα παλαιοπασχιτῶν ἐνέχει κάτι τό προφητικό καί τραγικό συνάμα. Αὐθορμήτως ὁ κατά τά ἄλλα ἐξαίρετος λειτουργιολόγος τρόπον τινά προεξοφλεῖ ὅτι θά ἀκολουθήσει γιά ἄλλη μία φορά ἠ ἐκκλησία τοῦ νέου ἡμερολογίου μία φοβερή Καινοτομία, ὅπως εἶναι ἡ ἀλλαγή τοῦ Πασχαλίου καί γιά ἄλλη μία φορά θά ἐμφανισθεῖ αὐτή μέν ὡς ἡ Ἐκκλησία στιγματίζοντας τούς ἀρνουμένους νά ἀποδεχθοῦν τήν Καινοτομία μέ τόν ἀντίστοιχο τοῦ παλαιομερολογίτου τίτλο τοῦ παλαιοπασχίτη. Αὐτό εἶναι τό δράμα ὅσων δέν κατανοοῦν ὅτι ὀ διάβολος μέ τόν Οἰκουμενισμό κατόρθωσε ὅσα δέν κατόρθωσε μέ ὅλες τίς ἄλλες αἱρέσεις πού ἐφηῦρε: Στόν Οἰκουμενισμό δέν ἔχεις ποτέ μπροστά σου ἕνα ξεκάθαρο δίλημμα. Τό δηλητήριο ἐνσταλάζεται λίγο-λίγο. Ἡ μία Καινοτομία διαδέχεται τήν ἄλλη. Ἡ μία παραχώρηση ἀκολουθεῖ τήν ἄλλη, μέχρι νά μή μείνει τίποτε ὄρθιο. Ὁ Οἰκουμενισμός εἶναι ὅπως τά Ναρκωτικά, ἐθίζει, ἀλλοιώνει καί στό τέλος σκοτώνει τά θύματά του. Ἀλλά καί τό νόημα τῆς Καινοτομίας αὐτό εἶναι. Μία μικρή τρύπα πού δέν φράζεται στό τέλος τήν βουλιάζει τή βάρκα. Ἕνα-ἕνα πετραδάκι πού ἀφαιρεῖται ἀπό τόν μανδρότοιχο, στό τέλος τήν γκρεμίζει τή μάνδρα καί μένει τό ἀμπέλι ξέφραγο! Κρίμα πού οἱ ἀντι-οἰκουμενιστές δέν κατανοοῦν ὅτι ἡ μόλυνση ἀπό τήν παρωνυχίδα (ὅπως τήν ἔλεγαν) τοῦ νέου ἡμερολογίου προχώρησε καί ἀπειλεῖ μέλη καί ὄργανα καί τήν ἴδια τήν καρδιά! Τό νέο ἡμερολόγιο κατόρθωσε νά ξεγελάσει τούς περισσοτέρους. Ὁ ἐχθρός εἰσῆλθε διά τῶν θυρίδων καί ἅπαξ καί μπῆκε μέσα ἅλωσε τά πάντα. (συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. (συνέχεια στό προηγούμενο) Τό νέο ἡμερολόγιο, σήμερα τό ξέρουμε ὅλοι, ἦταν τό προμελετημένο πρῶτο καίριο βῆμα πρακτικοῦ Οἰκουμενισμοῦ στήν Ὀρθόδοξη Ἀνατολή. Τό ἀπέκρουε γιά 4 σχεδόν αἰῶνες ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ ἀλλά ἡ Μασωνία ἔνδοθεν ἔκαμψε τήν ἀντίσταση τό 1920, τό 1923 καί τό 1924! Τά "νήπια" (παλαιοημερολογίτες) ἐνστικτωδῶς ἐνήργησαν ἄμεσα καί σοφά καί λάκτισαν τήν Καινοτομία ὅπως ὁ τριετής Ἅγιος Κήρυκος τόν τύρρανο εἰδωλολάτρη. Οἱ σοφοί (νεοημερολογίτες) ἀψήφισαν τήν ἀπειλή καί ἐξαπατήθηκαν. Καί τώρα δέν μαζεύεται τί πρᾶγμα μέ τίποτε. Θά πηγαίνουν ἀπό προδοσία σέ προδοσία, ἀπό ἀνοχή σέ ἀνοχή καί ἀπό παγίδα σέ παγίδα κατά πῶς μεθοδικά καί ὐπομονετικά ἀλλά καί συντονισμένα κανονίζει ὀ Οἰκουμενισμός. Προφήτης δέν εἶμαι , οὔτε γυιός προφήτου, ἀλλά τολμῶ νά πῶ τό ἑξῆς: Ἄλλος ἱκανότερος τοῦ Βαρθολομαίου γιά τήν ὀλοκλήρωση τῆς προδοσίας δύσκολα θά ξαναβρεθεῖ. Γι' αὐτό, ἐάν δέν ἐπέμβει ὁ Θεός νά τόν βάλει στή θέση του, θά πρέπει ὅλοι οἱ φοβούμενοι τόν Θεό νεοημερολογίτες ἀντι-οἰκουμενιστές μέ δυναμικό τρόπο νά ματαιώσουν τά σχέδιά του. Καί τρόποι ὑπάρχουν πολλοί γιά ὅσους ἔχουν διάθεση ὁμολογίας πραγματικῆς. Οἱ δέ τοῦ πατρίου ἑορτολογίου ἀφοῦ δέν ἀξιώθηκαν νά ἑνωθοῦν, τουλάχιστον, νά ἐξαπολυθοῦν ἀπό τώρα καί στό ἑξῆς καί νά ἐνημερώσουν, ἀφυπνίσουν, κατηχήσουν, πληροφορήσουν, προειδοποιήσουν καί εὐαισθητοποιήσουν τόν ἀνυποψίαστο λαό ὅτι Θεοῦ παραχωρήσει καί λόγῳ τῆς ἀποστασίας ὅλων ἔρχεται μία Ληστρική Σύνοδος (αὐτή τοῦ 2016) πού θά σταθεῖ ὡς βδέλυγμα τῆς ἑρημώσεως στό χῶρο τῆς ὀρθοδόξου Ἀνατολῆς γιά νά πλανήσει εἰ δυνατόν καί τούς ἐκλεκτούς. Ἐκ τῶν μέχρι σήμερον δεδομένων περί αὐτῆς δέν ἔχουμε καμμία ἐπιφύλαξη νά ἐκτιμήσουμε ὅτι προοιωνίζεται νά ἀναδειχθεῖ καί ἀποδειχθεῖ ὅ,τι καί ἡ Β΄ Βατικανή Σύνοδος γιά τόν Παπισμό: Μία Σύνοδος προαγωγός τῆς Ὀρθοδοξίας στόν ὁδό τῆς ἁπωλείας τοῦ Οἰκουμενισμοῦ! Κάτι γνώριζε ὁ Φιλόθεος Ζερβᾶκος καί ἔκανε λόγο γιά ἀκαθάρτους Κληρικούς, ὄχι ὅμως ἠθικά ἤ ὄχι μόνο ἠθικά, ἀλλά καί πνευματικά. Οἱ ἰθύνοντες καί κατευθύνοντες τήν Μεγάλη Σύνοδο εἶναι προαγωγοί τῆς Ὀρθοδοξίας. Εἶναι αὐτοί πού δέν δειλιάζουν νά παραδίδουν τή μάνα τους στήν πνευματική πορνεία τῶν αἱρέσεων! Γι' αὐτό ὅλοι ἄς ἀγωνισθοῦμε ὑπέρ τοῦ μείζονος, δηλαδή τῆς ἀμωμήτου ἡμῶν Πίστεως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΤΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΜΕ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ Η ΤΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ ΣΑΝ ΕΟΡΤΗ;;
    ΚΑΜΙΑ !!!
    ΑΠΛΩΣ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΘΕΣΠΙΣΑΝ ΤΟ ΚΑΝΟΝΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ Ο ΣΥΝΕΟΡΤΑΜΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ....
    ΚΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΑΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΜΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ Η ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ!!!!
    ΟΛΑ ΕΙΧΑΝ ΠΡΟΒΛΕΦΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑ, ΑΣ ΜΗΝ ΕΘΕΛΟΤΥΦΛΟΥΝ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ κ. Κάτσουρα, ευχαριστώ για τα σημαντικά σας σχόλια.
    Στην πρώτη παρατήρηση δεν μπορούσα απλά να μην κάνω την ρητορική ερώτηση αυτή, για να σχολιάσω την (ληγμένη, αλλά ακόμη σε κυκλοφορία) καραμέλα τους ότι το "διορθωμένο Ιουλιανό" τους, δεν έχει σχέση με το "Γρηγοριανό", αφού δεν άλλαξαν το Πασχάλιο. Και όμως το Κοινό Πάσχα που θέλουνε, με βάση το Γρηγοριανό θα οριστεί, είτε σε κινητή, είτε σε σταθερή ημερομηνία. Αν δημιουργήθηκε κάποια σύγχυση είναι μάλλον επειδή δεν εξέφρασα πιο αναλυτικά τις σκέψεις μου. Συγχωρέστε με.
    Και μια παρατήρηση δική μου. Γράφετε πως οι του πατρίου δεν αξιώθηκαν να ενωθούν. Η αρχή όμως έχει γίνει. Μήπως πρέπει να ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι; Και ας παραπεμφθούν τυχόν διαφορές (εκκλησιολογικές, εικονολογικές, ή οποιεσδήποτε άλλες) στο αρμόδιο όργανο, ήτοι την Μεγάλη Σύνοδο των πραγματικά Ορθοδόξων, η αναγκαιότητα της οποίας θα είναι ακόμη πιο εμφανής μετά την Ληστρική του 2016.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ20 Ιουνίου 2015 στις 9:04 π.μ.

    Αγαπητέ δάσκαλε γράφετε στο σχόλιό σας : (Και μια παρατήρηση δική μου. Γράφετε πως οι του πατρίου δεν αξιώθηκαν να ενωθούν. Η αρχή όμως έχει γίνει. Μήπως πρέπει να ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι; Και ας παραπεμφθούν τυχόν διαφορές (εκκλησιολογικές, εικονολογικές, ή οποιεσδήποτε άλλες) στο αρμόδιο όργανο, ήτοι την Μεγάλη Σύνοδο των πραγματικά Ορθοδόξων, η αναγκαιότητα της οποίας θα είναι ακόμη πιο εμφανής μετά την Ληστρική του 2016.) Αυτό ακριβώς θα σας παρακαλέσω πολύ να το επαναλαμβάνετε σε κάθε ευκαιρία που θα σας δίνετε, διότι αυτός ακριβώς είναι ο τρόπος και ο δρόμος για την ενότητα της Γνήσιας Ορθόδοξης Εκκλησίας. Είναι μεγάλο λάθος μας σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς και ανεπίτρεπτη " πολυτέλεια " να ανεχόμαστε την διαίρεση της Εκκλησίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ὅποιος καινοτομεῖ τόν Πασχάλιον Κανόνα, ὅπως ἔχουν κάνει οἱ παπισταί καί ἡ «Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία» τῆς Φινλανδίας, εἶναι «ἀλλότριος τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ» (Κανών Α' τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ Συνόδου).

    ΑπάντησηΔιαγραφή