"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΣ ΤΟΝ Π. ΕΥΘΥΜΙΟ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ "ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ"

ΣΗΜΕΙΩΣΗ "ΚΡΥΦΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ": Ο διάλογος όπως τον αντιλαμβανόμαστε πρέπει να έχει σκοπό την ανάδειξη της Αλήθειας και όχι την δικαίωση, με κάθε τρόπο και κόστος, της αδιάλλακτης και θεωρουμένης ως αλάνθαστης, απόψεώς μας. Σε μια τέτοια περίπτωση θα καταντήσει μια ατέρμονη παράθεση θέσεων και αντιθέσεων, χωρίς ωφέλεια. Το ιστολόγιό μας δεν είναι υπέρ των αιωνίων απαντήσεων και ανταπαντήσεων. Αν διαπιστώσουμε ότι υπάρχει πετρώδες έδαφος, σταματούμε να σπέρνουμε. 
Απογοητευμένοι λοιπόν από την αδιαλλαξία και τις συνεχιζόμενες παρερμηνείες του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά, ο οποίος επικέντρωσε, στην τελευταία του απάντηση, το θέμα σε ένα μόνο σημείο (στην (παρ)ερμηνεία ενός αποσπάσματος του Αγίου Νικοδήμου, λαμβάνοντας αφορμή από τις... τελίτσες του Κοττέα, τον οποίο και κατηγόρησε ως... στρεψόδικο), ενώ ταυτόχρονα απέφυγε να ανακαλέσει τόσο τις συκοφαντίες περί δήθεν επτά (7) Αρχιεπισκόπων αλληλοαναθεματισμένων και αλληλοκαθαιρουμένων παρατάξεων, όσο και τα άδικα γραφόμενά του για τον πρώην Φλωρίνης, δεν συνεχίζουμε τον διάλογο μαζί του, όπως άλλωστε είχαμε προαναγγείλει (αφού πλέον είχε γίνει ξεκάθαρη η πεισμονή του), παραθέτουμε όμως την απάντηση του ιστολογίου "ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ", που απαντά επαρκώς στις στρεψοδικίες του π. Ε. για τα γραφόμενα του Ιερού Νικοδήμου (Υποσημείωση στον Ζ΄ Αποστολικό), μόνο και μόνο για να αποδειχθεί, για άλλη μια φορά, πως μπροστά σε αντράνταχτα επιχειρήματα, ο άνθρωπος που έχει πείσει τον εαυτό του ότι είναι αλάθητος, θα παραμείνει αμετανόητος, αν δεν βάλει ο Θεός το χέρι του. Το οποίο και απευχόμαστε.
 

7 σχόλια:

  1. Για την καλύτερη ενημέρωση όλων μας σας πληροφορώ, ότι το συγκεκριμένο απόσπασμα που επικαλείται ο π. Ευθύμιος δεν το ανακάλυψε αυτός πρώτος, αλλά πολύ προ αυτού άλλοι κληρικοί του Νέου, που ανήκαν στους λεγόμενους " συντηρητικούς" και το έλεγαν ο ένας στον άλλο για αλληλοδικαίωση, αλλά απέφευγαν να το λένε δημοσίως για δύο κυρίως λόγους. Πρώτον γιατί γνώριζαν,ότι Θεολογικώς η ερμηνεία, ότι το τμήμα αυτό της υποσημείωσης καταδικάζει κατ ουσία το κίνημα του Πατρίου δεν ήταν καλά θεμελιωμένο, για λόγους όπως αυτούς που ήδη έχω αναφέρει σε προηγούμενα σχόλιά μου στο http://www.paterikiparadosi.blogspot.gr/2013/10/blog-post_2.html#comment-form και δεύτερον, διότι εάν παραδέχονταν δημοσίως, ότι δεν είναι ουσιαστικά παράβαση η αλλαγή του Πασχαλίου, που επίσης περιλαμβάνεται στο απόσπασμα αυτό, τότε έδιναν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία και δικαίωση στους Οικουμενιστές του Φαναρίου και τους ομοϊδεάτες τους να προχωρήσουν και στην αλλαγή του Πασχαλίου, αφού και αυτή δήθεν θα ήταν ουσιαστικά νόμιμη, σύμφωνα με την λανθασμένη ιστορικά ερμηνεία του λόγου του Αγίου Νικοδήμου. Αυτές οι λεπτομέρειες των πιθανών δυσμενών συνεπειών μάλλον δεν ελήφθησαν υπόψη από τον π. Ευθύμιο που την επικαλείται σήμερα με τόσο μεγάλη δημόσια προβολή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ7 Οκτωβρίου 2013 στις 7:00 π.μ.

    Θεωρώ ότι μετά την αποδοχή εκ μέρους σας της απάντησης προς τον π. Ευθύμιο που δόθηκε από το ιστολόγιο " ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ" δεν δικαιούται πλέον ούτε ο π.Ευθύμιος ούτε οι συνεργάτες του να αποφύγουν τον διάλογο με το ιστολόγιο αυτό, δίνοντας απαντήσεις σε όσα αυτό αναφέρει. Εάν αποφύγουν τον διάλογο θα είναι σαφώς δείγμα αδυναμίας εκ μέρους τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο αδελφός από την σελίδα Εν τούτο Νίκα δηλαδή μας εξηγεί πως η Ελλαδική Εκκλησία έγινε σχισματική λόγο της αλλαγής του ημερολογίου. Μετά προσπαθεί να απολογηθεί ότι δεν νοιάζονται οι παλαιοημερολογήτες για τις ημέρες αλλά οι νεοημερολογίτες. Αδελφέ μονίμως γράφεις πόσο μεγάλο κακό ήταν η αλλαγή του ημερολογίου και ταυτοχρόνως μας λες ότι δεν ενδιαφέρεστε για τις ημέρες. Συγχώρησε με αλλά διακρίνω μια αντίφαση στα λεγόμενά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όσον αφορά το γνωστό περί Μασσώνων επιχείρημα θέλω να μου απαντήσει κάποιος πως γίνετε ο τότε Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρυσόστομος όπως και η σύνοδος να είναι Μασόνοι και ταυτόχρονα να υπογράφουν εγκύκλιο καταδίκης της Μασσωνίας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ μου κ. Μακρή χαίρετε εν Κυρίω!
    Ευχαριστώ για την παράθεση των σχολίων σας στο ιστολόγιό μου. Έχω παρακολουθήσει και άλλα σχόλιά σας σε άλλα ιστολόγια και αν και μπορεί να διαφωνώ σε κάποια σημεία εν τούτοις εκτιμώ πολύ τον τρόπο σας, που φανερώνει ευγένεια και -κυρίως- καλή προαίρεση. Γι' αυτό ας μου επιτραπεί να απαντήσω πριν απαντήσει ο αδελφός μας από το "Εν τούτω νίκα".
    Στα γραφόμενα δεν υπάρχει αντίφαση. Όταν λέμε πως ήταν μεγάλο κακό η αλλαγή του ημερολογίου δεν σημαίνει πως ήταν κακό από ημερολογιακής άποψης, αλλά από εκκλησιαστικής άποψης, διότι μια ενότητα (έστω και αυτή η εξωτερική: στις εορτές και τις νηστείες) που διατηρήθηκε πάνω από χίλια χρόνια, με την ημερολογιακή καινοτομία χάθηκε και δημιουργήθηκε διχασμός, εξαιτίας της εισαγωγής του νέου ημερολογίου ΜΟΝΟΜΕΡΩΣ και ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΩΣ από μερικές Εκκλησίες. Αν όλες οι Τοπικές Εκκλησίες αποφάσιζαν να προσλάβουν ένα άλλο ημερολόγιο, για ποιμαντικούς λόγους, τότε αυτοί που θα επέμεναν στο παλαιό, όντως θα παρατηρούσαν ημέρες και καιρούς. Το κυριότερο όμως επιχείρημα των πρωτεργατών της ημερολογιακής καινοτομίας ήταν ακριβώς αυτή η παρατήρηση των ημερών και των καιρών, μέσα από την διακήρυξη ότι το νέο ημερολόγιο ήταν πιο "σωστό" επιστημονικά. Αν δε σε όλα τα παραπάνω συνυπολογίσουμε και την πραγματική αιτία της ημερολογιακής καινοτομίας (η προσέγγιση των ετεροδόξων της Δύσεως), τότε καταλαβαίνει κανείς πως καλώς οι Παλαιοημερολογίτες δεν δέχθηκαν την καινοτομία αυτή, αλλά και δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν ως ημερολογιολάτρες.
    Περί δε της μασωνικής ιδιότητος του Χρυσοστόμου Παπαδόπουλου, εγώ προσωπικά την αμφισβητώ, καθώς δεν υπάρχουν αποδείξεις, υπάρχουν όμως αποδείξεις ότι ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος υπήρξε μέγας οικουμενιστής. Διετέλεσε επίσης και πρόεδρος της ΧΑΝ (μασωνικής εμπνεύσεως οργάνωση) και αυτό η αιτία να κατηγορηθεί ως μασώνος στην εποχή του. Επίσης αξιοπρόσεκτα είναι και τα πρακτικά από τη συνεδρία της Ιεράς Συνόδου περί Τεκτονισμού που δημοσιεύθηκαν στην "Εκκλησίας Ελλάδος Ιστορία" (τόμος Γ΄, σελ. 1890-1891) του αειμνήστου αριχμανδρίτου Θεοκλητου Στράγκα (αν δεν τα έχετε να σας τα αποστείλω το email σας).
    Με εν Χριστώ αγάπη και εκτίμηση
    Νικόλαος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ευχαριστώ για την απάντηση κ Νίκο.
    Πράγματι και εγώ αν και σε αρκετά σημεία διαφωνώ μαζί σας εν τούτοις σας σέβομαι και σας θεωρώ αξιόλογο άτομο.
    Τα παραπάνω σχόλιά μου αφορούσαν μόνο το πρόσωπο του αδελφού στο Εν τούτο νίκα ο οποίος για εμένα πράγματι δεν τηρεί σωστή στάση γύρω από το θέμα του ημερολογίου (χωρίς να ξεχνώ ότι μπορεί απλώς εγώ να τον έχω παρεξηγήση).
    Όσον αφορά το θέμα του ημερολογίου θα συμφωνήσω σχετικά με την αντικανονικότητα με την οποία έγινε δεκτό ωστόσο δεν θα ρίξω όλες τις ευθύνες στην εν Ελλάδι Εκκλησία η οποία το έκανε δεκτό λόγο ώστε να μην διασπασθεί η ταυτόχρονη συνεορτή εθνικών επετείων και Ορθόδοξων εορτών κάτι που για την χώρα μας είναι αναγκαίο.

    Εμένα αυτό που δεν μου άρεσε στο παραπάνω άρθρο αλλά και σε άλλα ο αδελφός από την σελίδα Εν τούτο Νίκα είναι ο τρόπος με τον οποίο επιτίθεται στην Ελλαδική Εκκλησία χωρίς να λαμβάνει υπ'όψιν τους λόγους που μπορεί να οδήγησαν στην αλλαγή του ημερολογίου. Το παράξενο ότι ονομάζει σχισματική την Εκκλησία χωρίς να λαμβάνει υπόψιν ότι σχίσμα δεν δημιουργείτε παρά με δύο τρόπους είτε όταν κάποιος γίνει επειδή το θελήσει ο ίδιος σχισματικός διακόπτοντας την κοινωνία και γενικά την επικοινωνία με τους υπόλοιπους Ορθόδοξους αδελφούς είτε όταν η Εκκλησία τον αναγνωρίση σαν τέτοιον ύστερα από σύνοδο δεν καθίσταται κάποιος σχισματικός με μαγικό τρόπο.

    Σχετικά με το ζήτημα της ενότητος μπορεί η Ελλαδική εκκλησία να μην το έλαβε υπ'όψιν αλλά το θέμα το δημιούργησαν όχι η επίσημοι εκκλησία αλλά ακραίοι υπερ-ζηλωτές όπως ο Βρεσθένης Ματθαίος που λέγανε ότι η Εκκλησία έπεσε στα χέρια του Αντίχριστου με την αλλαγή του ημερολογίου. Για αυτό και χρειάστηκε να επέμβουν ιεράρχες όπως ο μακαρίτης Χρυσόστομος Καβουρίδης που για μένα είναι σχεδόν Άγιος (δεν θα είχα αμφιβολίες περί της Αγιοσύνης του Χρυσόστομου Καβουρίδη αν δεν είχε υπογράψει την βλάσφημη εγκύκλιο του 1950) με σκοπό να ηρεμήσουν τα πνεύματα. Πράγματι ο πρώην Φλωρίνης είχε κρατήσει καλή θέση σχετικά με το θέμα του ημερολογίου ( την οποία ακολούθησε και ο γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος) δυστυχώς όμως πόσοι εκ των αδελφών και ιεραρχών που ακολουθούν το πάτριο συνεχίζουν να έχουν την ίδια θέση με τον πρώην Φλωρίνης; ακόμα και ο μετριοπαθείς Κυπριανός έγραφε σε βιβλίο του ότι η αντίδραση εναντίον του νέου ημερολογίου έγινε επειδή πρέπει να κρατάμε τις παραδόσεις και επειδή η Ζ(μου φαίνεται) Οικουμενική σύνοδος αναθεματίζει όσους δεν κρατάνε τις παραδόσεις δηλαδή άλλα από αυτά που έλεγε ο πρώην Φλωρίνης.
    Συγγνώμη για την πολυλογία μου και για το ότι ανοίγω θέμα σχετικά με το ημερολόγιο αλλά ήθελα να εκφράσω τις απόψεις μου για να δω κατά πόσο συγκλίνουν οι δικές μου με τις δικές σας (αν θέλετε αδελφέ Νίκο θα ήθελα να ανοίξουμε συζήτηση μέσω των mail μας σχετικά με το θέμα αυτό).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναμένω αγαπητέ εν Χριστώ αδελφέ μήνυμά σου στο email μου krufosxoleio@yahoo.gr
      Ευχαριστώ!

      Διαγραφή