"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Τετάρτη, 19 Μαρτίου 2014

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ "ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ" (ΜΕΡΟΣ 4ο[τελευταίο]: O ΔΗΘΕΝ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ)

(ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΕΔΩ)
 
Ο όρος “Παλαιοημερολογιτικός Οικουμενισμός” πρωτοεμφανίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1970 όταν χρησιμοποιήθηκε από ματθαιϊκούς θεολόγους (Γκουτζίδης, Κοντογιάννης) για να πολεμήσουν τους ποθούντας την ένωση μεταξύ των μόνο δύο, τότε, "παρατάξεων" των Γ.Ο.Χ., ήτοι των "Φλωρινικών" του Αρχιεπισκόπου Αυξεντίου και των Ματθαιϊκών του Αρχιεπισκόπου Ανδρέου, και συγκεκριμένα τους π. Βασίλειο Σακκά, π. Καλλιόπιο Γιαννακουλόπουλο (μετέπειτα Επίσκοπο Γ.Ο.Χ. Πενταπόλεως), π. Παντελεήμων Μητρόπουλο, μοναχό Βίκτωρα Ματθαίου, Κωνσταντίνο Σαραντόπουλο (νυν Αρχιεπίσκοπο των Γ.Ο.Χ. Καλλινίκο) και άλλων, οι οποίοι εργάστηκαν ποικιλοτρόπως για την ποθούμενη ενότητα, η οποία όμως απέτυχε.
 
Ο “Παλαιοημερολογιτικός Οικουμενισμός”, υποτίθεται πως εκφράζει την άποψη ότι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία δεν υφίσταται, όσο υπάρχουν πολλές Σύνοδοι Γ.Ο.Χ. και ότι μόνο με την ένωση αυτών θα μπορεί να υπάρχει. Αυτή η βλάσφημη κατηγορία (μαζί με τον εκτός πραγματικότητος χαρακτηρισμό "παλαιοημερολογίτης οικουμενιστής"), προσάχθηκε σε όλους όσους, στο παρελθόν ή σήμερα, ήθελαν και θέλουν την ενότητα των Ορθοδόξων. Όμως φανερώνεται ότι ο φανταχτερός αυτός όρος, είναι στην πραγματικότητα μια φούσκα, αφού όσοι ποθούν την ενότητα αυτή ποτέ δεν υποστήριξαν ότι δεν υπάρχει η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, λόγω της πολυδιάσπασης, όπως  δηλαδή ισχυρίζονται οι Οικουμενιστές.
Σε αυτό το πλανεμένο συμπέρασμα πέφτουν μόνο όσοι συγχέουν την Μία (το οποίο δηλώνει την ενότητα Πίστεως), Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία του Χριστού (που μπορεί να περιλαμβάνει και την “παράταξη” του Απολλώ και την “παράταξη” του Κηφά ή όπως είδαμε εδώ, σε άλλη χρονική περίοδο και διαφορετικό τόπο, και την “παράταξη” του Μελετίου και την “παράταξη” του Παυλίνου), με μία (ως αριθμητικό) Σύνοδο Επισκόπων, που μάλιστα την αποκαλούν και "Η Εκκλησία".

Αντιθέτως όσοι αγωνίζονται για την ενότητα δεν μιλούν για κλάδους ή για Συνόδους που εννούμενες θα δημιουργήσουν την δήθεν ανύπαρκτη Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, αλλά για την αναγκαιότητα ενώσεως εκείνων των Συνόδων και Τμημάτων του αδιαιρέτου σώματος της Εκκλησίας, που ορθοτομούν τον λόγο της αληθείας και συναποτελούν ήδη τα μέλη της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας.

Για μια τέτοια ενότητα προσευχήθηκε θερμώς και ο Κύριος και Αρχηγός της Πίστεώς μας Ιησούς Χριστός (Ιω. ιζ΄, 21).

Μια τέτοια ενότητα έχουμε την ευλογία να ζούμε αυτές τις ημέρες  στη χώρα μας με την ένωση των δύο βασικών Συνόδων των Ακαινοτομήτου Πληρώματος της Εκκλησίας της Ελλάδος (Ιεράς Συνόδου των Γ.Ο.Χ. και Ιεράς Συνόδου των Ενισταμένων) σε μία πλέον Σύνοδο με Πρόεδρο αυτής τον Αρχιεπίσκοπο κ. κ. Καλλίνικο, έτσι ώστε εκτός της ενότητος της Πίστεως, να υπάρχει πλέον και διοικητική ενότητα.

Ευχόμαστε ο Μέγας Αρχιερεύς να χαρίζει υγεία και φώτιση σε όλους τους αληθινούς Ορθοδόξους επισκόπους, ώστε να διακονήσουν την Εκκλησία Του, όπως Αυτός θέλει.

 
 

1 σχόλιο:

  1. Αγαπητέ μου δάσκαλε, σε συγχαίρω θερμώς για το σύντομο, αλλά διαφωτιστικό, αναγκαίο και αποστομωτικό (για τους διαστρεβλωτάς της αληθείας) κείμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή