ΠΗΓΗ: http://entoytwnika1.blogspot.gr/2014/05/blog-post_11
Βαρθολομαίος: «Ο Πάπας Ιωάννης, Προστάτης της ενότητας όλων των Χριστιανών»
ΜΕΡΟΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ, ΣΕ ΙΤΑΛΙΔΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ
Σημείωση Κατάνυξης: Μας απεστάλη από φίλο του ιστολογίου μας μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με την εξής παρατήρηση την οποία προσυπογράφουμε...
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ *φρονώ πως δεν βαδίζουμε απλά, αλλά έχουμε ήδη κάνει την ένωση με τους παπικούς αφού αναγνωρίζουμε και τους ¨αγίους¨ τους! Με λύπη παρατηρώ ότι ο Πατριάρχης μας μιλάει για εμάς χωρίς εμάς! Ο Θεός να του δώσει φώτιση να μην εκτροχιαστεί!
Σας παραθέτω ΜΟΝΟ την 1η και 2η παράγραφο από την συνέντευξη του Οικ. Πατριάρχου στην Ιταλίδα δημοσιογράφο Stefania Falasca για την καθολική εφημερίδα "Avvenire" στις 26 Απριλίου 2014
ΥΓ. 1.Οι υπογραμμίσεις είναι δικές μου.
2. Η εν λόγω συνέντευξη είναι αρκετά μεγάλη και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και άλλες «ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΕΣ» ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ τις οποίες δεν άντεξα να μεταφράσω. Όποιος γνωρίζει Ιταλικά μπορεί να την διαβάσει ολόκληρη εδώ:
ΠΗΓΗ: εδώ
«Papa Giovanni patrono dell’unità di tutti i cristiani»ημερομηνία: 26-04-2014 - Κείμενο Α.Θ.Π. Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχουdi Stefania Falasca per "Avvenire" (26 aprile 2014)
La grande venerazione del mondo ortodosso verso Giovanni XXIII si espresse già all’indomani della sua morte, tanto da considerarlo un Prepadovnie, un santo e un patrono dell’ecumenismo. Il patriarca Atenagora fu il primo ad applicare alla sua persona il passo evangelico: «Venne un uomo, mandato da Dio, il cui nome era Giovanni». «Noi possiamo farci ispirare dal suo esempio, affinché si continui il difficile e faticoso cammino per ritrovare l’unità dei cristiani», afferma oggi, in questa intervista, il successore di Atenagora, Bartolomeo I, patriarca ecumenico di Costantinopoli. Bartolomeo è il primo patriarca nella storia delle Chiese sorelle ad aver assistito all’insediamento di un Papa e a partire dalla canonizzazione di Giovanni XXIII delinea anche il significato della prossima visita a Gerusalemme, che compirà insieme con papa Francesco.(ΕΡΩΤΗΣΗ)- Papa Giovanni XXIII aveva suscitato anche nei fratelli ortodossi una autentica venerazione. Che cosa significa oggi per Lei, e per i cristiani ortodossi, il riconoscimento pieno della sua santità?(ΑΠΑΝΤΗΣΗ)- Il compianto Papa Giovanni XXIII è stato davvero una grande figura spirituale nella storia della Chiesa Cattolica e del cristianesimo. Il mio beato predecessore, il Patriarca Ecumenico Atenagora, riconobbe pubblicamente la grande personalità di questo Papa, riservando proprio a lui le espressioni evangeliche che lo accostano a Giovanni Battista Pròdromos, precursore di nostro Signore. Difatti, Giovanni XXIII fece realizzare un passo decisivo nel cammino della Chiesa, grazie alla sua importante e coraggiosa decisione di convocare il Concilio Vaticano II, che tra l’altro, con le sue indicazioni, ha aperto la strada per la partecipazione della Chiesa cattolica al movimento ecumenico, in vista del ripristino dell’unità dei cristiani e con effetti particolarmente rilevanti nei rapporti tra cattolici e ortodossi. Tale evento, insieme alle virtù di dolcezza, bontà e amore che adornavano il carattere e la vita di quel grande uomo della Chiesa, giustifica pienamente l’onore della canonizzazione riservato a lui dalla Chiesa cattolica.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ:ημερομηνία: 26-04-2014 - Κείμενο Α.Θ.Π. Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου«Ο Πάπας Ιωάννης Προστάτης της ενότητας όλων των Χριστιανών»Η λατρεία του Ορθόδοξου κόσμου προς τον Ιωάννη XXIII εξεφράσθη ήδη από την επομένη του θανάτου του, έτσι ώστε να θεωρείται ένας Prepadovnie, ένας άγιος και προστάτης του Οικουμενισμού. Ο Πατριάρχης Αθηναγόρας ήταν o πρώτος που απέδωσε στο πρόσωπό του το Ευαγγελικό χωρίο: «Εγένετο ἄνθρωπος ἀπεσταλμένος παρὰ Θεοῦ, ὄνομα αὐτῷ ᾿Ιωάννης». «Μπορούμε να εμπνευστούμε από το παράδειγμά του, έτσι ώστε να συνεχίσουμε το δύσκολο και επίπονο ταξίδι για να ξαναβρούμε την ενότητα των Χριστιανών», λέει σήμερα, σε αυτή τη συνέντευξη, ο διάδοχος του Αθηναγόρα, Βαρθολομαίος Α ', Οικουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως. Ο Βαρθολομαίος είναι ο πρώτος Πατριάρχης στην ιστορία των αδελφών Εκκλησιών που πήρε μέρος σε ενθρόνιση ενός Πάπα και ξεκινώντας από την αγιοποίηση του Πάπα Ιωάννη XXIII υπογραμμίζει επίσης, τη σημασία της επικείμενης επίσκεψης στην Ιερουσαλήμ, την οποία θα πραγματοποιήσει μαζί με τον Πάπα Francesco.ΕΡΩΤΗΣΗ.- Ο Πάπας Ιωάννης ΧΧΙΙΙ εξέφρασε επίσης μια αυθεντική λατρεία προς τους Ορθόδοξους αδελφούς. Τι σημαίνει αυτό για σας σήμερα και για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς, η πλήρης αναγνώριση της αγιότητας του;ΑΠΑΝΤΗΣΗ.- Ο αείμνηστος Πάπας Ιωάννης ΧΧΙΙΙ ήταν πράγματι μια μεγάλη πνευματική προσωπικότητα στην ιστορία της Καθολικής Εκκλησίας και του Χριστιανισμού. Ο Ευλογημένος προκάτοχός μου, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας, αναγνώρισε δημοσίως τη μεγάλη προσωπικότητα αυτού του Πάπα προσδίδοντας σ 'αυτόν τις ευαγγελικές φράσεις που τον παρομοιάζουν με τον Ιωάννη τον Βαπτιστή τον Πρόδρομο, τον πρόδρομο του Κυρίου μας. Στην πραγματικότητα , ο Ιωάννης XXIII έκανε ένα αποφασιστικό βήμα στην πορεία της Εκκλησίας, χάριν στην σημαντική και θαρραλέα απόφασή του να συγκαλέσει το Δεύτερο Συμβούλιο του Βατικανού, το οποίο, μεταξύ άλλων με τις οδηγίες του, άνοιξε το δρόμο για τη συμμετοχή της Καθολικής Εκκλησίας στην οικουμενική κίνηση, ενόψει της αποκατάστασης της Χριστιανικής ενότητας με ιδιαίτερα σημαντικές επιπτώσεις στις σχέσεις μεταξύ Καθολικών και Ορθοδόξων. Αυτό το γεγονός, μαζί με τις αρετές του, την ευγένεια, την καλοσύνη και την αγάπη που κοσμούσαν το χαρακτήρα και τη ζωή του μεγάλου αυτού άνδρα της Εκκλησίας, δικαιολογεί πλήρως την τιμή της αγιοποίησης που επιφυλάχθηκε γι 'αυτόν από την Καθολική Εκκλησία.
ΠΗΓΗ ''ΚΑΤΑΝΥΞΙΣ''
http://katanixis.blogspot.gr/2014/05/blog-post_9196.html
2ο ΜΕΡΟΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ, ΣΕ ΙΤΑΛΙΔΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ
Σημείωση
Κατάνυξης:
Μας απεστάλη από φίλο του ιστολογίου μας μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου η
συνέχεια της συνέντευξης του Οικ. Πατριάρχου. Ευχαριστούμε πολύ τον φίλο μας που
ανταποκρίθηκε στην παράκλησή μας για την μετάφραση και της υπόλοιπης
συνέντευξης. Ο ίδιος σημειώνει τα εξής αξιοπερίεργα:
ΣΥΝΕΒΗ
ΤΟ ΕΞΗΣ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ
Μετά από την χθεσινή
ανάρτηση του 1ου μέρους της συνέντευξης από το blog
σας οι
υπεύθυνοι της Ιεράς Μητροπόλεως Ιταλίας και Μάλτας σε κλάσματα δευτερολέπτου
ΕΣΠΕΥΣΑΝ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ τον τίτλο από «Papa Giovanni patrono dell’unità di tutti i
cristiani» σε «Papa Giovanni XXIII una grande figura spirituale» δηλαδή από «Ο Πάπας
Ιωάννης Προστάτης της ενότητας όλων των Χριστιανών» σε "Ο πάπας
Ιωάννης μία μεγάλη πνευματική προσωπικότητα" !!!!!!! Δυστυχώς (για
αυτούς) υπάρχει η εφημερίδα με τον αρχικό τίτλο.
Τι να πω βρε παιδιά !
Μεγάλη η δύναμή σας!!!
ΥΓ. Οι
υπογραμμίσεις είναι δικές μου
2ο ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚ. ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΔΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ STEFANIA FALASCA ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "AVVENIRE" ΣΤΙΣ 26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2014 ΜΕ ΤΙΤΛΟ:ΕΡ.-Πόσο επηρέασε την οικουμενική ευαισθησία του Roncalli η μακράν περίοδος που πέρασε ως εκπρόσωπος της Αγίας Έδρας στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία και την Τουρκία;ΑΠ.-Η μακράν εμπειρία του Angelo Giuseppe Roncalli ως εκπρόσωπος της Αγίας Έδρας σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Βουλγαρία και η Τουρκία - όπου είναι η έδρα του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως - του προσέφερε την ευκαιρία να γνωρίσει και να αγαπήσει τους Ορθόδοξους λαούς και να συνδεθεί με ιδιαίτερους δεσμούς με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Η ανάμνηση της παραμονής του στην πόλη της Istanbul παραμένει ακόμα ζωντανή, γιατί η εξοικείωσή του με τους Ορθοδόξους, σε αυτές τις συνθήκες, άφησε ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα στην προσωπικότητά του και συνέβαλε ουκ ολίγον ώστε να προωθήσει το πνεύμα του ανοίγματος προς την Ορθοδοξία που τον συγκινούσε .ΕΡ.-Κατά την διάρκεια των ετών του (οικουμενικού) συμβουλίου, ορισμένα μέλη των Ανατολικών Εκκλησιών είχαν προτείνει ακόμη και τον Ιωάννη XXIII ως «προστάτη» της ενότητας των Χριστιανών. Είναι μια προοπτική που μπορεί να ληφθεί υπόψιν και πάλι στην τρέχουσα οικουμενική πορεία;ΑΠ.-Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο Ιωάννης XXIII ήταν ο υποκινητής της πορείας της Καθολικής Εκκλησίας για τη ενότητα των χριστιανών και υπό αυτή την έννοια εξακολουθεί να παραμένει ένας προστάτης τόσο στο παρόν όσο και στο μέλλον. Μπορούμε να εμπνευστούμε από το παράδειγμά του, έτσι ώστε να συνεχίσουμε το δύσκολο και επίπονο ταξίδι για να ξαναβρούμε την ενότητα των Χριστιανών.ΕΡ.-Συναντήθηκατε με τον επίσκοπο της Ρώμης Francesco από την πρώτη κιόλας ημέρα του ποντιφικάτου του. Λίγο περισσότερο από ένα χρόνο μετά την εκλογή του ποια είναι η εντύπωση που επικρατεί μεταξύ των Ορθοδόξων πιστών και μεταξύ των ηγετών των Ανατολικών Εκκλησιών για τον τρόπο άσκησης της έδρας του Επισκόπου της Ρώμης;ΑΠ.-Μέχρι στιγμής, από την δημόσια διακονία του Papa Francesco έχουν εντυπωσιαστεί ακόμη και οι μή χριστιανοί. Το ήθος της απλότητας και της αγάπης για κάθε ανθρώπινη ύπαρξη, ειδικά προς τους βασανισμένους και τους φτωχούς, που διακρίνεται στο κήρυγμα και τον τρόπο της ζωής του Πάπα Francesco, αντιστοιχεί στο πνεύμα του Ευαγγελίου και επομένως στις ανάγκες του παρόντος χρόνου και σε μεγάλο βαθμό διευκολύνει τον οικουμενικό διάλογο. Οι Ορθόδοξοι δεν εκλαμβάνουν τώρα πια τον παπικό θεσμό ως αυταρχικό, κάτι που στο παρελθόν είχε παρεμποδίσει σοβαρά τις σχέσεις μεταξύ Καθολικών και Ορθοδόξων. Ως εκ τούτου, το παράδειγμα του Πάπα Francesco βάζει σε μια νέα βάση ολόκληρη την πορεία του οικουμενικού διαλόγου.ΕΡ.-Σύντομα , εσείς Αγιώτατε και ο Πάπας Francesco θα προβείτε σε ένα κοινό προσκύνημα στους Αγίους Τόπους, τη γη του Ιησού. Τι μήνυμα θα δοθεί στην Καθολική (Οικουμενική) Εκκλησία από το γεγονός ότι η συνάντησή σας θα λάβει χώρα στην Ιερουσαλήμ; Θα είναι μόνο η ανάμνηση ενός γεγονότος του παρελθόντος;ΑΠ.-Δίνω μεγάλη σημασία στην συνάντηση με τον Πάπα Francesco στην Ιερουσαλήμ, την η οποία εγώ προσωπικά πρότεινα, στην πρώτη μας συνάντηση την ημέρα της έναρξης του Ποντιφικάτου του. Ο χαρακτήρας αυτής της συνάντησης θα είναι, πρώτον εορταστικός, καθώς συμπίπτει με την 50ή επέτειο της ιστορικής συνάντησης μεταξύ του Πάπα Παύλου VI και του αείμνηστου προκατόχου μου Αθηναγόρα στην πόλη της Ιερουσαλήμ το 1964. Δεν πρέπει να υποτιμούμε αυτόν τον εορταστικό χαρακτήρα της συνάντησης. Η ιστορία δεν πρέπει να ξεχαστεί, διότι μπορεί να γίνει δασκάλα μας στο παρόν. Η συνάντηση αυτή τότε, απαιτούσε ουκ ολίγη έμπνευση και θάρρος και πρέπει να το αναγνωρίσουμε με ευγνωμοσύνη εμείς οι διάδοχοι. Εξίσου σημαντική επίσης είναι η συμβολική δύναμη του τόπου στον οποίο πραγματοποιήθηκε εκείνη η συνάντηση, η οποία έλαβε χώρα εκεί όπου ο Κύριος μας, προσευχήθηκε στον Πατέρα Του για την ενότητα όλων εκείνων που πιστεύουν σ 'Αυτόν. Η προσευχή και η εντολή του Κυρίου «ἵνα ὦσιν ἓν» μας ταλανίζει πάντα και μας θυμίζει ένα καθήκον το οποίο, δυστυχώς, συχνά ξεχνάμε. Ως εκ τούτου, η συνάντηση του Μαΐου θα δώσει μια νέα ώθηση στις σχέσεις των δύο Εκκλησιών, υπό το φως των νέων ιστορικών δεδομένων. Σήμερα ο κόσμος αντιμετωπίζει προβλήματα των οποίων η λύση απαιτεί την αδελφική συνεργασία και την κοινή δράση μεταξύ όλων των χριστιανών, στην οδό προς την πλήρη κοινωνία, σύμφωνα με το θέλημα του Κυρίου μας.ΕΡ.-Για τον Πάπα Ιωάννη, το γεγονός της κοινής ανάγνωσης του Ευαγγελίου καθιστούσε δυνατή την ελπίδα να επανέλθει στον ορίζοντα η πλήρης μυστηριακή και εκκλησιαστική ενότητα μεταξύ των Ορθοδόξων και των Καθολικών. Είναι έτσι και σήμερα;ΑΠ.-Στην πραγματικότητα, όσο περισσότερο επιστρέφουμε στην κοινή πηγή του Ευαγγελίου, τόσο περισσότερο ανακαλύπτουμε τις κοινές μας πηγές. Για τους Καθολικούς και τους Ορθοδόξους αυτό το γεγονός, παραπέμπει στον τρόπο με τον οποίο το Ευαγγέλιο έγινε κατανοητό και ερμηνεύτηκε από τους Πατέρες της Εκκλησίας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, για χίλια χρόνια, η κοινή κατανόηση του Ευαγγελίου στην Ανατολή και τη Δύση εκφράζόταν και μέσα από την πλήρη μυστηριακή κοινωνία μεταξύ Καθολικών και Ορθοδόξων.ΕΡ.-Πώς η κρίση που πλήττει τον κόσμο αναζητά επίσης τον δρόμο για την ενότητα των Χριστιανών;ΑΠ.-Η παρούσα κατάσταση στον κόσμο καθιστά ολοένα και πιο απαραίτητη την ενότητα των Χριστιανών. Η πίεση που ασκείται στους χριστιανούς σήμερα είναι διπλή: από τη μία πλευρά, εκδηλώνεται σε περιοχές όπου οι χριστιανοί υφίστανται διώξεις και αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τη γη των πατέρων τους. Από την άλλη πλευρά, εκφράζεται σε κοινωνίες με μακράν χριστιανική παράδοση, όπου όμως το πνεύμα της εκκοσμίκευσης τείνει να «διαβρώσει» τα θεμέλια της Εκκλησίας. Μπροστά σε αυτά τα προβλήματα, η αλληλεγγύη μεταξύ όλων των χριστιανών είναι απαραίτητο να εμπνεύσει μια κοινή απάντηση.ΕΡ.-Κατά την πρόσφατη Σύναξη τελικά καθορίστηκε για το 2016 το Μεγάλο Συμβουλίο των Ορθοδόξων Εκκλησιών. Θα μπορούσε να αποτελέσει το αντίστοιχο Ορθόδοξο «Βατικανό II»; Θα προσκληθούν εκπρόσωποι των αδελφών Εκκλησιών, αρχίζοντας από την Καθολική Εκκλησία;ΑΠ.-Είναι αλήθεια ότι στην τελευταία Σύναξη των αρχηγών των Ορθοδόξων Εκκλησιών πάρθηκε η ιστορική απόφαση να πραγματοποιηθεί, αν θέλει ο Θεός, η Αγία και Μεγάλη Πανορθόδοξη Σύνοδος για το έτος 2016. Οι εν λόγω Σύνοδος θα ασχοληθεί κυρίως με θέματα που αφορούν την εσωτερική ζωή της Ορθοδόξου Εκκλησίας και, υπό αυτήν την έννοια, θα είναι διαφορετικό από το δεύτερο Συμβούλιο του Βατικανού, στο οποίο είχαν συμπεριληφθεί θέματα σχετικά με την πίστη και το δόγμα. Δεν θα λήψει πάραυτα, μέσα στο πλαίσιο των θεμάτων που καλύπτονται από την Σύνοδο, το ζήτημα των σχέσεων της Ορθοδοξίας με τους χριστιανούς που δεν ανήκουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία αλλά και με τον υπόλοιπο κόσμο γενικότερα. Το ζήτημα της παρουσίας παρατηρητών στην Σύνοδο από άλλες Εκκλησίες και δόγματα παραμένει ανοικτό. Θα αντιμετωπιστεί με τις συνοδικές μεθόδους και οι αποφάσεις θα ληφθούν με την ανάλογη μέριμνα.Ολόκληρη η συνέντευξη στην Ιταλική γλώσσα εδώ:
http://katanixis.blogspot.gr/2014/05/blog-post_9196.html
ΣΧΟΛΙΟ "ΚΡΥΦΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ": ΝΑ ΤΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΚΑΛΑ ΑΥΤΑ ΟΣΟΙ ΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ. ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΠΥΚΝΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΒΑΔΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΑΓΙΟΠΑΤΕΡΙΚΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΩΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΝ ΣΤΗ ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ, Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΣΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΚΟΨΕΙ ΤΟΥΣ ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΥΣ ΕΞ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΩΣ ΣΑΠΙΑ ΜΕΛΗ, ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ.
Ο Αρχιοικουμενιστής αιρεσιάρχης Βαρθολομαίος, όχι μόνο είναι αιρετικός αλλά τώρα εμφανέστατα φαίνεται και ανιστόρητος ισχυριζόμενος ότι οι Ορθόδοξοι βρίσκονταν σε κοινωνία με τους παπικούς προ του σχίσματος. Όχι, μόνο αυτό αλλά προκαλεί λέγοντας ότι η "Ορθόδοξη" σύνοδος που έχει προγραμματιστεί για το 2016 και η οποία θέλει να αναγνωριστεί ως Οικουμενική θα γίνει όχι για δογματικά ζητήματα όπως οι Γνήσιες Οικουμενικές σύνοδοι αλλά για να ρυθμίσει εσωτερικά θέματα της Εκκλησίας. Αποθρασύνεστε κ Βαρθολομαίε.
ΑπάντησηΔιαγραφή