"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου 2014

Αγιοκατάταξη πέντε νέων Αγίων της Ορθοδόξου Εκκλησίας!

Η Εκκλησία των Γ.Ο.Χ. προέβη στην αγιοκατάταξη πέντε νέων Αγίων. Αυτοί είναι:
 
1. Ο Όσιος Παρθένιος ο Χίος (+8-12-1880)
 
 
2. Ο Όσιος Παχώμιος ο Χίος (+14-10-1905)
 
 
3. Η Νεομάρτυς Αικατερίνη Ρούττη εκ Μάνδρας Αττικής
(+15-11-1927)
 
 
4. Ο Ιερομάρτυς Ιωσήφ εκ Δεσφίνης Παρνασσίδος (+22-7-1944)
 
 
5. Ο Άγιος Ιερώνυμος Αιγίνης (3-10-1966)
 
Εικόνα του Αγίου Ιερωνύμου Αιγίνης στην Ι. Μ. Οσίου Παταπίου στο Λουτράκι!
(Ευχαριστούμε τον θεολόγο κ. Δ. Κάτσουρα για το σχόλιο και την αποστολή της φωτογραφίας)
 
 
Συγχαίρουμε για την απόφαση αυτή αναγνωρίσεως Αγίων, ήδη αναγνωρισμένων στη συνείδηση όλων των Ορθοδόξων Ελλήνων. Το ιστολόγιό μας θα αναρτήσει για τον καθένα ξεχωριστά από μία δημοσίευση. Είθε να πρεσβεύουν υπέρ των ψυχών ημών και της στρατευομένης Εκκλησίας του Χριστού!

8 σχόλια:

  1. Μία ἐνδιαφέρουσα πληροφορία: Πρίν ἁγιοκατατάξει ἡ περί τόν κ. Καλλίνικο Σύνοδος τόν Γέροντα Ἱερώνυμο τῆς Αἰγίνης, οὗτος εἶχε ἁγιογραφηθεῖ κατ' ἐντολήν τοῦ Κτίτορος τῆς περιφήμου Μονῆς τοῦ Ὁσίου Παταπίου Γέροντος Ἀρχιμανδρίτου Νεκταρίου Μαρμαρινοῦ (καταγομένου ἐξ Αἰγίνης) σέ παρεκκλήσιο στό Καθολικό τῆς ἐν λόγῳ Μονῆς. Ἕνας παλαιοημερολογίτης ἅγιος τοιχογραφημένος στό Καθολικό μιᾶς νεοημερολογιτικῆς Μονῆς. Οἱ προσκυνητές τῆς Μονῆς μποροῦν ἰδίοις ὄμμασι νά τό διαπιστώσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ὄντως πολύ ἐνδιαφέρουσα ἡ πληροφορία αὐτή, κ. Κάτσουρα. Εὐχαριστῶ θερμῶς πού μᾶς τήν δώσατε.

      Διαγραφή
  2. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ25 Σεπτεμβρίου 2014 - 12:02 π.μ.

    Η πρόσφατη είδηση της Αγιοκατάταξης των πέντε νέων Αγίων της Εκκλησίας μας από την Ιερά Σύνοδο έδωσε χαρά πνευματική στην καρδία μας. ΄Ηλθε πλέον ο καιρός η Σύνοδος των Αρχιερέων μας, αυτή η Σύνοδος που Θεοφιλώς επιθυμεί την ενότητα κατ αρχάς όλων των Ορθοδόξων του Πατρίου Εορτολογίου, που αγωνίζονται αληθινά για την Δόξα της Εκκλησίας και κατόπιν και άλλων αδελφών που πονούν για την Ορθοδοξία μας, να προχωρήσει στην Αγιοκατάταξη σήμερον των πέντε νέων Αγίων και στο μέλλον και άλλων Αγίων και Οσίων της Εκκλησίας μας ξεχασμένων ή και πιθανόν παραγκωνισμένων, λόγω σκοπιμοτήτων, από την κρατούσα Εκκλησία. Οι νέοι Άγιοι , παραδείγματα ασκήσεως και αγώνα πολλακις μέχρις αίματος και οι παρόντες και άλλοι που θα διακηρυχθούν αργότερα είναι οι Μεσίτες, οι προστάτες και οι φύλακες των ευσεβών σ αυτό τον αγώνα ενάντια στις μεθοδίες του κοσμοκράτωρος του παρόντος αιώνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στην Χίο, όπου έχω ιδία γνώση, κατά την εορτή του αγίου Παχωμίου κάθε χρόνο στις 14/27 Οκτωβρίου την ημέρα της κοιμήσεώς και τουλάχιστον από το 2005 , πλημμυρίζει το μοναστήρι των Αγίων Πατέρων , του οποίου υπήρξε κτήτορας ο άγιος. Ο ευσεβής λαός του νησιού νεοημερολογίτες και παλαιοημερολογίτες τον τιμούν όλοι με πολλή αγάπη αν και το μοναστήρι ουδέποτε εισήλθε στον νεωτερισμό του νεοημερολογιτισμού-οικουμενισμού.
    Ιωάννης Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΔΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΓΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν αγιοποιεί, αλλά προβαίνει σε αγιοκατάταξη, δηλαδή αναγνωρίζει και διακηρύττει την Αγιότητα ενός προσώπου που είναι κοινά αποδεκτό από όλους τους ορθοδόξους (ακόμη και από τους ματθαιϊκούς και τους νεοημερολογίτες). Πιστεύω πως η επιλογή των πέντε συγκεκριμένων Αγίων δεν ήταν τυχαία. Οι όσιοι Παρθένιος και Παχώμιος (κοιμηθέντες αμφότεροι προ του 1924) είναι κοινά αποδεκτοί. Ο άγιος Ιερώνυμος της Αιγίνης, αν και Παλαιοημερολογίτες, αναγνωρίζεται ως άγιος ακόμη και από νεοημερολογίτες, οι οποίοι μάλιστα με συγγραφές τους ανέδειξαν το πρόσωπό του (δείτε τα πολύ ωραία έργα των κ. Πέτρου Μπότση και κ. Σωτηρίας Νούση).
      Η αγία Αικατερίνη και ο άγιος Ιωσήφ επίσης δεν μπορούν να αμφισβητηθούν, λόγω του μαρτυρίου τους.
      Αν η Σύνοδος διακήρυττε ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ την (αναμφισβήτητη και για μένα) αγιότητα του πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου, δεν θα έκανε τίποτε άλλο παρά να αντιγράψει την βιασύνη τόσο των νεοημερολογιτών, όσο και των ματθαιϊκών να διακηρύξουν δηλαδή ως αγίους πρόσωπα που θεωρούν ως αγίους, αλλά που είναι μη αποδεκτά υπό όλων τον Ορθοδόξων (π. Πορφύριος και Βρεσθένης Ματθαίος αντίστοιχα), η αγιότητα των οποίων επίσης θα ερευνηθεί εν καιρώ ευθέτω από την Εκκλησία.
      Για τον μακαριστό όμως και αδικημένο Ομολογητή Χρυσόστομο Καβουρίδη, είμαι σίγουρος πως η αγιότητα του θα αναγνωριστεί στο μέλλον.

      Διαγραφή
    2. Εὔλογο τό ἐρώτημα, μέ μία λεκτική διόρθωσι: Στήν Ὀρθοδοξία, δέν γίνεται λόγος γιά "ἁγιοποιήσεις," ὅπως στόν Παπισμό, ἀλλά γιά "ἁγιοκατατάξεις." Ὁ Χρυσόστομος Καββουρίδης ὑπῆρξε μέγας Ὁμολογητής τῆς Ὀρθοδοξίας, τό δέ συγγραφικόν ἔργον πού μᾶς ἄφησε φανερώνει ὅτι ἐπρόκειτο περί σοφοῦ καί σεμνοῦ ἱεράρχου. Ἴσως οἱ σημερινοί ἐπίσκοποι νά προσβλέπουν εἰς μίαν προσέγγισιν διά ἕνωσιν μετά τῶν Ματθαιϊκῶν, ὁπότε δέν θά ἤθελαν νά τούς ἐξαγριώσουν. Ἄν ὄντως αὐτός ἦτο ὁ λόγος τῆς μή ἁγιοκατατάξεως τοῦ Χρυσοστόμου εἰς αὐτήν τήν φάσιν, τότε, κατά τήν γνώμην μου, πρόκειται γιά λάθος. Ἀκόμη καί ἄν ἐπιτευχθῇ μία τοιαύτη ἕνωσις, ἡ ὁποία φαντάζει ὡς ἀδύνατος, δέν νομίζω ὅτι θά διαρκήσῃ γιά πολύ. Διότι, ἐξ ὅσων γνωρίζω, ὡς τό πλεῖστον, οἱ Ματθαιϊκοί ἔχουν ἕνα περίεργον μῖσος διά τόν Χρυσόστομον. Ὑπάρχουν, βεβαίως, καί κάποιες συνετές φωνές ἐντός τοῦ Ματθαιϊσμοῦ, ἀλλά δυστυχῶς ἐμμένουν εἰς αὐτόν, πού εἶναι ὁ κυρίως ὑπεύθυνος γιά τίς διαιρέσεις στό Πάτριο.

      Διαγραφή