"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου 2014

Ἔχουσιν οὗτοι τοὺς οἴκους, ἡμεῖς τὸν ἔνοικον· οὗτοι τοὺς ναούς, ἡμεῖς τὸν Θεόν

 
"Ἔχουσιν οὗτοι (οἱ αἱρετικοὶ) τοὺς οἴκους, ἡμεῖς τὸν ἔνοικον· οὗτοι τοὺς ναούς, ἡμεῖς τὸν Θεόν". Με αυτά τα λόγια περιέγραφε ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος την κατάσταση στην Κωνσταντινούπολη στην οποία κυριαρχούσαν οι αρειανοί, ενώ οι ορθόδοξοι είχαν μόνο έναν ναό. Με αυτά τα λόγια περιγράφεται και η εκκλησιαστική κατάσταση σήμερα.
Πριν από λίγο άλλο ένα ακίνητο της Μονής Εσφιγμένου, το κονάκι στη Θεσσαλονίκη, με την απαραίτητη συνδρομή βίας των πάντοτε υπάκουων στο Σύστημα αστυνομικών, περιήλθε στα χέρια της οικουμενιστικής αδελφότητας με το όνομα "Νέα Εσφιγμένου", που κατά παράβαση των εκκλησιαστικών νόμων, έχει εγκαθιδρύσει στο Άγιον Όρος ο Φατριάρχης Βαρθολομαίος.
Δεν πειράζει όμως! Έχουσι ούτοι τον οίκον, ημείς τον ένοικον και αυτό αρκεί. Ακόμη και το μοναστήρι να πάρουν και πάλι τον πολύτιμο θησαυρό της Ορθοδοξίας, δεν θα καταφέρουν να τον συλήσουν, όσο υπάρχουν ψυχές που τον διαφυλάττουν μέσα τους. Και από το Άγιον Όρος να διώξουν τους Ζηλωτές και πάλι δεν πειράζει. Θα ακολουθήσουν τα χνάρια των Κολλυβάδων και θα κατακλύσουν όλη την Ελλάδα, ανάβοντας παντού εστίες Ορθοδοξίας και αφυπνίζοντας συνειδήσεις με μια απαραίτητη ιεραποστολή, σαν εκείνη που άρχισε μετά το 1924 και ξεσήκωσε τους Ορθοδόξους κατά του εκ της Δύσεως κινδύνου.

19 σχόλια:

  1. αγαπητε κ Μαννη,πριν οι εσφιγμενιτες διακοψουν το μνημοσυνο του οικουμενιστη Αθηναγορα,γιατι δεν κοινωνουσαν με μας? τι γνωμη ειχαν τοτε για εμας?μας θεωρουσαν εκκλησια η οχι? αν μεν μας θεωρουσαν εκκλησια,πιστευω οτι ηταν οικουμενιστες και αυτοι,καθοσον κοινωνουσαν και με τους νεοημερολογιτες,και με μας,αν δε,δεν μας θεωρουσαν εκκλησια,τοτε φρονω οτι μας προσεγγισαν μονο και μονο για να εχουν και αυτοι εναν επισκοπο,να τους χειροτονει.δυοιν θατερον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ ή αγαπητή, ανώνυμε ή ανώνυμη, κύριε ή κυρία, από το ύφος της ερωτήσεώς σας φαντάζομαι ότι έχετε ήδη τις αλάνθαστες απαντήσεις σας έτοιμες.
      Αν όμως η ερώτησή σας είναι ειλικρινής, και θέλετε να μάθετε την απάντηση, τότε για να σας απαντήσω πρέπει να ξεκαθαρίσετε τι ακριβώς εννοείτε γράφοντας τη φράση "με μας", λαμβάνοντας υπόψιν τον διάλογο γνωστού ανεκδότου:
      -Εσύ με ποιους είσαι. Με μας ή με τους άλλους;
      -Με σας βρε παιδιά.
      -Εμείς είμαστε οι άλλοι.

      Διαγραφή
  2. Δάσκαλε, το ετοιμόλογον και ευφυές της απαντήσεώς σου μέ συγκινεί !
    Δημήτριος Παντελίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για σκεφθείτε μήπως η σημερινή εντολή κατάληψης του Κονακίου από την Αστυνομία τελικά έχει πολλούς αποδέκτες και όχι μόνο τους αληθινούς Εσφιγμενίτες; Μήπως εκτός από αυτούς, που ξέρουν να αγωνίζονται και το γιατί αγωνίζονται, αποτελεί μία έμμεση, αλλά δυναμική και έμπρακτη προειδοποίηση σε όλους όσους διανοηθούν να αντιδράσουν ουσιαστικά στα όσα έχουν προσχεδιάσει να πράξουν Πάπας και Φανάρι στην θρονική εορτή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. αγαπητε κ.Μαννη ειμαι ο ανωνυμος του πρωτου σχολιου.κατ αρχην ζητω συγγνωμη αν το υφος της ερωτησης μου ειχε ''κατι''. μαρτυς μου ο Θεος δεν επιδιωξα το σχολιο μου να εχει κανενα υφος! εχετε ισως δικαιο,να θελετε διευκρινησεις για το ''με εμας''.
    θεωρησα δεδομενο οτι εφ οσον φερνω σε αντιδιαστολη τους νεοημερολογιτες θα καταστει σαφες οτι ειμαι γνησιος χριστιανος ορθοδοξος(ΓΟΧ).Ανηκα στην συνοδο των ενισταμενων,και τωρα πια στην υπο τον αρχιεπισκοπο Καλλινικο συνοδο.
    ωστοσο ποτε δεν μπορεσα να καταλαβω γιατι η κοινη με την Εσφιγμενου ,αντιμετωπιση του οικουμενισμου μας καθιστα αυτοματα ''αδερφια'',τη στιγμη που οπως ξαναεγραψα επι ηγουμενου Αθανασιου οι εσφιγμενιτες δεν κοινωνουσαν με εμας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ, ευχαριστώ για τις, απαραίτητες για μένα, διευκρινίσεις σας.
      Είστε σίγουρος ότι επί ηγουμενίας του γέροντος Αθανασίου οι εσφιγμενίτες δεν κοινωνούσαν μαζί μας; Γιατί έχω αποδείξεις περί του αντιθέτου.

      Διαγραφή
    2. αγαπητε αδελφε,ΟΧΙ δεν ειμαι σιγουρος για το αν κοινωνουσαν με την γνησια ορθοδοξη εκκλησια οι εσφιγμενιτες.αν εσεις γνωριζετε οτι κοινωνουσαν,πως ονομαζεται αυτο,αν οχι οικουμενισμος? διοτι σιγουρα κοινωνουσαν ΚΑΙ με τον Αθηναγορα,και δι αυτου με τους νεοημερολογιτες(!),εμμεσα η αμεσα.ο δε Αθηναγορας και οι κοινωνουντες με αυτον δεν μας θεωρουσαν ως κανονικη εκκλησια!πως θα το ονομαζε κανεις αυτο?διγλωσσια ισως?παταω σε 2 βαρκες ισως?2 καρπουζια σε μια μασχαλη?η μηπως απλα οικουμενισμο?εμεις σημερα δεν κοινωνουμε με τους ματθαιικους επι παραδειγματι,και πολυ καλα ποιουμε! μπορω εγω να πω οτι μπορω να κοινωνω μαζι τους,με μονο γνωμονα οτι και αυτοι ειναι αντιοικουμενιστες?κατα την ταπεινη μου γνωμη αυτο ειναι απαραδεκτο.το οτι αποτειχιστηκαν απο τον Αθηναγορα οι εσφιγμενιτες,τους απαλασσει de facto απο το οτι δεν μας θεωρουσαν εκκλησια και δεν κοινωνουσαν μαζι μας(οπως νομιζω εγω) η απο το οτι κοινωνουσαν ΚΑΙ μαζι μας ΚΑΙ με τον Αθηναγορα(οπως ισχυριζεστε εσεις-και δεν εχω λογους να αμφιβαλλω)? εχω την πεποιθηση οτι σε αυτο το θεμα εχουμε ενα φαουλ!

      Διαγραφή
    3. Ακούστε να δείτε επειδή έχετε μπερδευτεί λιγάκι και επιπλέον βάζετε στο στόμα μου λόγια που δεν είπα. Οι Εσφιγμενίτες ΔΕΝ κοινωνούσαν ταυτόχρονα ΚΑΙ με τον Αθηναγόρα ΚΑΙ με εμάς. ΜΕΤΑ την διακοπή του μνημοσύνου του Αθηναγόρα κοινώνησαν με την Σύνοδό μας.
      Επίσης μιας και θίξατε τους Ματθαιϊκούς, δεν κοινωνούμε σήμερα μαζί τους όχι επειδή εμείς δεν το θέλουμε, αλλά επειδή εκείνοι μας αποκήρυξαν (ως αιρετικούς, προδότες κλπ. κλπ.) και αποσχίστηκαν από μας το 1937.
      Τέλος, μην συγχέετε την αίρεση του Οικουμενισμού, που έχει συγκεκριμένο ορισμό, με πρακτικές ή καταστάσεις που κακώς τις βαπτίζετε "οικουμενισμό".

      Διαγραφή
    4. μα αγαπητε,ακομα και αν κοινωνησαν μ ε τ α την παυση του μνημοσυνου του Αθηναγορα,μαζι μας,αυτο δεν τους απαλασσει απο το οτι πριν την ενεργεια τους αυτη,ΔΕΝ μας θεωρουσαν εκκλησια! Ποτε γιναμε εκκλησια για την Εσφιγμενου?οταν εμειναν χωρις επισκοπο?
      και δεν μπορω να μην σημειωσω το γεγονος οτι ο ηγουμενος Μεθοδιος,οταν δινει συνεντευξεις σε νεοημερολογιτες δημοσιογραφους,αναφερει οτι διωκονται για το μη μνημοσυνο του πατριαρχη ,αλλα δεν λεει ευθαρσως οτι κοινωνει μαζι μας,ουτε και οτι η διαφορα της εσφιγμενου(και ημων) με το πατριαρχειο δεν ειναι μονον ο οικουμενισμος! καπως συμφεροντολογικο μου φαινεται ολο αυτο! ευχαριστω για την φιλοξενια των σχολιων μου,που ειρησθω εν παροδω,γινονται καλοπροαιρετα,και ζητω συγγνωμη που λογω βιασυνης παρανοησα το σχολιο σας περι κοινωνιας μεθ ημων επι ηγουμενιας μακαριστου Αθανασιου.θεωρησα οτι ενοουσατε οτι κοινωνουσαν με την εκκλησια μας και πριν τη διακοπη του μνημοσυνου του πατριαρχη!και παλιν συγγνωμη!

      Διαγραφή
    5. Εντάξει παρανοήσεις γίνονται στον γραπτό λόγο.
      Όμως δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς εννοείτε με την φράση "δεν μας θεωρούσαν εκκλησία". Έχετε κάποια δήλωσή τους που να λέει ότι οι Παλαιοημερολογίτες δεν είναι εκκλησία; Βέβαια πρέπει να ξέρετε ότι η λέξη "εκκλησία" έχει πολλές έννοιες. Μπορεί να σημαίνει τον οίκο (που λέγεται επίσης και ναός), μια κοινότητα πιστών (π.χ. η Εκκλησία των Γ.Ο.Χ. Αμερικής), μια ολόκληρη τοπική Εκκλησία (π.χ. το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων) ή και το σύνολο των πιστών (Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία). Πρέπει να είμαστε πιο σαφής, όταν μιλούμε για τέτοια θέματα.
      Επιπροσθέτως λάβετε υπόψιν σας ότι η Εσφιγμένου τόσο επί Γέροντος Αθανασίου και Αγίου Γέροντος Ευθυμίου, όσο και επί του νυν ηγουμένου, ΟΡΘΩΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΩΣ έχει διακόψει απλά το μνημόσυνο του οικουμενιστή πατριάρχη χωρίς να μνημονεύει κάποιον άλλο επίσκοπο, διότι αυτή ως αγιορείτικη ανήκει στην δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείο. Κάποια στιγμή θα ανεβάσω και ένα ντοκουμέντο περί του θέματος από την γραφίδα του Ηγουμένου Αθανασίου.
      Αν διαφωνεί όμως κανείς εκκλησιολογικά με την θέση της Εσφιγμένου, μήπως σημαίνει πως πρέπει να κάνει σχίσμα, όπως έκαναν οι ματθαιϊκοί σε αντίστοιχη διαφωνία τους; Για τα θέματα στα οποία υπάρχουν διαφωνίες παραλάβαμε να λύνονται όχι από τον κάθε διαφωνούντα πιστό ή ομάδα πιστών μονομερώς, αλλά από σύμπασα την Εκκλησία συνερχομένη εν Συνόδω. Γι' αυτό θεωρώ τεράστιο βήμα προς την ορθή κατεύθυνση το Κοινό Εκκλησιολογικό Κείμενο με βάση το οποίο μπορεί και πρέπει να γίνει η ένωση όλων των αντιοικουμενιστών.

      Διαγραφή
    6. οταν λεγω οτι δεν μας θεωρουσαν εκκλησια,εννοω προφανως οτι δεν κοινωνουσαν μαζι μας.οταν δεν κοινωνεις με καποιον ,σημαινει οτι ο ''καποιος'' κατι προβλημα ''εχει''. δεν ειμαι θεολογος και ισως η ερμηνεια που δινω δεν ειναι η ενδεδειγμενη,ωστοσο πιστευω κατανοειτε τι θελω να πω! για παραδειγμα εμεις δεν κοινωνουμε με το πατριαρχειο ιεροσολυμων(για προφανεις λογους) συνεπως θεωρουμε οτι εχουμε διαφορες που δεν μας επιτρεπουν το κοινο ποτηριο. αυτη δεν ηταν και η πρακτικη της εσφιγμενου? σε αντιθεση με πολλους αγιορειτες ζηλωτες που δεν μνημονευαν τον πατριαρχη απο την εποχη της αλλαγης του εορτολογιου η και αργοτερα και ανηκαν στην συνοδο μας.οι μονες του αγιου ορους ειχαν κανονικη εκκλησιαστικη κοινωνια με την σχισματοαιρεση του νεου,πριν και μετα την διακοπη της μνημονευσης του Αθηναγορα.η εσφιγμενου ομοιως,αν και μονο πριν την διακοπη του μνημοσυνου.εσεις η εγω κ.Μαννη αν πηγαιναμε το 1970 στην εσφιγμενου θα μετειχαμε του Αγιου Ποτηριου?προφανως οχι!δεν ανηκαμε σε αδελφες εκκλησιες με την εσφιγμενου!εχω αδικο?
      το οτι η εσφιγμενου διαμαρτυρομενη,ορθως επαψε το μνημοσυνο του πατριαρχη δεν την κατεστησε αυτο,αυτοματως ''αθωα'' για τα τοσα χρονια κοινωνιας με τους νεωτεριστες οικουμενιστες νεοημερολογιτες!
      πως μας ανακαλυψε μετα απο 70 χρονια εμας τους ΓΟΧ η εσφιγμενου και αποκαταστησε κοινωνια?ειναι πεποιθηση μου οτι σε αυτο το θεμα κατι ''βρωμαει''-ας μου επιτραπει η εκφραση-.φρονω οτι η εν λογω μονη,οταν αποφασισε -ΟΡΘΩΣ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ- να διαμαρτυρηθει παυοντας τη μνημονευση του πατριαρχη,θελησε καπου να προσκοληθει ωστε να μπορει να εχει χειροτονιες και τα ωφελη μιας εκκλησιας με επισκοπους. εκτος και αν μου διαφευγει οτι οταν αποκατασταθηκε η κοινωνια της με μας,εγιναν οσα εγινα επι παραδειγματι προσφατα,για την ενωση ενισταμενων και γοχ.

      Διαγραφή
    7. Τώρα κατάλαβα ακριβώς με την Εσφιγμένου τι λέτε: λέτε ότι αφού κοινωνούσε τόσα χρόνια με την "σχισματοαίρεση του νέου" όπως την ονομάζεται, άρα θα έπρεπε να "αποκατασταθούν" τρόπον τινά. Κατανοώ πλέον όχι μόνο τι θέλετε να πείτε, αλλά και από που πηγάζει αυτή η απορία που σας οδηγεί σε αδιέξοδο. Είναι εξαιτίας συγκεκριμένων εκκλησιολογικών απόψεων που έχετε αποδεχθεί και οι οποίες γεννούν αντιφάσεις και αντινομίες.
      Πρέπει όμως να αφήσουμε για λίγο στην άκρη την Εσφιγμένου και να αρχίσουμε από την αρχή, αν έχετε βέβαια διάθεση και δεν σας κουράζω εγώ.
      Πείτε μου, κατά τη γνώμη σας, θεωρείτε ότι οι λεγόμενες επίσημες Εκκλησίες, έχουν απωλέσει την Θεία Χάρη και βρίσκονται εκτός της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας και αν ναι πότε ΑΚΡΙΒΩΣ έγινε αυτό και εξαιτίας ποιου γεγονότος;

      Διαγραφή
    8. κ.Μαννη,φυσικα και δεν με κουραζετε!το αντιθετο ισως συμβαινει,μιας και εσεις ασχολειστε εκ της θεσεως του διαχειριστη με ολους εμας τους ''σχολιαστες''.
      δεν θεωρω αγαπητε αδελφε,οτι οι νεοημερολογιτες και οι κοινωνουντες αυτους εχασαν την χαρη του Αγιου Πνευματος. πιστευω κκαι ομολογω την εκκλησιολογια του μακαριστου π.Φλωρινης ΑΠΟΛΥΤΑ!
      ΟΤΙ ΠΑΣΧΟΥΝ ΟΜΩΣ -τροπο τινα- νομιζω οτι συμφωνειτε! ολοκληροι διαλογοι επι διαλογων για πολλα χρονια απαιτηθηκαν για να αρθουν οι διαφορες ενισταμενων και γοχ και να οδηγηθουμε σε κοινο ποτηριο.πως δεν συνεβη το ιδιο με την εν λογω μονη?
      να γινω λιγο πιο σαφης... πριν απο χρονια,νεοημερολογιτης τις, ιερομοναχος(Ευθ.Τρικαμηνας) επαυσε το μνημοσυνο του επισκοπου του και αποτειχιστηκε λογω της αιρεσεως του οικουμενισμου.χωρις οποιαδηποτε αλλη διαδικασια μπορω εγω να κοινωνησω με τον ως ανω με μονο κριτηριο την αντιοικουμενιστικη του σταση?φρονω οτι οχι! αν ο μακαριστος Αρχιεπισκοπος Αυξεντιος πηγαινε στην Εσφιγμενου το 1970 (οποτεδηποτε πριν την παυση του μνημοσυνου του Αθηναγορα) θα γινοταν δεκτος ως επισκοπος? μαλλον οχι! διοτι αν γινοταν δεκτος τοτε η εκκλησιολογια της εσφιγμενου θα ηταν μετεωρη και ανακριβης! η με τον πατριαρχη και με τους συν αυτον κοινωνεις, η με την γνησια ορθοδοξη εκκλησια! ενα απο τα δυο,και ΟΧΙ και τα δυο!
      οσον αφορα την χειροτονια απο πατριαρχικους,του μακαριστου ηγουμενου Ευθυμιου,την ανεφερα οχι για να καταδειξω οτι ηταν ακυρη,αλλα για να τονισω οτι την υπο τον πατριαρχη εκκλησια αναγνωριζε ως προισταμενη αρχη και διοιηκιτικα και πολυ περισσοτερο πνευματικα!

      Διαγραφή
    9. Αγαπητέ αδελφέ, ευχαριστώ για την συζήτηση.
      Βεβαίως συμφωνώ ότι πάσχουν, αλλά από τη στιγμή που συνειδητοποιούν το λάθος τους και το διορθώνουν δεν θεωρώ πως χρειάζεται κάτι παραπάνω για να κοινωνήσουμε. Η περίπτωση γοχ και ενισταμένων ήταν διαφορετική, γιατί ούτε οι μεν ούτε οι δε ευρίσκοντο στην καινοτομία ή σε κοινωνία με την αίρεση, απλά είχαν διαφορετική εκκλησιολογική θεώρηση σε επιμέρους σημεία, η οποία τους είχε οδηγήσει δυστυχώς σε διάσταση.
      Η Εσφιγμένου δεν χρειάζεται να υπαχθεί στην Εκκλησία των γνησίων Ορθοδόξων της Ελλάδος, αφού ανήκει στο κλίμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου (που αυτή την στιγμή έχει αιρετικό Πατριάρχη, γι' αυτό και παραλείπει το όνομά του στην μνημόνευση), δηλαδή σε ΑΛΛΗ Τοπική Εκκλησία. Επομένως, μπορεί να κοινωνεί με όλες τις γνήσιες Εκκλησίες (Ελλάδος, Ρουμανίας κλπ.) και να λαμβάνει χειροτονίες από όποιους θέλει, ελλείψει γνησίων ορθοδόξων Επισκόπων στην Τοπική Εκκλησία που υπάγεται.
      Με τον π. Ευθύμιο (ή οποιαδήποτε άλλη παρόμοια περίπτωση) δεν θα υπήρχε πρόβλημα στην μεταξύ μας κοινωνία, εφόσον αποκήρυξε τους οικουμενιστές με τους οποίους κοινωνούσε, αλλά στέκεται εμπόδιο η καινοτομία του ημερολογίου, την οποία αποδέχεται.
      Με εν Χριστώ αγάπη και εκτίμηση
      Ν.Μ.

      Διαγραφή
  5. οσον δε,αφορα τον αγιας μνημης μακαριστο Ευθυμιο(εχω την ευλογια να κατεχω κομποσχοινι που μου χαρισε)μην ξεχνατε οτι ηταν χειροτονια νεοημερολογιτου,οπως και οι υπολοιποι κληρικοι της Εσφιγμενου.αναγνωριζαν δηλαδη ως μητερα εκκλησια τους ,την υπο τον εκαστοτε πατριαρχη εκκλησια,'' αγνοωντας '' τους γοχ.και διαμαρτυρομαι γιατι θα ηταν ανηθικο τουλαχιστον και εκτος εκκλησιαστικου πνευματος να χειροτονουνται απο τον πατριαρχη αλλα ταυτοχρονα να θεωρουν και μας τους ΓΟΧ ως κανονικη εκκλησια. ευχαριστω και παλι για την φιλοξενια,και ζητω συγγνωμη που σας κουραζω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρώτον, κάνετε λάθος όταν ισχυρίζεστε ότι αγνοούσαν τους ΓΟΧ. Στείλτε μου το email σας να σας στείλω δυο-τρία ντοκουμέντα περί του αντιθέτου.
      Δεύτερον, το ότι η χειροτονία του Αγιου Γέροντος Ευθυμίου ήταν από νεοημερολογίτη τι σημαίνει; Ότι ήταν άκυρη;

      Διαγραφή
    2. Αυτό το γεγονός περι χειροτονία απο νεοημερολογίτη του Αγιου Γέροντος Ευθυμίου, το άκουσα απο ασκητή μοναχό και εξεπλάγην!!
      Αργότερα το κράτησα μυστικό χωρίς να το πω σε κανέναν γιατί δεν ήμουν σίγουρος εαν αληθεύει, και τώρα το βλέπω να επιβεβαιώνεται, απο εσάς!!
      Αυτός που μου το είπε ανήκει στους αποκαλούμενους "οκτάγωνους" για τους οποίους θα ήθελα εαν γνωρίζετε, να μας ενημερώσετε για το τι ακριβώς είναι.
      Επίσης να μας αναλύσετε αυτό ακριβώς που ρωτάτε στο τέλος...
      Ήταν άκυρη;;

      Διαγραφή
    3. Προφανώς εννοείτε "εξαγωνίτες", όχι οκτάγωνους! Είναι μια πολύ μικρή ομάδα αγιορειτών μοναχών που έχουν ανάγει σε δόγμα κάποια μη δογματικά θέματα, όπως π.χ. την χρήση του εξαγώνου ως αίγλη του Θεού Πατρός τον οποίο ζωγραφίζουν, την λατρεία του ονόματος του Ιησού και άλλα.
      Αυτό που λέω στο τέλος για την χειροτονία του Γέροντος Ευθυμίου και απάντησε παραπάνω συμφωνώντας και ο εκλεκτός αδελφός είναι ότι δεν πιστεύουμε ότι η χειροτονία του Γέροντος ήταν άκυρη επειδή έγινε από νεοημερολογίτη.

      Διαγραφή
  6. Κατσουλιέρηδες = εκατομυριοφάγοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή